• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vinner Vi Gull!?

Started by Brann4, July 27, 2007, 18:48:46 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Tom C

Blir det ikke litt vanskelig å spille de to siste serierundene samtidig..?

;)
Aldri mer Obos....

dudo

Quote from: "paf"
Quote from: "Erlend"jaja er jo lov å håpe at TV2 sliter litt med økonomien til den tid og at de dermed gir den store gullkampen til Betalings-TV på lørdagen

De siste to serierundene skal spilles samtidig. Det blir altså hverken lørdagskamp, kamp søndag klokken 20 eller mandagskamp i disse rundene.


Er du så sikker på dette at du tar vakten min kl 21 etter Viking-kampen om det ikke stemmer? ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nightfox

Quote from: "dudo"
Quote from: "paf"
Quote from: "Erlend"jaja er jo lov å håpe at TV2 sliter litt med økonomien til den tid og at de dermed gir den store gullkampen til Betalings-TV på lørdagen

De siste to serierundene skal spilles samtidig. Det blir altså hverken lørdagskamp, kamp søndag klokken 20 eller mandagskamp i disse rundene.


Er du så sikker på dette at du tar vakten min kl 21 etter Viking-kampen om det ikke stemmer? ;-p

paf

Quote from: "dudo"
Er du så sikker på dette at du tar vakten min kl 21 etter Viking-kampen om det ikke stemmer? ;-p

Generelt sett synes jeg det er utrolig dårlig timing. Hvis det skulle bli en avgjørende kamp og vi sikrer den medaljen vi lengter etter  har du da lyst til å gå rett på jobb? Sikker kan man for øvrig aldri være.

Baunebob

Hva f**** er det som skjer med Friele og co fortiden da ?

" Ifjor ble vi for kjekke, I år gjør vi ikke samme feil. I år er vi sikker på gull "

Og itillegg gå ut og love en million til gullfeiring og hemningsløs optimisme i alle intervjuene som blir gjort.

Det skal spilles 7 kamper til. 21 poeng skal utdeles. Herre min hatt, det er da ingenting som er avgjort ! Det kan like godt bli bronse.

vebo

Quote from: "Baunebob"Hva f**** er det som skjer med Friele og co fortiden da ?

" Ifjor ble vi for kjekke, I år gjør vi ikke samme feil. I år er vi sikker på gull "

Og itillegg gå ut og love en million til gullfeiring og hemningsløs optimisme i alle intervjuene som blir gjort.

Det skal spilles 7 kamper til. 21 poeng skal utdeles. Herre min hatt, det er da ingenting som er avgjort ! Det kan like godt bli bronse.


Seriøst?

Valgkamp vel.
Tiocfaidh ár lá

dudo

Quote from: "paf"
Quote from: "dudo"
Er du så sikker på dette at du tar vakten min kl 21 etter Viking-kampen om det ikke stemmer? ;-p

Generelt sett synes jeg det er utrolig dårlig timing. Hvis det skulle bli en avgjørende kamp og vi sikrer den medaljen vi lengter etter  har du da lyst til å gå rett på jobb? Sikker kan man for øvrig aldri være.


Er du vittig? Jeg har da for lengst begynt arbeidet med å få byttet bort vakten. Kampen er uansett det viktigste, selv om jeg ser en egenmelding i det fjerne om ikke vaktbyttet slår til... ;-p Dårlig timing er det, men sånn er det når man jobber annenhver helg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Xminator

Quote from: "paf"
Quote from: "Erlend"jaja er jo lov å håpe at TV2 sliter litt med økonomien til den tid og at de dermed gir den store gullkampen til Betalings-TV på lørdagen

De siste to serierundene skal spilles samtidig. Det blir altså hverken lørdagskamp, kamp søndag klokken 20 eller mandagskamp i disse rundene.


Ble ikke siste serierunde flyttet til lørdag? Da må det vel nødvendigvis bli lørdagskamper i massevis :)

Trendtabell kommer etter Stabæk-kampen i morgen. Blir spennende å se hvordan LSKs 4 hjemmekamper slår ut kontra Branns 4 bortekamper.

Xminator

Ett mulig gullutfall:

Stabæk: SSTTSSSS = 51 poeng
LSK: SSSUUUS = 51 poeng
Brann: TSTSUSS = 52 poeng

Systemet ser på kveldens kamp som ren walkover for Stabæk. Så jeg setter opp en trendtabell. Poengtap for Stabæk i kveld vil gi dem ett viktig (for oss) handicap før de siste 7 kampene.

