• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger før seriestart 2008

Started by Xminator, September 06, 2007, 05:43:46 AM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Oppreist

Quote from: "Belfort"Nå må ihvertfall Rbh slå på igjen mobilen sin etter juleferien og komme på banen i forhold til en toppspiss og da snakker vi ikke om noen 2 divisjonsspiller.


Ja jeg er kanskje en av flere som la merke til RBHs uttalelse om at han skal ha juleferie og slå av mobilen.. I RBK ble Jarstein signert på julaften. Er vel bare i Brann at denne type jobb er 9-16...
Stein på stein blir Steinar.

Ricky

Quote from: "steinbygger"
Quote from: "Belfort"Nå må ihvertfall Rbh slå på igjen mobilen sin etter juleferien og komme på banen i forhold til en toppspiss og da snakker vi ikke om noen 2 divisjonsspiller.


eller spillere som vil havne på benken i Vif



..Spillere som vil havne på benken fordi den nye treneren har kjøpt nye spillere før han har ledet laget i en eneste kamp. Her gjelder det å handle raskt, før DFH får danket ut Bengt Sæternes og utlendingene i treningskampene.

TheRock

Quote from: "Baunebob"Va ville ikke blitt mer typisk enn at Bengt bøtter inn for Enga neste år.

At han kopierer resten av "stjernesigneringene" til VIF?

Kararay

No bør Brann kaste seg inn i kampen om DFH...
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

olebrann3

Mitt tips er å hente Allback, tviler vi finner en spiller som kan forsterke laget like mye i forhold til champions league...

For den prislappen da selvsakt

dudo

Nei, nærmeste jeg kan tenke meg er Rushfeldt... ;-) Håper for all del at vi plager vettet av Martin til han sender DFH til oss nå.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

lurkie

Quote from: "Oppreist"
Quote from: "Belfort"Nå må ihvertfall Rbh slå på igjen mobilen sin etter juleferien og komme på banen i forhold til en toppspiss og da snakker vi ikke om noen 2 divisjonsspiller.


Ja jeg er kanskje en av flere som la merke til RBHs uttalelse om at han skal ha juleferie og slå av mobilen.. I RBK ble Jarstein signert på julaften. Er vel bare i Brann at denne type jobb er 9-16...


Må ikke glemme at de andre klubbene har vesentlig større behov for spillere enn Brann. Hadde Brann vært på jakt etter 4-5 spillere så hadde det nok kommet noen inn. Markedet er fortsatt åpent i 3 måneder til og det gjelder å finne den rette. Dukker ikke han opp, så får vi vente til sommeren.

Liten vits i å kjøpe noen bare for å kjøpe. Må kjøpe for å fylle første ellveren, ellers er det liten vits.

dudo

I dagens BA letter RBH på sløret og sier at man regner med å ha en generell finansieringsavtale på plass med Hardball de nærmeste dagene. Samtidig avviser han tanken på å handle i det norske markedet med argumentet om at det er alt for dyrt - hvilket er vanskelig å være uenig i. Det er snakk om at man er ute etter en spiss og en venstrebent spiller, men det fremgår ikke om det er noe man har dekning for å si eller om det bare er en (u-)kvalifisert gjetning fra journalistens side.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Om Hanstveit forsvinner sier det seg selv at vi vil trenge en ny venstreback. Med Corrales i avgang vil vi faktisk ha satt oss i en skikkelig knipe om Hanstveit blir solgt.

Selv om Corrales skulle bli er jeg skeptisk etter 1'er kampene i uefa-cupen. Mulig han hever seg med fast plass og slangen i paradis på østlandet, men likevel...

HansaInferno

Jeg mener at uansett om han blir eller ikke så er backene Branns svakeste punkt neste sesong, selv om vi ikke skulle hente en ny spiss også. Kjøp en ny back, gjerne en på begge sider, og det må være kvalitet om vi først skal hente.
Breiflabben, baby!

DangerousDan

Quote from: "Oppreist"
Quote from: "Belfort"Nå må ihvertfall Rbh slå på igjen mobilen sin etter juleferien og komme på banen i forhold til en toppspiss og da snakker vi ikke om noen 2 divisjonsspiller.


