• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�konomitråd

Started by monzilla, October 04, 2007, 21:49:49 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

skuteviken

Glem kjør deg opp, gentlemans agreement, skandale. Blanko er det nye ordet i 2010.  ;D
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

kabelmann

Like greit. Hadde aldri videre sansen for kjør deg opp ;)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

Quote from: Nixon on January 07, 2010, 19:23:05 PM
Quote from: psv-hasund on January 07, 2010, 18:38:19 PMJeg skriver Brann og ikke RBH da jeg antar flere var involvert. Likevel er det i siste instans en sportsjef sitt ansvar.


Tenk på ironien dersom det viser seg at RBH egentlig ville ha med Helstad videre på hans betingelser, men finn nei fra de over han...;)


En del av spillet er å faktisk få de som er over deg med på det du tror på. En god mellomleder lar seg ikke rævkjøre fra noen sider...

TCAC

Quote from: Xminator on January 07, 2010, 20:49:58 PMEn del av spillet er å faktisk få de som er over deg med på det du tror på. En god mellomleder lar seg ikke rævkjøre fra noen sider...


Hoho! Tenk sÃ¥ ryddig og samkjørt enhver organisasjon ville blitt om alle mellomlederne tok pÃ¥ seg skylappene sine, brukte tiden sin pÃ¥ intern lobbyvirksomhet og alltid krevde større deler av kaka. Men jeg skjønner jo at det blir enda lettere Ã¥ komme med kritikk dersom feil i alle ledd  kan spores tilbake til RBH med denne logikken. :)

Bergenser1

Quote from: DangerousDan on January 07, 2010, 16:02:16 PM
Quote from: Bergenser1 on January 07, 2010, 15:04:46 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 07, 2010, 14:53:30 PM
Vil bare presisere at det jeg skrev om Helstad ikke nødvendigvis er fakta, men at det er et mulig scenario.



nå skal du ikke undervurdere din egen evne ;). Dette scenarioet er vel det mest realistiske pr. nå...


Du gir deg ikke heller...
Jeg kjenner altså Thorstein Helstad personlig. Ikke noe "linker" som du skal ha det til.
Er det dermed sagt at jeg sitter på fasiten og at det han forteller meg er hele sannheten?
Selvsagt ikke,- og det har jeg poengert tidligere, akkurat som Krøvel gjør over.

Hva som er "mest realistisk" får være opp til hver enkelt å vurdere - men litt kildekritikk er alltis å anbefale.
Du presenterer ditt syn som fakta, uten å ha noe annet enn synsing å referere til.
Det går ikke.



nei det er nå på det rene. grunnen til at jeg er kritisk er at du får aldri høre afrikanerne i PL fortelle hva de egentlig ville ha i lønn, eller om de er misfornøyd med lønnen...Sånt vil vel man helst ikke si til sine venner en gang. kanskje til familien. da har jeg mer tro på avisene som ofte har kilder i klubben som kan lekke det.

DangerousDan

Quote from: Bergenser1 on January 07, 2010, 21:36:34 PM
Quote from: DangerousDan on January 07, 2010, 16:02:16 PM
Quote from: Bergenser1 on January 07, 2010, 15:04:46 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 07, 2010, 14:53:30 PM
Vil bare presisere at det jeg skrev om Helstad ikke nødvendigvis er fakta, men at det er et mulig scenario.



nå skal du ikke undervurdere din egen evne ;). Dette scenarioet er vel det mest realistiske pr. nå...


Du gir deg ikke heller...
Jeg kjenner altså Thorstein Helstad personlig. Ikke noe "linker" som du skal ha det til.
Er det dermed sagt at jeg sitter på fasiten og at det han forteller meg er hele sannheten?
Selvsagt ikke,- og det har jeg poengert tidligere, akkurat som Krøvel gjør over.

Hva som er "mest realistisk" får være opp til hver enkelt å vurdere - men litt kildekritikk er alltis å anbefale.
Du presenterer ditt syn som fakta, uten å ha noe annet enn synsing å referere til.
Det går ikke.



nei det er nå på det rene. grunnen til at jeg er kritisk er at du får aldri høre afrikanerne i PL fortelle hva de egentlig ville ha i lønn, eller om de er misfornøyd med lønnen...Sånt vil vel man helst ikke si til sine venner en gang. kanskje til familien. da har jeg mer tro på avisene som ofte har kilder i klubben som kan lekke det.


