• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

LSK-BRANN

Started by Anduro, August 17, 2007, 15:35:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

tribunekultur

For det første - som LSK-supporter - gratulerer jeg med en fortjent seier og et fortjent seriegull. For det andre gidder jeg ikke å unnskylde de som kaster lightere, snusbokser, beger med drikke osv - idioter. Sist, men ikke minst, ikke bagatelliser tufsen som scorer målet sitt godt inne i sekstenmeteren, men velger å løpe helt ut til sidelinja direkte foran Kanari-Fansen for å la seg feire der. Provokasjoner blir ikke så mye større det.

Xminator

Joda, stikk hodet litt lenger ned i sanden. Håper det blir rekordbot.

Northside

Brussalget på stadion ville gått i været dersom LSK feiret slik foran oss i en viktig kamp.

Ser i grunn heller ikke problemet med det. Feirer man foran motstanderens supportere så må man regne med litt dårlig cola bra bunnAppetitt eller en god dose kronestykker, spesielt nå som automatene er forsvunnet og småpengene hoper seg opp... Heter du Iversen i tillegg kan man få frokost.

kabelmann

Quote from: "Klaus_Brann"haha, herlig..Link??

Begynner nederst på denne siden: http://www.kanari-fansen.no/debatt/showthread.php?t=9698&page=7
Det er riktignok ikke så mange, men de må jo begynne et sted ;)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Hvis Kanarifansen ville hatt mer motstand på tribunen burde de overtalt klubben til å gi oss flere billetter. Litt sent å komme nå...
Rød makt på Hansa

CFD

Quote from: "Anduro"Hvordan kan ett lag i tippeligaen ødelegge en kamp på denne måten???
Brann får 730! billetter til kampen 30.9!!!!

http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2933439.ece

Følte jeg ble fysisk dårlig når jeg leste dette her!


Nå må jeg kun få kommentere at Brann gjør det samme mot omtrent ALLE bortelag og nå utaler du deg om en sak som du absolutt ikke har gjort research på, det er beklagelig at du er så feilinformert ,men slik er nå verden. Lillestrøm gir faktisk brann FLERE biletter i prosent enn det brann ga vekk til lillestrøm.

Jeg er selv bosatt i Bergen ,men holder med LSK , bare for å gjøre det klart. Og jeg kan ærlig talt si at jeg har blitt truet på fotballpuben når jeg har møtt opp med noen effekter. Er bataljonen bedre enn KFL, når en LSK supporter ikke kan ta seg noen pils på fotballpuben? Langtifra! Er det slik bataljonen opererer?

Jeg var på kampen igår og jeg er generelt sett veldig skuffet blandt brannsupporterne igår. Jeg stod på KFL feltet hvor vi som vanlig holder det gående i 88 av 90minutter ,men jeg kun hørte Brannfansen ved scoring og de siste 5-10minuttene.. Men bataljonen er ikke de første som har blitt overkjørt på åråsen.

Og ikke kom å si at det er bedre på Brann stadion (Bor på Danmarksplass, og da er jo stadion bare et steinkast unna), jeg har gått på stadion flere ganger (16mai på stadion er dog meget bra.. Jeg stortrives hver 16mai) blandt brannsupportere og det er flere hakk bedre på åråsen enn på stadion

Og for de som vil klage over variasjon mellom sangene så kan jeg sitere det av sanglisten som jeg husker fra gårsdagen. Og ja , en av sangene ble ihelsunget.

http://www.youtube.com/watch?v=szG7bX4dTic VS http://youtube.com/watch?v=YcMUKkfyWPQ

Må tenke på at det er ganske mange meter fra microfonen til KFL feltet , men uansett ble brann overkjørt på tribunen.. Desverre vant de fortjent i kampen


1 ) Vi er på stadion
2) Skarru verra lillestrømgutt
3) Fugla Klappklappklapp
4) Trom/klapp klapp/Trom Klapp/TROM FUGL!
5) Vi er Lillestrøm Kanaris
6) Shalalaalla ååååååå lillestrøm (Ble sunget ihel på kampen.. Men 15minutter med sammenhengende trøkk er det ikke mange supporterklubber som klarer)
7) Cupen skal hjem til Lillestrøm
8) Forza Fugla, olé, olé
9) "Noe om hopping , husker ikke helt hvordan den gikk"
10) Super LSK
11) Fugla til vi dør
12) Vi er kanaris og holder aldri kjeft
13.Martin tarn i ræva
14.Hater Bergen by
15.Cupen er for bønder
16.Her skal det bli ett helvette
17.I morra skal du dø (eller noe)
18.Vi kan no som ikke dere kan vi kan synge rett fram.
19.Alle spiller sangene før match
20.Du går aldri alene til åråsen

Nixon

Quote from: "CFD"Jeg var på kampen igår og jeg er generelt sett veldig skuffet blandt brannsupporterne igår. Jeg stod på KFL feltet hvor vi som vanlig holder det gående i 88 av 90minutter ,men jeg kun hørte Brannfansen ved scoring og de siste 5-10minuttene.. Men bataljonen er ikke de første som har blitt overkjørt på åråsen.