Ja jeg er kanskje en av flere som la merke til RBHs uttalelse om at han skal ha juleferie og slå av mobilen.. I RBK ble Jarstein signert på julaften. Er vel bare i Brann at denne type jobb er 9-16...


Bare så det er sagt; Jarstein ble ikke signert fordi Hoftun hadde mobilen i beredskap på julaften.
Prosessene er vesentlig lengre enn som så, og Brann har ikke gått glipp av en dritt som følge av RBH's julefri.

Nixon

Quote from: "DangerousDan"
Quote from: "Oppreist"
Quote from: "Belfort"Nå må ihvertfall Rbh slå på igjen mobilen sin etter juleferien og komme på banen i forhold til en toppspiss og da snakker vi ikke om noen 2 divisjonsspiller.


Ja jeg er kanskje en av flere som la merke til RBHs uttalelse om at han skal ha juleferie og slå av mobilen.. I RBK ble Jarstein signert på julaften. Er vel bare i Brann at denne type jobb er 9-16...


Bare så det er sagt; Jarstein ble ikke signert fordi Hoftun hadde mobilen i beredskap på julaften.
Prosessene er vesentlig lengre enn som så, og Brann har ikke gått glipp av en dritt som følge av RBH's julefri.


RBH ser ut til å ha brukt julen til å skaffe penger til spillerkjøp. Noe han har klart skal vi tro avisene i dag. Og så lenge vi sannsynligvis må til utlandet uansett ville det ikke skjedd noe før nyttår uansett.
Rød makt på Hansa

Nixon

http://www.bt.dk/article/20080103/sport02/80103010/

BT (den danske utgaven) mener at Brann sannsynligvis vil legge inn et bud på Marcus Allbäck.
Rød makt på Hansa

DangerousDan

Quote from: "Nixon"http://www.bt.dk/article/20080103/sport02/80103010/

BT (den danske utgaven) mener at Brann sannsynligvis vil legge inn et bud på Marcus Allbäck.


Det ville jeg sette stor pris på om vi gjorde.
En kvalitetsspiller til tross for sin alder, med erfaring fra absolutt topp nivå internasjonalt.
Ville passet som hånd i hanske, og er trolig enda hvassere enn Rush i mine øyne.

Xminator

Vi har jo også tilfellet Erik Bakke. Blir det ikke skrevet ny kontrakt de nærmeste 14 dagene så blir jeg nervøs. Det betyr at han velger å "vente og se" om det dukker opp noe i det utenlandske overgangsvinduet.

Og når 31. januar er her, hvorfor skal han da skrive ny kontrakt? Brann vil ikke kunne selge ham til annet enn norske klubber. De utenlandske vil være forsiktigere med å selge en erstatter til oss siden de ikke kan erstatte selv.

Fetter Anton

Ijeh på vei til Lyn? http://www.fxt.no/tippeligaen/viking/article1516280.ece Nå må vi handle!

Med Peter Ijeh vil vi ha tre klassespisser, og det trenger vi i en lang sesong. Han ville faktisk hevet laget i flere år fremover. Han ville utfylle Helstad/Winters, og gi oss flere valgmuligheter i angrep. Alternativene som det snakkes om er også OK, men bare som korttidsløsninger -

Ijeh 30 år
Allbäck 34
Rushfeldt 35

Doffen85

Quote from: "Fetter Anton"Ijeh på vei til Lyn? http://www.fxt.no/tippeligaen/viking/article1516280.ece Nå må vi handle!

Med Peter Ijeh vil vi ha tre klassespisser, og det trenger vi i en lang sesong. Han ville faktisk hevet laget i flere år fremover. Han ville utfylle Helstad/Winters, og gi oss flere valgmuligheter i angrep. Alternativene som det snakkes om er også OK, men bare som korttidsløsninger -

Ijeh 30 år
Allbäck 34
Rushfeldt 35


Er ikke Ijeh litt for interessert i å være storscoreren i laget ala Thorstein Helstad? Og passer Ijeh inn i et Brannlag som bygger på samhold? Har en følelse av at Ijeh kan gå fort sur og at det ikke er tilfeldig at han sjelden er i en klubb i mer enn 2 år...

