• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Store Stå e død?

Started by Stoffi, July 28, 2003, 06:53:36 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

Igår var det rett og slett helt jævlig. Det var jo ingen som sang med. Tror vi hadde 4 sanger som var litt guff i, men resten var helt borte i natten. Vi vant jo 4-1!!!!! Det skulle jo vært bedre stemning.

Eg føler at SS har begynt å dø. Grunnen; useriøse "supportere". Eg var dum nok til å ta med to damer som eg vil definere som useriøse "supportere". Skal ikke skje igjen.

Men tror nok vi bør flytte til Hansa eller en annen tribune, bare ikke SS. SS dør.

Men ellers var kampen bare helt konge.  :D
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Kai-Olai

Tror ikke at Store Stå kommer til å dø, og at vi må flytte.. Men du har helt rett angående de "useriøse" supportere. (velger å sette hermetegn rundt useriøse jeg)..
Må sette et spørsmålstegn ved at det faktisk i går ikke bare var Store Stå som kontrollerte, men at vi til tider ble dirigert av HANSA-svingen.. De klappet og vi fulgte på.. Jaja..
En annen ting jeg har blitt grundig lei, er den personen som til stadighet sitter over Store Stå og kjefter spillerne full i dritt.. Brann trenger ikke sånne supportere som bare klarer å se det negative i alt.. Han holdt på i går også.. Men da var det jo bare ros Bran fortjente.. Skam deg!!!

Grey

Det vi hørte fra Store Stå i går var deffinetivt årsverste, men en flytting tror jeg vil "drepe" de syngende supportere ennå mer. Hansa-tribunen har jo vist seg å ikke duge. og hvilke alternativer står man da igjen med? Man må jo huske på at SS var en god nok tribune for at vi kunne være norges beste supportere store deler av 90-tallet, så hvorfor skal den ikke være god nok i dag? Da holder jeg mer til den tanken om at det må gjøres noe med noen de folkene som er der.. holdningskapende arbeid eller noe, hva vet jeg... Uansett, vi kommer sterkt tilbake..
Maybe a Greyhound could be my way

Xminator

Jeg har opplevd verre. 1998. For meg det historiske lavpunktet til Store Stå. Det virker som om pausen dreper det lille av steming som måtte være :p Flytte pølseboden er nok en bedre løsning, så slipper folk a mumle med mat i munnen...

Eller ble vi bare sjokkskadet? :)

Yngve

Pri 1 må være å slutte å snakke om useriøse supprterera og heler ta i eit tak sjølv... syng heller med når småjentene syng i stadenfor å rakke ned på dei. det kjem til slutt til å ende opp med den faste gjengen som er på ugla...

slutt å kritiser folk for å vere jenter, nynorske og under 16.  drit i det, og syng.

Stoffi

Quote from: "Yngve"Pri 1 må være å slutte å snakke om useriøse supprterera og heler ta i eit tak sjølv... syng heller med når småjentene syng i stadenfor å rakke ned på dei. det kjem til slutt til å ende opp med den faste gjengen som er på ugla...

slutt å kritiser folk for å vere jenter, nynorske og under 16.  drit i det, og syng.


Det e akkurat de tingene du sier som e grunnen til at vi synger dårlig, så nei, vi driter ikke i det. Ja, utenom nynorsk folk då.  :lol:

16 års aldersgrense er eneste løsning. Er sikker på at SK Brann vil ha syngende supportere og da er dette eneste løsning. SS er et eneste stort date-sted der typen tar med seg damen på kamp, pluss mass fjortiser.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Lars

SS dør nok ikkje ut, men i går var det bunn-nivå på stemningen.
Det ble nevnt at ca 4 sanger som det var "trøkk" i, noe som stemmer, men en av grunnene er at mangen av sangene ble sunget både 3 og 4 stemmt. Ingen sang likt og drev med forskjellige sanger.

Vet at flere som ikkje gidder synge viss de ikkje startet sangen, og begynner heller på en annen, eller at noen ikkje følger opp sangen en startet, gidder jammen heller ikkje den personen følge opp de andre heller.Og da blir det små kolonier med sine sanger.