Kjære deg, hvis dere synger i 88 minutter er det ikke rart du ikke hører oss. Det er ikke dermed sagt er vi ikke synger. For vi hørte ikke dere hele tiden heller, bare registrerte noe hopping og vifting med flagg. Vi derimot står mer stille mens vi synger.
Utenom i en nervepirrende periode i andre omgang hadde vi mye synging.
Rød makt på Hansa

piraya

Quote18.Vi kan no som ikke dere kan vi kan synge rett fram.
19.Alle spiller sangene før match
20.Du går aldri alene til åråsen

smaalanda

Quote from: "CFD"
Quote from: "Anduro"Hvordan kan ett lag i tippeligaen ødelegge en kamp på denne måten???
Brann får 730! billetter til kampen 30.9!!!!

http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2933439.ece

Følte jeg ble fysisk dårlig når jeg leste dette her!


Nå må jeg kun få kommentere at Brann gjør det samme mot omtrent ALLE bortelag og nå utaler du deg om en sak som du absolutt ikke har gjort research på, det er beklagelig at du er så feilinformert ,men slik er nå verden. Lillestrøm gir faktisk brann FLERE biletter i prosent enn det brann ga vekk til lillestrøm.


Det var kanskje flere enn det Brann ga vekk til Lillestrøm, men Lillestrøm fikk vel tilbud om hele feltet sånn som de fleste andre? Solgte dere de ut? Nei desverre. Dere trenger ikke flere for billetter fordi dere ikke er flere som reiser på bortetur, er ikke vits at Brann gir dere 1000 billetter når dere slå ny rekord med 400 stykker på Brann Stadion (gratulere forresten). Dere burde gitt oss hele Diadora fordi var har et hundre ganger mer respektabelt bortefølge en det Lillestrøm kan skimte med.
KMO!!!

Ricky

Quote from: "CFD"
15.Cupen er for bønder


Haha, sang Lillestrøm dette til Brann-fansen i går? :)

CFD

Quote from: "Nixon"
Utenom i en nervepirrende periode i andre omgang hadde vi mye synging.

smaalanda

Er du en så tvangsynt idiot som det du uttaler deg som nå er det nesten ikke rart at du liker deg best uten supporterutstyr.

Vi sang i 10 minutt er du helt forbanna skrelt for intelligens? Vi sang høyt og lenge før kamp, vi sang veldig bra de første 45 minuttene av kampen, selv om du ikke alltid hørte oss fordi du står midt inne inni en annen supportergjeng er vel ikke så jævli mystisk? Vi hørte faen ikke dere så jævli mange ganger heller og sånn blir det når du står midt inni en gjeng som synger for full hals. Vi dempet oss litt i begynnelsen av 2. omgang, men tok oss opp igjen sammen med laget. Og om du hørte oss kun i slutten så er jo det bare et prakteksemple på Lillestrøm supportere sine egne lille fantasier om hvordan dere synger ut alle i hele verden. Dere sa at dere sang ut oss på Staddaen, dere ble pisset på av Klanen på eget gress og dere blir faen meg sunget ut oftere enn dere velge og tro selv, men dere for bare snakke med deres egne for resten ler av dere.

Du må gjerne svare på det første innlegget mitt også.
KMO!!!

Brannfrelst

Til mister CFD. Du sier at 16.mai på Stadion er meget bra,dette er jo helt feil. Hvilke kamper er det du ellers går på? 3.runde i cupen? 1.kvalikk i Uefa Cupen? Sist 16.mai med kanonstemning må jo ha vert mot LSK for 2 år siden.

Og for de som såg på TVen igår,så hørtes Brann fansen vel så godt,og til tider mye,mye bedre enn Fuglekoret. Det gikk overhodet ikke an å skille ut enkeltstemmer blant oss,noe som er vanlig hos andre bortesupportere siden de blir micket opp. Du tror kanskje stemningen er kanon fordi du og 10 stk rundt deg synger og hopper og dunker,men du tar skrekkelig feil.
Må nesten bare le av hele jævla togstasjon pakket som tror de lager stemning;)
2.10.07-Gullet kom hem!

CFD

Hvis du er nødt til å snakke negativt med så mange skjellsord så er det helt greit for meg ,men det bringer bare diskusjonen ned på et stadium som ikke egner seg på et forum som skal være seriøst.


