• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann og pressen.

Started by Superjack, August 13, 2007, 11:38:39 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Hva er det med Brann og pressen i Bergen?

Og spesielt, hva er det med Langeland i BT og Brann? I kommentaren sin i søndagens BT tar han f. æren for at Brann er blitt ett vinnerlag. Mannen som øste ut eder og galle over hvor ubrukelig Mjelde er, og om konfliktene mellom Mjelde og Martin. Er det bare meg som synest den mannen totalt mangler selvinnsikt, gangsyn og fornuft?
Brannsupporter.

Christian

Langeland klovner videre. Kommentaren hans fra søndag (på nett her) er helt fantastisk. Media har gitt Brann en ytre fiende å konsentrere seg om slik at de kan stå samlet innad. Ganske utrolig at dette får komme på trykk. Mistenker at Tore Strand har gitt beskjed om at han må levere en mer positivt ladet kommentar og at dette er det beste han fikk til.

Mykje til bergenser er han heller ikkje, som ikkje forstår at gullet hører hjemme i Bergen. Ut med pakket!

Ricky

Tipper Knut Langeland er like mye saftblander på BT-huset som han var det i Brann.
Det er den eneste mulige forklaringen på at han fortsatt kan gå rundt og være så fantastisk bitter.

Falkman

har store problemer med å forstå korfor folk gidder å hisse seg voldsomt  opp over  ka Langeland skriver.. sjøl om han e bitter, og lirer av seg mye uklokt, spilller ikkje det noen rolle for min oppfatning av Brann sine prestasjoner.

Manx

Eg hisser meg lett opp over at en bitter fyr i bt får fritt lire av seg all den dritten han vil om Brann. Akkurat som eg hisser meg opp når hvem som helst slenger dritt om klubben min...
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Christian

Quote from: "Falkman"har store problemer med å forstå korfor folk gidder å hisse seg voldsomt  opp over  ka Langeland skriver.. sjøl om han e bitter, og lirer av seg mye uklokt, spilller ikkje det noen rolle for min oppfatning av Brann sine prestasjoner.

Hadde han no som de fleste andre måtte ta til takke med diskusjonsfora på nettet eller en privar blogg skulle eg ikkje sagt et ord. Skandalen er jo at mannen har fritt spillerom i Vestlandets største avis.

ostraume

Det må da være flaut for BT å ha en mann som Langeland som en sentral figur i sporten? At BT er kritiske er greit nok, men nå har jo fyren mistet all bakkekontakt.

Skal det være BT sin fortjeneste at Brann gjør det bra? Nå har "problemene blitt løftet" og alle"vet hvor de har hverandre".

Fyren fremstår jo som intet annet enn en gigantisk klovn.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Falkman

Quote from: "Christian"
Quote from: "Falkman"har store problemer med å forstå korfor folk gidder å hisse seg voldsomt  opp over  ka Langeland skriver.. sjøl om han e bitter, og lirer av seg mye uklokt, spilller ikkje det noen rolle for min oppfatning av Brann sine prestasjoner.

Hadde han no som de fleste andre måtte ta til takke med diskusjonsfora på nettet eller en privar blogg skulle eg ikkje sagt et ord. Skandalen er jo at mannen har fritt spillerom i Vestlandets største avis.


tja,vi har en fri presse.. og godt e det!! e enig i at  Langeland har en tendens til å  fremstå som en grinebitersk besserwisser..men han e tross alt bare en skarve sportsjournalist, som eg ikkje ser noen grunn til å vie særlig stor oppmerksomhet. tror folk flest  evner å gjøre seg opp  en mening om Brann, uavhengig av ka han skriver.

Natan

Dere får korrigere meg hvis jeg tar feil nå, men er ikke dette første kommentaren han skriver i BT siden han øste ut eder og galle i sommerferien? Strand sto for kommentarene etter Stabæk, Godset og VIF såvidt jeg husker, stillheten fra Langeland var øredøvende.

Legg og merke til at Mjelde knapt blir nevnt i artikkelen, tvertimot gis Roald Bruun Hanssen æren for oppturen i høstsesongen. BT, med en etter mitt skjønn dyktig Tore Strand, burde sette foten ned for denne mannen, det er åpenbart for de fleste med en over gjennomsnittlig interesse for Branns indre liv at Langeland har problemer med Mjelde på det personlige plan. Greit nok at han refererer til BT som journalistikkens fyrtårn men det er også noe som heter objektivitet og inhabilitet.

C@Bøe_79

Lest feil i denne tråden, tar det på min kappe.
Diskuterer videre..


Christian
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

C@Bøe_79

Spm om stenging kan også stilles på PM, lettere å svare der..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

JørnAE

Quote from: "Superjack"Hva er det med Brann og pressen i Bergen?

