• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

NY BRANNDRAKT

Started by mads1.., September 27, 2007, 11:19:52 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Marek

Enig, de burde gitt faen i å markere at de er 100 år.
ons Ivar skal hem...

Red Rabitt

Etter å ha sett drakten i avisen i det siste har jeg bestemmt meg for å kjøpe drakten, synest den er mye tøffere etter at den har sunket inn litt.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

kabelmann

Quote from: "Marek"Enig, de burde gitt faen i å markere at de er 100 år.

Neida, det trenger de ikke, men det kunne vært gjort på en langt mer elegant måte. Men om du liker logoen, så er jo det kjempebra det.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nightfox

ettersom dagene går blir jeg bare mer og mer glad i den familien min som unngikk å gi meg en branndrakt til jul...

Shine

ser ut som noen andre supportere liker draktene våre vertfall :)

http://forum.klanen.no//showthread.php?t=16966

Må innrømme jeg lo litt
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Ricky

Høh? Står da ikke et ord om draktene våre der..

Shine

Brann er vel eneste lag i norge som har kappa som sponsor?
Regner med der de har funnet noe de liker...
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

smaalanda

Quote from: "Shine"ser ut som noen andre supportere liker draktene våre vertfall :)

http://forum.klanen.no//showthread.php?t=16966

Må innrømme jeg lo litt


Står vel egentlig nada om våre drakter her? Eller er det jeg som er blind?
KMO!!!

Shine

De snakker om kappa drakter, og vi er de eneste ( så vidt jeg vet ) som har kappa drakter i Norge..

Gjelder å lese litt mellom linjene, de hadde aldri sagt de liker brann drakten...men kappa drakten derimot!
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Marek

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Marek"Enig, de burde gitt faen i å markere at de er 100 år.

Neida, det trenger de ikke, men det kunne vært gjort på en langt mer elegant måte. Men om du liker logoen, så er jo det kjempebra det.


Og det å IKKE skrive at de er hundre år ville vært en mere elegant måte? Det å la det stå og falle på hver enkelt Brann-supporters regneferdigheter å finne ut at de er 100 år tror jeg ikke ville vært det smarteste.
ons Ivar skal hem...

kabelmann

Quote from: "Marek"Og det å IKKE skrive at de er hundre år ville vært en mere elegant måte? Det å la det stå og falle på hver enkelt Brann-supporters regneferdigheter å finne ut at de er 100 år tror jeg ikke ville vært det smarteste.

Hvis de er så forbannet dum at de ikke skjønner betydningen av 1908 - 2008, så har de heller ikke noe behov for å vite at klubben er 100 år. Jeg har dog såpass tro på den jevne bergenser at dette skal kunne gå greit.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Breiflabben

Så på ryggen til Demba at Chess logoen ser like jævlig ut enda med svart på hvitt. Får bare håpe den er hvit på rød bakgrunn når sesongen starter.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

PhilLynott

Enig. Kan ikke forstå hvordan Brann kan godkjenne noe sånt makkverk av en reklame. En skam er det! Brann har tydeligvis aldri hørt om ordet merkevarebygging (Samme gjelder Chess, Styggholt og BKK).
For å oppsummere alt som er galt med jubileumsdrakten:

Chess-logoen. Hva er galt med hvitt på rødt?
BKK-logoene: Hvorfor må de ha den fryktelige logoen med? Det hadde holdt med bare "BKK" og ikke noen sjuskete stor firkant med hakk i.
Styggholt: Tidenes dårligste svenskevits. Kvitt dere med mursteinen, JM og Byggholt, da er logoen godkjent.
SBV: Grei nok, men må logoen være så stor? Kunne gjort logoen en smule mindre, selv om teksten under holdt seg i samme størrelse. Noe liknende det Hafslund har på VIF-trøyen.
BA: Har vel blitt dobbelt så stor siden i fjor. Hva med å bare ha på bokstavene i stedet for en stort firkantet logo med en rødfarge som fullstendig krasjer med fargen på drakten?
Brann-logoen: Skal man le eller gråte av noe sånt?

La oss håpe Brann lærer til 09-trøyen.

