• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Rennes - Brann

Started by Stoffi, October 16, 2007, 11:17:42 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

Jeg og noen fler lurer litt på Rennes, Basel er blitt så dyrt nå.

Quotehttp://www.bonjourlafrance.net/france-trains/tgv-brittany/schedules/paris-ile-de-france-rennes.htm#Travel


Her opplyser de to priser på hurtigtoget til Rennes. Noen som vet hvilken pris jeg skal se på?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Miller-GUDEN

GÃ¥ via nsb sin side og velg Reisetilbud - reise i europa - reiseplanleggereutland - International Union of Railways     http://www.uic.asso.fr/timetables og velg frankrike pÃ¥ kartet der. Husk Ã¥ finne et lite flagg med Storbritannia slik at du slipper Ã¥ lese fransk! D gjorde eg og har allerede skaffet med togbillet til Rennes og tilbake. Vet du om noen andre enn Alex som skal??

Stoffi

Quote from: "Miller-GUDEN"GÃ¥ via nsb sin side og velg Reisetilbud - reise i europa - reiseplanleggereutland - International Union of Railways     http://www.uic.asso.fr/timetables og velg frankrike pÃ¥ kartet der. Husk Ã¥ finne et lite flagg med Storbritannia slik at du slipper Ã¥ lese fransk! D gjorde eg og har allerede skaffet med togbillet til Rennes og tilbake. Vet du om noen andre enn Alex som skal??


Takk for hjelpen.


Blir en tidlig morgen dagen derpå på vei hjem igjen. :p


Vi er 3-4 stykker som vurderer å reise.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Ser ut som vi må bestille der nede. Har du noen anelse om hvor mye det koster?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Truls

Jeg vurdere å reise nedover til Rennes selv. Noen som har kontroll på hvilken fly som fungerer best å koordinere med tog og til hvilken pris?
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

rooneey

Vi er en gjeng på 10 stk som skal reise til Rennes..
vi har fått bilitter til 3000 kr per stk. fly tur retur pluss hotell. Vi bor i Rennes, midt i byen..
Håper mange blir med på denne turen, det blir essefett... lover dere!!!!

Klaus_Brann

Quote from: "rooneey"Vi er en gjeng på 10 stk som skal reise til Rennes..
vi har fått bilitter til 3000 kr per stk. fly tur retur pluss hotell. Vi bor i Rennes, midt i byen..
Håper mange blir med på denne turen, det blir essefett... lover dere!!!!


Dere ska bo i Rennes ja, er det det folk flest gjør?
Tenkte det ble Paris på en del jeg, når man først er i nabolaget
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

jako

Er ikke det en god tur fra Paris til Rennes?

Må si jeg misunner folk å reise på bortekamper i Europa. Selv om man taper er det en stor opplevelse.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

KapteinMartin

quot;Fotball er en fest og man kler seg deretter"

Dr. Nansen

blei snakka om i en annen tråd at det ikkje går tog fra rennes til paris etter kampen.. stemmer dette? då e plutselig paris mindre aktuell å bo i. noen so veit hvilken av flyplassene i paris som e nermest sentrum? et kjapt søk hos sas gav t/r bergen-paris til 1800 kr. billig.. nesten gitt vekk

KapteinMartin

Ingen vits å ta tog tilbake til Paris etter kampen... Rennes er en by på størrelse med Bergen (ca 250 000 innbyggere) og byen er som Bergen en studentby. Noe som betyr at torsdager er de beste utedagene. Helt bortkastet å bo på dobbelt så dyrt i hotell i Paris da..
quot;Fotball er en fest og man kler seg deretter"

Petterb

Godt å se at ikke alle følger oppfordringen til Bøe og reiser til Basel. Som jeg skrev i Bøe sin tråd så er vi 7 stykker som reiser til Rennes. Vi bor i Paris fra onsdag til lørdag minus kampdagen i Rennes, der har vi fint lite valg siden siste toget til Paris går 21.05. Tror det blir en sinnssykt bra tur, minst like bra som Brügge!

Petterb

Quote from: "Dr. Nansen"blei snakka om i en annen tråd at det ikkje går tog fra rennes til paris etter kampen.. stemmer dette? då e plutselig paris mindre aktuell å bo i. noen so veit hvilken av flyplassene i paris som e nermest sentrum? et kjapt søk hos sas gav t/r bergen-paris til 1800 kr. billig.. nesten gitt vekk


Fra CDG flyplassen som SAS flyr til går det tog hvert kvarter, tar 35 min.
Norwegian flyr til Orly, vet ikke hvordan togtidene er der. Det går ikke tog til Paris etter kampen, men første går grytidlig neste morgen, muligheter for å gå rett fra byn til toget.

