• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

NÃ¥r tenkte DU at Brann kunne vinne seriegull?

Started by gitarbroiler, October 10, 2007, 20:11:43 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

gitarbroiler

Dette blir jo selvsagt helt hypotetisk, men med bakgrunn i de siste 10 (++++) års rot og trenerskifter, er det litt interessant å høre hva folk tenker om dette.

Personlig så slo tanken meg om at seriegull var sannsynlig når Sæternes ble signert i 2004. Ikke det at Sæternes har vært så sinnsykt god i Brann, men han hadde et stort navn i Norge og var en stjerne. At Brann skulle signere en spiller av det formatet, når vi de siste årene hadde vært fornøyd med McAllister, Ystaas og T.Lund så var det kjempeskritt fremover når Sæternes signerte. Det gav liksom tegn om at noe var på gang i Idrettsveien, og at Brann begynte å bli et lag folk ville til.

Så for min del var Sæternes signeringen det som fikk troen på noe stort igjen.

Baunebob

Skal innrømme at etter den glimrende vårsesongen ifjor var jeg ganske så posetiv.

Kom meg imidlertididig raskt ned igjen og turde ALDRI å håpe på seriegull i 2007.

Kan vel sitere meg på " Nei, det var i år (2006) de hadde sjansen ".

PelleB

Det året Tore Andre Flo signerte for Brann.
«Verdensmesterskapet er en ordentlig internasjonal begivenhet».
"Gazza"  priceless :)

Stoffi

Tja, hvert år siden jeg begynte å gå på stadion da jeg var liten pjokk og spilte i Brann. (ikke helt det store talentet, så karrieren stoppet opp :) )
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

BL

Hansa-
Felt Z

Fatex

Min var da vi solgte elendige Bengt Sæternes, for da slapp vi å dra med ham på bortekampene. For da visste jeg også at Winters fikk mye spilletid

Alexåsane

Eg e aldri sikker før d teoretisk ikke finnes en sjanse for å rote det vekk.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Bombefar

Etter Lillestrøm kampen var vel da jeg virkelig begynte å tro i år hvertfall

Janki

Bestilte Partoukort like etter de ble lagt ut for denne sesongen, til meg og min mann.... Fikk beskjed når regningen kom at dersom den ikke ble betalt til forfall så røk min sjangs for Partoukort... Fikk ikke betalt den midt i julehandelen og trodde da sjangsen min var gått. Gikk så 1-2 månder før neste regning kom og da hadde jeg egntlig lagt det på is, og det var denne gangen veldig kort frist... Men da den 3 . regningen kom i vår tenkte eg Helvete dette er et tegn... Betalte den og har aldri eid noe så jevt som mitt Partoukort har vist seg å være...

Vil og tilføye at etter som jeg jobber turnus er det noen kamper jeg desverre ikke har fått sett... Og det er de kampen Brann har tapt i år... Ellers har jeg sett og vært til stede på de resternde...
Som en bekjent sa:"Du har en oppgave:::"

Ricky

Hadde troen i 2000 etter 4-4-kampen på Lerkendal (vi hadde åpnet med 4-1 over Viking).

Etter ni runder ledet vi serien med 6-2-1 og 22-9 i målforskjell, men så tapte vi 1-7 mot Stabæk og Hassan dro til Monaco. Rosenborg rykket i fra, og til slutt greide vi såvidt å knipe sølvet.
Det var i de dager hvor sølv utløste folkefest, og ingen mente "sølv betyr ikke en skitt" :)  Og kanskje var det sistnevnte bekjennelse som mÃ¥tte til før vi greide Ã¥ ta det siste steget..

pissepåengen

har hatt troen på seriegull i år siden tapet mot rbk i fjor
Bergen ut av norge!

Brann_copper

Jeg er gammel nok til å ha opplevd samtlige av Branns seriegull, men likevel for ung til å ha noe bevisst minne om bragden i 1963. Jeg var bare to år den gangen. Jeg har drømt om seriegull siden Brann og jeg ble ett en gang på syttitallet, men realistiske forhåpninger har jeg ikke hatt før de seneste årene. Brann har etterhvert fått proffesjonalitet inn i alle ledd, og tilværelsen har vært peget av kontinuitet og frisk satsing. Jeg hadde håpet i fjor, men det brast, og i år har jeg visst at seriegullet ble vårt i flere runder nå, og denne gangen kan det heldigvis ikke briste. Om et par uker er vi mestere. Og det gjør meg overlykkelig, men likevel kan jeg ikke fri meg for tanken på at dette er et antiklimaks også. Det hele har gått så smertefritt, lekende og nesten kirurgisk for seg. Så, nå når vi har klart det må jeg innrømme at jeg må begynne å lete etter en annen drivkraft for å holde lidenskapen til Brann ved like. Nå er det ikke håpet og livets ugjenkallelige urettferdighet som skal nøre opp under mitt livslange forhold til klubben i mitt hjerte. Nå må disse følelsene erstattes med noe annet. Kanskje er det lysten på en ny tittel, suksess i Europa og gleden ved å se Brann år etter år banke de motstanderne vi alle elsker å hate, som nå skal sørge for at mitt hjerte fortsatt står i Brann. Jeg vet ikke enda, men håper å ha funnet ut av det kort tid etter at serietittelen er i boks, men lenge før det blir klart at vi har tatt enda et steg videre i UEFA-cupen. Det bekymrer meg ikke for jeg vet at følelsen kommer. Men foreløbig er jeg nummen av suksessen.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

dudo

Jeg begynner kanskje å tenke det på lørdag eller mandag... ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ChRiStEr87