Brann   1,827
Lillestrøm   2,002
Stabæk   2,348
------------------------------------
Viking   4,169
Rosenborg   5,119
Fredrik.   6,146
-------------------------------
Lyn   7,73
Tromsø   8,309
Vålerenga   8,992
Aalesund   9,105
----------------------------
Strøms.   10,63
Odd   12,062
--------------------------
Start   13,106
Sandefj.   13,455

* "problemet" for LSK er alle uavgjortkampene.
* De tre poengene til utfordrerene gir oss ett pusterom på bortebane og gjør oss til knepen favoritt
* Odd har tatt steget bort fra å være blant direktenedrykkslagene
* Strømsgodsets elendige form blir kun reddet av at Start og Sandefjord er enda dårligere. De har gått fra medaljekandidat til kvalikk-kandidat siden ferien.

http://www.nfoto.no/random.php for de som vil kaste bort noen arbeidstimer.

paf

Quote from: "Xminator"

Ble ikke siste serierunde flyttet til lørdag? Da må det vel nødvendigvis bli lørdagskamper i massevis :)

Jo. Siste serierunde, men ikke nest siste som var det vi diskuterte her.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

ostraume

Du tror LSK tar 7 poeng borte mot VIF (hatoppgjør), Start (som sannsynligvis er desp) og Stabæk?

Jeg vil tro at iallefall 1 av disse kampene ender med tap for tromme-gjengen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

HansaBrann


morten_61

Quote from: krøvel vellevoldJeg tror gullet avhenger av om vi minst klarer uavgjort ELLER om vi taper mot LSK.

Jeg tipper LSK tar 14 poeng til i kampene utenom Brann-kampen: 7 på de tre hjemmekampene mot TIL, RBK og SF, og 7 på de tre bortekampene mot Stabæk, VIF og Start.

Og jeg tipper lsk max klarer 10 poeng på de resterende kampene, ser du på hvor mange poeng de sanket  i disse kampene på forsesongen så var det 7

HansaBrann

I tippingens ånd:

Jeg tipper LSK avslutter med 3 seire, 3 uavgjorte og ett tap, (48p)
vi avslutter med 4 seire, 1 uavgjort og 2 tap(52p),
aner ikke hva Stabæk finner på....

Klarer vi 52 eller fler, har jeg litt vanskelig for å tro at vi ikke får gull...

GULLET SKA' HEM!

Kai-Olai

Quote from: "HansaBrann"Høsten blir spennende, regner med å måtte parkere tøflene etter hjertestans mot Viking på Stadda :-) Ergo ender jeg opp med å ikke oppleve gull til Brann i min levetid ;-)


Uten tvil det morsomste jeg har lest på forumet.. Jeg holder på å parkere tøflene av latter.. Og det ville vært trist, ettersom jeg da også går glipp av gullet..

Men som mange mener her inne, så tror jeg Stabæk er minst like skummel som LSK... Men håper, og tror, at vi drar dette i land.. =D

sydnes76

Nå begynner Stabæk å falle av...Herlig runde dette her. Og Wehrman ute mot oss...

Gjallarhorn

Nå brenner det for alvor på dass på Nadderud!! :D

krøvel vellevold

Quote from: "morten_61"[ Og jeg tipper lsk max klarer 10 poeng på de resterende kampene, ser du på hvor mange poeng de sanket  i disse kampene på forsesongen så var det 7


Men de er tross alt i mye bedre form nå for tiden. 2-0, 4-0, 7-0 og 1-1 (i Stavanger mot hjemmesterke Viking) på de 4 siste, er rimelig imponerende.
Legg ned hele klubben!

HansaBrann

Og vips - så var formen til Stabæk et mindre usikkerhetsmoment - tror neppe de gjentar vårbragden - (det toget har allerede gått, da de tok 7-1-0 på de siste 8 i vårsesongen).

Med mindre vi går på ny høstsprekk, står det mellom oss og LSK - trodde aldri jeg skulle si dette, men here goes: Heia Stabæk, VIF og RBK :-)

GULLET SKA' HEM!

knutern

LSK var sterke i vårsesongen også, før de møtte de tøffeste lagene. Satser på at det samme skjer igjen

krøvel vellevold

Quote from: "ostraume"Du tror LSK tar 7 poeng borte mot VIF (hatoppgjør), Start (som sannsynligvis er desp) og Stabæk?

