• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�konomitrÄd

Started by monzilla, October 04, 2007, 21:49:49 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

Er å dra det litt vel langt å regne mangel på svar på en blogg for en bekreftelse å regne ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Northside

Meget bra skrevet av denne Osdal (han med snart 600 kamper pÄ rad bÞr bety mer enn en riking).

Eneste jeg savnet var spÞrsmÄlstegn til det medieskapte bildet som sier at Mohn ble hetset. Spesielt Davy Wathne maste voldsomt om det i Dagbladet.

Fakta er at det var nĂŠrmest null kritikk mot Mohn. Bannere og rop var mot styret og klubben.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: krĂžvel vellevold on May 28, 2014, 19:44:19 PM
Her har denne Osdal lagt ut svar i Trond Mohn-saken:

http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/832457_svar-til-trond-mohn


Utrolig bra og konsist. Det kan fort bli til at slike ting sklir ut, men jeg liker veldig godt at du hele veien dokumenterer og linker slik at det ikke kun blir en mening, men en mening basert pÄ faktiske hendelser som er godt forankret ( ;)) i virkeligheten.
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

Klaus_Brann

Quote from: Corran on May 28, 2014, 22:15:13 PM
Ellers bra skrevet av Osdal og regner ikke med dette kommer noen av de involverte for Þre om ikke BA slÄr det stort opp og forfÞlger det litt


De fÞlger garantert med pÄ det som er av stoff om Sportsklubben, spesielt her lokalt.
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

GullĂžl

May 28, 2014, 22:51:06 PM #3705 Last Edit: May 28, 2014, 22:52:37 PM by GullĂžl
BA har vel ikke lagt link til bloggen pĂ„ fremsiden enda. Kommer vel kanskje i morgen  Dette er meget godt Brann stoff og kan belyse den misoppfatningen mange har om saken. BA bĂžr slĂ„ det opp, sĂ„ bra var innlegget, med litt stĂžrre overskrift en vanlig og beholde det hĂžyt pĂ„ siden en stund. SĂ„ fĂ„r vi se om det kommer et motsvar.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

krĂžvel vellevold

May 28, 2014, 22:53:13 PM #3706 Last Edit: May 28, 2014, 22:56:49 PM by krĂžvel vellevold
Quote from: Corran on May 28, 2014, 22:15:13 PM


Bestikkelser og utpressing er vel mye det samme? Begge deler handler jo om at man fÄr betalt hvis man gjÞr som han sier, men ikke betalt hvis man ikke gjÞr som han sier. (Denne Osdal har lagt til denne presiseringen nÄ) Uansett: Begge deler er et Þkonomisk press.
Legg ned hele klubben!

nero

Denne Osdal leverer varene igjen!

Glassklar oppsummering av hele MohngateaffĂŠren.
Lions led by donkeys.

krĂžvel vellevold

Quote from: GullĂžl on May 28, 2014, 21:25:44 PM
HÄper bÄde Brann(helst Barmen) og Trond Mohn svarer pÄ Osdal sin oppsummering som er meget bra. Er det noen uklarheter og misforstÄelser bÞr de oppklares. Er tausheten total er det vel en bekreftelse pÄ at Osdal sin oppsummering er riktig. NÄ er det en mulighet Ä legge saken dÞd eller la den leve og pulsere i lang tid. NÄ kan styreformann Rolf Barmen vise hvor dyktig han er og at han ikke er typen som lar vÊre Ä Ä fÄ ting pÄ bordet og rydde opp.


Barmen leser denne Osdals blogg. Men nÄ var jo ikke Barmen involvert i denne skandalen.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

May 29, 2014, 08:00:53 AM #3709 Last Edit: May 29, 2014, 08:03:52 AM by Spelaren
Quote from: dudo on May 28, 2014, 19:58:31 PM
En utmerket oppsummering, og ufattelig irriterende med de individene som ikke fÄr med seg essensen.


Eg ser at denne Osdal sin post allerede har fÄtt sin fÞrste dette-gikk-over-hodet-pÄ-meg-kommentar. Den er for Þvrig pÄ topp pÄ ba.no.
GĂ„ av.

krĂžvel vellevold

Quote from: Spelaren on May 29, 2014, 08:00:53 AM
Quote from: dudo on May 28, 2014, 19:58:31 PM
En utmerket oppsummering, og ufattelig irriterende med de individene som ikke fÄr med seg essensen.


