• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Alle som sang...

Started by Professoren, October 09, 2007, 00:12:47 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Professoren

... ut med pakket når folk blusset i dag kan dra til helvete. Gullet sikres, men noen nff-horer skal på død og liv representere trenden som tar livet av tribunekulturen. Her skal det ikke taes av, nei hjem til en kopp kaffe og hyggelig prat. Ronkere

Northside

Er bare latterlig. Finn dere en plass på gamle, les avisen med en kopp kaffe og følg reglene til NFF!

ps: NFF ønsker ikke at man står på en sittetribune, så jeg håper flest mulig setter seg neste kamp!

Nixon

Quote from: "NorthsideFCDH"Er bare latterlig. Finn dere en plass på gamle, les avisen med en kopp kaffe og følg reglene til NFF!


Vel, hvis du og de andre casual light-kompisene dine betaler boten kan dere egentlig bare holde på. Det som er latterlig er å skyve det over på Brann!
Rød makt på Hansa

vebo

Hva er vel 30 000,- mot seriegull, rammen og stemingen?

Idiot du som kastet blusset på banen. Tenk om du hadde truffet noen, eller Håkon? Vær mann til å holde blusset selv om du først skal tenne på et!
Tiocfaidh ár lá

FredPerry

Fullstendig enig med trådstarter, men mest pakk rundt 13-19 år som tøffer seg å skriker..

Stoffi

Jeg ble direkte SKAMFULL da enkelte sjeler ropte Ut med Pakket til de som blusset.
Bluss skaper en ufattelig atmosfære, og i en stund som igår, er ikke 30000 en utgift for Brann, men en investering i tribunekultur og ramme rundt kampen.

Det neste blir vel at banning skal forbys av enkelte elementer på Hansa, de samme som roper mot blussing.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

vebo

Quote from: "Stoffi"
Det neste blir vel at banning skal forbys av enkelte elementer på Hansa, de samme som roper mot blussing.


Så vidt jeg vet er dette misjonen til gutta i tidligere ARG:P
Tiocfaidh ár lá

Klaus_Brann

Ja, forbanna tragisk..Jeg var på vei ned på bon appetit, og ble flau da jeg jeg snudde meg og så hva de skrek etter...Flaut.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

knutern

Quote from: "vebo"Hva er vel 30 000,- mot seriegull, rammen og stemingen?

Idiot du som kastet blusset på banen. Tenk om du hadde truffet noen, eller Håkon? Vær mann til å holde blusset selv om du først skal tenne på et!
Enig på alle punkt.

klysa

Quote from: "knutern"
Quote from: "vebo"Hva er vel 30 000,- mot seriegull, rammen og stemingen?

Idiot du som kastet blusset på banen. Tenk om du hadde truffet noen, eller Håkon? Vær mann til å holde blusset selv om du først skal tenne på et!
Enig på alle punkt.


Herre.

Håkon danset jo med blusset.

thesevs

Trodde de ropte "ut med pakket" til politiet som kom - litt jalla å rope det til medsupporterene. Er vi på kamp så er vi på kamp. Eneste som var å utsette var smartingen som kastet blusset ut på banen. Regner med han fikk panikk for å bli tatt eller noe....
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

mbs

Quote from: "Professoren"... ut med pakket når folk blusset i dag kan dra til helvete. Gullet sikres, men noen nff-horer skal på død og liv representere trenden som tar livet av tribunekulturen. Her skal det ikke taes av, nei hjem til en kopp kaffe og hyggelig prat. Ronkere


Forbanna tull.
Bluss ukontrollert på en tribune er direkte farlig.
At enkelte med dårlig hukommelse eller liten fartstid innen fotball synest det er tøft. Hjelper ikke.
Dagen du får en slik i nakken er du på haukeland noen timer.

Ja til pyrro i kontrollerte former.