Nixon

Viking kommer ikke til å selge Ijeh til en antatt gullkonkurrent. I så fall blir det til en helt annen pris enn det Lyn kan få han for.
Rød makt på Hansa

Innlandsmax

Quote from: "Fetter Anton"Ijeh på vei til Lyn? http://www.fxt.no/tippeligaen/viking/article1516280.ece Nå må vi handle!

Med Peter Ijeh vil vi ha tre klassespisser, og det trenger vi i en lang sesong. Han ville faktisk hevet laget i flere år fremover. Han ville utfylle Helstad/Winters, og gi oss flere valgmuligheter i angrep. Alternativene som det snakkes om er også OK, men bare som korttidsløsninger -

Ijeh 30 år
Allbäck 34
Rushfeldt 35
Hva med Hoff? Hvis Ijeh går til Lyn altså...

Xminator

Av de 3 der (4 med Hoff) er Ijeh den klart mest intressante. Ijeh, Helstad, Iversen og Pall Gunnarson er i særklasse de beste spissene i eliteserien. Sjansen for at Viking selger til Brann er lik 0. Selv om de skulle selge til Lyn så er Brann en direkte konkurrent, mens Lyn er en .. litt mindre konkurrent :)

Viking dementerer uansett nyheten på sine egne sider, så dette er nok suppe kokt på gammel spiker.

Gubrask

Fint om viking mister en farlig spiss, men er usikker på om jeg vil ha han i Brann..

Henrik8

QuoteIjeh, Helstad, Iversen og Pall Gunnarson er i særklasse de beste spissene i eliteserien.



Du synes ikke Nannskog bør være med på den listen der?
Kjør over pakket 09`

gunnar

Det er hensynet til datteren som bestemmer litthvor Marcus A. skal spille i år. Går vel til en svensk klubb???
http://www.bt.dk/article/20071024/sport01/71024012/
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

Kjell249

Hvis Hanstveit skulle gå til Wolves, så hadde jeg blitt relativt fornøyd hvis vi hadde fått en gammel Brann kjenning i retur:) Da er det ikke så farlig om Bakke blir solgt til utlandet (som du er bekymret for Xmin).

Tror Brann hadde blitt en god del bedre med Seyi som sjef for midten. Tijan og Seyi tror jeg hadde gjort det stort på  midten til Brann. Salg av Hanstveit og Bakke, er vel i nærheten å finansiere kjøp av Olofinjana.

Salget av Hanstveit isolert er jeg ikke veldig bekymret for. Mest fordi vi da har mulighet til å kjøpe skikkelig kvalitet på backen, som vi har manglet. For kjøpe det må vi, hvis den situasjonen oppstår.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kjell249

Quote from: "Henrik8"
QuoteIjeh, Helstad, Iversen og Pall Gunnarson er i særklasse de beste spissene i eliteserien.



Du synes ikke Nannskog bør være med på den listen der?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

naitsirk

QuoteSalget av Hanstveit isolert er jeg ikke veldig bekymret for. Mest fordi vi da har mulighet til å kjøpe skikkelig kvalitet på backen, som vi har manglet. For kjøpe det må vi, hvis den situasjonen oppstår.


wolves og rennes er tydeligvis interessert i den dårlige kvaliteten. werder bremen var og på banen for ei tid tilbake.
det skal bli vanskelig for brann å finna ein erstatter til hanstveit.eg kjem ihvertfall ikkje på nokon som er aktuelle og gode nok.

Kjell249

Quote from: "naitsirk"
QuoteSalget av Hanstveit isolert er jeg ikke veldig bekymret for. Mest fordi vi da har mulighet til å kjøpe skikkelig kvalitet på backen, som vi har manglet. For kjøpe det må vi, hvis den situasjonen oppstår.


wolves og rennes er tydeligvis interessert i den dårlige kvaliteten. werder bremen var og på banen for ei tid tilbake.
det skal bli vanskelig for brann å finna ein erstatter til hanstveit.eg kjem ihvertfall ikkje på nokon som er aktuelle og gode nok.


