• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Eventuell gull feiring

Started by Manx, August 08, 2007, 15:23:08 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Super Hasund

Quote from: "MJ"Her bør nff gå inn å sørge for at alle de avgjørende kampene som er igjen spilles samtidig. Er usikker på om dette er gjort tidligere, men vet at det er praksis i England. Forjævlig å vinne gullet på en mandag uten Brann på banen....


Ehh. #%?'''(/! ka tror du hehe
La Folket Synge

*Feltz*

Henki

Quote from: "MJ"Forjævlig å vinne gullet på en mandag uten Brann på banen....
Helt for jævlig...
Ballen skal fremover!

grei

Quote from: "Henki"
Quote from: "MJ"Forjævlig å vinne gullet på en mandag uten Brann på banen....
Helt for jævlig...


Minner litt om disse TV-reklamene/sketsjene der en fyr ser fotballkamp på TV og signalet faller ut akkurat når favorittlaget scorer. Han banner og steiker og later i det hele tatt til å bry seg mer om å se kampen enn at laget hans faktisk vinner...

Henki

Quote from: "grei"
Quote from: "Henki"
Quote from: "MJ"Forjævlig å vinne gullet på en mandag uten Brann på banen....
Helt for jævlig...


Minner litt om disse TV-reklamene/sketsjene der en fyr ser fotballkamp på TV og signalet faller ut akkurat når favorittlaget scorer. Han banner og steiker og later i det hele tatt til å bry seg mer om å se kampen enn at laget hans faktisk vinner...


Skulle Brann bli seriemester tror jeg vi trygt kan slå fast at det blir fest uansett hvilken dag det skjer på. Da Manchester United ble seriemester for første gang på 26 år i 1993 skjedde det på en dag da laget ikke spillte kamp, men det hindret ikke tusenvis av United-supportere å møte opp utenfor Old Trafford for å feire. Bare for å bruke det som eksempel. Jeg er ihvertfall overbevist om at vi klarer å glede oss skulle vi vinne gull uansett om det skjer samme dag som vi spiller eller ikke. Men kanskje jeg bare er overoptimist...
Ballen skal fremover!

thesevs

Quote from: "Henki"Skulle Brann bli seriemester tror jeg vi trygt kan slå fast at det blir fest uansett hvilken dag det skjer på. Da Manchester United ble seriemester for første gang på 26 år i 1993 skjedde det på en dag da laget ikke spillte kamp, men det hindret ikke tusenvis av United-supportere å møte opp utenfor Old Trafford for å feire. Bare for å bruke det som eksempel. Jeg er ihvertfall overbevist om at vi klarer å glede oss skulle vi vinne gull uansett om det skjer samme dag som vi spiller eller ikke. Men kanskje jeg bare er overoptimist...


Foreslår at vi dropper å dra til Old Trafford eller Stadion, men heller tar festen på Torgallmenningen hvor Hansa har satt opp diverse øl-fontener slik at folk kan drikke så mye som de bare orker.
SK Brann har i kjent stil hentet inn de flotte damene de vanligvis benytter seg av som nå mingler seg med oss supportere. Det hele avsluttes med en gigantisk allsang med "nystemten" hvor Tor Endresen gråtkvalt prøver å fungere som forsanger...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

krøvel vellevold

Tror ikke gullfeiringen blir noe mindre gigantisk om vi skulle vinne foran tv'en. For vinner vi på Stadion, og det blir 50000 som feirer i Sentrum etterpå, så har minst to tredjedeler av dem ikke vært på Stadion - men sett kampen på TV. Vinner vi på bortebane, og det blir 50000 som feirer i Sentrum etterpå, så har ingen av dem vært på kampen - men sett den på TV. I hvert fall ikke de første 3 timene.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Vinner vi på bortebane, og det blir 50000 som feirer i Sentrum etterpå, så har ingen av dem vært på kampen - men sett den på TV. I hvert fall ikke de første 3 timene.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Vinner vi på bortebane, og det blir 50000 som feirer i Sentrum etterpå, så har ingen av dem vært på kampen - men sett den på TV. I hvert fall ikke de første 3 timene.
Legg ned hele klubben!

