• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

NY BRANNDRAKT

Started by mads1.., September 27, 2007, 11:19:52 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Fabregas

Var pÃ¥ BrannButikken i dag og sÃ¥ pÃ¥ den nye drakten, inntrykket mitt er blitt bedre. Jeg vil anbefale folk Ã¥ vente med Ã¥ kjøpe da jeg tror det er ganske sannsynlig at ogsÃ¥ draktene som blir produsert senere vil fÃ¥ de samme endringene som jeg tror drakten spillerne bruker vil fÃ¥.  Jeg tror SparebankenVest-logoen blir flyttet ned samt at kanskje avstanden og plasseringen mellom de tre oppe blir forandret. NÃ¥r en ser pÃ¥ begge draktene ser en tydelig at SparebankenVest-logoen er flyttet oppover, dette ble nok gjort fordi det var et vakuum mellom Kappa og Brann-logoen. SÃ¥ kom det noen svensker med masse penger og dermed var en flott framside gjort om til et makkverk ved et pennestrøk. Men det vil se bedre ut, mye bedre ut nÃ¥r spillerne tar drakten i bruk.

Vi får bare se oss meget fornøyd med at vi har Kappa, den gamle helrøde drakten med gult både på leggen og på armen samt mye svart når ikke Kappas forelpige drakter til knærne. Håper virkelig en sponsor kliner til og vi kan få en drakt med en sponsor i tillegg til Kappa i 2011, det ville vært fantastisk.

ps: Shortsen så jeg ikke noe til men det lille bildet jeg før har sett av den inneholder både Frydenbø med farger samt en rød kant jeg ikke likte.

krøvel vellevold

Men det aller verste er kanskje Chess-reklamen på ryggen.
Legg ned hele klubben!

BBB-Tony

Var innom Steve Perryman for å sjekke den svarte drakten litt nærmere. Hadde ikke størrelsen min nå, men jeg tror jeg kommer til å gå for den svarte. Kanskje jeg venter for å sjekke hvordan europacupdrakten blir. Er vell litt mindre reklame på den?? Den svarte var den fineste av de 3 fargene de hadde (rød, svart og blå)

Det merkeligste var at Brann butikken på Galleriet ikke hadde fått bortedraktene en gang!! I følge Steve Perryman var dette fordi de har trykket opp byggmester bob logoen selv på alle draktene!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

C@Bøe_79

Quote from: "tonynord"Var innom Steve Perryman for å sjekke den svarte drakten litt nærmere. Hadde ikke størrelsen min nå, men jeg tror jeg kommer til å gå for den svarte. Kanskje jeg venter for å sjekke hvordan europacupdrakten blir. Er vell litt mindre reklame på den?? Den svarte var den fineste av de 3 fargene de hadde (rød, svart og blå)

Det merkeligste var at Brann butikken på Galleriet ikke hadde fått bortedraktene en gang!! I følge Steve Perryman var dette fordi de har trykket opp byggmester bob logoen selv på alle draktene!


Kun Kappa,Brann og SPV som har logo på e-cup drakten!
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

BBB-Tony

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "tonynord"Var innom Steve Perryman for å sjekke den svarte drakten litt nærmere. Hadde ikke størrelsen min nå, men jeg tror jeg kommer til å gå for den svarte. Kanskje jeg venter for å sjekke hvordan europacupdrakten blir. Er vell litt mindre reklame på den?? Den svarte var den fineste av de 3 fargene de hadde (rød, svart og blå)

Det merkeligste var at Brann butikken på Galleriet ikke hadde fått bortedraktene en gang!! I følge Steve Perryman var dette fordi de har trykket opp byggmester bob logoen selv på alle draktene!


Kun Kappa,Brann og SPV som har logo på e-cup drakten!


Har tro på at det blir en bedre drakt enn den som er kommet nå... Skal forsåvidt ikke så mye til :)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

nummer9

Om Brann ikke skulle gå videre i e-cup (bank i bordet), og RL blir noe av likevel, vil ikke det da komme en drakt med mindre reklame på likevel?

C@Bøe_79

Quote from: "nummer9"Om Brann ikke skulle gå videre i e-cup (bank i bordet), og RL blir noe av likevel, vil ikke det da komme en drakt med mindre reklame på likevel?


