• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�konomitrÄd

Started by monzilla, October 04, 2007, 21:49:49 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Corran

Hvorfor i alle dager skulle noen ha med Mohn i aftenbĂžnnen?
Og hvorfor i alle dager er du pÄ bataljonen sitt forum om du mener de rÄtner pÄ rot?

Kan ikke si meg enig med LillebĂž i alt men kan ikke se at han har sagt noe gale i disse dager.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Quote from: Nixon on May 30, 2014, 11:33:26 AM

Det er nok ikke sÄ lett. Han har jo en karriere Ä tenke pÄ, og nÄr TromsÞ kom pÄ banen var det sikkert et greit valg i forhold til usikkerheten i Brann. Mojsov har etter det jeg har fÄtt med meg ikke fÄtt noe konkret tilbud fra andre klubber. Han hadde kanskje gjort akkurat det samme.




Det var forsÄvidt et godt poeng. Et annet poeng er vel at med Brann sin historikk pÄ skader hadde vel Wangberg blitt fotballinvalid rett etter Ä ha signert en 5-Ärs kontrakt. Det er jo klart at Mojsov hadde forlatt klubben om han fikk tilbud om det, men var ikke Wangberg med en gang klar pÄ at han da skulle komme seg vekk, mens Mojsov ville spille seg inn? Jeg mÄ si at akkurat der er jeg noe usikker, jeg ser mulighetene for at det er en oppfatning som kan ha kommet til i ettertid.

Giles


krĂžvel vellevold

Quote from: Giles on May 30, 2014, 12:41:07 PM
Snakk om Ä skite i eget reir. SelvopphÞyde noksagter av noen supporterledere og enkeltstÄende tullinger fÄr leke seg i media med sinnssvakt skvalder og spy om Trond Mohn.
De burde ydmykt bĂžye seg i stĂžvet og ta med Mohn i aftenbĂžnnen hver kveld og ellers holde kjeft hvis de ikke har noe bedre Ă„ komme med.
FÞrst og fremst fordi de ikke snakker pÄ vegne av noen andre enn seg selv og eventuelt en og annen virkelighetsfjern "venn".
Den jevne Branntilhenger er ikke med i den latterlige "bataljonen" og Þnsker pÄ ingen mÄte Ä bli assosiert med Roger "Lillebror" sitt forsÞk pÄ Ä tÞffe seg for sine venner i "bladet".
Nei, legg ned den barnehagen bataljonen har utviklet seg til Ă„ bli og start en eller flere frie og uavhengige supportergrupper.
Uansett, bataljonen rÄtner pÄ rot og er allerede en marginal liten gjeng.




Hvem snakker sÄ Mohn pÄ vegne av da? Andre enn seg selv?

Legg ned hele klubben!

krĂžvel vellevold

Quote from: Giles on May 30, 2014, 13:27:21 PM


Er du sikker pÄ at du nÄ ikke bare snakker pÄ vegne av deg selv? Eller forsÞker du Ä opphÞye deg selv til en selvopphÞyet noksagt av en forumdebattant med sinnssykt skvalder og spy om Bataljonen?
Legg ned hele klubben!

paf

Quote from: Giles on May 30, 2014, 12:41:07 PM
Snakk om Ä skite i eget reir. SelvopphÞyde noksagter av noen supporterledere og enkeltstÄende tullinger fÄr leke seg i media med sinnssvakt skvalder og spy om Trond Mohn.
De burde ydmykt bĂžye seg i stĂžvet og ta med Mohn i aftenbĂžnnen hver kveld og ellers holde kjeft hvis de ikke har noe bedre Ă„ komme med.
FÞrst og fremst fordi de ikke snakker pÄ vegne av noen andre enn seg selv og eventuelt en og annen virkelighetsfjern "venn".
Den jevne Branntilhenger er ikke med i den latterlige "bataljonen" og Þnsker pÄ ingen mÄte Ä bli assosiert med Roger "Lillebror" sitt forsÞk pÄ Ä tÞffe seg for sine venner i "bladet".
Nei, legg ned den barnehagen bataljonen har utviklet seg til Ă„ bli og start en eller flere frie og uavhengige supportergrupper.
Uansett, bataljonen rÄtner pÄ rot og er allerede en marginal liten gjeng.



Synes godt vi kunne tatt deg "seriĂžst", hvis du hadde noe "substans" i det du "skrev", kuttet ut "hermetegnene" og kuttet ut hersketeknikkene. Er du en av de som mener supporterklubber ikke vĂžr finnes, eller at de ikke bĂžr mene noe og overlate alt til "kompetente" folk?

