• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kamptråd Brann - Odd

Started by dudo, September 16, 2007, 18:22:21 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tintin

"håper" krissy får kort i kveld,for odd kampen er en grei kamp å sone!

olebrann3

kønønen og fevang må stå over

LengeLeveFansen

Det er ikke ofte jeg sier dette, men her har vi 3 sikre poeng. Håper bare at spillerne har samme tankegang som meg. Odd er i en vanskelig situasjon og må ha poeng for å overleve.

Gleder meg uansett stort.

Ewen

Quote from: "LengeLeveFansen"Det er ikke ofte jeg sier dette, men her har vi 3 sikre poeng. Håper bare at spillerne har samme tankegang som meg. Odd er i en vanskelig situasjon og må ha poeng for å overleve.

Gleder meg uansett stort.



Håper virkeli ikke spillerne har samme tankegang som deg. Odd har en veldig god keeper som kan finne på å stoppe Helstad og co på egenhånd.
Nei, har kreves det minst like mye innsats som mot FFK. Da blir det nok en fin dag neste søndag også..

Red Rabitt

Nå er gulleimen ankommet Bergen og da er det på tide at vi viser spillerene og resten av norge at vi fortjener rykte vårt som verdens beste supportere! Nå må alt av stemmekraft brukes til å lage et skikkelig liv! Håper og inderlig at tifo avdelingen kan hoste opp en god del krepp og fakler! Nå må magien ankomme byen vår! Vi må gi beskjed om at det er på tide å stå opp! Vi er maks seks kamper unna vårt første seriegull siden 1963!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Lurkin

Pass på hvis Svindal Larsen er tilbake! Og Odd vil kjempe desperat for noe som minner poeng. Lukter skader og kort, og en liten finspilt kamp. Dette er, som alle andre kamper nå, viktige poeng.

Tippeligaen er merkelig, husk på det. Odd knuste Tromsø borte, Tromsø knuste Lillestrøm borte, Stabæk knuste Odd borte, så hvorfor skal ikke Odd knuse Brann borte?

Og hva trenger vi mot Odd? Azar og Bakke. :D
Berømte Brann fra Bergen

Nixon

Rød makt på Hansa

dudo

Litt statistikk og sånn:

Suspensasjoner/skader:
Odd: Fevang, Könönen suspendert, Svindal Larsen tvilsom.
Brann: Ingen suspensjoner. Winters, Dahl og Jaiteh ute med skade mot FFK, men er høyst sannsynlig klare til søndag.

Brann hjemme
1 Brann 10 8 2 0 25 - 11 26
6 hjemmeseire på rad med 17-7 i målforskjell (alle turneringer) i TL har vi 6 på rad med 14-5 i målforskjell
Odd borte:
9 Odd 10 2 3 5 13 - 16 9
3-2-1 og 11-8, i TL har de 2-3-1 og 10-8.

Siste 5 sesonger:
Brann Stadion: 2-2-1, 8-6, sist Odd-seier i den horrible 2002-sesongen. (Brann nevnt først)
Skagerak: 0-1-4, 2-10, sist Odd-seier i den horrible 2002-sesongen. ;-p (Odd nevnt først)
5 siste møter: 3-2-0, 8-3 (Brann nevnt først)

Formtabellen:
3 Brann 5 3 1 1 9 - 5 10
10 Odd 5 2 0 3 9 - 12 6

Nifs' prosenttipping:
PÃ¥ Brann Stadion (Brann) 52% (1.92) 30% (3.33) 17% (5.88)

Tallene er hentet fra nifs.no
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Erlend

Dette er vel letteste kampen på papiret vi har igjen, alt annet enn tre poeng er skandale!

Nixon

Rød makt på Hansa

B.B.

En kamp vi bør vinne lett, og som eg tror vi vinner. Men alle kamper i serien e tøffe. Odd begynner å bli desperate, og vi vet alle at bunnlagene pleier å plukke mer poeng mot slutten når de virkelig får kniven på strupen.

Her skal vi imidlertid være så mye bedre at 3 poeng bør vi hente greit. Ser at Winters sannsynligvis e ute igjen. Spennende å se kem som starter på topp sammen med Helstad. Azar e sannsynligvis ikkje klar for 90, men spørs om ikkje han bør starte allikevel. Sjøhage virker ikkje å være god nok, og Armann har fått nok sjangser der fremme uten å vise noe særlig (bortsett fra det deilige målet mot Start :))

Håper Hassan får en ny sjangs. Han var drivende god mot FFK. Eg mener han e bedre en Bakke og Jaiteh for tiden.
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

LengeLeveFansen

Quote from: "Ewen"
Quote from: "LengeLeveFansen"Det er ikke ofte jeg sier dette, men her har vi 3 sikre poeng. Håper bare at spillerne har samme tankegang som meg. Odd er i en vanskelig situasjon og må ha poeng for å overleve.

Gleder meg uansett stort.



Håper virkeli ikke spillerne har samme tankegang som deg. Odd har en veldig god keeper som kan finne på å stoppe Helstad og co på egenhånd.
Nei, har kreves det minst like mye innsats som mot FFK. Da blir det nok en fin dag neste søndag også..


Hehe, skulle vært et ikke innimellom der ;)

Northside

Dette er en kamp hvor 3 poeng skal være en selvfølge, derfor er jeg stygt redd vi taper...

Håper alle, også de på andre steder enn Hansa, gir 110% denne kampen!


Xminator

Undervurderer Brann det laget får vi bank. Så enkelt er det. Odd kommer ikke til stadion for å spille gladfotball.

dudo

Dette kan være en kamp for Huseklepp. Teknikken og en-mot-en-egenskapene hans kan være gull verdt (sic!) mot et ultrakompakt Odd.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brannesen

Quote from: "dudo"Dette kan være en kamp for Huseklepp. Teknikken og en-mot-en-egenskapene hans kan være gull verdt (sic!) mot et ultrakompakt Odd.


Her synes jeg du helt klart er inne på noe! Helstad som er TLs beste spiss for tiden liker godt å spille i bakrom...selvom jeg ikke vil kalle han en bakromsspiller av den grunn. Han viste jo andre kvaliteter i forrige kamp. Men odd kommer helt sikkert til å være kompakte bak og da trenger vi noen til å åpne opp...her tror jeg Lure kan være et godt alternativ! Uten at jeg tror Mjelde kommer til å starte med han.
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

dudo

Jeg tror vel strengt tatt ikke det jeg heller, og har forsåvidt ikke så veldig mye å si på det all den tid PVM og Solli begge var tett oppunder årsbeste på søndag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brannesen

Quote from: "dudo"Jeg tror vel strengt tatt ikke det jeg heller, og har forsåvidt ikke så veldig mye å si på det all den tid PVM og Solli begge var tett oppunder årsbeste på søndag.


Det er sant...de to var veldig gode på søndag og kanskje spesielt i andre omgang. Men det er en kamp på torsdag og...kan tett program føre til endringer til søndag? Kanskje det blir en Huseklepp likevel? Eller en Seagarden? Hvis winters framdeles er ute altså...
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

nummer9

Kommer vel ann på hvem som starter mot Brügge, ser kanskje at noen blir hvilt enten der eller mot Odd.

dudo

HÃ¥per for Guds skyld vi ikke skal drive og hvile spillere i TL!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Superjack

Tror Huseklepp starter mot Brügge, og Solli mot Odd.
Brannsupporter.

Nixon

Quote from: "dudo"HÃ¥per for Guds skyld vi ikke skal drive og hvile spillere i TL!


Nei, men Odd-kampen er en passende kamp hvis man har noen som småhangler litt. Og Fredrikstad-kampen viste at vi har en solid spillerstall som takler at noen er ute.
Rød makt på Hansa

Rune felt F

Vi må no for guds skyld ikke hvile spillere i noen kamper. Det prøvde vi i fjor. De Mjelde mener er best til enhver tid bør starte kampene uavhengig om det er uefa eller tl.

Janki

http://www.fxt.no/tippeligaen/odd/article1342323.ece
Vell det var vell klart at han ikke spiller mot oss på søndag men poster denne allikevell.

kabelmann

Quote from: "Janki"http://www.fxt.no/tippeligaen/odd/article1342323.ece
Vell det var vell klart at han ikke spiller mot oss på søndag men poster denne allikevell.

