• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Noen som gleder seg til i kveld?? :)

Started by eksilbergenser, July 27, 2003, 15:20:13 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

eksilbergenser

Nå er det to timer til vi skal knuse Teiturs menn! Skulle vært på Fotballpuben i kveld!! Noen som vet om det er liv på Champs i Oslo i kveld??
lt for Brann!

eksilbergenser

Ja vi leder jo!! Oppturen har begynt!!
lt for Brann!

Optimisten

4-1 ojojoj!!!
Helt konge!!! (sånn kan det gå Teitur :lol: )
ette går bra, så lenge vi tror på det selv!

Yngve

men kva var det Rønningen gjorde på då? skandale.. foresten beviste spissane i dag da eg har sagt lenge. me trøng ikkje nokon nye spissar med det fyrste. 2 mål og ein (minst) målgjevande av dei to på topp er lovande. det hjalp når mjelden la om spelet etter dei typane som, og ikkje etter dei han vil ha. Kvisvik og Gunntveit viser kva dei betyr for laget. eit par sigrar til, og me har medalje... :P

Karsten

Winters er KONGE!!! Han er vår beste spiss!

Kruxleiven

Tror ikke vi skal ta på vei for Rønningen. Det ene baklengsmålet betyr veldig lite. Målsforskjellen vår ble ødelagt før denne kampen, men vi har nå pyntet litt på den. Denne kampen var bare positiv. Vi får ta det med oss og feire litt selv om det venter tøff motstand fremover. BRK blir nok vanskelige hjemme. Jeg synes på bakgrunn av den utvikling vi har sett i det siste at vi har et lag som vil klare å overleve i toppen. Det er det som teller. Og en eventuell cupfinale da. Er vel ikke så mange hinder igjen? Winters viste tydelig at han er i form og han var i godt selskap, men bestemannspremien (hvem det nå var som kåret han) var vel fortjent. Kan ikke se at han og andre (f. eks. Olofinjana og Kvisvik) ikke skal følge opp den positive trenden fremover nå. Pettergol viste også at han hører hjemme på banen selv om han ikke var vår beste. Lund viste også at han puster de to andre tett i nakken om kampen for en plass på laget.

Grey

Ja dette var en lagseier, og Winters var best på laget. 6 poeng på de to siste, og 6-1 i målforskjell er ikke det vi har blitt foret på så mye de siste årene. Man ser klart at Guntveit og Kvisvik har hevet nivået på treningene.. En annen ting som er morsomt å legge merke til med dagens kamp er at Ulfstein og Haugen klarte seg meget bra, disse to hadde jo en fot utenfor Stadion, før teitur pakket sakene sine og reiste til sin nye arbeidsgiver..

Nå venter rosenborg i neste seriekamp. der kan man ikke vente seg noe som helst, så da får man bare håpe vi kan fortsette den fine trenden når aafk kommer på besøk i neste hjemmekamp.

Yngve skriver forresten at vi ikke trenger noen nye spisser med det første, det vi så av spissene våre i dag viste at de absolutt kan gjøre jobben, men når Winters er usikker, og PFO vil vekk, så står vi bare igjen med Lund.. Knarvik er etter min mening best som sentral midtbane..  så derfor syns jeg man absolutt holde øynene åpne så vi ikke blir utstatt for panikkhandling i fremtiden..

Farvel Teitur, farvel..
Maybe a Greyhound could be my way

Ricky

Quote from: "Fiore9"Tror ikke vi skal ta på vei for Rønningen. Det ene baklengsmålet betyr veldig lite.


....viste det seg i ettertid, ja! Et Lyn-lag som hadde dagen ville kunnet stresse Brann skikkelig på den 1-0-ledelsen og kapre minst det ene poenget. Rønningens raid koster oss dyrt, og nå skal vi til Lerkendal! Få inn Opdal! (men jeg har ingen tro på at så vil skje, med mindre Rønningen blir skadet...)

KennethS

Opdal gjør jo de samme tabbene som Rønningen, men han kan ihvertfall unnskylde seg med at han e ung.
tå på Brann

Grey

Ja nettopp, Opdal har fått sjansen, men har ikke vist seg bedre..
Maybe a Greyhound could be my way


Yngve

Quote from: "Fiore9"Tror ikke vi skal ta på vei for Rønningen. Det ene baklengsmålet betyr veldig lite. Målsforskjellen vår ble ødelagt før denne kampen,


jah målforskjellen vart øydelagd før denne kampen. men kvem sto i mål då? jau, Rønningen ( og oppdal i eit par kampar) Eg må seie eg vert like redd kvar gong Rønningen beveger seg vekk frå streken...veit aldri kva han finn på då... skommelt at han har vore i landslagsdiskusjonen..

