• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger før seriestart 2008

Started by Xminator, September 06, 2007, 05:43:46 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

peteE

Husk at Ijeh er 30 år. Han går IKKE for 10-20 mill om 2-4 år..

HeiaBrann!

Ijeh er et IKKE-TEMA! Slike spillere som alltid (!!) lager bråk i klubber, er etter min mening ikke ønsket av Norges beste lag!


dudo

Quote from: "Innlandsmax"
Quote from: "dudo"Der er problemet: Ijeh er vanskelig å tåle, men unektelig en av de aller beste spissene vi kan drømme om. Spørsmålet er om det koster mer enn det smaker i forhold til en annen omstridt afrikaner som sitter i (på?) Hamar? Abiodun er ikke langt unna Ijeh i antall mål, men med et helt annet potensiale.
Iflg. Hamar Arbeiderblad er Abiodun hjemme i Nigeria. Han har ikke kontrakt, ikke oppholds- eller arbeidstillatelse for Norge. Fortsatt ifølge HA kommer Abiodun til å bli i Nigeria til HamKam EVENTUELT ny-skriver kontrakt med han.


Dette med arbeids- og oppholdstillatelse er vel et ikke-tema om den foreslåtte regelendringen trrer i kraft?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Innlandsmax


kabelmann

Quote from: "nyhammeroivind"Ikke veldig imponerende

Det kan man vel trygt si. Det begynner å bli noen år siden han puttet i hauger og lass. Hva er det som tilsier at han skal begynne å putte så mye i Tippeligaen? Bruk heller disse 8-10 båtpengene Allback vil koste på yngre krefter.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

olebrann3

pengene vi bruker på allback får vi igjen i champions league, vi trenger spillere med erfaring og spillere som kan avgjøre kamper alene...

Allback har begge ferdighetene

fabzinho

Allbäck inn og Migen tilbake! Da går alt bra:)

Strandlien

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "nyhammeroivind"Ikke veldig imponerende

Det kan man vel trygt si. Det begynner å bli noen år siden han puttet i hauger og lass. Hva er det som tilsier at han skal begynne å putte så mye i Tippeligaen? Bruk heller disse 8-10 båtpengene Allback vil koste på yngre krefter.


Det som er mest imponerende og som bør overbevise de fleste som tviler på denne mannen er hans karriere på det svenske landslaget. 70 kamper og 30 mål... Det er sterkt!! Han spiller fortsatt der, tross alderen...

KSS

Quote from: "nyhammeroivind"


Det begynner vel å bli 5-6 år siden jeg pleide å skrive her inne. Men jeg er inne å leser med jevne mellomrom. Dette innlegget her synes jeg trenger en kommentar. Eller det er vel innleggene under som påstår at dette ikke er en mann brann trenger som egentlig trenger kommentarer.

Denne statistikken synes jeg er imponerende. Hvor mange ganger har Helstad puttet over 20 mål? Og gjorde han det på en middelmådighet som �rgryte? Hvor mange mål har Carew på Villa? og hvor mange kamper? Jeg tror Allbæck har minst like bra statistikk som han? man hadde ikke tvilt på Carew sine ferdigheter hvis han hadde vært aktuell for Brann? Og når du spiller i tøffe ligaer er det ikke noen selvfølge at du spiller 90 minutter slik som man gjerne gjør i tippeligaen.

kabelmann

Quote from: "KSS"Hvor mange mål har Carew på Villa? og hvor mange kamper? Jeg tror Allbæck har minst like bra statistikk som han?

Carew har vel allerede flere mål denne sesongen (på omtrent like mange kamper) som Allbäcks beste sesong i Villa.

Quote from: "KSS"man hadde ikke tvilt på Carew sine ferdigheter hvis han hadde vært aktuell for Brann?

Det er vel relativt velkjent at Carew sliter litt med avslutningene, men utover det har han en kjempefordel kontra Allbäck, nemlig alderen. Jeg ville selvfølgelig mye heller hatt Carew til Brann, men da begynner vi å snakke om virkelig urealistiske signeringer.

Quote from: "KSS"Og når du spiller i tøffe ligaer er det ikke noen selvfølge at du spiller 90 minutter slik som man gjerne gjør i tippeligaen.

Er Superligaen i Danmark hvor Allbäck har spilt de siste sesongene hardere enn Tippeligaen?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

http://fotball.bt.no/eliteserien/article97506.ece

Budet skal være på 5.3 millioner. Altfor lavt. Så er spørsmålet om Hanstveit er vår første Paragraf 17 spiller. Han kan da kreve å gå for årslønnen sin...