Det kommer an på. Dersom Odd bestemmer seg for å anke så kan Fevang spille inntil anken er behandlet. Om da Odd venter i det lengste med å sende inn anken så kan det bli fort bli for lite tid for NFF til å behandle anken før kampen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

paf

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Janki"http://www.fxt.no/tippeligaen/odd/article1342323.ece
Vell det var vell klart at han ikke spiller mot oss på søndag men poster denne allikevell.

Det kommer an på. Dersom Odd bestemmer seg for å anke så kan Fevang spille inntil anken er behandlet. Om da Odd venter i det lengste med å sende inn anken så kan det bli fort bli for lite tid for NFF til å behandle anken før kampen.

Tror ikke det er tilfelle etter direkte rødt. Da skal det uansett stås over i neste kamp. Ankefristen er for øvrig tre dager. Om de så venter til fredag, rekker han likevel kampen.

kabelmann

Du har gjerne rett i det, paf. Tenkte på denne Abidioun (?)-saken. Ham-kam anket og dermed ble det ingen umiddelbar karantene. Men der var det vel gjerne ikke snakk om rødt kort, men heller videodømming i etterkant?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

skb!

Det er vel like greit å legge Brügge-kampen bak seg, og heller se fram til matchen mot Odd. Det er typisk at lag som tar hjem en storseier går på et nederlag i den påfølgende kampen, og siden vi satser mer på serien enn på UEFA-cup, var det egentlig gunstig at vi fikk tapet i dag. Nå blir guttene revansjelysten, og ser frem til å hevne seg skikkelig mot Odd på søndag.

Spennende å se om Azar holder hele kampen, det er tydelig at Bjørnson ikke holder mål på dette nivået. Håper ikke at Helstad ble tatt av banen pga problemer med ryggen, da ser det ganske tynt ut på topp.

Tror vi kan forvente et Oddlag som legger seg bakpå, og et massivt Brannpress. Kanskje er dette kampen for Huseklepp, som kan finne de riktige åpningene i et kompakt forsvar? Uansett blir det nok mye drøying av tid fra deres side, håper bare vi kan få en tidlig scoring så vi ikke blir masete og desperate utover i kampen.

krøvel vellevold

Skeptisk nå! Typisk at en dårlig kamp følges av en dårlig til. Håper ikke dette var starten på nedturen!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Vi får bare håpe at støtteapparatet til Brann får orden på den vonde ryggen til Helstad. Winters og Helstad ute tør jeg ikke å tenke på engang...
Rød makt på Hansa

Brannmus

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5791

Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette.. På den ene siden virker han å tro det går greit å være klar til søndag, på den andre siden så trodde han det skulle gå greit å spille i dag og vi ser hvordan det gikk.

Uansett det viktigste er at han ga seg når han gjorde og ikke forverret skaden ytterligere. Brann tåler ikke å miste både Winters og Helstad nå.

atlascopo

Vil ikke se Arman i denne kampen. Og ikke rart Sjøhage virker umotivert, når en kjegle med 15.9 som pers på 60 m, og 1,3 cm i høyderekord spiller fast på topp. Fyren er udugelig. Og mener Mjelde Sjøhage er værre, så får han bevise det til oss med å la han starte en kamp.

Satser på Helstad - Karadas på topp. Sjøhage som spissreserve.

Starter Arman forventer eg synging på Karadas med en gang.

grei

Quote from: "atlascopo"Vil ikke se Arman i denne kampen. Og ikke rart Sjøhage virker umotivert, når en kjegle med 15.9 som pers på 60 m, og 1,3 cm i høyderekord spiller fast på topp. Fyren er udugelig. Og mener Mjelde Sjøhage er værre, så får han bevise det til oss med å la han starte en kamp.

Må Mjelde sette inn Sjøhage bare for å bevise at han ikke er god nok for å spille for Brann? Skal vi måtte tape poeng bare for at sytepaver som deg skal kunne bli fornøyd, eventuelt få skjegget fullt av postkasse? Latterlig.

Og ja, Sjøhage er elendig, og har enn så lenge ingenting på Branns førstelag å gjøre.

atlascopo

Vi taper jo med han på benken også. så ser ikke forskjellen? Hvis det står mellom arman og sjøhage, pga skader på winters og helstad, bør sjøhage få prøve seg ja. Arman har bevist nå gjennom 2 hele kamper at han ikke duger. Sjøhage har ikke fått en mulighet enda.

olebrann3

det mener eg og, arman har iallefall fått sjanser og vist at han ikke duger, sjøhage får ikke lov å vise at han duger en gang

grei

Quote from: "atlascopo"Vi taper jo med han på benken også. så ser ikke forskjellen?

Hva er det du snakker om her, det er jo ikke snakk om at Brann har tapt så veldig mye i det siste. Mener du at Mjelde visste på forhånd at Brann ville tape akkurat denne kampen?

Det er ingen som nekter for at Armann er for dårlig, og at vi helst burde hatt bedre spissalternativer, men når tre beste spissene sliter med skader, ja da må fjerdevalget inn.

atlascopo

Ja 4 valget inn. og nå er det sjøhage sin tid for å prøve å bevise at han er god nok som 4 valg. det har arman bevist han ikke her.

Han bør ikke være noe valg lengre.

Nixon

Forhåpentligvis er det lenge til vi får se Armann starte en kamp igjen. På søndag starter Helstad og Karadas hvis lykken står oss bi.
Rød makt på Hansa

Xminator

At Karadas er en bedre spiller enn Bjørnsson er hevet over enhver tid. Spørst likevel om ikke vi hadde fått bedre nytte av Karadas om han kommer inn de siste 30/45.

Fotball handler om å spille hverandre gode, det har ikke Branns spillere klart med Bjørnsson.

Brannmus

Laget som bør starte mot Odd ser slik ut:

---------------------- Opdal ----------------------
Guntveit -- Bjarnason -- Sigurdsson -- Hanstveit
Huseklepp -- Andresen -- El Fakiri -- Vaagan Moen
------------- Karadas ----- Helstad -------------

Begrunnelse:
- Opdal - Soleklar
- Guntveit - Var elendig mot Brugge, men fortsatt ikke sikker på formen til Dahl etter sykdommen.
- Bjarnason - Soleklar
- Sigurdsson (om han er helt frisk er han soleklar) Er han ikke klar, så syntes jeg Walde gjorde en bedre jobb i går, enn det Armann har gjort tidligere.
- Hanstveit - Soleklar siden ingen vet status for Corrales
- Huseklepp - Solli har vært god den siste tiden, men mot et defensivt og kompakt Odd-lag, så hadde det vært nyttig med Huseklepps ferdigheter med ballen. Faren er at vi tømmer oss på kanten og gjør oss sårbar for kontringer.
- Andresen - Langt fra soleklar etter min mening. Var elendig mot Brugge, og ble tatt av for første gang i år. Spørsmålet er om han merker mer til skaden enn han liker å innrømme, eller om han var frisk i går, men ikke motivert. Tror ikke Mjelde benker Andresen om han er frisk, men tror ikke Bakke/Hassan hadde vært noen dårligere midtbaneduo. Der får vi en bedre balanse faktisk i en kriger og en tilrettelegger.
- El Fakiri - God i de to siste kampene, og viser ro med ballen og at han kan være tilretteleggeren vi trenger offensivt.
- Vaagan Moen - Spørsmålet er er vel om Huseklepp kanskje skulle kommet inn her, fremfor for Solli. Jeg holder en knapp på Vaagan Moen. Har en venstrefot som kan være gull verdt, og jobber knallhardt uansett om han har dagen eller ikke.
- Karadas - Soleklart valg etter Armanns to siste kamper. Sjöhage har ikke bevist noe ennå som tilsier han bør få sjansen fra start. Men, usikker på om Karadas rekker å bli 100% til denne kampen. Håper det, men frykter det verste. Er han ikke klar, så bør Sjöhage i det minste få en sjanse, men jeg tror ikke det.
- Helstad - Soleklar om han er frisk, og det må vi bare alle be om at han blir.

Xminator

Ville startet med Bakke og ikke Fakiri. Vil bruke Solli, enkelt og greit fordi ett "defensivt Odd-lag" som har gjort leksen sin er ett lag som presser ganske høyt og låser kantene våre. Ikke en kamp for Huseklepp. Hans kamper begynner uansett fra 75 minutter og ut.