Giles

NÄr jeg ser hva jeg skrev skal jeg vÊre enig i at jeg nÄ selv bidro med skvalder og spy. Jeg gikk nok i offside og scoret et aldri sÄ lite selvmÄl.
Hvis jeg skal vÊre saklig sÄ kan jeg kanskje si det slik.
EnkeltrÞster fÄr for stor oppmerksomhet i media.
Bataljonen representerer noen Brannsupportere men langt fra alle.
Det er store forventninger til Brann. Da er det dumt Ä behandle en mangeÄrig supporter og redningsmann som stort sett gÄr stille i dÞrene pÄ en sÄ klÞnete mÄte.
Den store velgjÞrer burde heller ikke legge sÄ stor vekt pÄ forholdsvis begrensede reaksjoner pÄ mulig urent trav i forbindelse med bidraget i fjor hÞst.
SĂ„ var det sagt.
Litt stygt av meg Ä rakke ned pÄ folk som gidder Ä drive en supporterklubb.
SÄ var det sagt ogsÄ.


dudo

Men akkurat HVA er det Mohn reagerer sÄ sterkt pÄ? Hvor er denne ramsalte kritikken av Mohn? Har jeg hukommelsessvikt? (Mer enn sannsynlig)

Jeg minnes at reaksjonene stort sett kom mot styret og Skars. Tar jeg feil?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Jeg er ikke medlem av Bataljonen, men det er nÄ engang det som er den drivende supporterklubben og det er dermed naturlig at media henvender seg til Bataljonens leder.

NÄr det gjelder Mohn sÄ fremstÄr han litt hÄrsÄr og barnslig. Mulig han er svÊrt indignert over behandlingen Skarsfjord fikk av oss. Kanskje han i stedet for Ä bidra til spillerkjÞp kunne brukt tilsvarende belÞp pÄ Ä betale ned litt av Brann sin gjeld. Det kunne fÞrt til en sunnere drift ogsÄ.
Tren pÄ langskudd

Nixon

Quote from: dudo on May 30, 2014, 16:44:29 PM
Men akkurat HVA er det Mohn reagerer sÄ sterkt pÄ? Hvor er denne ramsalte kritikken av Mohn? Har jeg hukommelsessvikt? (Mer enn sannsynlig)

Jeg minnes at reaksjonene stort sett kom mot styret og Skars. Tar jeg feil?


Nei, men det er ikke sikkert at Mohn gjÞr noe sÊrlig forskjell pÄ det. Ikke umulig at han opplevde kritikken mot styre og stell i Brann personlig siden det tross alt var hans penger som utlÞste ramaskriket. Husk pÄ at han er vant til unison hyllest og festtaler nÄr han gir penger. Noe som selvsagt stort sett er fortjent. SÄ dette laget nok litt kaos i universet hans!;)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Northside


kaj eskelinen

Er ikke medlem av Bataljonen selv, og det er mange som bÄde leser og skriver her inne som ikke er medlem.
Innlegget til Giles er noe av det som har provosert meg mest de siste Ärene med hele Skarsfjord, Mohn etc. debatten. Her er noe av det Brann er kjent for og som gjÞr oss til en fargeklatt i en grÄ norsk fotball hverdag:

Lidenskap
StÞtte uansett hvordan det gÄr
Synonymt med Bergens patriotisme
Positiv fotball
Ambisjoner

Det virker som om det kom inn en oppfatning under Skarsfjord og andre i organisasjonen at om de bare fikk bort det usaklige presset og argumentasjonen fra de hÄplÞst usaklige bergenserne sÄ skulle de fÄ arbeidsro og tilhÞrende suksess. Dette henger igjen og det virker som om det er populÊrt i noen kretser Ä snakke ned alle som er over middels engasjerte i Brann. Det virker som det er gÄtt sport i Ä fortelle disse til hele Norge at disse mÄ fÄ en ny realitetsoppfatning og endelig forstÄ at Brann er en middels klubb, at vi ikke vinner, at vi mÄ vÊre fornÞyde med 5 plass fordi dette er realistisk sett det vi kan hÄpe pÄ.

Litt informasjon til alle kritikere, det er INGEN motsetning mot lidenskap og forventninger og RESULTATER, det er dette som ER fotball. Dette er NORMALT i alle land og med alle andre lag. Selvsagt mÄ det finner spillere og ledere som trigges av et slikt press, det er vel manko pÄ dette som har vÊrt problemet de siste Ärene, ikke supporterne og bergenserne.

Om det kommer personer inn som Mohn og andre som prĂžver Ă„ kontrollere supportere sĂ„ bĂžr de vite hvordan ting fungerer, Mohn stĂžttet Skarsfjord, det gjorde ikke flesteparten av Bergen, da blir det en konflikt. Hva forventer han, at vi skal bĂžye oss i stĂžvet? Synes hele saken er merkelig, om Mohn ikke Ăžnsker Ă„ stĂžtte Brann sĂ„ fĂ„r de / vi finne ut av det. Brann lederne bĂžr for fa.. stĂ„ opp og vise litt baller i denne saken. StĂžtt supporterne som ER BRANN, og selvsagt gjĂžr alle andre stĂžttespillere, som f.eks. Mohn. 