Det kan du har veldig rett i, men merk at jeg i mine innlegg har snakket forsvinnende lite om penger og krav.
Dette fordi det ikke er mitt primære poeng.
Mitt poeng og ankepunkt er nemlig prosessen, slik jeg fikk den fremstillt.
Du får lese deg bakover hvis du lurer på hva jeg mener.

Bergenser1

Quote from: DangerousDan on January 07, 2010, 22:40:41 PM
Det kan du har veldig rett i, men merk at jeg i mine innlegg har snakket forsvinnende lite om penger og krav.
Dette fordi det ikke er mitt primære poeng.
Mitt poeng og ankepunkt er nemlig prosessen, slik jeg fikk den fremstillt.
Du får lese deg bakover hvis du lurer på hva jeg mener.



har lest bakover nå. Synes og det blir veldig feil fremstilt av helstad å si at han ikke var ønsket hvis Brann nå hadde satt ny rekord...

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on January 07, 2010, 20:49:58 PM
Quote from: Nixon on January 07, 2010, 19:23:05 PM
Quote from: psv-hasund on January 07, 2010, 18:38:19 PMJeg skriver Brann og ikke RBH da jeg antar flere var involvert. Likevel er det i siste instans en sportsjef sitt ansvar.


Tenk på ironien dersom det viser seg at RBH egentlig ville ha med Helstad videre på hans betingelser, men finn nei fra de over han...;)


En del av spillet er å faktisk få de som er over deg med på det du tror på. En god mellomleder lar seg ikke rævkjøre fra noen sider...


Fantastisk! RBH skal både få skylden for feilene til dem under seg, og dem over seg!
Legg ned hele klubben!

Spelaren

http://fotball.bt.no/eliteserien/article158859.ece

Brann og rbk ønsker meir av mediepengene. Kjør på!
GÃ¥ av.

Brann_ruler

Hvis du leser resonnementet til Skutle så mener han de beste klubbene bør få en større del av kaken. Ergo vi får håpe det blir som det er i dag, da ambisjonene ikke tilsier at vi i umiddelbar fremtid sikter mot toppen.

Men kanskje i 2012...... Da skal jo alt bli så mye bedre. Vi får sitte å vente, men husk å legge igjen masse penger i supporter effekter.

Spelaren

Quote from: Brann_ruler on January 08, 2010, 09:03:42 AM
Hvis du leser resonnementet til Skutle så mener han de beste klubbene bør få en større del av kaken. Ergo vi får håpe det blir som det er i dag, da ambisjonene ikke tilsier at vi i umiddelbar fremtid sikter mot toppen.


Med "best" mener han klubber som genererer interesse, tv og internett. Der er Brann fremdeles oppe i teten.
GÃ¥ av.

Lisse

Frykter vi har mer i vente:

- Losjeinntektene kan falle dramatisk fremover. Ingen hemmelighet at de større bedriftene (og sponsorene) er svært lite fornøyd med hva de får igjen for en høy losjekostnad. Brann har ikke klart å lage den aktive møteplassen på stadion utenom kampdag som var intensjonen (i motsetning til Viking). Når i tillegg det er lite interesse blant ansatte og kunder for å gå på stadion, er det umulig å forsvare å bruke så mye som en losje koster. Foreløpig flyter en på kontrakter som ikke er godt ut.

- Færre som ønsker å sponse/sponsorverdien (prisene) går ned. Ja, man har fornyet med to sentrale sponsorer, men til hvilken betingelser og hva med den store underskogen av bedrifter som vurderer sponsorbudsjettet sitt fremover

- Markant nedgang i publikumsinteressen. Inntekter fra salg av patoutkort, billetter, supportereffekter. Dette vil igjen slå ut på medieinntektene

Xminator

Vip-boksene er vel med ett unntak booket for 2010. Det de sliter med er restaurantene. Man bør selvsagt selge disse plassene som spesialtilbud om situasjonen er uendrert til seriestart.

Jeg tror markedsdelen av Brann i verste fall blir omtrent som i fjor. Sesong og billettinntekter får vi vente med å spå til Brann kommer med tallet på salg før sesongen. Det er egentlig smått utrolig at de ikke allerede nå selger sesongkort på åpent marked om de ikke fikk ett høyt antall som fornyet.

Brann_ruler

Quote from: Spelaren on January 08, 2010, 11:19:50 AM
Quote from: Brann_ruler on January 08, 2010, 09:03:42 AM
Hvis du leser resonnementet til Skutle så mener han de beste klubbene bør få en større del av kaken. Ergo vi får håpe det blir som det er i dag, da ambisjonene ikke tilsier at vi i umiddelbar fremtid sikter mot toppen.