Opdal
Guntveit - Bjarnason - Sigurdsson - Hanstveit
Solli - Andresen - Bakke - Vaagan Moen
Bjørnsson - Helstad

Karadas inn i pausen, resten av byttene etter kamputvikling.

atlascopo

Quote from: "Xminator"Ville startet med Bakke og ikke Fakiri. Vil bruke Solli, enkelt og greit fordi ett "defensivt Odd-lag" som har gjort leksen sin er ett lag som presser ganske høyt og låser kantene våre. Ikke en kamp for Huseklepp. Hans kamper begynner uansett fra 75 minutter og ut.

Opdal
Guntveit - Bjarnason - Sigurdsson - Hanstveit
Solli - Andresen - Bakke - Vaagan Moen
Bjørnsson - Helstad

Karadas inn i pausen, resten av byttene etter kamputvikling.



Da kan man heller starte med Karadas, og ta han ut når han blir sliten 50-60 min. Da leder vi mest sannsynlig med noen mål, og Odd må fremover. Da kan vi sette inn raske Sjøhage. Så slipper vi Arman.

steinbygger

Quote from: "Brannmus"Laget som bør starte mot Odd ser slik ut:

---------------------- Opdal ----------------------
Guntveit -- Bjarnason -- Sigurdsson -- Hanstveit
Huseklepp -- Andresen -- El Fakiri -- Vaagan Moen
------------- Karadas ----- Helstad -------------



Ta ut Cato og hiv inn Solli på backen så er vi enig.

Xminator

Karadas sår i avisen tvil om han er klar for å starte mot Odd.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

KennethS

Quote from: "ostraume"


Guntveit gjør 1 dårlig kamp og må ut?? Bjørn Dahl som har vært dritdårlig i hele år skal få plassen tilbake?? tenk før du snakker
tå på Brann

revert

Jeg håper inderlig Huseklepp slipper til tidlig i denne kampen. Han gjør stadig vekk gode innhopp, sist mot Brugge igår. Han runder like mange spillere på 5 min som PVM kanskje gjør i løpet av en hel kamp. Igår slet Brann med å komme til skikkelige innlegg gjennom hele kampen. Vel et par av Huseklepp sin forsøk var kanskje ikke de beste men dog. Håper inderlig han får såpass med spilletid i høst at han forlenger med Brann!

Alzheimer/Silverspurs

Eit alternativ er jo Solli inn sentralt (der han vel egentlig er best) og Huseklepp på kant, men det skjer vel aldri. Trur det kunne funka bra. Er livredd Eirik Bakke får rødt kvar gong han er innpå.

Baunebob

Guntveit spillte seg vel ut av laget igår og vi så det virkelig fungerte da Solli ble trukket ned på back. Kan det være et alternativ Søndag ?

Xminator

Quote from: "Alzheimer/Silverspurs"Eit alternativ er jo Solli inn sentralt (der han vel egentlig er best) og Huseklepp på kant, men det skjer vel aldri. Trur det kunne funka bra. Er livredd Eirik Bakke får rødt kvar gong han er innpå.


Bakke er den av våre sentrale som er i best form akkurat nå. Andresen gjør garantert en bedre kamp enn i går. De gir midtbanen vår mer komplemetære(spellcheck) ferdigheter enn Andresen/Fakiri. Tror også Fakiri/Bakke er en midtbane som vil fungere bedre enn Andresen/Fakiri.

Guntveit hadde sin svakeste kamp for sesongen, men har samtidig vert en av våre mest stabile.

Og jeg tror fortsatt det er klokere for sesongen å matche Karadas forsiktig fremover. Det gir oss også ett utrolig kick når han blir satt inn. Sett det opp mot antiklimakset når Mjelde må sette inn Bjørnsson etter 60 minutter til pipekonsert... Grunn god nok til å benke Karadas fra start.

Huseklepp har sin spisskompetanse i avslutningen av kampene, så ingen grunn til å brenne det trumfkortet fra start.

Erlend

Quote from: "Alzheimer/Silverspurs"Eit alternativ er jo Solli inn sentralt (der han vel egentlig er best) og Huseklepp på kant, men det skjer vel aldri. Trur det kunne funka bra. Er livredd Eirik Bakke får rødt kvar gong han er innpå.

Det vil nok føre til en fullstendig Ã¥pen høyreside der Odd vil fÃ¥ helt sinssyke rom til Ã¥ kontre i.  En Huseklepp som er ganske lat defensivt (har forbedret seg pÃ¥ det) og en Solli som er en svæært offensiv back.  Med den oppstillingen ser jeg for meg noe a la sandefjordkampen i fjor.  Masse mÃ¥l begge veier


KennethS

Noen jævla god grunn for at vi skal skifte på et lag som fungerer som faen i serien?? glem det som skjedde i europa cupen, vi knuste Fredrikstad på bortebane.
tå på Brann

BL

Bakke kommer nok inn for El-Fakiri. 3x90 min for han på en liten uke er kanskje litt i overkant. Er ikke Karadas 100% starter nok Arman, i mangel på andre alternativer. Spørsmålet er vel om ikke Huseklepp kunne gjort en bedre jobb enn han på topp? Skal godt gjøres å være noe dårligere hvertfall...
Hansa-
Felt Z

Xminator

Problemet med å kjøre Huseklepp på topp er at du gjør deg avhengig av en bestemt type kampbilde. Det er vel ikke noen som tror Odd kommer til å gi oss en meter mer bakrom enn nødvendig? Eller for den del plass mellom midtbane og forsvar?

Når Helstad er helt "på" så vil han skaffe Bjørnsson en del rom som også vil spille ham god. Tror ikke det er tilfeldig at Bjørnsson har kommet til flest sjanser med Winters som partner. Eller som torsdag med Karadas som partner.

Nixon

Det ser som ventet ut til å bli helstad og Karadas på topp fra start.
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3011780.ece
Rød makt på Hansa

bulldog

bekymrer meg at karadas på to dager mener seg klar for 90 minutter. hva skal vi gjøre når han går tom i andre omgang? slenge på armann?
når winters er ute er vi veldig sårbare fremover.
bulldog

Xminator


Roald

Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Bolsen

Quote from: "Xminator"Problemet med å kjøre Huseklepp på topp er at du gjør deg avhengig av en bestemt type kampbilde. Det er vel ikke noen som tror Odd kommer til å gi oss en meter mer bakrom enn nødvendig? Eller for den del plass mellom midtbane og forsvar?

Når Helstad er helt "på" så vil han skaffe Bjørnsson en del rom som også vil spille ham god. Tror ikke det er tilfeldig at Bjørnsson har kommet til flest sjanser med Winters som partner. Eller som torsdag med Karadas som partner.


Tja bob bob..Odd ligger nest sist og trenger virkelig mer enn 1 poeng.. Selv om alle bortelag ser seg fornøyd me 1 poeng her, bør odd helst ha 3..

sabu

Quote from: "bulldog"bekymrer meg at karadas på to dager mener seg klar for 90 minutter. hva skal vi gjøre når han går tom i andre omgang? slenge på armann?
når winters er ute er vi veldig sårbare fremover.


Er det jeg også mener. Tenk om det er 0-0 og Karadas er tom utover i andre omgang, er jo ikke noen forsterkning å putte på Armann da.
Huseklepp kan vel spille tilbaketrukken spiss, men som en annen skrev her så vil Odd neppe gi oss mye rom mellom midtbane og forsvar.

Klaus_Brann

Quote from: "bulldog"bekymrer meg at karadas på to dager mener seg klar for 90 minutter. hva skal vi gjøre når han går tom i andre omgang? slenge på armann?
når winters er ute er vi veldig sårbare fremover.


Bekymrer meg ikke..Karadas har allerede gjort Odd spillerne slitne, og puttet 2 mål, så vi skal bare cruise seieren inn, og toppe det med en scoring av Helstad etter pasning fra Bjørnsson.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

jako

Bjørnsson sine minst dårlige kamper som spiss for Brann i TL er i de kampene han har kommet inn som innbytter. Så dette er en god løsning av Mjelde, Bjørnssom kommer inn på et tidspunkt han kan gjøre minst skade. Selv om jeg selvsagt helst hadde sett han aldri kom inn i det hele tatt.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Ingo

Odd kommer nok å ligge seg bakpå, og vi kommer til å ha ballen mest, det er vel de fleste enige om.
Poenget at Huseklepp ikke fÃ¥r noe bakrom og dermed ikke kan bidra  er bare tull.
Han er ikkke noen  utpreget bakromspiller dertil løper han for lite uten ball, men han er veldig god Ã¥ passeremotspillere.
Huseklepp er den beste en mot en offensivt i dagens brann lag, det er gull å ha en spiller som kan passere motstanderen, det å passere en motspiller gir ekstra rom.
Når det ene laget ligger dypt, er det en kjøreregel at man bruker kantene, og når vi har en med spisskompetanse å passere spillere burde det være et naturlig valg.