Jeg vil tro at iallefall 1 av disse kampene ender med tap for tromme-gjengen.


Tja. Når FFK slår et Stabæk i gullkamp på Nadderud, så kan nok sikkert LSK fint slå dem der også - spesielt nå som Stabæk har falt litt av i gullstriden. Start borte kan fort være etter at Start allerede er klare for nedrykk - eller at de kommer på kvalik uansett. Uansett så er Start et bunnlag. Bortekamp mot VIF som ikke har annet enn prestisjen å spille for, kan også bli seier. Ser ikke på det som urimelig å tippe at de bare taper poeng i ett av disse oppgjørene.
Legg ned hele klubben!

Xminator


eivtress

Ah, dette ble en perfekt tippeligarunde.
Brann 3 poeng
Lsk 1 poeng
Stabæk 0 poeng
Viking 1 poeng

HansaBrann

Krøvel skrev:
QuoteSer ikke på det som urimelig å tippe at de bare taper poeng i ett av disse oppgjørene.


Tja - det er ikke direkte usannsynlig - men vil være en klar overprestasjon av LSK borte i forhold til det de har vist til nå. Har i dag 1,6 poeng i snitt borte, og disse tre kampene er mer enn gjennomsnittlig vanskelige. I mine øyne var LSK heldige som fikk ett poeng i Stavanger. Vi var uheldige som sitter igjen med 1 poeng etter å ha dominert mot VIF og Start. Flaks varer ikke evig.

GULLET SKA' HEM!

HansaBrann

En liten kuriositet:

Dersom LSK hever seg like mye på de siste 7 som RBK gjorde i fjor, kaprer de 13 poeng til før teppet går ned for sesongen '07, og ender på 49 poeng. Om vi samtidig kollapser like ille som fjoråret (7 mindre på siste 7 enn på tilsvarende i vårsesongen), har vi 9 poeng å se frem til, og ender på 48.

Med litt godvilje, kan vi da si at selv om våre verste mareritt skulle slå til, vil vi være med i gullkampen til siste fløytestøt...

GULLET SKA' HEM!


Fabregas

Jeg tror vi må ha disse tre poengene på LSK før nest siste serierunde, da kan vi avgjøre alt selv med en uavgjort på de to siste, noe som blir ganske tøft det og(4p på Viking(H) og TIL(B).

Tilbake til nåtiden: de to siste rundene har totalt sett virket bra for oss, vi har beholdt ledelsene på de lagene tettest rundt oss og med kun syv kamper igjen og oss i tet er det kjempepositivt. (Rykket fra Stabæk med ett og tapt to til FFK). Neste to kamper(FFK(B) og Odd(H)) føler jeg nok vi må ta seks i skal vi ha kontroll og kunne senke skuldrene når vi reiser til en togbanestasjon et sted rundt Oslo med noen stakkarslige tribuner rundt som nesten aldri er fulle. Kampen mot FFK er ekstremt viktig, hjelper godt på at Wehrman er ute, da vil vi savne Bakke mindre enn vi ellers ville gjort. Får vi ingen skader i landslagspausen så skal FFK være et lag vi spiller ball i hatt med slik vi gjorde med VIF. Det fikk vi ingenting ut av poengmessig men med Sigurdsson i kanonform og en Bjarnason som sikkert har godt av en liten pause får og komme seg i slag igjen og da må de skape en del for å score. Enig med Mjelde at vi kanskje bør ha en treningskamp for å holde gutta våkne. Mot et Løv-Ham med streng beskjed om å ikke sklitakle der vi spiller 2'30min tror jeg hadde vært bra. kanskje litt lenger men da må vi bytte mye. Mange spillere som har godt av å spille litt vil jeg tro. Bedre med 60min med god kvalitet enn å luntre utpå der i to timer med gåfotballfart.

Jeg er sterk i troen, men kampen mot FFK blir SINNSYKT viktig, der kan vi vise at vi også kan prestere borte. Dog, flomlys-kamp klokken åtte vekker vonde minner fra poengtap både på Ullevaal og på Sør Arena. Hadde vært mye bedre om det vi som kunne sette press(LYN-kampen :shock:).  Vi får håpe de blir litt høye i hatten nå, selv om det dessverre ikke hørtes sånn ut på deres gode trener.

thesevs

Kan godt være noen har fått med seg tabellkalkulatoren til aftenposten, men nevner det likevel: I oppsettet har de beregnet at Brann vinner med 53 poeng og LSK ender på 2.plass med 51. Odd ender på kvalikplass, mens Start og Sandefjord må ta den tunge turen ned i 1.div.

