• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Eventuell gull feiring

Started by Manx, August 08, 2007, 15:23:08 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

grei


Brannesen

Quote from: "monzilla"
Quote from: "KongHarry"


Herlig. Synd friele ikke stiller i år og. Han er perfekt som borgermester for Bergen


Kommunal million...En kommunal million lovet av en politiker...det høres ut som penger i brettspill eller noe! :) Men hvis vi får det er det jo ganske så kult...fint utspill det nå i disse valgkampdager! Så gjenstår det å se om det finnes en troverdig politiker her i verden...har liksom hørt om politikere som lover ting og tang før!
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

C@Bøe_79

Quote from: "Brannesen"
Quote from: "monzilla"
Quote from: "KongHarry"


Herlig. Synd friele ikke stiller i år og. Han er perfekt som borgermester for Bergen


Kommunal million...En kommunal million lovet av en politiker...det høres ut som penger i brettspill eller noe! :) Men hvis vi får det er det jo ganske så kult...fint utspill det nå i disse valgkampdager! Så gjenstår det å se om det finnes en troverdig politiker her i verden...har liksom hørt om politikere som lover ting og tang før!



Mjelde sier det best:
QuoteNo må de roe seg, det er mange kamper igjen
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Klaus_Brann

Quote from: "Brannesen"
Quote from: "monzilla"
Quote from: "KongHarry"


Herlig. Synd friele ikke stiller i år og. Han er perfekt som borgermester for Bergen


Kommunal million...En kommunal million lovet av en politiker...det høres ut som penger i brettspill eller noe! :) Men hvis vi får det er det jo ganske så kult...fint utspill det nå i disse valgkampdager! Så gjenstår det å se om det finnes en troverdig politiker her i verden...har liksom hørt om politikere som lover ting og tang før!


Jeg tviler ikke et sekund på at de holder akkurat dette!Ellers var det morsomt å høre Semb omtale oss som sjarmerende...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tom C

Synes bare det blir patetisk. Er jo som forvokste unger uten bakkekontakt i det hele tatt... Er det en genfeil som gjør at fremtredende bergensere føler trang for å drite seg ut for resten av Norge? Stå å si at vi har lært av i fjor, og i samme åndedrag snakke om alle pengene vi skal bruke på gullet vi skal feire? Bare meg som synes det er latterlig?
Aldri mer Obos....

Superjack

Jeg synest egentlig det er trist at kommunen sier seg villige til å sløse vekk 1 million om Brann vinner serien.

De kunne heller ha stillt Festplassen og evt Torgalmenningen til disposisjon til storskjermfremvisning av siste kamp e.l.

Det er greit at 1 million ikke er veldig mye for Bergen kommune, men det er nok mange gode formål sommer heller kunne ha fått dem.
F.eks idrettslag som driver dugnad for å drifte.

E
Brannsupporter.

Henki

Når skal folk egentlig lære? Friele sin kommentar om at "vi gjør aldri samme feilen to ganger i Bergen" er fantastisk. 43 år uten gull bygger ikke akkurat opp under den påstanden. Jeg vil faktisk driste meg til å påstå at den river den ned og gruslegger den.
Gullet blir delt ut i november det, ikke en uke før valget. Så får vi som prøver å holde beina på bakken ihvertfall leve i håpet om at Brann ikke sprekker denne gangen og, og at gullet havner i Bergen.
Ballen skal fremover!

Ricky

Ser nesten for meg en helt gjennomkoreografert kommunal feiring av seriegullet på Torgallmenningen. På scenen står Doddo, William Hut og Karin Park, byrådslederen og Bjørn Dahl holder taler, mens Ove Thue, Raske menn og Arne Bendiksen står for noen "morsomme" Brann-innslag.
Det blir skillingsboller og ballonger til alle barna.

HansaInferno

Quote from: "Ricky"Ser nesten for meg en helt gjennomkoreografert kommunal feiring av seriegullet på Torgallmenningen. På scenen står Doddo, William Hut og Karin Park, byrådslederen og Bjørn Dahl holder taler, mens Ove Thue, Raske menn og Arne Bendiksen står for noen "morsomme" Brann-innslag.
Det blir skillingsboller og ballonger til alle barna.