The Boss

Dette er feil krøvel: vi ha må 10poeng eller større luke ned til nr 2 etter kampen i ålesund for å vinne serien da. Husk at de andre lagene har 1 kamp mer igjen enn oss, dvs at de maks kan ta 9 poeng, og vi må da ha 10 poengs luke.

MJ

Har alltid sett for meg meg selv og tusenvis av andre storme banen når Brann vinner serien. Dette kan selvfølgelig også gjennomføres i påfølgende kamp, men vil uansett ikke utløse det sinnsyke kicket som å vinne når dommeren blåser.

Henki

Quote from: "MJ"Har alltid sett for meg meg selv og tusenvis av andre storme banen når Brann vinner serien. Dette kan selvfølgelig også gjennomføres i påfølgende kamp, men vil uansett ikke utløse det sinnsyke kicket som å vinne når dommeren blåser.


Tja, vinner vi serien skal jeg kicke til den store gullmedalje uansett om det skjer på Stadion, på bussen, på tv eller hvorsomhelstellers. Ikke vær redd du, vinner vi serien blir det fest fest og festerefest!
Ballen skal fremover!

krøvel vellevold

Quote from: "The Boss"Dette er feil krøvel: vi ha må 10poeng eller større luke ned til nr 2 etter kampen i ålesund for å vinne serien da. Husk at de andre lagene har 1 kamp mer igjen enn oss, dvs at de maks kan ta 9 poeng, og vi må da ha 10 poengs luke.
Legg ned hele klubben!

grei

Selvfølgelig er det like stort å vinne gull uansett.

Men her er det jo selve feiringen det snakkes om. Ikke den mer rolige offisielle feiringen som kanskje holdes en dag eller to etter at et eventuelt gull blir klart, der vil det komme godt med folk uansett. Men den spontane feiringen med medfølgende dyriske jubelscener som oppstår der og da, den kan fort vise seg å bli et antiklimaks i forhold til hva vi har sett for oss i alle år. Det må den jo nesten bli. Noen tusen dedikerte ville jo selvfølgelig dratt til byen om det så var julaften, og trangt på pubene blir det uansett, men hvis et gull man nærmest har forventet i ukesvis på forhånd hentes hjem flere runder før serieslutt, en regnfull mandagskveld vi ikke selv spiller, vil nok resten av byen heller bli hjemme i sofaen.

Men alt dette er i bunn og grunn fullstending meningsløst å analysere og spå og fantasere om i forkant. Vi har jo aldri opplevd noe i nærheten. Og at Brann i det hele tatt skulle greie å ta gullet? Ideen er jo absurd. Om vi engang skulle være så heldige får det som skjer, bare skje...

The Boss

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "The Boss"Dette er feil krøvel: vi ha må 10poeng eller større luke ned til nr 2 etter kampen i ålesund for å vinne serien da. Husk at de andre lagene har 1 kamp mer igjen enn oss, dvs at de maks kan ta 9 poeng, og vi må da ha 10 poengs luke.


Du har jo ingenting feil, det var eg som leste feil! Vi tenker helt rett vi to.. Tar den pÃ¥ min kappe, vet jo at du EGENTLIG har rett uansett  :lol:

hansagutt1

Selv om vi er i gullrus når brann får utlevert gullet iår regner jeg med ytterst få klapper når Sondre Kåfjord og NFF entrer banen.

Arrogansen dem utviser støttt og stadig kan vi ikke godta og selv i en slik stund bør vi vise hva vi mener om dem.
Se bare på hvordan NFF behandlet Haugesunds søknad om dispensasjon for å ta inn flere tilskuere til semifinalen i cupen og hvordan NFF på forhånd avviser en varslet klage fra Brann. NFF er en arrogant og altfor byråkratisk organisasjon.

Nixon

Quote from: "hansagutt1"Selv om vi er i gullrus når brann får utlevert gullet iår regner jeg med ytterst få klapper når Sondre Kåfjord og NFF entrer banen.


