• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Eventuell gull feiring

Started by Manx, August 08, 2007, 15:23:08 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Manx

Vet det er vel tidlig å begynne å snakke om fering av gull, men regner med folk hadde store planer i fjor som ble skrinlagt eller allerede begynt å tenke hva man skal gjøre i år.

Tenkte det kunne være interessant å disuktere hva enkelte har planer om å gjøre om gullet kommer hem.
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Chrisstah

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

dudo

Finne noe å fylle den store tomheten i meg etter at feiringen er over.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brannfrelst

Dette vil jeg ikke engang snakke om,har fjoråret friskt i minne. Men for å si det enkelt skal jeg gjøre mitt bidrag til at Hansa kranene rundtom i byen skal tømmes. Nakensykling fra Stadion til sentrum?
2.10.07-Gullet kom hem!

trønderbergenser

eg e en bergenser som har reist opp te bartebyen for Ã¥ konventere trøndere te Ã¥ heie pÃ¥ brann.. her til her jeg klart 7 trøndere.. hallo hallo eg e sÃ¥ jævla go :lol:   sÃ¥ no ber vi te høyere makter om at vi banker rbk pÃ¥ lørdag...  hehe til Ã¥ me trønderene :D

Nixon

Prøve å komme meg hjem fortest mulig fra Tromsø!:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

HansaInferno

Alkohol og sang. Keep it simple. Men for min del så går det alltid litt til helvete uansett når jeg fyrer, så jeg tør ikke å tenke på noe gullfeiring.

PS: vi driter oss ut i høst allikevel...
Breiflabben, baby!

Vestkanten

Quote from: "Chrisstah"sykle Oslo Bergen.


Den der skal jeg huske!

Synes det er en smule farlig å snakke om gullfeiring allerede nå, selv om det er snakk om i dette tilfellet en eventuell gullfeiring. Det er fortsatt så mange hindre som må overvinnes før dette er en realitet. Var så vidt innom kjernen og rbkweb og de er svært overbevist om at de tar gullet. Hekter vi de av etter lørdagens kamp, så kan vi begynne å spekulere litt mer ang. feiring.
Heia Brann!

Gepard

Foreslår at denne tråden stenges umiddelbart ;)

bbbmartin

Stenges, hold dere til Brann, og ting og tang rundt klubben...
martin@bataljonen.no

som privatperson

Super Hasund

Det blir skam villt for min del,men spontant
La Folket Synge

*Feltz*

Klaus_Brann

Det var mye snakk om bading her og der, og jeg for min del fikk ufrivillig testet ut noen av byens finere fontener 16.mai...Anbefales absolutt, samt at Lille Lungegårdsvann også kanskje bør prøves ut.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hausberg

Quote from: "Klaus_Brann"Det var mye snakk om bading her og der, og jeg for min del fikk ufrivillig testet ut noen av byens finere fontener 16.mai...Anbefales absolutt, samt at Lille Lungegårdsvann også kanskje bør prøves ut.


ser for meg bading i november, dette må være opvarmede fontener i såfall. hehe, jeg for min del skal ikke gjøre noe annet enn å eventuelt ta fri mandagen 5 november og holde det gående fra tidlig søndag til seine mandag. hehe
itt hjerte står i Brann......

Klaus_Brann

Quote from: "Hausberg"
Quote from: "Klaus_Brann"Det var mye snakk om bading her og der, og jeg for min del fikk ufrivillig testet ut noen av byens finere fontener 16.mai...Anbefales absolutt, samt at Lille Lungegårdsvann også kanskje bør prøves ut.


ser for meg bading i november, dette må være opvarmede fontener i såfall. hehe, jeg for min del skal ikke gjøre noe annet enn å eventuelt ta fri mandagen 5 november og holde det gående fra tidlig søndag til seine mandag. hehe


Nei da, bare å løpe fort opp te Fotikken etter badingen det så blir man varm igjen..
Det er noe jeg planlegger og ja...Men det burde vel også vært snakk om, HVIS det ligger an til gullfeiring etter Tromsøkampen, et fly fra Tromsø og hjem for å rekke feiringen..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Erlend

tja, den slags må nok improviseres

Brannfrelst

Nå vet ikke jeg helt hvor lang tid det tar fra Tromsø til Bergen. Men en må jo regne med 1,5 timer fra kampslutt til flyet går minst,og 3-4 timer nedover?
Satser på at det kommer hem mot Viking hjemme.
2.10.07-Gullet kom hem!

RC

Ruller nedover Fløyen...

Northside

Har sagt det til sjefen flere ganger. Vinner Brann serien blir det 1-2 uker fri på meg....
Han hater fotball over alt på jord (typisk sjef?) og bare jeg nevner fri pga en bortekamp så blir han forbanna. (bortekamp nå om dagen er "besøke familie på østlandet", som jeg ikke har...).

Men om vi skulle vinne serien, vil jeg i tillegg få æren av å henge opp et Brann skjerf på kontoret hans, noe som definitivt vil bli en fryd!

LandåsKongen

bra denne tråden ble åpnet igjen. Han der bbbmartin har drevet å stengt fult av tråder her i dag. Så lenge folk holder seg innenfor skikk og bruk reglementet her så er det vel samme for deg hva vi diskuterer når det gjelder brann?

Janki


tysup

Eller se denne gruppen her:
http://hs.facebook.com/group.php?gid=2958975366

Jeg bor dessverre ikke i Bergen men i tyskland men skal reise opp til byn til kampen mot Viking. Kan jo ikke gaa glipp av feiringen og all den novemberbadingen.

grei

Det var vel omtrent på den tiden da tilsvarende tråder ble startet i fjor at det virkelig begynte å gå til helvete. Så scenarioet som fremmes her (gullfeiring) er vel ikke særlig realistisk...

Men om det skulle skje, en gang, at Brann tar gull, lurer jeg pÃ¥ om ikke selve feiringen kunne ha blitt noe antiklimatisk. AltsÃ¥, det skal relativt mye til for Ã¥ matche forventningene som har bygget seg opp gjennom alle disse Ã¥rene. Det holder liksom ikke med 10000 pÃ¥ Torgallmenningen som etter cupen i 2004. For Ã¥ matche de indre drømmene trengs det nesten massedukkerter i fontener, Brannspillere i Ã¥pen dobbeldekker,  hundretusener i gatene, konfetti fra hver en bygning, allsang og biltuting overalt, skyting i luften, gratis øl osv.

hansagutt1

Eg kommer ihvertfall til å gå inn i en 2-3ukers konstant lykkerus. For alt eg vet får kan det bli 40-50 år til neste gang så da må det feires deretter...
Hvor får man forresten kjøpt billige bluss? Fellesferie uken etter i Bergen ihvertfall!

Brannfrelst

På båtbutikker har de iallefall bluss. Eventuelt gå flere sammen,og bestill mange bluss fra TIFO.it. Vet ikke om det råder kvalitet over de eller hva det gjør. Jeg er iallefall med på en slik bestilling. Bergen skal bade i bluss,flagg og øl når Brann vinner gullet(om det er i 07,08,09...)
2.10.07-Gullet kom hem!

Ricky

Har planer om å sende noe jævlig med tekstmeldinger

krøvel vellevold

Når Brann vinner gull, skal jeg først gå på do og tisse. Masse. Så skal jeg stikke og se tabellen på text-tv. I fire timer.
Legg ned hele klubben!

tj00m

Quote from: "krøvel vellevold"Når Brann vinner gull, skal jeg først gå på do og tisse. Masse. Så skal jeg stikke og se tabellen på text-tv. I fire timer.


hahahah, alle bør henge seg på den. Bergen kommer jo til å ta fyr, alle inne foran text-tv!!!
Brann Bergens Stolthet!

Xminator

Quote from: "krøvel vellevold"Når Brann vinner gull, skal jeg først gå på do og tisse. Masse. Så skal jeg stikke og se tabellen på text-tv. I fire timer.


Og så kan vi trøste oss med at det ikke kommer noen cupfinale og ødelegger moroen. Sannsynligvis er vi ute av UEFA-cupen også så vi og spillerene kan konsentrere oss virkelig godt om å feire gullet :p

Northside

Skal folk ha bluss bør de ture innom www.race.com.pl
Alt står på polsk, men de selger bluss for 30kr + diverse annet pyro.

Send de en mail og de svarer nok på engelsk. Sliter dere kan dere sende meg en pm :wink:

Xminator

Quote from: "NorthsideFCDH"Skal folk ha bluss bør de ture innom www.race.com.pl
Alt står på polsk, men de selger bluss for 30kr + diverse annet pyro.

Send de en mail og de svarer nok på engelsk. Sliter dere kan dere sende meg en pm :wink:


Hvordan er det når tollen bestemmer seg for å åpne pakken og finner pyroteknisk i den?

Northside

For tiden er de opptatt med å stoppe kjøtt fra England så man må håpe på det beste...

Toa

Ja, om det blir gull blir det nok en ekstra kake til kaffen.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

monzilla

Får også kjøpt en del pyroteknisk i diverste båtforretninger rundt om kring.

Knasen

først er det vel å gjøre litt liv på østlanded med å skrive hvem som er best. faen det er mange VIF suportere i nabolaget. Kommer til å bli slått ned. Får håpe jeg klarer å ta første fly til Bergen før den tid kommer, og så håper jeg å kunne feste hele natta lang :)

tolind

Blir det gull blir det den sykeste og råeste feiringen norden har sett! Folk kommer til å gå helt av hengslene!
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

hansagutt1

Quote from: "NorthsideFCDH"Skal folk ha bluss bør de ture innom www.race.com.pl
Alt står på polsk, men de selger bluss for 30kr + diverse annet pyro.

Send de en mail og de svarer nok på engelsk. Sliter dere kan dere sende meg en pm :wink:


Frakt? Toll? Er lett med om vi går sammen en gjeng. Tror en 20-30 bluss holder for meg.

Xminator

Quote from: "tolind"Blir det gull blir det den sykeste og råeste feiringen norden har sett! Folk kommer til å gå helt av hengslene!


Heller mer til Krøvels teori om at Bergen sier ett forsiktig Hurra, for deretter å begynne debatten om det var flaks eller dyktighet.

Roffarne

Får nesten planlegge kommunevalget utifra hvem som er troendes til å kaste mest penger etter fest-kommitèen. Og hvem man orker å se sole seg i glansen av Bergens Stolthet.
Jeg tror feks ikke jeg hadde holdt ut lenge om Simen Willgohs hadde entret en eventuell scene.

Vestkanten

Quote from: "Roffarne"Får nesten planlegge kommunevalget utifra hvem som er troendes til å kaste mest penger etter fest-kommitèen. Og hvem man orker å se sole seg i glansen av Bergens Stolthet.
Jeg tror feks ikke jeg hadde holdt ut lenge om Simen Willgohs hadde entret en eventuell scene.


Du skal ikke se bort i fra det, han liker uansett fargen....rød som han er!
Heia Brann!

Manx

Quote from: "Vestkanten"
Quote from: "Roffarne"Får nesten planlegge kommunevalget utifra hvem som er troendes til å kaste mest penger etter fest-kommitèen. Og hvem man orker å se sole seg i glansen av Bergens Stolthet.
Jeg tror feks ikke jeg hadde holdt ut lenge om Simen Willgohs hadde entret en eventuell scene.


Du skal ikke se bort i fra det, han liker uansett fargen....rød som han er!


Det er ihvertfall samme parti som Heiki Holmås som er en ihugga brann fan, Heiki kan vel få bevilget ett par % av oljefondet til gullfeiring, det skulle vel akkurat holde til en passende feiring:)
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

monzilla

Quote from: "Manx"
Quote from: "Vestkanten"
Quote from: "Roffarne"Får nesten planlegge kommunevalget utifra hvem som er troendes til å kaste mest penger etter fest-kommitèen. Og hvem man orker å se sole seg i glansen av Bergens Stolthet.
Jeg tror feks ikke jeg hadde holdt ut lenge om Simen Willgohs hadde entret en eventuell scene.


Du skal ikke se bort i fra det, han liker uansett fargen....rød som han er!


Det er ihvertfall samme parti som Heiki Holmås som er en ihugga brann fan, Heiki kan vel få bevilget ett par % av oljefondet til gullfeiring, det skulle vel akkurat holde til en passende feiring:)


Skal vel ikke se borti fra at SV innfører en "gullskatt", sÃ¥nn at bergensere mÃ¥ betale ekstra skatt for gull. Det er jo alt de gjør! Jævla sosialisthipper...  :evil:

KongHarry

Quote from: "monzilla"
Quote from: "Manx"
Quote from: "Vestkanten"
Quote from: "Roffarne"Får nesten planlegge kommunevalget utifra hvem som er troendes til å kaste mest penger etter fest-kommitèen. Og hvem man orker å se sole seg i glansen av Bergens Stolthet.
Jeg tror feks ikke jeg hadde holdt ut lenge om Simen Willgohs hadde entret en eventuell scene.


Du skal ikke se bort i fra det, han liker uansett fargen....rød som han er!


Det er ihvertfall samme parti som Heiki Holmås som er en ihugga brann fan, Heiki kan vel få bevilget ett par % av oljefondet til gullfeiring, det skulle vel akkurat holde til en passende feiring:)


Skal vel ikke se borti fra at SV innfører en "gullskatt", sÃ¥nn at bergensere mÃ¥ betale ekstra skatt for gull. Det er jo alt de gjør! Jævla sosialisthipper...  :evil:


For lokalvalgets del ville jeg ikke vært for bekymret for Willgohs, men 3. kandidaten har iallfall partout-kort på Staddaen: Tina �sgård

Candyman

Finnes det noen som kommer til å lage ett offesiellt opplegg for fest og spetakkel dersom det blir gull?? Kommunen, SK Brann, Bataljonen, Sentumsforeningen? Noe som helst? Blir det bygget scene og holdt konsert med 12.mann? Blir det bare rable gal i bygatene?
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Brannmus

Det finnes nok beredskapsplaner dersom "krisescenarioet" skulle slå til.

Hvor organisert det blir kommer vel mest an på hvor reell sjansen til å ta gull er. Om vi kan avgjøre det på hjemmebane mot Viking, så er det lettere å planlegge noe enn om vi e avhengig av hjelp fra tre lag og vinne med 5-0 i Tromsø..

Manx

Quote from: "Candyman"Finnes det noen som kommer til å lage ett offesiellt opplegg for fest og spetakkel dersom det blir gull?? Kommunen, SK Brann, Bataljonen, Sentumsforeningen? Noe som helst? Blir det bygget scene og holdt konsert med 12.mann? Blir det bare rable gal i bygatene?


Det blir vel ett opplegg, ved cup gullet var det vel kommunen som ordnet scene, men har mÃ¥ vi tenke større, torgalemenningen holder ikke ved ett seriegull.  vet ikke hvor det er stort nok til Ã¥ huse hundretusenvis av bergensere i gullrus:)

Flytende scene midt i vågen kanskje?
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

dudo

Vi får dra opp på vidden.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BRANN - FOR ALLTID

1) Skyt bjørnen
2) Selg skinnet

Elementært.....
RANN - FOR ALLTID

Klaus_Brann

Quote from: "Candyman"Finnes det noen som kommer til å lage ett offesiellt opplegg for fest og spetakkel dersom det blir gull?? Kommunen, SK Brann, Bataljonen, Sentumsforeningen? Noe som helst? Blir det bygget scene og holdt konsert med 12.mann? Blir det bare rable gal i bygatene?


Det ska jeg love deg!
Regner også med at Hansa er i gang med å tappe nytt gulløl:-)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Candyman

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Candyman"Finnes det noen som kommer til å lage ett offesiellt opplegg for fest og spetakkel dersom det blir gull?? Kommunen, SK Brann, Bataljonen, Sentumsforeningen? Noe som helst? Blir det bygget scene og holdt konsert med 12.mann? Blir det bare rable gal i bygatene?


Det ska jeg love deg!
Regner også med at Hansa er i gang med å tappe nytt gulløl:-)

Hvis de tapper så skal jeg hjelpe til å drikke... :-)

Og til manx: Eneste plassen jeg ser for meg som er stor nok er koengen. Torgallmenningen etter cupgullet var jo som vi så alt for liten... Få opp en diger scene, lag til masse tappekraner og kjør på.

Men spørsmålet er om folk stiller der, eller om alle holder seg inne i bykjernen...?

Har jo bare noen få store sentrumsnære plasser. Festplassen, torgallmenningen, og koengen.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Candyman

Hmm...når jeg tenker meg om så er kanskje ikke koengen så mye større...

Kan dette bli ett lite problem? Klarer vi å tappe nok halvlitere? Kommer folk til å komme inn på pubene i det hele tatt?? Hvor mange stiller? 10.000? 20.000? 40.000? 100.000?
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

grei

Davy, korhen du e
du ga et løfte som du må stå ved,
og fler skal vise spekk for Brann:
Vi skal på Vågen alle mann...

Snublefot

Quote from: "Chrisstah"sykle Oslo Bergen.


der er du ikke alene=)  selv om min kompis og meg egentlig har en avtale om rulleskøyter fra oslo til Bergen.

Eneste som er kjipt med det er at vi kommer til Ã¥ være sÃ¥ ødelagte i kroppen av vi ikke fÃ¥r blitt med pÃ¥feiringen.  men sykkeltur skal vi nok alltid kunne bli med pÃ¥=)


Hadde vært saker med en hel gjeng fra oslo komme syklende fra oslo med Branncd`er rungende over en boomblaster=)

Roffarne

Quote from: "monzilla"Skal vel ikke se borti fra at SV innfører en "gullskatt", sÃ¥nn at bergensere mÃ¥ betale ekstra skatt for gull. Det er jo alt de gjør! Jævla sosialisthipper...  :evil:

Det er en skatt jeg hadde betalt med verdens største smil om munnen!

Ellers er dette et litt spennende tema, for selv om Brann messer om "en kamp av gangen" og "gjøre opp regnskap etter at serien er slutt" så er de jo (forhåpentligvis) ikke dummere enn at de "øyner" muligheten for gull.
Og blir det gull, så må det bli show.
Ergo har de noe i tankene og med tanke på den enorme begeistringen vi bergensere evner å vise så sliter jeg også med å se for meg et passende område for et evt arrangement.
Det holder ikke med Ole Bull Scene denne gangen, fzdz.

Skyscraper

Gullpils fra Hansa....


igjen...
Ã¥ skal det skje... Nei, vent... NÃ¥

Manx

Quote from: "Candyman"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Candyman"Finnes det noen som kommer til å lage ett offesiellt opplegg for fest og spetakkel dersom det blir gull?? Kommunen, SK Brann, Bataljonen, Sentumsforeningen? Noe som helst? Blir det bygget scene og holdt konsert med 12.mann? Blir det bare rable gal i bygatene?


Det ska jeg love deg!
Regner også med at Hansa er i gang med å tappe nytt gulløl:-)

Hvis de tapper så skal jeg hjelpe til å drikke... :-)

Og til manx: Eneste plassen jeg ser for meg som er stor nok er koengen. Torgallmenningen etter cupgullet var jo som vi så alt for liten... Få opp en diger scene, lag til masse tappekraner og kjør på.