(http://fotball.bt.no/internasjonal/article97484.ece)

Baunebob

At vi selger Hanstveit for knappe 5 mill og skal komme styrket ut av denne situasjonen kan jeg ikke forstå.

BBB-Tony

Blir for dumt å selge Hanstveit for 5 mill! bør få nesten det dobbelte. Men Brann har jo avslått dette budet. Tipper de ender på en avtale der Wolves betaler rundt 5 mill. nå, så får Brann enda flere millioner etter hva Hanstveit presterer..
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Bolsen

Leste et sted på wapen i sted at de hadde lagt inn et bud på 15mill, men det virker litt usannsynlig i og med at han har 1 år igjen av kontrakten

BBB-Tony

Quote from: "Bolsen"Leste et sted på wapen i sted at de hadde lagt inn et bud på 15mill, men det virker litt usannsynlig i og med at han har 1 år igjen av kontrakten


At han har 1 år igjen av kontrakten er ikke akkurat en fordel for Brann! Men det spørs hva Hanstveit selv gir uttrykk for tror jeg. Han vil nok gå til utlandet, men jeg håper samtidig at han har en innstilling som sier at Brann skal få noe igjen for han. At han ikke uttrykker seg som desperat etter å komme seg til utlandet...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Fabregas

Dette femmillionersbudet er  som noen har sagt mer et forhandlingsutspill. Jeg vil tro Hanstveits tjenester i ett Ã¥r er mye nærmere 5 mill enn 10 mill. Men iom at vi sliter litt pÃ¥ venstrebacken mÃ¥ vi nok ha oppimot 10 mill skal det lønne seg Ã¥ slippe han. Men sÃ¥ var det dette med lan og tro tjeneste da...

KSS

Quote from: "KSS"Og når du spiller i tøffe ligaer er det ikke noen selvfølge at du spiller 90 minutter slik som man gjerne gjør i tippeligaen.

Er Superligaen i Danmark hvor Allbäck har spilt de siste sesongene hardere enn Tippeligaen?[/quote]

Det er selvfølgelig de sesongene Allbæck ikke har scoret så mange mål det siktes til. Og da siktes det hverken til superligaen eller allsvenskan.....

lurkie

Quote from: "Xminator"http://fotball.bt.no/eliteserien/article97506.ece

Budet skal være på 5.3 millioner. Altfor lavt. Så er spørsmålet om Hanstveit er vår første Paragraf 17 spiller. Han kan da kreve å gå for årslønnen sin...

(http://fotball.bt.no/internasjonal/article97484.ece)


Hanstveit signerte ny kontrakt i september 2006, kanppe 1.5 år siden, og er dermed bare halveis til å oppfylle Paragraf 17 som er 3 år etter sist kontrakt. Han er Bosman før han kan bruke Paragraf 17....

kabelmann

Quote from: "KSS"
Quote from: "kabelmann"
Quote from: "KSS"Og når du spiller i tøffe ligaer er det ikke noen selvfølge at du spiller 90 minutter slik som man gjerne gjør i tippeligaen.

Er Superligaen i Danmark hvor Allbäck har spilt de siste sesongene hardere enn Tippeligaen?

Det er selvfølgelig de sesongene Allbæck ikke har scoret så mange mål det siktes til. Og da siktes det hverken til superligaen eller allsvenskan.....

Ok, skjønner, men dersom han har spilt så godt som samtlige 90 minutter av hver kamp i Superligaen de siste årene så er vel ikke scoringsraten så veldig imponerende? Han scoret riktignok noen landslagsmål i 2007, men jeg aner ikke hvem motstanderene var.

Uansett, om det er mål vi vil ha så tror jeg Ijeh er et sikrere kort. Det store spørsmålet med den karen er hvorvidt han er en så krevende type som man kan få inntrykk av.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

The Boss

Hvorfor diskuterer man egentlig Ijeh til Brann? Den mannen kommer aldri til å spille i Brann! Viking har sagt det er HELT totalt uaktuelt å selge til en av sine gullrivaler. Prisen de vil kreve vil uansett ikke brann kunne betale. Tror heller ikke typen/personen Ijeh er en person etter mons sitt hjerte.. Ijeh er et ikke tema.

Xminator

Quote from: "The Boss"Hvorfor diskuterer man egentlig Ijeh til Brann? Den mannen kommer aldri til å spille i Brann! Viking har sagt det er HELT totalt uaktuelt å selge til en av sine gullrivaler. Prisen de vil kreve vil uansett ikke brann kunne betale. Tror heller ikke typen/personen Ijeh er en person etter mons sitt hjerte.. Ijeh er et ikke tema.


