• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Viking

Started by Scottishman, October 09, 2007, 19:42:34 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

turbo

jaja  du du veit vist best du dudu men som sagt det e ikkje alle som har råd pga store lån ikkje hadde jobb osv osv det e mangen grunner til og ikkje ha råd skjønner du du

dudo

6000 fikk jeg fra at du sa "de fleste" - altså størsteparten av de 12 000 som har partoutkort. Jeg tror selvsagt ikke det er noe hold i dette.

Ellers synes jeg det er pussig at du maser om i hvor stor grad noen kan kalles supportere eller ikke, og så følger opp med skulke-eksempelet ditt. Jeg kan si det først som sist: Nei, jeg synes ikke det er noen verdens ting galt med å skulke skolen for å få tak i billett til en Brannkamp. Så kan du jo prøve å passe meg inn i "god supporter"-skjemaet ditt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

turbo

eg bare lurte på hvor denne massen var når brann trengte støten for eit par sesonger siden eg ....  altså medgangsuporter massen

dudo

Quote from: "turbo"jaja  du du veit vist best du dudu men som sagt det e ikkje alle som har råd pga store lån ikkje hadde jobb osv osv det e mangen grunner til og ikkje ha råd skjønner du du


Trist, synd og skam. Men ingen grunn til at man ikke skal tilgodese de av oss som faktisk GARANTERER 13 solgte billetter i året. Uansett har ikke dette noe med "råd" eller ikke å gjøre - om én billett koster 250 gir dette 3250 i året. (Du sier jo at dette er folk som har gått på alle kampene i ti år). Dette tilsvarer et partoutkort til 2750, og man har altså råd til 500 i renter, eller 18,2%, som såvidt jeg har forstått det er en helt normal rente på forbrukslån. For ikke å glemme at man kan velge å betale dette over HELE året, i stedet for å kanskje måtte betale 750 kr én mnd og ingenting andre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Tifo

Vi fortsetter partourkort-debatten der den hører hjemme: http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=7917

I denne tråden diskuterer vi Brann-Viking.

Mvh
Stian
.:Tifo-gruppen:.

Ingo

Det er mange grunner til at enkelte ikke kjøper partour kort, MEN de kan være ihuga brannsupportere for det.(har partourkort sjølv)
Når enkelte har stilt seg i kø kl. 20 00 dagen før har de vist at de har interesse for brann, eller!.
Så lenge man ikke gjør i egen vinning for å selge billettene
Det er helt naturlig at interessen er større til viking kampen enn en "vanlig seriekamp"
Og når man i tillegg vet at alle seriekampene har vært utsolgt, uten at enkelte skal skråle om medgangssupportere, til de heldige folkene som har fått bill.

thesevs

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

C@Bøe_79

Quote from: "Ingo"Det er mange grunner til at enkelte ikke kjøper partour kort, MEN de kan være ihuga brannsupportere for det.(har partourkort sjølv)
Når enkelte har stilt seg i kø kl. 20 00 dagen før har de vist at de har interesse for brann, eller!.
Så lenge man ikke gjør i egen vinning for å selge billettene
Det er helt naturlig at interessen er større til viking kampen enn en "vanlig seriekamp"
Og når man i tillegg vet at alle seriekampene har vært utsolgt, uten at enkelte skal skråle om medgangssupportere, til de heldige folkene som har fått bill.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

olebrann3


Xminator

Laget blir nok litt avhengig av resultatet mandag. Ikke umulig man topper laget mot Hamburg og gir de som trenger det napp i medaljene søndag. Selvsagt forutsatt at Viking tar poeng i morgen.

olebrann3

vist viking vinner i morgen så stemmer eg for å toppe mot hamburg for så å la de som trenger å få medalje få medalje

revert

Quote from: "olebrann3"


Nå vil som flere her inn utfallet av mandageskamp bety mye for inngangn til denne kampen. Walde - Bjarnason virker for meg alt for tregt, men med tanke på at Viking ikke stiller med den raskeste spissen i Ijeh kan det være like greit med Walde sin duellkraft. En annen løsningn er jo å bruke Karadas bak. Han er raskere enn Walde og ikke helt dårlig i duellen heller...

DINO


dudo

Gunnarsson skal uansett ikke spille mot Viking.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Quote from: "dudo"Gunnarsson skal uansett ikke spille mot Viking.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article92651.ece
Stabæk mener vist noe annet...

dudo

Det var da som pokker.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tr0Ndemann

Satser på at noen setter knottene hardt inn i leggen på den karen, det første de gjør i kampen.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Brann_ruler

For viking vil dagens kamp ha svært stor betydning for medaljeutfallet.