Bybanen

Litt rart at det er TV2's Davy som skal fÄ gjennomgÄ, han har jo i all hovedsak gode poenger hele veien. Respekterer han selvsagt. SÄ er det Trond Mohn som skal fÄ gjennomgÄ, fyren som har stÞttet Brann og Idretten i Hordaland med bÞttevis av millioner i mange mange Är.

MÄ man vÊre mindre begavet for Ä stÞtte Brann? I sÄ fall trist for oss som fÞler oss som normalt oppegÄende. Jeg har bare et Þnske for sesongen, det er at Brann ikke rykker ned. Ser mÞrkt ut selvsagt, spiller jo med masse tenÄringer og en trener som ikke skjÞnner at man mÄ forsvare seg ogsÄ, men krysser fingrene maks. Det vil vÊre en katastrofe for Brann om de rykker ned. La oss be alle sammen.

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Ricky

Quote from: Nixon on May 30, 2014, 17:01:01 PM
Nei, men det er ikke sikkert at Mohn gjÞr noe sÊrlig forskjell pÄ det. Ikke umulig at han opplevde kritikken mot styre og stell i Brann personlig siden det tross alt var hans penger som utlÞste ramaskriket.


Ikke bare hans penger, men det var han selv som utlĂžste ramaskriket. Han plumpet jo ut med at han hadde gitt Brann-ledelsen beskjed i forveien om at han ville overfĂžre penger til klubben om kamerat Skarsfjord fikk forlenget kontrakten.

Hadde han bare sagt noe sÄnt som at han hadde stor tro pÄ det arbeidet som gjÞres, sÄ er det vel ingen som hadde tenkt noe annet enn at Trond Mohn rett og slett bare ble glad for nyheten og fÞlte at han ville gi et bidrag for Ä dempe den umiddelbare negative reaksjonen blant folk og kanskje snu det til noe positivt.

SĂ„nn gikk det jo ikke akkurat.

GullĂžl

May 30, 2014, 21:51:10 PM #3765 Last Edit: May 30, 2014, 21:53:28 PM by GullĂžl
Klipp fra rapporten:
Brann-konsernet har lavere inntekter enn budsjettert innen privat- og bedriftsmarkedet. ForelÞpig er det en inntektssvikt pÄ cirka 5 millioner kroner. Vi er forberedt pÄ et hÞyere tall for hele Äret. Vi har lykkes med Ä etablere et sikkerhetsnett for arrangementsinntektene som gjÞr at vi vil tÄle det tapet vi fÄr der, mens Þvrige inntektstap skal dekkes ved Ä redusere kostnader.

Et sikkerhetsnett for arrangementsinntektene. Hva er det ? En Trond Mohn garanti som det gikk lÞse rykter om for en stund siden som garanterer for tapet pÄ tilskuerinntektene i forhold til budsjettert ?? Rart ikke media har gravet i dette i dag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

Klaus_Brann

Quote from: Giles on May 30, 2014, 13:27:21 PM
For ordens skyld; hvor mange medlemmer har egentlig Bataljonen og er det virkelig slik at alle taler med en stemme?
PÄ meg virker det som om det er en rik flora av meninger her inne ogsÄ om Bataljonens virksomhet og utvikling.


Selvsagt er vi alle ikke spesielt mer enig enn mennene i gaten.
Forskjellen er vel at de fleste her inne fÞlger Brann tett og fÄr med seg det som skjer rundt Sportsklubben, og derfor har de fleste her fÄtt med seg at ingen hetset eller sang mot Mohn i fjor, derfor skjÞnner fÄ hva han egentlig snakker om.
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on May 30, 2014, 17:01:01 PM
Quote from: dudo on May 30, 2014, 16:44:29 PM
Men akkurat HVA er det Mohn reagerer sÄ sterkt pÄ? Hvor er denne ramsalte kritikken av Mohn? Har jeg hukommelsessvikt? (Mer enn sannsynlig)

Jeg minnes at reaksjonene stort sett kom mot styret og Skars. Tar jeg feil?


Nei, men det er ikke sikkert at Mohn gjÞr noe sÊrlig forskjell pÄ det. Ikke umulig at han opplevde kritikken mot styre og stell i Brann personlig siden det tross alt var hans penger som utlÞste ramaskriket.


Men det bÞr han da gjÞre. Hvis ikke han er i stand til Ä skille hva det gikk i, mener jeg Brann bÞr gi han klar beskjed om det. Man snakket om Mohn ogsÄ, det er ikke til Ä legge skjul pÄ, men ingen rop eller banner ble frontet mot han pÄ stadion, sÄ vidt jeg fikk med meg.
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

Klaus_Brann

Quote from: Bybanen on May 30, 2014, 20:21:23 PM
Litt rart at det er TV2's Davy som skal fÄ gjennomgÄ, han har jo i all hovedsak gode poenger hele veien. Respekterer han selvsagt. SÄ er det Trond Mohn som skal fÄ gjennomgÄ, fyren som har stÞttet Brann og Idretten i Hordaland med bÞttevis av millioner i mange mange Är.