PhilLynott

Glemte en ting:
Kappa: Vær så snill og lag trøyene i et mer menneskevennlig stoff.
De gangene det er sol over byen vår er det umulig å puste om man har på seg drakten, for ikke å snakke om å brette opp ermene på draktene med lange armer. Blodsirkulasjonen stopper jo opp!
Noen prosent elastan hadde gjort susen.

Marek

Quote from: "PhilLynott"Enig. Kan ikke forstå hvordan Brann kan godkjenne noe sånt makkverk av en reklame. En skam er det! Brann har tydeligvis aldri hørt om ordet merkevarebygging (Samme gjelder Chess, Styggholt og BKK).
For å oppsummere alt som er galt med jubileumsdrakten:

Chess-logoen. Hva er galt med hvitt på rødt?
BKK-logoene: Hvorfor må de ha den fryktelige logoen med? Det hadde holdt med bare "BKK" og ikke noen sjuskete stor firkant med hakk i.
Styggholt: Tidenes dårligste svenskevits. Kvitt dere med mursteinen, JM og Byggholt, da er logoen godkjent.
SBV: Grei nok, men må logoen være så stor? Kunne gjort logoen en smule mindre, selv om teksten under holdt seg i samme størrelse. Noe liknende det Hafslund har på VIF-trøyen.
BA: Har vel blitt dobbelt så stor siden i fjor. Hva med å bare ha på bokstavene i stedet for en stort firkantet logo med en rødfarge som fullstendig krasjer med fargen på drakten?
Brann-logoen: Skal man le eller gråte av noe sånt?

La oss håpe Brann lærer til 09-trøyen.


Men alt hadde vel vært fint og flott om det stod "Hansa"? Alle andre sponsorer er ikke verdt noe, men Hansa er guder, er det slik å forstå?
ons Ivar skal hem...

Klaus_Brann

Quote from: "Marek"
Quote from: "PhilLynott"Enig. Kan ikke forstå hvordan Brann kan godkjenne noe sånt makkverk av en reklame. En skam er det! Brann har tydeligvis aldri hørt om ordet merkevarebygging (Samme gjelder Chess, Styggholt og BKK).
For å oppsummere alt som er galt med jubileumsdrakten:

Chess-logoen. Hva er galt med hvitt på rødt?
BKK-logoene: Hvorfor må de ha den fryktelige logoen med? Det hadde holdt med bare "BKK" og ikke noen sjuskete stor firkant med hakk i.
Styggholt: Tidenes dårligste svenskevits. Kvitt dere med mursteinen, JM og Byggholt, da er logoen godkjent.
SBV: Grei nok, men må logoen være så stor? Kunne gjort logoen en smule mindre, selv om teksten under holdt seg i samme størrelse. Noe liknende det Hafslund har på VIF-trøyen.
BA: Har vel blitt dobbelt så stor siden i fjor. Hva med å bare ha på bokstavene i stedet for en stort firkantet logo med en rødfarge som fullstendig krasjer med fargen på drakten?
Brann-logoen: Skal man le eller gråte av noe sånt?

La oss håpe Brann lærer til 09-trøyen.


Men alt hadde vel vært fint og flott om det stod "Hansa"? Alle andre sponsorer er ikke verdt noe, men Hansa er guder, er det slik å forstå?


Marek, du har endelig forstått det!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Marek

Quote from: "Klaus_Brann"Marek, du har endelig forstått det!


Hvorfor har ingen fortalt dette før?
ons Ivar skal hem...

Stolpeinn

Noen som vet hvor lenge Brann har kontrakt med Kappa?

Fabregas


PhilLynott

Nå skal det sies at mitt forrige innlegg ikke legger alt for mye vekt på det økonomiske(som til syvende og sist er det viktigste, det forstår jeg jo selvsagt) men mer på det estetiske.
Jeg ønsker mest av alt sportslig suksess, men vil jo at vi skal se bra ut også. Misforstå meg rett, man skal langt tilbake i tid siden man hadde en så pen drakt som i fjor, ikke minst å bytte tilbake til hvite shorts viser at de har peiling på hva de driver med.
Det jeg prøver å si er at det må være en viss mulighet for å gjøre reklameoppstillingen på drakten en smule mindre sprakende. Ikke ved å fjerne reklameplass, men f.eks endre på noen nøkkelelementer som gjør begge parter fornøyd. Hvis det får konsekvenser for økonomien er det vel ikke så mye å gjøre med det.
Gleder meg iallefall til 2011!