De selger dit Ijeh vil. SÃ¥ enkelt er det.

Ricky

Kan ikke i mine villeste tanker forestille meg at Brann kjøper det største problembarnet og primadonnaen som skandinavisk fotball har å by på.

Red Rabitt

Noen som vet hva som skjer med Grindheim? Er jo litt rart om ikke Brann og Hardball er interessert i å hive seg inn i bud kamp med Herenveen. Er på tide at norske lag begynner å vise litt økonomiske muskler også utenfor landegrensene, dette er noe vi absolutt har mulighet til med investeringsvillige fotballinteresserte mennesker rundt klubbene.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Nixon

Quote from: "Red Rabitt"Noen som vet hva som skjer med Grindheim? Er jo litt rart om ikke Brann og Hardball er interessert i å hive seg inn i bud kamp med Herenveen. Er på tide at norske lag begynner å vise litt økonomiske muskler også utenfor landegrensene, dette er noe vi absolutt har mulighet til med investeringsvillige fotballinteresserte mennesker rundt klubbene.


Jeg synes definitivt ikke Brann skal by over 20 millioner for Grindheim!
Rød makt på Hansa

dudo

Det er da soleklart at vi med vår velbesatte midtbane ikke vil inn i en budkrig som begynner på 20 mill! Det får da være grenser.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

steinbygger

Med det forholdet som var mellom MA og MIM/RBH på slutten så tror jeg vi ikke kommer til å oppleve noen overganger mellom Brann og enga så lenge noen av disse personene er involvert i noen av klubbene

naitsirk

QuoteNoen som vet hva som skjer med Grindheim? Er jo litt rart om ikke Brann og Hardball er interessert i å hive seg inn i bud kamp med Herenveen. Er på tide at norske lag begynner å vise litt økonomiske muskler også utenfor landegrensene, dette er noe vi absolutt har mulighet til med investeringsvillige fotballinteresserte mennesker rundt klubbene.


no e da ikkje sentralmidtbane brann trenger mest.
i tillegg er prisen på 20 mill heilt utopisk. tipper andresen ler heile vegen til banken om han blir solgt.

Red Rabitt

Nå er vel prisen på 20 millioner muligens spekulativ. At den vil ende mellom 12 og 20 er nok ikke usannsynlig, her er det nok og mange alternativer innenfor finansieringsmodeller. At 20 millioner for Grindheim er mye er greit nok, men når en ser på resten av det norske markedet samsvarer det ganske greit. Når Hæstad ble kalt billig med 10 mill til vif, hvorfor skulle det være så voldsomt om Brann skulle være med på en budkamp her. Grindheim er nok i manges øyne en bedre spiller en hæstad og har prestert godt over tid.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Red Rabitt

Quote from: "dudo"Det er da soleklart at vi med vår velbesatte midtbane ikke vil inn i en budkrig som begynner på 20 mill! Det får da være grenser.


Hvem har sagt at den begynner på 20 mill?
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

naitsirk

QuoteGrindheim er nok i manges øyne en bedre spiller en hæstad og har prestert godt over tid.


at grindheim har prestert betre enn hæstad over tid er for meg heilt feil.
grindheim var god i gullsesongen 2005. dei to siste årene har han gått nedover.
hæstad har holdt eit stabilt nivå og i tillegg spelt fast på landslaget.
over 10 mill for grindheim er å kaste pengar ut vindauget.

Henki

Quote from: "naitsirk"
QuoteGrindheim er nok i manges øyne en bedre spiller en hæstad og har prestert godt over tid.


at grindheim har prestert betre enn hæstad over tid er for meg heilt feil.
grindheim var god i gullsesongen 2005. dei to siste årene har han gått nedover.
hæstad har holdt eit stabilt nivå og i tillegg spelt fast på landslaget.
over 10 mill for grindheim er å kaste pengar ut vindauget.


Ikke enig med deg her. Hæstad mener jeg er en spiller som har en del åpenbare mangler som fotballspiller og da spesielt på det tekniske, der mener jeg Grindheim er bedre.
Er heller ikke enig i at Hæstad har vært stabilt god. Han var meget bra første halvdel av 2005-sesongen, etter det har han vært et av de store symbolene på Start sin nedtur.
At han har spillt fast på landslaget behøver ikke å bety så mye i det hele tatt, for det er det da mye rart som har gjort. Brødrene Riise for eksempel.
Ballen skal fremover!