Brann.................53
Lillestrøm............51
Viking.................49
Rosenborg..........48
Stabæk...............43
Fredrikstad..........33
Vålerenga...........33
Lyn.....................32
Strømsgodset......32
Tromsø...............31
Aalesund.............31
Odd Grenland......25
Start...................21
Sandefjord..........17

Klikk på tabellkalkulatoren og se hvordan Branns kommende kamper ender.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

krøvel vellevold

Quote from: "thesevs"Kan godt være noen har fått med seg tabellkalkulatoren til aftenposten, men nevner det likevel: I oppsettet har de beregnet at Brann vinner med 53 poeng og LSK ender på 2.plass med 51. Odd ender på kvalikplass, mens Start og Sandefjord må ta den tunge turen ned i 1.div.

Brann.................53
Lillestrøm............51
Viking.................49
Rosenborg..........48
Stabæk...............43
Fredrikstad..........33
Vålerengen...........33
Lyn.....................32
Strømsgodset......32
Tromsø...............31
Aalesund.............31
Odd Grenland......25
Start...................21
Sandefjord..........17



Dette er jo bare tull. ALLE kamper med en vinner, ender 2-1? ALLE kamper med uavgjort ender 1-1? Jaja, poengsummene er vel uansett det viktigste. Forresten legger de jo opp til at RBK får 6-1-0 på de 7 siste.
Legg ned hele klubben!

vebo

Det artige er vel uansett å skrive inn sine egne resultater. Tviler på(og håper ikke) at serien blir avgjort på målforskjell.

edit: seint på kvelden
Tiocfaidh ár lá

thesevs

Quote from: "krøvel vellevold"Dette er jo bare tull. ALLE kamper med en vinner, ender 2-1? ALLE kamper med uavgjort ender 1-1? Jaja, poengsummene er vel uansett det viktigste. Forresten legger de jo opp til at RBK får 6-1-0 på de 7 siste.


At resultatene ikke bare blir 2-1 til vinneren og bare 1-1 i uavgjort-kampene sier jo seg selv, men poengsummen her er viktigst.
Du kan jo selv "pjåte" inn diverse resultater og leke deg frem til det du tror blir den endelige tabellen.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Rune felt F

Quote from: "HansaBrann"Krøvel skrev:
QuoteSer ikke på det som urimelig å tippe at de bare taper poeng i ett av disse oppgjørene.


Tja - det er ikke direkte usannsynlig - men vil være en klar overprestasjon av LSK borte i forhold til det de har vist til nå. Har i dag 1,6 poeng i snitt borte, og disse tre kampene er mer enn gjennomsnittlig vanskelige. I mine øyne var LSK heldige som fikk ett poeng i Stavanger. Vi var uheldige som sitter igjen med 1 poeng etter å ha dominert mot VIF og Start. Flaks varer ikke evig.

GULLET SKA' HEM!


Er ikke helt enig. Se på oss i fjorårets vårsesong. Da vant vi kamper hvor vi ivertfall ikke var det beste laget i kampene til å begynne med, tenker spesielt på start og molde kampene tidlig i sesongen. Etterhvert så dette ut som om det ga spillerene troen og spillet begynte etterhvert å sitte bedre og vi vant kamper hvor vi var klart best. Den store fordelen for oss er LSK skal spille mot Stabek(b), oss (h) Vif (b) og Rbk (h), noe som jeg vil tro ivertfall betyr poengtap i to av kampene. De to siste har de mot Start og Sandefjord og der er det nok 6p på Lsk uansett. Klarer vi 3-3-2 og av de er det seier eller uavgjort mot Lsk så er vi mest sannsynlig på topp etter siste runde med 50p.

dudo

Faen, kan vi snakke om noe annet?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Hva da? Overgangsvinduet er lukket, det er ingen skandaler, ingen klager på spilletid, Mjelde må ikke gå og Stråmyhr er ikke her (enda, han mistet kontoen sin på VG Nett i helgen). Vi blir torturert med en intetsigende landskamp og 14 dager fotballpause. Alle har nervene i helspenn - og ingenting å snakke om.

Du er nok ikke den eneste som egentlig vil gå i dvale til neste helg, så vi får utløp for spenningen igjen.