Brannmus

Begynner å bli litt bekymret nå, eller rettere sagt, mer enn jeg vanligvis er.

Grunnen er at jeg ser at de fleste spillerne som uttaler seg før kampen sier at Brann er et bedre lag enn Odd, og at vi skal vinne denne kampen.

At vi er et bedre lag enn Odd er jo selvfølgelig sant, men vi har sett dette uendelig mange ganger før. Når Brann er storfavoritt, da går vi på blemmene.

Antatt startoppstilling for Odd:
-----------------Jarstein-------------------
Amundsen - Muri - Borchers - Hansèn

Ruud - Toresen - Br. Hansen - Sørensen

--------------de Ornelas------------------

----------------Bärlin----------------------

Ser vi på laget, så er det klart at vi skal være favoritter, men jeg klarer fortsatt å gjøre dette til en veldig jevn kamp i hodet mitt. Jarstein kan om han har dagen holde Odd inne i kampen. Ruud er en kvalitetsspiller som kan skape trøbbel mot våre offensive backer. De Ornelas har vi vel ikke sett så mye til i år, men husker noen kanonlangskudd i fjor, så det kan jo fort bli skummelt. Bärlin er ingen superspiss, men har vært viktig for Odd. Fått seks kamper siden overgangen, og scoret i begge som Odd har vunnet av disse og er kåret til banens beste (av VG).

Alt i alt, så kan vi vel si at Odd har mindre potensielle matchvinnere, men det er så forbanna lite som skal til for å vippe en kamp feil vei. Et langskudd som forandrer retning, en hands på en corner, en feilaktig idømt straffe eller et håpløst rødt kort.

Kun seier er godt nok, men om vi faktisk klarer å ta tre poeng, så skal jeg være overlykkelig. Det vil være nok et gigantisk steg i retning av gull. Brann har vært utypisk på mange måter i år. Nå må de være utypisk igjen.

Mitt håp er at undervurdering blir lagt igjen i garderoben. Også håper jeg at spillerne som "ikke ser på tabellen", faktisk ser på den nå og får med seg status etter Vikings seier. Det bør gi all motivasjon og vinnervilje som trengs.

Herrgud jeg er nervøs..

Xminator

Quote from: "jako"Bjørnsson sine minst dårlige kamper som spiss for Brann i TL er i de kampene han har kommet inn som innbytter. Så dette er en god løsning av Mjelde, Bjørnssom kommer inn på et tidspunkt han kan gjøre minst skade. Selv om jeg selvsagt helst hadde sett han aldri kom inn i det hele tatt.

krøvel vellevold

Quote from: "Brannmus"Begynner å bli litt bekymret nå, eller rettere sagt, mer enn jeg vanligvis er.

Grunnen er at jeg ser at de fleste spillerne som uttaler seg før kampen sier at Brann er et bedre lag enn Odd, og at vi skal vinne denne kampen.

At vi er et bedre lag enn Odd er jo selvfølgelig sant, men vi har sett dette uendelig mange ganger før. Når Brann er storfavoritt, da går vi på blemmene.

..


Jeg har inntrykk av at Brann-spillerne ofte tenker: "Dette er et lag vi skal slå, bare vi spiller som vi pleier". Men det holder ikke bare å SPILLE fotball. Man må ha 100% innsats også! For samtidig tenker motstandernes spillere: "Dette er et lag som i utgangspunktet er bedre enn oss, så vi må trøkke til og gi alt for å kompensere for vår underlegenhet". Dermed spiller motstanderen over evne for å klare det umulige, mens Brann selv tror de kan klare det fint med 75% innsats.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "Xminator"


http://fotball.bt.no/eliteserien/article90573.ece

Når det gjelder byttet med Azar, som nok helt sikkert vil komme i løpet av kampen, kan i alle fall ingen komme etterpå å si at de ikke visste at han nettopp har vært syk og ikke er klar for 90 minutter.

Men det Mjelde og spillerne burde gjort var å gjøre disse byttene litt mer overtydelige. Spilleren, da gjerne poplære spillere som Helstad og Karadas, burde selv vist innbyttertegnet og pekt på den kroppsdelen som gjør at de må bytte. Gjerne halte litt rett før byttet også slik at selv den treigeste supporter fikk det med seg. Da hadde man spart seg for mye frustrert piping, og spilleren som kom inn hadde i alle fall fått en illusjon om at han var ønsket på banen.
Rød makt på Hansa

Willy Wonka

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Xminator"


http://fotball.bt.no/eliteserien/article90573.ece

Når det gjelder byttet med Azar, som nok helt sikkert vil komme i løpet av kampen, kan i alle fall ingen komme etterpå å si at de ikke visste at han nettopp har vært syk og ikke er klar for 90 minutter.

Men det Mjelde og spillerne burde gjort var å gjøre disse byttene litt mer overtydelige. Spilleren, da gjerne poplære spillere som Helstad og Karadas, burde selv vist innbyttertegnet og pekt på den kroppsdelen som gjør at de må bytte. Gjerne halte litt rett før byttet også slik at selv den treigeste supporter fikk det med seg. Da hadde man spart seg for mye frustrert piping, og spilleren som kom inn hadde i alle fall fått en illusjon om at han var ønsket på banen.


Det blir vel å dra det litt langt om det skal spilles et aldri så lite teaterstykke før hvert bytte i Brann for at folk skal forstå hav som hender.
En bedre vinkling var å få folk til å forstå at ting som skjer kanskje har en annen årsak enn den som umiddelbart detter ned i hodet på en.

Der glipper det ofte for meg, og man har lyst å få ut sin frusterasjon i kampens hete, men når man går hendelsen etter i sømmene så forstår man at det nok var det smarteste tatt alle faktorer i betraktning.

Hansano

Noen som vet om Winston på Karl Johan sender i dag?

Mick

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "bulldog"bekymrer meg at karadas på to dager mener seg klar for 90 minutter. hva skal vi gjøre når han går tom i andre omgang? slenge på armann?
når winters er ute er vi veldig sårbare fremover.


Bekymrer meg ikke..Karadas har allerede gjort Odd spillerne slitne, og puttet 2 mål, så vi skal bare cruise seieren inn, og toppe det med en scoring av Helstad etter pasning fra Bjørnsson.


Ja Odd må få poeng i denne kampen og da er det viktig å gå hardt ut fra start. Hvis vi får et tidlig mål, så åpner kampen seg mye mer opp og det vil gi store rom for Helstad. Da må Odd i angrep og da er det ikke så farlig om vi må ta ut Karadas tidlig.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Xminator

Odd kommer til å gå ut i 150% og satse på ett par tidlige mål. Klarer vi oss med 0-0 til pause tar vi de på slutten. Scorer Odd tidlig blir det piping og en Bodø/Glimt opplevelse av det hele.

Stalin


tr0Ndemann

Er så enig. LATTERLIG er eneste ordet, og hvorfor klarer ikke de å gi ut noe informasjon enten på Nettavisen eller tv.no? Dårlige greier.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

colomb

Noen som har en mail eller telefonnummer slik at vi kan fÃ¥ sagt i fra?  Og fÃ¥ pengene tilbake..

Stalin

Jeg har ingen problemer med TV2 sport på nettet .

Ikognoti

Quote from: "Stalin"Jeg har ingen problemer med TV2 sport på nettet .


Hvilken nettleser kjører du?

Stalin

Fungerer både i Firefox og IE.

tj00m

funker verken i IE eller firefox her.. helvettes forbanna drit!!!!
Brann Bergens Stolthet!

tr0Ndemann

Quote from: "Stalin"Fungerer både i Firefox og IE.