Petterb

Quote from: "rooneey"Vi er en gjeng på 10 stk som skal reise til Rennes..
vi har fått bilitter til 3000 kr per stk. fly tur retur pluss hotell. Vi bor i Rennes, midt i byen..
Håper mange blir med på denne turen, det blir essefett... lover dere!!!!


Hvor bor dere i Rennes? Vi tenkte å bestille hotell i dag, ebookers.no pleier å være en grei side, hvor bestilte dere fra?

Dr. Nansen

Quote from: "Petterb"
Quote from: "Dr. Nansen"blei snakka om i en annen tråd at det ikkje går tog fra rennes til paris etter kampen.. stemmer dette? då e plutselig paris mindre aktuell å bo i. noen so veit hvilken av flyplassene i paris som e nermest sentrum? et kjapt søk hos sas gav t/r bergen-paris til 1800 kr. billig.. nesten gitt vekk


Fra CDG flyplassen som SAS flyr til går det tog hvert kvarter, tar 35 min.
Norwegian flyr til Orly, vet ikke hvordan togtidene er der. Det går ikke tog til Paris etter kampen, men første går grytidlig neste morgen, muligheter for å gå rett fra byn til toget.


Takker. Ser ut som det blir tur til Rennes. Må finne eit passende billigt hotel først.

Ã?ge

Ser ut som det blir både Rennes og Basel på meg.

KapteinMartin

Togene til Rennes går fra Paris Montparnasse, en stasjon i Paris som ligger ca. 10 minutter fra Orly, men litt lengre fra CDG...
quot;Fotball er en fest og man kler seg deretter"

Ewen

Er desverre i Polen når kampen går...Noen som vet om kampen går på franske eller andre utlandske kanaler?

osoerli

Eg reiser Norwegian torsdags morgon, retur lørdag.
Bur ei natt på hotell i Rennes (Hotel d'Angleterre) og ei natt i Paris.
Vi snakkes.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

I Hamburg bur det 1 750 000 innbyggere, i Bergen 250 000.  Det kom 550 tilreisande frÃ¥ Hamburg til Brann (0.03% av innbyggarane).  Det betyr at for Ã¥ vera like gode skal 80 stykker reise til Rennes.  Foreløpig har litt over 40 bestillt billett.  Nokon Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ framleis dÃ¥.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

vebo

Quote from: "osoerli"I Hamburg bur det 1 750 000 innbyggere, i Bergen 250 000.  Det kom 550 tilreisande frÃ¥ Hamburg til Brann (0.03% av innbyggarane).  Det betyr at for Ã¥ vera like gode skal 80 stykker reise til Rennes.  Foreløpig har litt over 40 bestillt billett.  Nokon Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ framleis dÃ¥.


Den der må du tenke litt mer på. Størrelsen på byer har ingenting med fotballinteresse å gjøre. Se på Oslo som er over dobbelt så stort som Bergen.
Tiocfaidh ár lá

HansaInferno

Quote from: "vebo"
Quote from: "osoerli"I Hamburg bur det 1 750 000 innbyggere, i Bergen 250 000.  Det kom 550 tilreisande frÃ¥ Hamburg til Brann (0.03% av innbyggarane).  Det betyr at for Ã¥ vera like gode skal 80 stykker reise til Rennes.  Foreløpig har litt over 40 bestillt billett.  Nokon Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ framleis dÃ¥.


Den der må du tenke litt mer på. Størrelsen på byer har ingenting med fotballinteresse å gjøre. Se på Oslo som er over dobbelt så stort som Bergen.


Det stemmer, men så er det ingen der som skryter på aeg at Oslo er en "fotballby" heller.
Breiflabben, baby!

krøvel vellevold

Quote from: "osoerli"I Hamburg bur det 1 750 000 innbyggere, i Bergen 250 000.  Det kom 550 tilreisande frÃ¥ Hamburg til Brann (0.03% av innbyggarane).  Det betyr at for Ã¥ vera like gode skal 80 stykker reise til Rennes.  Foreløpig har litt over 40 bestillt billett.  Nokon Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ framleis dÃ¥.


Det vil si at hvis Sogndal hadde spilt e-cup i Rennes, så måtte de hatt 1,8 personer der nede. Tenk hvis vi hadde stilt 80 i Rennes, og Sogndal hadde stilt 4. Da hadde fotballinteressen vært dobbelt så stor i Sogndal!

Noe som vel viser hvor talentløse slike utregninger er.
Legg ned hele klubben!

pælida

Vi er 2 som reiser ned onsdag fra oslo. Noen som har en anelse om møte sted i rennes?

osoerli

Quote from: "pælida"Vi er 2 som reiser ned onsdag fra oslo. Noen som har en anelse om møte sted i rennes?