MÄ man vÊre mindre begavet for Ä stÞtte Brann? I sÄ fall trist for oss som fÞler oss som normalt oppegÄende. Jeg har bare et Þnske for sesongen, det er at Brann ikke rykker ned. Ser mÞrkt ut selvsagt, spiller jo med masse tenÄringer og en trener som ikke skjÞnner at man mÄ forsvare seg ogsÄ, men krysser fingrene maks. Det vil vÊre en katastrofe for Brann om de rykker ned. La oss be alle sammen.



Fin mÄte Ä snakke til andre folk her inne, det skal du ha. Du fÄr nok mange bonuspoeng pÄ den.
NĂ„r det er sagt er det evneveikt (det er er ord du nesten kunne tatt i din munn, sant?) Ă„ stĂžtte Davy i denne saken.
Han verken har, eller har klart, Ä sette seg inn i denne saken pÄ en mÄte man bÞr kunne forvente av en seriÞs journalist.
NÄ er det nÄ en gang sÄnn at Davy ikke bryr seg om Ä sette seg inn i sakens gang eller Ä vÊre saklig nÄr det gjelder "klubben i hans hjerte". Han elsker Ä rakke ned pÄ Bruun og Brann. Finnes det en anledning tar han den. Finnes det ikke en, tar han den fortsatt.

Enten sÄ fÞlger du Davy blindt eller sÄ har du, som Davy, ikke satt deg inn i sakens kjerne.
Det er sÄvidt meg bekjent ingen, evt. veldig fÄ, som viste misnÞye med Mohn sin stÞtte til SKB i fjor, og jeg ser ingen grunn til hans reaksjon nÄ.

Jeg stiller ogsÄ spÞrsmÄl med hvorfor den kom plutselig nÄ? Hvorfor ikke i fjor eller nÊrmere den tid, hvis han mente det gikk mot han eller hans giverglede?

Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

krĂžvel vellevold

Quote from: Bybanen on May 30, 2014, 20:21:23 PM
Litt rart at det er TV2's Davy som skal fÄ gjennomgÄ, han har jo i all hovedsak gode poenger hele veien. Respekterer han selvsagt. SÄ er det Trond Mohn som skal fÄ gjennomgÄ, fyren som har stÞttet Brann og Idretten i Hordaland med bÞttevis av millioner i mange mange Är.

MÄ man vÊre mindre begavet for Ä stÞtte Brann? I sÄ fall trist for oss som fÞler oss som normalt oppegÄende. Jeg har bare et Þnske for sesongen, det er at Brann ikke rykker ned. Ser mÞrkt ut selvsagt, spiller jo med masse tenÄringer og en trener som ikke skjÞnner at man mÄ forsvare seg ogsÄ, men krysser fingrene maks. Det vil vÊre en katastrofe for Brann om de rykker ned. La oss be alle sammen.



Davy Wathne er en manipulerende klovn som uttaler seg med stort engasjement og overbevisning om ting som han egentlig ikke har satt seg inn i. PÄ grunn av sine talegaver er folk overbevist om at "Davy har peiling! HÞr pÄ han! Han vet hva han snakker om!" Men gjÞr han det? I denne Mohn-/Skars-saken er det Äpenbart at han ikke har satt seg inn i hva det egentlig handler om. Jeg har mange ganger tatt den mannen i lÞgner, halvsannheter og faktafeil, som han likevel snakker med stor overbevisning som om det er sannheten han kommer med.

Dere som mener Brann og Mohn bÞr unntas kritikk i denne saken mÄ jo vÊre superkapitalister! Det dere egentlig sier er at det er de med stÞrst lommebok som skal bestemme. At man skal kunne kjÞpe seg til makt. At man skal kunne si "jeg har betalt sÄ og sÄ mye penger til dere, nÄ skal jeg ha innflytelse tilbake". Dette er det som ellers i samfunnet kalles korrupsjon. Hvis Mohn vil ha makt og innflytelse, fÄr han stille til valg pÄ ÄrsmÞtet.

Han pÄstÄr at han ikke har peiling pÄ fotball. Javel, sÄ hvorfor er hans videre bidrag til Brann da avhengig av at vi skal ha en trener som har hatt dÄrlige resultater i lang tid, som stod for en fotball som ikke var populÊr blant publikum, som skapte splid i spillergruppen, osv.?

Og apropos Mohn sine pengebidrag. Han gir kanskje Brann 10 mill i Äret. Javel, men Branns publikum gir 25 mill i Äret. Og Branns publikum er videre en stor grunn for at sponsorene gir 50-60 mill i Äret, og at Brann er et attraktivt tv-lag som fÞrer til sine inntekter. Branns publikum gir ogsÄ inntekter pÄ effektsalg og kiosksalg. SÄ strengt tatt er Branns publikum grunnlaget for sikkert 80 % av klubbens inntekter. AltsÄ kanskje 100 mill. Hvorfor ble ikke vi hÞrt, mens vi skal bÞye oss i stÞvet og kysse skoene til Mohn?
Legg ned hele klubben!