Jeg tror nok støynivået er ganske stort i utgangspunktet når det kommer så langt. Og det vil uansett være pokalen vi jubler for og ikke mannen i dress.
Rød makt på Hansa

chris_henrik

Quote from: "hansagutt1"Selv om vi er i gullrus når brann får utlevert gullet iår regner jeg med ytterst få klapper når Sondre Kåfjord og NFF entrer banen.


Hadde tatt seg ut at hvis/om/nÃ¥r Brann tar gull, sÃ¥ er alle klovnene mer opptatt av Ã¥ hate NFF....  Skulle tro vi lÃ¥ midt pÃ¥ tabellen og ikke hadde noe annet Ã¥ bruke energien pÃ¥.
<BRANN> ..... DKFM

dudo

Vi evt bytte ut "Hater, hater, hater NFF" med "Ha ha, ha ha, haha NFF" ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Quote from: "dudo"Vi evt bytte ut "Hater, hater, hater NFF" med "Ha ha, ha ha, haha NFF" ;-)


Syns egentlig ikke vi skal bruke den takten til noe annet en Karadas-ropet.
Tiocfaidh ár lá

Brannfrelst

Quote from: "dudo"Vi evt bytte ut "Hater, hater, hater NFF" med "Ha ha, ha ha, haha NFF" ;-)


SÃ¥ tar Mrs KÃ¥fjord og Mr Lesbelund med seg pokalen og sender den til Trondheim i stedenfor siden de har gjort det bra i Champions Leauge.
2.10.07-Gullet kom hem!


BBB-Tony

etter 5-1 seier i Lillestrøm, så kan vi sikre gullet allerede neste mandag! Blir det feiring då eller???
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Xminator

Det er egentlig smått utrolig at NFF må ta turen med medaljer og pokal allerede neste helg. Nå vet vi jo før kampen om vi har muligheten eller ikke. Begrepet blåmandag kan få en helt ny mening :)

paf

Quote from: "Xminator"Det er egentlig smått utrolig at NFF må ta turen med medaljer og pokal allerede neste helg. Nå vet vi jo før kampen om vi har muligheten eller ikke. Begrepet blåmandag kan få en helt ny mening :)

Blir vel blåtirsdag i så fall :-) Taper Viking og Stabæk poeng til helgen må nok Kåfjord fly til Bergen på mandagen, ja. Men det spørs om Brann klarer å hoste opp en billett til ham i så fall :-)

gitarbroiler

En ting er ihvertfall sikkert. Om Viking taper bort mot TIL, og Stabæk avgir poeng, så er sannsynligheten STOR for at jeg tar fri fra jobb tirsdag 8.oktober :D

Klaus_Brann

Quote from: "gitarbroiler"En ting er ihvertfall sikkert. Om Viking taper bort mot TIL, og Stabæk avgir poeng, så er sannsynligheten STOR for at jeg tar fri fra jobb tirsdag 8.oktober :D


Hehe..Sitter akkurat og vurderer slikt selv, vanskelig å vite hvilken tirsdag fremover eller mandag man skal ta seg fri på fremover..Det er ikke snakk om at jeg møter på jobb dagen etter Brann har tatt gull!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

KEO

Har allerede avklart med jobben at jeg ikke er tilstede dagen etter Brann er seriemester:-)  og fikk sÃ¥ klart ingen problemer med den avspaseringen.
Nu kør vi!

Markmus

Quote from: "KEO"Har allerede avklart med jobben at jeg ikke er tilstede dagen etter Brann er seriemester:-)  og fikk sÃ¥ klart ingen problemer med den avspaseringen.

Lurer på hvor mange dagsverk som går tapt i Bergen dagen etter Brann er blitt seriemestre. Er nok noen millioner :p
Ka du ve?

thesevs

Quote from: "Markmus"
Quote from: "KEO"Har allerede avklart med jobben at jeg ikke er tilstede dagen etter Brann er seriemester:-)  og fikk sÃ¥ klart ingen problemer med den avspaseringen.