Rønningen beviste det i går, og han har bevist det før, han held desverre ikkje mål...kva med arni gautur arnason eller kva han heiter?han vil vekk frå RBK, me kunne kjøpt han.hatt han ein sesong eller to for så seldt han, då vil forhåpentlegvis oppdal vere moden nok til å ta over..  håpar det!

Hadde det ikkje vore for at Brann er vorten eit sterkare lag mentalt så ville tabben til Rønningen og bommen til PFO førd til at Brann kolapsa.

Svante

Quote from: "Yngve"

Rønningen beviste det i går, og han har bevist det før, han held desverre ikkje mål...kva med arni gautur arnason eller kva han heiter?han vil vekk frå RBK, me kunne kjøpt han.hatt han ein sesong eller to for så seldt han, då vil forhåpentlegvis oppdal vere moden nok til å ta over..  håpar det!



Problemet med dette er jo at Arni Gautur koster flesk....
vante

Grey

At en slik spiller koster flesk er en ting, Yngve foreslår også å selge han igjen etter 1-2 år. Vi bør vel ha lært av historien at man ikke kan planlegge å selge en spiller når man ønsker det, det må også være intreserte kjøpere på det aktuelle tidspunkt.
Maybe a Greyhound could be my way

Yngve

Klart det er vrient. spørst på alder og det vrine overgangsmarkedet so er for tida. men, tar eg ikkje heilt feil så er det utanlands han vil.

men uansett om me planlegg å selga han eller ikkje så er han verd pengane me må bruka for å få han til klubben. må ha litt meir stabilitet der bak, det manglar, og det er det lenge sidan me har hatt..

Grey

Jeg snakket forsåvidt om salg av spillere generellt. Men som du sier så er det til utlandet han vil, og da er det vel egentlig uaktuellt at han vil gå en ny runde i norsk fotball. Men poenget ditt er vel at Brann trenger en klasse-keeper, uavhengig av navn.. Det skal du ikke se helt bort i fra at jeg er enig med..
Maybe a Greyhound could be my way

Svante

Quote from: "Yngve"Klart det er vrient. spørst på alder og det vrine overgangsmarkedet so er for tida. men, tar eg ikkje heilt feil så er det utanlands han vil.

men uansett om me planlegg å selga han eller ikkje så er han verd pengane me må bruka for å få han til klubben. må ha litt meir stabilitet der bak, det manglar, og det er det lenge sidan me har hatt..


Det er helt urealistisk å hente Arni Gautur til Brann. Han koster sikkert 5 millioner  ++ og det har ikke Brann likviditet til.
vante

Yngve

Quote from: "Grey"Jeg snakket forsåvidt om salg av spillere generellt. Men som du sier så er det til utlandet han vil, og da er det vel egentlig uaktuellt at han vil gå en ny runde i norsk fotball. Men poenget ditt er vel at Brann trenger en klasse-keeper, uavhengig av navn.. Det skal du ikke se helt bort i fra at jeg er enig med..



"må ha litt meir stabilitet der bak, det manglar, og det er det lenge sidan me har hatt.."


du, positive svante, arni var eit namn eg slengde ut or meg. generelt så meinte eg at me måtte ha ein meir stabil der bak. Grey tok den utan problem.

sigg

Synes det er merkelig at ingen komenterer Brann's forsvar her. Det var nøyaktig like usikkert som det har vært før denne sesongen. Wassberg var til tider horribel! Ikke akkurat rutinert og sikkert som det burde være. Eneste jeg vil gi godkjent i forsvarsrekka er Hastveit...
Når man snakker om stabilitet baki der, er det strengt tatt andre enn bare keeperen som har en jobb å gjøre.

Yngve

forsvaret er under ein kvaar kritikk. Men tenkte me kunne byrja bakerst og kjøpa oss framigjøno... :lol:

Karsten

Opdal har spilt flere kamper enn Rønningen..

Grey

Sant nok, men ikke mer enn bare såvidt, Begge har startet 7 kamper, men Opdal har kommet inn som innbytter i en kamp for Rønningen.. Opdal har stått 653 minutter, mens Rønningen har stått 607 minutter..
Maybe a Greyhound could be my way

Ricky

Quote from: "Grey"Ja nettopp, Opdal har fått sjansen, men har ikke vist seg bedre..


Rønningen har spilt elendig i over et helt år nå. Man får jo noia når man ser hvor liten kontroll han har. Nå har han måttet sitte på benken og blitt tvunget til å jobbe litt for plassen på laget, og da hadde jeg ærlig talt håpet at han var ferdig med å rushe ut på 16-meterstreken for å spille midtstopper eller redde forholdsvis svake skudd med helt flate hender (noe som nødvendigvis fører til returer og amatørmessige baklengsmål....).

