• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

LSK-BRANN

Started by Anduro, August 17, 2007, 15:35:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Rune felt F

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Kruxleiven"Jeg lurer på om folk vet hvor vanlig det er ute i Europa og egentlig i Norge for øvrig at folk synger på den måten. Greit nok at det ikke passer til vår kultur i Brann, men for mange andre lag er det verdens mest naturlige ting.  .


Ja og man ser tydelig hvor grensen mellom øst og vesteuropa går!
Men må si at diskusjonen blir dradd vel langt, det er så vanvittig enorme forskjeller på supporterene til Lsk og til Brann at det burde ikke være nødvenidg å sammenligne, og det er vel nesten ikke sammnelignbart heller. Glad vi ikke har det sånn som de, og jeg synes synd i spillerne deres og tv-seerne som blir utsatt for den trommingen og jallingen.

Strandlien

Quote from: "CFD"Hvis du er nødt til å snakke negativt med så mange skjellsord så er det helt greit for meg ,men det bringer bare diskusjonen ned på et stadium som ikke egner seg på et forum som skal være seriøst.


Nå synes jeg det er synd at du ikke leser at dette var en kommentar fra personer som satt på RB tribunen. Og hvis du leser hva som det står på tribunene så skjønner du fort at dette er tribunen som ligger motsatt av Notar tribunen (med KFL) og 90grader av Diadora tribunen (som de rødkledde holdt til) ,men du velger heller angripe meg som person , noe som bidrar til å bringe diskusjonen enda lenger ned..

Og for å svare på det første svaret ditt , som du klarte å holde på et noenlunde greit nivå, så behøver man ikke være mange sålenge man er best ;)

Dette kan jo også leses: http://debatt.aftenposten.no/item.php?GroupID=51&ThreadID=215361

Personlig synes jeg ikke det er latterlig å støtte opp med laget sitt og lage stemning i 90minutter, og jeg er relativt sikker på at han personen som skrev dette er Brannsupporter ,men vi er jo Norges mest forhatte lag..  Som faktisk kom seg ut i Europa pga Fairplay ifjor, noe som er ganske artig å dra opp på fotballpuben en gang i blandt :)


Det var tross alt på LSK sin hjemmebane kampen gikk. Klart at en skal høre hjemmefansen best da. Alt annet ville vært ille. I tillegg er det mer eller mindre umulig for de som står midt i sin egen gjeng å klare å bedømme den motsatte supportergruppen. Så kampen på TV selv, og må si at jeg hørte kanaris klart best gjennom hele kampen, men samtidig skal Bataljonen ha skryt så det holder for lyden de klarte å lage. Var veldig tilstede i hele lydbildet under nesten hele kampen. Når en hører synging fra begge grupperinger så skaper det fantastisk stemning!

Så over til den andre diskusjonen som er helt umulig for partene faktisk å bli enige om. Det er to vidt forskjellige supporterkulturer!

Bataljonen følger den engelske stilen med synging og stemning som mye utvikler seg i tråd med kampen. Den er spontan, og legger opp til at man kan være kreativ og ta ting på sparket. Den krever dog mye mht. samkjøring og sangstyrke.

Kanaris holder seg med den mer kontinentale og sydeuropeiske stilen. Trommer brukes flittig og endel sanger går uavbrutt i mange minutter. Ikke så spontan (men kan være det), men også lettere for flere å være med på. Skaper mye lyd, uten all verdens innhold, spesielt på de lange sekvensene.

Dette er som to politiske partier som diskuterer eldreomsorg. Begge ønsker å hjelpe de eldre, men de har forskjellig syn på hvordan det skal løses. De blir aldri enige, men begge metoder funker på sin måte.

Charmless Man

Ultras-greiene funker ihvertfall for Kanaris, selv om det virker som om de har droppet alt som finnes av andre sanger. Trønderne derimot... Herre min hatt.
Ladish on the Foot

Xminator

Joda, det lønner seg at han med trommen har rytmesans. Hold-Brilljan hos kjernen har ikke det...

Brann&Bergen<3

Quote from: "Ricky"
Quote from: "CFD"
15.Cupen er for bønder


Haha, sang Lillestrøm dette til Brann-fansen i går? :)


Lurte eg veldig på og.. Hørte faktisk sangen litt. Snakk om å drite seg selv ut :P

Juve


krøvel vellevold

Quote from: "Juve"


Og jeg klarer aldri å konsentrere meg om synging når det er sinnssykt spennende og motstanderen presser på. Da er synging det som interesserer meg minst...
Legg ned hele klubben!

Lilleheil

ser at bjørn helge riise har utalt seg om kampen:
http://www.dagbladet.no/sport/2007/10/02/513844.html
om han ikke var imponert over brann. Ka sier det då om lillesrøm som taper 5-1 mot "dette laget"... de kan jo ikkje da være særlig god;)

Markmus

Riise snakker jo bokstavelig talt dritt om eget lag når han sier noe så tåpelig :)
Ka du ve?