Brann må jo uansett produsere e-cup darakt, enten de går videre eller ikke..
Og jeg håper at Lokøy ser at flere vil ha e-cup drakten enn den vanlige, og dermed produserer den FORT...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

BBB-Tony

Quote from: "nummer9"Om Brann ikke skulle gå videre i e-cup (bank i bordet), og RL blir noe av likevel, vil ikke det da komme en drakt med
mindre reklame på likevel?


Brann skal jo ut i CL-kvallik, så E-cup drakter kommer det uansett!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Baunebob

Jeg har Brann drakten uten Bygg logoen.
Er det e-cup drakten jeg har ? Eller vil det komme flere endringer på den. Som kappa logoer på skuldrene osv.

Xminator

Når man er inne på logoer, så kunne godt Kappa-klistremerket vert litt mer diskret også.

Nesten så man vurderer å få laget en ren drakt med bare Brannlogoen med 1908-2008 og 100 år i gullbokstaver slik som linket lenger oppe i tråden.

chris_henrik

Tre spørsmål melder seg etter etter å ha sett drakten i butikk og på nett:

- Er den nye logoen perlet av Erlend Loe? (Fortsetter trenden med vanskelige bokreferanser)
- Er draken like mye oransje som rød, eller var det Studio52 belysningen til G-sport Langueparken?
- Er det brød under drakten, og i så fall hvem er det sine?

<BRANN> ..... DKFM

Utmedsnolken

Quote from: "chris_henrik"Tre spørsmål melder seg etter etter å ha sett drakten i butikk og på nett:

- Er den nye logoen perlet av Erlend Loe? (Fortsetter trenden med vanskelige bokreferanser)
- Er draken like mye oransje som rød, eller var det Studio52 belysningen til G-sport Langueparken?
- Er det brød under drakten, og i så fall hvem er det sine?



Siden jeg ikke tok Ragde-referansene, så våger jeg å vise min dumskap igjen. Hva er det som gjør at du forbinder logoen med Erlend Loe?
"og der snubler Sæternes igjen"

BBB-Tony

Quote from: "Baunebob"Jeg har Brann drakten uten Bygg logoen.
Er det e-cup drakten jeg har ? Eller vil det komme flere endringer på den. Som kappa logoer på skuldrene osv.


Nei, det er ikke E-cup drakten du har. Når draktene ble sendt ut til de forskjellige butikkene, så var det ikke klart at byggmester bob logoen skule være på draktene, så de er blitt strøket på av de ulike butikkene. Der du kjøpte drakten har de antagli ikke prioritert å stryke på logoen før de la den ut for salg. Eneste Steve Perryman som har klar alle tre draktene med all reklamen. G-sport butikkene hadde ikke byggmester bob logoen på når den ble lagt ut for salg såg jeg..
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

martincb

BA-logoen byttet fra gul til hvit til rød 2007-sesongen, det kan jo hende det samme skjer med chess om man venter litt? At den blir f. eks. svart (MYE bedre en hvit), eller ren skrift, det aller beste, sånn den har vært før?
Arguing on the internett is just like running in the special olympics. Even if you win, you're still a retard.

Stalin


nummer9

Quote from: "tonynord"
Quote from: "nummer9"Om Brann ikke skulle gå videre i e-cup (bank i bordet), og RL blir noe av likevel, vil ikke det da komme en drakt med
mindre reklame på likevel?


Brann skal jo ut i CL-kvallik, så E-cup drakter kommer det uansett!


Kommer denne e-cupdrakten før sesongstart om vi ikke skal ut i e-cupspill før sommeren/høst 2008.

Felt Ã?

Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "chris_henrik"Tre spørsmål melder seg etter etter å ha sett drakten i butikk og på nett:

- Er den nye logoen perlet av Erlend Loe? (Fortsetter trenden med vanskelige bokreferanser)
- Er draken like mye oransje som rød, eller var det Studio52 belysningen til G-sport Langueparken?
- Er det brød under drakten, og i så fall hvem er det sine?



Siden jeg ikke tok Ragde-referansene, så våger jeg å vise min dumskap igjen. Hva er det som gjør at du forbinder logoen med Erlend Loe?