Da er du heldig! Står "Vi har for tiden store tekniske problemer med våre sumo sider" på nettavisen. Jeg klarer ikke engang å åpne sumo siden for øyeblikket.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Stalin

Vel, jeg har brukt IE siden kampstart da.

Begynte å se kampen når sendinga starta 5 på, kanskje jeg kom før problemene? Veit iaffal at Firefox funka rett før kampstart, men ahr brukt
IE siden da.

Bruiser

"Store" tekniske problemer faktisk. Sikker ein eller anna tulling som har snubla i ei ledning og dei veit ikkje kor dei skal stikke den inn igjen.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

colomb

Står på fxt.no at de har store tekniske problemer med sine Sumo-sider...

Uten at det hjelper meg en meter..

tr0Ndemann

Jeg satt å så curling helt fram til kampstart for å slå ihjel litt tid. Alikevel kom jeg ikke inn på kampen. Fy faen, om de ikke fikser dette før kampen er slutt blir det mange sure tv2 kunder!
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Bolsen

prøver på 2 pcer og ingen av de får det te.

tr0Ndemann

Står helt stille her gitt. Syntes virkelig de burde komme med noe skikkelig informasjon om dette. Du får ihvertfall kose deg med kampen, da. :p Jeg skal ta meg en kopp kaffe og eplekake med is, for å roe meg litt ned.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Brann_ruler

Snakket med TV 2. Gå inn på sumo sidene (ha,ha). Gå på hjelp og kontaktskjema. Da blir pengene refundert. Oppfordrer alle til å gjøre dette så snart som det går an.

tj00m

Brann Bergens Stolthet!

tr0Ndemann

Du får heller be de få fingen ut så de kan fikse det! Herregud så irriterende.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

colomb

Quote from: "Brann_ruler"Snakket med TV 2. Gå inn på sumo sidene (ha,ha). Gå på hjelp og kontaktskjema. Da blir pengene refundert. Oppfordrer alle til å gjøre dette så snart som det går an.


Dette gjøres ved å gå inn på denne linken: http://webtvsupport.tv2.no/?group=webtv

logg inn med deres brukernavn og passord og skriv til dem.

Oppforderer alle til å gjøre det!!

Ikognoti

NÃ¥ funker det her.. men visst faen er det pause!  Det klikker sikkert igjen nÃ¥r andre omgang begynner.

MariusPS

Haha. Det første jeg får se av kampen er noen pensjonister som står midt på gressmatta og trener i utakt.

Ikognoti

Haha, omtrent alle på vippen er inne og tar seg en pølse!

Bolsen

Der leder vi og eg får se kampen no!

tr0Ndemann

Der fikk jeg høre at Brann scoret på radioen. :[ Den vil_bare_ikke få fram kampen!
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Stalin

Hører ca etter hver kamp at folk har problemer med TV Sumo, begynner å lure på om det er brukerfeil. For jeg har aldri merka problemer.

Kanskje smålagging i 10 sek én eller to ganger iløpet av hver kamp, men sånt må man regne med når man sitter på et trådløst nettverk.

super_8

Nei det er ikke brukerfeil, det er TV2 Sumo som er helt på tryne. De tåler vel ikke pågangen, for det er helt kollaps. De sa det på fotball extra at de sleit med Sumo. Jeg har ikke hatt problemer med det før. Jævli irriterende når en har betalt tusenvis av kroner for å få se kamper.

colomb

Quote from: "Stalin"Hører ca etter hver kamp at folk har problemer med TV Sumo, begynner å lure på om det er brukerfeil. For jeg har aldri merka problemer.

Kanskje smålagging i 10 sek én eller to ganger iløpet av hver kamp, men sånt må man regne med når man sitter på et trådløst nettverk.


NÃ¥r Tv2 selv gÃ¥r ut pÃ¥ tv og sier de har store problemer med Tv2 Sumo sÃ¥ tviler jeg pÃ¥ at det brukerfeil..  Og det er jo irrelevant om du sitter pÃ¥ trÃ¥dløst nett eller ikke.

Alexåsane

gette e første gang eg har hatt problemer, men det e en gang for mye!!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Fez

Kom til slutt gjennom på tv2 sentralbord
De har visstnok store tekniske problemer. Databasen gikk ned, og de jobber med saken. Dette var vel en halvtime uti 1. omgang. Ser ikke ut til at de skal klare å fikse dette med det første.

Alle skulle visstnok få pengene tilbake ved å gå på hjelp-support eller noe.

Anyways: HEIA BRANN, GULLET SKA HEEEEEM!!

tr0Ndemann

3-0!!!! Og eg får FAEN ikkje sett det. HELVETE!
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Bolsen


super_8

NÃ¥ fikk jeg til webtven! Etter 70 min...og da stod det plutselig 3-0  :D

Alexåsane

Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

MariusPS

Hva skjedde med hanstveit? Så ut som mjelde skulle til å slå ned hanstveit der.

Baunebob

Og hva i H****** er det som skjer etter kampen ?!

Slagsmål mellom Hanstveit og Mjelde !?

Hanstveit snakker på seg kort ETTER kampen.

Dette blir interessant. Her vinner vi 4-0 og det første vi gjør er å løpe til dommeren og lage heidunder.

Belfort

Hvis Hanstveit har pådratt seg et gult kort etter kampen og må stå over mot Lsk så er det så til de grader amatørmessig. Det skal ikke være mulig.

Brann_ruler

Nå har vi 6 mål å gå på ift viking også. Kanon.

Min irritasjon ovenfor tv 2 er der enda. Men jeg fikk med meg hele 12 minutt.

Uansett. Kjemperesultat.

Baunebob

Da var vel det gjerne grunnen til at Mjelde tente så hefitg på pluggene.

apop

Hvis det stemmer at Hanstveit snakker på seg gult kort for a krangle med dommeren etter en 4-0 seier, så skjønner jeg at Mjelde blir hissig.

Baunebob

Og det rare var jo at Hanstveit nærmest svarte på invitasjonen og bydde opp til kamp.

hahu

det første jeg hørte da jeg kom inn var Moen som blåste i fløyta, og kampen var slutt. Det eneste jeg fikk med meg var slagsmålet mellom mjelde og hanstveit...

Stalin

Quote from: "Baunebob"Og det rare var jo at Hanstveit nærmest svarte på invitasjonen og bydde opp til kamp.

Haha, merka det jeg og. Sprekt gjort.

Klaus_Brann

Dette var overkjøring fra ende til annen, synd ikke det kom et mål tidligere, da kunne det blitt enda heftigere sifre..Jeg gir meg hen, dette kan ikke bli annet enn gull!Helstad kunne fint puttet 2 til i dag, og det er bare marginer som gjør at han ikke setter de.
Helt rått, gullet ska hem!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Baunebob

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=167213

Kan se ut som det var Andresen som fikk gult og ikke Hanstveit. Betryggende for lsk kampen, men det var vel Andresen som skulle fått Mjelde på ryggen og ikke Hanstveit ?

vebo

Tiocfaidh ár lá

Baunebob

Rett etter dommeren blåser av samles det en gjeng rundt dommerene på banen. M.Andresen,Hanstveit, Sandstø og etterhvert Mjelde henger seg på og det blir diskutert ganske bra. Så dras det opp et gult kort. Tydeligvis til Andresen. Hanstveit blir stående og krangle mens mjelde prøver og snakke med dommeren. Så virker det bare som Mjelde ser rødt og skal få han vekk og det hele ser dramatisk ut.

klysa

Haha. Mjelde var så forbannet att flesket disset i trynet.

kim_s20

ka var det her siste fra mjelde super hissig på Hanstveit noen som fikk med seg ka som skjedde i forkant?
HANSASVINGEN-THE KOP


Nixon

Tror Odd må være det dårligste laget som har vært på Stadion i år. Full fortjent seier! Og et stort skritt i riktig retning som er å vinne gullet før vinterkamp i Tromsø!
Rød makt på Hansa

EvenSteven


Fabregas

Hvis en linjedommer provoserer Andresen bør vel kortet strengt tatt strykes, iaf så lenge Andresen ikke sa noe negativt om hoveddommeren eller for gale på annen måte. Forøvrig ekstremt spesielt at hanstveit ikke gir seg når Mjelde ber han holde kjeft, jeg så det ikke men at Mjelde forsøkte å klappe til Hanstveit før de snakker sammen har jeg ikke tro på. Hanstveit på skjønne at når en vinner 4-0 så må en ikke ødelegge det ved å preike dritt til dommeren. Greit at Hanstveit får en umiddelbar reaksjon, men alt som skjer etter det er pur idioti.