Men spørsmålet er om folk stiller der, eller om alle holder seg inne i bykjernen...?

Har jo bare noen få store sentrumsnære plasser. Festplassen, torgallmenningen, og koengen.


http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1279044.ece

Nederst i denne saken står det at brann var i kontakt med ett eventbyrå i fjor. Håper ikke de planlegger en innendørs feiring.

Koengen er ikke dumt alternativ, kanskje i minste laget:)

Om de blir avgjort i siste serierunde i tromsø burde de sende kampen på stadion, sikkert ikke fett med 17800 bergensere på stadion og kamp på storskjerm.. Og GULL!
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

haavarl

Jeg synes Hansa bør begynne å brygge gull-øl med én gang.

monzilla

Hva med å lage et sølv-øl?

Tror det blir ville stemninger. Alle brannsupportere som har gitt opp siden 63 vil finne veien til gatene. Og det er ikke få.

Det jeg er redd for er at vi når et antiklimaks. At litt av sjelen til klubben forsvinner..... Det er jo en del av brann, det at vi aldri når helt opp?

steinbygger

Jeg hadde satt med ned og begynt å lure på hva jeg skal synge på når .... som i 1963.... ikke er brukenes lengre.

Candyman

Koengen tar vel en 15000+ iallefall. Er redd for at 50.000 lett finner veien ut i bygatene, og da blir det kaos...men sikkert ett hærlig ett!

Hvordan i granskauen skal man få ut så mange års innesperret, ehh...ett eller annet innesperret noe av uante dimensjoner...
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Knasen


monzilla


Candyman

Kan jo si 7 som syv og sju. Da får jo man litt flere ord å boltre seg på...

Som for eks...

Vi e` berømte Brann fra Bergen. Vi vinner serien i år. Stol som faen på det du, som i 2007, mens vi ler av alle bønder i vårt land
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

RC

Tull å organisere noe som helst. Etter sesongslutt skal de vel begynne å selge skamdyre billetter til dette showet, sånn at de kan tjene litt. Må jo det!
Det skal være spontant. Fullt av folk på gatene, mens spillerene kjører buss gjennom byen. Alle skal ha mulighet til å hylle spillere og trenere, ikke bare de som er villig til å betale mest eller de som fikk seg en billett på jobben.
Slutt å være så firkantet og la folk vise følelsene mer fritt.

Nightfox

Quote from: "steinbygger"Jeg hadde satt med ned og begynt å lure på hva jeg skal synge på når .... som i 1963.... ikke er brukenes lengre.


Hva, er det bare det siste gullet som teller ?!??! Så hvis Brann vinner gull i år, så teller ikke gullet i 63, men kun det fra 07? Så RBK har bare et gull, og det er fra 06? Tror du skal lese teksten i sangen en gang til jeg:

"Vi vinner serien i år
Ja visst faen gjør vi det, SOM i 1963"

SÃ¥ lenge Brann vant serien i 63, kan denne synges i evigheter.

grei

Den dagen gullet er tatt er det virkelig på tide å gå videre, i det øyeblikket vi vinner vil den sangen tilhøre en helt annen epoke, og dermed vil den forhåpentligvis ligge syv fot under etter lang og tro tjeneste. Takk og pris.

Klaus_Brann

Quote from: "Nightfox"
Quote from: "steinbygger"Jeg hadde satt med ned og begynt å lure på hva jeg skal synge på når .... som i 1963.... ikke er brukenes lengre.


Hva, er det bare det siste gullet som teller ?!??! Så hvis Brann vinner gull i år, så teller ikke gullet i 63, men kun det fra 07? Så RBK har bare et gull, og det er fra 06? Tror du skal lese teksten i sangen en gang til jeg:

"Vi vinner serien i år
Ja visst faen gjør vi det, SOM i 1963"

SÃ¥ lenge Brann vant serien i 63, kan denne synges i evigheter.


Ja, det har jeg også et håp om at folk ikke kommer til å gi opp denne når vi tar gullet hem.
Vi vant fortsatt i 63....
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Er det noe vi IKKE trenger, så er det unnskyldninger for å KVITTE OSS med sanger! Reportoaret av sanger med skikkelig trøkk i, er lite nok allerede!
Legg ned hele klubben!

Super Hasund

Quote from: "krøvel vellevold"Er det noe vi IKKE trenger, så er det unnskyldninger for å KVITTE OSS med sanger! Reportoaret av sanger med skikkelig trøkk i, er lite nok allerede!


Uansett kor mange gull vi vinner i fremtiden så vant vi fortsass gullet i 1963. Selve blueprinten på et seriegull. Det legendariske året. Med kniksen og pesen i fyr å flamme.
Det første offisielle liga-vinneren her til lands.
La Folket Synge

*Feltz*

knutern

Blir litt dumt å kvitte seg med en av signatursangene om vi mot formodning skulle greie å ta gullet hem

krøvel vellevold

Quote from: "Super Hasund"
Quote from: "krøvel vellevold"Er det noe vi IKKE trenger, så er det unnskyldninger for å KVITTE OSS med sanger! Reportoaret av sanger med skikkelig trøkk i, er lite nok allerede!


Uansett kor mange gull vi vinner i fremtiden så vant vi fortsass gullet i 1963. Selve blueprinten på et seriegull. Det legendariske året. Med kniksen og pesen i fyr å flamme.
Det første offisielle liga-vinneren her til lands.


Den første skikkelige ligavinneren var vi året før - i 1961/62. Dette var nemlig første året hele toppdivisjonen var samlet i én avdeling.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Super Hasund"
Quote from: "krøvel vellevold"Er det noe vi IKKE trenger, så er det unnskyldninger for å KVITTE OSS med sanger! Reportoaret av sanger med skikkelig trøkk i, er lite nok allerede!


Uansett kor mange gull vi vinner i fremtiden så vant vi fortsass gullet i 1963. Selve blueprinten på et seriegull. Det legendariske året. Med kniksen og pesen i fyr å flamme.
Det første offisielle liga-vinneren her til lands.


Den første skikkelige ligavinneren var vi året før - i 1961/62. Dette var nemlig første året hele toppdivisjonen var samlet i én avdeling.


Spilte de over vinteren på den tiden??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Super Hasund"
Quote from: "krøvel vellevold"Er det noe vi IKKE trenger, så er det unnskyldninger for å KVITTE OSS med sanger! Reportoaret av sanger med skikkelig trøkk i, er lite nok allerede!


Uansett kor mange gull vi vinner i fremtiden så vant vi fortsass gullet i 1963. Selve blueprinten på et seriegull. Det legendariske året. Med kniksen og pesen i fyr å flamme.
Det første offisielle liga-vinneren her til lands.


Den første skikkelige ligavinneren var vi året før - i 1961/62. Dette var nemlig første året hele toppdivisjonen var samlet i én avdeling.


Spilte de over vinteren på den tiden??


De spilte første halvdel fra slutten av juli til midten/slutten av oktober. Siste halvdel gikk fra slutten av april/begynnelsen av mai til begynnelsen av juni. Merkelig med en sesong som går over 10 og en halv måned, hvorav over seks går bort i vinterpause midt i sesongen. Syns også det høres idiotisk ut med kun halvannen måneds pause MELLOM sesongene, mens det altså var over seks måneders pause MIDT I sesongen!

Når det gjelder 61/62-sesongen spesielt, så var den på mer enn et år! Den begynte nemlig 30/7-61 og avsluttet 21/10-62. Grunnen var at man skulle slå sammen de to gruppene à 8 lag som toppserien hadde bestått av. Dermed ble det 16 lag i en overgangsserie før 63-sesongen som skulle ha 10 lag.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Super Hasund"
Quote from: "krøvel vellevold"Er det noe vi IKKE trenger, så er det unnskyldninger for å KVITTE OSS med sanger! Reportoaret av sanger med skikkelig trøkk i, er lite nok allerede!


Uansett kor mange gull vi vinner i fremtiden så vant vi fortsass gullet i 1963. Selve blueprinten på et seriegull. Det legendariske året. Med kniksen og pesen i fyr å flamme.
Det første offisielle liga-vinneren her til lands.


Den første skikkelige ligavinneren var vi året før - i 1961/62. Dette var nemlig første året hele toppdivisjonen var samlet i én avdeling.


Spilte de over vinteren på den tiden??


De spilte første halvdel fra slutten av juli til midten/slutten av oktober. Siste halvdel gikk fra slutten av april/begynnelsen av mai til begynnelsen av juni. Merkelig med en sesong som går over 10 og en halv måned, hvorav over seks går bort i vinterpause midt i sesongen. Syns også det høres idiotisk ut med kun halvannen måneds pause MELLOM sesongene, mens det altså var over seks måneders pause MIDT I sesongen!

Når det gjelder 61/62-sesongen spesielt, så var den på mer enn et år! Den begynte nemlig 30/7-61 og avsluttet 21/10-62. Grunnen var at man skulle slå sammen de to gruppene à 8 lag som toppserien hadde bestått av. Dermed ble det 16 lag i en overgangsserie før 63-sesongen som skulle ha 10 lag.


Hehe, fryktelig surrete..Artig lesning.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Falkman

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Super Hasund"
Quote from: "krøvel vellevold"Er det noe vi IKKE trenger, så er det unnskyldninger for å KVITTE OSS med sanger! Reportoaret av sanger med skikkelig trøkk i, er lite nok allerede!


Uansett kor mange gull vi vinner i fremtiden så vant vi fortsass gullet i 1963. Selve blueprinten på et seriegull. Det legendariske året. Med kniksen og pesen i fyr å flamme.
Det første offisielle liga-vinneren her til lands.


Den første skikkelige ligavinneren var vi året før - i 1961/62. Dette var nemlig første året hele toppdivisjonen var samlet i én avdeling.


Spilte de over vinteren på den tiden??


De spilte første halvdel fra slutten av juli til midten/slutten av oktober. Siste halvdel gikk fra slutten av april/begynnelsen av mai til begynnelsen av juni. Merkelig med en sesong som går over 10 og en halv måned, hvorav over seks går bort i vinterpause midt i sesongen. Syns også det høres idiotisk ut med kun halvannen måneds pause MELLOM sesongene, mens det altså var over seks måneders pause MIDT I sesongen!

Når det gjelder 61/62-sesongen spesielt, så var den på mer enn et år! Den begynte nemlig 30/7-61 og avsluttet 21/10-62. Grunnen var at man skulle slå sammen de to gruppene à 8 lag som toppserien hadde bestått av. Dermed ble det 16 lag i en overgangsserie før 63-sesongen som skulle ha 10 lag.


Hehe, fryktelig surrete..Artig lesning.


litt av grunnen til at det blei gjort på den måten, va jo og at man ønsket å spille ferdig en sesong innen et kalender-år (som vi gjør det i dag), istedenfor å innlede sesongen om høsten, og avslutte den våren etter.

vebo

Mitt bidrag til tråden med den flotte orddelingen (eller ord delingen?):

Hvilken tribune skal spillerene stå mot når de får pokalen? Det bør jo seff være mot Hansa, men jeg er stygt redd for at det blir mot sbv.
Tiocfaidh ár lá

Xminator

Det er selvsagt de mest trofaste som får æren, dvs SBV :)

vebo

Quote from: "Xminator"Det er selvsagt de mest trofaste som får æren, dvs SBV :)


Hehe, trofast my ass. Ragerte litt på det i saken fra BA(?), om at de mest trofaste(de med pengene?) ikke fikk sitte på plassene sine. For all del, er ikke meg imot at alle med partoutkort får sitte på sine respektive plasser, vil ha mitt eget sete på Hansa selv, men at dere vip'er skal være de mest trofaste går jeg ikke helt på.

Men seriøst, de burde jo tatt imot hyllest fra den syngene horden som støtter gjennom tykt og tynt:P
Tiocfaidh ár lá

RC

Quote from: "vebo"Mitt bidrag til tråden med den flotte orddelingen (eller ord delingen?):

Hvilken tribune skal spillerene stå mot når de får pokalen? Det bør jo seff være mot Hansa, men jeg er stygt redd for at det blir mot sbv.


Hvilken pokal?
Er det ikke bare en "kopp"?

vebo

Quote from: "RC"
Quote from: "vebo"Mitt bidrag til tråden med den flotte orddelingen (eller ord delingen?):

Hvilken tribune skal spillerene stå mot når de får pokalen? Det bør jo seff være mot Hansa, men jeg er stygt redd for at det blir mot sbv.


Hvilken pokal?
Er det ikke bare en "kopp"?


Har ikke sett den..
Tiocfaidh ár lá

Klaus_Brann

Quote from: "vebo"

Men seriøst, de burde jo tatt imot hyllest fra den syngene horden som støtter gjennom tykt og tynt:P


Hvis du tenker å at vi kanskje kan hente hjem pokalen i siste hjemmekamp, mot Viking, så er jeg veldig enig at spillerne skal løpe bort te Viking horden for å vise de pokalen!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SKBMiller

tror nok hordene er borte før vi får pokalen utdelt

vebo

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "vebo"

Men seriøst, de burde jo tatt imot hyllest fra den syngene horden som støtter gjennom tykt og tynt:P


Hvis du tenker å at vi kanskje kan hente hjem pokalen i siste hjemmekamp, mot Viking, så er jeg veldig enig at spillerne skal løpe bort te Viking horden for å vise de pokalen!


Hehe, tenkte vel på horde i ordets rette forstand ja:)
Tiocfaidh ár lá

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

sydnes76

Quote from: "Kjell249"


Idiotisk spør du meg. Glemmer ikke gull-ølet fra i fjor...

knutern

Ikke rart vi blir fortalt at vi tar gullet på forskudd nei.. Tufsete valgkamp-utspill av høyre

Bombefar

Quote from: "sydnes76"
Quote from: "Kjell249"


Idiotisk spør du meg. Glemmer ikke gull-ølet fra i fjor...


Ikke idiotisk i det hele tatt. Nedturen kan være rett tundt hjørnet. Best å nyte det mens vi kan. Satser på gull-øl i år og

Roald

Quote from: "knutern"Ikke rart vi blir fortalt at vi tar gullet på forskudd nei.. Tufsete valgkamp-utspill av høyre

Hvis f.eks. AP hadde hatt noen form for makt og kredibilitet her i byen tviler jeg ikke på at de hadde sagt det samme for å si det sånn
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Brannmann rob

Blir flau... Her setter vi av 1mill til gullfeiring med så mange kamper igjen, og med en luke på bare 3 poeng til andre plass... Går ikke an å planlegge gullfeiringen, det kommer uansett til å bli så spontant at ingen vet ka de gjør.

Super Hasund

Gud kor dumt. ! 1 million e åpenbart alt for lite
La Folket Synge

*Feltz*

Northside

Med mindre pengene går til bluss og fyrverkeri så ser ikke jeg poenget med så mye penger til "festen".

Det vi trenger er en scene spillerene kan stå på, resten fikser vi ut uken!

krøvel vellevold

Quote from: "NorthsideFCDH"Med mindre pengene går til bluss og fyrverkeri så ser ikke jeg poenget med så mye penger til "festen".

Det vi trenger er en scene spillerene kan stå på, resten fikser vi ut uken!


SKULLE det bli gull og feiring, så er det viktig at scenen ikke står omtrent midt på Torgallmenningen som etter cupgullet i 2004. Da er det jo ikke plass til alle som kommer. Scenen bør stå helt i en av endene, slik at det ikke står store områder av Torgallmenningen folketomt BAK scenen! Til cupfesten 04 var det kanskje 20000 på Torgallmenningen. Men da var området med utsikt til scenen SMEKKFULLT og folk stod langt oppover sidegatene. Til en EVENTUELL seriegullfeiring vil det jo bli 40-50000. For det første er jo seriegull mye større og det vil ikke være 15000 som er på vei over fjellet midt under feriingen.
Legg ned hele klubben!

monzilla

Bestikkelser til ordensmakten, minst 2,6 mill.

KongHarry


Ricky

Quote from: "Roald"
Quote from: "knutern"Ikke rart vi blir fortalt at vi tar gullet på forskudd nei.. Tufsete valgkamp-utspill av høyre

Hvis f.eks. AP hadde hatt noen form for makt og kredibilitet her i byen tviler jeg ikke på at de hadde sagt det samme for å si det sånn



Det stod vel sånn ca 15 forskjellige partier utenfor stadion som alle påberopte seg å være det mest Brann-elskende partiet.
Dette altså tre dager etter at Brann måtte gi opp stadions siste byggetrinn fordi kommunen gav beskjed om at det var uaktuelt å behandle byggesøknaden.

Kjøss meg.

Red Rabitt

Vi henter gullet som en tyv som i 2007, bare se kor jevla fint det går!

Nesten rim: Vi henter gull til Bergen by som i 2007, bare...

Vi e berømte brann fra bergen, vi vinner serien i år
vi henter gullet som en tyv som i...
el
Vi stjeler gull hem til vår by som i 2007, bare..
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

monzilla

Quote from: "KongHarry"


Herlig. Synd friele ikke stiller i år og. Han er perfekt som borgermester for Bergen

Lurkin

Syns vi burde hatt Geddi eller lignende som ordfører.

Uansett, HVIS det blir gull så tror jeg deler av Bergen kommer til å stå stille dagen derpå.
Berømte Brann fra Bergen

Xminator

7 kamper og 21 poeng. Har vi 6 poeng forsprang etter kampen mot LSK skal jeg snakke om Gull og tro på det...

bulldog

ikke lenge siden friele sa at han ikke gikk på så¨mange brannkamper. nå er han trofast mot laget og supporter.
driter oss ut på rikstv med å ta gullet på forhånd iår igjen.
bulldog

Luke Skywalker

Ta det helt med ro folkens, disse pengene fra Bergen Kommune er til neste sesong. Dere vet jo alle at behandlingstiden fra kommunen i finansielle spørsmål er langt lengre enn dette.
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

grei


Brannesen

Quote from: "monzilla"
Quote from: "KongHarry"


Herlig. Synd friele ikke stiller i år og. Han er perfekt som borgermester for Bergen


Kommunal million...En kommunal million lovet av en politiker...det høres ut som penger i brettspill eller noe! :) Men hvis vi får det er det jo ganske så kult...fint utspill det nå i disse valgkampdager! Så gjenstår det å se om det finnes en troverdig politiker her i verden...har liksom hørt om politikere som lover ting og tang før!
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

C@Bøe_79

Quote from: "Brannesen"
Quote from: "monzilla"
Quote from: "KongHarry"


Herlig. Synd friele ikke stiller i år og. Han er perfekt som borgermester for Bergen


Kommunal million...En kommunal million lovet av en politiker...det høres ut som penger i brettspill eller noe! :) Men hvis vi får det er det jo ganske så kult...fint utspill det nå i disse valgkampdager! Så gjenstår det å se om det finnes en troverdig politiker her i verden...har liksom hørt om politikere som lover ting og tang før!