At enkelte roper ut med pakket er på sin plass!

vebo

Quote from: "klysa"
Quote from: "knutern"
Quote from: "vebo"Hva er vel 30 000,- mot seriegull, rammen og stemingen?

Idiot du som kastet blusset på banen. Tenk om du hadde truffet noen, eller Håkon? Vær mann til å holde blusset selv om du først skal tenne på et!
Enig på alle punkt.


Herre.

Håkon danset jo med blusset.


Og poenget er? Hadde han danset om han hadde blitt truffet også?
Tiocfaidh ár lá

Stoffi

Quote from: "mbs"
Quote from: "Professoren"... ut med pakket når folk blusset i dag kan dra til helvete. Gullet sikres, men noen nff-horer skal på død og liv representere trenden som tar livet av tribunekulturen. Her skal det ikke taes av, nei hjem til en kopp kaffe og hyggelig prat. Ronkere


Forbanna tull.
Bluss ukontrollert på en tribune er direkte farlig.
At enkelte med dårlig hukommelse eller liten fartstid innen fotball synest det er tøft. Hjelper ikke.
Dagen du får en slik i nakken er du på haukeland noen timer.

Ja til pyrro i kontrollerte former.

At enkelte roper ut med pakket er på sin plass!


Det er også farlig å spille fotball, dra på bortetur til Tyrkia, kjøre bil, hoppe i fallskjerm, klatre i trær og sykle.

Har det vært noen slike hendelser i Norge i det hele tatt forresten?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Olve137

Quote from: "Stoffi"Jeg ble direkte SKAMFULL da enkelte sjeler ropte Ut med Pakket til de som blusset.


Følte akkurat det samme... Flaut.
ergen & Brann.


skb!

Det skulle nesten bare mangle at det ble tent bluss på tribunen i går, det lager en fantastisk ramme! Så lenge de som gjør dette vet hva de driver med, så er det heller ikke spesielt farlig. Blusset som ble kastet på banen derimot, det er ren idioti! Det kunn ha truffet noen, og verst av alt Opdal. Tror NFF ser verre på at det havnet på banen også.

Det som er dumt med dette er selvsagt at Brann får en kjempebot.

Falkman

Quote from: "Stoffi"Jeg ble direkte SKAMFULL da enkelte sjeler ropte Ut med Pakket til de som blusset.
Bluss skaper en ufattelig atmosfære, og i en stund som igår, er ikke 30000 en utgift for Brann, men en investering i tribunekultur og ramme rundt kampen.

Det neste blir vel at banning skal forbys av enkelte elementer på Hansa, de samme som roper mot blussing.


har problemer med å se kan som e stilig med et litt rød røyk på tribunen..men at blussingen under innmarsjen (nede på banen) va fantastisk e eg enig i.

HansaInferno

Enig med trådstarter, dere som sang "ut med pakket" bør tenke seg litt om.
Breiflabben, baby!

smaalanda

Helt enig! Ja til spontanblussing!
KMO!!!

Tullpip

Føler det er litt uklart hvem det ble sunget til/mot.

Blusseren eller politiet?
Sånn som jeg opplevde det på felt B, ble det sunget til blusseren. Ikke bra. Spesielt ikke med tanke på at samme gjeng litt seinere roper hater, hater, hater nff. Blir jo ufattelig bondete å hjelpe nnf med å kvele stemningen, samtidig som man 'hater' dem?

Utmedsnolken

Quote from: "Falkman"
Quote from: "Stoffi"Jeg ble direkte SKAMFULL da enkelte sjeler ropte Ut med Pakket til de som blusset.
Bluss skaper en ufattelig atmosfære, og i en stund som igår, er ikke 30000 en utgift for Brann, men en investering i tribunekultur og ramme rundt kampen.

Det neste blir vel at banning skal forbys av enkelte elementer på Hansa, de samme som roper mot blussing.


har problemer med å se kan som e stilig med et litt rød røyk på tribunen..men at blussingen under innmarsjen (nede på banen) va fantastisk e eg enig i.