Nå synes jeg det er synd at du ikke leser at dette var en kommentar fra personer som satt på RB tribunen. Og hvis du leser hva som det står på tribunene så skjønner du fort at dette er tribunen som ligger motsatt av Notar tribunen (med KFL) og 90grader av Diadora tribunen (som de rødkledde holdt til) ,men du velger heller angripe meg som person , noe som bidrar til å bringe diskusjonen enda lenger ned..

Og for å svare på det første svaret ditt , som du klarte å holde på et noenlunde greit nivå, så behøver man ikke være mange sålenge man er best ;)

Dette kan jo også leses: http://debatt.aftenposten.no/item.php?GroupID=51&ThreadID=215361

Personlig synes jeg ikke det er latterlig å støtte opp med laget sitt og lage stemning i 90minutter, og jeg er relativt sikker på at han personen som skrev dette er Brannsupporter ,men vi er jo Norges mest forhatte lag..  Som faktisk kom seg ut i Europa pga Fairplay ifjor, noe som er ganske artig å dra opp på fotballpuben en gang i blandt :)

Chris*

Quote from: "CFD"
Men uansett vil jeg bare ikke skape dårlig stemning ,men når personer kommer med feilaktige utalelser så ville jeg reagere.. Skal nå si at jeg gleder meg litt til å komme hjem til gullfeiring i Bergen. Får håpe det blir billigpils på fotballpuben :) (Hvor man går uten effekter)


Det er akkurat dårlig stemning du prøver å skape når du kommer med hvor dårlig mottatt du er på fotballpuben, og hvor rævva stemningen er i Bergen, og hvordan det var i går.
Det er naturlig å ikke synge like mye når man er nervøse, dere derimot laller i vei, uansett om motstanderen scorer eller om dere selv scorer.

Dere synger mye, men at det liksom skal være fasiten på god supporterkultur er piss.
Vi hørte ingen verdensting til dere når dere hadde årets tur til Bergen i år, visuelt sett hoppet dere mye, men noe annet enn trommen hørte jeg aldri.

Når man står midt inne i en klack som synger hele veien, er det naturlig at man ikke hører de som synger på andre siden av banen.

Dere er blitt så jævli eplekjekke de siste årene, og ærlig talt, det kler dere ikke, det kler bare oss Bergensere ;)
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

CFD

Quote from: "Chris*"
Det er akkurat dårlig stemning du prøver å skape når du kommer med hvor dårlig mottatt du er på fotballpuben, og hvor rævva stemningen er i Bergen, og hvordan det var i går.


God supporterkultur er å synge på kampene , ta bortesupportere godt imot og støtte opp om laget. Vi klarer alle sammen , mens jeg drar fram det eksempelet på fotballpuben (som har skjedd flere ganger ,men noen ganger etter kamp),mens vi ønsker alle velkommen på Martins uten så mye som et ondskapelig knuff (det var jo helt fullt så litt knuffing ble det jo)

Er det helt umulig å lese annet enn de første linjene av hva jeg skriver? Fra RB tribunen som befinner seg sånn nærmere Diadora enn Notar Tribunen (hvor feltet står)

Men hvis jeg skaper dårlig stemning så skal jeg holde godt kjeft. Var bare ute etter en saklig diskusjon

Vestkanten

Jeg var på kampen igår og jeg er generelt sett veldig skuffet blandt brannsupporterne igår. Jeg stod på KFL feltet hvor vi som vanlig holder det gående i 88 av 90minutter ,men jeg kun hørte Brannfansen ved scoring og de siste 5-10minuttene.. Men bataljonen er ikke de første som har blitt overkjørt på åråsen.

Og ikke kom å si at det er bedre på Brann stadion (Bor på Danmarksplass, og da er jo stadion bare et steinkast unna), jeg har gått på stadion flere ganger (16mai på stadion er dog meget bra.. Jeg stortrives hver 16mai) blandt brannsupportere og det er flere hakk bedre på åråsen enn på stadion
[/quote]

Utsunget på åråsen? Brannsupporterene var 720 stk og dere var godt over 10 000? Flott det at dere kan synge høyt, dere må jo kompensere for dårlig fremmøte på hjemmebane i kamp etter kamp. Men jeg må jo si at det er litt morsomt at stemningstråden deres er vesentlig større en kamptråden i nevnte kamp. Det sier litt om fokuset deres, meld dere inn i sangkor, det interesserer dere langt mer enn fotball.
Videre er det utrolig at dere i en slags selvforherligelse utbroderer hvor fantastisk flinke dere er til å synge...dere tapte 5-1, våkn opp! Er dette deres måte å forsøke å ødelegge vår seiersrus? "Vi tapte 5-1, men vi vant sangkonkurransen, og vi kom ikke ut av takten en eneste gang, utenom de 10 siste minuttene for da var trommisene våre gått hjem!!"
Forza fugla, hva i helvete er det for noe vås. Er det italienere i spillergruppen på Lsk, eller er dere bare en gjeng wannabies siden dere snakker og synger piss, ustanselig, uten å komme i utakt? Er det tøft det, forza altså? Hva skjedde med (gode) gamle "heia Lillestrøm"?
Heia Brann!