Nevner ikke dårlig kvalitet, det er noe av problemet. Han er bra nok til at Brann ikke er villig til å legge penger på bordet for erstatter. Problemet til Hansveit er farten, og synes han ofte har prestert bedre som midtstopper. All honør til Hanstveit, for han er en god spiller som har vært veldig lojal og bør får sjansen til et utenlandseventyr.

Var ikke Hanstveit på prøve spill hos Bremen uten å få tilbud? Tror ikke Rennes er aktuelle lengre heller.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Rød makt på Hansa

Gepard

http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1518206.ece

Agenten til Allback syns Brann er interessant hvertfall ;)

Forøvrig en litt interessant kommentar ang Rushfeldt fra Bruun, selv om man knapt kan stole på et eneste ord som kommer fra sportsjefer ang overgangssaker ;)

BBB-Tony

Var på Steve Perryman i dag samtig som Jan Gunnar Solli og da overhørte jeg han snakke med en av de ansatte. Og det var ikke så oppløftende det han kunne fortelle... Visst Helstad (han brukte da navnet "Thorstein") gjør en bra kamp mot everton (brukte da ordene: "der borte"), så kom han antagli til å bli solgt visst de la nok penger på bordet. Samtidig så hadde han god kontakt med Braaten i England og han skulle bruke januar på å tenke seg om om han kunne tenke seg å forlate England og vende hjem til Norge igjen. Da kunne Brann være ett alternativ...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Baunebob


BBB-Tony

Quote from: "Gepard"http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1518206.ece

Agenten til Allback syns Brann er interessant hvertfall ;)

Forøvrig en litt interessant kommentar ang Rushfeldt fra Bruun, selv om man knapt kan stole på et eneste ord som kommer fra sportsjefer ang overgangssaker ;)


Allback tror jeg kunne vært nyttig nå som vi går mot CL. Han har god internasjonal erfaring...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

BBB-Tony

Quote from: "Baunebob"Heller Allback enn Braathen


Eneste ulempen med Allback er vell at han begynner å dra på årene og Brann vil således ikke få noen forteneste på han ved ett eventuelt videresalg. Men sportslig sett, så tror jeg han er ett bedre alternativ enn Braaten.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Fabregas

Quote from: "tonynord"Var på Steve Perryman i dag samtig som Jan Gunnar Solli og da overhørte jeg han snakke med en av de ansatte. Og det var ikke så oppløftende det han kunne fortelle... Visst Helstad (han brukte da navnet Thorstein) gjør en bra kamp mot everton, så kom han antagli til å bli solgt visst de la nok penger på bordet. Samtidig så hadde han god kontakt med Braaten i England og han skulle bruke januar på å tenke seg om om han kunne tenke seg å forlate England og vende hjem til Norge igjen. Da kunne Brann være ett alternativ...


Tror egentlig på det du sier men eneste er: Hvorfor skal Everton som har Johnson, Yakubu, Cahill(Ofte hengende bak Yakubu i 4-4-1-1), Anichebe,  og McFadden ønske seg Thorstein Helstad? For at Helstad skal spille må slik jeg ser det fire av disse fem spillerne være utilgjengelige, hvor ofte skjer det?
I tillegg har de enda en lovende unggutt i Vaughn, hvorfor skal de dytte han bak i køen for en norsk spiss med i beste fall 4-5år igjen. Og da vil Helstad ha mistet farten sin, hva er han da? Dessuten har Helstad vel aldri gjort det særlig bra utenfor Norge, hvorfor skal han plutselig prestere i verdens tøffeste liga?
Jeg både tror og håper Helstad spiller i Brann også neste år. Om han blir solgt blir det til en klubb på lavere nivå enn PL og til en klubb som er mye dårligere besatt på topp enn Everton nå.

Så dette med Hanstveit: Får vi et greit tilbud skal han få muligheten, det fortjener han. Etter min mening er både Corrales-Kalvenes, Corrales-Kalvenes og Hanstveit-Corrales gode nok par til å utfylle vår venstrebackplass. Det beste alternativet er det vi har i dag, som både kan  
hjelpe til på stopperplass og på venstrekanten. Men det er ikke viktig fordi
Kalvenes kan vel spille kant samtidig som bredden i midten er formidabel.
Hva kan vi få for Hanstveit med ett år igjen av kontrakten? Jeg vil kanskje tippe 8mill. Henter vi Kalvenes for halvparten får vi et lite overskudd som sammen med inntektene fra Everton-matchene gir oss råd til en bra spiss og ny kontrakt med Bakke.

