• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�konomitråd

Started by monzilla, October 04, 2007, 21:49:49 PM

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Go Down

Belfort

Ja, så kan heller Fredrik dra på polokamper i England

Utmedsnolken

vanskelig å synes synd på denne fredrik som får 3-4 mrd rett i lommen kun fordi han en gang var en sædcelle i pungen til faren
"og der snubler Sæternes igjen"

nero

April 08, 2014, 09:34:25 AM #3452 Last Edit: April 08, 2014, 09:38:30 AM by nero
Quote from: Utmedsnolken on April 08, 2014, 08:42:19 AM
vanskelig å synes synd på denne fredrik som får 3-4 mrd rett i lommen kun fordi han en gang var en sædcelle i pungen til faren

Ja, med slike summer i lommen kan han jo selv starte hvilket som helst firma han ønsker, så hva er det han sutrer for?

La oss bare håpe at onkel Trond bruker mesteparten av pengene sine på Brann og ikke Tromsø... ;D
Lions led by donkeys.

Tom C

Skal ikke si at Branns økonomi alltid har vært velstyrt, men at Mohn, som faktisk har god peil på økonomi, ikke ser at TIL sin økonomi er et bunnløst hull, det overrasker meg litt. Hver gang Mohn har kommet med krisepakker på mangfoldige millioner for å hindre konkurs, så har de jo gått bananas på overgangsmarkedet og kjørt seg ned i driten igjen etter kun kort tid.

Blir jo litt som å gi penger til en narkis på gaten, for at vedkommende skal "kjøpe seg en kaffi"...
Aldri mer Obos....

Spelaren

Quote from: Utmedsnolken on April 08, 2014, 08:42:19 AM
vanskelig å synes synd på denne fredrik som får 3-4 mrd rett i lommen kun fordi han en gang var en sædcelle i pungen til faren


Det er neppe pengene som er sakens kjerne i denne konflikten.
GÃ¥ av.

Lasaron

Quote from: Utmedsnolken on April 08, 2014, 08:42:19 AM
vanskelig å synes synd på denne fredrik som får 3-4 mrd rett i lommen kun fordi han en gang var en sædcelle i pungen til faren


Han har aldri vært en sædcelle. Ikke du heller.
Tren på langskudd

nero

Quote from: Tom C on April 08, 2014, 10:57:33 AM
Skal ikke si at Branns økonomi alltid har vært velstyrt, men at Mohn, som faktisk har god peil på økonomi, ikke ser at TIL sin økonomi er et bunnløst hull, det overrasker meg litt. Hver gang Mohn har kommet med krisepakker på mangfoldige millioner for å hindre konkurs, så har de jo gått bananas på overgangsmarkedet og kjørt seg ned i driten igjen etter kun kort tid.

Blir jo litt som å gi penger til en narkis på gaten, for at vedkommende skal "kjøpe seg en kaffi"...


Joda, TIL er ille, men vi hadde jo vår egen Roaldo som lenge brukte penger som en full sjømann.. Så Mohn stiller jo ikke høye krav til dem som får penger av ham.
Lions led by donkeys.

Utmedsnolken

Quote from: Spelaren on April 08, 2014, 11:27:17 AM
Quote from: Utmedsnolken on April 08, 2014, 08:42:19 AM
vanskelig å synes synd på denne fredrik som får 3-4 mrd rett i lommen kun fordi han en gang var en sædcelle i pungen til faren


Det er neppe pengene som er sakens kjerne i denne konflikten.


noen milliarder i lommen burde likevel være med på å dempe ethvert konfliktnivå.
"og der snubler Sæternes igjen"

Heispassasjer

Nå som onkel Trond er blitt så glad i svensker er det vel håp om at han gjerne støtter Norling og Brann også.

Utmedsnolken

evt kan vi jo fri til fredriken. han virker jo glad i å satse litt på håpløse prosjekt
"og der snubler Sæternes igjen"

Kagain

Ja, det var ikke dumt. Så kan han dytte en hel masse penger inn i Brann for å få faren til å skjemmes. Han virker som typen til det.

Spelaren

Quote from: Utmedsnolken on April 08, 2014, 14:48:00 PM
Quote from: Spelaren on April 08, 2014, 11:27:17 AM
Quote from: Utmedsnolken on April 08, 2014, 08:42:19 AM
vanskelig å synes synd på denne fredrik som får 3-4 mrd rett i lommen kun fordi han en gang var en sædcelle i pungen til faren


Det er neppe pengene som er sakens kjerne i denne konflikten.


noen milliarder i lommen burde likevel være med på å dempe ethvert konfliktnivå.