Giles


Huff

ForstÄr ikke helt hvem vi skal selge.

Huse er ute av det og vil neppe bort, Orlov nyankommen, og Þnsker neppe Ä forsvinne. I beste fall er Demir verdt et par millioner, pga linken til ottomanerne, mens jeg tviler pÄ Mojsov er verdt mer enn maks en mill. Jonsson er neppe verd en krone, og ungguttene har ikke levert lenge nok til at det vil vÊre noe annet enn den komplette galskap Ä selge. SÊv er heller ikke verd noe, pÄ tross av en del spill for Island. SpÞrsmÄlet er om Badji er verd noe ettersom han fÄr spille for Senegal? Kanskje Piotr kan generere 1-3.mill?

krĂžvel vellevold

Quote from: Giles on May 31, 2014, 10:09:06 AM
Brann og publikum er et skjebnefelleskap hvor den ene ikke kan eksistere uten den andre. Og publikum er ganske riktig Branns klart viktigste inntektskilde.
SĂ„ Brann bĂžr lytte til publikum men det er ikke lett for hvem er egentlig publikum?
Det er et mylder av meninger og ingen kan med autoritet snakke pÄ vegne av publikum.



Men man mÄ kunne fange opp de gjeldende stemninger. Og dessuten har man et medlemsutvalg og man har Bataljonen. Brann valgte Ä snakke med representanter for sponsorer og investorer i Skars-/Mohn-saken, men ikke Ä snakke med representanter for publikum.

Hvordan holdningene var til Skars? Tja, noe fasitsvar er det ikke - og det er ingen vitenskapelig undersÞkelse: Men en poll i BA i hÞst - med 4000 som svarte - sÄ var det 16 % som mente Skars var rett mann, mens 75 % mente det ikke var det. Det burde gi en pekepinn.

Uansett har Brann selv offisielt tatt selvkritikk (i Ärsrapporten) pÄ at vedtaksgrunnlaget var for tynt og at man ikke hadde tatt hensyn til de stemninger som var ute blant publikum.

Hvis Mohn Þnsker innflytelse tilbake for sin Þkonomiske stÞtte, fÄr han stille til valg pÄ ÄrsmÞtet. Ikke forsÞke Ä gÄ bakveien med tykk lommebok som sitt argument.

Legg ned hele klubben!

nero

Ja, vi har vel kun Piotr som er et reelt salgsobjekt. Kanskje vi kan lure noen til Ă„ kjĂžpe Badji eller Demir. PĂ„ sikt kan jo Lorentzen innbringe en del, men bĂžr vel ha mer enn tre-fire kamper under beltet fĂžrst.
Lions led by donkeys.

Lasaron

Jeg syns det er drÞyt Ä kalle det korrupsjon. Det er forskjell pÄ en idrettsklubb og det offentlige. Mohn kom med et tilbud knyttet til en viss betingelse. Det er kurant nok. Skandalen var at styret sa ja, for gaven var alt for liten i forhold til betingelsen. Pussig nok syns medlemmene det ikke var sÄ ille besluttet, for alle i styret fikk fornyet tillitt.
Tren pÄ langskudd

Kagain

NÄr det gjelder hvorfor Mohn tar seg nÊr av det sÄ kan man jo tenke pÄ hva som sto pÄ bannerne. Det var kanskje ikke myntet pÄ Mohn, men de brukte hans navn. Jeg kan i farten komme pÄ Millimohner, men jeg mener at det var flere som involverte ordspill med Mohn. Selv har jeg respekt for Mohn med tanke pÄ det han har gjort ellers i Bergen og omegn, men jeg synes kanskje at dette med Brann og Mohn blir for dumt. Av begge parter.

Dumt av Brann Ä ta i mot disse pengene (om det nÄ er det som er realiteten) for Ä forlenge med Rune'n. Dumt av Mohn (tatt i betraktningenat han sier selv at han ikke har peiling pÄ fotball) Ä legge seg direkte bort i driften av en foppalklubb pÄ den mÄten. En ting er Ä stÞtte for sÄ Ä stole pÄ at man har en noenlunde kompetent sportslig ledelse som kan skalte og forvalte denne stÞtten til klubbens beste. En annen ting er Ä si at "Jeg synes treneren deres er en artig fyr med et herlig nordnorsk lynne, og slike fargeklatter trenger Bergen. Derfor gir jeg dere en uanstendig sum penger for Ä ha denne humÞrsprederen her i Byen"

NÄ har vel kanskje ikke Mohn lovt Brann noen penger denne sesongen (annet enn de 10 millionene som kom i forbindelse med Rune-affÊren) sÄ det er kanskje ikke sÄ barnslig som det virker at Mohn gÄr ut og sier at "Jeg gidder ikke stÞtte dere mer med penger nÄr vennene deres er slemme med meg" da Brann kanskje har tatt hans stÞtte for gitt, og rotet det fryktelig vekk. Jeg er sikker pÄ at selv Mohn ser at regnestykket "penger inn og sportslig opptur" ikke har gÄtt opp. Da er jo dette en gylden anledning til Ä skru igjen kranen. Eventuelt kan han jo kanskje fÄ en fÞlelse av Ä vÊre Þnsket om Roald'n kommer krypende pÄ sin knÊr med rÞde tall og ber Mohn svinge tryllestaven.