Mjelde sier det best:
QuoteNo må de roe seg, det er mange kamper igjen
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Klaus_Brann

Quote from: "Brannesen"
Quote from: "monzilla"
Quote from: "KongHarry"


Herlig. Synd friele ikke stiller i år og. Han er perfekt som borgermester for Bergen


Kommunal million...En kommunal million lovet av en politiker...det høres ut som penger i brettspill eller noe! :) Men hvis vi får det er det jo ganske så kult...fint utspill det nå i disse valgkampdager! Så gjenstår det å se om det finnes en troverdig politiker her i verden...har liksom hørt om politikere som lover ting og tang før!


Jeg tviler ikke et sekund på at de holder akkurat dette!Ellers var det morsomt å høre Semb omtale oss som sjarmerende...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tom C

Synes bare det blir patetisk. Er jo som forvokste unger uten bakkekontakt i det hele tatt... Er det en genfeil som gjør at fremtredende bergensere føler trang for å drite seg ut for resten av Norge? Stå å si at vi har lært av i fjor, og i samme åndedrag snakke om alle pengene vi skal bruke på gullet vi skal feire? Bare meg som synes det er latterlig?
Aldri mer Obos....

Superjack

Jeg synest egentlig det er trist at kommunen sier seg villige til å sløse vekk 1 million om Brann vinner serien.

De kunne heller ha stillt Festplassen og evt Torgalmenningen til disposisjon til storskjermfremvisning av siste kamp e.l.

Det er greit at 1 million ikke er veldig mye for Bergen kommune, men det er nok mange gode formål sommer heller kunne ha fått dem.
F.eks idrettslag som driver dugnad for å drifte.

E
Brannsupporter.

Henki

Når skal folk egentlig lære? Friele sin kommentar om at "vi gjør aldri samme feilen to ganger i Bergen" er fantastisk. 43 år uten gull bygger ikke akkurat opp under den påstanden. Jeg vil faktisk driste meg til å påstå at den river den ned og gruslegger den.
Gullet blir delt ut i november det, ikke en uke før valget. Så får vi som prøver å holde beina på bakken ihvertfall leve i håpet om at Brann ikke sprekker denne gangen og, og at gullet havner i Bergen.
Ballen skal fremover!

Ricky

Ser nesten for meg en helt gjennomkoreografert kommunal feiring av seriegullet på Torgallmenningen. På scenen står Doddo, William Hut og Karin Park, byrådslederen og Bjørn Dahl holder taler, mens Ove Thue, Raske menn og Arne Bendiksen står for noen "morsomme" Brann-innslag.
Det blir skillingsboller og ballonger til alle barna.

HansaInferno

Quote from: "Ricky"Ser nesten for meg en helt gjennomkoreografert kommunal feiring av seriegullet på Torgallmenningen. På scenen står Doddo, William Hut og Karin Park, byrådslederen og Bjørn Dahl holder taler, mens Ove Thue, Raske menn og Arne Bendiksen står for noen "morsomme" Brann-innslag.
Det blir skillingsboller og ballonger til alle barna.


Jaja, det kommer nok til å bli slik, men du trenger jo ikke å stå der nede med alle barna. Jeg personlig kommer til å ligge under en tappekran ett eller annet sted. Ville jo blitt en helvetes fest uten sidestykke om Brann faktisk vant serien.. Men ro ned kotelettene, vi vinner ikke serien i år heller.
Breiflabben, baby!

smaalanda

Quote from: "Ricky"Ser nesten for meg en helt gjennomkoreografert kommunal feiring av seriegullet på Torgallmenningen. På scenen står Doddo, William Hut og Karin Park, byrådslederen og Bjørn Dahl holder taler, mens Ove Thue, Raske menn og Arne Bendiksen står for noen "morsomme" Brann-innslag.
Det blir skillingsboller og ballonger til alle barna.


Tenkte på det samme når eg hørte om denne millionen.
KMO!!!

Stoffi

Quote from: "Superjack"Jeg synest egentlig det er trist at kommunen sier seg villige til å sløse vekk 1 million om Brann vinner serien.

De kunne heller ha stillt Festplassen og evt Torgalmenningen til disposisjon til storskjermfremvisning av siste kamp e.l.

Det er greit at 1 million ikke er veldig mye for Bergen kommune, men det er nok mange gode formål sommer heller kunne ha fått dem.
F.eks idrettslag som driver dugnad for å drifte.

E



Gode formål? Så du mener at Bergen Kommune bør trekke all støtte til f. eks festspillene og andre kulturelle formål? Ja, for det finnes jo alltid noe bedre å bruke pengene på....

Nei, gåtta banen. Dette her er noe de fleste av oss ALDRI har opplevd før, noe som de fleste bergensere kommer til å nyte godt av, det gir en boost til moralen vår og dermed handelsnæringen som nyter godt at glade bergensere. Dette kan være en "once in a lifetime" hendelse for oss, og er en fest for hele bergen. Derfor står kommunen på en måte ansvarlig for feiringen.
Det skulle bare mangle at kommunen gir penger til feiringen av gullet.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Ricky

Hadde kommunen gitt en million til gullfeiring og prøvd å legge ting til rette (Gjøre klar Torgallmenningen, ordne fyrverkerioppskytning på Festplassen etc), så hadde det vært topp.

Men det det er snakk om her, er at kommunen skal bruke en million på å arrangere feiringen, og har etablert en festkomité ledet av Herman Friele. De tar antageligvis beslag på Torgallmenningen, og gudene må vite hva vi får..

Nixon

He he, man tar sorgene på forskudd som vanlig!:) Jeg tar det som en selvfølge at Brann og Bataljonen tar regi slik som i 2004 og gir oss en lignende feiring. Jeg tror f.eks. neppe kommunen vil nekte d12m å spille dersom Brann ønsker det.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

eivtress

Farlig tråd dette her. Noen ganger får jeg følelsen av at gullet nesten er sikret. Så får jeg et slag i huet; hva med i fjor, for ikke å snakke året før der, og alle de andre årene? Men... det er så sinnsvakt deilig å bare fantasere om gullfeiring. Jeg ser det for meg, sydeuropeiske nyhetsendinger fra Bergen: ...Og det norske laget Brann tok gullet hem for første gang på 44 år, og som vi ser bak oss er dette en feiring av helt andre dimensjoner enn det vi er vant til. Bading i fontener? Pøh.. ka e no det? Disse har tatt det "to the next level".
Hva det er gleder jeg meg til å se.

grei

Quote from: "steinbygger"Jeg hadde satt med ned og begynt å lure på hva jeg skal synge på når .... som i 1963.... ikke er brukenes lengre.

Og løsningen hadde vært:

"Ja visst faen gjør vi det, som i fjor og sekstitre..."

Stalin

Hadde vært veldig greit om vi vant serien i 2003 ellerno.

Red Rabitt

Quote from: "grei"
Quote from: "steinbygger"Jeg hadde satt med ned og begynt å lure på hva jeg skal synge på når .... som i 1963.... ikke er brukenes lengre.

Og løsningen hadde vært:

"Ja visst faen gjør vi det, som i fjor og sekstitre..."

Riktig!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Red Rabitt

Er egentlig forferdelig synd at ikke de siste rundene spilles på lørdager!
Da ville det vært mye enklere for folk å være med på feiringen til langt ut i de tidlige morgentimer.
Jeg hadde tatt meg fri uansett om jeg var statsminister, ingenting kan stoppe den største drømmen i livet; å feire SK Brann sitt seriegull.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

flowen

03.11.2007 18:00 Tromsø IL - Brann Tippeligaen 2007

http://www.brann.no/index.php?valg=terminliste

siste kamp spilles da en lørdag  :D

Lurkin

Tipper byen vår står stille frem til neste helg også. Jeg skal faen med feire som jeg aldri har gjort før.
Berømte Brann fra Bergen

Snublefot

Regner da med at denne kampen blir sendt pÃ¥ storskjerm i Bergen?  Reiser selv til Bergen den helgen, og vil veldig gjerne se kampen sammen med resten av byen.

SKBMiller

samme for meg. kommer til Bergen den helga og regner med at kampen sendes på stadion på storskjerm

Kjell249

Fortsetter vi å spille som nå, så er det gode mulighet for at serien kan være avgjort mot Viking i runden før. Det hadde vært fantastisk å ta seieren på hjemmebane :D
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Xminator

Vi burde egentlig starte feiringen med ett minutts stillhet i sympati med de som aldri fikk oppleve seriegull med Brann...

Brannmann rob

Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "grei"
Quote from: "steinbygger"Jeg hadde satt med ned og begynt å lure på hva jeg skal synge på når .... som i 1963.... ikke er brukenes lengre.

Og løsningen hadde vært:

"Ja visst faen gjør vi det, som i fjor og sekstitre..."

Riktig!


For å være ærlig syntes eg at vi kan slutte å nevne 63 hvis vi tar gullet no!

smaalanda

Quote from: "Brannmann rob"
Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "grei"
Quote from: "steinbygger"Jeg hadde satt med ned og begynt å lure på hva jeg skal synge på når .... som i 1963.... ikke er brukenes lengre.

Og løsningen hadde vært:

"Ja visst faen gjør vi det, som i fjor og sekstitre..."

Riktig!


For å være ærlig syntes eg at vi kan slutte å nevne 63 hvis vi tar gullet no!


Helt enig.
KMO!!!

Erlend

Quote from: "Xminator"Vi burde egentlig starte feiringen med ett minutts stillhet i sympati med de som aldri fikk oppleve seriegull med Brann...

Lykke til med å få alle til å være stille hvis Brann vinner gull...

Klaus_Brann

Quote from: "Erlend"
Quote from: "Xminator"Vi burde egentlig starte feiringen med ett minutts stillhet i sympati med de som aldri fikk oppleve seriegull med Brann...

Lykke til med å få alle til å være stille hvis Brann vinner gull...


Hehe, det skal vel godt gjøres ja!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Neida, det blir totalt stille mens 17000 prøver å finne ut hva faen vi skal gjøre nå...


Klaus_Brann

Quote from: "Fabregas"


Veldig veldig sant.

Vi har så få sanger som det er skikkelig trøkk i: Byen e Bergen, Gullet ska hem, Vi vinner serien, Vi har Thorstein Helstad og Vi e Brann Bergens stolthet er få nok om vi ikke skal droppe en av de..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lilleheil

kan vi ikkje bare kjøre igang en 17 mai feiring då. spillerne går i tog rundt den vanlige 17mai ruten... då skulle det være plass te alle...

grei

Quote from: "Fabregas"

"Ja visst faen gjør vi det, som i fjor og sekstitre" - hvilket rim er det du mener blir ødelagt her? Hallo?

Det er klart sangen enten må strykes eller endres den dagen det blir gull - om ikke annet enn å for markere at 1963-spøkelset har sluttet å hjemsøke oss en gang for alle. En sang er et mikroskopisk offer i forhold til en serietittel...

kabelmann

Jeg skjønner ikke hvorfor noe skal endres i det hele tatt. Vi vant da fremdeles i 63? Det er ikke sånn at 63-gullet forsvinner om vi vinner i år.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: "kabelmann"Jeg skjønner ikke hvorfor noe skal endres i det hele tatt. Vi vant da fremdeles i 63? Det er ikke sånn at 63-gullet forsvinner om vi vinner i år.


helt enig! Og dessuten blir det bare rot når man skal forandre på teksten på en sang som har vært innarbeidet gjennom 13 år. Et eksempel er IAIAIAO-sangen. Merker fremdeles at jeg er på nippet til å synge "Tennfjord er vår mann" når vi kommer til siste linje...
Legg ned hele klubben!

dudo

Kan vi vennligst slutte å diskutere endring av sangene frem til vi faktisk har vunnet noe?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

grei

Quote from: "kabelmann"Jeg skjønner ikke hvorfor noe skal endres i det hele tatt. Vi vant da fremdeles i 63? Det er ikke sånn at 63-gullet forsvinner om vi vinner i år.

Selvfølgelig vant vi fremdeles i 1963 om vi skulle gjøre det i år, men det vil ikke passe å synge det på samme måten. Det er jo ikke bare fordi det tilfeldigvis rimer at vi synger "1963" og ikke "1962". Det er fordi det er sist gangalle at Brann sist vant serien i 1963. Det årstallet står for hele Norge som et symbol på at Brann aldri vinner serien. Sangen og årstallet har en bittersøt klang hos bergenserne, og tar vi først serien skal 63-spøkelset få begraves for godt. Med mindre man ønsker at 1963 skal leve videre med en slags kultstatus på linje med Geir Hasund.

At "Iaiaiao" ikke funker er jo ikke så rart siden det a) aldri var noen særlig god sang i utgangspunktet (kjip tekst, utydelig melodi og dårlig trøkk), og b) ingen vet helt hvem som for tiden er "vår mann".

Lurkin

Vant Godset og Start i 1980? Imponerende..

Jeg syns at "som i fjor og sekstritre" er et bra alternativ, jeg. 1963 er blitt et symbol. Dessuten ligger vi press på å vinne i 2008 også så vi slipper å lage ny versjon. :)

Det blir uansett den første som får massene med på den i april som vinner diskusjonen.
Berømte Brann fra Bergen

kabelmann

Hvis denne sangen til stadighet skal endres, hva gjør vi da i 2009 om vi ikke vinner i 2008? Tilbake til 1963 igjen? Eller droppe hele sangen?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

tormi

Quote from: "kabelmann"Hvis denne sangen til stadighet skal endres, hva gjør vi da i 2009 om vi ikke vinner i 2008? Tilbake til 1963 igjen? Eller droppe hele sangen?


Ka sier du? Skal vi ta et seriegull om gangen eller?
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

kabelmann

Quote from: "tormi"Ka sier du? Skal vi ta et seriegull om gangen eller?

Det er jo på mange måter det jeg gjør når jeg spør hva vi skal gjøre i 2009 og ikke har vunnet seriegull i 2008. Begynner man å skulle måtte endre på denne for hvert år så er sangen i praksis død.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

grei

Dersom man ikke klarer å gjøre noen små, kosmetiske endringer på en sang for å tilpasse den nye situasjoner vitner jo det om et relativt lite smidig publikum. Men det er vel sant nok, kreativitet og tilpasningsdyktighet er nok ikke vår sterke side.

krøvel vellevold

Quote from: "grei"Dersom man ikke klarer å gjøre noen små, kosmetiske endringer på en sang for å tilpasse den nye situasjoner vitner jo det om et relativt lite smidig publikum. Men det er vel sant nok, kreativitet og tilpasningsdyktighet er nok ikke vår sterke side.


Slik er det bare. Se bare hvordan vi sliter med "Bergen by er nydelig". Folk har jo ikke peil på om de skal synge "fisk regn og daier" eller noe annet. Og da lar folk heller vær å synge. Eller hva med "Vi bor mellom fjell..." På andre verset synger noen "kor suveren vi e" og andre synger "og derfor synger vi". Og da ender det med at folk stopper opp fordi sidemannen synger noe annet.
Tilpassiningsdyktighet? Problemet er at vi ikke er en intern gjeng slik som mange andre supportere. Når vi spiller borte, dukker det opp mange folk som ikke er med i supportermiljøet til vanlig. Disse vil jo ikke ha peil på hvilke forandringer som er gjort siden sist de var på kamp.


Nei til forvirring rundt sangtekster!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Quote from: "krøvel vellevold"
Nei til forvirring rundt sangtekster!


SÃ¥ du tar faktisk til orde for Capo?

grei

Nei, han tar til orde for å unngå forvirring om tekster ved å la være å endre på de som allerede er etablert.

Tullpip

Beklager å avspore avsporingen (evt gå tilbake til sporet), men hvordan vil man feire ett evt seriemesterskap?

Jeg må inrømme at jeg er livredd for at Hanøy skal ødelegge hele festen med 'We are the champions' osv. Jeg er fullstendig uinteresert i å stå på stadion etter vikingkampen og gaule på den. Hva syns dere andre? Hva vil folk, og hva vil man ikke?

Utmedsnolken

Quote from: "Tullpip"Beklager å avspore avsporingen (evt gå tilbake til sporet), men hvordan vil man feire ett evt seriemesterskap?

Jeg må inrømme at jeg er livredd for at Hanøy skal ødelegge hele festen med 'We are the champions' osv. Jeg er fullstendig uinteresert i å stå på stadion etter vikingkampen og gaule på den. Hva syns dere andre? Hva vil folk, og hva vil man ikke?


Cupfinalen var grusom på den måten. Minst passende sangutvalget noensinne? Hva er vitsen med å overdøve publikum med We are the Champions og Simply the Best.
"og der snubler Sæternes igjen"

grei


sabu

Det blir veldig typisk om det skal bli en familiefeiring på Torgallmenningen eller på stadion. Det spørs jo hvis og når man tar gullet. Det er 6 kamper igjen og ingenting er avgjort. Tar man gullet på stadion så blir det vel noe show der og som flyttes ned i byn senere. Blir det i Tromsø så blir det vel forhåpentligvis storskjerm på stadion og scene på torgallmenningen. Som en nevnte tidligere, skillingsboller og ballonger til ungene. Det er jo så kjedelig at det ikke er vits å komme ned engang. Må bli skikkelig feiring som noe ala etter Brasil - Norge kampen, hvor folk kjørte og tutet og jublet. Det var overraskende, fantastisk og noe jeg iallefall håper skjer om vi vinner gullet.
HÃ¥per selvsagt det blir enda bedre enn det, og at feiringen tar helt av, uten noe taler og fjas fra forskjellige politikere og kjentfolk.
Jeg ønsker ikke en typisk Norsk feiring, sånn som under cupgullet i 2004 hvor det var show på torgallmenningen.
Mer spontant, mer vandring i gatene, masse Brann effekter og tuting langt til neste dag, og folk som tar av og finner på masse sprøtt. Byen skal ikke så stille før mandag morgen, det er helt sikkert. Som sagt, spørs når man tar gullet, en lørdag eller søndag. Personlig håper jeg lørdagen. Hvis det er søndag så må det jo bli fri for "alle" neste dag.

Skulle man ta gullet på stadion så blir det vel " we are the champions " etter kampen, hvor 14-15000 synger med, mens resten som tenkte på forhånd at dette gidder vi ikke står og ser på og ikke vet hva de skal gjøre.
Mener at vi her inne og eventuelt andre må gå sammen for å stelle i stand den beste feiringen ever. Vi driter i hva andre skal, og om de vil ha " we are the champions " på stadion og skillingsboller og graits ballonger til ungene i byn, så værsegod. Jeg håper bare at man kan få noen midler til at vi supportere som ikke vil det, kan stelle i stand en feiring sånn som vi ønsker det.