Med "best" mener han klubber som genererer interesse, tv og internett. Der er Brann fremdeles oppe i teten.


Så den. Men klarte ikke la være...

Lisse

January 08, 2010, 12:19:47 PM #1164 Last Edit: January 08, 2010, 12:25:46 PM by Lisse
Mente noen av de store hadde avtaler om losjer som løp ut året, men du har sikkert rett. Det forandrer likevel ikke så mye på mitt poeng. Med mer i vente mener jeg utover årets sesong. Brann flyter nå på mange losje- og sponorkontrakter som sikrer dem inntekter på samme nivå. Skjer det ikke noe med de sportslige prestasjonene, alternativt prisnivået, fornyes mange av disse ikke.

Nixon

Brann er smertelig klar over at mange kontrakter går ut etter årets sesong. De jobber ganske hardt med det akkurat nå, men sliter med at pengene ikke sitter like løst som før, og at entusiasmen og interessen er synkende der som på andre tribuner.

Det vil være tragisk dersom økt økonomisk handlefrihet i 2011 pga færre dyre lønninger og SOF skal bli spist opp av total kollaps på VIP/sponsormarkedet.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on January 08, 2010, 12:06:47 PM
Vip-boksene er vel med ett unntak booket for 2010. Det de sliter med er restaurantene. Man bør selvsagt selge disse plassene som spesialtilbud om situasjonen er uendrert til seriestart.

Jeg tror markedsdelen av Brann i verste fall blir omtrent som i fjor. Sesong og billettinntekter får vi vente med å spå til Brann kommer med tallet på salg før sesongen. Det er egentlig smått utrolig at de ikke allerede nå selger sesongkort på åpent marked om de ikke fikk ett høyt antall som fornyet.

Det vil være Ã¥ holde folk for narr hvis de legger ut en masse "dÃ¥rlige" plasser som ikke var p-kort i 2009, for sÃ¥ Ã¥ legge ut en drøss med "gode" plasser (som ikke ble fornyet) pÃ¥ et senere tidspunkt. 
Legg ned hele klubben!

Spelaren

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=8637

"Ved nyttår hadde Brann solgt bedriftsavtaler for over 50 millioner kroner. Målet for 2010 er å passere 60 millioner."


Dette er ein av dei viktigste inntektskildene til Brann, og etter sigende er det fire stk som jobber "dag og natt" for å selge mest mulig til bedriftene. Det var jo dette som var ein av feilene i fjor, tapte markedsinntekter, og som dei no må prøve å rette opp i. Då hadde det nok smakt godt med ein skikkeleg herleg overgangssak...
GÃ¥ av.

Lisse

he he, skal si de var raskt ute med en "brannslukningsartikkel" gitt. Ja, ja ingen ting er bedre enn at de gjør vÃ¥re  dystre spÃ¥dommer til skamme.

Uansett, det blir spennende å følge økonomien fremover med den sportslige "satsningen" som nå skjer. Litt av et "produkt" (som de så fint liker å kalle det)

Gulløl

January 08, 2010, 19:28:40 PM #1169 Last Edit: January 08, 2010, 19:44:57 PM by Gulløl
Men antall solgte partoukort vil de ikke ut med ???. Går ut fra at det er fordi det er sjokkerende dårlig ::). Og så veldig mye mer kan de vel heller ikke regne med å selge nå som rabatten er tatt bort, maks 1000 stk. til tror jeg. Skal ikke forundre meg om salget pr. i dag er under 9000 og at de skal slite med å passere 10000 stk. Det eneste er om den sportslige ledelsen og Hardball får fingern ut og signerer et par spillere som setter fyr på entusiasmen og interessen igjen. Pr. i dag ligger det sikkert an til et snitt totalt tilskuerantall på 12000 - 12500 tilskuere. En svikt som skal bli tungt for økonomiavdelingen å dekke inn i årets budsjett som kommer i februar. Hørte at de hadde planer om å budsjettere med 15000, kan bli et gedigent bomskudd med nytt gigantunderskudd.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

pidre

Quote from: skuteviken on January 07, 2010, 20:18:22 PM
Glem kjør deg opp, gentlemans agreement, skandale. Blanko er det nye ordet i 2010.  ;D


Blanko-Brun :-D
Saludar a los monos!