Jaja, det kommer nok til å bli slik, men du trenger jo ikke å stå der nede med alle barna. Jeg personlig kommer til å ligge under en tappekran ett eller annet sted. Ville jo blitt en helvetes fest uten sidestykke om Brann faktisk vant serien.. Men ro ned kotelettene, vi vinner ikke serien i år heller.
Breiflabben, baby!

smaalanda

Quote from: "Ricky"Ser nesten for meg en helt gjennomkoreografert kommunal feiring av seriegullet på Torgallmenningen. På scenen står Doddo, William Hut og Karin Park, byrådslederen og Bjørn Dahl holder taler, mens Ove Thue, Raske menn og Arne Bendiksen står for noen "morsomme" Brann-innslag.
Det blir skillingsboller og ballonger til alle barna.


Tenkte på det samme når eg hørte om denne millionen.
KMO!!!

Stoffi

Quote from: "Superjack"Jeg synest egentlig det er trist at kommunen sier seg villige til å sløse vekk 1 million om Brann vinner serien.

De kunne heller ha stillt Festplassen og evt Torgalmenningen til disposisjon til storskjermfremvisning av siste kamp e.l.

Det er greit at 1 million ikke er veldig mye for Bergen kommune, men det er nok mange gode formål sommer heller kunne ha fått dem.
F.eks idrettslag som driver dugnad for å drifte.

E



Gode formål? Så du mener at Bergen Kommune bør trekke all støtte til f. eks festspillene og andre kulturelle formål? Ja, for det finnes jo alltid noe bedre å bruke pengene på....

Nei, gåtta banen. Dette her er noe de fleste av oss ALDRI har opplevd før, noe som de fleste bergensere kommer til å nyte godt av, det gir en boost til moralen vår og dermed handelsnæringen som nyter godt at glade bergensere. Dette kan være en "once in a lifetime" hendelse for oss, og er en fest for hele bergen. Derfor står kommunen på en måte ansvarlig for feiringen.
Det skulle bare mangle at kommunen gir penger til feiringen av gullet.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Ricky

Hadde kommunen gitt en million til gullfeiring og prøvd å legge ting til rette (Gjøre klar Torgallmenningen, ordne fyrverkerioppskytning på Festplassen etc), så hadde det vært topp.

Men det det er snakk om her, er at kommunen skal bruke en million på å arrangere feiringen, og har etablert en festkomité ledet av Herman Friele. De tar antageligvis beslag på Torgallmenningen, og gudene må vite hva vi får..

Nixon

He he, man tar sorgene på forskudd som vanlig!:) Jeg tar det som en selvfølge at Brann og Bataljonen tar regi slik som i 2004 og gir oss en lignende feiring. Jeg tror f.eks. neppe kommunen vil nekte d12m å spille dersom Brann ønsker det.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

eivtress

Farlig tråd dette her. Noen ganger får jeg følelsen av at gullet nesten er sikret. Så får jeg et slag i huet; hva med i fjor, for ikke å snakke året før der, og alle de andre årene? Men... det er så sinnsvakt deilig å bare fantasere om gullfeiring. Jeg ser det for meg, sydeuropeiske nyhetsendinger fra Bergen: ...Og det norske laget Brann tok gullet hem for første gang på 44 år, og som vi ser bak oss er dette en feiring av helt andre dimensjoner enn det vi er vant til. Bading i fontener? Pøh.. ka e no det? Disse har tatt det "to the next level".
Hva det er gleder jeg meg til å se.

grei

Quote from: "steinbygger"Jeg hadde satt med ned og begynt å lure på hva jeg skal synge på når .... som i 1963.... ikke er brukenes lengre.

Og løsningen hadde vært:

"Ja visst faen gjør vi det, som i fjor og sekstitre..."

Stalin

Hadde vært veldig greit om vi vant serien i 2003 ellerno.

Red Rabitt

Quote from: "grei"
Quote from: "steinbygger"Jeg hadde satt med ned og begynt å lure på hva jeg skal synge på når .... som i 1963.... ikke er brukenes lengre.

Og løsningen hadde vært:

"Ja visst faen gjør vi det, som i fjor og sekstitre..."

