• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

En sang i nøden.

Started by atlascopo, September 21, 2007, 06:41:17 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

atlascopo

Av sinne etter gårsdagens fadese, og i den frykt av at kansje både Winters og Helstad er ute i neste kamp, trenger vi en ny sang.
Eg tenker på det at hvist så skjer, kommer Azar og Arman til å starte på topp, og da trenger vi en å synge på etter 16 min når Arman står i veien.

Mel: Blue Moon (selv om den er mye brukt)
http://www.youtube.com/watch?v=Y0DFxj27QdQ
http://www.youtube.com/watch?v=EfIgew2tIQY

Sjøhage
I svenske Elfsborg vi fant
en spiss som scorer for Brann
Bergens nye diamant

Northside


smaalanda

Enig på alle punkter der ja.
KMO!!!

atlascopo

i motgang piper vi, eller synger på spillere på benken. Og Sjøhage har enda ikke fått en fair sjangse i en viktig kamp.

olebrann3

sjøhage burde fått sjanse på a-laget, er ikke lett å prestere når man spiller på et lite nivå

smaalanda

Quote from: "atlascopo"i motgang piper vi, eller synger på spillere på benken. Og Sjøhage har enda ikke fått en fair sjangse i en viktig kamp.


Det gjør vi, men er du fornøyd med at vi gjør det? Synge om spillere vi vil ha innpå er en ting, men vi bør ha gode sanger i motgang for å hjelpe laget vårt. Dette er meget nedprioritert.
KMO!!!

Kararay

Quote from: "NorthsideFCDH"1.
Latterlig å synge etter en spiller på benken når de på banen ikke får ting til.


Mener å ha sett deg synge på folk som er på benken ved tidligere kamper eg....

og når du nevner sjøhage(6 mål for Brann2) så burde vel han få sjansen snart?
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Northside

Quote from: "Kararay"
Quote from: "NorthsideFCDH"1.
Latterlig å synge etter en spiller på benken når de på banen ikke får ting til.


Mener å ha sett deg synge på folk som er på benken ved tidligere kamper eg....

og når du nevner sjøhage(6 mål for Brann2) så burde vel han få sjansen snart?


Ja, det har jeg. Men mener fortsatt at det er latterlig og jeg droppet det nå sist.

Sjøhage burde ikke få sjansen nei. Etter det jeg har sett han gjøre på treninger og Brann2 så er han definitivt ikke klar for noe A-lag.

Kararay

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Kararay"
Quote from: "NorthsideFCDH"1.
Latterlig å synge etter en spiller på benken når de på banen ikke får ting til.


Mener å ha sett deg synge på folk som er på benken ved tidligere kamper eg....

og når du nevner sjøhage(6 mål for Brann2) så burde vel han få sjansen snart?


Ja, det har jeg. Men mener fortsatt at det er latterlig og jeg droppet det nå sist.


Så den er kun latterlig når DU ikke gidder rope det? mens når du roper det er det helt ok??? Tulling.

Samme med de som stod i Fredrikstad og "heiet" på Armann som stod i dag og ropte på Azar.. Tullinger...
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff


Nixon

Quote from: "arild"Latterlig eller ikke.. Eg synger ka faen eg vil når eg er på stadion.. Vil eg ha Azar på banen så synger eg på Azar.


Men her var det jo gjort et poeng i media på forhånd at Azar selv ikke ville starte pga helsen sin. Da blir det bare tåpelig! Det blir nesten som å rope på Tijan som sitter på tribunen.
Rød makt på Hansa

grei

Det blir som en bortskjemt grinunge som sitter og kauker etter lørdagsgodt midt under torsdagsfisken. Bare mindre sjarmerende.

mads1..

Duste sang...
Korfor skal vi synge for Sjøhage då??
Har han gjort seg fortjent til d
Ser lyst på året..

fortune

Quote from: "smaalanda"
Quote from: "atlascopo"i motgang piper vi, eller synger på spillere på benken. Og Sjøhage har enda ikke fått en fair sjangse i en viktig kamp.


Det gjør vi, men er du fornøyd med at vi gjør det? Synge om spillere vi vil ha innpå er en ting, men vi bør ha gode sanger i motgang for å hjelpe laget vårt. Dette er meget nedprioritert.


"You'll never walk alone" er det beste eksempelet på en slik sang. Selv om den i utgangspunktet ikke er en fotballsang, er både tekst og melodi perfekt i motgang. Ikke minst er det en fordel at en slik sang har en viss lengde, siden det generelt er mindre synging når det går dårlig. "Vår sang", Nystemten, kunne hatt en slik rolle om det var flere bergensere på laget (spiller for bergen og bergensere osv), men de fleste av dagens brannspillere har ikke noe historisk forhold til sangen. Vet ikke om det finnes noen motiverende norske sanger ala YNWA (er liverpool-fan ja, men nei, mener ikke at vi skal stjele den slik Borussia Dortmund har gjort) men gode forslag mottas med takk.