Blussing på indre bane ser bare teit ut, mens spontan blussing blant publikum ser kult ut. At reglene ikke tillater dette, er nå sånn, men det ser altså mye stiligere ut enn en oppstilling av folk med et bluss i hver arm
"og der snubler Sæternes igjen"

hansagutt1

Helt utrolig at folk vender seg mot sine egne. Kom dere bort fra Hansa tribunen småpakk! Ja til bluss på store anledninger!

dudo

Quote from: "Stoffi"Har det vært noen slike hendelser i Norge i det hele tatt forresten?


Det tok jo fyr på Ullevaal i hjemmekampen mot Bosnia (?). Jeg synes eller blussing er utrolig rått!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BillyBolle

Hva skjedde egentlig med de som blusset? Var det noen som ble kastet ut?

Northside

Quote from: "dudo"
Quote from: "Stoffi"Har det vært noen slike hendelser i Norge i det hele tatt forresten?


Det tok jo fyr på Ullevaal i hjemmekampen mot Bosnia (?). Jeg synes eller blussing er utrolig rått!


Det var nok bare sterkt overdrevet. Det begynte å brenne litt i en reklameduk, og så skriker kommentatorene "Det brenner på Ullevaal, det brenner!!!".
Med andre ord: Orkan i et eggeglass...

Men bare for å gjøre det klart. å Kaste blussene på banen er en uting. Men at folk fyrer opp bluss på tribunen har jeg ingen problemer med.

dudo

Joda, jeg er helt enig med deg, men det brant like forbannet. Tribunebranner er IKKE noe å spøke med.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

HansaInferno

Det kan virke som om folk er litt redd rett og slett, er det mange litt pysete gutter her inne som er redd for å brenne inne? Har dere angst, sliter dere med depresjoner? Noe må det jo være.. Kanskje det var dere som drev å tystet på klassekameratene deres til læreren når dere var små, kanskje det var dere som alltid skulle syte og klage og gjerne begynte å grine når ting ikke gikk som dere ville? Jeg tror nok at en del slike har vokst opp og har ruttet seg sammen på Stadda. Neste gang kan dere holde godt kjeft synes jeg.
Breiflabben, baby!

Ultra - forever

Folk må da ikke bli livredd bare man ser et bluss på tribunen?
Alle de som synes blussing er livsfarlig kan godt holde seg hjemme. Og kampen mot Dinamo Zagreb er vel ikke akkurat noe for dem
LTRAS LIBERI

Falkman

Quote from: "Ultra - forever"NøFF er et jævla tulle forbund! Tinnsoldat-bluss er tragisk. mens blussing på tribunen er dritfett!
Det er "ukontrolert" blussing  i alle land untatt Norge, fordi vi har verdens strengeste forbund


men ka e det so e så fantastisk med et litt røyk?? e det tøft, provoserende, ser det bra ut.. tell me!!

Ultra - forever

Quote from: "Falkman"
Quote from: "Ultra - forever"NøFF er et jævla tulle forbund! Tinnsoldat-bluss er tragisk. mens blussing på tribunen er dritfett!
Det er "ukontrolert" blussing  i alle land untatt Norge, fordi vi har verdens strengeste forbund


men ka e det so e så fantastisk med et litt røyk?? e det tøft, provoserende, ser det bra ut.. tell me!!

det ser bra ut, og det er jævlig tøft. Og løfter stemningen et par hakk
LTRAS LIBERI

Charmless Man

Enig med trådstarter. Men det jeg ikke skjønner er å synge  "vi skal storme banen" og så ikke gjøre det.

Ja til galskap.
Ladish on the Foot

Ultra - forever

Vet ikke hvor dette spm passer egentlig, men men.. håper det er lovlig å spørre her, når vi først er inne på tifo.
Noen som vet hvor i byen man får kjøpt bluss, røykbomber? har bestilt på internett før, men leveringstiden er så treg. Anyone?
LTRAS LIBERI

Geirmund

Quote from: "Charmless Man"Enig med trådstarter. Men det jeg ikke skjønner er å synge  "vi skal storme banen" og så ikke gjøre det.