Henrik8

Når det kommer til reklame skjønner de fleste at dette er en av forutsetningene for en god økonomi, og dermed sportslig utvikling. Man er i stor grad enig om at draktene må ha reklame.

Det som derimot virker rart, er at reklamen ikke kan integreres bedre i drakten, slik at det estetiske helhetsinntrykket blir bedre enn det er i dag. Et eksempel på dette er BA-logoen. Med en ramme rundt bokstavene i en annen rødfarge enn drakten, blir denne glorete, og ser ikke bra ut. Slik jeg ser det hadde to hvite bokstaver direkte på drakten gitt et mye bedre inntrykk.

Fabregas argumenterer med at Chess må ha betalt mer for logoen slik den fremstår i år, dårlig integrert, kontra tidligere. Dette synes jeg høres merkelig ut, men kan selvfølgelig være ett poeng. Sponsorene vil jo være interessert i at merkevaren deres sees best mulig, og det er jo mulig at en integrert sponsor er mindre synlig enn de mer glorete. En av grunnene til at vi ønsker at reklamen skal være integrert i drakten er vel nettopp fordi de fleste av oss syns reklamen bør være mindre synlig.

Hvis det er tilfelle at sponsorene selv ønsker at logoene skal være lite integrerte i drakten, så er det jo i seg selv en motsetning mellom reklameinteressene og de som ønsker en fin drakt. Og slik situasjonen er nå, tror jeg Brann ser gjennom fingrene med at drakten blir mindre pen, ettersom det er mest lønnsomt for dem å ta hensyn til sponsorenes interesser, ettersom salget likevel vil være høyt fordi mange kjøper drakten "uansett". Dermed kan det godt være en veloverveid avveining, og ikke designmessig amatørskap fra Brann som gjør at vi får logoer som BA og Chess sine i år.
Kjør over pakket 09`

olebrann3


Shine

Svar til Henrik8 ( orker ikke quote alt sammen, blir så rotete)

Ikke bare vet de at folk kjøper, de vet, at vi vet at det kommer en europa versjon av drakten, som vil ha mindre reklame, som folk flest vil kjøpe. Dermed vil det aldri bli det helt store problemet.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

BBB-Tony

Quote from: "Shine"Svar til Henrik8 ( orker ikke quote alt sammen, blir så rotete)

Ikke bare vet de at folk kjøper, de vet, at vi vet at det kommer en europa versjon av drakten, som vil ha mindre reklame, som folk flest vil kjøpe. Dermed vil det aldri bli det helt store problemet.


I følge de på Brann-butikken på stadion, så kommer det IKKE en E-cup-drakt av jubileumsdrakten før evt. etter CL-kvaliken. Ikke sikkert det kommer da heller... De ville ikke produsere opp drakter i følge hun på stadion pga det kunne bli Brann-slakt mot Everton og de måtte se det an hvordan det gikk i kvalliken til CL. Syns uansett at de burde produsere opp ett opplag med E-cup-drakter! Vet om mangen som heller vil ha den enn den vanlige!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Nixon

Rød makt på Hansa

thesevs

Quote from: "Nixon"http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6130&brann=26d7102fefefc2f5915017882528a6f0

Nok en logo blir å finne på drakten i år.


Da er jeg IMOT MOT på drakten
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Shine

Herregud, enda mer på drakten, klikket HELT for de no?
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

1908

Brann fikk i dag 9 paller med saker og ting, så tydligvis så har de kjøpt mye rart..

HeiaBrann!

Quote from: "1908"Brann fikk i dag 9 paller med saker og ting, så tydligvis så har de kjøpt mye rart..
Nye treningsdrakter?
http://fotball.bt.no/eliteserien/article99520.ece

peteE


Branncess

Bra Brann støtter MOT, men med all den reklamen de allerede har på drakten burde de ha funnet en annen måte å støtte på ..
alskap!