For å si det sånn, jeg gidder iallefall ikke noe sceneshow og alt annet sånn fjas om vi vinner gullet. La oss gjøre det skikkelig når vi først har vunnet gullet. Det er 44 år siden om vi vinner i år, og det er lang ventetid.

grei

Ikke overdriv sytet. Om noen ville delt ut skillingsboller ved et evt gull må de nå få lov til det. Og det er klart det vil legges opp til sceneshow av en eller annen variant, med spillerhyllester osv. Hva skulle de ellers arrangert? Man kan ikke bestille ville scener og tuting med biler, det må komme av seg selv med stemningen og gledesrusen. (Men for all del, gi oss gjerne noe litt mer staselig enn den vesle, trauste scenen de pleier å sette opp på Torgalmenningen.)

Det er ingen som tvinger deg inn sammen med ungene i bakevarekøen, og du vil ha nok av andre ville folk å feire med uansett. Og om noen skulle komme i skade for å sette på musikk på anlegget etter en avgjørende seier (hvilket jeg selvfølgelig ikke håper) så vil det egentlig i det store og det hele ha minimalt å si. Selv Gullbrand og Tommy Sulen vil ikke kunne rokke ved ekstasen. Spesielt ikke når de feies avgårde under tidenes pitch invasion.

Nixon

Quote from: "sabu"Som en nevnte tidligere, skillingsboller og ballonger til ungene. Det er jo så kjedelig at det ikke er vits å komme ned engang. Må bli skikkelig feiring som noe ala etter Brasil - Norge kampen, hvor folk kjørte og tutet og jublet. Det var overraskende, fantastisk og noe jeg iallefall håper skjer om vi vinner gullet.


Så hvis ungene får ballonger kan ikke de voksne tute med hornet?
Kan ikke helt se den logikken...

Klart at denne feiringen må starte på en måte som alle kan være med på. Slik som etter cupfinalen med en scene på Torgallmenningen med d12m og spillere og trenere som mottar folkets hyllest. Og så kan feiringen fortsette rundt om i byen utover natten og dagen etter etter eget ønske.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

sabu

Nixon: Var ikke det jeg mente. Det jeg mente var at det ikke må være gratis skillingsboller og ballonger til ungene, men at det må bli en skikkelig feiring med tuting på horn og sånne ting. Klart begge ting går sammen, men det er jo dønn kjedelig om det blir feiring med gratis killingsboller og ballonger til ungene.

Utmedsnolken

Quote from: "sabu"Nixon: Var ikke det jeg mente. Det jeg mente var at det ikke må være gratis skillingsboller og ballonger til ungene, men at det må bli en skikkelig feiring med tuting på horn og sånne ting. Klart begge ting går sammen, men det er jo dønn kjedelig om det blir feiring med gratis killingsboller og ballonger til ungene.


Hvis du spør fint, så får du nok både bolle og ballong du også.
"og der snubler Sæternes igjen"

siggen17

Hele diskusjonen blir litt rar.Noe kan planlegges men..vet Du hva du gjør hvis Brann vinner gullet?Jeg tenker på meg selv da Azar scoret mot Fredrikstad husker ikkke jeg hva som skjedde.Jeg husker bare at det var klemming og et sykt styr rundt meg og at vi skrek etter Azar.Jeg la ikke merke til at f.eks. Bjarte kastet gamle drakten og løp ned trappene mot gjerdet.Dette er noe jeg har sett etterpå når jeg så kampen på video.
Vet noen her inne hva de kommer til å gjøre der å da?Det hele kommer til å bli tidenes happening i Bergen.Det kan ikke planlegges.

Tullpip

Quote from: "siggen17"Hele diskusjonen blir litt rar.Noe kan planlegges men..vet Du hva du gjør hvis Brann vinner gullet?Jeg tenker på meg selv da Azar scoret mot Fredrikstad husker ikkke jeg hva som skjedde.Jeg husker bare at det var klemming og et sykt styr rundt meg og at vi skrek etter Azar.Jeg la ikke merke til at f.eks. Bjarte kastet gamle drakten og løp ned trappene mot gjerdet.Dette er noe jeg har sett etterpå når jeg så kampen på video.
Vet noen her inne hva de kommer til å gjøre der å da?Det hele kommer til å bli tidenes happening i Bergen.Det kan ikke planlegges.


Det er akkurat det som er poenget mitt! Folket må rable. Men frykten er at rablingen uteblir (ok, den uteblir ikke), men begrenses, grunnet store politistyrker, ødeleggende sermonier på stadion osv.

Forøvrig er min største plan å ta en kjempefest. På festplassen, torvalmenningen eller et annet sted, sammen med gode venner og kjentfolk. Det optimale ville jo være å kunne nyte bokseøl ute i Bergen sentrum, sammen med resten av byen...

Chris*

Hehe, skal bare se at du blir bøtelagt for drikking på offentlig plass ;-)
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

dudo

"Tuting på horn"? Vel, der har man en måte jeg IKKE kommer til å feire på!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: "Tullpip"
Quote from: "siggen17"Hele diskusjonen blir litt rar.Noe kan planlegges men..vet Du hva du gjør hvis Brann vinner gullet?Jeg tenker på meg selv da Azar scoret mot Fredrikstad husker ikkke jeg hva som skjedde.Jeg husker bare at det var klemming og et sykt styr rundt meg og at vi skrek etter Azar.Jeg la ikke merke til at f.eks. Bjarte kastet gamle drakten og løp ned trappene mot gjerdet.Dette er noe jeg har sett etterpå når jeg så kampen på video.
Vet noen her inne hva de kommer til å gjøre der å da?Det hele kommer til å bli tidenes happening i Bergen.Det kan ikke planlegges.


Det er akkurat det som er poenget mitt! Folket må rable. Men frykten er at rablingen uteblir (ok, den uteblir ikke), men begrenses, grunnet store politistyrker, ødeleggende sermonier på stadion osv.

Forøvrig er min største plan å ta en kjempefest. På festplassen, torvalmenningen eller et annet sted, sammen med gode venner og kjentfolk. Det optimale ville jo være å kunne nyte bokseøl ute i Bergen sentrum, sammen med resten av byen...


Hvis rablingen i det hele tatt kommer til å bli litt dempet, så må det i så fall være pga. at rablingen er gjennomplanlagt av folk..
Nei, dette kommer til å bli bra på sparket, og det ta helt av av seg selv.
Som en annen kar her oppe nevnte på kampen mot FFK:
Det var bra feiring på 0-1 målet, men på 0-2 gikk folk totally bananas..Vi sto i midtgangen, og det kom folk snublende, skliende og løpende nedover, og vi ble med i rushet, og det var helt herlig...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Baunebob

Ser for meg 50 000 elleville bergensere foran spillerene enten det er i en slags kortesje eller scene eller hva det er, som skaper et trøkk norge aldri har sett før, og hvor "Gullet ska/kom hem, Byen e bergen" og div. andre sanger runger mellom byfjellene våre.

Frysningene går over ryggen allerede.

Nightfox

Stemmer for at samtlige synkront setter seg inn i bilen etter at gullet er sikret og begynner å tute med hornet. Da har vi fullkommen gullfeiring da.. Hva skal man med øl, storfest på torgallmenningen og en diger feiring når man kan tute med hornet?

Xminator

Quote from: "krøvel vellevold"Når Brann vinner gull, skal jeg først gå på do og tisse. Masse. Så skal jeg stikke og se tabellen på text-tv. I fire timer.


Bare for å minne folket om hvordan det egentlig blir. Håper de 150 andre klarer å vente på at Krøvel skal se ferdig text-tv før flyet får lette :)

Baunebob

Til de som ikke har bil med horn, eller bil i det hele tatt, fåes det alltid kjøpt signalhorn på Clahs Olson til 69,90

Super Hasund

Quote from: "Baunebob"Til de som ikke har bil med horn, eller bil i det hele tatt, fåes det alltid kjøpt signalhorn på Clahs Olson til 69,90


Mann har en rimelig shabby bil viss an isje har horn! hehe.
La Folket Synge

*Feltz*

hansagutt1

Enkelte klarer ikke å vente lenger:

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article414011.ece

Vi skal alle på sjøen!

pleiboi

Jeg bor ikke i Bergen, så dette må planlegges.
HVIS det blir gull, når blir feiringen?

Blir det flere feiringer eller blir det bare den 1 million kroners festen til Friele?

Bombefar

Quote from: "pleiboi"Jeg bor ikke i Bergen, så dette må planlegges.
HVIS det blir gull, når blir feiringen?

Blir det flere feiringer eller blir det bare den 1 million kroners festen til Friele?


Blir vel feiring i det øyeblikket vi sikrer gullet. Altså så tidlig som mulig vil jeg tro.

pissepåengen

feiringen starter etter tromsø  (kanskje viking eller aalesund) kampen, og kommer til Ã¥ vare ett par uker.
Bergen ut av norge!

Nixon

Quote from: "pissepÃ¥engen"feiringen starter etter tromsø  (kanskje viking eller aalesund) kampen, og kommer til Ã¥ vare ett par uker.


Liker ikke helt dette. Hvis det blir Aalesund har vi et problem!;)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Super Hasund

Quote from: "hansagutt1"Enkelte klarer ikke å vente lenger:

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article414011.ece

Vi skal alle på sjøen!

Hehe. genialt. Eg sliter litt med valget.... Lillelungen eller vågen? Uansett så ska eg bade i gullrus
La Folket Synge

*Feltz*

Brannfrelst

Kan bli mange drukningsulykker den kvelden iallefall..
2.10.07-Gullet kom hem!

Klaus_Brann

Quote from: "Brannfrelst"Kan bli mange drukningsulykker den kvelden iallefall..


Hehe, ser for meg overskriftene: "1000 Brann-supportere druknet i Lille Lungegårdsvann midt i gullrusen i natt"
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


C@Bøe_79

Hvis det er noe jeg driter i, så er det om jeg begynner gullfeiring Mandag,Tirsdag,Onsdag eller Lørdag...
Bare jeg får feire Brann-gull er det samme hvor og når:-)
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

dudo

Det ville være jævla typisk at man etter 44 års tørke vinner gullet to dager etter kamp. Vi får se det an og heller tape mot AaFK om så skulle være problemet... ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Quote from: "C@Bøe_79"Hvis det er noe jeg driter i, så er det om jeg begynner gullfeiring Mandag,Tirsdag,Onsdag eller Lørdag...
Bare jeg får feire Brann-gull er det samme hvor og når:-)


Enig, kunne ikke gitt mer faen. Har fått tillatelse til å ta meg fri dagen etter uansett!
Tiocfaidh ár lá

Snublefot

Altså. Skulle brann ligge ann til å ta gull hvis utfallet i viking - stabæk blir x-x , så burde vi nesten sette opp storskjerm i bergen, invitere hele brann staben på vip-plass, den 12 mann til å showe etc, og feire spillerne som de heltene dem er om resultatet går vår vei.

Problemet er at det hadde vært et skikkelig antiklimaks om resultatet ikke gikk vår vei=) da kunne spillerne bare tuslet hjem igjen, og hele feiringen bli utsatt=)

så med andre ord var det forslaget skikkelig teit=)

krøvel vellevold

Det skal sies at gullfeiringen kan bli så som så hvis vi f.eks. leder med 9 poeng med tre kamper igjen å spille, og 10 mål bedre målforskjell enn nr. 2. Skal vi feire gullet, eller skal vi vente? En del vil sikkert feire gullet allerede da, og dermed "rase fra seg" den dagen. Så taper vi kanskje neste kamp 0-5, men vinner serien fordi vår nærmeste rival også tapte. Og da er vi DEFINITIVT seriemester, men feiringen tar ikke av fordi det lå i kortene og egentlig var klart allerede helgen før (og mange har gjort feiringen ferdig da), og vi altså tapte 0-5 den dagen det ble 100% klart. Legg til at det f.eks. er snøstorm den dagen også. For oss mest ihuga er det sikkert ett fett hva slags vær det er og hvordan gullet tas. Men det har helt klart en betydning for om det blir 10000 som feirer i gatene, eller om det blir 50000!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Snublefot"Altså. Skulle brann ligge ann til å ta gull hvis utfallet i viking - stabæk blir x-x , så burde vi nesten sette opp storskjerm i bergen, invitere hele brann staben på vip-plass, den 12 mann til å showe etc, og feire spillerne som de heltene dem er om resultatet går vår vei.


Det beste måtte vel være Stadion. Der er det plass til 17000 under tak, og det er storskjermer der allerede. Spørs jo om storskjermfremsyning på Torgallmenningen blir noen suksess i snøstorm eller øsregn, når folk da like gjerne kan se kampen tørt og varmt hjemme eller på pub!
Legg ned hele klubben!

Red Rabitt

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Snublefot"Altså. Skulle brann ligge ann til å ta gull hvis utfallet i viking - stabæk blir x-x , så burde vi nesten sette opp storskjerm i bergen, invitere hele brann staben på vip-plass, den 12 mann til å showe etc, og feire spillerne som de heltene dem er om resultatet går vår vei.


Det beste måtte vel være Stadion. Der er det plass til 17000 under tak, og det er storskjermer der allerede. Spørs jo om storskjermfremsyning på Torgallmenningen blir noen suksess i snøstorm eller øsregn, når folk da like gjerne kan se kampen tørt og varmt hjemme eller på pub!


Om det blir avgjort hjemme blir det selvfølgelig begge deler, stadion og et sted i sentrum.
Det aller beste hadde uansett vært å avgjort det hjemme mot viking med et mål på overtid av overtiden!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Hausberg

Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Snublefot"Altså. Skulle brann ligge ann til å ta gull hvis utfallet i viking - stabæk blir x-x , så burde vi nesten sette opp storskjerm i bergen, invitere hele brann staben på vip-plass, den 12 mann til å showe etc, og feire spillerne som de heltene dem er om resultatet går vår vei.


Det beste måtte vel være Stadion. Der er det plass til 17000 under tak, og det er storskjermer der allerede. Spørs jo om storskjermfremsyning på Torgallmenningen blir noen suksess i snøstorm eller øsregn, når folk da like gjerne kan se kampen tørt og varmt hjemme eller på pub!


Om det blir avgjort hjemme blir det selvfølgelig begge deler, stadion og et sted i sentrum.
Det aller beste hadde uansett vært å avgjort det hjemme mot viking med et mål på overtid av overtiden!


det hadde vært det nyedilgste av det nydelige.......
itt hjerte står i Brann......

Luke Skywalker

For min del har det ingenting å si hvilken dag brann vinner på, hvordan de vinner eller alle andre teorier som kan trekkes inn i regnestykket. Jeg vil ha GULL, og når Brann får det, først når Brann har det, starter jeg feiringen. Jeg er ikke sikker før nff peresentanten tar spillerne i hånden, og deler ut medaljen. Kansje tar jeg en telefon til nff dagen etter bare for å være sikker. Men det sekundet Brann er seriemester, DA begynner festen. Ikke før, skeptisk som jeg er. Med seier mot lsk og hjemme mot lyn, kan det være i havn, men jeg tør kun å håpe.
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

skb!

Det deiligste hadde vært å sikre gullet hjemme på Stadion etter et fyrvereri av en fotballkamp, hyllet spillerne der, for så å ta turen ned i sentrum og fortsatt festen der. Blir ikke helt det samme å se gullet komme hjem på TV. Men gøy blir det uansett (hvis det skjer)!!!

Langhår

Så lenge gullet vinnes skal ikke jeg klage på hvordan det skjer. Feiringen bekymrer meg lite. Jeg skal nok vite å få meg en fullverdig feiring uansett når og hvor gullet vinnes.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Nightfox

Dere som bor i umiddelbar nærhet av bergen kunne ikke brydd dere mindre. Jeg får vel stå på domkirkeplassen i Stavanger Sentrum og feire for meg selv.

dudo

Den er litt lei. Har en kompis der nede selv som sitter i bilen med foten pÃ¥ gasspedalen allerede om scenarioet inntreffer...  :D
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

KennethS

Quote from: "Brannfrelst"Kan bli mange drukningsulykker den kvelden iallefall..


Jaja gjør ikkje noe! eg levde ihvertfall når Brann vant gull i 2007! tenk alle i 2055 som ville blitt grønne av misunnelse.
tå på Brann

eriksen_30

Den millionen kommunen skal ut med kunne gått til byens bedrifter som en kompensasjon for at folke skal få fri den påfølgende dagen etter et eventuellt gull...

dudo

Hvem skal så bestemme hvilke 500 som skal få fri?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Red Rabitt

Quote from: "dudo"Hvem skal så bestemme hvilke 500 som skal få fri?


Det er ikke snakk om å få fri! Det er snakk om å ta seg fri og drite i alt annet en at brann har tatt gullet!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Red Rabitt

Latterlig hvis en sjef skal få ødelegge det største som har skjedd i byen vår siden 1963!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Xminator

Quote from: "Red Rabitt"Latterlig hvis en sjef skal få ødelegge det største som har skjedd i byen vår siden 1963!


Det er en holdning som ikke vare spesielt lenge i møtet med arbeidslivet.

Klaus_Brann

Quote from: "Red Rabitt"Latterlig hvis en sjef skal få ødelegge det største som har skjedd i byen vår siden 1963!


Noen som har hørt om å ringe seg syk?:-)
Det er ikke så mye verre enn det, hoste og harke litt..Eller klage på nervøs mage hele natten..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "Xminator"
Quote from: "Red Rabitt"Latterlig hvis en sjef skal få ødelegge det største som har skjedd i byen vår siden 1963!


Det er en holdning som ikke vare spesielt lenge i møtet med arbeidslivet.


Jobber er det nok av. Hvis det nå var slik at sjefen min skulle nektet meg fri for å feire gullet, hadde jeg ikke blitt lenge...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "dudo"Hvem skal så bestemme hvilke 500 som skal få fri?


Det er ikke snakk om å få fri! Det er snakk om å ta seg fri og drite i alt annet en at brann har tatt gullet!


Gidder du lese innlegget over mitt før du svarer? Det var en syrlig bemerkning, man kommer ikke langt med en mill i kompensasjon når 50 000 skal ta seg en fest...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

jako

Quote from: "Red Rabitt"Latterlig hvis en sjef skal få ødelegge det største som har skjedd i byen vår siden 1963!


Hvor var du da Bergen arrangerte Melodi Grand Prix?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

C@Bøe_79

Quote from: "jako"
Quote from: "Red Rabitt"Latterlig hvis en sjef skal få ødelegge det største som har skjedd i byen vår siden 1963!


Hvor var du da Bergen arrangerte Melodi Grand Prix?


PÃ¥ Stadion...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Falken

Gidd ikke lese gjennom alle tråder for å se om det allerede er diskutert, MEN

Hvis vi avgjør det hjemme (blir isåfall mot Viking?)

Skal banen stormes?

Henki

Quote from: "Luke Skywalker"For min del har det ingenting å si hvilken dag brann vinner på, hvordan de vinner eller alle andre teorier som kan trekkes inn i regnestykket. Jeg vil ha GULL, og når Brann får det, først når Brann har det, starter jeg feiringen. Jeg er ikke sikker før nff peresentanten tar spillerne i hånden, og deler ut medaljen. Kansje tar jeg en telefon til nff dagen etter bare for å være sikker. Men det sekundet Brann er seriemester, DA begynner festen. Ikke før, skeptisk som jeg er. Med seier mot lsk og hjemme mot lyn, kan det være i havn, men jeg tør kun å håpe.


