• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger før seriestart 2008

Started by Xminator, September 06, 2007, 05:43:46 AM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

naitsirk

QuoteTenkte mer på Brann - Tromsø komunikasjonen da... Er også sikker på at BT har noen folk der nede..


No skjønner eg ingenting av kva du babbler om. brann har jo ikkje hatt kommunikasjon med TIL, utanom forespørselen for nokre dagar sidan.
TIL er forbanna fordi media skriv at brann planlegger å legge inn eit bud.

Baunebob

Tv2 sporten: Spillerene "krever" forsterkninger.

Det er visstnok snakk om 4 nye spillere nå..

Nixon

Rød makt på Hansa

Brannmann rob

Quote from: "Baunebob"Tv2 sporten: Spillerene "krever" forsterkninger.

Det er visstnok snakk om 4 nye spillere nå..


Satser på at det er 4 kvalitets spillere, og ikke flere sjøhager eller coraller.

Xminator

Corrales må jo erstattes. Det er plass til en kantspiller til, og vi trenger to angripere.

Macavoy

Er det utenkelig å hente Daniel Braaten til Brann? Han virker jo helt ute i kulden i Bolton. Med tanke på at fyren har ambisjoner om landslaget og greier burde jo en overgang hertil helt klart hjelpe.
Som erstatter for Winters ville han vært helt superb. Kjøp an!
"fører i nesten 25 meter og hvilken avslutning, hvilken avslutning!"

vebo

Som mange før meg har nevt er han låst til Bolton frem til sommeren.
Tiocfaidh ár lá

fortune

Kunne ikke tenke meg lykketrollet uansett. Kan jo høre med Henke om han er interessert..
First is first, second is nothing

monzilla

Ang Braathen så er nok han en type som ikke vil passe inn i Brann. Fyren er lat og uengasjert. Sikker på at han hadde vært bankers på både klubblag og landslag dersom han hadde giddet.

Macavoy

Ferdighetene hans passer jo som hånd i hanske med spillestilen vår. Rask tekniker som har adskillige ess i alt av ermer. Holdningene hans tror eg ikkje ville blitt et problem. Han burde snart bli voksen, pluss at her i Brann så trener man knallhardt, man blir bedre og man spiller nydelig fotball så det måtte han ha forholdt seg til :p
"fører i nesten 25 meter og hvilken avslutning, hvilken avslutning!"


Shine

Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Bruiser

Razak Omotoyossi (22) - toppscorer i Uefa-cupen for Helsingborg med 6 mål. Scora 1 meir enn sin spissmakker Henrik Larsson. Speler i samme posisjon som Robbie, dvs til høgre. Interessant emne, og sikkert mulig å lokke vestover.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Shine

Quote from: "Bruiser"Razak Omotoyossi (22) - toppscorer i Uefa-cupen for Helsingborg med 6 mål. Scora 1 meir enn sin spissmakker Henrik Larsson. Speler i samme posisjon som Robbie, dvs til høgre. Interessant emne, og sikkert mulig å lokke vestover.


blir vel 10-20 mill for han da..
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Ricky


ostraume

Quote from: "Ricky"For ikke å si 40.


For å ikke si en større liga. Tviler på Brann er særlig aktuelt om han skal flytte på seg.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Bruiser

Quote from: "Ricky"For ikke å si 40.

Ta å rull inn gjeipen. Når var forrige gong ein såpass ung og umerritert spelar i Skandinavia blei solgt for 40 mill?

Quote from: "ostraume"For å ikke si en større liga. Tviler på Brann er særlig aktuelt om han skal flytte på seg.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

fortune

Toppscorer i Allsvenskan sammen med FM-helten Marcus Berg (som forøvrig ble solgt halveis) sammen med Ciljan inne på listen over verdens 50 største talenter. Ryktene i verkstedshallen sier at det ikke er bare-bare å hente ham..
First is first, second is nothing

Leffen

Braaten er et godt forslag. Tror han har lært seg å jobbe hardt, for å få spilletid i Bolton. Selv om han ikke får spille da....hehe
Og såvidt jeg har forstått, kan vi leie han fra januar?

dudo

Jepp, det er en mulighet. Leie fra januar med opsjon på kjøp er vel strengt tatt det samme som å kjøpe han nå.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Red Rabitt

Slik som pengesekken i Norge har vokst i det siste bør vi ha god mulighet hos svenske spillere.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Manx

Vi bør være atraktive for hele skandinavia, mindre ligaer i europa, vi er tross alt i CL og kan betale godt, og  vi har histore for Ã¥ selge videre til større ligaer..
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Falkman

Quote from: "Bruiser"
Quote from: "Ricky"For ikke å si 40.

Ta å rull inn gjeipen. Når var forrige gong ein såpass ung og umerritert spelar i Skandinavia blei solgt for 40 mill?

