• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

TV2 stopper Branngull på storskjerm | Edit: Kampen vises!

Started by Candyman, October 09, 2007, 12:23:42 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Chris*

Er det ikke mulig at noen i næringslivet ville vært interessert i å sponse en slik avtale da? At næringslivet i Bergen kunne betalt for å få en lisens for denne kampen? På samme måte som pubene betaler for å få vise fotball mener jeg?
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Lennono8

Gitt at kommunen skal bruke en mill på denne festen er det jo bare på sin plass at de bruker penger på å vise selve kampen. Det er jo det det handler om.

Kutt ned på fyrverkeri, brannbilparade og alt annet tull. Det koster penger å se fotball. Kommunen må betale for seg (og sine innbyggere) slik som alle andre må...

Skjønner ikke hvorfor folk klager på TV2. Uten deres fantastiske satsing og enormt bra fotballprodukt hadde ikke interessen for norsk fotball vært i nærheten av det den er nå. Har folk glemt gamle dager hvor man var heldig hvis det var ett kamera på hver kamp????

Utmedsnolken

Uten storskjerm så er det ikke mange som får sett kampen her i Bergen. Jeg har ikke mulighet til å få inn tv2sport på tv'en eller interresse av å kjøpe et abonnement når jeg kun skal se en kamp. Pubene kommer til å være stappfulle. Tv2sumo er det eneste alternativet, men det bryter jo sammen på vanlige kamper, aldri i livet om den tåler påkjenningen av en slik kamp.
"og der snubler Sæternes igjen"

Red Rabitt

ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

HansaInferno

Ja, alle bør si opp den dritten, jeg har det ikke selv men hadde hengt meg på- TV2 er en pengesugen jævelbedrift som elsker å melke supportere for penger. Synes ikke noe særlig om det, ihvertfall ikke når de viser seg fra denne siden. Altså; jeg har ingenting imot at de tar penger for TV2 Sport, men det blir ikke riktig når de skal nekte Bergen kommune å vise én kamp på storskjerm. Jeg er sikker på at kommunen ville betalt en pen sum også om det var mulig.. Faen ta TV2.
Breiflabben, baby!

knutern

Klart TV2 reagerer om kampen ble vist uten tillatelse, på samme måte som de hadde reagert mot puber rundt omkring i byn om de gjorde det samme. Arrangørene får nok en irettesettelse, men tror det løser seg til slutt. Ikke si opp abonnementet ennå :-)

zyntax

Lag en underskriftskampanje på nett da.
Og gå å lever den på nøstet til Tv2.


C@Bøe_79

Quote from: "Nixon"
Quote from: "C@Bøe_79"Men er pisslei folk som kryper frem fra hver jævlig stein og krok med en gang det går Brann sin vei..


Så hele Torgallmenningen burde egentlig ikke vært full etter cupfinalen i 2004? Du hadde foretrukket at det hadde vært mindre folk?
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

HansaInferno

Quote from: "knutern"Klart TV2 reagerer om kampen ble vist uten tillatelse, på samme måte som de hadde reagert mot puber rundt omkring i byn om de gjorde det samme. Arrangørene får nok en irettesettelse, men tror det løser seg til slutt. Ikke si opp abonnementet ennå :-)


Lyn-kampen gikk ikke på en betalkanal, så det burde vel være greit? Sprøtt spør du meg.
Breiflabben, baby!

Red Rabitt

Den facebook gruppen er allerede oppe i 515 medlemmer:)
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Ricky

Quote from: "knutern"Klart TV2 reagerer om kampen ble vist uten tillatelse, på samme måte som de hadde reagert mot puber rundt omkring i byn om de gjorde det samme. Arrangørene får nok en irettesettelse, men tror det løser seg til slutt. Ikke si opp abonnementet ennå :-)



Nå har jo ikke kommunen planlagt å vise kampen uten tillatelse, de har bare vært litt "bråkjekke" i uttalelsene sine - og lovet bergenserne storskjerm på Festplassen i den tro at det ikke ville by på noen problemer å få ordnet med rettighetene.
Signalene fra TV2 er derimot at denne kampen ikke er til salgs uansett, og da blir det nok heller ingen storskjerm i sentrum.