Dersom jeg skulle prøvd å sette meg inn i en Viking fan sin situasjon ville jeg tenkt følgende.

"Om vi slår stabæk er vi foran dem, i tillegg vil brann ikke ha noe å spille for når vi møter dem, husker hvordan det gikk i fjor. Dersom vi skulle tape vil det være 4 poeng til stabæk og møter brann som må vinne i neste runde. Tap betyr at det max blir 3 plass, heller fjerde"

Enn så guffent det var å bruke "vi-form" i dette eksempelet tror jeg viking er særdeles motivert for å slå stabæk. Det betyr mest sannsynlig forskjellen på sølv eller fjerde plass.

Jeg er like klam i nevene i dag som om brann skulle spilt sjøl.

Hickok


Bruiser

Sangforslag til søndag? Kva skal folk egentleg synge? "Gullet ska hem" og "Vi e berømte Brann" blei plutseleg utdaterte, tenke seg til.

Interessant å høre kva bataljonen har tenkt ut.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Markmus

Quote from: "Bruiser"Sangforslag til søndag? Kva skal folk egentleg synge? "Gullet ska hem" og "Vi e berømte Brann" blei plutseleg utdaterte, tenke seg til.

Interessant å høre kva bataljonen har tenkt ut.

"Gullet kom hem" eller "gullet e heme" ;)

Den andre er mer vrien, men KAN fortsatt synges. Eller: "Vi e berømte Brann fra Bergen, vi har vunnet serien i år, ja visst faen gjor vi det som i 1963, mens vi lo av alle bønder i vårt land" :p hehe
Ka du ve?

Ricky

Blir århundrets stemning mot Viking :) Ikke et sekunds nervøsitet eller tvil, bare 200 minutter med gullfeiring fra alle stadions hjørner.
Håper Brann åpner portene tidlig, og begrenser den øredøvende reklamen over høyttaleranlegget.

Chris*

Quote from: "Ricky"Blir århundrets stemning mot Viking :) Ikke et sekunds nervøsitet eller tvil, bare 200 minutter med gullfeiring fra alle stadions hjørner.
Håper Brann åpner portene tidlig, og begrenser den øredøvende reklamen over høyttaleranlegget.


Nesten så man kan kjøre lsk-style, og hoppe og danse med ryggen til banen. Om vi taper 4-0, couldnt care less. Det skal rables gal uansett!
Selv om det selvfølgelig hadde smakt med en verdig kamp også da :)
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Christian

Sesongen bør jo krones med grusing av Viking i siste hjemmekamp. Synd å dempe premieutdelingen med tap i forkant. Har klokketro på at det ikkje blir et tema. Her blir det lave skuldre fra både spillere og tilskuere - slikt må det bli seier av.

Xminator

Blir en spesiell kamp dette. Det er spillere som trenger kamper for å få gullmedaljen.

Samtidig, er det "fair" mot Bjarnason å benke ham til fordel for Walde? Det er jo en av de som har kjempet for dette gullet i hver kamp, og så bli snytt for festen...

Thorbjørnsen kan jo få siste kampen mot Tromsø. Siden Winters er skadet og Karadas ikke holder 90 minutter, så burde Sjøhage få en sjanse fra start. Tror likevel han må vente til kampen mot Tromsø før han får starte. Walde får klare seg med ett par innhopp. Eventuelt starte mot Tromsø.

svobo

Quote from: "Christian"Sesongen bør jo krones med grusing av Viking i siste hjemmekamp. Synd å dempe premieutdelingen med tap i forkant. Har klokketro på at det ikkje blir et tema. Her blir det lave skuldre fra både spillere og tilskuere - slikt må det bli seier av.


Og århundrets GULLESTE tifo
portsklubben Brann
Postboks 8, Minde
5821 Bergen

Christian

Quote from: "Xminator"Blir en spesiell kamp dette. Det er spillere som trenger kamper for å få gullmedaljen.

Samtidig, er det "fair" mot Bjarnason å benke ham til fordel for Walde? Det er jo en av de som har kjempet for dette gullet i hver kamp, og så bli snytt for festen...

Thorbjørnsen kan jo få siste kampen mot Tromsø. Siden Winters er skadet og Karadas ikke holder 90 minutter, så burde Sjøhage få en sjanse fra start. Tror likevel han må vente til kampen mot Tromsø før han får starte. Walde får klare seg med ett par innhopp. Eventuelt starte mot Tromsø.
og Bjarnason som utgjør stopperparet i denne kampen.

vidarlufc

Quote from: "Bruiser"Sangforslag til søndag? Kva skal folk egentleg synge? "Gullet ska hem" og "Vi e berømte Brann" blei plutseleg utdaterte, tenke seg til.