Quote from: "ostraume"For å ikke si en større liga. Tviler på Brann er særlig aktuelt om han skal flytte på seg.


tja, det  er ikke mer enn 4 mÃ¥neder siden Marcus Berg ble solgt for 35 millioner,  uten Ã¥ ha bevist noe utenfor Sveriges grenser. Det betyr selvsagt ikke at prisen for Omotoyossi  nødvendigvis er like høy..men jeg tviler pÃ¥ at Helsingborg finner det særlig interessant Ã¥ selge ham til en norsk klubb.

Manx

Quote from: "dudo"Jøss, er vi i CL allerede?


Vi er kvalifisert til CL, selvom vi må gjennom noen kvalikkrunder for å komme i gruppespillet, tror jeg RBH bruker Cl som et av de kraftigste agrumentene for å få spillere til Brann.
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

dudo

Nei, vi er kvalifisert til kvalifiseringen til CL. En vesentlig forskjell, som også spillere er klar over. Men det er klart, vi er blant de tre nærmeste lagene i Skandinavia.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Leffen

Ja, hehe. Vi er DEFINITIVT ikke i cL. HÃ¥per ikke det er en konsensus som sprer seg blant oss supportere

topslot

Quote from: "Shine"
Quote from: "topslot"http://www.expressen.se/sport/fotboll/1.956460/ifk-in-i-jakten-pa-ailton

????



Hva mener du, at brann burde ta opp jakten?


Ja det burde da være et godt spiss alternativ... Brann vet vel bedre enn de fleste at et mijøskifte kan få spillere til å blomstre! Og hvis denne spilleren først blomstrer tror jeg han har talent og utviklingspotensiale enn de fleste i skandinavia. Ny Afonso Alves eller Ari...

Shine

Kunne sikkert vært greit å hatt han på prøvespill, du får sende en email til RBH :)
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

dudo

Det ryktes at Ijeh av personlige årsaker er på vei bort fra Viking til en annen TL-klubb. Selv om han er veldig god er det ikke en spiller jeg vil ha til Brann, jeg tror ikke han hadde passet inn i gruppen i det hele tatt. Forhåpentligvis går han til Lyn (som er nevnt), FFK eller en eller annen annen jallaklubb.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Ijeh hadde passet veldig godt som spiller. Som person vet jeg ikke. Men som spiller hadde han vært perfekt sammen med Helstad.

Ricky

Som person hadde det kræsjet helt. Alle klubber han har vært i, har det vært snakket om "primadonnanykker" og at han er en ganske krevende person å forholde seg til. Han ser på seg selv som den store stjernen på laget, og det er ingen tilfeldighet at han aldri er mer enn rundt to sesonger i hver klubb.

Ijeh er en god spiss, men ingen tilrettelegger for Helstad, for å si det sånn.. Antageligvis hadde han forventet motsatte roller; at Helstad skal spille fri Ijeh. At han i tillegg snart fyller 31, og er priset til over 10 millioner, så ville jeg kalt et slikt kjøp å pisse i buksen for å holde seg varm. Håper RBH kan klare å få mer ut av slike pengesummer.

Romarius

Får man Ijeh til 10 mill, er det et kupp. Tror overhode ikke det er lett å få tilsvarende kvalitet til den prisen. Ser argumentet med personligheten, men tar gjerne sjansen.
På den annen side; går han til Lyn, øker vel mulighetene for å få Hoff. Greit det og.

Xminator

Han er ikke en direkte tilrettelegger slik som VPG, men det er nok ikke få Vikingmål der han har vert 3. sist på ballen.
Helstad er en bakromsspiss. Ijeh er en møtende spiss som i rett situasjon også vil vende bort forsvareren. Det er dette som gjør ham så farlig. De er to såpass ulike spillestiler at jeg tror de kunne utfylt hverandre og gjort 1+1=3.

Det vil være mindre å pisse i buksen enn hva tilfellet var med Rushfeldt. Eller Håvard Flo...

Som med VPG sier jeg ikke nei til en spiller med de ekstremferdighetene han har.

Innlandsmax

HA (Hamar Arbeiderblad) melder i dag, lørdag 8. desember, at "HamKams sportslige ledelse er i dialog med Abiodun, men har ennå ikke tatt en avgjørelse". Tror den avgjørelsen det er snakk om er om Abiodun skal tilbys ny kontrakt eller ikke. Selv har Abiodun vært ute i samme avis og sagt at han ønsker å spille for HamKam. På spørsmål fra HA svarer sportsjef Lars Tjernås at "Jeg vil ikke være konkret når det gjelder ham. Vi går ut med det vi har når vi har tatt en endelig avgjørelse og er ferdig med prosessen".

Er ikke helt sikker på hva det er som gjør at HamKam nøler, om det er kneet hans (som har vært i overkant trøblete) eller personligheten, og de utenomsportslige vanskelighetene.

Skal på ingen måte være bastant eller skråsikker, men tillater meg å spekulere litt: Det er ingen tvil om at Abiodun på sitt beste er en helt rå spiss. Jeg har skrevet det før, og jeg skriver det igjen: Han har et rykk av en annen verden, er stor og sterk og brøyter seg vei, og kan gjøre betydelige ting på egen hånd. Bra luftstyrke også.