Han føler vel at bedriftens framtid er truet. Om det er tilfellet er jo en annen sak.
GÃ¥ av.

krakra

Quote from: Spelaren on April 08, 2014, 18:09:46 PM
Quote from: Utmedsnolken on April 08, 2014, 14:48:00 PM
Quote from: Spelaren on April 08, 2014, 11:27:17 AM
Quote from: Utmedsnolken on April 08, 2014, 08:42:19 AM
vanskelig å synes synd på denne fredrik som får 3-4 mrd rett i lommen kun fordi han en gang var en sædcelle i pungen til faren


Det er neppe pengene som er sakens kjerne i denne konflikten.


noen milliarder i lommen burde likevel være med på å dempe ethvert konfliktnivå.

Nåja, fremstår også som en sønn som mener at faren ikke gir ham den annerkjennelsen han fortjener. "Istedenfor å innse at han har en sønn som faktisk er dyktig". Var det ikke noe sånt han skrev?

Spelaren

Studentradioen i Bergen: SK Brann driftes uholdbart.

Eg synes den var litt artig.
GÃ¥ av.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Er det noen som har lest BA i dag? Det stod noe på forsiden at Brann styrer mot et underskudd på syv millioner dersom inntektstapet fortsetter som nå.

Det er vel ikke utenkelig at dette kan få konsekvenser for de neste overgangsvinduene. Og det er jo skikkelig surt. For oppskriften på å unngå dette er i bunn og grunn såre enkel: Folk må komme seg på kamp! Det er ikke verre enn det.

Så alle som har mulighet, men ikke går regelmessig på kamp kan egentlig bare la være å sutre over manglende spillerkjøp når sommervinduet åpner!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dudo

7 mill er jo en bedring i fht tidligere år, eller har vi budsjettert med Mohnlionene allerede?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Hm, tror det er på tide med Mohnliarder.
GÃ¥ av.

Yngve

Quote from: Nixon on May 09, 2014, 08:13:42 AM
Er det noen som har lest BA i dag? Det stod noe på forsiden at Brann styrer mot et underskudd på syv millioner dersom inntektstapet fortsetter som nå.

Det er vel ikke utenkelig at dette kan få konsekvenser for de neste overgangsvinduene. Og det er jo skikkelig surt. For oppskriften på å unngå dette er i bunn og grunn såre enkel: Folk må komme seg på kamp! Det er ikke verre enn det.

Så alle som har mulighet, men ikke går regelmessig på kamp kan egentlig bare la være å sutre over manglende spillerkjøp når sommervinduet åpner!


Det handlar om dei velkjende billettinntektene. Styrer mot 7,2 mill i minus om det held fram som no, og ein RBH som nektar å seia noko om dette går ut over spelarkjøp eller ikkje.

Gulløl

May 09, 2014, 09:39:54 AM #3469 Last Edit: May 09, 2014, 09:42:26 AM by Gulløl
Som så mange ganger før lager Bergensavisene sine saker ut fra ting som er skrevet om her på forumet. Dette innlegget fra meg i går foremiddag er vel utgangspunkt for dagens skriverier. Men bare bra de skriver om inntektssvikten, slike ting skal ikke holdes skjult. Minst 6 millioner skrev jeg, BA høyner til 7,2 millioner.

Quote from: Gulløl on May 08, 2014, 00:20:15 AM
16 mai kampen i år. Tror 12 eller 13 tusen tallet er det som er realistisk ut fra tilskuertallene hittil i år, tabellposisjon og ut fra hvor tregt salget har gått foreløpig. Kanskje vi i beste fall ser 14 tusen tallet om det kommer en uventet seier mot Aalesund. Brann er i gang med en kjempesprekk på tilskuerbudsjettet, kun kraftig klatring på tabellen kan snu dette. Et snittsvikt på 2000 tilskuere gir en inntektsvikt på minst 6 millioner(billettinntekter, effekt salg og kiosk salg). Det er som kjent budsjettert med 13000 i snitt i år.

Håper Brann ihvertfall har kontroll på sponsorinntektene slik at det ikke kommer flere millioner i tillegg på den posten, slik at det ikke er en skjult "VIF-bombe" under oppseiling under ræven til Roald Bruun-Hanssen. Håper styret er våkne og følger med og ikke stikker hodet i sanden som strutsen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

nero

May 09, 2014, 09:49:13 AM #3470 Last Edit: May 09, 2014, 13:15:54 PM by nero
Quote from: Spelaren on May 09, 2014, 06:09:34 AM
Studentradioen i Bergen: SK Brann driftes uholdbart.