Og spesielt, hva er det med Langeland i BT og Brann? I kommentaren sin i søndagens BT tar han f. æren for at Brann er blitt ett vinnerlag. Mannen som øste ut eder og galle over hvor ubrukelig Mjelde er, og om konfliktene mellom Mjelde og Martin. Er det bare meg som synest den mannen totalt mangler selvinnsikt, gangsyn og fornuft?


http://fotball.bt.no/kommentar/article87505.ece

Får en patetisk tulling denne fyren er....
Han og Doddo bør kjeppjages fra Bergen øyeblikkelig !!!!
Og Davy W bør få taleforbud ang Brann

Xminator

Quote from: "Natan"Dere får korrigere meg hvis jeg tar feil nå, men er ikke dette første kommentaren han skriver i BT siden han øste ut eder og galle i sommerferien? Strand sto for kommentarene etter Stabæk, Godset og VIF såvidt jeg husker, stillheten fra Langeland var øredøvende.

Legg og merke til at Mjelde knapt blir nevnt i artikkelen, tvertimot gis Roald Bruun Hanssen æren for oppturen i høstsesongen. BT, med en etter mitt skjønn dyktig Tore Strand, burde sette foten ned for denne mannen, det er åpenbart for de fleste med en over gjennomsnittlig interesse for Branns indre liv at Langeland har problemer med Mjelde på det personlige plan. Greit nok at han refererer til BT som journalistikkens fyrtårn men det er også noe som heter objektivitet og inhabilitet.


Helt enig, Strand prøvde etter beste evne å dekke over pinlighetene med sine kommentarer i sommer. Det har vert til dels gode ledere fra ham. Så kommer Langeland tilbake med det makkverket av en leder. Det må jo være lov å stille spørsmål ved om fyren er helt mentalt frisk. Det som kom på trykk er jo noe man normalt venter fra stråmyhr når han får ett tastatur foran seg...

sosialisten

Jeg antar at mange hisser seg opp over Langeland fordi han rett og slett er en dyktig skribent. I motsetning til f.ek.s Henrik Færevåg har han et godt språk og velformulerte setninger.

Ellers så synes jeg ikke han er så veldig mye mer negativ til Mjelde og Brann enn det enkelte inne på dette forumet er.

Er det bare medlemmer av Bataljonen som har lo vtil å være kritisk?
okrates

Tom C

Jeg synes nå iallefall fyren er patetisk. Han argumenterer på en måte som gjør at han alltid vil fremstå som den som har rett, og det er sikkert endel som går rett på. Påstår at det er delvis Bt's fortjeneste at Brann gjør det så bra forsi ale de negative oppslagene deres har fått frem all driten og at det er dette som gjør at alle i Brann nå endelig drar i samme retning. Hallo? Innad i Brann har det vært null tvil om hvilken retning man skal dra og hva som er målet. Hadde Brann nå tapt noen kamper istedenfor å vinne på høsten, kan jeg garantere at Langeland hadde kommet med noe typisk "Hva sa jeg"-piss... En av de verste "bedreviter/etterpåkloke"-skribentene jeg har opplevd...

Har tusen ganger mer respekt for folk som kan innrømme når de har tatt feil, som f.eks han i TV2 som mente at Mjelde var feig når han valgte Bakke fremfor Jaiteh....
Aldri mer Obos....

Xminator

QuoteJeg antar at mange hisser seg opp over Langeland fordi han rett og slett er en dyktig skribent.


Tull. Folk hisser seg opp fordi fyren er en klovn. Om han fikk 5+ i norsk sidemål har ingenting med saken å gjøre.

knutern

Quote from: "sosialisten"Jeg antar at mange hisser seg opp over Langeland fordi han rett og slett er en dyktig skribent. I motsetning til f.ek.s Henrik Færevåg har han et godt språk og velformulerte setninger.
Det er ikke gavepapiret dritten kommer i vi reagerer på

sosialisten

det Langeland skrev var at det var nyttig at problemene mellom Mjelde og Andresen ble løftet til overflaten.

I motsetning til i fjor da Brann prøvde å dekke over konfliktene mellom Mjelde og Miller, mellom Mjelde og Ludvigsen, som kanskje forklarer den svake høsten de da hadde.

det blir for enkelt å bare si at Langeland er en dust.

Og som jeg skrev i sted, jeg finner flere langt mer kritiske røster til Brann og Mjelde på dette forumet.
okrates

Tom C

Quote from: "sosialisten"det Langeland skrev var at det var nyttig at problemene mellom Mjelde og Andresen ble løftet til overflaten.