Corleone

Quote from: pidre on January 08, 2010, 20:22:36 PM
Quote from: skuteviken on January 07, 2010, 20:18:22 PM
Glem kjør deg opp, gentlemans agreement, skandale. Blanko er det nye ordet i 2010.  ;D


Blanko-Brun :-D

hehe, eller Roald Blanko Hansen.

steinbygger

Quote from: Gulløl on January 08, 2010, 19:28:40 PM
Men antall solgte partoukort vil de ikke ut med ???. Går ut fra at det er fordi det er sjokkerende dårlig ::). Og så veldig mye mer kan de vel heller ikke regne med å selge nå som rabatten er tatt bort, maks 1000 stk. til tror jeg. Skal ikke forundre meg om salget pr. i dag er under 9000 og at de skal slite med å passere 10000 stk. Det eneste er om den sportslige ledelsen og Hardball får fingern ut og signerer et par spillere som setter fyr på entusiasmen og interessen igjen. Pr. i dag ligger det sikkert an til et snitt totalt tilskuerantall på 12000 - 12500 tilskuere. En svikt som skal bli tungt for økonomiavdelingen å dekke inn i årets budsjett som kommer i februar. Hørte at de hadde planer om å budsjettere med 15000, kan bli et gedigent bomskudd med nytt gigantunderskudd.


Det er vel en grunn for at Brann har innkalt ledelsen i bataljonen til ett møte i neste uke for å se hva man kan gjøre for å få opp interessen igjen. Håper våre folk forteller i klar tekst at man må kvitte seg med RBH for at folk igjen skal få tillitt til de som sitter med det overordnete ansvaret. Jeg tviler sterkt på at vi kommer over 10.000 solgte kort i år

Belfort

Quote from: steinbygger on January 08, 2010, 21:39:22 PM
Det er vel en grunn for at Brann har innkalt ledelsen i bataljonen til ett møte i neste uke for å se hva man kan gjøre for å få opp interessen igjen. Håper våre folk forteller i klar tekst at man må kvitte seg med RBH for at folk igjen skal få tillitt til de som sitter med det overordnete ansvaret. Jeg tviler sterkt på at vi kommer over 10.000 solgte kort i år

FÃ¥r bare hÃ¥pe at man kaller en spade en spade og at det ikke koker bort i noe " nÃ¥ mÃ¥ vi stÃ¥ sammen osv"  Første bud er at Bruun mÃ¥ ut nÃ¥, fÃ¥r hÃ¥pe at Brann ledelsen er like lydhør som Viking ledelsen var men jeg tviler sterkt.

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on January 08, 2010, 19:28:40 PM
Men antall solgte partoukort vil de ikke ut med ???. Går ut fra at det er fordi det er sjokkerende dårlig ::). Og så veldig mye mer kan de vel heller ikke regne med å selge nå som rabatten er tatt bort, maks 1000 stk. til tror jeg. Skal ikke forundre meg om salget pr. i dag er under 9000 og at de skal slite med å passere 10000 stk. Det eneste er om den sportslige ledelsen og Hardball får fingern ut og signerer et par spillere som setter fyr på entusiasmen og interessen igjen. Pr. i dag ligger det sikkert an til et snitt totalt tilskuerantall på 12000 - 12500 tilskuere. En svikt som skal bli tungt for økonomiavdelingen å dekke inn i årets budsjett som kommer i februar. Hørte at de hadde planer om å budsjettere med 15000, kan bli et gedigent bomskudd med nytt gigantunderskudd.


Snittet blir ikke så lavt som du tipper. 17000 på 16.mai, 16000 vs RBK, 15000 vs VIF, 14000 vs Viking , og vi må ha 11409 i snitt på resten for at snittet skal bli så lavt som 12500. Men at det blir lavere enn i fjor, er hevet over enhver tvil. Selvsagt med forbehold om at vi totalt uventet skulle kjempe om gull.

Det pinlige er at det er stor fare for at Viking slår oss på både p-kort-salg og totalt billettsalg. De hadde 9200 p-kort i fjor, og det kommer nok en økning nå som optimismen rår der nede. Over 10000 klarer de nok fint. Men det spørs om VI klarer det. I fjor hadde de et snitt på ca 13000. Får de en bra sesong, går det fort over 14000 og vel så det. Det er nok rundt 14000 vi havner vi også. At Viking har slått oss på snittet en sesong begge har vært i toppdivisjonen, har ikke skjedd siden 1981. Den gang tok Viking sølv og vi havnet på kvalik.
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: krøvel vellevold on January 09, 2010, 02:12:18 AMAt Viking har slått oss på snittet en sesong begge har vært i toppdivisjonen, har ikke skjedd siden 1981. Den gang tok Viking sølv og vi havnet på kvalik.