SÃ¥ sant som det er skrevet.
Ballen skal fremover!

Nixon

Quote from: "Falken"Skal banen stormes?


Jeg for min del synes det er litt tåpelig.
Hva skal vi egentlig ut på der etter? Klemme spillerne?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

MJ

Her bør nff gå inn å sørge for at alle de avgjørende kampene som er igjen spilles samtidig. Er usikker på om dette er gjort tidligere, men vet at det er praksis i England. Forjævlig å vinne gullet på en mandag uten Brann på banen....

Super Hasund

Quote from: "MJ"Her bør nff gå inn å sørge for at alle de avgjørende kampene som er igjen spilles samtidig. Er usikker på om dette er gjort tidligere, men vet at det er praksis i England. Forjævlig å vinne gullet på en mandag uten Brann på banen....


Ehh. #%?'''(/! ka tror du hehe
La Folket Synge

*Feltz*

Henki

Quote from: "MJ"Forjævlig å vinne gullet på en mandag uten Brann på banen....
Helt for jævlig...
Ballen skal fremover!

grei

Quote from: "Henki"
Quote from: "MJ"Forjævlig å vinne gullet på en mandag uten Brann på banen....
Helt for jævlig...


Minner litt om disse TV-reklamene/sketsjene der en fyr ser fotballkamp på TV og signalet faller ut akkurat når favorittlaget scorer. Han banner og steiker og later i det hele tatt til å bry seg mer om å se kampen enn at laget hans faktisk vinner...

Henki

Quote from: "grei"
Quote from: "Henki"
Quote from: "MJ"Forjævlig å vinne gullet på en mandag uten Brann på banen....
Helt for jævlig...


Minner litt om disse TV-reklamene/sketsjene der en fyr ser fotballkamp på TV og signalet faller ut akkurat når favorittlaget scorer. Han banner og steiker og later i det hele tatt til å bry seg mer om å se kampen enn at laget hans faktisk vinner...


Skulle Brann bli seriemester tror jeg vi trygt kan slå fast at det blir fest uansett hvilken dag det skjer på. Da Manchester United ble seriemester for første gang på 26 år i 1993 skjedde det på en dag da laget ikke spillte kamp, men det hindret ikke tusenvis av United-supportere å møte opp utenfor Old Trafford for å feire. Bare for å bruke det som eksempel. Jeg er ihvertfall overbevist om at vi klarer å glede oss skulle vi vinne gull uansett om det skjer samme dag som vi spiller eller ikke. Men kanskje jeg bare er overoptimist...
Ballen skal fremover!

thesevs

Quote from: "Henki"Skulle Brann bli seriemester tror jeg vi trygt kan slå fast at det blir fest uansett hvilken dag det skjer på. Da Manchester United ble seriemester for første gang på 26 år i 1993 skjedde det på en dag da laget ikke spillte kamp, men det hindret ikke tusenvis av United-supportere å møte opp utenfor Old Trafford for å feire. Bare for å bruke det som eksempel. Jeg er ihvertfall overbevist om at vi klarer å glede oss skulle vi vinne gull uansett om det skjer samme dag som vi spiller eller ikke. Men kanskje jeg bare er overoptimist...


Foreslår at vi dropper å dra til Old Trafford eller Stadion, men heller tar festen på Torgallmenningen hvor Hansa har satt opp diverse øl-fontener slik at folk kan drikke så mye som de bare orker.
SK Brann har i kjent stil hentet inn de flotte damene de vanligvis benytter seg av som nå mingler seg med oss supportere. Det hele avsluttes med en gigantisk allsang med "nystemten" hvor Tor Endresen gråtkvalt prøver å fungere som forsanger...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

krøvel vellevold

Tror ikke gullfeiringen blir noe mindre gigantisk om vi skulle vinne foran tv'en. For vinner vi på Stadion, og det blir 50000 som feirer i Sentrum etterpå, så har minst to tredjedeler av dem ikke vært på Stadion - men sett kampen på TV. Vinner vi på bortebane, og det blir 50000 som feirer i Sentrum etterpå, så har ingen av dem vært på kampen - men sett den på TV. I hvert fall ikke de første 3 timene.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Vinner vi på bortebane, og det blir 50000 som feirer i Sentrum etterpå, så har ingen av dem vært på kampen - men sett den på TV. I hvert fall ikke de første 3 timene.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Vinner vi på bortebane, og det blir 50000 som feirer i Sentrum etterpå, så har ingen av dem vært på kampen - men sett den på TV. I hvert fall ikke de første 3 timene.
Legg ned hele klubben!

The Boss

Dette er feil krøvel: vi ha må 10poeng eller større luke ned til nr 2 etter kampen i ålesund for å vinne serien da. Husk at de andre lagene har 1 kamp mer igjen enn oss, dvs at de maks kan ta 9 poeng, og vi må da ha 10 poengs luke.

MJ

Har alltid sett for meg meg selv og tusenvis av andre storme banen når Brann vinner serien. Dette kan selvfølgelig også gjennomføres i påfølgende kamp, men vil uansett ikke utløse det sinnsyke kicket som å vinne når dommeren blåser.

Henki

Quote from: "MJ"Har alltid sett for meg meg selv og tusenvis av andre storme banen når Brann vinner serien. Dette kan selvfølgelig også gjennomføres i påfølgende kamp, men vil uansett ikke utløse det sinnsyke kicket som å vinne når dommeren blåser.


Tja, vinner vi serien skal jeg kicke til den store gullmedalje uansett om det skjer på Stadion, på bussen, på tv eller hvorsomhelstellers. Ikke vær redd du, vinner vi serien blir det fest fest og festerefest!
Ballen skal fremover!

krøvel vellevold

Quote from: "The Boss"Dette er feil krøvel: vi ha må 10poeng eller større luke ned til nr 2 etter kampen i ålesund for å vinne serien da. Husk at de andre lagene har 1 kamp mer igjen enn oss, dvs at de maks kan ta 9 poeng, og vi må da ha 10 poengs luke.
Legg ned hele klubben!

grei

Selvfølgelig er det like stort å vinne gull uansett.

Men her er det jo selve feiringen det snakkes om. Ikke den mer rolige offisielle feiringen som kanskje holdes en dag eller to etter at et eventuelt gull blir klart, der vil det komme godt med folk uansett. Men den spontane feiringen med medfølgende dyriske jubelscener som oppstår der og da, den kan fort vise seg å bli et antiklimaks i forhold til hva vi har sett for oss i alle år. Det må den jo nesten bli. Noen tusen dedikerte ville jo selvfølgelig dratt til byen om det så var julaften, og trangt på pubene blir det uansett, men hvis et gull man nærmest har forventet i ukesvis på forhånd hentes hjem flere runder før serieslutt, en regnfull mandagskveld vi ikke selv spiller, vil nok resten av byen heller bli hjemme i sofaen.

Men alt dette er i bunn og grunn fullstending meningsløst å analysere og spå og fantasere om i forkant. Vi har jo aldri opplevd noe i nærheten. Og at Brann i det hele tatt skulle greie å ta gullet? Ideen er jo absurd. Om vi engang skulle være så heldige får det som skjer, bare skje...

The Boss

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "The Boss"Dette er feil krøvel: vi ha må 10poeng eller større luke ned til nr 2 etter kampen i ålesund for å vinne serien da. Husk at de andre lagene har 1 kamp mer igjen enn oss, dvs at de maks kan ta 9 poeng, og vi må da ha 10 poengs luke.


Du har jo ingenting feil, det var eg som leste feil! Vi tenker helt rett vi to.. Tar den pÃ¥ min kappe, vet jo at du EGENTLIG har rett uansett  :lol:

hansagutt1

Selv om vi er i gullrus når brann får utlevert gullet iår regner jeg med ytterst få klapper når Sondre Kåfjord og NFF entrer banen.

Arrogansen dem utviser støttt og stadig kan vi ikke godta og selv i en slik stund bør vi vise hva vi mener om dem.
Se bare på hvordan NFF behandlet Haugesunds søknad om dispensasjon for å ta inn flere tilskuere til semifinalen i cupen og hvordan NFF på forhånd avviser en varslet klage fra Brann. NFF er en arrogant og altfor byråkratisk organisasjon.

Nixon

Quote from: "hansagutt1"Selv om vi er i gullrus når brann får utlevert gullet iår regner jeg med ytterst få klapper når Sondre Kåfjord og NFF entrer banen.


Jeg tror nok støynivået er ganske stort i utgangspunktet når det kommer så langt. Og det vil uansett være pokalen vi jubler for og ikke mannen i dress.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

chris_henrik

Quote from: "hansagutt1"Selv om vi er i gullrus når brann får utlevert gullet iår regner jeg med ytterst få klapper når Sondre Kåfjord og NFF entrer banen.


Hadde tatt seg ut at hvis/om/nÃ¥r Brann tar gull, sÃ¥ er alle klovnene mer opptatt av Ã¥ hate NFF....  Skulle tro vi lÃ¥ midt pÃ¥ tabellen og ikke hadde noe annet Ã¥ bruke energien pÃ¥.
<BRANN> ..... DKFM

dudo

Vi evt bytte ut "Hater, hater, hater NFF" med "Ha ha, ha ha, haha NFF" ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Quote from: "dudo"Vi evt bytte ut "Hater, hater, hater NFF" med "Ha ha, ha ha, haha NFF" ;-)


Syns egentlig ikke vi skal bruke den takten til noe annet en Karadas-ropet.
Tiocfaidh ár lá

Brannfrelst

Quote from: "dudo"Vi evt bytte ut "Hater, hater, hater NFF" med "Ha ha, ha ha, haha NFF" ;-)


SÃ¥ tar Mrs KÃ¥fjord og Mr Lesbelund med seg pokalen og sender den til Trondheim i stedenfor siden de har gjort det bra i Champions Leauge.
2.10.07-Gullet kom hem!


BBB-Tony

etter 5-1 seier i Lillestrøm, så kan vi sikre gullet allerede neste mandag! Blir det feiring då eller???
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Xminator

Det er egentlig smått utrolig at NFF må ta turen med medaljer og pokal allerede neste helg. Nå vet vi jo før kampen om vi har muligheten eller ikke. Begrepet blåmandag kan få en helt ny mening :)

paf

Quote from: "Xminator"Det er egentlig smått utrolig at NFF må ta turen med medaljer og pokal allerede neste helg. Nå vet vi jo før kampen om vi har muligheten eller ikke. Begrepet blåmandag kan få en helt ny mening :)

Blir vel blåtirsdag i så fall :-) Taper Viking og Stabæk poeng til helgen må nok Kåfjord fly til Bergen på mandagen, ja. Men det spørs om Brann klarer å hoste opp en billett til ham i så fall :-)

gitarbroiler

En ting er ihvertfall sikkert. Om Viking taper bort mot TIL, og Stabæk avgir poeng, så er sannsynligheten STOR for at jeg tar fri fra jobb tirsdag 8.oktober :D

Klaus_Brann

Quote from: "gitarbroiler"En ting er ihvertfall sikkert. Om Viking taper bort mot TIL, og Stabæk avgir poeng, så er sannsynligheten STOR for at jeg tar fri fra jobb tirsdag 8.oktober :D


Hehe..Sitter akkurat og vurderer slikt selv, vanskelig å vite hvilken tirsdag fremover eller mandag man skal ta seg fri på fremover..Det er ikke snakk om at jeg møter på jobb dagen etter Brann har tatt gull!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

KEO

Har allerede avklart med jobben at jeg ikke er tilstede dagen etter Brann er seriemester:-)  og fikk sÃ¥ klart ingen problemer med den avspaseringen.
Nu kør vi!

Markmus

Quote from: "KEO"Har allerede avklart med jobben at jeg ikke er tilstede dagen etter Brann er seriemester:-)  og fikk sÃ¥ klart ingen problemer med den avspaseringen.

Lurer på hvor mange dagsverk som går tapt i Bergen dagen etter Brann er blitt seriemestre. Er nok noen millioner :p
Ka du ve?

thesevs

Quote from: "Markmus"
Quote from: "KEO"Har allerede avklart med jobben at jeg ikke er tilstede dagen etter Brann er seriemester:-)  og fikk sÃ¥ klart ingen problemer med den avspaseringen.

Lurer på hvor mange dagsverk som går tapt i Bergen dagen etter Brann er blitt seriemestre. Er nok noen millioner :p


Morsomt om man fører statistikk på hvor mange unger som fødes 9 mnd senere :-D
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Kent

ser ut som det blir gullfeiring offshore til helgen.. helvete!!

drikk noen kasser for meg og

BRANNFL

Gullet blir vel utdelt på Alfheim uansett når det måtte vere klart at ingen kan ta Brann igjen.

Er det noen som vet om feiringen blir lagt til Lørdag kveld eller Søndag
Brann e' Best

Superjack

Quote from: "thesevs"
Quote from: "Markmus"
Quote from: "KEO"Har allerede avklart med jobben at jeg ikke er tilstede dagen etter Brann er seriemester:-)  og fikk sÃ¥ klart ingen problemer med den avspaseringen.

Lurer på hvor mange dagsverk som går tapt i Bergen dagen etter Brann er blitt seriemestre. Er nok noen millioner :p


Morsomt om man fører statistikk på hvor mange unger som fødes 9 mnd senere :-D


Mye alenemammaer da ja... :D
Brannsupporter.

Red Rabitt

Quote from: "hansagutt1"Selv om vi er i gullrus når brann får utlevert gullet iår regner jeg med ytterst få klapper når Sondre Kåfjord og NFF entrer banen.

Arrogansen dem utviser støttt og stadig kan vi ikke godta og selv i en slik stund bør vi vise hva vi mener om dem.
Se bare på hvordan NFF behandlet Haugesunds søknad om dispensasjon for å ta inn flere tilskuere til semifinalen i cupen og hvordan NFF på forhånd avviser en varslet klage fra Brann. NFF er en arrogant og altfor byråkratisk organisasjon.

Helt utrolig! Ja la oss synge hater nff når Brann tar imot seriegullet for første gang på 44 år!NEI!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Snublefot

Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "hansagutt1"Selv om vi er i gullrus når brann får utlevert gullet iår regner jeg med ytterst få klapper når Sondre Kåfjord og NFF entrer banen.

Arrogansen dem utviser støttt og stadig kan vi ikke godta og selv i en slik stund bør vi vise hva vi mener om dem.
Se bare på hvordan NFF behandlet Haugesunds søknad om dispensasjon for å ta inn flere tilskuere til semifinalen i cupen og hvordan NFF på forhånd avviser en varslet klage fra Brann. NFF er en arrogant og altfor byråkratisk organisasjon.

Helt utrolig! Ja la oss synge hater nff når Brann tar imot seriegullet for første gang på 44 år!NEI!


hadde vært artig=)   hehe...

vebo

Quote from: "BRANNFL"Gullet blir vel utdelt på Alfheim uansett når det måtte vere klart at ingen kan ta Brann igjen.

Er det noen som vet om feiringen blir lagt til Lørdag kveld eller Søndag


Nei det blir utdelt ved første anledning. Det vil si at pokalen befinner seg på stadda neste mandag dersom
Tiocfaidh ár lá

TcK

Quote from: "vebo"
Quote from: "BRANNFL"Gullet blir vel utdelt på Alfheim uansett når det måtte vere klart at ingen kan ta Brann igjen.

Er det noen som vet om feiringen blir lagt til Lørdag kveld eller Søndag


Nei det blir utdelt ved første anledning. Det vil si at pokalen befinner seg på stadda neste mandag dersom


Blir jammen meg artig å dra til Bergen for å se siste serierunde på TV.. Men ingen feiring i cup-finale skala i sentrum da altså? :p

Surt.. Nesten.
Jesus elsker alle barna

vebo

Quote from: "TcK"
Quote from: "vebo"
Quote from: "BRANNFL"Gullet blir vel utdelt på Alfheim uansett når det måtte vere klart at ingen kan ta Brann igjen.

Er det noen som vet om feiringen blir lagt til Lørdag kveld eller Søndag


Nei det blir utdelt ved første anledning. Det vil si at pokalen befinner seg på stadda neste mandag dersom


Blir jammen meg artig å dra til Bergen for å se siste serierunde på TV.. Men ingen feiring i cup-finale skala i sentrum da altså? :p

Surt.. Nesten.


Jo, hvorfor skulle det ikke bli det? De klarer vel å planlegge såpass.
Tiocfaidh ár lá

Lennono8

Blir jo selvsagt spontanfeiring rett etter at gullet er sikret (neste helg eller helgen etter).

"Organsiert" feiring med mottakelse av spillerne og d12m på scenen blir vel etter Tromsø-kampen? Tviler på at spillerne får være med på "offisiell" feiring før serien er over. Det er ekstremt lite fair mot resten av lagene som har mer å spille for...

Konklusjonen er at man ved å avgjøre før siste runde faktisk får to fester... Evt en lang sammenhengende.

Felt Ã?

Quote from: "vebo"
Quote from: "BRANNFL"Gullet blir vel utdelt på Alfheim uansett når det måtte vere klart at ingen kan ta Brann igjen.

Er det noen som vet om feiringen blir lagt til Lørdag kveld eller Søndag


Nei det blir utdelt ved første anledning. Det vil si at pokalen befinner seg på stadda neste mandag dersom


Noen som vet med sikkerhet?

Lennono8


vebo

Tiocfaidh ár lá

Snublefot

ganske flaut, men jeg vet heller ikke hva gullvinneren fÃ¥r..  kan ikke huske Ã¥ ha sett noen pokal eller noe slikt.. har liksom ikke fulgt sÃ¥ mye med pÃ¥ premieutdelingen nÃ¥r det gjelder gullmedaljer pÃ¥ en stund=)

BrandonBoyd

Gullet blir utdelt ved første anledning på hjemmebanen til serievinneren etter at gullet er teoretisk sikret..
avid hansen til Brann!drivende go og teknisk sentral..akkurat det vi trenger!!!

vebo

Måtte bare gjøre litt research her.

http://www.fotball.no/t1.aspx?p=770

Tippeligaen:
Quote


For cupen er det derimot vandrepokal i tillegg til kongepokal.

Quote


Fant ingen bilder av tippeligapokalen, men synes å huske at den er veldig enkel med nffs logo på.
Tiocfaidh ár lá

Caranthir

Det er bilde av den inne på bt.no et sted...
Og ba.no..
Men jeg finner det ikke..
Men pokalen er helt enkel med nff's logo på som det ble sagt tidligere..
Også kommer det og til å stå Brann på denne pokalen da :D
Mitt <3 står i Brann...

Ricky

Quote from: "Snublefot"ganske flaut, men jeg vet heller ikke hva gullvinneren fÃ¥r..  kan ikke huske Ã¥ ha sett noen pokal eller noe slikt.. har liksom ikke fulgt sÃ¥ mye med pÃ¥ premieutdelingen nÃ¥r det gjelder gullmedaljer pÃ¥ en stund=)



Det er dessverre veldig lik cup-pokalen. Altså bare en liten "blomstervase" med NFF-logo på, som man ikke akkurat trenger begge armene for å holde oppe.