Chris*

Quote from: "CFD"
Quote from: "Chris*"
Det er akkurat dårlig stemning du prøver å skape når du kommer med hvor dårlig mottatt du er på fotballpuben, og hvor rævva stemningen er i Bergen, og hvordan det var i går.


God supporterkultur er å synge på kampene , ta bortesupportere godt imot og støtte opp om laget. Vi klarer alle sammen , mens jeg drar fram det eksempelet på fotballpuben (som har skjedd flere ganger ,men noen ganger etter kamp),mens vi ønsker alle velkommen på Martins uten så mye som et ondskapelig knuff (det var jo helt fullt så litt knuffing ble det jo)

Er det helt umulig å lese annet enn de første linjene av hva jeg skriver? Fra RB tribunen som befinner seg sånn nærmere Diadora enn Notar Tribunen (hvor feltet står)

Men hvis jeg skaper dårlig stemning så skal jeg holde godt kjeft. Var bare ute etter en saklig diskusjon


Du kommer med en nedlatende holdning inn i debatten. Dere er blitt så jævli høy på dere selv at det er kvalmt. Folk sier Bergensere er breiale, men dere tror jo dere er verdensmestere når det kommer til supporterkultur. Dere synes det er fantastisk moro å være på kamp, om man vinner 10-0 eller taper 5-1 har ikke så mye å si. Man får jo tross alt danset fra seg.

Dere ler av stemningen vi skapte i går, jeg er 110% sikker på at vi snag veldig mye høyere enn dere noen gang har gjort på Brann stadion hvertfall. Her hører vi dere aldri, dere er så få at trommen blir alt for stor for dere her.

God supporterkultur er å synge i takt med spillet, og høre det herlige stadionbruset når laget man støtter fosser fremover.

Sånn, nå fikk du tilbake med samme mynt som du prøvde å komme hit med.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

smaalanda

Quote from: "CFD"men vi er jo Norges mest forhatte lag..  Som faktisk kom seg ut i Europa pga Fairplay ifjor, noe som er ganske artig å dra opp på fotballpuben en gang i blandt :)


Nei dere er ikke Norges mest forhatte lag. Dere har sikkert veldig lyst til å være det for tenk så tøft det hadde vært, men desverre er dere ikke helt der enda. Jeg har værtfall lag jeg hater mer.
KMO!!!

CFD

Det er tydeligvis umulig å diskutere saklig. Jeg bare påpeker at vi er Norges Beste supportere , brann vant kampen fortjent pga effektivitet.

Dårlig oppmøte? Nå må vi snakke om folketall , og hvor mange prosent av Bergen og omegn kommer på kampene kontra i Lillestrøm og deler av Romerike? Det er det man må fokusere på , men slike fysiske begrensninger betyr kanskje ingenting?

Bryr du deg ikke om god tribunekultur, siden kritiserer den gode tribunekulturen vår?

Chris*

Du mener det er saklig å komme inn å utbasere at dere er Norges beste supportere? Du kommer for å provosere, og det er ganske pinlig forsøk etter at dere nok en gang fikk juling av Norges beste fotballlag.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

CFD

Quote from: "smaalanda"
Quote from: "CFD"men vi er jo Norges mest forhatte lag..  Som faktisk kom seg ut i Europa pga Fairplay ifjor, noe som er ganske artig å dra opp på fotballpuben en gang i blandt :)


Nei dere er ikke Norges mest forhatte lag. Dere har sikkert veldig lyst til å være det for tenk så tøft det hadde vært, men desverre er dere ikke helt der enda. Jeg har værtfall lag jeg hater mer.


Du har nok et annet lag du hater mer, men nå kan man jo regne med hvilket lag som får har fått flest negative innslag i BrannTV (eller TV2 som det også kalles) og generelt resten av media denne sesongen.

Tror nok jeg burde legge klart fram at man ikke kan tiltale meg som "dere". Jeg er nå bare en normal person som er bosatt i Bergen og har ingenting med noen som helst klubber og gjøre. Og at alt som blir skrevet er mine personlige meninger og ikke behøver å stemme med hva KFL eller LSK mener.

Chris: At det er morro å tape 1-5 har jeg aldri sagt ,men jeg sier bare at det er viktig å støtte opp om laget til kampen er slutt, og ang hvem som blir hørt på Brann stadion så kan jeg gjennta ordene til flere personer over meg at man hører ikke noe når man står blandt andre supportere på andre siden av banen ;)

Vestkanten

Quote from: "CFD"Det er tydeligvis umulig å diskutere saklig. Jeg bare påpeker at vi er Norges Beste supportere , brann vant kampen fortjent pga effektivitet.