Det er jo egentlig bare å lese kampreferatene.

mot Sogndal:
"Håvard Flo spilles fri ute på venstrekanten og setter ballen forbi en utrusende Ivar Rønningen."
"Anders Stadheim vipper over en utrusende Rønningen. Brann-keeperen er såvidt borti ballen som triller like utenfor."

Mot Lyn (vår):
"Ivar Rønningen misser fullstendig i forsøket på å plukke ned en corner ute i feltet, men Brann- forsvaret får beinet unna."

Mot VIF:
"Holm treffer bra fra 20 meter. Rønningen ser ut til å ha god kontroll, men glipper ballen bak seg. Han får fatt i den igjen."
"Ohr skyter like utenfor fra 20 meter. Meget farlig, og Rønningen er på etterskudd."
(for øvrig Rønningens beste kamp i år)

Mot Aalesund:
"Eirik Hoseth header fra syv meter. Rønningen lar ballen gå inn under seg. Elendig keeperarbeid på headingen som ikke var hard i det hele tatt."

Mot Lyn:
"Rønningen er utenfor 16-meteren. Sundgot vinner ballen, løper forbi keeperen og scorer i åpent mål."

Listen kunne vært gjort lengre...

Opdal har i det minste vartet opp med en del redninger, og vist litt styrke i feltarbeidet. Rønningen hadde vel knapt en redning i årets Tippeliga før VIF-kampen for en uke siden...
De målene Opdal har sluppet inn har det vært lite å gjøre med, med unntak av utspillet i forkant av Tromsø-scoringen. (Da regner jeg baklengsen mot Bryne som hovedsaklig en forsvarstabbe, siden Opdal ble skubbet av en klønete medspiller) ...Og siden Opdal er fremtidens mann på Brann Stadion, så synes jeg av prinsipp at han bør spille så lenge vi ikke har noen som er klart bedre.

Som en oppklaring, så hadde ingenting vært bedre enn at Rønningen hadde spilt seg inn i landslagsdiskusjonen igjen, men for å være ærlig så tror jeg griser kan fly før akkurat dét skjer.

sigg

Er helt enig i at Opdal burde vært i mellom stengene i stede for Rønningen, men se på målet til Lyn (på tv2 web-TV f.eks.). Hvor er forsvaret? Bakerste mann er faktisk Kvisvik(!). Synd at ikke Rønningen var litt mer heldig med utrusningen sin. Han hadde vel ikke noe valg siden det ikke var noe forsvar i nærheten.

Svante

Quote from: "Yngve"
du, positive svante, arni var eit namn eg slengde ut or meg. generelt så meinte eg at me måtte ha ein meir stabil der bak. Grey tok den utan problem.


Med slike resonnementer vil jeg bare få si følgende:
"Brann hadde vunnet serien med spillerstallen til Real Madrid. Dette er bare noe jeg slenger ut så det må du ikke ta bokstavelig. Jeg bare mener at vi trenger bedre spillere."

Forskjellen på oss er at jeg er realistisk. Gi Opdal ett år på baken og litt trening i feltarbeidet så blir han en klassekeeper... Og trygg blir han også...
vante

Yngve

Quote from: "Svante"[]

Forskjellen på oss er at jeg er realistisk. Gi Opdal ett år på baken og litt trening i feltarbeidet så blir han en klassekeeper... Og trygg blir han også...



Fyrst og fremst, du er Brann suporter, detta med realisme eksisterer ikkje.. :lol:

Men Opdalen er no over 20 år, han skal være meir eller mindre ferdig med opplæringa no, det er perfeksjonering som gjennstår. Desverre så trur eg ikkje at han vert noko bere i felten, og det er litt trist. Me hardingar er normalt sett stødige som få.... :D

Av ein eller annan grunn så skal Brann berre ha keeperar som berre er gode på strek,men ubrukelige i felt. meinar å hugse at khilstedten og var slik.. har ikkje hjarta til slikt...skjønar ikkje korleis mjelden klara det heller..

Grey

Godt jobbet Ricky.. En slik liste med feil kan man lage om hvem som helst, bare man ønsker det.. Du sier Opdal har vartet opp med en del redninger, selvsagt har han det, han er jo keeper, men når du sier at Rønningen knapt har hatt en redning i årets tippeliga må jeg le.. Bare for å ta et eksempel, hvem var det, når alt kom til alt, som sørget for at det ble ett poeng til oss med en fantomredning borte mot aafk? Jeg er heller ikke enig i at Opdal har vist styrke i feltarbeidet, der man kan trekke frem flere eksempler både for Brann og U21.