Nesten så RBH skal stille ultimatum til Bakke. Vi kan ikke gi vekk enda en Hardball-investering. Men nå som jeg tenker på det, minner ikke dette veldig om situasjonen med Andresen der spilleren først ville signere for så bestemme seg med lenge igjen av kontrakten at han ikke ville spille mer i Brann? Og var ikke Bakke veldig klar for å signe tidligere i høst, hvorfor får ikke RBH fram fingeren og får signert han får noen nye år?
Og er det ikke veldig rart at Brann kun signerte Bakke for 2,5år når han kom i sommervinduet i 2006? Vi brukte vel litt penger på han og da er det jo ganske rart å ikke signere minst 3 år.

dudo

Gir vi 4 mill for en Kalv med under 6 mnd igjen av kontrakten reiser jeg og skyter RBH! ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Quote from: "Fabregas"
Quote from: "tonynord"Var på Steve Perryman i dag samtig som Jan Gunnar Solli og da overhørte jeg han snakke med en av de ansatte. Og det var ikke så oppløftende det han kunne fortelle... Visst Helstad (han brukte da navnet Thorstein) gjør en bra kamp mot everton, så kom han antagli til å bli solgt visst de la nok penger på bordet. Samtidig så hadde han god kontakt med Braaten i England og han skulle bruke januar på å tenke seg om om han kunne tenke seg å forlate England og vende hjem til Norge igjen. Da kunne Brann være ett alternativ...


Tror egentlig på det du sier men eneste er: Hvorfor skal Everton som har Johnson, Yakubu, Cahill(Ofte hengende bak Yakubu i 4-4-1-1), Anichebe,  og McFadden ønske seg Thorstein Helstad? For at Helstad skal spille må slik jeg ser det fire av disse fem spillerne være utilgjengelige, hvor ofte skjer det?
I tillegg har de enda en lovende unggutt i Vaughn, hvorfor skal de dytte han bak i køen for en norsk spiss med i beste fall 4-5år igjen. Og da vil Helstad ha mistet farten sin, hva er han da? Dessuten har Helstad vel aldri gjort det særlig bra utenfor Norge, hvorfor skal han plutselig prestere i verdens tøffeste liga?
Jeg både tror og håper Helstad spiller i Brann også neste år. Om han blir solgt blir det til en klubb på lavere nivå enn PL og til en klubb som er mye dårligere besatt på topp enn Everton nå.

Så dette med Hanstveit: Får vi et greit tilbud skal han få muligheten, det fortjener han. Etter min mening er både Corrales-Kalvenes, Corrales-Kalvenes og Hanstveit-Corrales gode nok par til å utfylle vår venstrebackplass. Det beste alternativet er det vi har i dag, som både kan  
hjelpe til på stopperplass og på venstrekanten. Men det er ikke viktig fordi
Kalvenes kan vel spille kant samtidig som bredden i midten er formidabel.
Hva kan vi få for Hanstveit med ett år igjen av kontrakten? Jeg vil kanskje tippe 8mill. Henter vi Kalvenes for halvparten får vi et lite overskudd som sammen med inntektene fra Everton-matchene gir oss råd til en bra spiss og ny kontrakt med Bakke.

Nesten så RBH skal stille ultimatum til Bakke. Vi kan ikke gi vekk enda en Hardball-investering. Men nå som jeg tenker på det, minner ikke dette veldig om situasjonen med Andresen der spilleren først ville signere for så bestemme seg med lenge igjen av kontrakten at han ikke ville spille mer i Brann? Og var ikke Bakke veldig klar for å signe tidligere i høst, hvorfor får ikke RBH fram fingeren og får signert han får noen nye år?
Og er det ikke veldig rart at Brann kun signerte Bakke for 2,5år når han kom i sommervinduet i 2006? Vi brukte vel litt penger på han og da er det jo ganske rart å ikke signere minst 3 år.


