• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

LSK-BRANN

Started by Anduro, August 17, 2007, 15:35:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BrannSupporter

FFK-kampen var vel også "utolsgt"? Var jo noen ledige plasser på de nederste radene.

krøvel vellevold

Quote from: "BrannSupporter"FFK-kampen var vel også "utolsgt"? Var jo noen ledige plasser på de nederste radene.


Var vel helst det at folk trakk oppover og presset seg sammen der pga regnet.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: "BrannSupporter"FFK-kampen var vel også "utolsgt"? Var jo noen ledige plasser på de nederste radene.


Som Krøvel sier, pluss at vi sto ganske mange folk i midtgangen..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Pondan

Nixon, jeg mente 2230 =)

Nixon

Quote from: "Pondan"Nixon, jeg mente 2230 =)


Det er dristig! Da må du kjappe deg etter kampen gitt.
Og håpe at det ikke er kø i sikkerhetskontrollen...;)
Rød makt på Hansa

The Boss

Quote from: "Pondan"Nixon, jeg mente 2230 =)


Det ender nok opp med at du må ut med ca 1500 ekstra for å være med på krøvel sitt fly ;) Rekker du 22.30......Da er du god da!! Gambling kalles det!

Northside

Quote from: "BrannSupporter"FFK-kampen var vel også "utolsgt"? Var jo noen ledige plasser på de nederste radene.


Som flere sier så skyldes det at vi trakk opp på tribunen.

Men, dersom NFF ikke hadde vært så jævlig pirkete på reglene sine så kunne FFK sluppet inn 1,5 tilskuer per sete (I følge NFF så går det 1,5 person per sete dersom man står), da ville vi plutselig hatt mange flere billetter ledig.
Desverre så skal jo vi følge alt av regler, til tross for at det aldri har skjedd en ulykke på en tribune i Norge hvor de har sluppet inn for mange personer (tribune med sete).

Til Pondan:
20:30 flyet rekker du.
Stå i utgangen av stadion ved kampslutt, løp som faen gjennom bygden og ned til stasjonen. Billetten må være kjøpt på forhånd.
Ankomst Gardermoen. Løp opp til sikkerhetskøen, snik med stil og du rekker flyet.
Klarte det fint i fjor...

paf

Quote from: "NorthsideFCDH"Men, dersom NFF ikke hadde vært så jævlig pirkete på reglene sine så kunne FFK sluppet inn 1,5 tilskuer per sete (I følge NFF så går det 1,5 person per sete dersom man står), da ville vi plutselig hatt mange flere billetter ledig.
Desverre så skal jo vi følge alt av regler, til tross for at det aldri har skjedd en ulykke på en tribune i Norge hvor de har sluppet inn for mange personer (tribune med sete).

1,5 person pr sete er nok en misforståelse. Det er det det blir plass til dersom man tar vekk setene siden folk da delvis kan stå bak hverandre. Så lenge setene er der kan man ikke regne på den måten. Jeg kan heller ikke se at dette er nevnt noen plass i NFFs arrangørhåndbøker eller sikkerhetsforskrifter.
Nå er det først og fremst supporterne som har kjempet for å få tribuner som ikke er overfylt. I gamle dager var det voldsom overfylling av ståtribunene på plasser som Sogndal, Viking og ikke minst Haugesund. Det er det heldigvis en slutt på nå.
Det er også en sikkerhetsmessig side av dette. Jeg kan love deg at Brannvesenet hadde satt foten ned hvis man slapp inn en kjeft for mye på sittetribunen.
Til slutt: Det er ikke tillatt å stå på sittetribuner (i følge regelverket). Da skal man også unngå å ta det for gitt at folk står der.

Super Hasund

Eg reiste med bst buss til bortekampen mot rosenborg i 2002. etter det har eg reist på andre måter. Så husker isje helt kordan dette buss oplegget fungerer..
SÃ¥ hadde vert bra med svar. De som reiser med buss, e de sikret kamp billett eller?
Litt små nervøs takk på forhånd
La Folket Synge

*Feltz*

Nixon

Quote from: "Super Hasund"De som reiser med buss, e de sikret kamp billett eller?