Riktig!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Red Rabitt

Er egentlig forferdelig synd at ikke de siste rundene spilles på lørdager!
Da ville det vært mye enklere for folk å være med på feiringen til langt ut i de tidlige morgentimer.
Jeg hadde tatt meg fri uansett om jeg var statsminister, ingenting kan stoppe den største drømmen i livet; å feire SK Brann sitt seriegull.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

flowen

03.11.2007 18:00 Tromsø IL - Brann Tippeligaen 2007

http://www.brann.no/index.php?valg=terminliste

siste kamp spilles da en lørdag  :D

Lurkin

Tipper byen vår står stille frem til neste helg også. Jeg skal faen med feire som jeg aldri har gjort før.
Berømte Brann fra Bergen

Snublefot

Regner da med at denne kampen blir sendt pÃ¥ storskjerm i Bergen?  Reiser selv til Bergen den helgen, og vil veldig gjerne se kampen sammen med resten av byen.

SKBMiller

samme for meg. kommer til Bergen den helga og regner med at kampen sendes på stadion på storskjerm

Kjell249

Fortsetter vi å spille som nå, så er det gode mulighet for at serien kan være avgjort mot Viking i runden før. Det hadde vært fantastisk å ta seieren på hjemmebane :D
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Xminator

Vi burde egentlig starte feiringen med ett minutts stillhet i sympati med de som aldri fikk oppleve seriegull med Brann...

Brannmann rob

Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "grei"
Quote from: "steinbygger"Jeg hadde satt med ned og begynt å lure på hva jeg skal synge på når .... som i 1963.... ikke er brukenes lengre.

Og løsningen hadde vært:

"Ja visst faen gjør vi det, som i fjor og sekstitre..."

Riktig!


For å være ærlig syntes eg at vi kan slutte å nevne 63 hvis vi tar gullet no!

smaalanda

Quote from: "Brannmann rob"
Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "grei"
Quote from: "steinbygger"Jeg hadde satt med ned og begynt å lure på hva jeg skal synge på når .... som i 1963.... ikke er brukenes lengre.

Og løsningen hadde vært:

"Ja visst faen gjør vi det, som i fjor og sekstitre..."

Riktig!


For å være ærlig syntes eg at vi kan slutte å nevne 63 hvis vi tar gullet no!


Helt enig.
KMO!!!

Erlend

Quote from: "Xminator"Vi burde egentlig starte feiringen med ett minutts stillhet i sympati med de som aldri fikk oppleve seriegull med Brann...

Lykke til med å få alle til å være stille hvis Brann vinner gull...

Klaus_Brann

Quote from: "Erlend"
Quote from: "Xminator"Vi burde egentlig starte feiringen med ett minutts stillhet i sympati med de som aldri fikk oppleve seriegull med Brann...

Lykke til med å få alle til å være stille hvis Brann vinner gull...


Hehe, det skal vel godt gjøres ja!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Neida, det blir totalt stille mens 17000 prøver å finne ut hva faen vi skal gjøre nå...


Klaus_Brann

Quote from: "Fabregas"


Veldig veldig sant.

Vi har så få sanger som det er skikkelig trøkk i: Byen e Bergen, Gullet ska hem, Vi vinner serien, Vi har Thorstein Helstad og Vi e Brann Bergens stolthet er få nok om vi ikke skal droppe en av de..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lilleheil

kan vi ikkje bare kjøre igang en 17 mai feiring då. spillerne går i tog rundt den vanlige 17mai ruten... då skulle det være plass te alle...

grei

Quote from: "Fabregas"

"Ja visst faen gjør vi det, som i fjor og sekstitre" - hvilket rim er det du mener blir ødelagt her? Hallo?

Det er klart sangen enten må strykes eller endres den dagen det blir gull - om ikke annet enn å for markere at 1963-spøkelset har sluttet å hjemsøke oss en gang for alle. En sang er et mikroskopisk offer i forhold til en serietittel...

kabelmann

Jeg skjønner ikke hvorfor noe skal endres i det hele tatt. Vi vant da fremdeles i 63? Det er ikke sånn at 63-gullet forsvinner om vi vinner i år.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: "kabelmann"Jeg skjønner ikke hvorfor noe skal endres i det hele tatt. Vi vant da fremdeles i 63? Det er ikke sånn at 63-gullet forsvinner om vi vinner i år.


helt enig! Og dessuten blir det bare rot når man skal forandre på teksten på en sang som har vært innarbeidet gjennom 13 år. Et eksempel er IAIAIAO-sangen. Merker fremdeles at jeg er på nippet til å synge "Tennfjord er vår mann" når vi kommer til siste linje...
Legg ned hele klubben!

dudo

Kan vi vennligst slutte å diskutere endring av sangene frem til vi faktisk har vunnet noe?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

grei

Quote from: "kabelmann"Jeg skjønner ikke hvorfor noe skal endres i det hele tatt. Vi vant da fremdeles i 63? Det er ikke sånn at 63-gullet forsvinner om vi vinner i år.