nero

Det Mohn burde vÊre forbannet for, er jo den inkompetente mÄten klubben Brann har forvaltet pengene hans pÄ. Det har jo for det meste vÊrt som Ä slenge penger ned i et svart hull. Hver gang Roald (en annen av Mohns favoritter, og i likhet med han Rune en mann med et litt... la oss si begrenset talent) har endt opp med rÞde tall, sÄ har jo onkel Trond steppet inn. Her har han ikke et kritisk ord Ä komme med. De slemme supporterne, derimot...
Lions led by donkeys.

Kagain

Hmm. Interessant poeng. Kan det hende at det er lettere Ä hakke pÄ folk han ikke kjenner enn "kamerater" som Rune'n og Roald'n? Og at han dermed fÄr en mulighet til Ä trekke seg ut uten Ä sÄre de fÞr nevnte "kameratene"?

nero

Quote from: Kagain on May 31, 2014, 13:47:54 PM
Hmm. Interessant poeng. Kan det hende at det er lettere Ä hakke pÄ folk han ikke kjenner enn "kamerater" som Rune'n og Roald'n? Og at han dermed fÄr en mulighet til Ä trekke seg ut uten Ä sÄre de fÞr nevnte "kameratene"?

Han er tydeligvis svak for folk som jatter med ham, klapper ham pÄ ryggen og forteller ham det han vil hÞre. For jeg tror neppe Skarsfjord oppfÞrte seg slik mot Mohn som han oppfÞrte seg mot kritiske supportere eller spillere. Og hvordan RBH har greid Ä fremstille seg som en dyktig leder er jo litt av en gÄte. Roald er muligens en likandes fyr, men hvordan han kan oppfattes som spesielt kompetent i jobben(e) han har hatt er vanskelig Ä forstÄ. Rart at en fyr med bakgrunn fra nÊringslivet er sÄpass ukritisk nÄr det gjelder kompetanse og dyktighet.
Lions led by donkeys.

Northside

Quote from: Kagain on May 31, 2014, 13:01:41 PM
NÄr det gjelder hvorfor Mohn tar seg nÊr av det sÄ kan man jo tenke pÄ hva som sto pÄ bannerne. Det var kanskje ikke myntet pÄ Mohn, men de brukte hans navn. Jeg kan i farten komme pÄ Millimohner, men jeg mener at det var flere som involverte ordspill med Mohn.


Vi kan jo heller holde oss til fakta???
Joda, bannerne ble laget fordi noen (i dette tilfellet Mohn) sa at Brann skulle fÄ 10mill dersom de forlenget kontrakten til Skarsfjord. Om pengene var fra Mohn, Hardball eller en annen riking var helt irrelevant. Poenget med samtlige bannere var at styret og klubben IKKE skal la seg kjÞpe. Og som man ser, ingen av bannerne omhandlet Trond Mohn direkte.

Bare for Ä fÄ litt fakta pÄ plass, sÄ legger jeg ut bilder av samtlige bannere som ble vist:

"10 millioner i sĂžlvpenger"


"Styret mÄ gÄ" "Skandale"


"Hva koster ny trener?"


"Ekte lidenskap: Solgt"


"KjĂžpt og betalt"


"Molde$tad" "Brann: KjĂžpt og betalt"


nero

Bra Ä se de harde facts slik at en fÄr slutt pÄ myter og spekulasjoner! Men KrÞvel nevnte noe om et banner som sa "SK Mohn"?
Lions led by donkeys.

krĂžvel vellevold

May 31, 2014, 20:54:10 PM #3781 Last Edit: May 31, 2014, 21:33:03 PM by krĂžvel vellevold
At Mohn fÞlte seg dÄrlig behandlet, handlet vel fÞrst og fremst om at han ikke fikk viljen sin slik han trodde.
Legg ned hele klubben!

dex1974

VGD debattant og brannsupporter 6347 har plukket opp en samtale mellom Mohn og kveldens LÞrdagsrevygjest, Harald Stanghelle der fÞrstnevnte klapper han pÄ skulderen og svarer lattermildt "neida, neida, neida pÄ spÞrsmÄl om han gir seg med Brann...og kineserne ;)

Fra 26:22 - http://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/nnfa02053114/31-05-2014

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Klaus_Brann

Quote from: nero on May 31, 2014, 19:20:55 PM
Bra Ä se de harde facts slik at en fÄr slutt pÄ myter og spekulasjoner! Men KrÞvel nevnte noe om et banner som sa "SK Mohn"?