Dårlig oppmøte? Nå må vi snakke om folketall , og hvor mange prosent av Bergen og omegn kommer på kampene kontra i Lillestrøm og deler av Romerike? Det er det man må fokusere på , men slike fysiske begrensninger betyr kanskje ingenting?

Bryr du deg ikke om god tribunekultur, siden kritiserer den gode tribunekulturen vår?


Dere ligger foreløpig 12 p bak Brann og er dermed pr.dags dato et mye dårligere lag enn Brann. I denne kampen var Brann dessuten et mye bedre lag, som du selv har påpekt.
Oppmøte, dersom du er fornøyd med snittet til lsk så er det vel ikke mer å diskutere. Dere måtte jo lukke salget så presset er vel enormt? Eller var baktanken at ikke Brannsupporterene skulle bli flere bill. enn høyst nødvendig for at trommen skulle høres. Takt er viktig på fotballtribuner eller.....
Heia Brann!

Chris*

Quote from: "CFD"
Quote from: "smaalanda"
Quote from: "CFD"men vi er jo Norges mest forhatte lag..  Som faktisk kom seg ut i Europa pga Fairplay ifjor, noe som er ganske artig å dra opp på fotballpuben en gang i blandt :)


Nei dere er ikke Norges mest forhatte lag. Dere har sikkert veldig lyst til å være det for tenk så tøft det hadde vært, men desverre er dere ikke helt der enda. Jeg har værtfall lag jeg hater mer.


Du har nok et annet lag du hater mer, men nå kan man jo regne med hvilket lag som får har fått flest negative innslag i BrannTV (eller TV2 som det også kalles) og generelt resten av media denne sesongen.

Tror nok jeg burde legge klart fram at man ikke kan tiltale meg som "dere". Jeg er nå bare en normal person som er bosatt i Bergen og har ingenting med noen som helst klubber og gjøre. Og at alt som blir skrevet er mine personlige meninger og ikke behøver å stemme med hva KFL eller LSK mener.

Chris: At det er morro å tape 1-5 har jeg aldri sagt ,men jeg sier bare at det er viktig å støtte opp om laget til kampen er slutt, og ang hvem som blir hørt på Brann stadion så kan jeg gjennta ordene til flere personer over meg at man hører ikke noe når man står blandt andre supportere på andre siden av banen ;)


Godt forsøk, men nå har det seg slik at jeg hadde billetter på vipen under kampen mot lsk i Bergen, og jeg hørte ikke kanaris en eneste gang. Rytmen fra trommen trengte igjennom til tider, men ingen sang.

Du synes det er god supporterkultur å drite totalt i kampbildet, og gjerne stå med ryggen til kampen og synge. Fair enough, men å utbasere at dere er best i Norge fordi dere synger MEST er latterlig. Hvis oddrane sang i 90minutter i strekk, uten stopp, hadde de da vært norges beste supportere?

Forøvrig kan dere takke dere selv for alle negative oppslag i år, tv2 kan ikke ta skylden for overfall, røde kort og syting/latterlige kommentarer fra radarparet Nordli/Fjørtoft
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

CFD

Nå har det vært utrolig mange dommeravgjørelser som har vært feilaktige. Dette er tippeligaen anno2007 og utover:

Sportsjournalisten: -Hvordan ser du på mulighetene til å vinne kampen?

Tippeligatreneren: -Vi håper og tror at dommerskandalene i dag går i vår favør og ikke motsatt. Men vi kan selvsagt ikke være sikker på at skandalene ikke rammer oss, selv om vi har hjemmekamp.

Sportsjournalisten: -Hvem blir deres viktigste mann i dag?

Tippeligatreneren: -Det blir dommeren.

Kan beklageligvis ikke utale meg om 16mai i år siden jeg var på jobb i vietnam på det tidspunktet. Men at kanarifansen ble overkjørt er jo mulig når styrkeforholdet er såpass stort. Vesentlig større enn på åråsen ,så jeg vil mene at KFL er norges beste supportere pr mann uansett hvem sammenligner med.

Northside

Quote from: "CFD"
Bryr du deg ikke om god tribunekultur, siden kritiserer den gode tribunekulturen vår?



God supporterkultur? Hvor finner man boken med disse reglene?

Eneste dere er gode på er å kopiere alt som er av populære sanger på youtube. Nevn en eneste melodi som ikke er populær i europa, men som dere bruker...

Det finnes jo ikke snev av sjel i det dere gjør, eller følelser! Dere sang ene sangen i minst 15min, jeg kan fortsatt ikke teksten, men så hørte jeg bare trommen, klapping og litt nynning. Det jeg derimot merket var at dere sang i ett bankene kjør uten en gang å reagere på det som skjedde på banen. Men det er vel kanskje ikke så nøye? Så lenge dere vinner på tribunen så er vel dere fornøyd?