KNUDSEN

no e jo ikke riise brødrene kjent som de skarpeste knivene i skuffen så ka du forventer av de?
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen


Tifo

Vi lar disse kanarifuglene diskutere tromming og Ole i andre fora og fokuserer heller på at vi KNUSTE lsk!

Mvh
Stian
.:Tifo-gruppen:.

Chrisstah

noen som har noe filmer fra når vi sang vi skal storme banen??
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Klaus_Brann

Quote from: "Chrisstah"noen som har noe filmer fra når vi sang vi skal storme banen??


Hvorfor ble den ikke stormet?Det hadde jo vært enda artigere..."Brannsupporterne stormet banen i gullrus"...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nightfox

Tenkte på det samme. Jeg sto nesten bakerst, man ser meg forøvrig på bildet på den nederste linken. Var klar til å storme jeg men ingen bevegde seg en meter. En vakt pr halve meter hadde aldri stoppa flere hundre brannsupportere. Og hadde blitt feil å taua inn noen også, for "alle" hadde jo gjort det. I tillegg hadde vi gitt LSK en klekkelig bot pga mangel på sikkerhet på tribunen. Ble bare teit når vi sang at vi skulle storme banen, så skjedde ingenting. Men sett fra en annen side, steg ikke antall vakter når vi sang det? Da blir det litt morsomt også.

brann.avd.molde

Det ble vel forsøkt en liten storming av banen av en liten gjeng helt nede på midten, men onkel blå var raskt ute med avtrekkeren og fikk stoppet dette desverre :( hadde noen kommet igjenom hadde vel alle stormet. Problemet der var vel alle reklame skiltene som sperrekt for klatringen unntatt der det ble forsøkt (slik jeg så det) ellers artig syn midt i sangen da onkel blå kom mann sterke for å passe på. Men den dagen vi henter det inn skal det stormes! (gullfesten feires i arresten, etter å ha blitt tatt :wink: )
Eg må inn!

The Boss

Quote from: "Nightfox"Men sett fra en annen side, steg ikke antall vakter når vi sang det? Da blir det litt morsomt også.


Haha, visst gjorde det det.. Eg sto veldig nærmt spillebanen, altså nesten helt nede, og såg de nervøse blikkene til hafslund gutta når vi sang dette, det ble fort action på walkie talkie sambandet der i gården, og politi og andre vakter fra andre deler av stadion kom til.. ganske artig!

pellerud

Har en videosnutt av "Vi ska storme banen...."
Hvordan legger jeg den ut her?

dudo

Du må legge den ut på youtube e.l. og skrive linken her.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

fortune

Jeg har hørt om et nettsted som kaller seg youtube eller noe sånt:) Anbefaler å legge den ut der og så legge link her på forumsiden.
First is first, second is nothing

pellerud

Da ligger det en liten snutt av "Vi skal storme banen" her....
http://www.youtube.com/watch?v=Nl69Pd0dfyg

Baunebob

Det eneste rette etter å ha dradd i gang "vi skal storme banen" hadde jo vært og faktisk storme banen.

Klaus_Brann

Quote from: "Baunebob"Det eneste rette etter å ha dradd i gang "vi skal storme banen" hadde jo vært og faktisk storme banen.


Ja.Denne var dritbra HVIS man faktisk hadde storma banen..Når det ikke skjedde ble det bare teit..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Det er overhode ikke noe dritbra ved å storme banen. Det er fjortiss-tenking. Få det ut av hodet, bli værende på tribunen og ikke gjør det som kan bli den største dagen på 16000 foregående bli en skamplett i Brannhistorien.

grei

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Baunebob"Det eneste rette etter å ha dradd i gang "vi skal storme banen" hadde jo vært og faktisk storme banen.


Ja.Denne var dritbra HVIS man faktisk hadde storma banen..Når det ikke skjedde ble det bare teit..

Teit? Bare kjekt å spre litt panikk i fiendens leir. Flott å se paniske vakter stimle sammen nede ved gjerdet. Tar de ikke en spøk?

Den dagen vi faktisk skal storme banen vil det ikke være nødvendig å synge det først.

Håpløs kvalitet på det klippet forresten. Er folk nødt til å legge ut alt mulig?

Ricky

Quote from: "Xminator"Det er overhode ikke noe dritbra ved å storme banen. Det er fjortiss-tenking. Få det ut av hodet, bli værende på tribunen og ikke gjør det som kan bli den største dagen på 16000 foregående bli en skamplett i Brannhistorien.



Klanen stormet da banen i Skien i 2005, tilsynelatende uten at noen VIF-tilhengere fikk dagen sin ødelagt

Go Up