Eg ser at denne Osdal sin post allerede har fÄtt sin fÞrste dette-gikk-over-hodet-pÄ-meg-kommentar. Den er for Þvrig pÄ topp pÄ ba.no.


Ja det er tydelig at noen bare skriver svar pÄ autopilot, uten Ä egentlig lese det som stÄr i innlegget.
Legg ned hele klubben!

Heispassasjer

Gode tips til onkel Trond. Hadde ikke vært dumt det å sponse idrettslag med en sum pr. sesongkort de selger for Brann f.eks. Da hadde det slått positivt ut for bredden i fotballkretsen. Ikke dumt.....

Det er viktig med et Brannlag i toppen med tilnærmet fulle tribuner og det er viktig å støtte opp under breddeidrett... Vinn, vinn...

krĂžvel vellevold

Legg ned hele klubben!

roaldinho

Sitat RBH om hÞsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og sÄ lyset i enden av tunnelen. SÄ ledet vi ogsÄ 3-1 mot VÄlerenga..."

Klaus_Brann

Hehe, han virker som en snurt unge som ikke fikk den type oppmerksomhet han ville og tar sÄ hevn.
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

haak

Livet som milliardĂŠr er litt fjernt fra min hverdag ja....
Brann har bare en ting Ă„ gjĂžre og det er Ă„ frigjĂžre seg fra investorer og bygge opp en
bĂŠrekraftig drift. Vanskelig med nĂždvendig.

monzilla

Gleder meg til Ä lese blogginnleggene nÄr Brann er i ruiner etter nedrykket, og denne Osdal trygler Mohn om noen usle kroner for Ä unngÄ at klubben blir opplÞst.

haak

Er det mulig Ă„ glede seg over et nedrykk????

roaldinho

Quote from: monzilla on May 29, 2014, 16:08:21 PM
Gleder meg til Ä lese blogginnleggene nÄr Brann er i ruiner etter nedrykket, og denne Osdal trygler Mohn om noen usle kroner for Ä unngÄ at klubben blir opplÞst.



Glede seg? Av nedrykk? Hjelpes.
Sitat RBH om hÞsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og sÄ lyset i enden av tunnelen. SÄ ledet vi ogsÄ 3-1 mot VÄlerenga..."

Nixon

He he, i TromsÞ-trÄden pÄ vgd er det en TIL-supporter som skriver: Trond Mohn er en engel. NÄ mÄ vi bare vise takknemlighet!

Livredd for at pengestrĂžmmen skal stoppe opp!:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krĂžvel vellevold

Quote from: monzilla on May 29, 2014, 16:08:21 PM
Gleder meg til Ä lese blogginnleggene nÄr Brann er i ruiner etter nedrykket, og denne Osdal trygler Mohn om noen usle kroner for Ä unngÄ at klubben blir opplÞst.


OK? Du er en av dem som stĂžttet at Mohn fikk presset frem at Skars skulle vĂŠre trener videre?
Legg ned hele klubben!

krĂžvel vellevold

Legg ned hele klubben!

monzilla

May 29, 2014, 17:12:38 PM #3722 Last Edit: May 29, 2014, 17:14:40 PM by monzilla
Quote from: krĂžvel vellevold on May 29, 2014, 17:02:11 PM
Quote from: monzilla on May 29, 2014, 16:08:21 PM
Gleder meg til Ä lese blogginnleggene nÄr Brann er i ruiner etter nedrykket, og denne Osdal trygler Mohn om noen usle kroner for Ä unngÄ at klubben blir opplÞst.


OK? Du er en av dem som stĂžttet at Mohn fikk presset frem at Skars skulle vĂŠre trener videre?


Du fremstiller det som om at hele Brannsystemet ville sparke RS mens Mohn fikk presset igjennom sin vilje. Men nĂ„r du fĂžrst har bestemt deg blir du helt  manisk hvis noen sier deg i mot

krĂžvel vellevold

May 29, 2014, 17:22:39 PM #3723 Last Edit: May 29, 2014, 17:26:00 PM by krĂžvel vellevold
Quote from: monzilla on May 29, 2014, 17:12:38 PM
Quote from: krĂžvel vellevold on May 29, 2014, 17:02:11 PM
Quote from: monzilla on May 29, 2014, 16:08:21 PM
Gleder meg til Ä lese blogginnleggene nÄr Brann er i ruiner etter nedrykket, og denne Osdal trygler Mohn om noen usle kroner for Ä unngÄ at klubben blir opplÞst.