Var det ikke et lite banner borte mot LSK?
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

Spelaren

Quote from: dex1974 on May 31, 2014, 22:07:29 PM
VGD debattant og brannsupporter 6347 har plukket opp en samtale mellom Mohn og kveldens LÞrdagsrevygjest, Harald Stanghelle der fÞrstnevnte klapper han pÄ skulderen og svarer lattermildt "neida, neida, neida pÄ spÞrsmÄl om han gir seg med Brann...og kineserne ;)

Fra 26:22 - http://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/nnfa02053114/31-05-2014


Har man fĂžrst falt i gryten.
GĂ„ av.

Northside

Quote from: Klaus_Brann on June 01, 2014, 01:35:06 AM
Quote from: nero on May 31, 2014, 19:20:55 PM
Bra Ä se de harde facts slik at en fÄr slutt pÄ myter og spekulasjoner! Men KrÞvel nevnte noe om et banner som sa "SK Mohn"?


Var det ikke et lite banner borte mot LSK?


Molde var vel fĂžrste bortekampen etter forlengelsen av Skarsfjord sin kontrakt. Mener Ă„ huske at det var et minibanner der fra noen (ikke oss). Husker ikke hva som stod der. Det var noe om treneren, og det ble fjernet av vaktene (!?) fĂžr innmarsj.

Uansett, sÄ hÄper jeg virkelig ikke det er et putetrekk pÄ 1x0,5 meter, vist pÄ et bortefelt i Molde med under 100 Brann-supportere tilstede, som fÄr en milliardÊr til Ä bli sutrete... Man vet jo aldri :)

Heispassasjer

Det kan ikke tenkes at Trond Mohn kunne vært med og sponset en ny søndre tribune med fotballskole i? Noe som kunne styrket talentutvikling i hele regionen....

1908

Mohn IL ble vell nevnt noen ganger :p

Spelaren

Quote from: Northside on June 01, 2014, 09:36:14 AM
...
Uansett, sÄ hÄper jeg virkelig ikke det er et putetrekk pÄ 1x0,5 meter, vist pÄ et bortefelt i Molde med under 100 Brann-supportere tilstede, som fÄr en milliardÊr til Ä bli sutrete... Man vet jo aldri :)


Nja, sÞnnen hans sÞlte jo bort noen usle, smÄ vekslepenger og falt i unÄde ;) .
GĂ„ av.

Kagain

Quote from: Northside on May 31, 2014, 18:05:31 PM

Vi kan jo heller holde oss til fakta???
Joda, bannerne ble laget fordi noen (i dette tilfellet Mohn) sa at Brann skulle fÄ 10mill dersom de forlenget kontrakten til Skarsfjord. Om pengene var fra Mohn, Hardball eller en annen riking var helt irrelevant. Poenget med samtlige bannere var at styret og klubben IKKE skal la seg kjÞpe. Og som man ser, ingen av bannerne omhandlet Trond Mohn direkte.

Bare for Ä fÄ litt fakta pÄ plass, sÄ legger jeg ut bilder av samtlige bannere som ble vist:

"10 millioner i sĂžlvpenger"

"Styret mÄ gÄ" "Skandale"

"Hva koster ny trener?"

"Ekte lidenskap: Solgt"

"KjĂžpt og betalt"

"Molde$tad" "Brann: KjĂžpt og betalt"



Aha. Jeg ser jeg mÄ slutte Ä stole pÄ hukommelsen min. Jeg var faktisk pÄ den kampen (og er med pÄ et av bildene BA brukte av folk som gÄr fremfor bannerne deres). Takk for korreksjon. Det var ingen bannere som nevnte Mohn spesielt men bare pengemakten i generelle vendinger. Var det noen av sangene/ropene som innholdt Mohn? Sang ikke folket noe pÄ melodien til en og to og tre indianere?

Klaus_Brann

En og to og tre millioner... Brann er kjĂžpt og betalt.
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

Xminator

Koblingen mellom pengegaven og Skarsfjordforlengelsen var uheldig uansett hvor avhengige Brann gjorde seg av de Ärlige gavene fra Mohn. Det bÞr en oppegÄende person som Mohn skjÞnne.

Markmus

June 01, 2014, 21:00:58 PM #3792 Last Edit: June 01, 2014, 21:03:43 PM by Markmus
Quote from: Giles on May 30, 2014, 12:41:07 PM
Snakk om Ä skite i eget reir. SelvopphÞyde noksagter av noen supporterledere og enkeltstÄende tullinger fÄr leke seg i media med sinnssvakt skvalder og spy om Trond Mohn.


Hvilket "skvalder og spy" er det egenlig Brann-supporterne har kommet med mot Mohn?

Er det "En og to og tre millioner..." o.l. han surmuler over? Det er vel det eneste som har kommet som kan assosieres med Mohn, selv om det var rettet mot Brann.
Ka du ve?

Markmus

Quote from: dudo on May 30, 2014, 16:44:29 PM
Jeg minnes at reaksjonene stort sett kom mot styret og Skars. Tar jeg feil?