I motsetning til i fjor da Brann prøvde å dekke over konfliktene mellom Mjelde og Miller, mellom Mjelde og Ludvigsen, som kanskje forklarer den svake høsten de da hadde.

det blir for enkelt å bare si at Langeland er en dust.

Og som jeg skrev i sted, jeg finner flere langt mer kritiske røster til Brann og Mjelde på dette forumet.


Tror du virkelig at Brann prøver å dekke over konflikter bare fordi de ikke vil ha de smørt ut over alle avisenes forsider? Høres jo ut som du tror at Langeland er en slags psykolog som har hjulpet Mjelde og Andresen til å finne seg sjæl og at de nå endelig kan prate sammen som voksne mennesker... Det er en grunn til at det er enkelt å kalle Langeland for en dust... Nemlig at det er faktisk det han er...
Aldri mer Obos....

jinxter

Quote from: "sosialisten"Og som jeg skrev i sted, jeg finner flere langt mer kritiske røster til Brann og Mjelde på dette forumet.


Neppe. Du finner nok mer diskusjon om Brann og Mjelde fordi det er mer uenighet. De fleste synes Langeland har et veldig usakelig forhold til Brann og Mjelde, og når det er såpass stor enighet, er det ikke så mye å diskutere.

Bruiser

Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Tom C

Dagen etter den store bataljen der det skal avgjøres om Brann virkelig er en sterk gullkandidat og om RBK klarer å henge med, presterer mannen å kun bable om hvor feil det er å synge gullet skal hem, når vitterlig gullet alltid har hørt hjemme i Trøndelag etter hans mening. Pluss litt klapping på egen skulder over at "det jammen er bra at vi i Bt har fått frem alle problemene i Brann, sånn at det endelig kan bli litt orden..."

Sier jo alt om hvor fokusen ligger...
Aldri mer Obos....

sosialisten

Jeg vil karaktrisere Langelands forhold til Brann som veldig sakelig. Det er jobben hans. Husk at han er journalist, ikke supporter.

Jeg kan ikke med min beste vilje fortså hva galt Langeland har skrevet.
okrates

monzilla

Noen som har tenkt på at Stråmyhr = Langeland?

Fra spøk til alvor, greit nok, pressen har "plikt" til å være kritisk, men besserwisserne i sportsredaksjonen i BT vil nok selge mer aviser ved å være litt mer patriotisk.

Superjack

Langeland har hatt ett problem med Mjelde ganske så lenge, og det har vært ganske åpenbart. Og når han så plutselig skal ta "æren" for å ha luftet problemene så viser det null forståelse.

Kan hende det var litt grums i systemet, men jeg er usikker på hvem som er kildene til Langeland. Fordi om noen ser at Mjelde og Martin krangler, så betyr ikke det at forholdet er totalt på felgen?

Langeland sa seg inhabil da Dylan var der, og det burde han sagt seg fortsatt, for han sliter med Mjelde på ett personlig plan.
Brannsupporter.

sosialisten

Skal Langeland ha så mye pepper fordi han er kritisk til Mjelde? han er da ikke den eneste i Bergen som er det.
okrates

Xminator

Quote from: "sosialisten"Skal Langeland ha så mye pepper fordi han er kritisk til Mjelde? han er da ikke den eneste i Bergen som er det.


Ta deg en tur til VG diskusjon, det er en hel liten tråd tilegnet de siste rableriene fra din venn Langeland.

For meg virker Langeland som en person som TROR han skriver veldig godt. Med snert og sarkasme. Egentlig er det utrolig platt, kjedelig, overfladisk og uten den tyngden en avis-kommentar skal ha. Doddo skriver bedre. Krøvel skriver bedre. Davyen er i en helt annen divisjon. Tore Strand springer runder rundt Langeland som leder. Reaksjonen fra Langeland da han ble slaktet i nettavisen i fjor forteller meg mye om hvilken personlighet vi snakker om her.

sosialisten

Du svarte ikke på spørsmålet.
okrates

Xminator

Quote from: "sosialisten"Du svarte ikke på spørsmålet.


Hvorfor svare på ett spørsmål du konstruerer for å passe din versjon av saken? Det er ikke Mjelde kritikken på den siste lederen går på.

Egentlig ganske pussig at det finnes en luring som ens ærend oppretter konto hos bataljonen for å forsvare Langeland. Har du startet fanklubb også?

dudo

Langeland er søppel, det har vi visst lenge, men at han tar æren for samholdet i Brannlaget hadde jeg ikke i min villeste fantasi drømt om. Gratulerer, du er landets mest navlebeskuende person!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

C@Bøe_79

Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Nightfox

Ro ned nitallene dine, C@bøe..

C@Bøe_79

Trådløst tastatur:-)
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Go Up