ALLE må delta på den sangen som blir startet,og da mener eg ALLE!!!!

Flytting til Hansa svingen hjelper nok ikkje noe særlig på "trøkket" , det blir bra i Hansa svingen, men det er ikkje særlig hørbart på de andre tribunene.

Aldersgrense på 16, kan nok hjelpe litt på stemningen ja, men om rekrutteringen blir den samme då er et annet spørsmål.

Holdningen til folk på SS må bli bedre når det gjelder sang og liv, og alle må delta på (samme) sanger.

Vi kommer sterkt tilbake...Eg gjør og skal gjøre allt eg kan for å lage god stemning og liv.

Til den/de som slenger spillerene full i drit, spilleren blir ikkje bedre av det!

Kruxleiven

Fjortiser eller ikke på SS. Ikke noe sted ser jeg folk oppi årene som er interessert i å synge for Brann. La fjortisene synge for Brann eller vi kan være uten syngende fans.

Grey

Fiore9: Det er jeg ikke enig med deg i, dog det kommer an på hva du mener med "folk oppi årene".

Eneste måten man kan bli bedre på er å spørre seg selv hva kan jeg gjøre for å bli bedre? Synger jeg på alle sangene? Gjør man det vil det bli bedre..
Maybe a Greyhound could be my way

Kruxleiven

Jeg synger på de fleste sangene. Selv kjenner jeg at det ikke alltid er attraktivt da vi gjentar mye. Få sanger er stemningsskapende og mange av dem er kjedelige. Etter 0-1 lurte jeg på om jeg skulle brøle ut "skal vi synge litt eller kan vi ikke bedre?". Jeg er 25. Folk oppi årene er folk som er like gamle som meg. De finnes ikke. De er oppe på hovedtribunen, eller så orker de ikke å stå lenger. Hvilken nettside skriverr for øvrig "vi har stått lenge nok"? Og jeg har snakket med noen av dem. "Jeg har da mer respekt for barten enn de tullingene som står på store stå". Det er gjennomgangsmelodien. Folk "oppi årene" mister respekten for folk på SS. Selv synes jeg det er mange fjortiser der, men at det ville være greit nok med flere av min egen alder. De finnes bare ikke.

Grey

Da syns jeg du bør se bedre etter.. selv er jeg også 25, og det er flere andre der også som er like gamle, om ikke eldre.. Akkurat det er ikke et problem med mindre man gjør det til et..
Maybe a Greyhound could be my way

KennethS

skal innrømme at eg ikkje sang av full hals igår! men hadde nesten ikkje stemme igjen etter Vif kampen på mandag, ville ikkje gå en uke til uten stemme :) men Brann vant 4-1 og resten av stadion var veldig hjelpsom med stemningen. var Bra igår, ingen på store stå kan synge i 90 min non stop heller, selv om det virker som om noen mener det, problemet e heller de som står på store stå og ikkje synger, ødelegger for de som vil synge.
tå på Brann

supporter78

Er 25 selv. det var gale på SS i går ja. Vil ikke si at det er fjortissene sin skyld, for de som stod der med meg dro ofte igang sanger.

det hadde vært veldig fint om SS folka som går på puben hadde prøvd å samles på midten av SS, i stedet for noen her og noen der.
Dersom vi alle hadde stått samlet tror jeg at vi kunne fått lært opp de yngste.. Det skal ikke være nødvendig.... men det hadde ikke skadet å prøvd en gang eller to.

Lars

KennethS.... Jepp, skjønner det...Hadde  samme problemet sjøl, stemmebåndet ble kraftig redusert etter Ullevål  :)

Det er faktisk en del fjortiser som synger med, men uansett alder eller kjønn er det de som ikkje synger som demper sangene..Har faktisk sett folk som sikkert er minst 27 som bare står og glor og knapt klapper engang. Er selv 19 og synger av full hals

Fjortisene som synger er jo gullverdt, kaster vi de ut blir det jo ingen rekruttering, dersom de ikkje føler seg litt velkommen engang....

Det folk i alle aldre som ikkje synger, der trengs det litt holdningsskifte...