Stalin

Skulle hatt noe ala Stanleycup pokalen.

Xminator

Vi får ikke medaljene mot Lyn uansett om vi er klar som seriemestre eller ikke. Dagens BA.

Nixon

Quote from: "Xminator"Vi får ikke medaljene mot Lyn uansett om vi er klar som seriemestre eller ikke. Dagens BA.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lilleheil

leste det samme pÃ¥ fxt nÃ¥.. utrolig latterlig.. mÃ¥ jo fÃ¥ gullet pÃ¥ første hjemmekamp etter det e sikret.. altsÃ¥ mot lyn pÃ¥ mandag om alt gÃ¥r veien... men vi alle vet jo at nff gÃ¥r rbk sitt ærend... kan jo ikkje glemme  at nff hadde planer om Ã¥ gi gullet til rbk pÃ¥ stadion ifjor (altsÃ¥ tredje siste kamp og appÃ¥til en bortekamp !!!) om de hadde sikret seg 3 poeng mot hamkam kampen før...

No må NFF få fingen ut og gi oss gullet når vi vinner det.. kan ikkje få gull etter gullrusen har lagt seg. blir jo feiring samme dagen.. kan ikkje da få spillerne på podiet på torgamelingen 3 uker etter det var sikret!!!

Nixon

Quote from: "Lilleheil"No må NFF få fingen ut og gi oss gullet når vi vinner det.. kan ikkje få gull etter gullrusen har lagt seg. blir jo feiring samme dagen.. kan ikkje da få spillerne på podiet på torgamelingen 3 uker etter det var sikret!!!


Festen på Torgallmenningen har da ingenting med gullet fra NFF å gjøre. Om spillerne har en medalje eller ikke rundt halsen betyr minimalt akkurat da.

Fest på Torgallmenningen etter Lyn-kampen, og utdeling av gullet foran Siddispakket noen uker etter. Greit for meg!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Super Hasund

Så på fxt at brann skal ha større vakthold på de siste kampene for å forhindre bane storming. Håper isje vaktholdet e bra nok selvom de blir forsterket.
for- vi ska storme banen, JA! vi ska storme banen, vi ska storme banen
Vi e brann
La Folket Synge

*Feltz*

erikdale

Signerer herved foregående innlegg
f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

Nixon

Personlig synes nå det er ganske tåpelig å storme banen. Hva skal dere gjøre der ute? Gi spillerne en klem?

Nei, jeg tror det vil bli mer kaos enn stemning!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Charmless Man

Flott med banestorming. Men man trenger vel ikke akkurat annonsere det på forhånd slik man gjorde på Lillestrøm...
Ladish on the Foot

crm

Det er nok en og annen som vil ha med seg den svette gullundikken til Bjørn Dahl etter kampen, tenker jeg. Desto større grunn til å holde annonsene borte...
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Fabregas

Om det er et stort problem så bør spillerne til det motsatte laget komme seg av banen før vi løper innpå, å storme banen etter seriegull burde klubben se at var obligatorisk!

Snublefot

at publikum stormer banen etter at seriegull er sikret er vel ikke noe stort problem eller noe veldig uvanlig..=) Bare vent til etter kampslutt=) hehe

runarnormann

haaper bare ikke at klovnene i NFF plutselig bestemmer aa straffe klubben med aa fratrekke poeng ved aa storme banen.  De er trondes til det.

Men personlig mener jeg vi kan tillate oss aa storme banen etter 44 aar!
egenden Alf Dahl

Oldefar

Ahhh, blir galskap i bergen by etter gullet er sikret. Banestorming er jo obligatorisk etter en sånn hendelse, uavhengig om de setter opp gjerder eller tripler vaktholdet. De klarer ikke å holde igjen 18000 splitter pine gale bergensere. Så lenge folk klarer å vente til etter kampslutt tror jeg ikke NFF våger å gi poengtrekk. Det ville være for dumt, og skape opptøyer Norge aldri har sett maken til. Da hadde det rablet fullstendig..

Brannmus

HVIS Brann vinner serien, og jeg sier fortsatt hvis ja, så er det 50% sjanse for at det skjer på hjemmebane.

Skulle det skje på hjemmebane, så har jeg alltid tatt det for gitt at banen vil bli stormet. Når halve Frydenbø hopper over gjerdet, så vil politi og Securitas være sjanseløs. Når forsterkninger stormer til, så er det åpent for alle andre tribuner og da er det egentlig bare å resignere.

Så lenge ikke noen går til angrep på motspillerne eller begynner å slåss i kaoset etter kampslutt, så kan jeg ikke tenke meg at det vil bli straffet med poengtrekk. En gigantisk bot for manglende sikkerhet vil vi garantert få, men det er vel "prisen" vi må betale.

Om vi nå ikke klarer å vinne serien, så har vi ikke noe å bekymre oss for, så la oss sikre gullet før vi planlegger ting for nøye sier jeg..

naitsirk

vif supporterane storma banen i skien. har ikkje høyrt at dei fekk straff for dette.

Oldefar

Regner med storming om det skjer på bortebane også.. Jeg skal ihvertfall ut på banen når de vinner uavhengig om det er i aalesund eller på stadion

tsf

Quote from: "Ricky"
Quote from: "Snublefot"ganske flaut, men jeg vet heller ikke hva gullvinneren fÃ¥r..  kan ikke huske Ã¥ ha sett noen pokal eller noe slikt.. har liksom ikke fulgt sÃ¥ mye med pÃ¥ premieutdelingen nÃ¥r det gjelder gullmedaljer pÃ¥ en stund=)



Det er dessverre veldig lik cup-pokalen. Altså bare en liten "blomstervase" med NFF-logo på, som man ikke akkurat trenger begge armene for å holde oppe.


seriemester pokal se slik ut som RBK fikk ifjor http://www.rbkweb.no/images/061029_viking9.jpg
Hater NøFF -Bergen ut av Norge -Bergen = Egen stat og Republikk vært godt

kabelmann

Quote from: "Oldefar"De klarer ikke å holde igjen 18000 splitter pine gale bergensere.

Det trenger de neppe å bekymre seg for heller. Tror det blir de færreste som ev. stormer banen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

steinbygger

Hvis banen skal stormes så bør man vente til siste seriekampen. Blir litt håpløst hvis det står ett par tusen og ødelegger banen også skal vi spille mot Viking ett par uker senere.

Bombefar

Quote from: "steinbygger"Hvis banen skal stormes så bør man vente til siste seriekampen. Blir litt håpløst hvis det står ett par tusen og ødelegger banen også skal vi spille mot Viking ett par uker senere.


Tror vel ikke så mange tenker på det

brann:)

Enkelte har ventet i 43 år på dette. (alle er jo ikkje 43 år) Resten så lenge de har levd. Så at vi stormer banen etter gullet er sikra er vel den minste ting. Eg er fort med på det, men det må jo vere noen som tar iniativet, så eg tviler litt på at det skjer, men skjer det så er det mange som kommer til å invandere banen.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Brannmus

Skjønner om følelsene tar overhånd for noen og de stormer banen, men det er ikke det jeg helst vil se.

Hva er best?
- 4000-5000 supportere stormer banen og omringer spillerne som bare må eskorteres direkte inn i garderoben av sikkerhetsgrunner?

- At spillerne kan ta et par æresrunder, mens supporterne synger for harde livet og kjemper mot tårene?

Er et mye mer minneverdig øyeblikk det siste mener jeg, selv om det ikke er så latinsk som mange gjerne skal ha feiringen til å være.

krøvel vellevold

Quote from: "naitsirk"vif supporterane storma banen i skien. har ikkje høyrt at dei fekk straff for dette.


VIF fikk bot. NFF sa at de selvsagt skjønte at det var i seiersrus, men at de nesten måtte gi en bot av prinsipielle grunner.
Legg ned hele klubben!

Superjack

Brannsupporter.

Stalin

Regner med at jeg ikke er den eneste som bor i Kristiansand for øyeblikket. Noen andre Brannsupportere som er stuck her når seriegulle
innkasseres. Hvilken pub er det snakk om, Uptown?

Klaus_Brann

Quote from: "Brannmus"Skjønner om følelsene tar overhånd for noen og de stormer banen, men det er ikke det jeg helst vil se.

Hva er best?
- 4000-5000 supportere stormer banen og omringer spillerne som bare må eskorteres direkte inn i garderoben av sikkerhetsgrunner?

- At spillerne kan ta et par æresrunder, mens supporterne synger for harde livet og kjemper mot tårene?

Er et mye mer minneverdig øyeblikk det siste mener jeg, selv om det ikke er så latinsk som mange gjerne skal ha feiringen til å være.


Ser litt av poenget ditt, men spillerne må da ikke eskorteres, de kommer ikke engang av flekken, pga. av fansen som skal klemme og hylle de!
Jeg ville heller hørt "Gullet ska hem" runge over stadion, mens vi bærer spillerne rundt og hiver de i lufta:-)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Xminator

Dette "storming av banen" er noe av det mer patetiske som finnes. Helt der oppe med de 20 drittungene som står og hopper bak spillere som intervjues etter kampslutt.

Nuen

hmmm spesial fremføring av nystemten? ka kan d være! men fyrverkeri blir det nok alltids :)
2.10.2007

Xminator

Fyrverkeri blir det ikke på stadion "pga sikkerhet". Blir vel eventuelt kommunen som må stå for den delen nede i sentrum.

Regner med de stiller med kor på nystemten.

Nixon

Quote from: "Xminator"Regner med de stiller med kor på nystemten.


For oss overtroiske er det å be om bråk! Vi vil ha Tor Endresen!:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

brannBRA

Storming av banen er helt klart i mot både Brann og NFF sine regler. Regner med at vi har såpass indre justis at dette ikke skjer. Spesielt når Brann går ut å annonserer på forhånd at dette ikke må skje! De som eventuelt bryter dette forbudet risikerer bøter og utestengning. Jeg kommer til å være med å synge "ut med pakket" sånn som vi har gjort før når noen kaster ting inn på banen og sånt.

Vil ikke være gledesdreper, men foreslår at alle som virkelig ELSKER Brann følger reglene og nøyer seg med applaus og sang. Det er jo ikke noe kjekt å bli utestengt fra Stadion i CL sesongen 2008.

tintin

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Xminator"Regner med de stiller med kor på nystemten.


For oss overtroiske er det å be om bråk! Vi vil ha Tor Endresen!:)


tipper den skal synges ENDA saktere så alle får den med seg:) nei gi oss tor`en:)

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

AFA

mener å huske noe om at det var snakk om en konsert på stadion en gang. Men at det ikke lot seg gjøre grunnet at banen ikke ville tåle så mange tusen samtidig. Mener dette sto i en av bergens avisene tidligere, om jeg ikke husker helt feil. Eller leste det 1.april :P

Northside

Quote from: "brannBRA"

Vil ikke være gledesdreper, men foreslår at alle som virkelig ELSKER Brann følger reglene og nøyer seg med applaus og sang. Det er jo ikke noe kjekt å bli utestengt fra Stadion i CL sesongen 2008.


Burde vært utdelt gratis kaffe også dersom vi vinner serien. Da kan vi virkelig hygge oss med pølse, kaffe og en fin applaus til hele laget!


Utenom det så ser jeg nesten for meg hva som skjer fersom snuten prøver å holde Hansa igjen... Resten av stadion stormer banen :)

Og dersom vi tar gullet i Tromsø, så skal banen stormes med ski på beina, uten tvil!

Bombefar

Da har jeg sikret meg fri fra jobb dagen etter Brann-gull. Regner med tirsdag....

sabu

Quote from: "Nixon"http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1366247.ece

Her er noen andre som også hadde ventet siden 1963...



Hehehe :D Fantastisk :)

Noen sitater: " Folk var helt ville! De har tørstet etter gull siden 1963, da det endelig ble en realitet ble folk hysteriske. Hovedgatene ble stengt og folk fløytet i hornene i bilene, danset på takene, skrek og jublet i ren entusiasme. Byen ble endevendt "

"Ute i gatene ble det festet helt til mandag og spillerne deltok i festlighetene med mannen i gaten. Utesteder holdt døgnåpent."

"Til og med politiet firte på kravene til anstendig oppførsel.

- Det virket som om politiet var mer fleksibel under feiringen enn det de ellers er. Det er vel naturlig at man tillater litt mer fra publikum under slike omstendigheter. "

Det hadde vært noe :)

brannBRA

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "brannBRA"

Vil ikke være gledesdreper, men foreslår at alle som virkelig ELSKER Brann følger reglene og nøyer seg med applaus og sang. Det er jo ikke noe kjekt å bli utestengt fra Stadion i CL sesongen 2008.


Burde vært utdelt gratis kaffe også dersom vi vinner serien. Da kan vi virkelig hygge oss med pølse, kaffe og en fin applaus til hele laget!


Utenom det så ser jeg nesten for meg hva som skjer fersom snuten prøver å holde Hansa igjen... Resten av stadion stormer banen :)

Og dersom vi tar gullet i Tromsø, så skal banen stormes med ski på beina, uten tvil!


Tipper du er i mot røykereglene også, slike ting pleier ofte være kronisk. Heldigvis er de som bryter klubben sine regler i mindretall. Tenk hvis alle bøtene Brann har fått kunne blitt brukt på å kjøpe talenter i stedet.

brann:)

Tipper Mons Ivar Mjelde skal synge nystemten :lol:  

Men uansett korleis feiringa fåregår så blir det ein minneverdig dag. Gleder meg!!!!
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Janki

Stemmer for at det blir Kurt Nilsen som synger nystemten;)

brannBRA

Jeg har sikret meg opsjon pÃ¥ fridag dagen etter det eventuelt blir avgjort. Skal kose meg gløgg i hjel!    

Synes Herman Friele sin kommentar i BA i dag var litt pÃ¥ kanten. De har bevillget 1mill. Folkefesten skulle begynne ca halv tolv, og han regnet med at folk var lei sÃ¥nn i tolvtiden, sÃ¥ etter det skulle de kose seg med bankett og sjampis for spillere og pamper.  Vet ikke om jeg skal le eller grine.

olebrann3

den er nok ikke over kl 12 nei, hehe

ElskerBrann

Stemmer for at vi henter Raymond Kvisvik hem til å synge nystemten
-:En, to, tre på det fjerde skal det skje, Bergen By skal brenne på ny:-

Roald

Quote from: "ElskerBrann"Stemmer for at vi henter Raymond Kvisvik hem til å synge nystemten

Javel? Du vil skjende vår alles kjære nasjonalsang ved å få en med norges nest styggeste dialekt til å synge den?

Er det noen som kan synge nystemten så er det vel Tor Endresen.
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

olebrann3

Ka med at oss selv synger nystemten så kan artistene synge sine egne sanger

Stalin

Quote from: "Roald"
Quote from: "ElskerBrann"Stemmer for at vi henter Raymond Kvisvik hem til å synge nystemten

Javel? Du vil skjende vår alles kjære nasjonalsang ved å få en med norges nest styggeste dialekt til å synge den?

Er det noen som kan synge nystemten så er det vel Tor Endresen.


Javel? Du vil alstå ha Norges dårligste, og flauest "artist" til å ødelegge det
dere ser på som "nasjonalsang"

Roald

Quote from: "Stalin"
Quote from: "Roald"
Quote from: "ElskerBrann"Stemmer for at vi henter Raymond Kvisvik hem til å synge nystemten

Javel? Du vil skjende vår alles kjære nasjonalsang ved å få en med norges nest styggeste dialekt til å synge den?

Er det noen som kan synge nystemten så er det vel Tor Endresen.


Javel? Du vil alstå ha Norges dårligste, og flauest "artist" til å ødelegge det
dere ser på som "nasjonalsang"

Du kan si hva du vil om Tor Endresen men Nystemten kan han.
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

The Boss

Latterlig av friele i BA i dag, festen ferdig klokken tolv, "tror folk har fått nok da". Hva faen er det den mannen tror egentlig? Han skjønner ikke en dritt...

olebrann3

har altid trodd han viste hva denne festen gikk ut på etter alt han har sakt men ser ut som han ikke vet noe allikavell

vebo

Quote from: "The Boss"Latterlig av friele i BA i dag, festen ferdig klokken tolv, "tror folk har fått nok da". Hva faen er det den mannen tror egentlig? Han skjønner ikke en dritt...


Link?
Tiocfaidh ár lá

smaalanda

Quote from: "vebo"
Quote from: "The Boss"Latterlig av friele i BA i dag, festen ferdig klokken tolv, "tror folk har fått nok da". Hva faen er det den mannen tror egentlig? Han skjønner ikke en dritt...


Link?


Stod på baksiden på BA. I tillegg dro han en laber spøk om å stenge pubene kl 9 og polet 2 dager før.
KMO!!!

tormi

Quote from: "Stalin"
Quote from: "Roald"
Quote from: "ElskerBrann"Stemmer for at vi henter Raymond Kvisvik hem til å synge nystemten

Javel? Du vil skjende vår alles kjære nasjonalsang ved å få en med norges nest styggeste dialekt til å synge den?

Er det noen som kan synge nystemten så er det vel Tor Endresen.


Javel? Du vil alstå ha Norges dårligste, og flauest "artist" til å ødelegge det
dere ser på som "nasjonalsang"


Til info så har Brann ALDRI tapt når Endresen synger nystemten. Han har riktignok et par uavgjorte på sin kappe men ellers et "perfect sheet". Vil gjerne ha ham med på festen jeg!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Kirk

BT:
"En spesialfremføring av Nystemten, fotballinnslag i pausen og fest på Torgallmenningen. Det er planen om Brann vinner gull mandag."

Selv om Viking og Stabæk skulle tape poeng på søndag, så vet vi jo ikke sikkert om vi tar gull før etter kampen. Litt pinlig hvis de startet hele "vi-har-tatt-gull"-showet også ender vi opp med å tape for Lyn . . .

Xminator

Da får vi ta V.2 av showet på Viking-kampen.

Superjack

Har hørt at Tommy Sulen skal ha underholdningen etter Lyn kampen om seriemesterskapet er i boks.
Brannsupporter.

tolind

Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

tsf

For noen tull av Herman Friele!(!!!!!!!)

FOR jeg VIL FESTE som f... etter Brann har blitt SERIMESTER så nå må Mr.friele avbryt min STOR gullfering plan
Hater NøFF -Bergen ut av Norge -Bergen = Egen stat og Republikk vært godt

HeiaBrann!

Fra Nettavisen nokk en gang:

* For å si det sånn: Fyrverkeriet kommer ikke til bare å bli en liten fis opp i luften. Nei, her skal det merkes at Brann har tatt gull, sier Friele med glimt i øyet.
*- Etter fyrverkeriet må alle gå hjem og legge seg og være flinke, oppfordrer ordføreren, som sammen med bystyret bevilget én million kommunekroner til gullfesten.

