• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kongesangen

Started by Brann_ruler86, August 27, 2007, 17:36:56 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brann_ruler86

Ja jeg vet at det har blitt laget en sang på denne melodien, men den synges jo aldri på stadion. Det inntrykket jeg har fått her på forumet, er at  folk syns dette er en dritfet melodi men de er lei av å synge om at Enga rykker ned, om at Brann skal ta seriegull og 1963.

Det er jeg forsåvidt enig i. Vi trenger flere sanger som kan synges uavhengig av vår tabellplassering, uavhengig av enga sin tabellplassering og uavhengig av om det spilles serie, cup, UEFA eller CL-kamp. Av den grunn velger jeg derfor å komme med et nesten nytt tekstforslag til denne melodien. Jeg har beholdt de to første linjene, og endret resten. Jeg kunne postet dette forslaget i "forslag til sanggruppen!"-tråden, men jeg føler at det meste der drukner i mengden og forsvinner. Dette er en melodi som virkelig kan runge på stadion, og da syns jeg den fortjener en seriøs diskusjon.

Tekstforslaget mitt syns jeg ikke er perfekt, men det var det som datt inn i hodet på meg etter å ha gått rundt og nynnet på melodien i et par dager. Hvis noen har forslag til forbedring så kom gjerne med det.

"Syng for vårt SK Brann,
støtt de med klapp og sang,
gi alt du kan.
I rødt går elleve mann,
bærer stolt drakten fram,
fins kun et lag i dette land, det e SK Brann"


Kom gjerne med ris/ros.
Gå ta banen!

vebo

"...vi vinner serien, vif rykker ned(ner) igjen..."
Tiocfaidh ár lá

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann_ruler86

Jeg har ingenting imot den gamle teksten og synger gjerne med på den hvis den blir startet, men hvis den funker så bra, hvorfor blir den da aldri sunget???
Gå ta banen!

TroBlo

Etter all debatt rundt at folk er lei rykke ned, 1963 og gull, synes jeg dette forslaget er kongesangen verdig. Det må da gå an å forandre tekster til det bedre eller? Idette forslaget slipper vi både Rosenborg og VIF i tillegg (de synger vi om i en annen sang) Jeg synes også det er riktig å starte en ny tråd for hver melodi som trenger tekst. Tråden "Forslag til sanggruppen" er blitt helt bortkastet.
Hansa felt C

Klaus_Brann

Quote from: "Brann_ruler86"Jeg har ingenting imot den gamle teksten og synger gjerne med på den hvis den blir startet, men hvis den funker så bra, hvorfor blir den da aldri sunget???


Jeg har ikke hørt den har blitt startet en gang, men synes det er en veldig bra tekst til en veldig bra melodi!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tr0Ndemann

What a waste of council tax, we paid for your hats!

Klaus_Brann

Quote from: "tr0Ndemann"Er en knallflott melodi som fint kan ruge over Stadion etter min mening. Er som en slags norsk versjon av Rule Britania.


Ja, det er litt samme feelingen over den melodien..Selv om Rule Britania er noe av det vakreste!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

knutern

Liker denne, forfriskende med en sang der vi ikke tar gull... Er med på denne om jeg hører den på felt A.

fortune

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "tr0Ndemann"Er en knallflott melodi som fint kan ruge over Stadion etter min mening. Er som en slags norsk versjon av Rule Britania.


Ja, det er litt samme feelingen over den melodien..Selv om Rule Britania er noe av det vakreste!


Rule Britania er grei nok, men hva med å bruke den engelske nasjonalsangen istedet? Den er enda mektigere!! Eh vent litt nå, har ikke jeg hørt den et annet sted?
First is first, second is nothing

HansaInferno

Syng for vårt kjære Brann
hver mann må bære fram
Brann med vår sang
rødt skal min tro forbli
rødt som mitt blod for de
Bergen vi stopper aldri opp
gir alltid alt for Brann


Et forslag fra meg.. Men det var ikke en lett melodi å lage tekst til. Må vel forbedres.
Breiflabben, baby!

Roald

Quote from: "HansaInferno"
rødt skal min tro forbli
rødt som mitt blod for de


Greit nok at det er Brann vi snakker om, men blir ikke dette litt vel kommunistisk?
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

tr0Ndemann

Er ikke meg imot. :p

Neida, du har et poeng der. Spørs hvordan folk tolker det..
What a waste of council tax, we paid for your hats!

pissepåengen

Quote from: "HansaInferno"Syng for vårt kjære Brann
hver mann må bære fram
Brann med vår sang
rødt skal min tro forbli
rødt som mitt blod for de
Bergen vi stopper aldri opp
gir alltid alt for Brann


Et forslag fra meg.. Men det var ikke en lett melodi å lage tekst til. Må vel forbedres.



kjempebra forslag, eneste er at "alltid" i siste linje passer helt inn:
ser for meg hele stadion synge denne med hendene strakt ut:)
Bergen ut av norge!

skb!

Quote from: "HansaInferno"Syng for vårt kjære Brann
hver mann må bære fram
Brann med vår sang
rødt skal min tro forbli
rødt som mitt blod for de
Bergen vi stopper aldri opp
vi gir alt for Brann

Et forslag fra meg.. Men det var ikke en lett melodi å lage tekst til. Må vel forbedres.


Den siste linjen passet ikke helt inn, lett å forandre den slik. Godt forslag, men denne må det jobbes litt med å få innført. Teksten er ikke så enkel, det tar en stund før den sitter helt.

Klaus_Brann

Quote from: "HansaInferno"Syng for vårt kjære Brann
hver mann må bære fram
Brann med vår sang
rødt skal min tro forbli
rødt som mitt blod for de
Bergen vi stopper aldri opp
gir alltid alt for Brann


Et forslag fra meg.. Men det var ikke en lett melodi å lage tekst til. Må vel forbedres.


Bra denne, men man må bli enig i hvilken versjon som skal innføres, så ikke folk synger 2-3 forskjellige versjoner.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

C@Bøe_79

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "HansaInferno"Syng for vårt kjære Brann
hver mann må bære fram
Brann med vår sang
rødt skal min tro forbli
rødt som mitt blod for de
Bergen vi stopper aldri opp
gir alltid alt for Brann


Et forslag fra meg.. Men det var ikke en lett melodi å lage tekst til. Må vel forbedres.


Bra denne, men man må bli enig i hvilken versjon som skal innføres, så ikke folk synger 2-3 forskjellige versjoner.


Teksten kommer fra cupfinalen -99 og kan ikke rokkes på, det er deres egen feil at dere ikke har hørt sangen på Stadion...
Den har blitt forsøkt innført i flere år, ble blant annet sunget under kongesangen i cupfinalen -99..
Og teksten passer 100% ifht de andre forslagene..
Menningsløst å skifte på en sang som har eksistert så lenge...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Brann69

>Teksten kommer fra cupfinalen -99 og kan ikke rokkes på, det er deres >egen feil at dere ikke har hørt sangen på Stadion...
>Den har blitt forsøkt innført i flere år, ble blant annet sunget under
>Menningsløst å skifte på en sang som har eksistert så lenge...

Eh, nettopp det at den ikke lar seg innføre er vell absolutt en god grunn til å endre teksten slik at den kanskje lar seg innføre. Den lot seg jo endre fra kongesang til en brannsang, så kan den vell endres en gang til?

Men ikke til en slik arbeidersang for 1. mai - da blir den neppe innført.
Synes det øverste forslaget er bra.

Go Up