Eg synes den var litt artig.

Meget bra. Men man biter seg merke i at det er amatørene i Studentradioen som leverer såpass bra journalistikk, mens BT og BA sitter på gjerdet i forhold til klovnestrekene til Brann.. :'(
Lions led by donkeys.

krøvel vellevold

Quote from: Yngve on May 09, 2014, 08:41:57 AM
Quote from: Nixon on May 09, 2014, 08:13:42 AM
Er det noen som har lest BA i dag? Det stod noe på forsiden at Brann styrer mot et underskudd på syv millioner dersom inntektstapet fortsetter som nå.

Det er vel ikke utenkelig at dette kan få konsekvenser for de neste overgangsvinduene. Og det er jo skikkelig surt. For oppskriften på å unngå dette er i bunn og grunn såre enkel: Folk må komme seg på kamp! Det er ikke verre enn det.

Så alle som har mulighet, men ikke går regelmessig på kamp kan egentlig bare la være å sutre over manglende spillerkjøp når sommervinduet åpner!


Det handlar om dei velkjende billettinntektene. Styrer mot 7,2 mill i minus om det held fram som no, og ein RBH som nektar å seia noko om dette går ut over spelarkjøp eller ikkje.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Var det ikke snakk om noe med at Mohn skulle dekke opp et publikumsminus? Eller har jeg bare drømt det?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on May 09, 2014, 10:42:22 AM
Var det ikke snakk om noe med at Mohn skulle dekke opp et publikumsminus?


Jo det er nok det som er saken.

Legg ned hele klubben!

Corran

Ja og de har budsjettert nøkternt på medieavtale
Mulig de pushet opp det snittet for å prøve å skape entusiasme og få folk på vippen til å kjøpe partoutkort, men det er jo et latterlig forsøk
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Noen som kan si med sikkerhet og fra sikker kilde at Mohn dekker inn underskuddet på tilskuerbudsjettet ? Har det stått i media ? Eller er det bare et løst rykte her på forumet ??

Skal Mohn dekke inn 7 mill. på tilskuerbudsjettet er det vel ikke så store forhåpninger om noe tilsvarende sum i nærheten til spiller forsterkninger i sommer, eller hva tror dere ?

Får ikke håpe at Hardball og Trond Mohn er totalt i hvileposisjon når det gjelder Norling sitt byggverk. Nå må en de beste trenerne i Skandinavia som Brann har vore heldig å få gis oppbacking. En ny spillestil medfører at ikke alle spillere fungerer i det nye systemet og da må det tilpasninger til.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Jeg har i alle fall ikke hørt noe om dette Mohn-greiene som tilsier at det er noe annet enn antakelser og rykter (setter pris på kilder hvis uriktig). Det er vel ikke spesielt overraskende dersom dette viser seg at blir tilfellet, men er det faktisk slik at en vet dette?

Corran

Kanskje han gir de sedvanlige 10 mill men det kan ikke drives klubb etter tanken om at en mann gir gaver som skal reddes oss år etter år
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Alle Chess-kundene får et påslag på 400 kr og sovende medlemskap i Brann. Bli en av oss.
GÃ¥ av.

Kagain

Det blir i alle fall spennende hvordan de løser jobben med Helge Nilsens permisjon nå. 18 måneder permisjon er det visst snakk om. De skulle se på alternativer. Skal vi tippe på at RBH også tar på seg jobben som trene for Brann 2? Det er jo en billig løsning som gir oss den kontinuiteten enkelte pressefolk skriker etter.

dudo

Hva slags permisjon?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kagain

I følge Brann sine nettsider er det som følger

" Nilsen har jobbet i klubben i syv år. Han begrunner behovet for permisjon med de mange kveldene og helgene på jobb, borte fra familien. Etter nøye overveielse har han kommet til at det er tid for å prioritere annerledes en periode.

- Det er «pay back time» til familien. Jeg har ikke fått fulgt dem opp slik jeg har ønsket. Vi driver dessuten en campingplass på Sotra der jeg nå vil få mulighet til å ta større del av ansvaret, forklarer Helge Nilsen.

I tillegg skal Nilsen inn i en deltids lærerjobb på toppfotballinjen på Framnes videregående skule i Norheimsund.