pissepåengen

Bergen ut av norge!

tintin

latterlig diskusjon, klart tv2 skal ha igjen milliarden de la ut for rettighetene (sammen m bla telenor). er ingen problem å rigge opp storskjerm og evt ta betalt for at folk skal se kampen. regner med de fleste tar seg råd til dette om de ikkje har bedre alternativer, hvis dette ikkje er ønskelig kan jo en alltid følge oppdateringene på bt.no eller lignende. ALLE  kan få sett kampen om de vil. de fleste har venner eller bekjente med tv2 sport, evt internett. det koster ikkje mange kronene, og d er verdt det. Husk på at brann også får litt av tv milliarden, ikkje så mye vi burde hatt, men likevel. ja; det kommer til å bli fullt på pubene, har folk virkelig lysst, kom tidlig.

Markmus

tintin, det er ikke snakk om at vi må betale for å se kampen, men at vi ikke kan se den sammen i et stort fellesskap. Det er DET dette dreier seg om.
Ka du ve?

grei

Slapp av, det blir helt sikkert storskjerm, TV2 bare skaper seg for ikke å fremstå som i overkant Brann-vennlige.

Nekter de visning burde de vel egentlig nesten gjort det mot Lyn også, jeg får i hvert fall ikke inn TV2 Zebra uten å betale for det.

Xminator

TV2 er på glid, men NFF har av en eller annen grunn fattet interesse for KONSEPTET og tviholder på at det skal være betal-tv og ikke annet. Faen til en gjeng...

tintin

Quote from: "Markmus"tintin, det er ikke snakk om at vi må betale for å se kampen, men at vi ikke kan se den sammen i et stort fellesskap. Det er DET dette dreier seg om.


men til de som skal arrangere dette, må jo det være mulig å kreve enn "inngangsbillett" som dekker tv2 pengene, er sikkert ikkje mange kronene på hver, og då vil det jo, skulle man tro ordne seg. Ikkje misforstå meg, eg ønsker flest mulig i sentrum og samlet mot aalesund.

ostraume

Problemet er at klønene i kommunen ikke har spurt om tillatelse for å bruke en tjeneste de ikke har rett til å bruke. Klart TV2 reagerer. Hadde kommunen tatt en telefon i forkant så ville nok dette løst seg uten problemer. Hva NFF blander seg etter må fuglene vite...
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

tintin

Quote from: "ostraume"Problemet er at klønene i kommunen ikke har spurt om tillatelse for å bruke en tjeneste de ikke har rett til å bruke. Klart TV2 reagerer. Hadde kommunen tatt en telefon i forkant så ville nok dette løst seg uten problemer. Hva NFF blander seg etter må fuglene vite...


så lenge det har med brann å gjøre i en eller annen form, blander alltid nff seg inn:)

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!


johanvs

Det kommer til å bli et kaos som Norge aldri har sett før hvis 100 000+ bergensere skal på nett-tv og se kamp. Det går rett og slett ikke. Internett bryter sammen, og det kommer til å ta flere år før det er oppe igjen.

Det er til verdens beste at Tv2 viser kampen.

Nixon

http://www.bt.no/sport/article422230.ece

Det kan bli fest på Festplassen likevel.

Uansett blir det et arrangement på Festplassen og er jeg litt spent på hvilke " mange fine kulturinnslag" kommunen skal ha.



I god gammel sosialdemokratisk ånd blir det vel musikalske innslag fra alle skolene i Bergen eller noe sånt...;)
Rød makt på Hansa

kabelmann

Skolekorps, buekorps, Sissel Kyrkjebø og gullkåseri fra Knut Langeland.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

Jeg så Langeland på Sportstabloid i går, hjelpe meg for en stakkarslig mann!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Quote from: "tintin"
Quote from: "Markmus"tintin, det er ikke snakk om at vi må betale for å se kampen, men at vi ikke kan se den sammen i et stort fellesskap. Det er DET dette dreier seg om.


men til de som skal arrangere dette, må jo det være mulig å kreve enn "inngangsbillett" som dekker tv2 pengene, er sikkert ikkje mange kronene på hver, og då vil det jo, skulle man tro ordne seg. Ikkje misforstå meg, eg ønsker flest mulig i sentrum og samlet mot aalesund.
Ka du ve?