For all del, Opdal er fremtidens mann, men han har fremdeles mye å lære, og i mellomtiden kan den keeperen trenerteamet syns er best, stå. Vi er nemlig ikke i en posisjon der vi kan gi folk spilletid, bare for at de skal få det..
Maybe a Greyhound could be my way

Lars

Veldig godt sagt "Grey"!   helt enig !

En sånn liste med feil kan man lage på ALLE keepere og spillere i verden om en vil.
Ja Rønningen er kanskje litt ustabil ute i feltet, men han ganske mangen fantom redninger og dessuten har han blitt bedre.

Rønningen har og en stor fordel med rutine, som er ganske viktig når det gjelder keepere.

Sats på Rønningen!

Opdal er ustabil og urutinert det vises.Men han lærer av det han har gjort,tar det sikkert med seg.Han kommer til å bli en solid og god keeper i FREMTIDEN!

Ricky

Quote from: "Lars"Veldig godt sagt "Grey"!   helt enig !

En sånn liste med feil kan man lage på ALLE keepere og spillere i verden om en vil.
Ja Rønningen er kanskje litt ustabil ute i feltet, men han ganske mangen fantom redninger og dessuten har han blitt bedre.



Vel.. skal vi tro VG-børsen, så var han Tippeligaens 3. svakeste keeper i fjor (såvidt foran Moss' og Starts sisteskanser). I år har han vært den aller svakeste, og med god margin. Kun Tromsøs reservekeeper som fikk spille i april kan 'matche' Rønningens lave poengsnitt.
Rønningen har da i tillegg sluppet inn 50% flere mål enn Opdal, selv om Opdal har spilt mer enn Rønningen. DETTE ER IKKE HYGGELIG LESNING! Hvis vi noensinne skal la et av våre talenter slippe til på A-laget, så må det vel være på keeperplassen nå i år. Vi har valget mellom Rønningen, Tippeligaens dårligste keeper over tid, og Opdal, vårt lokale talent, som spiller på U21-landslaget. Begge har spilt (ca) 7 kamper hver, og Opdal har høyest poengsnitt, færre innslupne mål og har vært på rundens lag to ganger av syv mulige.

Quote from: Lars"Rønningen har og en stor fordel med rutine, som er ganske viktig når det gjelder keepere. Sats på Rønningen!"


Det opplagte spørsmålet blir naturligvis: Når skal Opdal få rutinen sin da, med denne logikken?

Quote from: Grey"hvem var det, når alt kom til alt, som sørget for at det ble ett poeng til oss med en fantomredning borte mot aafk?"

Samme mann som mer eller mindre på egenhånd ordnet 0-1 etter ett minutt (se over), stod og sov på 0-2-målet og ga en retur på 0-3-målet.

Grey

Ricky: det du egentlig mener er at Mjelde og gjengen ikke vet hva de driver med?? Det er jo de som tar ut laget. Hvorfor trekker du frem VG-børsen?? VG er jo som kjent gjerne landets mest Brann-hatende avis. Du skriver også:

QuoteHvis vi noensinne skal la et av våre talenter slippe til på A-laget


Det har vi da allerede gjort, følger du ikke med eller? I fjor var Knut Walde den store kometen, med 30 obligatoriske kamper. I år har blandt annet Helge Haugen imponert stort, i tillegg til at Opdal har fått prøve seg.

Og en annen ting, er det keeperen som har skylden i hvert eneste baklengsmål?  :lol:
Maybe a Greyhound could be my way

Lars

Du kan ikkje seriøst mene at Mons skal velge spillere etter VG børsen, det er jo latterlig

Ellers har du sagt resten som eg skulle sagt det selv "Grey"

Yngve


Grey

Selvsagt kan man gjøre det.. Ytterst få fotballspillere spiller hver kamp uten å gjøre feil, og nå er det en gang sånn at de feilene man gjør som keeper som regel mer sjebnesvangre enn de feilene en utespiller gjør.

Og svaret om hvem som skal stå er ikke så logisk som Yngve vil ha det til, hadde Brann vært en middelhavsfarer så hadde jeg vært enig, men se på tabellen. Vi er absolutt ikke i en posisjon der vi kan la folk kan få spilletid for å utvikle seg. Og da er vi tilbake til trenerteamet, hvis noen er uenig med det laget som til enhver tid blir tatt ut, så syns jeg kritikken bør rettes mot dem, ikke mot enkeltspillere som gjør sitt beste..
Maybe a Greyhound could be my way

Go Up