Interessant å høre kva bataljonen har tenkt ut.


Denne må jo prøves:


melodi øl, øl og mere øl.....

Gull, gull, å seriegull, ha-ha-ha-ha-ha
det e det skjønneste vi vet,
gull, gull, å seriegull, det e og blir vår store lidenskap
Ja noen liker Stabæk, og VIF, og LSK.
Men spar meg for andre laster,
enn Brann, Brann, Brann :D
terbt für Brann- Alle Mann!
Blut ist dicker als Wasser
Selbst wenn wir absteigen
Geben wir alles für Brann

Klaus_Brann

Quote from: "Markmus"
Quote from: "Bruiser"Sangforslag til søndag? Kva skal folk egentleg synge? "Gullet ska hem" og "Vi e berømte Brann" blei plutseleg utdaterte, tenke seg til.

Interessant å høre kva bataljonen har tenkt ut.

"Gullet kom hem" eller "gullet e heme" ;)

Den andre er mer vrien, men KAN fortsatt synges. Eller: "Vi e berømte Brann fra Bergen, vi har vunnet serien i år, ja visst faen gjor vi det som i 1963, mens vi lo av alle bønder i vårt land" :p hehe


Mener vi ikke bør tukle med "Berømte Brann"!Vi vant fortsatt i 63...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brannfrelst

Når det gjelder selve kampen,er det risiko for å bli kastet ut dersom en blusser ETTER kampen og under feiringen. Det må vel gå bra?
2.10.07-Gullet kom hem!

Northside

Quote from: "Brannfrelst"Når det gjelder selve kampen,er det risiko for å bli kastet ut dersom en blusser ETTER kampen og under feiringen. Det må vel gå bra?


Er det nok folk som blusser så gjør de nok lite med det.

Det som derimot kan være problemet er dersom du blir tatt med bluss på vei inn på stadion.

Brannfrelst

Quote from: "Northside"
Quote from: "Brannfrelst"Når det gjelder selve kampen,er det risiko for å bli kastet ut dersom en blusser ETTER kampen og under feiringen. Det må vel gå bra?


Er det nok folk som blusser så gjør de nok lite med det.

Det som derimot kan være problemet er dersom du blir tatt med bluss på vei inn på stadion.
2.10.07-Gullet kom hem!

ostraume

Kjekt med treningskamp mot siddis-pakket

Opdal
Dahl - Walde - Bjarnason - Hanstveit
Solli - Fakiri - Jaiteh - PVM
Helstad - Sjøhage
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

SKBMiller

vi må unngå tap! artig å ikke ha tapt på Stadion i gullsesongen.

og stemninga vil være legendarisk, men den vil nok dale noe om vi taper mye. så jeg sier bare, kjør over pakket!

det blir stort  å se pokalen bli løftet =)

steinbygger

Quote from: "Northside"
Quote from: "Brannfrelst"Når det gjelder selve kampen,er det risiko for å bli kastet ut dersom en blusser ETTER kampen og under feiringen. Det må vel gå bra?


Er det nok folk som blusser så gjør de nok lite med det.

Det som derimot kan være problemet er dersom du blir tatt med bluss på vei inn på stadion.


Kan man ikke blusse i sentrum når spillerene kommer der da? Da er det ingen fare for at Brann får bot for blussingen.

Baunebob

Spillerene kommer til sentrum etter viking kampen ? Er det offisiellt ?

Brann4

slik jeg skjønte det ja, de skulle komme seinest kl.23.00

dudo

De må da greie å dra seg til by'n før det, kampen begynner jo kl 18.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Skjønner ikke hvorfor jeg hele tiden glemmer at Sigurdsson har karantene... Meget beleielig ja, Walde rett inn og får enda ett napp i medaljen. Og da er det bare Thorbjørnsen og Walde som trenger luksusbytte i Tromsø. Den kampen tror jeg både Bjarnason og Opdal klarer å stå over...

Northside

Quote from: "steinbygger"

Kan man ikke blusse i sentrum når spillerene kommer der da? Da er det ingen fare for at Brann får bot for blussingen.



Kan blusse begge steder? :)

Hva folk velger er nok opp til dem selv, men vil tro de fleste venter med noen sprell til festen i byn.
Uansett så er ikke en bot for litt pyro verdens undergang. Den omsetningen Brann har hatt pga gullet er sinnsyk, da klarer de å dekke over en liten bot på 10 000-20 000kr når fansen tar litt av, etter 44-års ventetid.