Klaus_Brann

Quote from: "EvenSteven"


Dette var spesielt..Hvis dette er fakta, sÃ¥ burde denne linjedommeren bli utestengt noen kamper..Men sÃ¥ lenge vi ikke vet hva som ble sagt  sÃ¥ blir dette kun spekulasjoner..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Hanstveit hadde umulig reagert såpass mye hvis ikke han hadde følt at linjedommeren fremprovoserte det gule kortet. Skal bli interessant å se hva som skjer videre. Men litt godt å se at spillerne går i krigen for hverandre!
Rød makt på Hansa

Brannfrelst

En ting om dagens kamp. Blir flau på vegne av de som piper og skriker hver gang Bjørnsson er i nærheten av ballen. Det er så lite god supporterånd over det. Dette gjelder spesielt dere på Hansa felt C,rad 8,9 og plass 29-32 ca.
Og de var vel ikke de eneste. Vet selv at Bjørnsson ikke er noen god spiller,men tror dere helt alvorlig han blir bedre av den hetsen?
Skam dere!
2.10.07-Gullet kom hem!

Lurkin

"Martin Andresen mener trener Mons Ivar Mjelde har et sterkt markeringsbehov" sier de på Sporten. Tror saken kommer til å bli litt oppdramatisert i medier nå. Spesielt når de sier at Mjelde gikk til "fysisk angrep" på Erlend.

Ingen som vet at det er sånn de diskuterer på Osterøy? =)
Berømte Brann fra Bergen

Fabregas

Helt enig med Brannfrelst, visst er Bjørnsson en til tider håpløs spiller, men så lenge han har en drakt med Brann-logoen på seg må vi heie på han.

Forøvrig flott at Bataljonen startet Armann Bjørnsson-sang, håper dette ikke var ironisk :?

pidre

Det var en tråd her på forumet en stund om Mjelde sitt angrep på Hanstveit - men noen har slettet den. Ja - leve sensuren. Hvilke kriterier er det disse forum-bikkjene legger til grunn? Eget forgodt-befinnende?

Forøvrig - idiotisk opptreden av psycho-Mjelde. I steden for å gå til fysisk angrep på egen spiller - forøvrig en av historiens mest trofaste Brannspillere - bør han støtte Hanstveit. Ufattelig illojalt av Mjelde.

Hadde dette skjedd på min arbeidsplass hadde nok "sjefen" fått et slags behandlingstilbud. Går ikke an å oppføre seg slik mot kollegaer.
Saludar a los monos!

Nixon

Quote from: "pidre"Forøvrig - idiotisk opptreden av psycho-Mjelde. I steden for å gå til fysisk angrep på egen spiller - forøvrig en av historiens mest trofaste Brannspillere - bør han støtte Hanstveit. Ufattelig illojalt av Mjelde.


Støtte Hanstveit? Du mener la han få skjelle ut dommeren litt til og få gult kort slik at han må stå over neste kamp? Joda...
Rød makt på Hansa

EvenSteven

Typisk at Dramakanalen Tv2 fokuserer på hva Andresen angivelig skal ha sagt om Mjelde; "At han har et makeringsbehov". Jada.. i så fall rette ræven som fiser.
Synes Tv2 burde grave i hva linjedommren sa til Andresen, og ikke det andre tullet. At Mjelde og Hanstveit dyttet litt i hverandre betyr ikke en dritt..
Sånt skjer mellom gutter/menn , og det glemmes like fort som det oppstår.

Bolsen

Folk e så dum i hode at det e skummelt.. De fleste av dokkar har ikke peiling på ka som skjedde og allikevel slenger dokkar Mjelde huden full av drit!

Bombefar

Bra at Mjelde får Hanstveit unna situasjonen. Sparte oss for en karantene. Han ble vel kanskje litt for hissig, men ser ikke på den episoden som et problem.

blubbin

Virker som om Mjelde og Hanstveit har skværet opp - i sÃ¥ fall idiotisk av Andresen Ã¥ uttale seg om "Mjeldes store markeringsbehov", dersom dette er riktig.  Virker pÃ¥ meg som om denne "misnøyen" i spillergruppa kun finnes hos Andresen.

Bombefar

Quote from: "blubbin"Virker som om Mjelde og Hanstveit har skværet opp - i sÃ¥ fall idiotisk av Andresen Ã¥ uttale seg om "Mjeldes store markeringsbehov", dersom dette er riktig.  Virker pÃ¥ meg som om denne "misnøyen" i spillergruppa kun finnes hos Andresen.


Er vel Andresen som har dette markeringbehovet

Makan

Mjelde får en herlig stjerne i boken for å få vekk Hanstveit. Mannen e gal i blikket og skal ha gull. Då får litt fysisk kontakt være helt ok.

Kampen i dag var nok en andreomgang med pur glede. Synes gutta virkelig jobber godt, i hele kampen. Godt at Armann fikk en velkomst en Brannspiller fortjener. Husk, har du Branndrakt på deg, har du min støtte.

Brannfrelst

Quote from: "Makan"Mjelde får en herlig stjerne i boken for å få vekk Hanstveit. Mannen e gal i blikket og skal ha gull. Då får litt fysisk kontakt være helt ok.

Kampen i dag var nok en andreomgang med pur glede. Synes gutta virkelig jobber godt, i hele kampen. Godt at Armann fikk en velkomst en Brannspiller fortjener. Husk, har du Branndrakt på deg, har du min støtte.


Dessverre var det mange på Hansa som mente han ikke fortjente en god velkomst..
2.10.07-Gullet kom hem!

Stoffi

Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "Makan"Mjelde får en herlig stjerne i boken for å få vekk Hanstveit. Mannen e gal i blikket og skal ha gull. Då får litt fysisk kontakt være helt ok.

Kampen i dag var nok en andreomgang med pur glede. Synes gutta virkelig jobber godt, i hele kampen. Godt at Armann fikk en velkomst en Brannspiller fortjener. Husk, har du Branndrakt på deg, har du min støtte.


Dessverre var det mange på Hansa som mente han ikke fortjente en god velkomst..


Den pipingen var i såfall ganske lav, jeg hørte ingenting og sto selv på Hansa. Han fikk litt høflig jubel/applaus fra min kant.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Quote from: "EvenSteven"Typisk at Dramakanalen Tv2 fokuserer på hva Andresen angivelig skal ha sagt om Mjelde; "At han har et makeringsbehov".


Men hvor var dette da reportasjen kom? Da stod Mjelde og Andresen bare og smilte.

Ellers mye god reklame for Osterøy over det ganske land i kveld!:)
Rød makt på Hansa

Bombefar

Quote from: "Nixon"
Quote from: "EvenSteven"Typisk at Dramakanalen Tv2 fokuserer på hva Andresen angivelig skal ha sagt om Mjelde; "At han har et makeringsbehov".


Men hvor var dette da reportasjen kom? Da stod Mjelde og Andresen bare og smilte.

Ellers mye god reklame for Osterøy over det ganske land i kveld!:)


Kanskje de ikke ville vise det på TV siden det da sannsynligvis kunne oppfattes som ironi. Bedre å fyre oppunder

thesevs

Quote from: "Nixon"
Quote from: "EvenSteven"Typisk at Dramakanalen Tv2 fokuserer på hva Andresen angivelig skal ha sagt om Mjelde; "At han har et makeringsbehov".


Men hvor var dette da reportasjen kom? Da stod Mjelde og Andresen bare og smilte.

Ellers mye god reklame for Osterøy over det ganske land i kveld!:)


Det stemmer at TV2 sa at "Andresen mente Mjelde hadde et markeringsbehov", men dette kom aldri frem av reportasjen. Det eneste som kom frem var at Mjelde hadde reagert slik pga han ikke ønsket at Hanstveit skulle få gult kort og dermed måttet ha stå over mot LSK. Hanstveit var jo enig i reaksjonen - han sa ingenting negativt, mens Andresen brukte Hanstveits reaksjon for å forklare hvor "alvorlig" denne dommerepisoden var. "Det sier litt at en stille og grei gutt som Hanstveit blir så sint" sa han. Blir morsomt å se hva som skjedde i forkant av kranglingen - dette gule kortet som skapte slik furore....
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Willy Wonka

Herlig å se Mjelde plukke opp noen fakter fra Andresen.