Og har du funnet ut om det virkelig er brød under drakten og evt hvems brød det er?

solemann

Quote from: "Caranthir"Den der så mer limegrønn ut...
En veldig umoden sitron kanskje..  

Jeg klarer å se for meg den turkise drakten, og den ser så mye bedre ut enn den rosa!! :S
Ellers så synes jeg at de burde holde seg til de fargene vi har..
Hvor hører blått og rosa til i en Branndrakt??
Uansett om det er 1.,2. eller 3.drakt..

Den gulldrakten tror jeg mange vil ha, inkludert meg, men den skal rammes inn og henges fint på veggen..
Blir litt for glorete Ã¥ gÃ¥ rundt i en gulldrakt  :S



Damen min elsker den rosa drakten, så la damene ha sitt alternativ da uten syting fra deg som har snart 4 farger å velge i.

chris_henrik

Quote from:
Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "chris_henrik"Tre spørsmål melder seg etter etter å ha sett drakten i butikk og på nett:

- Er den nye logoen perlet av Erlend Loe? (Fortsetter trenden med vanskelige bokreferanser)
- Er draken like mye oransje som rød, eller var det Studio52 belysningen til G-sport Langueparken?
- Er det brød under drakten, og i så fall hvem er det sine?



Siden jeg ikke tok Ragde-referansene, så våger jeg å vise min dumskap igjen. Hva er det som gjør at du forbinder logoen med Erlend Loe?


Og har du funnet ut om det virkelig er brød under drakten og evt hvems brød det er?


- Om det viser seg at det er brød, har jeg en mistanke om at dette er disse Brannbutikk-brødene som Hanøy til stadighet maser om.
- Logoen er perlet av Erlend Loe, det er det ikke lenger tvil om. Bekreftet av Arnt_f og Haugen2 da det var deres strykejern.
- I "Oransje eller rødt" heller vi nå mot oransje, da alt annet likevel er galt med denne drakten.

-----File Closed-----
<BRANN> ..... DKFM

BBB-Tony

Quote from: "nummer9"
Quote from: "tonynord"
Quote from: "nummer9"Om Brann ikke skulle gå videre i e-cup (bank i bordet), og RL blir noe av likevel, vil ikke det da komme en drakt med
mindre reklame på likevel?


Brann skal jo ut i CL-kvallik, så E-cup drakter kommer det uansett!


Kommer denne e-cupdrakten før sesongstart om vi ikke skal ut i e-cupspill før sommeren/høst 2008.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Shine

Ekstra grunn til å ønske seg videre i uefa? ;)
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

nummer9

Det jeg og tenkte. Bare å krysse fingrene da...

sjørøverpakket

Quote from: "Markmus"Så enkelt og så jævlig bra, kabelmann. Send den over til Brann du, kanskje de vil lytte? ;)


Det er f**n meg sjokkerende at tilfeldige folk på et forum skal være 100 ganger mer profesjonelle enn de som sitter i Brann og hever penger for å ta ansvar for disse tingene.

sjørøverpakket

Quote from: "thesevs"http://myimg.info/viewer.php?id=bfi1197218716t.jpg][/URL]
[URL=http://myimg.info/viewer.php?id=bfi1197218716n.jpg][/URL]
[URL=http://myimg.info/viewer.php?id=bfi1197218716a.jpg][/URL]

Siste bilde: 1908-2008, Hundre aar med idrætsglæde

Jubileumsdrakt burde jo henspille på hundreårsjubileet


Litt stor tekst her, men jeg fikk seriøst antydning til tårer i øynene da jeg så Hansalogoen. Tenk dere, en deilig blodrød drakt med _skikkelig_ Brannlogo, en Hansalogo og diskret Kappalogo. Forbannet være Edruskapsdirektoratet og design-nissene på Stadion.

sjørøverpakket

Quote from: "Leffen"Herlig thesevs! Den drakten i midten er noe av det flotteste jeg har sett. Du har mine fulle støtte; sett i gang produksjon med en gang! den hadde solgt i bøtter og spann kan jeg love


I en situasjon som denne bør nødvergeparagrafen kunne brukes for å gjøre piratproduksjon av anstendige Branndrakter lovlig.