Selvfølgelig vant vi fremdeles i 1963 om vi skulle gjøre det i år, men det vil ikke passe å synge det på samme måten. Det er jo ikke bare fordi det tilfeldigvis rimer at vi synger "1963" og ikke "1962". Det er fordi det er sist gangalle at Brann sist vant serien i 1963. Det årstallet står for hele Norge som et symbol på at Brann aldri vinner serien. Sangen og årstallet har en bittersøt klang hos bergenserne, og tar vi først serien skal 63-spøkelset få begraves for godt. Med mindre man ønsker at 1963 skal leve videre med en slags kultstatus på linje med Geir Hasund.

At "Iaiaiao" ikke funker er jo ikke så rart siden det a) aldri var noen særlig god sang i utgangspunktet (kjip tekst, utydelig melodi og dårlig trøkk), og b) ingen vet helt hvem som for tiden er "vår mann".

Lurkin

Vant Godset og Start i 1980? Imponerende..

Jeg syns at "som i fjor og sekstritre" er et bra alternativ, jeg. 1963 er blitt et symbol. Dessuten ligger vi press på å vinne i 2008 også så vi slipper å lage ny versjon. :)

Det blir uansett den første som får massene med på den i april som vinner diskusjonen.
Berømte Brann fra Bergen

kabelmann

Hvis denne sangen til stadighet skal endres, hva gjør vi da i 2009 om vi ikke vinner i 2008? Tilbake til 1963 igjen? Eller droppe hele sangen?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

tormi

Quote from: "kabelmann"Hvis denne sangen til stadighet skal endres, hva gjør vi da i 2009 om vi ikke vinner i 2008? Tilbake til 1963 igjen? Eller droppe hele sangen?


Ka sier du? Skal vi ta et seriegull om gangen eller?
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

kabelmann

Quote from: "tormi"Ka sier du? Skal vi ta et seriegull om gangen eller?

Det er jo på mange måter det jeg gjør når jeg spør hva vi skal gjøre i 2009 og ikke har vunnet seriegull i 2008. Begynner man å skulle måtte endre på denne for hvert år så er sangen i praksis død.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

grei

Dersom man ikke klarer å gjøre noen små, kosmetiske endringer på en sang for å tilpasse den nye situasjoner vitner jo det om et relativt lite smidig publikum. Men det er vel sant nok, kreativitet og tilpasningsdyktighet er nok ikke vår sterke side.

krøvel vellevold

Quote from: "grei"Dersom man ikke klarer å gjøre noen små, kosmetiske endringer på en sang for å tilpasse den nye situasjoner vitner jo det om et relativt lite smidig publikum. Men det er vel sant nok, kreativitet og tilpasningsdyktighet er nok ikke vår sterke side.


Slik er det bare. Se bare hvordan vi sliter med "Bergen by er nydelig". Folk har jo ikke peil på om de skal synge "fisk regn og daier" eller noe annet. Og da lar folk heller vær å synge. Eller hva med "Vi bor mellom fjell..." På andre verset synger noen "kor suveren vi e" og andre synger "og derfor synger vi". Og da ender det med at folk stopper opp fordi sidemannen synger noe annet.
Tilpassiningsdyktighet? Problemet er at vi ikke er en intern gjeng slik som mange andre supportere. Når vi spiller borte, dukker det opp mange folk som ikke er med i supportermiljøet til vanlig. Disse vil jo ikke ha peil på hvilke forandringer som er gjort siden sist de var på kamp.


Nei til forvirring rundt sangtekster!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Quote from: "krøvel vellevold"
Nei til forvirring rundt sangtekster!


SÃ¥ du tar faktisk til orde for Capo?

grei

Nei, han tar til orde for å unngå forvirring om tekster ved å la være å endre på de som allerede er etablert.

Tullpip

Beklager å avspore avsporingen (evt gå tilbake til sporet), men hvordan vil man feire ett evt seriemesterskap?