Fint at du tror på meg for alt er 100% sant :) Men jeg sitter også å tenker på hva Helstad kan bidra med i Everton. De har som du nevner flere spillere som er bedre enn Helstad. Jeg rangererde hvertfall høyere enn Helstad. Men om jeg ikke husker helt feil, så var det reelle rykter om at Everton hadde henvendt seg til Brann om Helstad og Helstad sa til BA at det kunne være fristende...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Gubrask

Quote from: "tonynord"
Quote from: "Fabregas"
Quote from: "tonynord"Var på Steve Perryman i dag samtig som Jan Gunnar Solli og da overhørte jeg han snakke med en av de ansatte. Og det var ikke så oppløftende det han kunne fortelle... Visst Helstad (han brukte da navnet Thorstein) gjør en bra kamp mot everton, så kom han antagli til å bli solgt visst de la nok penger på bordet. Samtidig så hadde han god kontakt med Braaten i England og han skulle bruke januar på å tenke seg om om han kunne tenke seg å forlate England og vende hjem til Norge igjen. Da kunne Brann være ett alternativ...


Tror egentlig på det du sier men eneste er: Hvorfor skal Everton som har Johnson, Yakubu, Cahill(Ofte hengende bak Yakubu i 4-4-1-1), Anichebe,  og McFadden ønske seg Thorstein Helstad? For at Helstad skal spille må slik jeg ser det fire av disse fem spillerne være utilgjengelige, hvor ofte skjer det?
I tillegg har de enda en lovende unggutt i Vaughn, hvorfor skal de dytte han bak i køen for en norsk spiss med i beste fall 4-5år igjen. Og da vil Helstad ha mistet farten sin, hva er han da? Dessuten har Helstad vel aldri gjort det særlig bra utenfor Norge, hvorfor skal han plutselig prestere i verdens tøffeste liga?
Jeg både tror og håper Helstad spiller i Brann også neste år. Om han blir solgt blir det til en klubb på lavere nivå enn PL og til en klubb som er mye dårligere besatt på topp enn Everton nå.

Så dette med Hanstveit: Får vi et greit tilbud skal han få muligheten, det fortjener han. Etter min mening er både Corrales-Kalvenes, Corrales-Kalvenes og Hanstveit-Corrales gode nok par til å utfylle vår venstrebackplass. Det beste alternativet er det vi har i dag, som både kan  
hjelpe til på stopperplass og på venstrekanten. Men det er ikke viktig fordi
Kalvenes kan vel spille kant samtidig som bredden i midten er formidabel.
Hva kan vi få for Hanstveit med ett år igjen av kontrakten? Jeg vil kanskje tippe 8mill. Henter vi Kalvenes for halvparten får vi et lite overskudd som sammen med inntektene fra Everton-matchene gir oss råd til en bra spiss og ny kontrakt med Bakke.

Nesten så RBH skal stille ultimatum til Bakke. Vi kan ikke gi vekk enda en Hardball-investering. Men nå som jeg tenker på det, minner ikke dette veldig om situasjonen med Andresen der spilleren først ville signere for så bestemme seg med lenge igjen av kontrakten at han ikke ville spille mer i Brann? Og var ikke Bakke veldig klar for å signe tidligere i høst, hvorfor får ikke RBH fram fingeren og får signert han får noen nye år?
Og er det ikke veldig rart at Brann kun signerte Bakke for 2,5år når han kom i sommervinduet i 2006? Vi brukte vel litt penger på han og da er det jo ganske rart å ikke signere minst 3 år.


Fint at du tror på meg for alt er 100% sant :) Men jeg sitter også å tenker på hva Helstad kan bidra med i Everton. De har som du nevner flere som jeg rangerer høyere enn Helstad. Men om jeg ikke husker helt feil, så var det reelle rykter om at Everton hadde henvendt seg til Brann om Helstad og Helstad sa til BA at det kunne være fristende...


Kan jo hende at Solli mente at om han spilte bra ville andre engelske (og andre klubber) få øynene opp og vise interesse for ham, ikke bare Everton..