Det er ikke utenkelig at det gjentar seg i 2010.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Bergenser1

Quote from: steinbygger on January 08, 2010, 21:39:22 PM
Quote from: Gulløl on January 08, 2010, 19:28:40 PM
Men antall solgte partoukort vil de ikke ut med ???. Går ut fra at det er fordi det er sjokkerende dårlig ::). Og så veldig mye mer kan de vel heller ikke regne med å selge nå som rabatten er tatt bort, maks 1000 stk. til tror jeg. Skal ikke forundre meg om salget pr. i dag er under 9000 og at de skal slite med å passere 10000 stk. Det eneste er om den sportslige ledelsen og Hardball får fingern ut og signerer et par spillere som setter fyr på entusiasmen og interessen igjen. Pr. i dag ligger det sikkert an til et snitt totalt tilskuerantall på 12000 - 12500 tilskuere. En svikt som skal bli tungt for økonomiavdelingen å dekke inn i årets budsjett som kommer i februar. Hørte at de hadde planer om å budsjettere med 15000, kan bli et gedigent bomskudd med nytt gigantunderskudd.


Det er vel en grunn for at Brann har innkalt ledelsen i bataljonen til ett møte i neste uke for å se hva man kan gjøre for å få opp interessen igjen. Håper våre folk forteller i klar tekst at man må kvitte seg med RBH for at folk igjen skal få tillitt til de som sitter med det overordnete ansvaret. Jeg tviler sterkt på at vi kommer over 10.000 solgte kort i år



Laget, og lagledelsen har vært minst like ille. Dessuten har jo ledelsen sviktet like mye/mer, så det ville vært å gi djevelen ansvaret for påskeharen sin jobb. La nå heller det sportslige apparatet sammen med ledelsen gjennomføre sine visjoner og tanker. synker tilskuertallet så vet vi hvilke supportere som støtter laget i tykt og tynt ihvertfall. da begynner vi å ligne på Viking. Må vinne medaljer før man kommer på kamp. JIPPI!

thesevs

Brann flår fansen

I en rundspørring blant Tippeliga-klubbene, kommer Brann ut som laget med den dyreste drakten i 2010. Hele 749 kroner må du ut med, dersom du ønsker å kle deg i bergensklubbens helligste.

Hellebø:
- Det er ikke bare drakten, men også supporterutstyr generelt. Det er altfor dyrt. Supporterne bidrar nok som det er, og det er vanskelig å stå opp mot prisøkningen, for det vil alltid være noen som kjøper, sier supporterlederen

Algerøy:
- Det er ingen tvil om at supporterutstyr generelt er for dyrt, og derfor jobber vi nå med å presentere en fornuftig priset kolleksjon før seriestart. Når det gjelder drakten, bruker vi jo Kappa som leverandør. Det er et italiensk merke, med spesielt og eksklusivt design. Dermed blir drakten noe dyrere enn de fra andre leverandører. I tillegg ser vi på markedskreftene, og vi registrerer at merkevaren Brann er sterk og solid.

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/brann-flaar-fansen-3105283.html
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

skuteviken

Quote from: thesevs on January 22, 2010, 09:31:03 AM
Brann flår fansen

I en rundspørring blant Tippeliga-klubbene, kommer Brann ut som laget med den dyreste drakten i 2010. Hele 749 kroner må du ut med, dersom du ønsker å kle deg i bergensklubbens helligste.

Hellebø:
- Det er ikke bare drakten, men også supporterutstyr generelt. Det er altfor dyrt. Supporterne bidrar nok som det er, og det er vanskelig å stå opp mot prisøkningen, for det vil alltid være noen som kjøper, sier supporterlederen

Algerøy:
- Det er ingen tvil om at supporterutstyr generelt er for dyrt, og derfor jobber vi nå med å presentere en fornuftig priset kolleksjon før seriestart. Når det gjelder drakten, bruker vi jo Kappa som leverandør. Det er et italiensk merke, med spesielt og eksklusivt design. Dermed blir drakten noe dyrere enn de fra andre leverandører. I tillegg ser vi på markedskreftene, og vi registrerer at merkevaren Brann er sterk og solid.

