• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bataljonen Ung

Started by skb!, September 06, 2007, 18:31:18 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

skb!

Leste det som står på siden om Btaljonen Ung, og syns det høres ut som et spennende prosjekt, med tanke på rekruteringen av nye supportere. Men hva går egentlig prosjektet ut på? Hvordan skal man klare å skape sunne og gode holdninger blant de yngste supporterne? Er de tiltenkt en egen plass på Stadion?

HansaInferno

Disse ungene går rundt i Stone Island før noen får snudd seg... ;)
Breiflabben, baby!

m0rten

Sikkert noe alla det VIF har hatt i 2år :) Der har de egen tribune, og avskilt fra supporterene... Nesten litt sånn alla BT og Frydenbø på stadion, hvor de faktisk roper til hverandre osv..

Sikkert koselig for de yngre og ikke bare ha masse voksne rundt seg

bbbmartin

I hovedsak skal Bataljonen Ung være et tilbud til supportere under 16 år.

Vi ønsker å skape et sunt, trygt og inkluderende supportermiljø der energien skal brukes på de riktige verdiene

Gjennom opprettelsen av Bataljonen Ung har man også et alternativ til inkludering i Bataljonen, supportermiljøet og ikke minst Brann. Holdningsskapende arbeid vil også kunne gjennomføres i større og enklere grad, enn med dagens situasjon.

Vi ønsker også et eget medlemskap i Bataljonenen for de yngste, samt eget tribuneseksjon og medlemsfodeler for å nevne noe.

Det er meg og Tore som jobber med dette, og vi har en del tanker rundt dette. Vi er også i en dialog med Brann på dette, og de er positiv til prosjektet.

Vi kunne imidlertid godt tenkt oss å hatt med oss flere ressurspersoner på prosjektet. Er d interessert er det bare å kontakte enten meg eller Tore. KOntaktinformasjon finner dere på forsiden.
martin@bataljonen.no

som privatperson

TroBlo

Hvordan går det i arbeidet med eget felt på BT for Bataljonen Ung til neste år da? Synes dette er ett positivt tiltak fra Bataljonens side.
Hansa felt C

Brannfrelst

Personer under 16 år som er målgruppen? Tviler på at en 15 åring som tidligere stod på Store Stå,nå vil flytte seg bort på BT ilag med en haug med småunger f.eks,med mindre billettprisen er adskillig lavere.
Tror ikke det vil vere så mange over 12-13 år i denne gruppen.
2.10.07-Gullet kom hem!

vebo

Følte du deg truffet nå?

En som var 15 år på storestå er vel muligens 16 nå, eller blir det i løpet av kort tid. Det er vel snakk som fremtid og ikke fortid her? Jeg mener at dette er et glimrende tiltak for å segmentere supportergruppens harde kjerne. Det kan nok og tenkes at det kan bli mer attraktivt for "den eldre garden" å bli med i "voksne-bataljonen".

Stå på Tore og Martin!
Tiocfaidh ár lá

HansaInferno

Quote from: "Brannfrelst"Personer under 16 år som er målgruppen? Tviler på at en 15 åring som tidligere stod på Store Stå,nå vil flytte seg bort på BT ilag med en haug med småunger f.eks,med mindre billettprisen er adskillig lavere.
Tror ikke det vil vere så mange over 12-13 år i denne gruppen.


15-åringer har heller aldri hørt hjemme på SS, og jeg synes at de yngre må finne seg i at de ikke kan tre inn i de voksnes rekker før man faktisk er litt eldre.

Mot Sandefjord lag jeg merke tin en gutt på Hansa (felt C) som sikkert ikke var mer enn 10 år gammel. Etter min mening hadde han ingenting der å gjøre. Det gjelder vel egentlig alle som ikke synger, men unger er det siste jeg vil ha rundt meg når jeg står på Hansa.
Breiflabben, baby!

fettnok

holdningskapende arbeid? hvilken holdninger er det snakk om?
ette går aaaaaldri bra!

C@Bøe_79

Quote from: "fettnok"holdningskapende arbeid? hvilken holdninger er det snakk om?


Bataljonen Ung :
Quote

- Skape Sunne Holdninger -
 
 
Bataljonen Ung er et samarbeidsprosjekt mellom Bataljonen og Sportsklubben Brann. Målet med prosjekter er å skape et supportermiljø blant våre yngre supportere, der sunne og trygge holdninger står i fokus. Mobbing, vold og rasisme er en uting i dagens samfunn og vi ønsker å drive forebyggende arbeid igjennom Bataljonen Ung der de yngre vil få et alternativ til inkludering i Bataljonen, supportermiljøet og ikke minst til Sportsklubben Brann.
 

Vi ønsker å skape et sunt, trygt og inkluderende supportermiljø der energien skal brukes på de riktige verdiene.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Tore Larsen

Bataljonen Ung er et spennende prosjekt som vi kommer til å jobbe aktiv med utover høsten. Fra årsskiftet 2008 vil vi starte for fullt med Bataljonen Ung da bla Bataljonen Ung medlemskapet trer i full kraft med nytt medlemskort. Ut året vil Bataljonen Ung medlemmene få "vanlig" medlemskort.
Vi ønsker å ha et eget motiv på Bataljonen Ung medlemskortet og vil ila høsten utlyse en konkurranse på å lage forsiden på dette kortet.

Som Martin skriver så vil vi ha en videre dialog med Brann om Bataljonen Ung. Det vi kan si konkret er at vi vil ha egen tribuneplass for Bataljonen Ung medlemmene samt eget Bataljonen Ung partoutkort.

Vi vil også utlyse "stillingsannonser" ifb med Bataljonen Ung. Vi ønsker å knytte til oss personer som har lyst til å bidra i Bataljonen Ung i større og mindre grad.

Det arbeidet vi har gjort hittil er blitt godt mottatt av Brann og ikke minst godt mottatt av dere der ute.

Så er det noe dere lurer på ifb med Bataljonen Ung, innspill, tanker og ideer så er det bare å kontakte oss på ung@bataljonen.no
Mvh

Tore

Memelli

Quote from: "HansaInferno"
Quote from: "Brannfrelst"Personer under 16 år som er målgruppen? Tviler på at en 15 åring som tidligere stod på Store Stå,nå vil flytte seg bort på BT ilag med en haug med småunger f.eks,med mindre billettprisen er adskillig lavere.
Tror ikke det vil vere så mange over 12-13 år i denne gruppen.


15-åringer har heller aldri hørt hjemme på SS, og jeg synes at de yngre må finne seg i at de ikke kan tre inn i de voksnes rekker før man faktisk er litt eldre.


Kan du gi meg en god grunn til at 15-åringer ikke kan stå på SS, eller på frydenbø for den slags skyld, der de syngende supporterne står? Det finnes mange, mange i den aldersgruppen som synger like mye som mange av de eldre.

grei

Quote from: "Memelli"
Kan du gi meg en god grunn til at 15-åringer ikke kan stå på SS, eller på frydenbø for den slags skyld, der de syngende supporterne står?


Fordi de "skremmer bort" de eldre supporterne. Det er som om 18-åringer plutselig skulle invadert et utested, da trekker den eldre garde seg vekk. Resultatet blir en tannløs og umoden gjeng som ikke er i stand til å gjøre det som kreves for å leve opp til Branns rykte på supporterfronten.

Go Up