Edit: skrivefeil

BBB-Tony

Quote from: "Gubrask"
Quote from: "tonynord"
Quote from: "Fabregas"
Quote from: "tonynord"Var på Steve Perryman i dag samtig som Jan Gunnar Solli og da overhørte jeg han snakke med en av de ansatte. Og det var ikke så oppløftende det han kunne fortelle... Visst Helstad (han brukte da navnet Thorstein) gjør en bra kamp mot everton, så kom han antagli til å bli solgt visst de la nok penger på bordet. Samtidig så hadde han god kontakt med Braaten i England og han skulle bruke januar på å tenke seg om om han kunne tenke seg å forlate England og vende hjem til Norge igjen. Da kunne Brann være ett alternativ...


Tror egentlig på det du sier men eneste er: Hvorfor skal Everton som har Johnson, Yakubu, Cahill(Ofte hengende bak Yakubu i 4-4-1-1), Anichebe,  og McFadden ønske seg Thorstein Helstad? For at Helstad skal spille må slik jeg ser det fire av disse fem spillerne være utilgjengelige, hvor ofte skjer det?
I tillegg har de enda en lovende unggutt i Vaughn, hvorfor skal de dytte han bak i køen for en norsk spiss med i beste fall 4-5år igjen. Og da vil Helstad ha mistet farten sin, hva er han da? Dessuten har Helstad vel aldri gjort det særlig bra utenfor Norge, hvorfor skal han plutselig prestere i verdens tøffeste liga?
Jeg både tror og håper Helstad spiller i Brann også neste år. Om han blir solgt blir det til en klubb på lavere nivå enn PL og til en klubb som er mye dårligere besatt på topp enn Everton nå.

Så dette med Hanstveit: Får vi et greit tilbud skal han få muligheten, det fortjener han. Etter min mening er både Corrales-Kalvenes, Corrales-Kalvenes og Hanstveit-Corrales gode nok par til å utfylle vår venstrebackplass. Det beste alternativet er det vi har i dag, som både kan  
hjelpe til på stopperplass og på venstrekanten. Men det er ikke viktig fordi
Kalvenes kan vel spille kant samtidig som bredden i midten er formidabel.
Hva kan vi få for Hanstveit med ett år igjen av kontrakten? Jeg vil kanskje tippe 8mill. Henter vi Kalvenes for halvparten får vi et lite overskudd som sammen med inntektene fra Everton-matchene gir oss råd til en bra spiss og ny kontrakt med Bakke.

Nesten så RBH skal stille ultimatum til Bakke. Vi kan ikke gi vekk enda en Hardball-investering. Men nå som jeg tenker på det, minner ikke dette veldig om situasjonen med Andresen der spilleren først ville signere for så bestemme seg med lenge igjen av kontrakten at han ikke ville spille mer i Brann? Og var ikke Bakke veldig klar for å signe tidligere i høst, hvorfor får ikke RBH fram fingeren og får signert han får noen nye år?
Og er det ikke veldig rart at Brann kun signerte Bakke for 2,5år når han kom i sommervinduet i 2006? Vi brukte vel litt penger på han og da er det jo ganske rart å ikke signere minst 3 år.


Fint at du tror på meg for alt er 100% sant :) Men jeg sitter også å tenker på hva Helstad kan bidra med i Everton. De har som du nevner flere som jeg rangerer høyere enn Helstad. Men om jeg ikke husker helt feil, så var det reelle rykter om at Everton hadde henvendt seg til Brann om Helstad og Helstad sa til BA at det kunne være fristende...


Kan jo hende at Solli mente at om han spilte Brann ville andre engelske (og andre klubber) få øynene opp og vise interesse for ham, ikke bare Everton..


Det skal man ikke se bort fra... Han nevte ikke navn på den Franske klubben som var interresert, men de følger vell Helstad i en slik kamp vil jeg tro visst de lurer på å legge inn bud på han. Det gjelder vell alle klubber som skulle være interresert i han.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Langhår

En scenario der Hanstveit og Helstad forsvinner før seriestart er alt annet enn lystig. Vi står da uten naturlige venstrebacker og uten tippeligaens beste spiss. Det sier seg selv at et eventuelt gullkandidatur i en slik situasjon vil bli svært svekket. Noe som igjen vil føre til at andre,ambisiøse spillere vil begynne og telle på knappene.