- Jeg skal jobbe i Norheimsund fra tirsdag til torsdag hver uke. Da får jeg fredag til mandag hjemme sammen med familien og på campingsplassen. Jeg tror det blir en fin løsning for oss, forteller han. "

http://www.brann.no/latest-news/article/h4exqj8apm71daevk0znwbmi/title/tar-permisjon-fra-trenerjobben

SÃ¥ det er vel bare en generell permisjon for happy times with la familia

Nixon

Nilsen vil bli savnet. Men det gir jo også muligheter for både Nilsen og Brann til å utvikle seg og få nye impulser. En person som Torp er kanskje moden for opprykk i Brannsystemet? Og hva med Bakkerud? Brente han alle broer eller kan han komme tilbake?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Kagain

Er ikke Bakkeguden litt opptatt for tiden? Han og Valium-Vidar driver jo og arbeider med å gjøre Os til et kjempelag...

Jose Arrogantio

Quote from: Kagain on May 10, 2014, 10:14:13 AM
I følge Brann sine nettsider er det som følger

" Nilsen har jobbet i klubben i syv år. Han begrunner behovet for permisjon med de mange kveldene og helgene på jobb, borte fra familien. Etter nøye overveielse har han kommet til at det er tid for å prioritere annerledes en periode.

- Det er «pay back time» til familien. Jeg har ikke fått fulgt dem opp slik jeg har ønsket. Vi driver dessuten en campingplass på Sotra der jeg nå vil få mulighet til å ta større del av ansvaret, forklarer Helge Nilsen.

I tillegg skal Nilsen inn i en deltids lærerjobb på toppfotballinjen på Framnes videregående skule i Norheimsund.

- Jeg skal jobbe i Norheimsund fra tirsdag til torsdag hver uke. Da får jeg fredag til mandag hjemme sammen med familien og på campingsplassen. Jeg tror det blir en fin løsning for oss, forteller han. "

http://www.brann.no/latest-news/article/h4exqj8apm71daevk0znwbmi/title/tar-permisjon-fra-trenerjobben

SÃ¥ det er vel bare en generell permisjon for happy times with la familia


Mulig jeg har blitt litt for amerikanisert av å bo her noen år, men jeg synes det er tull å permisere folk for slikt. Enten får de si opp, eller så får de gjøre jobben de er ansatt for.

Lasaron

Tja, det kommer vel an på hvor fornøyd de er med ham. Han har i årevis vært svært sentral i et av Norges beste talentarbeid. Ikke underlig at de vil ha ham med fra 2016 og utover.
Tren på langskudd


Jose Arrogantio

Er ikke akkurat en overraskelse det der...

krakra

Nå er jeg dritt lei av at RBH er i avisen og snakker om egne tabber. "Gikk ikke helt som vi håpet", "ikke helt som forventet". Etterfulgt av "men vi tror det snur snart". Han har i en årrekke klart å sno seg unna, blant med at det er andre enn ham som egentlig har gjort den dårlige jobben. Denne skal han ikke få unnslippe. Det daglig leders oppgave å levere innstilling til budsjett til styret. En daglig leder som ikke evner å forstå at 13300 i snitt er totalt urealistisk med mindre vi leder serien hele veien har ingenting i Brann å gjøre. En daglig leder som vet dette, men velger å gamble på at vi leder serien hele veien har ingenting i Brann å gjøre.
Det samme kan vi si om styret som vedtok dette makkverket. De fremstår jo helt blåst. Med mindre Norges mest åpne klubb har fått garantier om nye gavepakker når budsjettet sprekker som de har valgt å skjule for omverdnen. Meldingene om kutt tyder riktignok ikke på det.

Brann må nesten vinne alle kampene for å nå budsjettet. Medalje vil ikke gi 13300 tilskuere. Tilskuerne er treige og effekten av et bra 2014 vil nok først og fremst merkes i 2015.

Hvor er det forresten Brann har kjørt inn de pengene som en tilskuerøkning på over 2000 fra i fjor skulle gi?

krakra

Forresten gjør det meg lite at vi ikke får brent av mange millioner på "klassespillere" dette vinduet. Prioritet en må være å få spillet opp å gå. Deretter fylle på med de spillerne som mangler. Hver gang noe ikke funker helt skal folk mase om storkjøp fremfor å utvikle det vi allerede har og når storkjøpene ikke innfrir med en gang konkluderes med at de vår dårlige bomkjøp og at vi må gjøre nye storsigneringer. Gi det litt tid.

Belfort

Herregud, uten en eller to klassesigneringer i sommer er vi sjangseløse på evt medaljer

dragn

Er vi ikke sjanseløs på medaljer uansett? :>

krakra

May 12, 2014, 20:57:34 PM #3492 Last Edit: May 12, 2014, 21:05:20 PM by krakra
Vi er ikke sjanseløse uten signeringer og der er ikke sikkert det er "klassespillere" laget trenger nå.