FøreslÃ¥r Cafe de la Place, 7 Place Sainte Anne.  Den ser bra ut.
http://www.fra.cityvox.fr/bars-et-boites_rennes/cafe-de-la-place_35478/Profil-Lieu
Hvis ingen har bedre forslag.
Eg ankommer Rennes torsdag ca 16.30
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

bulldog

Quote from: "osoerli"
Quote from: "pælida"Vi er 2 som reiser ned onsdag fra oslo. Noen som har en anelse om møte sted i rennes?


FøreslÃ¥r Cafe de la Place, 7 Place Sainte Anne.  Den ser bra ut.
http://www.fra.cityvox.fr/bars-et-boites_rennes/cafe-de-la-place_35478/Profil-Lieu
Hvis ingen har bedre forslag.
Eg ankommer Rennes torsdag ca 16.30

fint om det er et sted nær stadion, så slipper vi å surre oss vekk eller måtte deale med sure taxisjåfører.
bulldog

Brannesen

Til informasjon vant Rennes borte mot Lens med 2-1 i helgen. Så dette på Eurosport sitt europeiske fotball-program hvor de viser mål fra noen utvalgte ligaer. Så bare målene og sitter dermed ikke igjen med noe inntrykk om hvordan de spilte, hvem som var best, hvem vi skal passe oss for osv. Forresten så puttet evig-unge Wiltord et av målene...
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

KapteinMartin

God idé å se seg ut en pub vi kan samles på... Når det er sagt så tror jeg ikke vi vil ha noe problem med å finne en plass å drikke på. I følge Wikitravel så er byen full av barer: "The students gives the town a vibrant night life. Some streets, such as the Rue Saint Michel, have only one type of shop on both sides: Bars! (The locals actually call "Rue Saint Michel" "la rue de la soif", which means the "Street of Thirst"). A stroll down Rue Saint Michel on a Friday or Saturday evening is a very interesting experience indeed."

Pub-oppføringer på nett er ikke alltid så oppdaterte, men både forslaget til osoerli ser bra ut. I tillegg skal det være noen friske irske pubber i Rennes, O'Connells og Westport Inn. Da slipper jo man å forsøke seg på fransk...
quot;Fotball er en fest og man kler seg deretter"

osoerli

Quote from: "KapteinMartin"God idé å se seg ut en pub vi kan samles på... Når det er sagt så tror jeg ikke vi vil ha noe problem med å finne en plass å drikke på. I følge Wikitravel så er byen full av barer: "The students gives the town a vibrant night life. Some streets, such as the Rue Saint Michel, have only one type of shop on both sides: Bars! (The locals actually call "Rue Saint Michel" "la rue de la soif", which means the "Street of Thirst"). A stroll down Rue Saint Michel on a Friday or Saturday evening is a very interesting experience indeed."

Pub-oppføringer på nett er ikke alltid så oppdaterte, men både forslaget til osoerli ser bra ut. I tillegg skal det være noen friske irske pubber i Rennes, O'Connells og Westport Inn. Da slipper jo man å forsøke seg på fransk...


Det gÃ¥r buss frÃ¥ (Place de la) Republique til stadion ca kvart 13'de minutt, turen tar 11 minutt.  Kanskje lurt Ã¥ finna ein pub i nærheten her.  Ellers gÃ¥r undergrunn frÃ¥ Place Sainte-Anne/Rue Saint Michel til Republique kvart 2-3 minutt, turen tar 1 minutt.  Samme billett om eg har forstÃ¥tt det rett.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Quote from: "bulldog"
Quote from: "osoerli"
Quote from: "pælida"Vi er 2 som reiser ned onsdag fra oslo. Noen som har en anelse om møte sted i rennes?


FøreslÃ¥r Cafe de la Place, 7 Place Sainte Anne.  Den ser bra ut.
http://www.fra.cityvox.fr/bars-et-boites_rennes/cafe-de-la-place_35478/Profil-Lieu
Hvis ingen har bedre forslag.
Eg ankommer Rennes torsdag ca 16.30

fint om det er et sted nær stadion, så slipper vi å surre oss vekk eller måtte deale med sure taxisjåfører.


Taxisjåførane er ikkje sure før kampen, bare etter kampen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Vestkanten

Satser på dette laget:
Opdal
Guntveit--Sigurdsson--Dahl/Hanstveit--Corrales
Solli--Bakke--Fakiri--PVM
Karadas--Helstad
Heia Brann!

dudo

Bjarnason må da inn for Dahl/Hanstveit!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Vestkanten

Quote from: "dudo"Bjarnason må da inn for Dahl/Hanstveit!


Ja, enig i det. Dersom han fortsatt ønsker å spille for Brann.
Heia Brann!