Ja.
http://www.bataljonen.no/?page=26&news=38
Rød makt på Hansa

Super Hasund

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Super Hasund"De som reiser med buss, e de sikret kamp billett eller?


Ja.
http://www.bataljonen.no/?page=26&news=38


Takker å bukker for kjapt svar.
                    Gullet ska hem
La Folket Synge

*Feltz*

KennethS

Nok et rødt kort til Kippe :) blir vel ikke mer tippeliga fotball på han iår:)
tå på Brann

thesevs

Og der gikk Kippe ut med rødt kort i kampen mot Stabæk.. ingen dum ting det!!! :-D
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Belfort

Jeg mener at Kippe vil sone i cup-kampen mot stabæk på onsdag ettersom det er et rødt kort. Hadde det blitt med det gule så ville han sonet mot oss på søndag. Noen som kan bekrefte dette?

Willy Wonka

Hvordan blir det nå da?
Må Kippe stå over cupkampen og dermed spilleberetiget mot Brann, eller må han stå over mot Brann, men kan spille mot Stabæk i midtuken?

Nuen

er det ikke bare tippeligaen det gjelder når han får kort i en tippeliga kamp då? uansett var det ikke bra han fikk rødt kort, han fikk først gult å måte uansett stått over brann kampen. men no spiller lillestrøm med 1 mindre og det er jo til fordel for stabæk istedenfor at de hadde spilt med like mange og "større" sjanse for uavgjort
2.10.2007

Baunebob

MÃ¥ han ikke da sone en gang for det gule kortet ?

Og igjen en gang for det røde ?

Altså 2 ganger.

sabu

Frode Kippe må stå over neste seriekamp, dvs mot Brann.

tj00m

der var Riise borte og :D
Brann Bergens Stolthet!

sabu

Han bør jo få to kamper, ellers fungerer jo ikke systemet. Dvs, han fikk jo gult kort først som ville gjort at han hadde vært suspendert uansett neste serieomgang.

Hahahaha, Riise også ble utvist for Lillestrøm. Digg :D

Belfort

Quote from: "sabu"Frode Kippe må stå over neste seriekamp, dvs mot Brann.


Er du helt sikker på dette?

Kent

Quote from: "Belfort"
Quote from: "sabu"Frode Kippe må stå over neste seriekamp, dvs mot Brann.


Er du helt sikker på dette?

ja

KennethS

Quote from: "Belfort"
Quote from: "sabu"Frode Kippe må stå over neste seriekamp, dvs mot Brann.


Er du helt sikker på dette?


Ja både Frode Kippe og Bjørn H. Riise må stå over mot Brann.
tå på Brann

sabu

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Belfort"
Quote from: "sabu"Frode Kippe må stå over neste seriekamp, dvs mot Brann.


Er du helt sikker på dette?


Ja både Frode Kippe og Bjørn H. Riise må stå over mot Brann.


Stemmer dette. Vet ikke om Bjørn Helge var i farsonen med et gult kort, men begge står over mot Brann, og Kippe står over mot Brann og serieomgangen etter den også.
Bjørn Helge vet jeg ikke, men uansett står han over mot Brann.
I og med at Kippe var i faresonen med kun gult kort i dag, så måtte han stått over mot Brann uansett. Men siden han fikk 2 gule = rødt kort så må han stå over 2. Hvis ikke så funer ikke systemet.

Belfort

Quote from: "sabu"
Quote from: "KennethS"
Quote from: "Belfort"
Quote from: "sabu"Frode Kippe må stå over neste seriekamp, dvs mot Brann.


Er du helt sikker på dette?


Ja både Frode Kippe og Bjørn H. Riise må stå over mot Brann.


Stemmer dette. Vet ikke om Bjørn Helge var i farsonen med et gult kort, men begge står over mot Brann, og Kippe står over mot Brann og serieomgangen etter den også.
Bjørn Helge vet jeg ikke, men uansett står han over mot Brann.
I og med at Kippe var i faresonen med kun gult kort i dag, så måtte han stått over mot Brann uansett. Men siden han fikk 2 gule = rødt kort så må han stå over 2. Hvis ikke så funer ikke systemet.