Lurer på hvor mange dagsverk som går tapt i Bergen dagen etter Brann er blitt seriemestre. Er nok noen millioner :p


Morsomt om man fører statistikk på hvor mange unger som fødes 9 mnd senere :-D
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Kent

ser ut som det blir gullfeiring offshore til helgen.. helvete!!

drikk noen kasser for meg og

BRANNFL

Gullet blir vel utdelt på Alfheim uansett når det måtte vere klart at ingen kan ta Brann igjen.

Er det noen som vet om feiringen blir lagt til Lørdag kveld eller Søndag
Brann e' Best

Superjack

Quote from: "thesevs"
Quote from: "Markmus"
Quote from: "KEO"Har allerede avklart med jobben at jeg ikke er tilstede dagen etter Brann er seriemester:-)  og fikk sÃ¥ klart ingen problemer med den avspaseringen.

Lurer på hvor mange dagsverk som går tapt i Bergen dagen etter Brann er blitt seriemestre. Er nok noen millioner :p


Morsomt om man fører statistikk på hvor mange unger som fødes 9 mnd senere :-D


Mye alenemammaer da ja... :D
Brannsupporter.

Red Rabitt

Quote from: "hansagutt1"Selv om vi er i gullrus når brann får utlevert gullet iår regner jeg med ytterst få klapper når Sondre Kåfjord og NFF entrer banen.

Arrogansen dem utviser støttt og stadig kan vi ikke godta og selv i en slik stund bør vi vise hva vi mener om dem.
Se bare på hvordan NFF behandlet Haugesunds søknad om dispensasjon for å ta inn flere tilskuere til semifinalen i cupen og hvordan NFF på forhånd avviser en varslet klage fra Brann. NFF er en arrogant og altfor byråkratisk organisasjon.

Helt utrolig! Ja la oss synge hater nff når Brann tar imot seriegullet for første gang på 44 år!NEI!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Snublefot

Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "hansagutt1"Selv om vi er i gullrus når brann får utlevert gullet iår regner jeg med ytterst få klapper når Sondre Kåfjord og NFF entrer banen.

Arrogansen dem utviser støttt og stadig kan vi ikke godta og selv i en slik stund bør vi vise hva vi mener om dem.
Se bare på hvordan NFF behandlet Haugesunds søknad om dispensasjon for å ta inn flere tilskuere til semifinalen i cupen og hvordan NFF på forhånd avviser en varslet klage fra Brann. NFF er en arrogant og altfor byråkratisk organisasjon.

Helt utrolig! Ja la oss synge hater nff når Brann tar imot seriegullet for første gang på 44 år!NEI!


hadde vært artig=)   hehe...

vebo

Quote from: "BRANNFL"Gullet blir vel utdelt på Alfheim uansett når det måtte vere klart at ingen kan ta Brann igjen.

Er det noen som vet om feiringen blir lagt til Lørdag kveld eller Søndag


Nei det blir utdelt ved første anledning. Det vil si at pokalen befinner seg på stadda neste mandag dersom
Tiocfaidh ár lá

TcK

Quote from: "vebo"
Quote from: "BRANNFL"Gullet blir vel utdelt på Alfheim uansett når det måtte vere klart at ingen kan ta Brann igjen.

Er det noen som vet om feiringen blir lagt til Lørdag kveld eller Søndag


Nei det blir utdelt ved første anledning. Det vil si at pokalen befinner seg på stadda neste mandag dersom


Blir jammen meg artig å dra til Bergen for å se siste serierunde på TV.. Men ingen feiring i cup-finale skala i sentrum da altså? :p

Surt.. Nesten.
Jesus elsker alle barna

vebo

Quote from: "TcK"
Quote from: "vebo"
Quote from: "BRANNFL"Gullet blir vel utdelt på Alfheim uansett når det måtte vere klart at ingen kan ta Brann igjen.

Er det noen som vet om feiringen blir lagt til Lørdag kveld eller Søndag


Nei det blir utdelt ved første anledning. Det vil si at pokalen befinner seg på stadda neste mandag dersom


Blir jammen meg artig å dra til Bergen for å se siste serierunde på TV.. Men ingen feiring i cup-finale skala i sentrum da altså? :p

Surt.. Nesten.