-Fortune
First is first, second is nothing

Bombefar

Quote(er liverpool-fan ja, men nei, mener ikke at vi skal stjele den slik Borussia Dortmund har gjort)


Eller som Liverpool har gjort av Celtic mener du?

vebo

Quote from: "mads1.."Duste sang...
Korfor skal vi synge for Sjøhage då??
Har han gjort seg fortjent til d


Kanskje for å gi han selvtillitt og tilhørlighet?
Tiocfaidh ár lá

Klaus_Brann

Quote from: "NorthsideFCDH"
2.
Skal vi først være latterlige nok til å synge for en spiller på benken pga de på banen ikke holder mål, så bør i det minste spilleren på benken være bedre enn de på banen, det er ikke Sjøhage!


Jeg er OVERBEVIST om at Sjøhage er bedre enn Bjørnsson.
Ellers er jeg ganske enig med deg...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: "vebo"
Quote from: "mads1.."Duste sang...
Korfor skal vi synge for Sjøhage då??
Har han gjort seg fortjent til d


Kanskje for å gi han selvtillitt og tilhørlighet?


Ingen grunn til å ikke ha en sang til han når han kommer innpå. Eller under oppvarmingen før kampen for den saks skyld. Men rett etter at Armann gjør en tabbe blir det helt feil etter min mening.
Rød makt på Hansa

fortune

Quote from: "Bombefar"
Quote(er liverpool-fan ja, men nei, mener ikke at vi skal stjele den slik Borussia Dortmund har gjort)


Eller som Liverpool har gjort av Celtic mener du?


Er vel noe uenighet i miljøet om hvem som startet med sangen, spesielt siden versjonen de fleste lag bruker (er ganske mange ja) er laget av Gerry & the Pacemakers, som var fra Liverpool.
First is first, second is nothing

chris_henrik

Quote from: "grei"Det blir som en bortskjemt grinunge som sitter og kauker etter lørdagsgodt midt under torsdagsfisken. Bare mindre sjarmerende.



Torsdagsfisken, Der har vi en helt genial melodi til en sang. Hmm, pønske, pønske..
<BRANN> ..... DKFM

dex1974

Quote from: "fortune"
Quote from: "Bombefar"
Quote(er liverpool-fan ja, men nei, mener ikke at vi skal stjele den slik Borussia Dortmund har gjort)


Eller som Liverpool har gjort av Celtic mener du?


Er vel noe uenighet i miljøet om hvem som startet med sangen, spesielt siden versjonen de fleste lag bruker (er ganske mange ja) er laget av Gerry & the Pacemakers, som var fra Liverpool.



Skrevet og komponert av Rodgers og Hammerstein til deres Broadwaymusical Carousel.
Har lenge versert rykter om at Rodgers var Evertonfan:)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

eriksen_30

Torsdagsfisken, Der har vi en helt genial melodi til en sang. Hmm, pønske, pønske..[/quote]

Torsdag e raspeballe dag!

krøvel vellevold

Quote from: "chris_henrik"
Quote from: "grei"Det blir som en bortskjemt grinunge som sitter og kauker etter lørdagsgodt midt under torsdagsfisken. Bare mindre sjarmerende.



Torsdagsfisken, Der har vi en helt genial melodi til en sang. Hmm, pønske, pønske..


Vi sender Rosenborg til første
Vål'engen til andre
Og Viking spiller seri'kamp mot Voss
For hvis alle lag går ned
gir vi alle klar beskjed
om at seriegullet
det skal hem til oss!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "chris_henrik"
Quote from: "grei"Det blir som en bortskjemt grinunge som sitter og kauker etter lørdagsgodt midt under torsdagsfisken. Bare mindre sjarmerende.



Torsdagsfisken, Der har vi en helt genial melodi til en sang. Hmm, pønske, pønske..


Vi sender Rosenborg til første
Vål'engen til andre
Og Viking spiller seri'kamp mot Voss
For hvis alle lag går ned
gir vi alle klar beskjed
om at seriegullet
det skal hem til oss!


Morsom sang Krøvel! Men det strider jo mot alt du tror på. Hvis Viking, RBK og VIF rykker ned og blir erstattet av Ham-Kam, Bryne og Sogndal, er det ikke en stor prestasjon å vinne serien. Som du pleier å s: Da kan hvem som helst vinne serien...:)
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "chris_henrik"
Quote from: "grei"Det blir som en bortskjemt grinunge som sitter og kauker etter lørdagsgodt midt under torsdagsfisken. Bare mindre sjarmerende.



Torsdagsfisken, Der har vi en helt genial melodi til en sang. Hmm, pønske, pønske..


Vi sender Rosenborg til første
Vål'engen til andre
Og Viking spiller seri'kamp mot Voss
For hvis alle lag går ned
gir vi alle klar beskjed
om at seriegullet
det skal hem til oss!