Vi manglet bare blodpuppen, ellers var det som å se Martin klikke på Stabækspilleren i fjor etter taklingen på Bakke.

blubbin

Virker som om TV2 har tabbet seg ut her.

thesevs

Quote from: "blubbin"Virker som om TV2 har tabbet seg ut her.


TV2 brukte jo denne episoden som en teaser til Fotballekstra. De nevnte/refererte til episoden x-antall ganger, men viste den ikke før langt ut i 2.del av sendingen. Skal du ha en god sending så bør du ha noe snacksy oppi ermet slik at folk sitter klistret foran skjermen kun for å se den omtalte episoden...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Petter Puddefjord

Pinlig at så mange i Klokkesvingen pep på Bjørnsson. Han gjør sitt beste, og fortjener uansett ikke piping.

BL

TV2, og alle andre medier også egentlig, prøver å koke sammen en sak ut av "ingenting" her. Bare klokt av Mjelde å få vekk Hanstveit når dommertrioen er så hårsåre. At de ser litt voldsomt ut betyr ikke så mye.
Hansa-
Felt Z

EvenSteven

Javel... Siden tråden min ble stengt, og det ble bedt om videre diskusjon her i kamptråden. Sakser jeg spm. på nytt her :

Noen som vet hvorfor det hang to trådløse mic'er på de røde søylene over Bataljonen?
Jeg har en av søylene like foran meg og har ikke lagt merke til noen mic tidligere ...
Er det noe nytt i Tv2-produksjonen?

grei

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "Makan"Godt at Armann fikk en velkomst en Brannspiller fortjener. Husk, har du Branndrakt på deg, har du min støtte.

Dessverre var det mange på Hansa som mente han ikke fortjente en god velkomst..

Den pipingen var i såfall ganske lav, jeg hørte ingenting og sto selv på Hansa. Han fikk litt høflig jubel/applaus fra min kant.


Det var da en ganske stor gjeng som sang "Armann skal hem... hem til Island" osv.

Sikkert vittig nok å synge på puben, men på Stadion der spilleren selv kan høre det? Hvor lite klasse er det egentlig mulig å ha? Bondete way beyond Osterøy. Og ikke minst illojalt, her står det om seriemesterskap, men denne gjengen er tydeligvis mer opptatt av å hetse en spiller som ikke engang er på banen. Stemningen hadde inntil denne episoden vært meget god, men den surnet tydelig de neste fem minuttene. Det blir gjerne sånn når fellesskapet på tribunene torpederes av idioter.

Enkelte av oss som har fulgt dette laget hele livet brenner virkelig etter å få fatt på dette gullet, men for enkelte klovner er det tydeligvis viktigere å tøffe seg for kompisene.

The Boss

Quote from: "grei"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "Makan"Godt at Armann fikk en velkomst en Brannspiller fortjener. Husk, har du Branndrakt på deg, har du min støtte.

Dessverre var det mange på Hansa som mente han ikke fortjente en god velkomst..

Den pipingen var i såfall ganske lav, jeg hørte ingenting og sto selv på Hansa. Han fikk litt høflig jubel/applaus fra min kant.


Det var da en ganske stor gjeng som sang "Armann skal hem... hem til Island" osv.

Sikkert vittig nok å synge på puben, men på Stadion der spilleren selv kan høre det? Hvor lite klasse er det egentlig mulig å ha? Bondete way beyond Osterøy. Og ikke minst illojalt, her står det om seriemesterskap, men denne gjengen er tydeligvis mer opptatt av å hetse en spiller som ikke engang er på banen. Stemningen hadde inntil denne episoden vært meget god, men den surnet tydelig de neste fem minuttene. Det blir gjerne sånn når fellesskapet på tribunene torpederes av idioter.

Enkelte av oss som har fulgt dette laget hele livet brenner virkelig etter å få fatt på dette gullet, men for enkelte klovner er det tydeligvis viktigere å tøffe seg for kompisene.


Hva??Om dette virkelig skjedde er jo det en skandale, hva er det enkelte folk tenker på/med?? UT MED PAKKET!!

The Boss

Lo forøvrig jævli godt av mjelde sin kommentar til episoden:
"NÃ¥r du er vant med Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ dans pÃ¥ Osterøy er jo dette bare barnematen.."  :D

tr0Ndemann

Samme her. Flott gjort av Mjelde å få Hanstveit vekk fra dommeren der og da, og selv om det ser litt dramatisk ut så er det en glemt episode innen stallen uansett.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

kabelmann

Quote from: "Xminator"Odd kommer til å gå ut i 150% og satse på ett par tidlige mål. Klarer vi oss med 0-0 til pause tar vi de på slutten.

Her var du snill, du la på en 0 for mye. Makan til slapp motstand er det lenge siden jeg har sett. Selv om det ikke ble så mange sjanser i første omgang var det jo likevel reneste powerplay. Ikke rart Oddrane vurderer streik.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

KEA

Merkelig at vi ikke fikk se Odd-øvelsen ligging-på-båre i dag.....

Etter N antall kamper på Staddaen der Odd har lagt seg nedpå som levende lik for å få tiden til å gå (mer døde enn Dracula noensinne har vært) var det artig å se at da de omsider skjønte at selv det ene poenget var tapt og nedrykket var enda nærmere i sikte, så raknet det helt da de lå under og måtte spille fotball. Vel, det gjorde de jo ikke likevel, men av alle lag er dette drittlaget det jeg mest ønsker ned i Adecco-ligaen. Og for min del må de gjerne bli der, selv om jeg kjenner flere hyggelige folk fra Skien....

Jeg har ikke noe ønske om å gni salt i såret for eventuelle Odd-"supportere" (eneste rop: Oddrane!), men dette var veldig greit!

leviro

husker godt Arman sitt mål mot Lyn for nokken år sia tilbake, da han feira over helve bana etterpå :) Han vil alltid ha en stjerne hos meg og det var den scoringen som gjorde at brann vant kampen 3-2 og ikkje rykka ned det året. Støtt han så blir han bedre, eg piper aldri uansett kem som spiller !
Husker Hasund som han fikk gjennomgå..men for nokken øyeblikk. :)

AtroZ

Stjerne i boken til mjelde som hindrer hanstveit i å få et gult kort, men synes mjelde har rett når han selv sier at han går ut der som en julenisse. Virket som en liten overreaksjon.

KEA: Jeg kjenner også mange hyggelige folk fra skien/porsgrunn, men de heier på Brann ;-)
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Makan

Eg og kompisgjengen har mange sanger som kan være litt på grensen til de i Branndrakt. Men som en sa, det taes med humor og ironi i fellesskap med folka som tar den der og då. Pakket som faktisk hetser Brannspillere mens de e på baen (dette e ikkje bare Armann i år) inne på Stadion, uten ironi, har ikkje skjønt ka Brann e!

sabu

Huseklepp var stor da han kom inn, og nå er det på tide at Brann legger frem en ny kontrakt til han. Denne spilleren skal vi ikke miste til en konkurrent eller til utlandet for en billig penge. Dette er en spiller som har briljert når han har kommet inn, og en fremtidig stjerne for Brann i mine øyne.
Få heller Solli ned på høyreback og spill med Huseklepp på høyre midtbane.
Da han kom inn ble det enda mer fart i laget og var mye involvert i det offensive spillet.
Det er på tide å gi Huseklepp mer spilletid og en ny kontrakt, og det har han ærlig fortjent.

The Boss

Om det skulle være noen form for tvil: Brann tilbyr huseklepp nøyaktig det samme som Stabæk gjør. Det har Brann sagt til han: "Vi gir deg nøyaktig den samme økonomiske biten som Stabæk gir deg, uansett". Så det står ikke på pengene, da kontrakten huseklepp er tilbydt (fra bærum) er sinnsykt bra....

enavgutta

Fatter og begriper ikke at han ikke starter mer.

Xminator

Fordi Solli og Vaagan Moen ikke er dårlige fotballspillere, ikke er skadet og ikke pådrar seg karantener. Så enkelt er det.

steinbygger

Quote from: "enavgutta"Fatter og begriper ikke at han ikke starter mer.