Vell, han har humor i det minste!

maknu

ULLET KOM HEM!!! GRATTIS ALLE BRANN FANS

Markmus

Hadde vært konge om Ove Thue hadde fremført noen av de gamle sangene sine :D
Ka du ve?

erik1

Quote from: "Manx"
Quote from: "Candyman"Finnes det noen som kommer til å lage ett offesiellt opplegg for fest og spetakkel dersom det blir gull?? Kommunen, SK Brann, Bataljonen, Sentumsforeningen? Noe som helst? Blir det bygget scene og holdt konsert med 12.mann? Blir det bare rable gal i bygatene?


Det blir vel ett opplegg, ved cup gullet var det vel kommunen som ordnet scene, men har mÃ¥ vi tenke større, torgalemenningen holder ikke ved ett seriegull.  vet ikke hvor det er stort nok til Ã¥ huse hundretusenvis av bergensere i gullrus:)

Flytende scene midt i vågen kanskje?

Jeg leste i BA i går at bergen komune skule vist sette opp en STOR stor sjerm, så herman frille sa sånn at hele bergen kan se, også, sette de vist opp en scenne på torgalmeligne vist!
i e fra bergen-og vi e stolt over det!!!!! :D

Nixon

Quote from: "maknu"


Er det helt sikkert at det blir på Festplassen og ikke på Torgallmenningen?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Bombefar

Quote from: "Nixon"
Quote from: "maknu"


Er det helt sikkert at det blir på Festplassen og ikke på Torgallmenningen?


Jeg mener jeg har lest torgallmenningen


Nixon

Quote from: "Bombefar"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "maknu"


Er det helt sikkert at det blir på Festplassen og ikke på Torgallmenningen?


Jeg mener jeg har lest torgallmenningen


Jeg har også lest Torgallmenningen. Men hvis det skal være storskjerm på Festplassen og ikke minst et stort fyrverkeri tyder mye på at det blir Festplassen. Jeg hadde definitivt foretrukket Torgallmenningen!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

HeiaBrann!

Quote from: "Baunebob"

Gullet blir delt ut i den siste hjemme kampen så sant som det er muligt. dvs at vi uaansett ikke får gullet på mandag, og dersom guttene ikke har klart å få det offisielt før siste kamp, blir det utdeling på Alfheim.

skb!

Håper bare ikke det blir denn tekno-versjonen av Nystemten som skal synges! med Piddi fra Spetakkel og noe. Fy for en type, ødelegge noe av det helligste. Ellers gleder jeg meg stort. Håper bare på oppholdsvær, mange folk og høy promille blant folk flest!

Charmless Man

Ladish on the Foot

Brannfrelst

Quote from: "HeiaBrann!"
Quote from: "Baunebob"

Gullet blir delt ut i den siste hjemme kampen så sant som det er muligt. dvs at vi uaansett ikke får gullet på mandag, og dersom guttene ikke har klart å få det offisielt før siste kamp, blir det utdeling på Alfheim.


Her tar du feil. Dersom Viking og Stabæk roter det til søndag,og vi vinner mandag så vil vel gullet bli utdelt på Stadion mot Lyn?
2.10.07-Gullet kom hem!

Nixon

Quote from: "Charmless Man"


Det blir den eller Tina Turner "Simply the best".
Det er bare å forberede seg!;)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Falkman

Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "HeiaBrann!"
Quote from: "Baunebob"

Gullet blir delt ut i den siste hjemme kampen så sant som det er muligt. dvs at vi uaansett ikke får gullet på mandag, og dersom guttene ikke har klart å få det offisielt før siste kamp, blir det utdeling på Alfheim.


Her tar du feil. Dersom Viking og Stabæk roter det til søndag,og vi vinner mandag så vil vel gullet bli utdelt på Stadion mot Lyn?


skulle jo i utgangspunktet tro det.. men eg mener eg har lest et sted at pokalen ikkje blir utdelt før i den siste hjemmelampen, uansett.. men ellers tviler eg pÃ¥ at det blir noen aktuell problemstilling. at  enten Stabæk eller Viking taper poeng e sannsynlig, men at begge skulle gjøre det, ville nesten være for godt til Ã¥ være sant!

Caranthir

NFF har sagt, det stod i BA tidligere i uken, at selv om Brann blir seriemestre etter Lyn-kampen så får vi ikke gullet før Viking-kampen..
Mitt <3 står i Brann...

tsf

http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1370831.ece

Denne mannen er tøffing, sånn sjefen kunne jeg hadde:p
Hater NøFF -Bergen ut av Norge -Bergen = Egen stat og Republikk vært godt

Klaus_Brann

Quote from: "tsf"http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1370831.ece

Denne mannen er tøffing, sånn sjefen kunne jeg hadde:p


Hehe, det hadde ikke vært dumt..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tsf

Noen som har hengt opp diger banner "Gullet ska` hem" på forum kino? :p
Hater NøFF -Bergen ut av Norge -Bergen = Egen stat og Republikk vært godt

anita

Quote from: "tsf"Noen som har hengt opp diger banner "Gullet ska` hem" på forum kino? :p


Det er en vakker utsikt å ha fra stuevinduet :) Synes de som har hengt det opp har gjort en god jobb!

Kararay

dette er vel bare milde tendeser i forhold til ka som kommer til å skje da... eller?

http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1366247.ece

de har ventet like lenge som oss...
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

steinbygger

Quote from: "anita"
Quote from: "tsf"Noen som har hengt opp diger banner "Gullet ska` hem" på forum kino? :p


Det er en vakker utsikt å ha fra stuevinduet :) Synes de som har hengt det opp har gjort en god jobb!


Har noen tatt ett bilde av dette, som kan legges ut?

Bombefar

Det blir hvertfall fyrverkeri i sentrum selv om det ikke blir på Stadion

QuoteFyrverkeriet kommer ikke til bare å bli en liten fis opp i luften. Nei, her skal det merkes at Brann har tatt gull, sier Friele med glimt i øyet.

thesevs

Hvis vi tar gullet på mandag (viking taper og stabæk avgir poeng) så får vi gullet utlevert i vår siste hjemmekamp mot viking.
Betyr dette at Viking-spillerene må stå æresvakt for våre spillere? Og at vi kan holde igjen viking"hordene" på Stadion å tvinge dem til å se jubelscenene våre?
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

anita

Quote from: "steinbygger"
Quote from: "anita"
Quote from: "tsf"Noen som har hengt opp diger banner "Gullet ska` hem" på forum kino? :p


Det er en vakker utsikt å ha fra stuevinduet :) Synes de som har hengt det opp har gjort en god jobb!


Har noen tatt ett bilde av dette, som kan legges ut?




Slik så det ut i morges, men nå ser det dessverre ut til at tapen har løsnet og banneret falt ned...

BrannSupporter

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Charmless Man"


Det blir den eller Tina Turner "Simply the best".
Det er bare å forberede seg!;)


Begge disse sangene ble vel så vidt husker spilt over høytaleranlegget på Ullevaal stadion etter cupfinaleseieren.

Markmus

Ka du ve?

dudo

Dessverre er det nok også uunngåelig. Faktisk så tror jeg at størstedelen av stadion ville savnet den om den ikke ble spilt. Vattnisser som de jo tross alt er. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

"We are the champions" kan KUN bli bra om hele Stadion synger med.
Ka du ve?

Bombefar

Quote from: "Markmus""We are the champions" kan KUN bli bra om hele Stadion synger med.


Og det gjør den nok. Får håpe Hanøy roer an litt før han starter anlegget. Så det er tid til litt synging først

TcK

Quote from: "Markmus""We are the champions" kan KUN bli bra om hele Stadion synger med.


Sammen med Simply the best var vel we are the champions den største nedturen på hele cupfinalen.

Vil folk ha det en gang til? :)

Nei, gi meg til nystemten, Byen e Bergen eller den 12 mann.. Eller alle..
Jesus elsker alle barna

vebo

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Charmless Man"


Det blir den eller Tina Turner "Simply the best".
Det er bare å forberede seg!;)


Og avslutte med "Seiern er vår.."
Tiocfaidh ár lá

Klaus_Brann

Quote from: "anita"
Quote from: "steinbygger"
Quote from: "anita"
Quote from: "tsf"Noen som har hengt opp diger banner "Gullet ska` hem" på forum kino? :p


Det er en vakker utsikt å ha fra stuevinduet :) Synes de som har hengt det opp har gjort en god jobb!


Har noen tatt ett bilde av dette, som kan legges ut?




Slik så det ut i morges, men nå ser det dessverre ut til at tapen har løsnet og banneret falt ned...


Haha, sinnsykt bra Anita...Gullfeiringen e i gang!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

anita

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "anita"
Quote from: "steinbygger"
Quote from: "anita"
Quote from: "tsf"Noen som har hengt opp diger banner "Gullet ska` hem" på forum kino? :p


Det er en vakker utsikt å ha fra stuevinduet :) Synes de som har hengt det opp har gjort en god jobb!


Har noen tatt ett bilde av dette, som kan legges ut?




Slik så det ut i morges, men nå ser det dessverre ut til at tapen har løsnet og banneret falt ned...


Haha, sinnsykt bra Anita...Gullfeiringen e i gang!


Heldigvis har to dresskledde menn vært og hengt det opp igjen... Gullfeberen herjer på Danmarksplass!

vebo

Quote from: "anita"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "anita"
Quote from: "steinbygger"
Quote from: "anita"
Quote from: "tsf"Noen som har hengt opp diger banner "Gullet ska` hem" på forum kino? :p


Det er en vakker utsikt å ha fra stuevinduet :) Synes de som har hengt det opp har gjort en god jobb!


Har noen tatt ett bilde av dette, som kan legges ut?




Slik så det ut i morges, men nå ser det dessverre ut til at tapen har løsnet og banneret falt ned...


Haha, sinnsykt bra Anita...Gullfeiringen e i gang!


Heldigvis har to dresskledde menn vært og hengt det opp igjen... Gullfeberen herjer på Danmarksplass!


Kan det være sekten som kjøpte Forum som også er Brann-supportere?
Tiocfaidh ár lá

anita

Quote from: "vebo"
Quote from: "anita"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "anita"
Quote from: "steinbygger"
Quote from: "anita"
Quote from: "tsf"Noen som har hengt opp diger banner "Gullet ska` hem" på forum kino? :p


Det er en vakker utsikt å ha fra stuevinduet :) Synes de som har hengt det opp har gjort en god jobb!


Har noen tatt ett bilde av dette, som kan legges ut?




Slik så det ut i morges, men nå ser det dessverre ut til at tapen har løsnet og banneret falt ned...


Haha, sinnsykt bra Anita...Gullfeiringen e i gang!


Heldigvis har to dresskledde menn vært og hengt det opp igjen... Gullfeberen herjer på Danmarksplass!


Kan det være sekten som kjøpte Forum som også er Brann-supportere?


Har en liten mistanke om det ja... De hentet ihvertfall stige og litt annet utstyr inne, så det er nok de som står bak det. Kanskje det er et forsøk på rekruttering?

vebo

Quote from: "anita"
Quote from: "vebo"
Quote from: "anita"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "anita"
Quote from: "steinbygger"
Quote from: "anita"
Quote from: "tsf"Noen som har hengt opp diger banner "Gullet ska` hem" på forum kino? :p


Det er en vakker utsikt å ha fra stuevinduet :) Synes de som har hengt det opp har gjort en god jobb!


Har noen tatt ett bilde av dette, som kan legges ut?




Slik så det ut i morges, men nå ser det dessverre ut til at tapen har løsnet og banneret falt ned...


Haha, sinnsykt bra Anita...Gullfeiringen e i gang!


Heldigvis har to dresskledde menn vært og hengt det opp igjen... Gullfeberen herjer på Danmarksplass!


Kan det være sekten som kjøpte Forum som også er Brann-supportere?


Har en liten mistanke om det ja... De hentet ihvertfall stige og litt annet utstyr inne, så det er nok de som står bak det. Kanskje det er et forsøk på rekruttering?


Jaja, alle skal vel ha sin del av gullkaken;)
Tiocfaidh ár lá

Utmedsnolken

Quote from: "Markmus""We are the champions" kan KUN bli bra om hele Stadion synger med.


Den blir aldri bra punktum. Denne og Simply the Best klarte egenhendig å drepe mye av stemningen på Ullevaal ved å overdøve alt som var av synging.
"og der snubler Sæternes igjen"

dudo

Tja, vi burde kanskje sendt en mail til en eller annen på Stadion og gitt beskjed?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Texas

Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Markmus""We are the champions" kan KUN bli bra om hele Stadion synger med.


Den blir aldri bra punktum. Denne og Simply the Best klarte egenhendig å drepe mye av stemningen på Ullevaal ved å overdøve alt som var av synging.


Jeg vil helst ha meg frabedt de to overnevnte sanger. Sanger har vi nok av selv.

maknu

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Bombefar"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "maknu"


Er det helt sikkert at det blir på Festplassen og ikke på Torgallmenningen?


Jeg mener jeg har lest torgallmenningen


Jeg har også lest Torgallmenningen. Men hvis det skal være storskjerm på Festplassen og ikke minst et stort fyrverkeri tyder mye på at det blir Festplassen. Jeg hadde definitivt foretrukket Torgallmenningen!



er nok festplassen
ULLET KOM HEM!!! GRATTIS ALLE BRANN FANS

tysup

Quote from: "Texas"
Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Markmus""We are the champions" kan KUN bli bra om hele Stadion synger med.


Den blir aldri bra punktum. Denne og Simply the Best klarte egenhendig å drepe mye av stemningen på Ullevaal ved å overdøve alt som var av synging.


Jeg vil helst ha meg frabedt de to overnevnte sanger. Sanger har vi nok av selv.

Kanskje Den 12. Mann lager noen gull-sanger til Brann...

martincb

Om Stabæk og Viking taper idag blir det som alle vet gullfest allerede mandag kveld, når brann vinner. Mandag kveld blir det et liv uten like i gatene, og tirsdag blir det fest på festplassen. Dette høres helt knall ut, men det eneste problemet er at jeg og min søster går på skolen, og det blir vanskelig å ta fri mer enn en dag. Mine foreldre har ikke mulighet til å kjøre oss, og med tog mister vi to dager av skolen. Derfor lurte vi på om noen som bor i oslo eller i nærheten hadde tenkt seg over fjellet. Hvis du har tenkt å kjøre sånn at man ankommer kl 21 (at man drar ca kl. 14, og ikke mister så mye av skolen) på mandag hadde vi vært veldig glade for å få sitte på over. Hun er 12 og jeg er 15 år. Nok en gang: Vi ville være evig taknemlig.
Arguing on the internett is just like running in the special olympics. Even if you win, you're still a retard.

Baunebob

Quote from: "martincb"Om Stabæk og Viking taper idag blir det som alle vet gullfest allerede mandag kveld, når brann vinner. Mandag kveld blir det et liv uten like i gatene, og tirsdag blir det fest på festplassen. .


Er det offisiellt det som skal skje ? At det blir fest på tirsdagen ? Har ikke jeg fått med meg.

Men nå ser det forsåvidt ut som at det ikke blir noe gullfeiring etter kampen imorgen. Stabæk leder.

Personlig hÃ¥per jeg det vil bli gullfest  nÃ¥r spillerene kommer hjem fra Aafk kampen lørdag etter landslagssamling.

Nixon

Quote from: "Baunebob"Er det offisiellt det som skal skje ? At det blir fest på tirsdagen ? Har ikke jeg fått med meg.


Neida, det er bare tull!
Tirsdag blir hviledag...;)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Utmedsnolken

Quote from: "martincb"Om Stabæk og Viking taper idag blir det som alle vet gullfest allerede mandag kveld, når brann vinner. Mandag kveld blir det et liv uten like i gatene, og tirsdag blir det fest på festplassen. Dette høres helt knall ut, men det eneste problemet er at jeg og min søster går på skolen, og det blir vanskelig å ta fri mer enn en dag. Mine foreldre har ikke mulighet til å kjøre oss, og med tog mister vi to dager av skolen. Derfor lurte vi på om noen som bor i oslo eller i nærheten hadde tenkt seg over fjellet. Hvis du har tenkt å kjøre sånn at man ankommer kl 21 (at man drar ca kl. 14, og ikke mister så mye av skolen) på mandag hadde vi vært veldig glade for å få sitte på over. Hun er 12 og jeg er 15 år. Nok en gang: Vi ville være evig taknemlig.


Hva sier foreldrene deres til å plassere en 12år gammel jente og 15 år gammel gutt i bilen med noen totalt fremmede folk? Hadde jeg hatt barn, hadde det vært helt uaktuelt iallefall.
"og der snubler Sæternes igjen"

Baunebob

Hvis dette skulle stå seg. Bør vi vel få noe evt. informasjon om hva som røft vil skje. Om det blir folkefest i byn etter kamp eller senere på kveld osv.

skb!

Som om ikke det var nok ting som gikk veien i dag:
Værmelding for i morgen kveld:
Oppholdsvær, minimalt med skyer. Ikke noe regn som legger demper her nei! Det kan deriomot bli litt kjølig for de som skal bade, kun 5 grader på kvelden i luften. Men regner med at det er det minste problemet!

Nixon

Quote from: "Baunebob"Hvis dette skulle stå seg. Bør vi vel få noe evt. informasjon om hva som røft vil skje. Om det blir folkefest i byn etter kamp eller senere på kveld osv.


Ifølge Jæger på radioen i går vil spillerne komme til Festplassen rundt klokken halv tolv. Før og etter får vi improvisere!:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Baunebob

Er det slik at det blir på en måte 2 "fester" ?

Den første, kvelden vi evt. vinner gullet.. Blir det spillere, show osv her ?

Og den andre blir denne "byfesten" hvor Friele har lovet fyrverkeri og bevilget 1 million til ? Som evt. blir etter viking kampen eller noe slikt ?
Kan tenke meg at denne er mer organisert og planlagt.

Eller har jeg misforstått ?

Lurkin

Nå er jeg litt forvirret. Vinner vi mot Lyn i morgen, så har vi en ledelse på 9p med 9p igjen å spille for. Målforskjellen taler for oss. Gjør vi dette da, er det en party i morgen? Skal vi feire? Det KAN jo teoretisk sett gå til helvete. Når skal jeg ta fri fra jobb? Hmm?
Berømte Brann fra Bergen

The Boss

For min del blir det storfest i morgen/tirsdag, og når vi teoretisk har sikret gullet, neste lørdag!

Alexåsane

Quote from: "The Boss"For min del blir det storfest i morgen/tirsdag, og når vi teoretisk har sikret gullet, neste lørdag!


ikke neste lørdag nei, må nok vente en uke til. landskamp
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Brannmann rob

Og når vi får pokalen!

krøvel vellevold

Quote from: "Lurkin"Nå er jeg litt forvirret. Vinner vi mot Lyn i morgen, så har vi en ledelse på 9p med 9p igjen å spille for. Målforskjellen taler for oss. Gjør vi dette da, er det en party i morgen? Skal vi feire? Det KAN jo teoretisk sett gå til helvete. Når skal jeg ta fri fra jobb? Hmm?