Kan jo også nevne at Kanari sitt felt har godt tak, tribunen går helt opp til taket og dere har vegg på siden. Bortefeltet derimot har en liten bjelke som tak, er store rom bak og på sidene. Kanskje derfor bortefansen har litt problemer med å bli hørt av de som befinner seg på Kanari sitt felt?

BrannSupporter

Ellers var det jo nok en gang (som i Fredrikstad) noen nye artige spontane sanger som dukket opp som "vi vil ha motstand", "Lillesttrøm - håndballag", "Vi skal storme banen", "og sånn scorer Sundgot" osv..

For øvrig litt spesielt at enkelte av LSK-spillerne ankom stadion i samme inngang som oss.

Janki

Syntes det var i overkanten trangt på tribunen i går Spesielt ved trappen... Men stemininge var på TOPP:)


Også en ting til... Det stod en tulling på et sete og sa han var betalt for å være forsanger... Herregud snakk om å kaste penger ut gjennom viduet, om det faktisk var tilfelle... KLOVN! Endte til slutt opp nede ved gjerdet. Tror faktisk ikke han fikk til en dritt.

smaalanda

Quote from: "Janki"Syntes det var i overkanten trangt på tribunen i går Spesielt ved trappen... Men stemininge var på TOPP:)


Også en ting til... Det stod en tulling på et sete og sa han var betalt for å være forsanger... Herregud snakk om å kaste penger ut gjennom viduet, om det faktisk var tilfelle... KLOVN! Endte til slutt opp nede ved gjerdet. Tror faktisk ikke han fikk til en dritt.



Gikk han i en lang blå/svart frakk?
KMO!!!

Janki

Ja, ull frakk el si jakke...
'

kabelmann

Quote from: "CFD"Det er tydeligvis umulig å diskutere saklig.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Stalin


krøvel vellevold

Quote from: "André07".

men det med stemningen på stadion er vel ikke helt rett. dere sto som noen jævla salt støtter i 20min i andre omg. dere har vinni gull for faen. Tam stemning fra dere.
.
Legg ned hele klubben!

Baunebob

Denne diskusjonen blir aldri ferdig. Vi har ulike meninger. Forumet her blir jo pepret at Lsk fjortiser som skal skryte av hoppingen og dunkingen som de produserer.

Vi har en helt annen definisjon på engasjement enn hva de har !

Stakkars. De får da klamre seg til noe.De ble trossalt rævkjørt av laget vårt igår.

Brannmus

Nå gidder jeg ikke blande meg inn i denne meningsløse diskusjonen, men må si en ting alltid fascinerer meg.

Supportere tror alltid at det akkurat de hører er slik lydbilde er for resten av verden.

Husker når jeg sto på SS selv. Vi sang og lagde god stemning, og hørte naturligvis ikke et ord av det bortesupporterne sang fordi vi sto midt oppi alt levenet. Så kunne ingen skjønne når de som satt andre steder på Stadion kritiserte stemningen, fordi den ikke var god nok.

Står du på Hansa og synger, så er det naturlig at du hører svært lite til bortesupporterne helt borte i hjørnett på Gamle Sitte. De som derimot sitter på BT hører naturligvis bortesupporterne meget bra (så lenge de lager lyd) og syntes gjerne stemningen fra SS er elendig siden de blir "overdøvet".

Det eneste riktige bilde på lyden får du om du stiller deg midt ute på banen og hører trøkket som kommer fra alle kanter. Selvfølgelig vil 3000-4000 LSK-supportere lage mer liv enn 1000 Brann-supportere, men at den ene parten ikke hører den andre osv blir bare tull.

krøvel vellevold

Quote from: "Eivind""Forresten jævlig skuffa over Brann fansen idag. Jeg sto første omgangen å filmet midt mellom Brann og Lillestrøm klacken, og Brann klacken ble pisset på til de grader. I andre omgang reiste hele stadion seg å sang når vi lå under 1-3, mens Bergenserne sto som saltstøtter. At man ikke klarer å vinne tribunekampen med 800 mann i klacken når man vinner gull er patetisk.

Men kjenner jeg bergensere rett så kommer dem til å påstå at dem vant tribunekampen uansett. BERGEN UT AV NORGE!"

(http://www.ultrasfeltc.com/forum/viewtopic.php?t=265&start=10)

Tja, hva kan man si?
Legg ned hele klubben!

revert

Det er ikke vits å prøve å diskutere hvem som har best supportere. "Konkurransevilkårene" er jo helt ulikt. Mens Brann på sin side har en britisk inspirert supporterkultur, har Kanarisene mer type stemning du finner i Italia osv.