Jo, hvorfor skulle det ikke bli det? De klarer vel å planlegge såpass.
Tiocfaidh ár lá

Lennono8

Blir jo selvsagt spontanfeiring rett etter at gullet er sikret (neste helg eller helgen etter).

"Organsiert" feiring med mottakelse av spillerne og d12m på scenen blir vel etter Tromsø-kampen? Tviler på at spillerne får være med på "offisiell" feiring før serien er over. Det er ekstremt lite fair mot resten av lagene som har mer å spille for...

Konklusjonen er at man ved å avgjøre før siste runde faktisk får to fester... Evt en lang sammenhengende.

Felt Ã?

Quote from: "vebo"
Quote from: "BRANNFL"Gullet blir vel utdelt på Alfheim uansett når det måtte vere klart at ingen kan ta Brann igjen.

Er det noen som vet om feiringen blir lagt til Lørdag kveld eller Søndag


Nei det blir utdelt ved første anledning. Det vil si at pokalen befinner seg på stadda neste mandag dersom


Noen som vet med sikkerhet?

Lennono8


vebo

Tiocfaidh ár lá

Snublefot

ganske flaut, men jeg vet heller ikke hva gullvinneren fÃ¥r..  kan ikke huske Ã¥ ha sett noen pokal eller noe slikt.. har liksom ikke fulgt sÃ¥ mye med pÃ¥ premieutdelingen nÃ¥r det gjelder gullmedaljer pÃ¥ en stund=)

BrandonBoyd

Gullet blir utdelt ved første anledning på hjemmebanen til serievinneren etter at gullet er teoretisk sikret..
avid hansen til Brann!drivende go og teknisk sentral..akkurat det vi trenger!!!

vebo

Måtte bare gjøre litt research her.

http://www.fotball.no/t1.aspx?p=770

Tippeligaen:
Quote


For cupen er det derimot vandrepokal i tillegg til kongepokal.

Quote


Fant ingen bilder av tippeligapokalen, men synes å huske at den er veldig enkel med nffs logo på.
Tiocfaidh ár lá

Caranthir

Det er bilde av den inne på bt.no et sted...
Og ba.no..
Men jeg finner det ikke..
Men pokalen er helt enkel med nff's logo på som det ble sagt tidligere..
Også kommer det og til å stå Brann på denne pokalen da :D
Mitt <3 står i Brann...

Ricky

Quote from: "Snublefot"ganske flaut, men jeg vet heller ikke hva gullvinneren fÃ¥r..  kan ikke huske Ã¥ ha sett noen pokal eller noe slikt.. har liksom ikke fulgt sÃ¥ mye med pÃ¥ premieutdelingen nÃ¥r det gjelder gullmedaljer pÃ¥ en stund=)



Det er dessverre veldig lik cup-pokalen. Altså bare en liten "blomstervase" med NFF-logo på, som man ikke akkurat trenger begge armene for å holde oppe.

Stalin

Skulle hatt noe ala Stanleycup pokalen.

Xminator

Vi får ikke medaljene mot Lyn uansett om vi er klar som seriemestre eller ikke. Dagens BA.

Nixon

Quote from: "Xminator"Vi får ikke medaljene mot Lyn uansett om vi er klar som seriemestre eller ikke. Dagens BA.
Rød makt på Hansa

Lilleheil

leste det samme pÃ¥ fxt nÃ¥.. utrolig latterlig.. mÃ¥ jo fÃ¥ gullet pÃ¥ første hjemmekamp etter det e sikret.. altsÃ¥ mot lyn pÃ¥ mandag om alt gÃ¥r veien... men vi alle vet jo at nff gÃ¥r rbk sitt ærend... kan jo ikkje glemme  at nff hadde planer om Ã¥ gi gullet til rbk pÃ¥ stadion ifjor (altsÃ¥ tredje siste kamp og appÃ¥til en bortekamp !!!) om de hadde sikret seg 3 poeng mot hamkam kampen før...

No må NFF få fingen ut og gi oss gullet når vi vinner det.. kan ikkje få gull etter gullrusen har lagt seg. blir jo feiring samme dagen.. kan ikkje da få spillerne på podiet på torgamelingen 3 uker etter det var sikret!!!

Go Up