Brannfrelst

Quote from: "Vestkanten"
Quote from: "dudo"Bjarnason må da inn for Dahl/Hanstveit!


Ja, enig i det. Dersom han fortsatt ønsker å spille for Brann.


Noe han virket veldig åpen for i BTV nettopp..
2.10.07-Gullet kom hem!

Vestkanten

Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "Vestkanten"
Quote from: "dudo"Bjarnason må da inn for Dahl/Hanstveit!


Ja, enig i det. Dersom han fortsatt ønsker å spille for Brann.


Noe han virket veldig åpen for i BTV nettopp..


Høres bra ut!
Heia Brann!

SKBMiller


Utmedsnolken

Quote from: "KapteinMartin"God idé å se seg ut en pub vi kan samles på... Når det er sagt så tror jeg ikke vi vil ha noe problem med å finne en plass å drikke på. I følge Wikitravel så er byen full av barer: "The students gives the town a vibrant night life. Some streets, such as the Rue Saint Michel, have only one type of shop on both sides: Bars! (The locals actually call "Rue Saint Michel" "la rue de la soif", which means the "Street of Thirst"). A stroll down Rue Saint Michel on a Friday or Saturday evening is a very interesting experience indeed."

Pub-oppføringer på nett er ikke alltid så oppdaterte, men både forslaget til osoerli ser bra ut. I tillegg skal det være noen friske irske pubber i Rennes, O'Connells og Westport Inn. Da slipper jo man å forsøke seg på fransk...


Er det ikke like greit å spørre noen av Rennes supportere? De har vel peiling på hva som passer for anledningen.
"og der snubler Sæternes igjen"

Candyman

Quote from: "krøvel vellevold"Noe som vel viser hvor talentløse slike utregninger er.

Ord jeg aldri trodde jeg skulle få høre fra en som baserer alt mellom himmel og jord på sannsynlighetsberegninger og statistikk...
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

krøvel vellevold

Quote from: "Candyman"
Quote from: "krøvel vellevold"Noe som vel viser hvor talentløse slike utregninger er.

Ord jeg aldri trodde jeg skulle få høre fra en som baserer alt mellom himmel og jord på sannsynlighetsberegninger og statistikk...


Men å regne ut fotballinteresse ut i fra antall tilskuere delt på innbyggertall i hjemkommunen, er og blir idiotisk!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Men å regne ut fotballinteresse ut i fra antall tilskuere delt på innbyggertall i hjemkommunen, er og blir idiotisk!


Sier mannen som kan innbyggertallene til Trondheim sine nabokommuner på rams...:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Truls

kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Men å regne ut fotballinteresse ut i fra antall tilskuere delt på innbyggertall i hjemkommunen, er og blir idiotisk!


Sier mannen som kan innbyggertallene til Trondheim sine nabokommuner på rams...:)


Det er jo det jeg sier! Innbyggertallet i hjemkommunen alene, er bare halve sannheten.
Legg ned hele klubben!

pælida

Stadion ligger utenfor sentrum. Buss 11går dit. På maps.google.com finner jeg ikke puber like i nærheten. Så da er det ett fett for oss hvor vi møtes. Best i nærheten av buss / metro seff.


Tullpip

Quote from: "Ewen"Er desverre i Polen når kampen går...Noen som vet om kampen går på franske eller andre utlandske kanaler?


Fant du ut noe her? Selv befinner jeg meg mest sansynlig i Dubai pÃ¥ torsdag... :\  Faen ta.


Nightfox

Brann er veldig ukjent for meg. Jeg har spilt mot norske lag før, og de spiller på en fysisk krevende måte. Man må ta oppgaven som en mann, og være klar når det skjer, eller noe, blablabla....

Til slutt står det at Brann er et lag man følger med interesse, eller noe..

thesevs

Quote from: "Clausthaler"


Nixon har oversatt greit. Men du kan bruke Babel Fish til å oversette (grovt vel og merke) fra fransk, tysk, spansk og engelsk...

Her er oversettelsen fra Babel Fish:
"The team of Brann is also completely unknown for me. I already played vis-a-vis Norwegian teams, they are formations with an important physical potential. It will be necessary to be ready with the combat.

Brann is also a team which one follows with interest.
"
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

HansaInferno

Vi skal ihvertfall være glad for at stort sett alle andre i Europa kan skriftspråket sitt. Vi nordmenn må jo være av de dårligste på rettskrivning. Jeg tenker da på resultatet en franskmann hadde fått om han hadde kjørt noen av tekstene han finner her inne gjennom et slikt program.
Breiflabben, baby!

erikdale

Ke d e du preikar om?
Kanskje fatte å begripe at d sku vere nokke prob i babælfisj å oversætte bærgensk? :P
f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

Go Up