OK? Du er en av dem som stĂžttet at Mohn fikk presset frem at Skars skulle vĂŠre trener videre?


Du fremstiller det som om at hele Brannsystemet ville sparke RS mens Mohn fikk presset igjennom sin vilje. Men nĂ„r du fĂžrst har bestemt deg blir du helt  manisk hvis noen sier deg i mot


Jeg har ikke sagt at alle i hele Brann ville sparke Skars. Men at store deler av fansen ville det - og deler av spillerstallen? Ja! Han presset igjennom en upopulĂŠr avgjĂžrelse.

For Ă„ sitere denne Osdal sin blogg: "Om det var dette presset som til syvende og sist var det som avgjorde at Skars fikk forlenget, vet vi ikke med sikkerhet.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Pollen i denne artikkelen viser at de fleste som har stemt av de vel 1500 stĂžtter Mohn.
Davy har jo sagt at Brann-supporterne er noen idioter, sÄ da fÞlger saueflokken etter. Herregud.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7387946.ece
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

krĂžvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on May 29, 2014, 17:31:42 PM
Pollen i denne artikkelen viser at de fleste som har stemt av de vel 1500 stĂžtter Mohn.
Davy har jo sagt at Brann-supporterne er noen idioter, sÄ da fÞlger saueflokken etter. Herregud.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7387946.ece


Alternativene er jo latterlige. OgsÄ vi som er kritiske til Mohn kan jo svare at "det er hans penger". Det blir jo veldig lett for utenforstÄende som ikke kjenner fakta og ikke har lest Branns Ärsrapport, Ä tenke at "ja han mÄ jo fÄ gjÞre hva han vil med sine egne penger" og krysse av for det.
Legg ned hele klubben!

nero

May 29, 2014, 17:38:10 PM #3726 Last Edit: May 29, 2014, 17:40:03 PM by nero
Mohn oppfÞrer seg rett og slett som en fornÊrmet unge. Han greier ikke Ä forstÄ at noen reagerer nÄr han, en mann som Äpent innrÞmmer at han ikke har peiling pÄ fotball, vil bestemme hvem som er den rette til Ä trene SK Brann. En milliardÊr uten et fnugg av fotballinnsikt vil altsÄ bestemme over det sportslige i en profesjonell fotballklubb. Fordi han mener at "han Rune" er en kjekk kar og "gjÞr en fin jobb". Er det seriÞst? Og den kjente "sosialdemokraten" vil altsÄ kjÞpe seg makt over det sportslige med sine pengegaver. Det er han selvsagt i sin fulle rett til Ä prÞve pÄ, men smaker det ikke en smule av hykleri? Jeg trodde ikke at sosialdemokratisk ideologi var at den med mest penger bestemmer.

Og som KrÞvel gjentatte ganger har pÄpekt, protestene pÄ Stadion gikk mot styre og ledelse. Jeg skjÞnner ikke at et slagord som "KjÞpt og betalt" kan tolkes annerledes.
Lions led by donkeys.

krĂžvel vellevold

Quote from: nero on May 29, 2014, 17:38:10 PM
Mohn oppfÞrer seg rett og slett som en fornÊrmet unge. Han greier ikke Ä forstÄ at noen reagerer nÄr han, en mann som Äpent innrÞmmer at han ikke har peiling pÄ fotball, vil bestemme hvem som er den rette til Ä trene SK Brann. En milliardÊr uten et fnugg av fotballinnsikt vil altsÄ bestemme over det sportslige i en profesjonell fotballklubb. Fordi han mener at "han Rune" er en kjekk kar og "gjÞr en fin jobb". Er det seriÞst? Og den kjente "sosialdemokraten" vil altsÄ kjÞpe seg makt over det sportslige med sine pengegaver. Det er han selvsagt i sin fulle rett til Ä prÞve pÄ, men smaker det ikke en smule av hykleri? Jeg trodde egentlig ikke at sosialdemokratisk ideologi var at den med mest penger bestemmer?