Candyman

Uansett er det noe med dette regnestykke som ikke går opp. Det kommer ikke folk fra hele Norge til festplassen. Det kommer kanskje noen titalls tusen fra Bergen, resten sitter på pub om de kommer inn. Mange familier sitter hjemme uansett. OG DET STORE tallet, nemmlig den ene millionen seere som ser kampen, vil være spredd over det ganske land.

Tror TV2 at folk kommer til å reise til Bergen fra omkringliggende fylker, for å se kampen gratis og spare billett på internett, eller 150 kroner for en måneds abbonement på parabolen?

Helt latterlig TV2. Kjør over pakket!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Superjack

Quote from: "Candyman"Uansett er det noe med dette regnestykke som ikke går opp. Det kommer ikke folk fra hele Norge til festplassen. Det kommer kanskje noen titalls tusen fra Bergen, resten sitter på pub om de kommer inn. Mange familier sitter hjemme uansett. OG DET STORE tallet, nemmlig den ene millionen seere som ser kampen, vil være spredd over det ganske land.

Tror TV2 at folk kommer til å reise til Bergen fra omkringliggende fylker, for å se kampen gratis og spare billett på internett, eller 150 kroner for en måneds abbonement på parabolen?

Helt latterlig TV2. Kjør over pakket!


Vi stiller 20000 stykker festplassen og marsjerer i samlet flokk ned på TV2 huset og krever å få se kampen, ellers river vi ned bygget! :D
Brannsupporter.

Toa

ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

SKBMiller

kjempemessig. jeg er av de som kommer over for å se på skjermen

hansagutt1

Burde vært en skjerm på torgallmenningen og, blir garantert syke folkemengder.

Edit: En skjerm på fisketorget/vågen også. Dermed vil hele bergen koke den magiske kvelden.

Xminator

Fornuften seiret, og at demokratibevegelsen i Burma står igjen som den store vinneren er enda bedre. Vi kler oss jo i rødt opptil flere ganger i året :)

Nixon

Quote from: "Toa"Og da var alt klart for storskjerm: http://www.bt.no/sport/article422230.ece


Jeg synes Festplassen virker ganske full med "kun" 5000 mennesker. Det kommer til å bli sinnsykt trangt når fem til ti ganger så mange skal hylle spillerne etter kampen mot Aalesund. Hvis alt går etter planen da...

Synes fortsatt vi skulle hatt det på Torgallmenningen!
Rød makt på Hansa

Brannmann rob

Folk kommer vel til å stå i alle smau og kroker... Selv om vi hadde hatt det på torgallmenningen hadde det vært stappfullt og trangt...

grei

Sant nok, det ser jo smekkfullt ut der. Og Torgallmenningen blir fort for trang den også.

tsf

To storskjerm på torgallmening, en på festplassen, en på våge/bryggen og en på nøstet! plass hver steder sum opptil ca 100.000 mennesker
Hater NøFF -Bergen ut av Norge -Bergen = Egen stat og Republikk vært godt

RC

Quote from: "tsf"To storskjerm på torgallmening, en på festplassen, en på våge/bryggen og en på nøstet! plass hver steder sum opptil ca 100.000 mennesker


Som kommer til å bli værende hjemme eller gå på pub fordi regnet pøser ned 8)

tsf

Hater NøFF -Bergen ut av Norge -Bergen = Egen stat og Republikk vært godt

vebo

Quote from: "Xminator"Fornuften seiret, og at demokratibevegelsen i Burma står igjen som den store vinneren er enda bedre. Vi kler oss jo i rødt opptil flere ganger i året :)


Flott ting å gjøre!
Tiocfaidh ár lá

Klaus_Brann

Quote from: "C@Bøe_79"

Og til alle som feirer gullet, hvor mange ser vi igjen på Kick-off 2008????????????