Jeg må inrømme at jeg er livredd for at Hanøy skal ødelegge hele festen med 'We are the champions' osv. Jeg er fullstendig uinteresert i å stå på stadion etter vikingkampen og gaule på den. Hva syns dere andre? Hva vil folk, og hva vil man ikke?

Utmedsnolken

Quote from: "Tullpip"Beklager å avspore avsporingen (evt gå tilbake til sporet), men hvordan vil man feire ett evt seriemesterskap?

Jeg må inrømme at jeg er livredd for at Hanøy skal ødelegge hele festen med 'We are the champions' osv. Jeg er fullstendig uinteresert i å stå på stadion etter vikingkampen og gaule på den. Hva syns dere andre? Hva vil folk, og hva vil man ikke?


Cupfinalen var grusom på den måten. Minst passende sangutvalget noensinne? Hva er vitsen med å overdøve publikum med We are the Champions og Simply the Best.
"og der snubler Sæternes igjen"

grei


sabu

Det blir veldig typisk om det skal bli en familiefeiring på Torgallmenningen eller på stadion. Det spørs jo hvis og når man tar gullet. Det er 6 kamper igjen og ingenting er avgjort. Tar man gullet på stadion så blir det vel noe show der og som flyttes ned i byn senere. Blir det i Tromsø så blir det vel forhåpentligvis storskjerm på stadion og scene på torgallmenningen. Som en nevnte tidligere, skillingsboller og ballonger til ungene. Det er jo så kjedelig at det ikke er vits å komme ned engang. Må bli skikkelig feiring som noe ala etter Brasil - Norge kampen, hvor folk kjørte og tutet og jublet. Det var overraskende, fantastisk og noe jeg iallefall håper skjer om vi vinner gullet.
HÃ¥per selvsagt det blir enda bedre enn det, og at feiringen tar helt av, uten noe taler og fjas fra forskjellige politikere og kjentfolk.
Jeg ønsker ikke en typisk Norsk feiring, sånn som under cupgullet i 2004 hvor det var show på torgallmenningen.
Mer spontant, mer vandring i gatene, masse Brann effekter og tuting langt til neste dag, og folk som tar av og finner på masse sprøtt. Byen skal ikke så stille før mandag morgen, det er helt sikkert. Som sagt, spørs når man tar gullet, en lørdag eller søndag. Personlig håper jeg lørdagen. Hvis det er søndag så må det jo bli fri for "alle" neste dag.

Skulle man ta gullet på stadion så blir det vel " we are the champions " etter kampen, hvor 14-15000 synger med, mens resten som tenkte på forhånd at dette gidder vi ikke står og ser på og ikke vet hva de skal gjøre.
Mener at vi her inne og eventuelt andre må gå sammen for å stelle i stand den beste feiringen ever. Vi driter i hva andre skal, og om de vil ha " we are the champions " på stadion og skillingsboller og graits ballonger til ungene i byn, så værsegod. Jeg håper bare at man kan få noen midler til at vi supportere som ikke vil det, kan stelle i stand en feiring sånn som vi ønsker det.

For å si det sånn, jeg gidder iallefall ikke noe sceneshow og alt annet sånn fjas om vi vinner gullet. La oss gjøre det skikkelig når vi først har vunnet gullet. Det er 44 år siden om vi vinner i år, og det er lang ventetid.

grei

Ikke overdriv sytet. Om noen ville delt ut skillingsboller ved et evt gull må de nå få lov til det. Og det er klart det vil legges opp til sceneshow av en eller annen variant, med spillerhyllester osv. Hva skulle de ellers arrangert? Man kan ikke bestille ville scener og tuting med biler, det må komme av seg selv med stemningen og gledesrusen. (Men for all del, gi oss gjerne noe litt mer staselig enn den vesle, trauste scenen de pleier å sette opp på Torgalmenningen.)

Det er ingen som tvinger deg inn sammen med ungene i bakevarekøen, og du vil ha nok av andre ville folk å feire med uansett. Og om noen skulle komme i skade for å sette på musikk på anlegget etter en avgjørende seier (hvilket jeg selvfølgelig ikke håper) så vil det egentlig i det store og det hele ha minimalt å si. Selv Gullbrand og Tommy Sulen vil ikke kunne rokke ved ekstasen. Spesielt ikke når de feies avgårde under tidenes pitch invasion.

Go Up