Northside

http://myimg.info/images/bfi1197218716n.jpg

Bytt "Brann" logoen med den ekte Brann logoen. Når det er gjort er det i grunn bare å begynne å produsere drakter. Så kan heller designer eksperten Lokøy stå der i Brann butikken å lure på hvordan man lager flotte supporterklær.

thesevs

Quote from: "Northside"http://myimg.info/images/bfi1197218716n.jpg

Bytt "Brann" logoen med den ekte Brann logoen. Når det er gjort er det i grunn bare å begynne å produsere drakter. Så kan heller designer eksperten Lokøy stå der i Brann butikken å lure på hvordan man lager flotte supporterklær.


Tilbake til den gamle logoen, men med Hordalands våpenskjold på forsiden i gull eller hvitt



"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Innlandsmax

Quote from: "thesevs"
Quote from: "Northside"http://myimg.info/images/bfi1197218716n.jpg

Bytt "Brann" logoen med den ekte Brann logoen. Når det er gjort er det i grunn bare å begynne å produsere drakter. Så kan heller designer eksperten Lokøy stå der i Brann butikken å lure på hvordan man lager flotte supporterklær.


Tilbake til den gamle logoen, men med Hordalands våpenskjold på forsiden i gull eller hvitt



Likte denne. Litt økser og kongekroner og heraldikk med litt pondus. Nå snakker vi :-)

Markmus

I stedet for disse øksene, hva med to hender som holdes støttende oppunder muggene? ;-)
Ka du ve?

thesevs

Quote from: "Markmus"I stedet for disse øksene, hva med to hender som holdes støttende oppunder muggene? ;-)


"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Lennono8

Hva med å lage en egen tråd for Photoshop-onani?

Nixon

Quote from: "Lennono8"Hva med å lage en egen tråd for Photoshop-onani?


Jeg falt av da de kom trekkende med Fylkeskommunen. Hva blir det neste? Osterøy sitt kommunevåpen?
Rød makt på Hansa

kjellmartinlunde

Var på fotballshop idag, på oslocity, og kjøpte den nye drakten, den var uten byggeholt reklamen og da syns jeg den så veldig fin ut. Hadde selvfølgelig vært bedre hvis det ikke hadde vært for:
Chess reklame på ryggen
BA på venstrearmen
Sparebanken vest ikke hadde dekket hele magen

men alt i alt syns jeg det er en fin drakt, og det var uannsett på tide å få seg en ny, da den gamle drakten ble kjøpt i 2005.

K1980

"Sportsklubben Brann har ødelagt sin logo i anledning 100-årsjubileet i 2008. Werder Bremens supportere behøvde i det minste bare å oppleve opptrinnet i en enkeltkamp. "

http://fotball.aftenposten.no/internasjonal/article96772.ece

Klaus_Brann

Det er ikke bare Brann som har antall seriemesterskap foreviget i stjerner, det er sikkert en Kappa ting:

http://www.unisport.dk/?page=Produkt&kategori=109&id=31287

Kanskje kan vi også håpe på en slik e-cup drakt??

http://www.unisport.dk/?page=Produkt&kategori=109&id=29049

Og til slutt, de som klager over mye reklame...Vi trenger ikke se lengre enn rett over grensa for å se at vi er "heldige":

http://www.mff.se/laget/spelare.asp?Id=215&KomFran=skytte&Year=2007
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Laksevåg

Quote from: "Klaus_Brann"Det er ikke bare Brann som har antall seriemesterskap foreviget i stjerner, det er sikkert en Kappa ting:

http://www.unisport.dk/?page=Produkt&kategori=109&id=31287

Kanskje kan vi også håpe på en slik e-cup drakt??

http://www.unisport.dk/?page=Produkt&kategori=109&id=29049

Og til slutt, de som klager over mye reklame...Vi trenger ikke se lengre enn rett over grensa for å se at vi er "heldige":

http://www.mff.se/laget/spelare.asp?Id=215&KomFran=skytte&Year=2007


e-cup drakten til kjøbenhavn var kul

Branncess

Har ikke lest gjennom hele diskusjonen. Men hva blir shortsen og strømpene i 08? Blir det de samme som før? eller kommer det nye? har disse i såfall kommet ut?
alskap!