Jeg sitter ikke meg foran noen, men når fotball-puben er full før de som er stamgjester kommer ned der(av folk som er der for 2.gang,1 gang var cupfinalen) da irriterer jeg meg.. Klarer bare ikke glede meg over all feiringen, når i mine øyne de "feile får lov" feire...
Jeg stiller ikke i noen av katogoriene jeg fremmer, har 1 bortekamp i år og sett en kamp på Puben.. Var ikke ute å feiret igår, men stod å så x antall mennesker som er fast på Puben stå utenfor i kø og forlate Puben pga dårlig plass.. Håper søknaden om utvidet skjenkeareal blir innvilget, for neste helg blir det trangt på Puben og i byen..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Candyman

Utrolig bra løsning av kommunen og TV2. Flott at pengene gies til hjelp for Burma, og at det blir fest!!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Janki

Quote from: "Candyman"Utrolig bra løsning av kommunen og TV2. Flott at pengene gies til hjelp for Burma, og at det blir fest!!


Rød fest blir det og :wink:

Toa

Quote from: "tsf"To storskjerm på torgallmening, en på festplassen, en på våge/bryggen og en på nøstet! plass hver steder sum opptil ca 100.000 mennesker


Hva med en GIGANTISK storskjerm på ulriken? Da kan vi se kampen fra store deler av Bergen. Gjerne på stadion også, for de som vil det. Ja. Det var en strålende idé,
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

tolind

Quote from: Klaus_Brann
Quote from: "C@Bøe_79"

Og til alle som feirer gullet, hvor mange ser vi igjen på Kick-off 2008????????????

Jeg sitter ikke meg foran noen, men når fotball-puben er full før de som er stamgjester kommer ned der(av folk som er der for 2.gang,1 gang var cupfinalen) da irriterer jeg meg.. Klarer bare ikke glede meg over all feiringen, når i mine øyne de "feile får lov" feire...
Jeg stiller ikke i noen av katogoriene jeg fremmer, har 1 bortekamp i år og sett en kamp på Puben.. Var ikke ute å feiret igår, men stod å så x antall mennesker som er fast på Puben stå utenfor i kø og forlate Puben pga dårlig plass.. Håper søknaden om utvidet skjenkeareal blir innvilget, for neste helg blir det trangt på Puben og i byen..



Kunne ikke vært mer enig! E selv et fast innslag på puben før og etter alle Branns hjemmekamper. Må ærlig innrømme at jeg ble faen så provosert når en haug med såkalte "småjenter" og "pubertetsgutter med 4 ukers lyst skjegg" okkuperte de beste plassene foran baren etter Lyn-kampen!

Da var det plutselig jævlig stas å være Brannsupporter! Skulle likt å se oppmøtet i dårligere tider!
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

nummer9

Noen av disse "nye" supporterne vil kanskje henge seg på. Sånn man får ungt blod inn i den "harde kjerne" av supportere som henger med i tykt og tynnt. Uansett om disse "nye supporterne" (eller gloryhunters?) er nylig kommet til, så er det bra for brann med flere supportere som støtter dem økonomisk igjennom supportereffekter og billettkjøp.

Kan jo håpe at disse pengene kan være med å bygge brann til et lag som fremover har medgang for det meste?

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article92018.ece

Merkelig at de nærmest lager en sak ut av at spillerne kommer til Festplassen. Trodde det var en selvfølge!!?

Men det blir jo lenge å vente for de som skal se på kampen der. Brannspillerne er nok neppe på Festplassen før nærmere klokken ett om natten. Og den ventetiden kan bli lang med den lovede kommunale underholdningen...
Rød makt på Hansa

RC

Quote from: "Nixon"http://fotball.bt.no/eliteserien/article92018.ece

Merkelig at de nærmest lager en sak ut av at spillerne kommer til Festplassen. Trodde det var en selvfølge!!?

Men det blir jo lenge å vente for de som skal se på kampen der. Brannspillerne er nok neppe på Festplassen før nærmere klokken ett om natten. Og den ventetiden kan bli lang med den lovede kommunale underholdningen...

Markmus

Hvordan blir det med ølservering? Vil det kun skje i pubene eller vil det bli satt opp ølboder? :)

Evt., vil det reageres på offentlig drikking?
Ka du ve?

Nuen

Tror nok ikke ølservering er noe spørsmål, for vanskelig holde styr på hem som er myndig og ikkke. uansett, hadde det vært et avsperret område hvor vi fikk et stempel på at vi var over 18 hadde det vel godt? de serverte no ute på Stones konserten.
2.10.2007

Go Up