Grunnen til at jeg spør er at det tidligere har vært episoder der spiller har spekulert i og få sitt gule kort nr 2 for dermed og kunne sone i cupen men være klar igjen til serien.

Brannfrelst

Hahaha ler meg ihjel;) For en fantastisk dag for fotball!
Jeg tør å påstå om vi slår LSK,er gullet heme. 95% sikkert..
Så kjør over pakket neste søndag;)
2.10.07-Gullet kom hem!

bubba

Kippe må stå over en kamp, men han står over for det røde. De to gule strykes og han er igjen i faresonen for karantene når han kommer tilbake på banen. Altså står han med like mange gule kort som før dagens kamp.

Brannfrelst

Men er det helt sikkert at begge disse står over mot Brann? Gjelder kortene kun for seriekamper? LSK har jo en cup kamp til uken..
2.10.07-Gullet kom hem!

Belfort

Quote from: "Brannfrelst"Men er det helt sikkert at begge disse står over mot Brann? Gjelder kortene kun for seriekamper? LSK har jo en cup kamp til uken..


Jeg mener Kippe går fri i forhold til Brann kampen,han vil sone på onsdag i cupen. Så vil Nff avgjøre hvor mange kamper Riise vil få,dette avhengig av hva han har sagt til dommeren.

olebrann3

nei cupen har egne kort, får man kort i serien står man over i serien

Natan

Noen som påsto at Kaled Mouelhi (?) må stå over mot Brann pga skade på trening. Noen som kan bekrefte?
Stemmer dette svekker dette etter mitt syn LSK mer enn fravær av både Kippe og Riise.

Utmedsnolken

Quote from: "Natan"Noen som påsto at Kaled Mouelhi (?) må stå over mot Brann pga skade på trening. Noen som kan bekrefte?
Stemmer dette svekker dette etter mitt syn LSK mer enn fravær av både Kippe og Riise.


Ifølge nordli så er han ute i 4 uker. Var en til som var ute med skade, men fikk ikke med meg navnet
"og der snubler Sæternes igjen"

Chris*

Quote from: "Natan"Noen som påsto at Kaled Mouelhi (?) må stå over mot Brann pga skade på trening. Noen som kan bekrefte?
Stemmer dette svekker dette etter mitt syn LSK mer enn fravær av både Kippe og Riise.


Det ble sagt at han var ute i 4uker ja. Han spiller dermed ikke mot Brann
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

thesevs

Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Natan"Noen som påsto at Kaled Mouelhi (?) må stå over mot Brann pga skade på trening. Noen som kan bekrefte?
Stemmer dette svekker dette etter mitt syn LSK mer enn fravær av både Kippe og Riise.


Ifølge nordli så er han ute i 4 uker. Var en til som var ute med skade, men fikk ikke med meg navnet


Markus Kiesenebner er den siste som er ute mot Brann..

1. Kippe
2. Riise
3. Mouehli
4. Kiesenebner
....
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

maximus1963

Tør  pÃ¥stÃ¥ at vinner vi denne kampen er vi mestere, ikke til Ã¥ tro. Bare teori kan ta fra oss gullet da, sÃ¥ knuser vi Lyn i neste kamp
Kniksen var kongen

Nixon

Jeg vet ikke helt om det bra eller dårlig at vi plutselig nå nærmest reiser over som favoritter...
Rød makt på Hansa

dudo

NFF:

"3-2 Utvisning i seriespill

(1) Spiller som blir utvist i seriekamp, har karantene fra neste seriekamp for samme lag med mindre den myndighet avdelingen sorterer under skriftlig har gitt beskjed om noe annet. Dersom det ilegges karantene for flere kamper, trer karantenen for de resterende kamper først i kraft når forholdet har kommet til klubbens kunnskap eller skriftlig underretning har kommet frem til klubben på en slik måte at den ikke har rimelig grunn for ikke å ha gjort seg kjent med underretningen."