Så er det akkurat spørsmålet om han kan bringes tilbake til "sitt beste". Når det gjelder den personlige sida: Tror han enten er i ferd med å sone fengselstraffen, eller er ferdig med den (dømt for trusler, eller var det truende adferd?, mot en tidligere kvinne-bekjentskap). I HA har han snakket om "kjæresten min", så kanskje ting har stabilisert seg litt på den kanten, og er klar for å begynne med "blanke ark" og "en ny sjanse"?

Når det gjelder kneet: Kanskje de som reparerte Martin, også kan reparere Abiodun? Kunne kanskje undersøke han i alle fall? Kanskje HamKam kunne være interessert i det?

Brann vil være et opprykk for Abiodun, og dermed hevet selvfølelse/selvtillit/spilleglede/sportslig engasjement. Samtidig har han lært mye "the tough way" i HamKam, slik at han kanskje ikke går på ei ny blemme med "konge/primadonna-status". Klubbskifte, miljøskifte = positiv impuls. Tror også spillestilen i Brann vil passe han godt (mye mer langs bakken, og mye mer aksept for de individuelle raidene).

På sitt beste er han en Winters-erstatter ganget med 1,5, og på sitt beste har jeg en bedre magefølelse for han enn for Ijeh.

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article96058.ece

Brann tilbyr Winters ny kontrakt. Og det skulle ikke forundre meg om han takker ja. Det har vært snakk om at han må gå ned en halv million i lønn for å gå til en middels skotsk klubb. Hvis Brann plusser på noen hundretusen i den nye kontrakten kan det bli for mye å si nei til.
Rød makt på Hansa

Ricky

(LÃ¥nt fra VG)
2 siders i Stavanger Aftenblad om Espen Ruud: "Derfor vil jeg til Viking"
-skal rendyrkes som høyreback, er best og har størst potensial der
-mulighetene for landslagsspill
-Viking i toppen og spill i Europa
-Viking stadion er utrolig flott med fullt hus
-stemningen på stadion er han fascinert av


Hvorfor i all verden har vi ikke lagt inn bud på ham?

Belfort

Quote from: "Ricky"(LÃ¥nt fra VG)
2 siders i Stavanger Aftenblad om Espen Ruud: "Derfor vil jeg til Viking"
-skal rendyrkes som høyreback, er best og har størst potensial der
-mulighetene for landslagsspill
-Viking i toppen og spill i Europa
-Viking stadion er utrolig flott med fullt hus
-stemningen på stadion er han fascinert av


Hvorfor i all verden har vi ikke lagt inn bud på ham?


Fordi Rbh har hatt et prosjekt nord for polarsirkelen som har tatt litt tid.

naitsirk

og kor mykje tid har han brukt på det?
følger du etter han?

smaalanda

Sier litt om stemningen på Skagerak Arena når han er facinert av Viking Stadion, eller kanskje han var facinert pga at han kunne høre en knappenål falle? Hvem vet...
KMO!!!

Markmus

Quote from: "smaalanda"Sier litt om stemningen på Skagerak Arena når han er facinert av Viking Stadion, eller kanskje han var facinert pga at han kunne høre en knappenål falle? Hvem vet...

haha, lurte litt på den jeg også. Det kan helt sikkert være bra stemning på Viking stadion også, men det er jaggu ikke ofte man hører noe til. Men han har nok sammenlignet med Skagerrak Arena ja.
Ka du ve?

olebrann3

er ikke for sent å hente han enda

Markmus

Quote from: "Xminator"Ijeh hadde passet veldig godt som spiller. Som person vet jeg ikke. Men som spiller hadde han vært perfekt sammen med Helstad.

Som spiller hadde han vært perfekt - han er god det Helstad ikke er god og motsatt. Men som person er jeg riiiiiiimelig skeptisk. Er alltid et eller annet tull med den luringen.
Ka du ve?

Xminator

Brann kommer ikke til å satse på Espen Ruud som back, og da er egentlig det løpet kjørt. Er uenig i at han har størst potensiale som back også. I 4-4-2 er han nok bedre der på midtbanen.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Quote from: "dudo"


En fornuftig regelendring. Det har ikke noe og si om en spiller kommer fra Sverige eller Ã?vre Volta.

dudo

Enig. Når er det dette møtet avholdes hvor de stemmer over bl a utvidelsen av TL?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

fortune

Mars.. Tviler på at forslaget går gjennom, spenningen for 60% av tippeligaen blir jo da borte ved sankthans...
First is first, second is nothing

dudo

Tja, er ikke dette bare en proforma-avstemning da? Du må jo huske at de 60% det er snakk om slett ikke vil ha noen spenning for egen del - ihvertfall ikke av den typen. De siste 40% vil ha dette unnagjort for å få flere kamper og høyere inntekter.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

fortune

Selve utvidelsen går nok gjennom, men neppe måten NFF ønsker å gjennomføre den på, dvs at ingen lag rykker direkte ned..
First is first, second is nothing

Go Up