Morsom sang Krøvel! Men det strider jo mot alt du tror på. Hvis Viking, RBK og VIF rykker ned og blir erstattet av Ham-Kam, Bryne og Sogndal, er det ikke en stor prestasjon å vinne serien. Som du pleier å s: Da kan hvem som helst vinne serien...:)


Har aldri sagt noe om at de lagene som rykker ned skal erstattes med noen andre. Men hvis Brann er eneste lag i Eliteserien, så blir vi seriemester!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Selvsagt blir vi det, men jeg tenkte mer på denne prestasjonen som du kan messe om i timesvis. Hvis vi vinner serien, men RBK CL, er det plutselig ikke gøy lenger...

Men nok om det. Det var jo en artig tekst som selvsagt heller aldri kommer til å bli innført.
Rød makt på Hansa

chris_henrik

Quote from: "Nixon"Men nok om det. Det var jo en artig tekst som selvsagt heller aldri kommer til å bli innført.


Krøvel kopierer, Nixon deler ut og jeg ringer disse musikalske dvergene som fremfører melodien nede i en stor Toro-kopp før avspark.

Og ikke minst, legge ut på forsiden av www.bataljonen.no, kan ikke gå galt da...
<BRANN> ..... DKFM

smaalanda

KMO!!!

vebo

Quote from: "smaalanda"Lydfil anyone?


Blind? Tråden starter jo med lydfil!
Tiocfaidh ár lá

Nixon

Quote from: "chris_henrik"Krøvel kopierer, Nixon deler ut og jeg ringer disse musikalske dvergene som fremfører melodien nede i en stor Toro-kopp før avspark.


Det er nytteløst. Hvordan skal vi klarer det når ikke engang Sanggruppen klarer det? Vi er amatører, de har det tross alt som levebrød!
Rød makt på Hansa

grei

Quote from: "vebo"
Quote from: "smaalanda"Lydfil anyone?


Blind? Tråden starter jo med lydfil!

Eller er du blind? Det er jo denne han spør etter:

http://wma.phonofile.com/PhonoStreamWM/play.asp?a=31680&s=1

smaalanda

Quote from: "grei"
Quote from: "vebo"
Quote from: "smaalanda"Lydfil anyone?


Blind? Tråden starter jo med lydfil!

Blind er det vel du som er, siden du ikke skjønner at det er Torsdagsfisken han spør etter. For dem som av merkelige grunner ikke kjenner den melodien:

http://wma.phonofile.com/PhonoStreamWM/play.asp?a=31680&s=1


Takker grei =)
KMO!!!

vebo

Bøyer meg  fullstendig i støvet, synes Krøvels sang passet veldig godt til blue moon jeg da:P 2 vers.
Tiocfaidh ár lá

ctine

Quote from: "NorthsideFCDH"


Det hjelper spillerne lite at vi piper og roper på spillere som sitter på benken! Er ikke sikkert alle spillerne tenker "Jeg skal vise de!"...og presterer bedre...
Så vi bør jo klare å få laget litt flere sanger som vi kan bruke i motgang!!
kte lidenskap har et navn...Brann...og Christine;)

millermania

Quote from: "dex1974"
Quote from: "fortune"
Quote from: "Bombefar"
Quote(er liverpool-fan ja, men nei, mener ikke at vi skal stjele den slik Borussia Dortmund har gjort)


Eller som Liverpool har gjort av Celtic mener du?


Er vel noe uenighet i miljøet om hvem som startet med sangen, spesielt siden versjonen de fleste lag bruker (er ganske mange ja) er laget av Gerry & the Pacemakers, som var fra Liverpool.



Skrevet og komponert av Rodgers og Hammerstein til deres Broadwaymusical Carousel.
Har lenge versert rykter om at Rodgers var Evertonfan:)


Tidlig på 60-tallet(63) spilte de "topp 10" rundt om på de engelske arenaer. der førsteplassen ble spilt tett opp til kampstart. You`ll never walk alone lå flere uker på denne førsteplassen, noe som var meget populæret på Anfield. Da YNWA ikke lå på førsteplass lenger, fortsatte alikevel The Kop å synge denne sangen, istedefor den som egentlig var på førsteplass. Slik fortsatte det, og slik tok Liverpool sangen til seg. Dette pisset om at lag i Nederland og Tyskland brukte den før Liverpool er bare bull. Når det kommer til Celtic, begynnte de å synge ca samtidig med Liverpool(da den var populær).De lærde er vel ikke helt enig om hvem som sang den først, men de bryr seg heller ikke med det, klubben er vennskapsklubber og deler veldig gjerne med hverandre...

Brann-Lie

Rar sang, idiotisk spør du meg!  :lol:
yen è Bergen, og laget è Brann. Stede è stadion, så syng alle mann. Heiia Brann, Brann, Brann, Brann, Braaaaan, Heeeeija Braaan!!

Go Up