Hvorfor har alle klassespillerne vi har hentet de siste årene stort sett skuffet, mens en stor andel av de mindre profilerte og egne talenter har lykkes i langt større grad? Er vi elendige til å kartlegge klassespillere og dyktige på å kartlegge first price-spillere?

Klassespillerne har stort sett blitt hentet for å bekle rollen som klassespillere. De mindre profilerte har blitt mer nøye vurdert ut ifra ferdigheter de besitter og ferdigheter vi mangler. Derfor treffer de bedre.

La Norling få satt spillet sitt. Da vil det være mye enklere å identifisere manglene i laget. Da er det mer naturlig å svi av pengene istedenfor å bomme i sommer.

osoerli

Jaja, dei 10 millionane frÃ¥ Mohn for Skarsfjordforlenginga er long gone.  Det viste seg at den idiotiske forlenginga har kosta langt over 10 millionar.  Sannsynlegvis over 15 ogsÃ¥, i form av, fallskjermen til Skars, betydeleg publikumssvikt utover hausten, skuffande partoutkortsal i Ã¥r, og publikumssvikt i Ã¥r.

Og seint pÃ¥ hausten i fjor messa bÃ¥de RBH og Sætre i veg pÃ¥ same leksa om at det var "fornuftig utfra det vi visste den gang".  Kor idiot gÃ¥r det an Ã¥ vera?  Og klovnane er her framleis.

Det er rimeleg enkelt og ganske fort gjort Ã¥ fÃ¥ publikumsnedgong.  Men det er ein jækla jobb Ã¥ fÃ¥ publikumsauke.  Det krev godt spel og gode resultat over Ã¥r.  Det finns neppe nokon Messias som kan snu slikt pÃ¥ eit par mÃ¥nader.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

nero

Bare rolig. Roald har unnskyldningene klar. Som vanlig.
Lions led by donkeys.

Gulløl

May 12, 2014, 22:34:07 PM #3495 Last Edit: May 12, 2014, 22:46:17 PM by Gulløl
Dagens nyhet er ikke overraskende  i det hele tatt. Og nÃ¥ vet vi med sikkerhet at Trond Mohn ikke dekker noe underskudd.

Hvor kommer kuttene tror dere ?

-   Begge Brann butikkene (som gÃ¥r med underskudd) nedlegges ? Over til kun nettsalg ?
-   Oppsigelser. En eller to trenere mÃ¥ gÃ¥ rundt A-laget. Mikkelen og/eller Markovski ?
-   Helge Nilsen blir ikke erstattet i utviklingsavdelingen ?  Stein Arve Lone blir bÃ¥de trener og spillerutvikler ?
-   En av tre ansatte mÃ¥ gÃ¥ pÃ¥ vedlikehold ?
-   Den nylig nyansatte arrangement sjefen mÃ¥ slutte ?
-   En av tre mÃ¥ slutte i media avdelingen ?
-   En av fire mÃ¥ slutte i markedsavdelingen ?
-   To av sju mÃ¥ slutte i administrasjonen ?
-   Kollektivt lønnskutt pÃ¥ 5 % eller 10 % ? (VÃ¥lerenga kuttet 12,5 %)
-   Redusere stallen fra 22 til 18-20 spillere ? Bruke B-gruppen mer som erstatning ?
-   Prøve Ã¥ selge eller avslutte kontrakten med høytlønnede spillere som ikke spiller fast pÃ¥ laget ? Huseklepp, Badji, Hanstveit, Soko, Jonsson ?
-   Erik Birkelund fÃ¥r neppe kontrakt ?

Ellers blir det vel kutt på en haug med mindre budsjett poster.

Andre større poster der større beløp kan spares ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Drøyt å si opp Walstad

Gulløl

Quote from: krakra on May 12, 2014, 22:35:47 PM
Drøyt å si opp Walstad


Trykkleif, rettet til Mikkelsen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Uansett. Det er håpløst å skulle spekulere i hvor det kuttes uten at vi aner noe om hvor mye Mohn dekker denne gangen. Jeg tipper sport blir fredet og at Birkelund kommer inn.

Gulløl

Ingen ting som tyder på at Trond Mohn skal dekke noe. Det er nettopp derfor det skal kuttes. Og at sport som er den avdelingen som har de klart største utgiftene skal skjermes har jeg ikke noe tro på. Situasjonen er alvorlig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up