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/brann-flaar-fansen-3105283.html


Så lenge de finner prisen som gir maksimal fortjeneste så går det greitt for meg :) Det vil si at de må tilpasse det etterspørselen. Prisen er nok sikkert grei den.

Selv kjøper jeg drakter av og til for å ha i skapet, kjekt å se tilbake på. Er vel ingen menneskerett at folk skal kunne kle seg i hele kolleksjonen til Brann vel? (host host og kem vil vel egentlig det?)
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Langhår

Men problemet er vel at de har brent inne med enorme mengder merch som senere har blitt solgt nærmest i bulk med kjempetap.

Jeg er helt sikker på at billigere tøy ville ment økt salg og også gitt bedre tall på bunnlinjen. Selv går jeg aldri med "julepynt" men jeg har noen svært unge håpefulle som jeg vil indoktrinere. Når Brann forlanger fantasipris for barnetøyet sier jeg takk for meg. Og i min verden er 749,- kroner for en avansert t-skjorte (drakt) helt på trynet.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

skuteviken

Quote from: Langhår on January 22, 2010, 11:44:54 AM
Men problemet er vel at de har brent inne med enorme mengder merch som senere har blitt solgt nærmest i bulk med kjempetap.

Jeg er helt sikker på at billigere tøy ville ment økt salg og også gitt bedre tall på bunnlinjen. Selv går jeg aldri med "julepynt" men jeg har noen svært unge håpefulle som jeg vil indoktrinere. Når Brann forlanger fantasipris for barnetøyet sier jeg takk for meg. Og i min verden er 749,- kroner for en avansert t-skjorte (drakt) helt på trynet.


Slik jeg ser det så må jo en tilpasse fremtidige varelager til etterspørselen, og de utdaterte varene må gå uten fortjeneste. Det er godt mulig 749 kr for en drakt er litt i overkant, jeg vet ikke, det spørs hvordan folk ser på dette.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

osoerli

Trur nok Brann kjem til Ã¥ slita med litt lÃ¥gare effektsalg i fleire Ã¥r framover, pÃ¥ grunn alt for store innkjøp i beruselsen etter seriegullet i 2007.  Alt som har gÃ¥tt til nedsatt pris dei siste 2 Ã¥ra har gjort sitt til at garderobeskap i heile Hordaland er fyllt opp med rødt og sort gull for fleire Ã¥r framover.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

skuteviken

Quote from: osoerli on January 22, 2010, 13:43:35 PM
Trur nok Brann kjem til Ã¥ slita med litt lÃ¥gare effektsalg i fleire Ã¥r framover, pÃ¥ grunn alt for store innkjøp i beruselsen etter seriegullet i 2007.  Alt som har gÃ¥tt til nedsatt pris dei siste 2 Ã¥ra har gjort sitt til at garderobeskap i heile Hordaland er fyllt opp med rødt og sort gull for fleire Ã¥r framover.


word
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Yngve

Prisen på drakta er hinsides. Heilt galskap.

Men når ein ser på kva prisen på dei andre draktene er, og når ein ser kva klubbar som er rimlegast, så kan ein truleg forsvara prisen.

QuoteBrann - 749 kroner
Molde - 700 kr.
Sandefjord - 700 kr.
Stabæk - 700 kr.
VÃ¥lerenga - 700 kr.
Aalesund - 699 kr.
Hønefoss - 699 kr.
Lillestrøm - 699 kr.
Start - 699 kr.
Tromsø - 699 kr.
Viking - 680 kr.
Rosenborg - 649 kr.
Haugesund - 600 kr.
Kongsvinger - 600 kr.
Strømsgodset - 600
Odd Grenland - 599



Northside

Brann må ha inngått en håpløs avtale med Kappa! Kappa er et dyrt merke, så dersom Brann ønsker å selge rimeligere, så burde de laget klær uten noe kappa-tull på. Håper for Brann sin del at de har tenkt denne tanken i ettertid, men desverre har de nok inngått en avtale med kappa som sier at de skal selge/kjøpe x-antall produkter derfra.

De fleste peroduktene Brann nå selger i butikken har store kappa-logoer festet alle veier, med en miniatyr Brann-logo et mer bekjedent sted.

storB

Quote from: Northside on January 22, 2010, 22:34:03 PM
Brann må ha inngått en håpløs avtale med Kappa! Kappa er et dyrt merke, så dersom Brann ønsker å selge rimeligere, så burde de laget klær uten noe kappa-tull på. Håper for Brann sin del at de har tenkt denne tanken i ettertid, men desverre har de nok inngått en avtale med kappa som sier at de skal selge/kjøpe x-antall produkter derfra.