Xminator

10 millioner for Grindheim er ett røverkjøp i norsk skala, hva kostet Brenne? 20 millioner internasjonalt er ett musepiss, og godt innenfor Herenveens grenser - og utenfor Branns. Vil også tro at lønnstilbudet ligger på godt over 5 millioner i året, noe som vi (enda) ikke er i stand til å matche.

Xminator

http://fotball.bt.no/eliteserien/article97584.ece

Bohinen henter Tømmernes. Skjønt, ble ikke helt klok på denne. Asker og Stabæk er enige, men den personlige avtalen er ikke signert enda. Trodde Bohinen hadde lært at ingenting er i boks før siste papir er signert...

naitsirk

hadde vore morosamt om brann kom på banen og kjøpte tømmernes, berre for å irritere:)
då hadde mobilen til bohinen gått varm igjen

Baunebob

Hvorfor i all verden går karen til Stabæk?
Er vel ikke akkurat spilletiden han går etter da nei.

Roald

Ut ifra bildet i artikkelen passer han meget vel i den klubben.
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

olebrann3


smaalanda

Ja den gutten gikk hvor han hørte hjemme. Han ville vel ikke flytta fra sin respektable vennekrets i sossebygden.
KMO!!!

dudo

Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "dudo"Det er da soleklart at vi med vår velbesatte midtbane ikke vil inn i en budkrig som begynner på 20 mill! Det får da være grenser.


Hvem har sagt at den begynner på 20 mill?


Media.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gepard

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-9937952.html

Allback blir ut sesongen. Betyr vel at han ikke blir aktuell for oss pga det nye overgangsvinduet ?

dudo

Nja, 2. kvalrunde skal vi komme oss gjennom med en hånd på ryggen. Useedete lag i år (fjor) var storheter som Ventspils, Armanns gamle klubb Hafnarfjardar og Tampere. Vi kommer oss videre derfra uten Allbäck!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

olebrann3

Det var virkelig dumt at han ikke skulle komme  no, men har hørt før at de ikke gÃ¥r før etter sesongen og dagen etter sÃ¥ stikker de

krøvel vellevold

Quote from: "dudo"Nja, 2. kvalrunde skal vi komme oss gjennom med en hånd på ryggen. Useedete lag i år (fjor) var storheter som Ventspils, Armanns gamle klubb Hafnarfjardar og Tampere. Vi kommer oss videre derfra uten Allbäck!


Ikke glem at det er langt i fra sikkert at vi blir seedet i 2.kvalikrunde.
Legg ned hele klubben!

Xminator

BT: RBH har reist til england for å forhandle. Han lover at vi ikke skal komme svekket ut av dette, men før en ny venstreback (og backup!) er på plass forholder jeg meg helt klart skeptisk.

Nixon

Quote from: "Xminator"BT: RBH har reist til england for å forhandle. Han lover at vi ikke skal komme svekket ut av dette, men før en ny venstreback (og backup!) er på plass forholder jeg meg helt klart skeptisk.


Hvis Corrales også drar vil det bli en tøff oppgave å finne to erstattere. Ingen tvil om det. Men jeg liker RBH sin innstilling om at målet er at de skal komme styrket ut av situasjonen.

Jeg tror nok at Hanstveit får dra. Han har vært i klubben lenge og har vært lojal. Så jeg tror Brann vil kunne fire litt på salgssummen sammenlignet med hvis det hadde vært en annen spiller.
Rød makt på Hansa

Belfort

Det store spørsmålet er jo hvor Rbh skal dra to habile venstrebacker opp av hatten.

Kjell249

Quote from: "Belfort"Det store spørsmålet er jo hvor Rbh skal dra to habile venstrebacker opp av hatten.


Jeg heller mer til at vi kjøper en klasse back og en ung lovende og relativt billig. Heller 10 mill på en og 2 på den andre, enn 6 mill på begge to.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Red Rabitt

Quote from: "naitsirk"
QuoteGrindheim er nok i manges øyne en bedre spiller en hæstad og har prestert godt over tid.


at grindheim har prestert betre enn hæstad over tid er for meg heilt feil.
grindheim var god i gullsesongen 2005. dei to siste årene har han gått nedover.
hæstad har holdt eit stabilt nivå og i tillegg spelt fast på landslaget.
over 10 mill for grindheim er å kaste pengar ut vindauget.


Deg om det.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

naitsirk

grindheim vart solgt for ca same sum som olof og scharner.
synst du virkelig han holder same nivået?

Go Up