Har holdt håpet oppe hver sesong siden jeg ble født! ENDELIG!!!!
roppen er i Stavanger, men hjerte er fra Bergen.

Lurkin

Quote from: "Janki"Vil og tilføye at etter som jeg jobber turnus er det noen kamper jeg desverre ikke har fått sett... Og det er de kampen Brann har tapt i år... Ellers har jeg sett og vært til stede på de resternde...
Som en bekjent sa:"Du har en oppgave:::"


Høres merkelig utifra hjemmestatistikken vår. :-s

On-topic: Når Karadas stanget inn 2-1 og vi hoiet og skrek i gatene på mandag så trodde jeg på seriegull.
Berømte Brann fra Bergen

dudo

Preteritum, ser jeg Lurkin. Betyr det at du ikke lengre tror? ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

gitarbroiler

Tror jeg la spørsmålet "tullete" frem her....

Spørsmålet er ikke når du VISSTE Brann tok gull, men når du virkelig begynte å tro at de KUNNE ta Gull.

Ser noen trekker frem sesonger fra 90-tallet, og 2000.. Selvsagt var det mulig å ta gull den sesongen, men det hadde vært noe man ikke trodde på forhånd.

Spørsmålet er derfor, som nevnt; :

Når trodde du 100% på at Brann var en reell utfordrer til gullet?

jako

Da By Riise ble ansatt som hovedtrener i Rosenborg;)

Spøk til side, hadde god tro på at Brann ville ta steget opp denne sesongen med tanke på at vi var så nær i fjor og ville høste av den erfaringen i år. Samtidig var det veldig viktig å vinne toppkampene. Det klarte vi ikke i fjor, men i år har vi vunnet alle bortsett fra borte mot RBK og Viking.

Sikker på gullet ble jeg først etter seieren mot Odd. Da hadde vi opparbeidet seg det forspranget vi trengte før de siste kampene.

Som et lite apropos tippet jeg Branngull før sesongen i år for første gang i mitt liv, og jeg har aldri bommet på hvem som vinner serien i Norge:)
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

TcK

Like før Lyn-kampen innså jeg hvor stort forspranget var..

.. og da begynte en sigende uvirkelighet å ta kontrollen.

Brann. Seriemester 2007.

:)
Jesus elsker alle barna

Natan

Etter cupfinalen mot Lyn.
Brann spilte god fotball, det var åpenbare tegn på at RBK var på vei ned og vi hadde signet Sæternes.
VÃ¥ren 2005 trodde jeg vi ville vinne serien.


SKBMiller

jeg hadde troen på gull før sesongen i fjor faktisk. men jeg er evig optimist uannsett. før denne sesongen var jeg helt klar på at gullet skulle hem!

Super Hasund

Har trodd på gull i hele år. Men da vi slo godset 4-2 i drammen, va øyeblikket eg innså at i år skjer det faktisk
La Folket Synge

*Feltz*

Chrisstah

eg skjønte det så seint som Lillestrøm kampen. etter den var eg skråsikker på gull.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

C@Bøe_79

Skjønte at det ER en mulighet for seriegull, etter at vi passerte Lsk på målforskjell..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

BrandonBoyd

Nå eg var så langt nede etter stortapet mot Lyn, og mediene minnet meg på at sist gang vi tapte slik mot Lyn var i 1963...da fikk eg en liten tåre i øyekroken husker eg...nå i ettertid ser eg koffor..og der kom det en krokodilletåre til gitt...
avid hansen til Brann!drivende go og teknisk sentral..akkurat det vi trenger!!!

Superjack

Første gangen var vel i 1993 på våren. Da midtbanen med Magnus Johansson og Lars Bakkerud sprudlet som bare det....
Og så hadde jeg troen i 94, 96, 97, 2000, 2005 til sommeren, 2006 til sommeren og jeg begynner å håpe at det kan skje i år... men jeg er f. ikke sikker.
Brannsupporter.

Petter Puddefjord

Da Brann tapte 6-0 for Lyn i Oslo. Dette omen fra 1963 var et tydelig tegn. Jeg husket å ha lest at Brann tapte med samme sifre den gang vi sist tok gull, og da vi tapte 6-0 i Oslo mot Lyn i år, fikk jeg trygghetsfølelsen. Det er mer mellom himmel og jord enn man forstår...

Go Up