De fleste peroduktene Brann nå selger i butikken har store kappa-logoer festet alle veier, med en miniatyr Brann-logo et mer bekjedent sted.


Kappa er ett jævla bra merke. Overgangen fra Umbro til Kappa var gigantisk, rent kvalitetsmessig samt estetisk. Kvalitet koster, at en Brann drakt koster 50 lappen dyrere en drakten i barteland driter eg i.

NÃ¥r det gjelder forstyrrende sponsor logo merker har en vell kun ett valg; Nike.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Klaus_Brann

Quote from: storB on January 22, 2010, 22:39:58 PM
NÃ¥r det gjelder forstyrrende sponsor logo merker har en vell kun ett valg; Nike.


Det er ikke noen unntak med Nike. Strømsgodset har vel det, og VIF har hatt det.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Quote from: storB on January 22, 2010, 22:39:58 PM
Kappa er ett jævla bra merke. Overgangen fra Umbro til Kappa var gigantisk, rent kvalitetsmessig samt estetisk. Kvalitet koster, at en Brann drakt koster 50 lappen dyrere en drakten i barteland driter eg i.

NÃ¥r det gjelder forstyrrende sponsor logo merker har en vell kun ett valg; Nike.


En ting er hvordan drakten er dekket med reklame, men hvorfor må alle de andre klærene i brannbutikken ha kappa alle veier? Lukter en eller annen avtale Brann har laget. Vil tro Brann kunne tjent mer dersom Brann hadde fikset produktene selv, uten noe mellomledd (kappa) som gjør varene mye dyrere.

Når Brannbutikken begynte å gjøre det bra så fikset Brann selv klær. De så sånn passe ok ut. Noe feite hettegensere osv med Brann og Bergen i fokus.

kabelmann

Jeg antar Brann er kontraktsforpliktet til å ta inn et minimum av Kappa-produkter, hva ellers skulle utstyrsavtalen være godt for for Kappa?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Læreren

January 23, 2010, 00:46:35 AM #1189 Last Edit: January 23, 2010, 00:51:34 AM by Læreren
Tidligere var det slik at det du kjøpte i Brannbutikken var et kappa-produkt, og ikke et Brann-produkt. Det kunne hvertfall virke slik. Men nå i senere tid (må innrømme at jeg er ikke veldig ofte innom Brannbutikken, så for den del kan de ha hatt disse produktene i lang tid) har jeg observert en del skjerf hvor Kappa-logoen er fraværende.

Når det gjelder Kappa som leverandør i forhold til andre, er det klart at Kappa er et av "flaggskipene" innen klær. Det koster å se best ut, og jeg er helt sikker på at siden 2007 sesongen har Brann solgt haugevis med drakter som de ikke hadde solgt om de spilte med en helt alminnelig "plastikkpose" alà det RBK gjør. Etter 2007 har Brann-drakten blitt mer og mer et moteplagg blant unge, og det har Brann tjent store penger på.

Det Brann må skjønne nå, er at de vil ikke oppleve den samme boosten med salg av drakter i og med at veldig mange allerede har kjøpt seg en Kappa-drakt. Og de kjøper gjerne bare en fordi de ser på det som moteplagg, og ikke et plagg som representerer fotballklubben deres hele tiden. En som ser på en Brann-drakt som en Brann-drakt og ikke et moteplagg, kjøper gjerne ny drakt hver sesong.

At de ikke har klart å styre seg med innkjøp etc., er en annen sak...


ostraume

Quote from: Northside on January 22, 2010, 23:59:17 PM
Quote from: storB on January 22, 2010, 22:39:58 PM
Kappa er ett jævla bra merke. Overgangen fra Umbro til Kappa var gigantisk, rent kvalitetsmessig samt estetisk. Kvalitet koster, at en Brann drakt koster 50 lappen dyrere en drakten i barteland driter eg i.

NÃ¥r det gjelder forstyrrende sponsor logo merker har en vell kun ett valg; Nike.


En ting er hvordan drakten er dekket med reklame, men hvorfor må alle de andre klærene i brannbutikken ha kappa alle veier? Lukter en eller annen avtale Brann har laget. Vil tro Brann kunne tjent mer dersom Brann hadde fikset produktene selv, uten noe mellomledd (kappa) som gjør varene mye dyrere.