Og som KrÞvel gjentatte ganger har pÄpekt, protestene pÄ Stadion gikk mot styre og ledelse. Jeg skjÞnner ikke at et slagord som "KjÞpt og betalt" kan tolkes annerledes.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Vel, folk flest er teite sÄ det overrasker lite. Denne Osdals gode redegjÞrelse er vel 4000 tegn for lang til at folk flest gidder Ä lese den. De ser at Davy er kritisk og at ufeilbarlige Mohn er sur og tenker vel sÄ at supporterne er teite og tar feil.
GĂ„ av.

Northside

PÄ LSK-kampen var det ingen bannere direkte mot Mohn, alt gikk pÄ klubben. Men dagens journalister er sÄ tilbakestÄende at de ikke klarer Ä spÞrre Mohn om hvilken kritikk han mener han ble utsatt for.

Tror jeg ringer Fredrik Mohn og spĂžr om han Ăžnsker Ă„ stĂžtte Brann med noen kroner...

dudo

Quote from: Northside on May 29, 2014, 17:59:55 PM
Tror jeg ringer Fredrik Mohn og spĂžr om han Ăžnsker Ă„ stĂžtte Brann med noen kroner...


Hahahahaha, det hadde vĂŠrt toppen! Absolutt helt nydelig tanke!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nero

Ja, der har Lille-Fredrik tidenes sjanse til payback mot pappa!  ;D
Lions led by donkeys.

roaldinho

Quote from: nero on May 29, 2014, 18:07:56 PM
Ja, der har Lille-Fredrik tidenes sjanse til payback mot pappa!  ;D


Lille-Fredrik?
Sitat RBH om hÞsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og sÄ lyset i enden av tunnelen. SÄ ledet vi ogsÄ 3-1 mot VÄlerenga..."

nero

May 29, 2014, 18:35:39 PM #3733 Last Edit: May 29, 2014, 18:37:25 PM by nero
Quote from: roaldinho on May 29, 2014, 18:16:31 PM
Quote from: nero on May 29, 2014, 18:07:56 PM
Ja, der har Lille-Fredrik tidenes sjanse til payback mot pappa!  ;D


Lille-Fredrik?

Ja, eller Mohn junior. En joke, som danskene sier.
Lions led by donkeys.

Brann_ruler

Hva er brann uten fansen? Hva er brann uten engasjementet? Nei, Davy, Trond, Roald, etc det er sporten og fansen som gjÞr brann unik. Ikke pengemenn, middelmÄdige journalister og en tilfeldig leder. Brann uten fansen og lidenskapen er en rÞd utgave av Odd....

Spelaren

Det er tilskuerne pÄ Stadion som gir salt i grÞten, ikkje milliardÊrer som kommer og gÄr, med millioner som varmer buksen vÄr med piss framfor at klubben bygger sin egen framtid. Det er det beste om Brann gjÞr ansvarlige grep, legger driften pÄ et saklig nivÄ og bygger klubb. Oss supportere kan gjere den viktigste innsatsen, mÞte pÄ trening for de som har anledning, vise en uforbeholden stÞtte til klubben og mÞte til hver pokkers kamp som gir Brann cash i kassen. Me kan vise at klubben, det er oss. Bergenserne og regionsfolkets toppklubb. Ikkje ein useriÞs syklubb hvis framtid kan kjÞpes for noen milioner.
GĂ„ av.

Corran

Ja Mohn jr kunne fÄtt inn mange "billige" stikk mot far her :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Ja, og det er prestasjoner og resultater pÄ banen som trekker tilskuere og supportere til Stadion.
Hadde vi vunnet alle vÄre kamper sÄ langt i Är og var godt plassert pÄ toppen av tabellen er det ingen som ville bryd seg om Mohns penger.

Klaus_Brann

Quote from: krĂžvel vellevold on May 29, 2014, 17:35:21 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 29, 2014, 17:31:42 PM
Pollen i denne artikkelen viser at de fleste som har stemt av de vel 1500 stĂžtter Mohn.
Davy har jo sagt at Brann-supporterne er noen idioter, sÄ da fÞlger saueflokken etter. Herregud.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7387946.ece


Alternativene er jo latterlige. OgsÄ vi som er kritiske til Mohn kan jo svare at "det er hans penger". Det blir jo veldig lett for utenforstÄende som ikke kjenner fakta og ikke har lest Branns Ärsrapport, Ä tenke at "ja han mÄ jo fÄ gjÞre hva han vil med sine egne penger" og krysse av for det.