På den annen side kan man jo ikke tro at BruunH vil sitte rolig å se på en slik situasjon. Hans jobb er jo og gi Mjelde de redskapene han trenger for å skape et topplag. Det greide han ifjor, så inntil videre velger jeg og tro at BruunH har planene klare for de fleste eventualiteter. At det nå ser ut til å nærme seg en løsning mht spillerkjøp er også et lyspunkt her.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Klaus_Brann

Quote from: "Fetter Anton"Ijeh på vei til Lyn? http://www.fxt.no/tippeligaen/viking/article1516280.ece Nå må vi handle!

Med Peter Ijeh vil vi ha tre klassespisser, og det trenger vi i en lang sesong. Han ville faktisk hevet laget i flere år fremover. Han ville utfylle Helstad/Winters, og gi oss flere valgmuligheter i angrep. Alternativene som det snakkes om er også OK, men bare som korttidsløsninger -

Ijeh 30 år
Allbäck 34
Rushfeldt 35


Viking har sagt at de ikke er interessert i å selge han til gullrivaler, og da er vel vi ganske utelukket...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "gunnar"Det er hensynet til datteren som bestemmer litthvor Marcus A. skal spille i år. Går vel til en svensk klubb???
http://www.bt.dk/article/20071024/sport01/71024012/


Det med hensyn til barna har vi vel hørt før, kremt, Winters...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

KEO

Quote from: "dudo"Gir vi 4 mill for en Kalv med under 6 mnd igjen av kontrakten reiser jeg og skyter RBH! ;-)


Helvete..... der forsvant kaffeen utover pc bordet:-) en av de bedre kommentarene på lenge.
Nu kør vi!

BBB-Tony

Det stod i gårsdagens engelske aviser at Helstad er aktuell for Everton...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Alzheimer/Silverspurs

Quote from: "tonynord"Det stod i gårsdagens engelske aviser at Helstad er aktuell for Everton...


Det har han vore før og. Var vel seinast for eit år sidan faktisk, uten at eg heilt skjønar kva dei skal med han :)

Xminator

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/ibergen/article1519017.ece

Det er kommet henvendelse fra MSL på Corrales. Serien der borte står som bindeledd. Corrales sier til Ibergen at det er San Jose som har forestpurt MSL om ham.

paf

Quote from: "Xminator"http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/ibergen/article1519017.ece

Det er kommet henvendelse fra MSL på Corrales. Serien der borte står som bindeledd. Corrales sier til Ibergen at det er San Jose som har forestpurt MSL om ham.

MSL? Mener du MLS - Altså Major League Soccer?

Kjell249

Quote from: "paf"
Quote from: "Xminator"http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/ibergen/article1519017.ece

Det er kommet henvendelse fra MSL på Corrales. Serien der borte står som bindeledd. Corrales sier til Ibergen at det er San Jose som har forestpurt MSL om ham.

MSL? Mener du MLS - Altså Major League Soccer?


Det høres strengt tatt mye bedre ut med Major Soccer League :)

I alle serier i USA kommer jo sporten i midten (NFL, NBA, NHL, ATP, PGA, .......).
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krøvel vellevold

Quote from: "Kjell249"
Quote from: "paf"
Quote from: "Xminator"http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/ibergen/article1519017.ece

Det er kommet henvendelse fra MSL på Corrales. Serien der borte står som bindeledd. Corrales sier til Ibergen at det er San Jose som har forestpurt MSL om ham.

MSL? Mener du MLS - Altså Major League Soccer?


Det høres strengt tatt mye bedre ut med Major Soccer League :)

I alle serier i USA kommer jo sporten i midten (NFL, NBA, NHL, ATP, PGA, .......).
 

Major Soccer League (MSL) var en innendørsliga i fotball fra 78 til 92. Det er sikkert ikke lov å gi en ny liga med andre eiere det samme navnet. MSL kan også være Major Series Lacrosse.
Legg ned hele klubben!

nummer9

Med muligheten for å miste begge venstrebackene våres, er det noen heite amerikanske venstrebacker som kan være aktuelle i en evt. byttehandel som ibergen snakker om? Noen som har peil på spillere der borte?

Baunebob

Da blir vel det å hente denne Rise fra Ham-Kam og betale en blodpris uten like.

Go Up