Ja. Du glemte Bruun-Hanssen.
Ka du ve?

kabelmann

Quote from: Markmus on June 01, 2014, 21:00:58 PM
Er det "En og to og tre millioner..." o.l. han surmuler over? Det er vel det eneste som har kommet som kan assosieres med Mohn, selv om det var rettet mot Brann.


Nesten samtlige bannere kan kobles til Mohn... det var jo relasjonen Brann/Mohn alt dreide seg om. Det er vel ingen noenlunde oppegÄende personer som ikke ser den negative koblingen for Mohn her?
SpĂžr ikke hva Brann kan gjĂžre for deg. SpĂžr hva du kan gjĂžre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Markmus

Quote from: kabelmann on June 01, 2014, 22:56:11 PM
Quote from: Markmus on June 01, 2014, 21:00:58 PM
Er det "En og to og tre millioner..." o.l. han surmuler over? Det er vel det eneste som har kommet som kan assosieres med Mohn, selv om det var rettet mot Brann.


Nesten samtlige bannere kan kobles til Mohn... det var jo relasjonen Brann/Mohn alt dreide seg om. Det er vel ingen noenlunde oppegÄende personer som ikke ser den negative koblingen for Mohn her?


Ja, alt dette kan assosieres med Mohn, men skjedde det noe som skulle gi ham grunn til Ă„ surmule?

Da mener jeg utrop lignende "RBH du mÄ gÄ" som gjorde Mohn til et spesifikt mÄl.
Ka du ve?

Corran

Quote from: kabelmann on June 01, 2014, 22:56:11 PM
Quote from: Markmus on June 01, 2014, 21:00:58 PM
Er det "En og to og tre millioner..." o.l. han surmuler over? Det er vel det eneste som har kommet som kan assosieres med Mohn, selv om det var rettet mot Brann.


Nesten samtlige bannere kan kobles til Mohn... det var jo relasjonen Brann/Mohn alt dreide seg om. Det er vel ingen noenlunde oppegÄende personer som ikke ser den negative koblingen for Mohn her?

Ja alle kan kobles til Mohn siden det var det at han lovet 10 mill om kompisen Skars fikk ny kontrakt
MEN at noe kan kobles betyr ikke at han fikk kritikken og bannere mot seg. Alt var rettet mot Brann, Skars, Styret og rbh. Da blir det litt rart at han skal klage pÄ behandlingen han fikk.
hadde han blitt snurt pga mÄten supporterne reagerte mo klubb og styre sÄ er det noe helt annet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Northside

Quote from: kabelmann on June 01, 2014, 22:56:11 PM
Quote from: Markmus on June 01, 2014, 21:00:58 PM
Er det "En og to og tre millioner..." o.l. han surmuler over? Det er vel det eneste som har kommet som kan assosieres med Mohn, selv om det var rettet mot Brann.


Nesten samtlige bannere kan kobles til Mohn... det var jo relasjonen Brann/Mohn alt dreide seg om. Det er vel ingen noenlunde oppegÄende personer som ikke ser den negative koblingen for Mohn her?


Men det var ingen som var sint pÄ Mohn. Det var ikke hans giverglede eller han som person som ble kritisert. Det var utelukkende ansatte i klubben vi kritiserte. Totalt likegyldig hvem pengene kom fra.

dragn

Quote from: Northside on June 01, 2014, 23:09:06 PM
Quote from: kabelmann on June 01, 2014, 22:56:11 PM
Quote from: Markmus on June 01, 2014, 21:00:58 PM
Er det "En og to og tre millioner..." o.l. han surmuler over? Det er vel det eneste som har kommet som kan assosieres med Mohn, selv om det var rettet mot Brann.


Nesten samtlige bannere kan kobles til Mohn... det var jo relasjonen Brann/Mohn alt dreide seg om. Det er vel ingen noenlunde oppegÄende personer som ikke ser den negative koblingen for Mohn her?


Men det var ingen som var sint pÄ Mohn. Det var ikke hans giverglede eller han som person som ble kritisert. Det var utelukkende ansatte i klubben vi kritiserte. Totalt likegyldig hvem pengene kom fra.


Alle var jo sint pÄ Mohn? Ikke givergleden nei, men hans patetiske forsÞk pÄ Ä bestikke klubben for Ä sikre Skars framtid i klubben...

kabelmann

Quote from: Northside on June 01, 2014, 23:09:06 PM
Men det var ingen som var sint pÄ Mohn. Det var ikke hans giverglede eller han som person som ble kritisert. Det var utelukkende ansatte i klubben vi kritiserte. Totalt likegyldig hvem pengene kom fra.


Jeg ser ikke hvordan "kjÞpt og betalt" ikke mÄ oppfattes som negativt for begge partene, bÄde den som kjÞper og den som lar seg kjÞpe.
SpĂžr ikke hva Brann kan gjĂžre for deg. SpĂžr hva du kan gjĂžre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Go Up