Ja til galskap.


Helt enig. Det blir jo helt latterlig. Observerte en mann som stormet men ingen kom etter, latterlig!

symo

Det var da ingen som ropte ut med pakket da blusset havnet på banen....

Det var da det ble blusset inne på tribunen og blusset låg brennende under stolene det ble ropt. Den som blusset turde tydeligvis ikke å holde den da vaktene kom. Slik var oppfattet ihvertfall jeg det. Stolene er sikkert ikke brennbare, men jeg mener at dette ikke var særlig smart.

Denne sangen om storming var vel bare ironi fra de fleste. Bare for å skremme vaktene osv...

Lilleheil

Quote from: "HansaInferno"Det kan virke som om folk er litt redd rett og slett, er det mange litt pysete gutter her inne som er redd for å brenne inne? Har dere angst, sliter dere med depresjoner? Noe må det jo være.. Kanskje det var dere som drev å tystet på klassekameratene deres til læreren når dere var små, kanskje det var dere som alltid skulle syte og klage og gjerne begynte å grine når ting ikke gikk som dere ville? Jeg tror nok at en del slike har vokst opp og har ruttet seg sammen på Stadda. Neste gang kan dere holde godt kjeft synes jeg.


De som ikkje forstår at blussing e direkte farlig blant dritingse felt Z supportere, må gå hem og tenke seg kraftig om. e bare et spørsmål om tid før nokken blir blind eller blr påført andre brannskader grunnet idiotioppførsel fra mennesker med tilsynelatende mindre intelligens enn oss andre... Nei til ukontrolert blussing som er livsfarlig.
Og uansett ka du og andre måtte mene så er det det at så lenge det er forbudt så er det forbudt...  forbudt stammer fra ordet forby og betyr følgende;
forby' (norr fyrirbjóða, eg 'by mot noe') ikke tillate, nekte jeg f-r deg å gå dit / DDT er forbudt i Norge / bigami er forbudt ved lov / adgang, parkering forbudt / det er forbudt å tråkke på plenen / hindre min samvittighet f-r meg det / refl: f- seg selv være ugjørlig

crm

Jaja, det kan være nyttig å lære seg å stave "intelligens" før man kritiserer andre for å mangle det. Ja til bluss - nei til moralister!
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Geirmund

Bluss er herlig og langt fra farlig. Har selv vært på kamper i Europa der folk fyrer opp hundrevis av bluss på en ståtribune der folk står tett i tett. Det gjorde vi jo på SS på seint åtti og nitti tallet også. Alle nyfrelste som nå hiver seg på gullfeberen må slutte å prøve å oppdra "gamleguttene" fra SS. Bluss er ikke farlig men trekke gjerne litt til siden når det blir fyrt opp så slipper du merker på klærne osv.

dudo

Quote from: "crm"Jaja, det kan være nyttig å lære seg å stave "intelligens" før man kritiserer andre for å mangle det. Ja til bluss - nei til moralister!


Hør, hør!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lilleheil

Quote from: "crm"Jaja, det kan være nyttig å lære seg å stave "intelligens" før man kritiserer andre for å mangle det. Ja til bluss - nei til moralister!


Då e skrivefeilen rettet op... enda godt at ingen ble skadet.

Professoren

Om det ble sunget til politiet, ok. Så ikke at det kom politi i det hele tatt, og det gjorde neppe de andre rundt der jeg stod som sang det heller. Herlighet, spontanitet og en anelse galskap skaper stemning og atmosfære. Vi har vunnet gull, og likevel skal enkelte være snusfornuftige supporterpoliti som heller vil tyste på sine egne enn å ta av og nyte atmosfæren bluss gir en mørk høstkveld under en storkamp! Om Brann får en bot på noen titusen kroner, hvem i all verden tenker på det dagen etter Brann har sikret seriegullet? Herre... Han som kastet blusset inn på banen ble ikke kastet ut, men hva de har på kamera kan være en annen historie.