HansaInferno

Boca Juniors har en stjerne i logoen for hvert mesterskap:

http://www.subsidesports.com/uk/images/product/large/BocaHSS0506.gif

Men det blir vel kanskje ikke det samme ;)
Breiflabben, baby!

BBB-Tony

Quote from: "Branncess"Har ikke lest gjennom hele diskusjonen. Men hva blir shortsen og strømpene i 08? Blir det de samme som før? eller kommer det nye? har disse i såfall kommet ut?


Shortsen er tilnærmet lik, men det er kommet en rød stripe nederst på shortsen. Strømpene er foreløpig like tror jeg.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

BBB-Tony

Quote from: "HansaInferno"Boca Juniors har en stjerne i logoen for hvert mesterskap:

http://www.subsidesports.com/uk/images/product/large/BocaHSS0506.gif

Men det blir vel kanskje ikke det samme ;)


Har ikke riktig nok antall helt enda...:)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Kararay

Slik burde logoen sett ut på draktene... kanskje det er det spillerene kommer til å ha? den er hvertfall bedre enn den som er nå....


et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Gubrask

Quote from: "Kararay"Slik burde logoen sett ut på draktene... kanskje det er det spillerene kommer til å ha? den er hvertfall bedre enn den som er nå....




Synes ikke det er nødvending med de "rammene" rundt 1908- 2008 og 100 år, men ellers en bedre logo, ja..

BBB-Tony

Quote from: "Gubrask"
Quote from: "Kararay"Slik burde logoen sett ut på draktene... kanskje det er det spillerene kommer til å ha? den er hvertfall bedre enn den som er nå....




Synes ikke det er nødvending med de "rammene" rundt 1908- 2008 og 100 år, men ellers en bedre logo, ja..


Helt enig at den burde vært slik! Hvorfor kan de legge ut denne logoen på nettsidene, men på drakten som skal bæres av spillerne og supporterene så må de hive på noe helt annet??

Forresten noen som vet når europacupdraktene kommer? Lyst å sikre meg en før ejg reiser bortover til Liverpool hvertfall...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

BBB-Tony

Noen som vet om supportere får kjøpt europacupdrakten før Everton-kampene?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Stolpeinn

Quote from: "tonynord"Noen som vet om supportere får kjøpt europacupdrakten før Everton-kampene?


Var inne og spurte i Brannbutikken i helgen og jenten i kassen hadde ikke hørt noe i hvertfall.

BBB-Tony

Quote from: "Stolpeinn"
Quote from: "tonynord"Noen som vet om supportere får kjøpt europacupdrakten før Everton-kampene?


Var inne og spurte i Brannbutikken i helgen og jenten i kassen hadde ikke hørt noe i hvertfall.


Ok. Satser på at den kommer i løpet av kort tid. Skal ha meg en av jubileumsdraktene, men helst uten reklame. Derfor E-cup drakten :)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Fez

Såg bilde av årets brann drakt, og eg må si at den ikke ser så altfor gale ut faktisk.

Bilde: http://fotball.bt.no/eliteserien/article98213.ece

Video: http://webtv.tv2.no/webtv/mini/main.do?ref=bra&treeId=2011&progId=205754

Blir jo aldri bedre enn fjorårets, men likevel syns eg den ser grei ut.

peteE

De to danske københavn-lagene FCK og Brøndby har jo begge ganske lekre og rimelig reklamefrie drakter! Drømmer våte drømmer om noe slikt til branndraktene... Altså i rødt!


Henrik8

Litt dumt spørsmål, men bare for å sjekke: Alt mølet rundt den ekte Brannlogoen forsvinner etter 08, ikke sant? Slik at ikke bare "1908-2008" og "100 år" forsvinner, men formene rundt den ekte logoen også?

Og apropos, hvorfor er det nødvendig å skrive både "1908-2008" OG "100 år"? For de aller, aller fleste av oss hadde da "1908-2008" holdt i massevis, uten en presisering av at dette faktisk er hundre år.....
Kjør over pakket 09`

kabelmann

Man kan trygt slå fast at det ikke er mye som er gjennomtenkt med den logoen der.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Go Up