Altså soning i serien.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

Og Bjørg Helga Riise presterte jo atpåtil å få direkte rødt kort og må stå over de to neste seriekampene samt cupkampen på onsdag. Det er dog ikke utenkelig at han kan få slettet dem om han får John Arne til å sende noen heftige SMSer til Karen Espelund.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Ricky

Karantenen trer ikke i kraft før neste seriekamp, og det er som kjent ikke før til helgen. Han må dermed ikke stå over cupkampen på onsdag, men det er vel forsåvidt ganske uvesentlig for oss.. :)

KEA

Quote from: "kabelmann"Bjørg Helga

Den er fin! Og for en som var ute av landet da LSK-billettene ble delt ut, er det bare å oppfordre alle som skal bortover til jernbanestasjonen i åkeren på Romerike til å trykke til litt ekstra - det er i denne kampen gullet skal sikres med en borteseier - mentalt!

kabelmann

Quote from: "Ricky"Karantenen trer ikke i kraft før neste seriekamp, og det er som kjent ikke før til helgen. Han må dermed ikke stå over cupkampen på onsdag, men det er vel forsåvidt ganske uvesentlig for oss.. :)

Uvesentlig for oss, ja, men om de går på en liten ekstrasmell i tillegg til UEFA og serien så gjør jo ikke det så mye. Men ok, jeg har misforstått, trodde han måtte stå over på onsdag også.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Ricky

Ifølge kanari-fansens forum kan det hende karantenen gjelder fra det tidspunkt LSK mottar avgjørelsen, og det blir i så fall på tirsdag.

Mye annet festlig pÃ¥ forumet deres, forresten. Bitterheten formelig lyser i hver eneste trÃ¥d, og absolutt alt er noen andre sin feil :p  Skedsmo kommune har skylden, TV2 har skylden, og det er jo heller ikke rent fÃ¥ der inne som mener det er Brann-bestikkelser som ligger bakom LSK-spillernes tunge disiplinærproblemer.


Kan bli en deilig uke for dem, dette.. Ut av gullkampen i dag, med to røde kort og beskjed om at Mouelhi og Kiesenebner er ute resten av sesongen.
Så blir det forhåpentligvis cup-exit på onsdag, før de runder av en finfin uke med store mengder tilreisende bergensere som sikkert ikke vil legge skjul på hvem som tar gull og hvem som ikke gjør det.

Fy flate, for en råtten LSK-sesong det vil bli da... Eneste som mangler er at VIF slår dem på Ullevaal og går forbi dem på tabellen. Da tenker jeg de legger bort trommen sin og går hjem :)

Xminator

Nå stiller fortsatt LSK med 11 mann, det inkluderer Sundgot, Occean, Søgård og Essediri. Rikelig med knokkelmenn som kan gjennomføre flott Keiko-fotball.

Vi skal ikke være redd for at de ikke kommer til å ta oss på innsatsen...

Ellers ingen grunn til å endre på laget til LSK-kampen med mindre skader lager krøll for oss.

Nixon

De gjenværende LSK-spillerne kommer til å mobilisere voldsomt til denne kampen. Tror ikke vi skal ta noe som helst på forskudd.
Rød makt på Hansa

Christian


krøvel vellevold

Men det kan fort også ende med at LSK innser at gullet er tapt, og at de derfor ikke stiller 100% motivert nå. Tross alt blir det ikke samme entusiasmen rundt det å kjempe om sølv, som å kjempe om gull. Spesielt ikke når man inntil nylig var virkelig på hugget (4-0 mot Lyn og 7-0 mot AaFK) og nesten var favoritt til å ta gullet.
Legg ned hele klubben!

C@Bøe_79

Vinner vi 3-0, så har vi hentet et eventyrlig forsprang på målforskjellen..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

vebo

Quote from: "C@Bøe_79"Vinner vi 3-0, så har vi hentet et eventyrlig forsprang på målforskjellen..


Er vel strengt tatt nok med 2-0, men hvorfor ikke.
Tiocfaidh ár lá

C@Bøe_79

Quote from: "vebo"
Quote from: "C@Bøe_79"Vinner vi 3-0, så har vi hentet et eventyrlig forsprang på målforskjellen..


Er vel strengt tatt nok med 2-0, men hvorfor ikke.


Med 3-0 ligger vi foran med +1, 2-0 er det kun på flere scorte mål..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Go Up