Helt enig Geirmund. På gamle trange SS ble det fyrt opp 15-20 bluss hver storkamp uten at det skjedde noe, og likevel er folk livredd for et eller to bluss. Kjerringer.

Også enig i at det er tåpelig å synge vi skal storme banen for så ikke å gjøre det.

grei

Quote from: "Professoren"
Også enig i at det er tåpelig å synge vi skal storme banen for så ikke å gjøre det.

Det var vel nok mest spøkefullt ment. Sangen ble startet på øvre Z, et relativt upraktisk sted å storme banen fra.

Det lå uansett ingen storming i luften, vi ledet med for mye til at vi fikk det utløsende ekstatiske øyeblikket. Men hadde vi tatt gullet i siste runde skulle folket i gult fått kjørt seg.

steinbygger

Quote from: "Professoren"

Helt enig Geirmund. På gamle trange SS ble det fyrt opp 15-20 bluss hver storkamp uten at det skjedde noe, og likevel er folk livredd for et eller to bluss. Kjerringer.

Også enig i at det er tåpelig å synge vi skal storme banen for så ikke å gjøre det.


Det er feil, det var en dame som fikk antent håret sitt. Fikk førstesiden i Ba for en del tilbake. Det jeg synes er synd med blussing på tribunen er at det kan ødelegge for den kontrollerte blussingen. Det synet som de tre andre tribunene fikk se under innmarsjen er det råeste visuelle bildet som har vært på stadien noen gang. Håper bare at Brann tillater dette i fremtiden også og at de som kaster bluss inn på banen under kampen ikke har ødelagt denne muligheten.

Ultra - forever

Går kontrollert blussing under kategorien tinnsoldat? Som er komplett tragisk.
LTRAS LIBERI

C@Bøe_79

Quote from: "Ultra - forever"Går kontrollert blussing under kategorien tinnsoldat? Som er komplett tragisk.


Er det forskjell å stå på et sete, og å stå på indre bane?
Tror du spillerne er mer happy for bluss på tribunen enn på banen?
Tifo er for laget og ikke SEG selv..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Red Rabitt

Var vel myntet på politiet, dette ut med pakket?
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Stoffi

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Ultra - forever"Går kontrollert blussing under kategorien tinnsoldat? Som er komplett tragisk.


Er det forskjell å stå på et sete, og å stå på indre bane?
Tror du spillerne er mer happy for bluss på tribunen enn på banen?
Tifo er for laget og ikke SEG selv..
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

thesevs

Quote from: "Ultra - forever"Går kontrollert blussing under kategorien tinnsoldat? Som er komplett tragisk.


Beklager å måtte si det, men latterlig utsagn!
Ja, la oss heller leke og tøyse som ville foler med blussen inne blant publikum. Kanskje skader vi én eller to - men det var jo spontan-blussing og det så skikkelig proft ut på tv. Folk får respekt for oss nå. Vi e litt crazy...

Føler innlegget ditt kommer i kategorien "tøff i pysjamas"...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Stoffi

Quote from: "Red Rabitt"Var vel myntet på politiet, dette ut med pakket?



Kanskje noen sang mot politiet, men ikke de i min umiddelbare nærhet. De sang mot blusserne, noe som utløste heftig krangel.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

smaalanda

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Red Rabitt"Var vel myntet på politiet, dette ut med pakket?



Kanskje noen sang mot politiet, men ikke de i min umiddelbare nærhet. De sang mot blusserne, noe som utløste heftig krangel.


Var en del folk som sang ut med pakket til fyren som blusset nede på felt C også, horribelt.
KMO!!!

Go Up