Det er de, men jeg er ikke et sekund i tvil om at et klart flertall mener dette. Trist nok.
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

GullĂžl

Simen Wangberg burde absolutt kjent bakgrunnen og ikke uttale seg som et fjols. Men det skal vel smiskes og pisses opp etter ryggen.

Klipp:


http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/--Bra-for-oss-at-andre-ikke-setter-pris-pa-givergleden-438687_1.snd#.U4g9edx_t1Y
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

Xminator

Det forsterker ikke akkurat inntrykket av Wangberg som noe annet enn bitter.

Spelaren

Quote from: Xminator on May 30, 2014, 09:20:40 AM
Det forsterker ikke akkurat inntrykket av Wangberg som noe annet enn bitter.


Patetisk og sĂŠrdeles lite gjennomtenkt.
GĂ„ av.

Lasaron

Han er en r**slikker. Mohn finner seg sikkert vel til rette der oppe. Mange slike der.
Tren pÄ langskudd

Nixon

Quote from: Xminator on May 30, 2014, 09:20:40 AM
Det forsterker ikke akkurat inntrykket av Wangberg som noe annet enn bitter.


Isolert sett syns jeg faktisk at han har grunn til Ä vÊre litt bitter. Det hadde kanskje vi ogsÄ vÊrt dersom vi fikk ny sjef som ikke gav oss sjansen til Ä fortsette i jobben uten at vi fikk lov til Ä overbevise om det motsatte. Men han kunne spart seg denne.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Kagain

...han kunne jo ha tatt en Mojsov: Han kunne bitt det i seg, ikke brydd seg om dette og prÞvd Ä motbevise Norling med handling. Men situasjonen var kanskje annerledes i det tilfellet? Jeg begynner Ä bli gammel og husker ikke sÄ godt lengre...

Nixon

Quote from: Kagain on May 30, 2014, 11:14:49 AM
...han kunne jo ha tatt en Mojsov: Han kunne bitt det i seg, ikke brydd seg om dette og prÞvd Ä motbevise Norling med handling. Men situasjonen var kanskje annerledes i det tilfellet? Jeg begynner Ä bli gammel og husker ikke sÄ godt lengre...


Det er nok ikke sÄ lett. Han har jo en karriere Ä tenke pÄ, og nÄr TromsÞ kom pÄ banen var det sikkert et greit valg i forhold til usikkerheten i Brann. Mojsov har etter det jeg har fÄtt med meg ikke fÄtt noe konkret tilbud fra andre klubber. Han hadde kanskje gjort akkurat det samme.

Ellers syns jeg denne var fin fra Roger!:) PĂ„ grensen til Ă„ bli oppfattet som litt snurt, men sannsynligvis det mange andre tenker.


http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7389082.ece
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Patetisk av Wangberg, men han er glemt der han sitter og snĂžr bort i nord.
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

Klaus_Brann

Kjernekaren Stig Olav Pedersen er som vanlig pÄ plass i kommentarfeltet. Han, Davy og han pensjonisten som bor pÄ Mallorca er fine gjengangere mot alt Brann gjÞr:)

Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

Giles

Snakk om Ä skite i eget reir. SelvopphÞyde noksagter av noen supporterledere og enkeltstÄende tullinger fÄr leke seg i media med sinnssvakt skvalder og spy om Trond Mohn.
De burde ydmykt bĂžye seg i stĂžvet og ta med Mohn i aftenbĂžnnen hver kveld og ellers holde kjeft hvis de ikke har noe bedre Ă„ komme med.
FÞrst og fremst fordi de ikke snakker pÄ vegne av noen andre enn seg selv og eventuelt en og annen virkelighetsfjern "venn".
Den jevne Branntilhenger er ikke med i den latterlige "bataljonen" og Þnsker pÄ ingen mÄte Ä bli assosiert med Roger "Lillebror" sitt forsÞk pÄ Ä tÞffe seg for sine venner i "bladet".
Nei, legg ned den barnehagen bataljonen har utviklet seg til Ă„ bli og start en eller flere frie og uavhengige supportergrupper.
Uansett, bataljonen rÄtner pÄ rot og er allerede en marginal liten gjeng.


Brannfan23

MĂ„ nesten sprette opp sjampisen av dette. Endelig er SK Brann uavhengig. Trond Mohn kan bare pelle seg vekk. HĂ„per han flytter til TromsĂž.

Go Up