Men bare for å ta et lite eksempel da. Anfield Road er som det kommer frem her http://www.liverpool.no/cda/storypg.aspx?id=12597 kåret til den banen i verden med best atmosfære. Dette er det supporterne selv som har vært med å bestemme. Og hvem er det som har den supporterkulturen som ligner mest på den man finner på banen med best atmosfære?

Svaret sier vel nesten seg selv.

krøvel vellevold

Quote from: "PelleB"Alle glemmer en viktig ting i gledesrusen. Lillestrøm fansen var Amazing! De kan virkelig synge i 90 min, først da det stod 5-1 stillnet de noe men selv da var dem veldig bra.


Så det er "amazing" av et kor å holde en konsert som varer i 90 minutter? Vil det være "amazing" hvis vi inviterer et mannskor til å synge gjennom hele Lyn-kampen?
Legg ned hele klubben!

Charmless Man

Det er vel ingen hemmelighet at stemningen blant oss Brann-supportere kan være alt fra Norges beste, til bortimot Norges dårligste. Det handler vel mer om dårlig organisering enn at vi er medgangsupportere. Igår var det som vanlig på østlandsbortekamper ganske mye familiefolk, men stemningen var vel sånn noenlunde fordet.

Og Kanaris: Hvorfor må dere synge "Hater Bergen-by"? Blir ikke mer patetisk enn å ta rop fra Klanen.
Ladish on the Foot


grei


skb!


Ricky

Tipper det innen kort tid vil være vanlig på Lillestrøm å lage oversikter over dagens sangprogram og dele det ut før kampstart.

Etter dagens TIFO-show starter vi umiddelbart med 7 minutter med "Forza fula", før vi dunker på trommen og roper "ful" i 3 minutter. Forsangerne vil som vanlig vise tegn når vi skal bytte rop. Deretter skal vi forsøke oss på den nye sangen som heter "Sha la la, LSK", teksten til denne finner du på baksiden av arket. Vi regner med å bruke 5-10 minutter på dette. Vi vil så hylle en eller to spillere som har utmerket seg positivt, før vi setter i gang med "heia heia heia fula" mens vi hopper i ca 5 minutter. Vi runder av med en gammel slager, nemlig "Vi er Lillestrøm kanaris", som vi skal prøve å holde gående helt til pause!

krøvel vellevold

Quote from: "CFD"Dårlig oppmøte? Nå må vi snakke om folketall , og hvor mange prosent av Bergen og omegn kommer på kampene kontra i Lillestrøm og deler av Romerike? Det er det man må fokusere på , men slike fysiske begrensninger betyr kanskje ingenting?

?
Legg ned hele klubben!

KennethS

Quote from: "grei"At ikke flere er med på denne Bob Marley-syngingen (oioioi) som høres på videoklippet fra slutten av kampen skyldes vel det at dette strengt tatt ikke er en av våre sanger, og heller ikke vår type sang (gudene skal vite hvor den kom fra). Relativt bondete greier som passer bedre til Bodø/Glimt (og kanskje også Lillestrøm) enn til Brann.


Den ojojoj hoppingen med sjerfet var nok ironisk ment mot kanari fansen sin for supporter kultur. Lo godt da den gikk:)

Tviler på at den blir noe fast innslag i fremtiden :)
tå på Brann

Kruxleiven

Jeg har ingen problemer med å forstå begge fans i saken om stemning på tribunen. Klart man kan synge når man er nervøs. Laget trenger jo hjelp til tider og som supporter ønsker man å hjelpe laget frem. Jeg kan også forstå at man tier når man er nervøs og ønsker at stemningen skal komme spontant, men etter min mening virker vi Brannfans grenseløst opptatt av at det stemning skal komme naturlig. Den er best og høyest når den kommer naturlig, men laget trenger støtten mer i perioder der vi ikke finner det naturlig å synge så høyt. Det handler om å stå frem for laget, hjelpe dem når de trenger å heve spillet og vise at man er stolt av laget selv om de spiller dårlig. Imidlertid er ikke jeg en slik supporter selv lenger. Har nok kastet meg på opplegget om at vi er et storlag og at vi med vår spillerstall bør prestere bra i alle kamper. I hvertfall i tippeligaen.

Hva gjelder fans må da enkelte av våre egne våre dumme. Forza synging og "ole-lalling"? Jeg lurer på om folk vet hvor vanlig det er ute i Europa og egentlig i Norge for øvrig at folk synger på den måten. Greit nok at det ikke passer til vår kultur i Brann, men for mange andre lag er det verdens mest naturlige ting. Og selv om enkelte kanskje er stolte av å synge om trange Bergensmau og skillingsboller, sild og makrell og fjorder så skaper jo interansjonale melodier med bruk av forza og ole/ale langt bedre stemning enn våre lokale Bergenssanger. Det er derfor man tar de melodiene fra utlandet liksom. På toppen av det dokumenterer jo denne LSK-supporteren at de har langt flere sanger å velge i som har bare norsk tekst. En blanding med internasjonale sanger og egenprodusert kunne vært bra. Imidlertid er jo vår fans så rensyret Bergenspatriotisk og for engelsk fankultur at vi bare kan glemme å synge om noe annet enn at gullet ska hem.