SKBMiller

Var vel litt blussing mot Lyn, har noen hørt noe om det ble forfulgt av NFF eller Brann?

Klaus_Brann

Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "Northside"
Quote from: "Brannfrelst"Når det gjelder selve kampen,er det risiko for å bli kastet ut dersom en blusser ETTER kampen og under feiringen. Det må vel gå bra?


Er det nok folk som blusser så gjør de nok lite med det.

Det som derimot kan være problemet er dersom du blir tatt med bluss på vei inn på stadion.


Godt som i deilig?hehe..Det bør være vel være mulighet for å stikke et par bluss ned i buksa midt foran, der blir i alle fall aldri jeg visitert..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

Quote from: "Northside"
Quote from: "steinbygger"

Kan man ikke blusse i sentrum når spillerene kommer der da? Da er det ingen fare for at Brann får bot for blussingen.



Kan blusse begge steder? :)

Hva folk velger er nok opp til dem selv, men vil tro de fleste venter med noen sprell til festen i byn.
Uansett så er ikke en bot for litt pyro verdens undergang. Den omsetningen Brann har hatt pga gullet er sinnsyk, da klarer de å dekke over en liten bot på 10 000-20 000kr når fansen tar litt av, etter 44-års ventetid.


Det er vel en viss fare for å bli utestengt fra stadion og iallefall kastet ut av stadion for resten av dagen, men hvis du er villig til det, så kjør på. Skal du gjøre det, så får du iallefall stå for det og ikke kaste det på banen som noen gjorde mot Lyn
"og der snubler Sæternes igjen"

Brannfrelst

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "Northside"
Quote from: "Brannfrelst"Når det gjelder selve kampen,er det risiko for å bli kastet ut dersom en blusser ETTER kampen og under feiringen. Det må vel gå bra?


Er det nok folk som blusser så gjør de nok lite med det.

Det som derimot kan være problemet er dersom du blir tatt med bluss på vei inn på stadion.


Godt som i deilig?hehe..Det bør være vel være mulighet for å stikke et par bluss ned i buksa midt foran, der blir i alle fall aldri jeg visitert..


Jævlig deilig. Det var ikke snakk om kroppsvisitering,det var beføling;)
Men Brann må da for pokker tåle litt feiring med pyro. De bruker det jo selv som bilde på gull-introen og på bilder på hjemmesiden. Så da får de faen meg stå for det;)
2.10.07-Gullet kom hem!

steinbygger

Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "Northside"
Quote from: "Brannfrelst"Når det gjelder selve kampen,er det risiko for å bli kastet ut dersom en blusser ETTER kampen og under feiringen. Det må vel gå bra?


Er det nok folk som blusser så gjør de nok lite med det.

Det som derimot kan være problemet er dersom du blir tatt med bluss på vei inn på stadion.


Godt som i deilig?hehe..Det bør være vel være mulighet for å stikke et par bluss ned i buksa midt foran, der blir i alle fall aldri jeg visitert..


Jævlig deilig. Det var ikke snakk om kroppsvisitering,det var beføling;)
Men Brann må da for pokker tåle litt feiring med pyro. De bruker det jo selv som bilde på gull-introen og på bilder på hjemmesiden. Så da får de faen meg stå for det;)


Det er organisert blussing før kampen som det vises bilde av

Nixon

BA melder om folketog fra Torgallmenningen klokken 15.15 på søndag med 100 trommeslagere i spissen.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Xminator

Om du ikke er villig til å betale boten og få karantene fra Stadion, så blusser du ikke. Enkelt og greit.

Om du derimot ikke har problemer med å betale 20000 til Brann for boten og heller vil se neste års CL fra sofaen, kjør på...

Charmless Man

Angående sanger: "Vi e berømte Brann fra Bergen, vi har vunnet serien i år...", og "Gullet e komt hem", burde ikke være så vanskelig.
Ladish on the Foot

Brann4

med gullet ska hem så kan jo vi tenke sånn at vi har jo ikke fått gullet når viking kampen begynner så kan jo synge den som vanlig.. ellers syns jeg det passer best slik; Fra nymark til laksevåg, fra nordnes til loddefjord torg, hele bergen vet at gullet kom hem, gullet kom hem, gullet kom heeeeem, hem til bergen, gullet kom hem

felt b

Baunebob

Ser det blir en gullfest på festplassen etter kampen. Er dette noe mange tenker seg ned på etterpå ?

Go Up