Xminator

Hansa har laget Gull-øl... Så da blir det 1963 neste år også.

sydnes76

Quote from: "Xminator"Hansa har laget Gull-øl... Så da blir det 1963 neste år også.


Det var bare det som manglet. Enkelte lærer aldri.....

Nixon

Quote from: "sydnes76"
Quote from: "Xminator"Hansa har laget Gull-øl... Så da blir det 1963 neste år også.


Det var bare det som manglet. Enkelte lærer aldri.....


Hva er det å lære?
Dette er ren business. Bare førstesiden i BA i dag er verdt ganske mange annonsekroner. Spesielt med tanke på at Hansa ikke har lov til å annonsere...
Rød makt på Hansa

Super Hasund

Quote from: "Nixon"
Quote from: "sydnes76"
Quote from: "Xminator"Hansa har laget Gull-øl... Så da blir det 1963 neste år også.


Det var bare det som manglet. Enkelte lærer aldri.....


Hva er det å lære?
Dette er ren business. Bare førstesiden i BA i dag er verdt ganske mange annonsekroner. Spesielt med tanke på at Hansa ikke har lov til å annonsere...


Gleder meg te denne pilsen.
La Folket Synge

*Feltz*

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Ricky

Quote from: "Nixon"
Quote from: "sydnes76"
Quote from: "Xminator"Hansa har laget Gull-øl... Så da blir det 1963 neste år også.


Det var bare det som manglet. Enkelte lærer aldri.....


Hva er det å lære?
Dette er ren business. Bare førstesiden i BA i dag er verdt ganske mange annonsekroner. Spesielt med tanke på at Hansa ikke har lov til å annonsere...



Spørsmålet er vel heller hva i helv... Lisbeth Hope Frugård har i sportsklubbens styre å gjøre. Det er vel liten tvil om at disse gullpils-greiene hun fronter på avisforsidene år etter år er noe som virker forstyrrende på Branns sportslige apparat.

tormi

SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

sydnes76

Quote from: "Ricky"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "sydnes76"
Quote from: "Xminator"Hansa har laget Gull-øl... Så da blir det 1963 neste år også.


Det var bare det som manglet. Enkelte lærer aldri.....


Hva er det å lære?
Dette er ren business. Bare førstesiden i BA i dag er verdt ganske mange annonsekroner. Spesielt med tanke på at Hansa ikke har lov til å annonsere...



Spørsmålet er vel heller hva i helv... Lisbeth Hope Frugård har i sportsklubbens styre å gjøre. Det er vel liten tvil om at disse gullpils-greiene hun fronter på avisforsidene år etter år er noe som virker forstyrrende på Branns sportslige apparat.


Ja enig i det du sier. Men Brann foran business :) - Tror nok Hansa kan få sin del av gratisreklame om Brann skulle vinne gull. Hvorfor ikke pøse på med gullpils når den tid kommer...dele ut alkoholfri gulløl (regner med det er lov) Avisene hiver seg vel på selv om vi sikrer gullet først...

kabelmann

Reklamen har de allerede fått i hopevis gjennom redaksjonell omtale. I så henseende tror jeg Hansa gir en god faen i om det blir gull eller ikke. All PR er god PR, ikke minst for et firma som ikke kan reklamere for produktene sine i media.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Det er vel en del bergensere som jobber i Hansa også, så sjansen for at de kunne være en smule interessert er vel tilstede...?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Nixon

Quote from: "Innlandsmax"


Det er vel dette som kalles skivebom!
Rød makt på Hansa

Innlandsmax

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Innlandsmax"


Det er vel dette som kalles skivebom!
Ingen tvil om det! Men i og med at det var et dystert tips, så har jeg (til liks med en hel del andre) anledning til å glede meg over at det IKKE gikk inn. Om RBK kan holdes helt utenfor Europa neste år, så er jo det litt kos... Min tiltro til Benny Lennartsson (eller mangel på sådan) har uansett ikke forandret seg. Dette var en kamp på "eggen", akkurat som mange av de kampene Start har hatt under Doktor Bjørnegod. Så tippa det riktig vei denne gangen, og det kunne det godt ha gjort under Doktor Bjørnegod også, både i denne kampen og mange av de andre han har ledet.

Gjallarhorn

Snadder !! Dette kan bli en strålende Søndag LSK 0 - TIL 2 etter 32 min

Go Up