Kan det være pga at han kjemper mot to landslagsspillere og at fotball handler om to ting, score mål og hindre at motstanderene scorer. Han er bra offensivt, mens defensivt står han forsvar i motsetning til Solli og PVM som begge spiller forsvar

steinbygger

Quote from: "thesevs"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "EvenSteven"Typisk at Dramakanalen Tv2 fokuserer på hva Andresen angivelig skal ha sagt om Mjelde; "At han har et makeringsbehov".


Men hvor var dette da reportasjen kom? Da stod Mjelde og Andresen bare og smilte.

Ellers mye god reklame for Osterøy over det ganske land i kveld!:)


Det stemmer at TV2 sa at "Andresen mente Mjelde hadde et markeringsbehov", men dette kom aldri frem av reportasjen. Det eneste som kom frem var at Mjelde hadde reagert slik pga han ikke ønsket at Hanstveit skulle få gult kort og dermed måttet ha stå over mot LSK. Hanstveit var jo enig i reaksjonen - han sa ingenting negativt, mens Andresen brukte Hanstveits reaksjon for å forklare hvor "alvorlig" denne dommerepisoden var. "Det sier litt at en stille og grei gutt som Hanstveit blir så sint" sa han. Blir morsomt å se hva som skjedde i forkant av kranglingen - dette gule kortet som skapte slik furore....


Det som fremkommer i dagens aviser er at Andresen sa at dommeren hadde ett markeringsbehov ovenfor spillerene, men Tv2 fikk dette til å være at Mjelde hadde ett markeringsbehov ovenfor spillerene.

vebo

Feilen var vel at han sa "han", og ikke Moen. Så vrir jo tabloid-giganten Tv2 det sånn som de vil.
Tiocfaidh ár lá

dudo

Quote from: "enavgutta"Fatter og begriper ikke at han ikke starter mer.


Det er vel tjokkabollafeiten 1 og 2 som har en personlig agenda, er det ikke?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

C@Bøe_79

Rbk får skylden for trener-sparking i Chelsea, og vi må nøye oss med:
http://www.fxt.no/tippeligaen/odd/article1350499.ece
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

vebo

Kanskje Oddrane burde skjønt at det er kvaliteten pÃ¥ spillerene som rævva.  Det ble vel pÃ¥pekt ganske klart i før sesongen i media ogsÃ¥. Tippeligaens antatt svakeste stall.
Tiocfaidh ár lá

Toa

Quote from: "steinbygger"
Quote from: "enavgutta"Fatter og begriper ikke at han ikke starter mer.


Kan det være pga at han kjemper mot to landslagsspillere og at fotball handler om to ting, score mål og hindre at motstanderene scorer. Han er bra offensivt, mens defensivt står han forsvar i motsetning til Solli og PVM som begge spiller forsvar


Så om vi hadde hatt Ronaldinho i Brann, så hadde vi vel satset på PVM siden han er bedre defensivt?
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

C@Bøe_79

Quote from: "Toa"
Quote from: "steinbygger"
Quote from: "enavgutta"Fatter og begriper ikke at han ikke starter mer.


Kan det være pga at han kjemper mot to landslagsspillere og at fotball handler om to ting, score mål og hindre at motstanderene scorer. Han er bra offensivt, mens defensivt står han forsvar i motsetning til Solli og PVM som begge spiller forsvar


Så om vi hadde hatt Ronaldinho i Brann, så hadde vi vel satset på PVM siden han er bedre defensivt?


No ble vi kjempesaklig, nesten som jeg tror du sammenligner Huseklepp med Ronaldinho.. Moen og Solli er mer komplette spillere enn Huseklepp..
Har noen tenkt at når Huseklepp kommer inn er han frisk og rask, mens 21 andre spillere har spilt fotball på elitenivå i 45-70min??
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

steinbygger

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Toa"
Quote from: "steinbygger"
Quote from: "enavgutta"Fatter og begriper ikke at han ikke starter mer.


Kan det være pga at han kjemper mot to landslagsspillere og at fotball handler om to ting, score mål og hindre at motstanderene scorer. Han er bra offensivt, mens defensivt står han forsvar i motsetning til Solli og PVM som begge spiller forsvar


Så om vi hadde hatt Ronaldinho i Brann, så hadde vi vel satset på PVM siden han er bedre defensivt?


No ble vi kjempesaklig, nesten som jeg tror du sammenligner Huseklepp med Ronaldinho.. Moen og Solli er mer komplette spillere enn Huseklepp..
Har noen tenkt at når Huseklepp kommer inn er han frisk og rask, mens 21 andre spillere har spilt fotball på elitenivå i 45-70min??


Hentet fra nettavisen "At Odd Grenlands forsvarsspillere begynte å bli sliten på den regntunge banen, gjorde at føret var perfekt for Huseklepp.

- Det passet meg fint det. Banen var skikkelig tung. Jeg ble sliten i beina på de 30 minuttene jeg spilte, forklarer han. "

Her sier vel egentlig Huseklepp at han er best som innbytter.....

sabu

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Toa"
Quote from: "steinbygger"
Quote from: "enavgutta"Fatter og begriper ikke at han ikke starter mer.


Kan det være pga at han kjemper mot to landslagsspillere og at fotball handler om to ting, score mål og hindre at motstanderene scorer. Han er bra offensivt, mens defensivt står han forsvar i motsetning til Solli og PVM som begge spiller forsvar


Så om vi hadde hatt Ronaldinho i Brann, så hadde vi vel satset på PVM siden han er bedre defensivt?


No ble vi kjempesaklig, nesten som jeg tror du sammenligner Huseklepp med Ronaldinho.. Moen og Solli er mer komplette spillere enn Huseklepp..
Har noen tenkt at når Huseklepp kommer inn er han frisk og rask, mens 21 andre spillere har spilt fotball på elitenivå i 45-70min??


Jada, Huseklepp kom inn når 21 andre spillere hadde spilt fotball på elitenivå i 45-70 minutter. Men, man skal ikke glemme Armann også som kom inn da spillerne hadde spilt ca 80 minutter på denne tunge banen. Han gjorde absolutt ingenting, og fikk servert en pasning nesten på gullfat av Huseklepp hvor han headet over. Og i løpet av de 10 minuttene så merket jeg at han såvidt hadde kommet inn. Han burde vært livlig og engasjerende, noe han ikke var.

Hva med å putte Solli på høyreback da og la Huseklepp spille høyre midtbane?

Klaus_Brann

Quote from: "sabu"
...og han fikk servert en pasning nesten på gullfat av Huseklepp hvor han headet over.


Det er bullshit!
Han vant en hodeduell, og det var ikke slik at han sto alene og kunne heade den enkelt i mål...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

sabu

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "sabu"
...og han fikk servert en pasning nesten på gullfat av Huseklepp hvor han headet over.


Det er bullshit!
Han vant en hodeduell, og det var ikke slik at han sto alene og kunne heade den enkelt i mål...


Greit, en overdrivelse, men innlegget var bra.
Hadde han hoppet litt høyere sÃ¥ kunne han scort. Men han  hopper jo 3 cm over bakken, sÃ¥ kan vel ikke forvente noe mer.
Men du har rett, han vant en hodeduell. Poenget med en så høy spiss er at han skal vinne sånne dueller og score.

arild

Quote from: "leviro"husker godt Arman sitt mål mot Lyn for nokken år sia tilbake, da han feira over helve bana etterpå :) Han vil alltid ha en stjerne hos meg og det var den scoringen som gjorde at brann vant kampen 3-2 og ikkje rykka ned det året. Støtt han så blir han bedre, eg piper aldri uansett kem som spiller !
Husker Hasund som han fikk gjennomgå..men for nokken øyeblikk. :)




Lyn - Brann 2 - 3 (2 - 0)  
Ullevaal
3571 tilskuere
06.10.2002 15:00
Dommer: Kjell Alseth, Stjørdals/Blink

MÃ¥l:
Helgi Sigurdsson (Lyn) 36'
Jonny Hanssen (Lyn) 42' (Straffe)
Tommy Knarvik (Brann) 62'
Robbie Winters (Brann) 73'
Frode Eike Hansen (Lyn) 86' (SelvmÃ¥l)  


Den super kampen til Armann du tenker på? Selvmålet?

Nightfox

Japp, arman som fremprovoserte selvmålet ved at han selv bommet på ballen, heh. Men han var god i 2002, det kan faktisk ingen nekte for.

Go Up