Klaus_Brann

Quote from: "Branncess"Bra Brann støtter MOT, men med all den reklamen de allerede har på drakten burde de ha funnet en annen måte å støtte på ..


Veldig enig, nå blir det litt vel i overkant her.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Branncess"Bra Brann støtter MOT, men med all den reklamen de allerede har på drakten burde de ha funnet en annen måte å støtte på ..


Veldig enig, nå blir det litt vel i overkant her.


Nå blir det som ett reklamebyrå på begge sider! Kunne heller satt opp en haug med reklame for MOT på stadion og evt. på treningtøy/oppvarmingstøy.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Klaus_Brann

Quote from: "tonynord"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Branncess"Bra Brann støtter MOT, men med all den reklamen de allerede har på drakten burde de ha funnet en annen måte å støtte på ..


Veldig enig, nå blir det litt vel i overkant her.


Nå blir det som ett reklamebyrå på begge sider! Kunne heller satt opp en haug med reklame for MOT på stadion og evt. på treningtøy/oppvarmingstøy.


Jepp. Bra formål, men dessverre forstygger det drakta.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Var det ikke slik at Brann hadde så mye reklame pga de ikke kunne si nei til sponsorpengene?

Hva er grunnen denne gangen då? (trenger en bedre grunn enn at det er organisasjonen MOT).

Banner til seriestart:
"MOT mer reklame på draktene!"

Klaus_Brann

Quote from: "Northside"Var det ikke slik at Brann hadde så mye reklame pga de ikke kunne si nei til sponsorpengene?

Hva er grunnen denne gangen då? (trenger en bedre grunn enn at det er organisasjonen MOT).

Banner til seriestart:
"MOT mer reklame på draktene!"


Det virker ikke som Brann trenger en bedre grunn.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann&Bergen<3

Quote from: "Northside"Banner til seriestart:
"MOT mer reklame på draktene!"


Støttes fullt ut. Men kan gjøre den kortere og tatt vekk "mer".

"MOT reklame på drakten"

olebrann3

Den støttes, mye finnere med en reklame på drakten

vebo

Vi kunne jo tatt en barca og hatt kun MOT logoen på drakten. Og samtidig støtte de  med penger:)
Tiocfaidh ár lá

Shine

Quote from: "Northside"Var det ikke slik at Brann hadde så mye reklame pga de ikke kunne si nei til sponsorpengene?

Hva er grunnen denne gangen då? (trenger en bedre grunn enn at det er organisasjonen MOT).

Banner til seriestart:
"MOT mer reklame på draktene!"


God idè!
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Njaastad

Nå kommer det MOT på draktene, noen som vet om det vil komme mye mer reklame og forandringer? Burde man vente med å kjøpe den? Eller er det egentlig greiere å kjøpe den nå for å få en "ren" (ikke det riktige ordet, men) drakt ?

svobo

Noen som har lagt merke til logoen på draktene Brann spiller med på La Manga.
Hva skjedde med 100års logoen? de spiller jo med den vanlige....
har Brann droppet denne i stillhet?

Eller spiller de med noen adre drakter som kommer senere.
reklamene er hvertfall lik som på de nye som har vært i butikkene.
portsklubben Brann
Postboks 8, Minde
5821 Bergen

Gud

Tror de spiller med fjorårets drakter.

svobo

mulig det, men de har hvertfall fått trykt på årets reklame
portsklubben Brann
Postboks 8, Minde
5821 Bergen

Baunebob

De spiller heller ikke med denne hvite kragen. Er nok ikke sesongdrakten dette nei.

1908

Styggeste med draktene de bruker på treningskampene er Chess logoen bak i hvit og svart.. helt jævlig spør du meg..

olebrann3


BBB-Tony

Brystpartiet er helt klart styggest! Alt for mye reklame!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

1908

Eneste fine med drakten er Brannlogoen og fargen.. Resten er jo bare et stk reklameplakat.. En skam at Brann har så mye dritt på drakten..

DaffyAnd

Sett logoen på branndrakten i OB kampen? Der har de gått vekk fra det makkverket av "ny" logo og gått tilbake til Brannlogoen slik den skal være.


Det varmer at det er noe som heter vett i de som styrer på stadion.
*** DaffyAnd ****

Go Up