Hva har du i tankene? Skulle Lokøy sittet og klippet og sydd Brann-kolleksjonen?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

kabelmann

Quote from: Spelaren on February 02, 2010, 07:57:14 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article160665.ece


Her ser vi det aller største problemet med Hardball; de bestemmer hvem som skal kjøpes og hvem som skal dumpes.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren

Quote from: kabelmann on February 02, 2010, 11:30:23 AM
Quote from: Spelaren on February 02, 2010, 07:57:14 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article160665.ece


Her ser vi det aller største problemet med Hardball; de bestemmer hvem som skal kjøpes og hvem som skal dumpes.


Eg ser først og fremst
GÃ¥ av.

kabelmann

I så tilfelle måtte de disket opp med 2,5 millioner sånn jeg ser det, ref.: "Investorene i selskapet bidro nylig til at Erik Mjelde ble Brann-spiller, men den ungarske midtstopperen Zsolt Korcsmár er ikke like attraktiv for Bjarne Berg og hans venner."
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Huff

Slik det ser ut pdd må Brann avslutte samarbeidet med Hardball. Vi kan ikke ha det slik at eksterne investorer skal bestemme hvilke spillere Brann kjøper, uavhengig av klubbens sportslige behov. Nå har dette faktisk gått ut over våre sportslige behov. I en slik situasjon har ikke klubben noe annet valg enn å si takk for samarbeidet. Brans ledelse står mildt sagt ikke høyt i kurs hos meg nå, men det gjør faen ikke BB og co heller. På sett og vis har de påtvunget Brann Mjelde og sabotert mulighetene for en stopper, sammen med Brannledelsens sinnsyke vanstyre riktignok. Da er det bedre å stå på bar bakke, og kutte grovt andre steder. Tror vi må begynne helt på nytt, med nye folk.

Det første Brann bør gjøre nÃ¥ er uansett Ã¥ ta noen runder med alt som kan krype Ã¥ gÃ¥ med alt som heter potensielle investorer og/eller velgjørere. Dette innebærer Ã¥ trygle og be, tigge og sodomere seg om tilfellet krever det. Hvis ikke en er villig til det siste fÃ¥r gutta i styret og ledelsen generellt bla opp a egen lomme, gÃ¥ av frivillig uten godtgjørelse for Ã¥ spare lønnsutgifter. Faktum er at vi fremdeles budsjetterer med rundt 140 mill, et budsjett  enhvær leder hos samtlige av vÃ¥re konkurrenter foruten RBK, bare kan drømme om. Finanskrise eller ikke, ledelsen har skylden. PÃ¥ tide at de tar sine hatter og gÃ¥r.

Brann_ruler

Quote from: kabelmann on February 02, 2010, 11:30:23 AM
Quote from: Spelaren on February 02, 2010, 07:57:14 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article160665.ece


Her ser vi det aller største problemet med Hardball; de bestemmer hvem som skal kjøpes og hvem som skal dumpes.


Her ser vi problemet med Brann, ikke hardball. 20 mill i egenkapital blåst bort. Levd i tåkeheimen til lenge etter finanskrisen var åpenbar for alle. Og blåst bort millioner av kroner på spillere som ikke har slått til.

Feilen er at de har gjort seg 100% avhengig av eksterne investorer. At brann har satt seg selv i en posisjon der alle inntekter går til drift, og 0,- til investeringer er ikke et hardballproblem.

Markmus

At Brann ikke kan betale 1,25 millioner (50% av prisen som er oppgitt i media) er selvfølgelig Brann sitt, problem ikke Hardball. 1,25 millioner er latterlig lite penger for en spiller jeg er sikker på vil kunne selges for veldig mye mer om noen år. Det ville nesten vært griskhet fra Hardball å kjøpe 100% av spilleren.
Ka du ve?

dudo

Tenk om vi ikke hadde stoppet stadionutbyggingen. Grøss.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Northside

Quote from: ostraume on February 02, 2010, 08:34:18 AM
Hva har du i tankene? Skulle Lokøy sittet og klippet og sydd Brann-kolleksjonen?


Neh, kunne vel gjort det enkelt, fremfor din vanskelige metode? Bestille utstyr fra en eller annen billig leverandør, noe slikt som Bataljonen gjorde. Rensket for unødvendige logoer og sikkert mer lønnsomt.

Trodde dette var noe alle visste, men det er mulig å lage skjerf uten logo fra en eller annen sponsor, jeg kan selv få slikt ned i 20kr per stk, og kvaliteten er helt lik "Kappa sine skjerf"...

Go Up