For øvrig er det deilig å være Brannsupporter om dagen. Føler jeg sitter med beina på bordet og hendene bak nakken. Det er trygt, bekymringløst det som skjer. Føler jeg snakker mer om de andre lagenes misery enn om det som skjer i Brann om dagen. Det er fint å slippe å bekymre seg. Har prøvd å si at gullet er ikke helt i boks enda, men det vil liksom ikke inn nå. Alt skal gå galt om vi ikke tar det i år. Jeg føler faktisk det er litt dumt at det ikke er mer spenning om gullet, men et evntuelt tap mot Lyn vil nok snu på det.

Tore Larsen

Quote from: "Ricky"Tipper det innen kort tid vil være vanlig på Lillestrøm å lage oversikter over dagens sangprogram og dele det ut før kampstart.

Etter dagens TIFO-show starter vi umiddelbart med 7 minutter med "Forza fula", før vi dunker på trommen og roper "ful" i 3 minutter. Forsangerne vil som vanlig vise tegn når vi skal bytte rop. Deretter skal vi forsøke oss på den nye sangen som heter "Sha la la, LSK", teksten til denne finner du på baksiden av arket. Vi regner med å bruke 5-10 minutter på dette. Vi vil så hylle en eller to spillere som har utmerket seg positivt, før vi setter i gang med "heia heia heia fula" mens vi hopper i ca 5 minutter. Vi runder av med en gammel slager, nemlig "Vi er Lillestrøm kanaris", som vi skal prøve å holde gående helt til pause!


hehe latterkick :)
Mvh

Tore

Mick

Det som slår meg når jeg ser på kampen på tv, er at trommen fungerer som noe som holder stemmningen i gang. Det er en motivator for å holde lallingen inntakt. Dette er jo ingen bombe, men jeg ble overasket over hvor gjennomgående trommen ble brukt, hver gang det var stille hvor stemmningen falt litt dro de i gang trommen igjen og sangen fulgte etter.

Etter Brann sitt første mål dro de igang trommen, det var en liten pause rett etter målet hvor man bare kunne høre Brann supporterne juble, så startet trommene og sangen fulgte på. Når stemmningen er på bunn hjelper det å ha noe som bryter stillheten og automatisk nesten uten krefter skaper "stemmning". De fleste her vet hvor vanskelig det er å få igang en sang når det butter litt imot, den trommen er ikke et akkopamang det er som i en romersk gallei, med slavene bak roret :ro, ro, ro, uff den monotone tilværelsen. Uten trommer tror jeg LSK hadde slitt og jeg er overlykkelig for at vi har kreativitet og frihet til å frigjøre oss fra slike, djevelens virkemidler. Det er ting å utsette på syngingen til tider, men vi tar i det minste aldri i bruk en tromme fordi vi er så livredde for stillhet som Fugla.

Når det gjelder selve stemmningen, er det tull at Brann supporterene ble sunget ut av LSK supporterne, greit nok at du hører LSK supporterne bedre, men Brann er tross alt 5 % av publikum. Fra det jeg så på TV hørte man godt Brann supporterne.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

krøvel vellevold

Quote from: "Kruxleiven"Jeg lurer på om folk vet hvor vanlig det er ute i Europa og egentlig i Norge for øvrig at folk synger på den måten. Greit nok at det ikke passer til vår kultur i Brann, men for mange andre lag er det verdens mest naturlige ting.  .
Legg ned hele klubben!

steinbygger

Quote from: CFD
Quote from: "smaalanda"
Quote from: "CFD"men vi er jo Norges mest forhatte lag..  Som faktisk kom seg ut i Europa pga Fairplay ifjor, noe som er ganske artig å dra opp på fotballpuben en gang i blandt :)


Nei dere er ikke Norges mest forhatte lag. Dere har sikkert veldig lyst til å være det for tenk så tøft det hadde vært, men desverre er dere ikke helt der enda. Jeg har værtfall lag jeg hater mer.


Du har nok et annet lag du hater mer, men nå kan man jo regne med hvilket lag som får har fått flest negative innslag i BrannTV (eller TV2 som det også kalles) og generelt resten av media denne sesongen.
quote]

Har bare en ting å si Ivar Hoff.

Det er vel den som er lønnet av Tv2 som har de største sympatiene for ett lag i TL og det er ikke akkurat Brann han holder på.

Go Up