Kai-Olai

Hadde det ikke vært litt lettere hvis BBB la alle sangene ut på bataljonen.no?? da kunne jo folk gått inn der, lært seg sangene og deltatt.. Det tror jeg hadde fungeret lovende!?! Og hvis speakeren da i tillegg kunne opplyst om dette enten før, under eller etter kampen..

Lars

Er uenig at speaker skal oppfordre folk til å gå inn på BBB sine sider for å lære sanger. Det for holde som på kampen mot Lyn at han opplyser om webadressen til BBB. At folk kan finne all informasjon der.

Er forskjell på å lese sangene på internet og til å synge de på stadion. Er jo egentlig håpløst med mindre man kan tonene til alle sangene...Det kan neppe de på 13 som kommer for å lese sangene

Grey

Er enig med deg Lars, det skader selvsagt ikke å ha sangtekstene liggende på nett, men jeg vil ikke tro det vil ha noe serlig effekt.
Maybe a Greyhound could be my way

Kai-Olai

Kanskje sant det, men det hadde nok vært lettere for en del og synge med hvis de hadde lært seg teksten.. Tonene er jo ikke akkurat kompliserte.. og de som virkelig er interessert i å lære seg dem kan jo sannsynligvis tonen.. speaker trengte kanskje ikke å opplyse om det.. Tenkte bare det hadde vært en eventuell fordel, er jo ikke gøy å skrive oppmange sanger som ingen vet om..
Var bare en ide..

Lars

Helt greit og komme med ideer. Sa bare at eg var delvis uenig eg.

Omtrent umulig og få alle enige!

Bare å fortsette og komme med forslag....

Stoffi

Hanøy kunne jo vært forsanger, med mic'en.   :lol:    




Eller ikke......
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Kai-Olai

Selvsagt er det lov å ha andre meninger..   :)
Og ja, skal dele mine ideer..  8)

Ricky

Quote from: "Stoffi"Hanøy kunne jo vært forsanger, med mic'en.   :lol:    

Eller ikke......



over høyttaleranlegget: "...Og før spillerne kommer på banen, så vil publikum, i samarbeid med Toro, nå synge Brann-sangen."

tippetuppen

Quote from: "Lars"SS dør nok ikkje ut, men i går var det bunn-nivå på stemningen.
Det ble nevnt at ca 4 sanger som det var "trøkk" i, noe som stemmer, men en av grunnene er at mangen av sangene ble sunget både 3 og 4 stemmt. Ingen sang likt og drev med forskjellige sanger.

Vet at flere som ikkje gidder synge viss de ikkje startet sangen, og begynner heller på en annen, eller at noen ikkje følger opp sangen en startet, gidder jammen heller ikkje den personen følge opp de andre heller.Og da blir det små kolonier med sine sanger.

ALLE må delta på den sangen som blir startet,og da mener eg ALLE!!!!

Flytting til Hansa svingen hjelper nok ikkje noe særlig på "trøkket" , det blir bra i Hansa svingen, men det er ikkje særlig hørbart på de andre tribunene.

Aldersgrense på 16, kan nok hjelpe litt på stemningen ja, men om rekrutteringen blir den samme då er et annet spørsmål.

Holdningen til folk på SS må bli bedre når det gjelder sang og liv, og alle må delta på (samme) sanger.

Vi kommer sterkt tilbake...Eg gjør og skal gjøre allt eg kan for å lage god stemning og liv.

Til den/de som slenger spillerene full i drit, spilleren blir ikkje bedre av det!


Har det endret seg de siste årene eller hva???
E det så nøye då

tippetuppen

Innslaget eg fant var fra 28 juli 2003...
E det så nøye då

Janki

Men i utgangspunktet er jo Storestå dø...??? Eller er vi bare blitt større og enda mer stående??? Og kaller oss Hansa?

tippetuppen

Quote from: "Janki"Men i utgangspunktet er jo Storestå dø...??? Eller er vi bare blitt større og enda mer stående??? Og kaller oss Hansa?


de fleste imot Hansa den tiden.. noen som angrer på byttet?   savner ikkje litt store stå som ikkje var stor lenger..
E det så nøye då

Kararay

iflg en sikker kilde, så heter det litle stå på Bryne... hehe
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Go Up