Sier jo seg selv at noen offisiell fest med hyllest av spillerne à la slik det var etter cupfinalen 04, ikke vil bli før det er 100% i boks! Og det vil det fremdeles ikke være i morgen. Skulle tatt seg ut om gullet ble feiret, spillerne kjørte i kortesje gjennom byen, og så taper vi de tre siste mens Stabæk vinner de tre siste med nok mål...

Men det kan bli en litt todelt feiring nå. Mange vil nok feire gullet om vi vinner i morgen, mens andre vil vente. Så vinner vi det eventuelt mot AaFK, og da feirer de som ville vente, mens de som feiret etter Lyn-kampen har gjort seg ferdig med feiringen. Og med 100% klart gull etter AaFK, så har det lagt i kortene så lenge at vi kom til å ta gull, at jeg slett ikke er sikker på om feiringen blir så fantastisk ekstatisk. Det har på en måte sakte men sikkert gått opp for folk at det kommer til å bli gull nå. Det blir ikke noen sånn sjokk-opplevelse som om vi hadde lagt på 2.plass gjennom hele sesongen for så å smette forbi i siste runde og helst på overtid... DA hadde det blitt ekstatisk da!
Legg ned hele klubben!

Brannmus

Quote from: "Lurkin"Nå er jeg litt forvirret. Vinner vi mot Lyn i morgen, så har vi en ledelse på 9p med 9p igjen å spille for. Målforskjellen taler for oss. Gjør vi dette da, er det en party i morgen? Skal vi feire? Det KAN jo teoretisk sett gå til helvete. Når skal jeg ta fri fra jobb? Hmm?

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5862

Blir ingen gullfeiring i morgen selv om Brann vinner med 50-0.
Teori og praksis er fortsatt to forskjellige ting. En solid seier sikrer det i praksis, men i teorien kan det fortsatt ryke og da kan ingenting markeres. Slik skal det også være.

Men at det skal KOKE på Stadion i morgen om vi vinner kampen, det er sikkert.

maknu

Quote from: "Lurkin"Nå er jeg litt forvirret. Vinner vi mot Lyn i morgen, så har vi en ledelse på 9p med 9p igjen å spille for. Målforskjellen taler for oss. Gjør vi dette da, er det en party i morgen? Skal vi feire? Det KAN jo teoretisk sett gå til helvete. Når skal jeg ta fri fra jobb? Hmm?


på brann sine sider er festen avlyst, så spillere og markering uteblir nok i morgen uansett, men det er jo opp til hver enkelt. skal ihvertfall feire før kampen og så tar jeg den store når det er 100% sikkert om 2 uker.
ULLET KOM HEM!!! GRATTIS ALLE BRANN FANS

Ricky

Quote from: "Brannmus"Blir ingen gullfeiring i morgen selv om Brann vinner med 50-0.


Vinner vi i morgen, så ser jeg faktisk ikke helt bort ifra at mange kommer til å trekke mot Torgallmenningen og feire, selv om det ikke blir noen offisielle markeringer. Hadde vært litt spesielt om det hadde blitt gullfeiring på Torgallmenningen omtrent hver helg fremover.
..Bare i Bergen... :)

Brannmus

Quote from: "Ricky"
Quote from: "Brannmus"Blir ingen gullfeiring i morgen selv om Brann vinner med 50-0.


Vinner vi i morgen, så ser jeg faktisk ikke helt bort ifra at mange kommer til å trekke mot Torgallmenningen og feire, selv om det ikke blir noen offisielle markeringer. Hadde vært litt spesielt om det hadde blitt gullfeiring på Torgallmenningen omtrent hver helg fremover.
..Bare i Bergen... :)

Mente selvfølgelig offisiell feiring, med scene i byen og spillerne som kommer for å ta i mot jubelen osv..

men at noen danser i gatene og synger er nok ikke umulig. Jeg gjør det ikke. Det skal være 100% sikkert at vi har vunnet før jeg slipper alle følelsene løs og feirer hemningsløst.

The Boss

Quote from: "Alexåsane"
Quote from: "The Boss"For min del blir det storfest i morgen/tirsdag, og når vi teoretisk har sikret gullet, neste lørdag!


ikke neste lørdag nei, må nok vente en uke til. landskamp


lørdag er jo lørdag som kommer, NESTSE lørdag er jo lørdagen etter.. så det så!

hansagutt1

Eg vil ha spillerne i åpen toetasjes buss gjennom bergens gater! Punkum! Vil ikkje ha taler, utdelte sangark, gratis friele kaffe og ballonger.

vebo

Tar gjerne en kopp kaffe jeg.
Tiocfaidh ár lá

Gjallarhorn

Gullølet - Noen som vet når det blir å få kjøpt ??? Eg ble bar så vanvittig tørsti !

Nixon

Quote from: "Gjallarhorn"Gullølet - Noen som vet når det blir å få kjøpt ??? Eg ble bar så vanvittig tørsti !


Såg på tv at de åpnet den første flasken oppe på Hansa i dag. Så det varer nok ikke lenge før den kommer i butikkene!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

The Boss

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Gjallarhorn"Gullølet - Noen som vet når det blir å få kjøpt ??? Eg ble bar så vanvittig tørsti !


Såg på tv at de åpnet den første flasken oppe på Hansa i dag. Så det varer nok ikke lenge før den kommer i butikkene!


Si meg en ting, fÃ¥r du med deg ALT du?  :o

Nixon

Quote from: "The Boss"Si meg en ting, fÃ¥r du med deg ALT du?  :o


Heller sjelden skal jeg være helt ærlig;), men i dag fikk jeg med meg sportsnyhetene på både BTV, NRK-Hordaland, TV2 og NRK. Ville ha med meg ALT om festen i går og reaksjonene dagen etter!!!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Nuen

har noen prøvd zalo+ rød konditorfarge oppi en fontene?
eg ser for meg det blir bra med rødt i byen då på lørdag:D
2.10.2007

ole3000

Quote from: "Nuen"har noen prøvd zalo+ rød konditorfarge oppi en fontene?
eg ser for meg det blir bra med rødt i byen då på lørdag:D


Tror nok dessverre at alle fontener er stengt for vinteren, men det hadde vært gøy da.
i går for en til!

benny

Festplassen blir ikke stor nok pÃ¥ lørdag. Det kommer til Ã¥ være laaaangt mere folk i sentrum pÃ¥ lørdag enn det var mot Lyn forrige mandag, merker det pÃ¥ stemningen pÃ¥ jobben, "alle" skal inn til sentrum Ã¥ se kampen. Det mÃ¥ jo være mulig Ã¥ fÃ¥ ned den ene storskjermen fra stadion Ã¥ plassere den pÃ¥ torgalmenningen. Ser for meg kaos nÃ¥r folk skal til og fra  og det bør settes opp ekstrabusser for jeg gjør regne med at ikke alle som har tenkt Ã¥ kjøre   :)

tommyf

Quote from: GjallarhornGullølet - Noen som vet når det blir å få kjøpt ??? Eg ble bar så vanvittig tørsti !


De tapper det imorgen og hiver det ut i butikken på Torsdag

Langhår

Quote from: "tommyf"
Quote from: "Gjallarhorn"Gullølet - Noen som vet når det blir å få kjøpt ??? Eg ble bar så vanvittig tørsti !


De tapper det imorgen og hiver det ut i butikken på Torsdag


Torsdag? Før gullet er formeldt i boks? Ai ai! Dette er er dårlig karma, nå går det nok til helvete....
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

benny

Quote from: "Langhår"
Quote from: "tommyf"
Quote from: "Gjallarhorn"Gullølet - Noen som vet når det blir å få kjøpt ??? Eg ble bar så vanvittig tørsti !


De tapper det imorgen og hiver det ut i butikken på Torsdag


Torsdag? Før gullet er formeldt i boks? Ai ai! Dette er er dårlig karma, nå går det nok til helvete....


Tenk om vi allerede har drukket opp gullpilsen og så får vi bare sølv.

Candyman

Quote from: "benny"
Quote from: "Langhår"
Quote from: "tommyf"
Quote from: "Gjallarhorn"Gullølet - Noen som vet når det blir å få kjøpt ??? Eg ble bar så vanvittig tørsti !


De tapper det imorgen og hiver det ut i butikken på Torsdag


Torsdag? Før gullet er formeldt i boks? Ai ai! Dette er er dårlig karma, nå går det nok til helvete....


Tenk om vi allerede har drukket opp gullpilsen og så får vi bare sølv.

Skal ikke ha noe sølvøl eller bronsebajer!
Kun Gullpils her i gården!!! Og i byen med regnet går vi aldri tom for øl! :-)
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Markmus

Ser at Stabburet har hevet seg på bølgen og kommet med Grandiosa gullpizza nå :)

Snart skal det koses med Grandiosa gullpizza og Hansa gulløl :D
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: "tommyf"
Quote from: "Gjallarhorn"Gullølet - Noen som vet når det blir å få kjøpt ??? Eg ble bar så vanvittig tørsti !


De tapper det imorgen og hiver det ut i butikken på Torsdag



Det nekter jeg..Hansa sa vel selv enten til BA eller BT for en liten stund sia at de ikke villle begå samme flausen som ifjor..Hvor har du dette fra??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

The Boss

Mine kontakter sier at flerfoldige liter er tappet, og sendes ut når gullet er klart, forhåpentligvis på mandag. Har allerede fått en sekspakning faktisk, smaker fortreffelig!

kabelmann

Quote from: "Markmus"Snart skal det koses med Grandiosa gullpizza og Hansa gulløl :D

Bare så det er sagt, det går ikke an å kose seg med Grandiosa, enten den heter gullpizza eller ikke. Grandiosa smaker en blanding av papp og fisk og skulle vært bannlyst fra alle frysedisker.

Men tar gjerne en gullpils :)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Markmus

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Markmus"Snart skal det koses med Grandiosa gullpizza og Hansa gulløl :D

Bare så det er sagt, det går ikke an å kose seg med Grandiosa, enten den heter gullpizza eller ikke. Grandiosa smaker en blanding av papp og fisk og skulle vært bannlyst fra alle frysedisker.

Men tar gjerne en gullpils :)
Ka du ve?

grei

Quote from: "Markmus"

Studentlivet er en modningsprosess. Om fem års tid har du blitt voksen og du vil aldri så mye som ta i en Grandis igjen, full pakke eller ei.

dudo

Hemmeligheten er å kamuflere grandiosa-smaken i piffi-smak.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Grandiosa tror jeg nok jeg vil fortsette å spise i alle år når jeg ikke orker lage noe annet.
Ka du ve?

BL

Quote from: "dudo"Hemmeligheten er å kamuflere grandiosa-smaken i piffi-smak.


Og skylle ned med Hansa:)
Hansa-
Felt Z

kabelmann

Quote from: "Markmus"Grandiosa tror jeg nok jeg vil fortsette å spise i alle år når jeg ikke orker lage noe annet.

Neida, når du ferdig med studentlivet så ringer du til Bella Napoli på Paradis og bestiller noe av det beste du kan få innen pizza i Bergen. Tynn bunn, ikke på langt nær så rennende av fett som Dolly og Peppes, mye kortere leveringstid og sist men ikke minst - til en mye hyggeligere pris. Da kommer du til å tenke tilbake på grandis-tiden og le hånlig av deg selv ;)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961


dudo

Er de på Paradis nå altså? Jeg er tydeligvis regressiv, jeg spiste Bella i min ungdom og har nå mer gått over til Grandis. Men så har jeg også forlatt Fana.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brannmann rob

Fra pizza til alvor... Er det fakta at fotikken ska sette opp et telt som huser 300 stk på lørdag?

erik1

Quote from: "benny"Festplassen blir ikke stor nok pÃ¥ lørdag. Det kommer til Ã¥ være laaaangt mere folk i sentrum pÃ¥ lørdag enn det var mot Lyn forrige mandag, merker det pÃ¥ stemningen pÃ¥ jobben, "alle" skal inn til sentrum Ã¥ se kampen. Det mÃ¥ jo være mulig Ã¥ fÃ¥ ned den ene storskjermen fra stadion Ã¥ plassere den pÃ¥ torgalmenningen. Ser for meg kaos nÃ¥r folk skal til og fra  og det bør settes opp ekstrabusser for jeg gjør regne med at ikke alle som har tenkt Ã¥ kjøre   :)
i e fra bergen-og vi e stolt over det!!!!! :D

Badegjest

Jeg tør ikke håpe på gullfest på lørdag enda, vet at aafk har mye å spille for..

Men må vel feste og feire litt uansett :)

revert

Quote from: "erik1"
Quote from: "benny"Festplassen blir ikke stor nok pÃ¥ lørdag. Det kommer til Ã¥ være laaaangt mere folk i sentrum pÃ¥ lørdag enn det var mot Lyn forrige mandag, merker det pÃ¥ stemningen pÃ¥ jobben, "alle" skal inn til sentrum Ã¥ se kampen. Det mÃ¥ jo være mulig Ã¥ fÃ¥ ned den ene storskjermen fra stadion Ã¥ plassere den pÃ¥ torgalmenningen. Ser for meg kaos nÃ¥r folk skal til og fra  og det bør settes opp ekstrabusser for jeg gjør regne med at ikke alle som har tenkt Ã¥ kjøre   :)


Om man skulle ta dette en poeng vil det jo være sånn at spillerne også skal opp på en scene og motta folkets hyllest. Hadde det vært en ide å lage en slags TV-produksjon av dette sånn at feks de som står ved den blå steinen også kan få med seg det som foregår langt fremme?

Markmus

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Markmus"Grandiosa tror jeg nok jeg vil fortsette å spise i alle år når jeg ikke orker lage noe annet.

Neida, når du ferdig med studentlivet så ringer du til Bella Napoli på Paradis og bestiller noe av det beste du kan få innen pizza i Bergen. Tynn bunn, ikke på langt nær så rennende av fett som Dolly og Peppes, mye kortere leveringstid og sist men ikke minst - til en mye hyggeligere pris. Da kommer du til å tenke tilbake på grandis-tiden og le hånlig av deg selv ;)

Selvsagt kan ikke grandis måle seg med slike pizzaer :p

Bodde på Danmarkplass i fjor. Var på Ostello og henta pizza hver lørdag (jada, vet at det er en typisk innvandrersjappe, men pizzaen var faktisk VELDIG utmerket) :-)

Når jeg ikke orker lage noe, så vil jeg nok uansett fortsette å kjøpe frysediskmat :)

Men nå sporer vi fælt av her!
Ka du ve?

Tifo

Quote from: "Markmus"
Men nå sporer vi fælt av her!


Helt riktig Markmus;) Pizza-debatten legges herved død.

Mvh
Stian
.:Tifo-gruppen:.

skb!

Hvor tidlig må man egentlig være ute for å få en grei plass foran denne storskjermen? Regner med at en del 14-år gamle jenter med nyinnkjøpte brannskjerf vil være ganke tidlig ute, så for å ikke havne oppe med teateret lønner det seg gjerne å komme tidlig?

bataljonen83

Quote from: "skb!"Hvor tidlig må man egentlig være ute for å få en grei plass foran denne storskjermen? Regner med at en del 14-år gamle jenter med nyinnkjøpte brannskjerf vil være ganke tidlig ute, så for å ikke havne oppe med teateret lønner det seg gjerne å komme tidlig?


Det lønner seg Ã¥ være foran stor skjermen i hvertfall 4-5 timer før kampstart hvis ikke mere men pÃ¥ puber er det lurt Ã¥ komme nÃ¥r de Ã¥pner  HEHEHE det skal nemlig eg
DHD is in the house
Heia Brann Heia Brann blodet tjukkere enn vann heia brann.

Utmedsnolken

Quote from: "bataljonen83"
Quote from: "skb!"Hvor tidlig må man egentlig være ute for å få en grei plass foran denne storskjermen? Regner med at en del 14-år gamle jenter med nyinnkjøpte brannskjerf vil være ganke tidlig ute, så for å ikke havne oppe med teateret lønner det seg gjerne å komme tidlig?


Det lønner seg Ã¥ være foran stor skjermen i hvertfall 4-5 timer før kampstart hvis ikke mere men pÃ¥ puber er det lurt Ã¥ komme nÃ¥r de Ã¥pner  HEHEHE det skal nemlig eg


Tviler sterkt på at det kommer til å stå 15000 mennsker foran storskjermen kl 13... Det får da være grenser. Selv kjører vi voerspiel før arrangementet, så satser på at ryktene om skjerm 2 er sanne. Lurer på hvordan kommunen har tenkt at folk med øl innabords skal få lette på trykket iløpet av alle timene dette varer.
"og der snubler Sæternes igjen"

Utmedsnolken

Quote from: "skb!"Hvor tidlig må man egentlig være ute for å få en grei plass foran denne storskjermen? Regner med at en del 14-år gamle jenter med nyinnkjøpte brannskjerf vil være ganke tidlig ute, så for å ikke havne oppe med teateret lønner det seg gjerne å komme tidlig?


14år gamle jenter ser du vel greit over, evt. så er de ikke så vanskelgi å skubbe seg forbi.
"og der snubler Sæternes igjen"

ole3000

Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "skb!"Hvor tidlig må man egentlig være ute for å få en grei plass foran denne storskjermen? Regner med at en del 14-år gamle jenter med nyinnkjøpte brannskjerf vil være ganke tidlig ute, så for å ikke havne oppe med teateret lønner det seg gjerne å komme tidlig?


14år gamle jenter ser du vel greit over, evt. så er de ikke så vanskelgi å skubbe seg forbi.


Du vet like godt som meg at for det første, så kommer de til å være i et slikt antall at man står over gaten inni byparken, og for det andre den helvettes skrikingen som får trommehinnene våres til å sprekke i så høye smell at man skulle tro kanari var med på festen. Men la oss alle håpe at de arrangerer supersalg på BIK BOK og ONLY slik at de henger der i stedet;)
i går for en til!

Nuen

hehe vi får håpe det, det er de jeg frykter mest, disse fjortisjentene.
okkuperer plassen nærmest skjermen og står å hyler på ting de ikke har peiling på!
2.10.2007

Lennono8

BA har en fin sak i dag med hvor man kommer inn med Branndrakt på lørdag (http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3062595.ece).

Ikke akkurat god reklame for Naboen. Jeg har vært der et par ganger, men visste ikke at stamgjestene var laget av porselen. Håper de ikke ble uvel av mitt nærvær. Gikk ikke med drakt, så det hjalp kanskje...

"- Vi har en del stamgjester som går her og de vil ikke føle seg vel om brannsupporterne slipper til her. Det har litt med menneskene som går her å gjøre at vi er streng på dette, er meldingen fra Naboen. "

paf

Quote from: "Lennono8"BA har en fin sak i dag med hvor man kommer inn med Branndrakt på lørdag (http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3062595.ece).

Det som er interessant her er at vi plutselig er "bra nok" for en del steder det vanligvis er helt umulig å komme inn med Branndrakt. For en gjeng

Go Up