• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vinner Vi Gull!?

Started by Brann4, July 27, 2007, 18:48:46 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brann4

Enkelt og greit spm! Vinner vi gull i år? Selv har jeg troen, det har jeg hatt hvert år men føler at det er annerledes denne gang... I fjor va Brann verden beste lag i hele Bergens øyne da vi gikk inn i sommerpause og Bergen gikk til Stadion etter sommeren med klokkeklar tro på gull..Men da serien begynte igjen viste deg seg, som det som oftest gjør at vi ikke var gode nok i år heller..Selv etter å ha forsterket laget.. Men i år derimot har det hvert masse motgang med hele Huseklepp-Fadesen, Mons Ivar VS Andresen og at vi solgte Sæternes..

Nå har vi fått inn El Fakiri, Azar kommer kanskje, syns det hadde vært typisk Brann nå hvis de faktisk hadde tatt gullet hem..        Vist at bråket rundt klubben har vært med å styrke felleskapet og at de faktisk står sammen! En sommer med bråk er kanskje det som skal til for at Brann tar gullet, de mister noen av forventnigene samtidig som troen innad i gruppen øker etter hvert som laget blir bygget opp stein på stein..

I år er året! Gullet ska Hem!

Stoffi

Jeg er evig, dum optimist, og har spådd branngull hvert eneste år. Det er ingen vits i å forandre på dette.
Til tross for dårlig trener, mener jeg at stallen vår er så sterk at selv Bestemor Duck kunne ledet laget og ikke unngått å kjempe i toppen, hvis jeg setter det veldig på spissen.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Bestemor Duck?
Ha!!!
Hun får jo ikke en gang Guffen til å jobbe...;)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Brann4

Hehe;) tar humoren;) de fleste kunne ledet brann til topp 4-5 av tabellen, men for å vinne trengs det en vinner type, og hverken mjelde eller bestemor duck føler jeg har den styrken.. men uansett om det er mjeldes eller spillernes fortjening, tar vi gullet hjem i år!:D


For vi svikter aldri brann!

jako

Vi bør i all fall gjøre det, med det mannskapet vi råder over. Det som får meg til å tvile er at vi ofte opptrer for dårlig kollektivt. Mangler litt sprut rett og slett. Samtidig er det for få i Brannlaget som scorer mål. Vi er ekstremt avhengig av Helstad, det bekymrer meg litt.

Jeg håper selvsagt vi klarer det, men jeg er ikke overbevist om at Mjelde har kvaliteter nok til å føre oss dit.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Super Hasund

Isje før leeds vinner champions league
La Folket Synge

*Feltz*

dudo

Det er da soleklart at vi ikke bør vinne serien. Hva i all verden er det for slags uttalelse? At vi KAN vinne, er greit. At vi SKAL være i toppen er også greit, men man skal ha et ekstremt sterkt lag med tilsvarende dårlige konkurrenter for å burde vinne serien, og det er ikke tilfellet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

jako

Har divisjonen under Championship fått nytt navn?

Hvem skriver du til dudo?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

dudo

Det var nok til deg, jako.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Gull blir det nok ikke,men topp 4 klarer vi. Til og ta gull trengs det taktisk kløkt. Så lenge vi har en trener som er nærmest helt blank på dette området så vil det ikke holde helt inn.

Marek

Nei, jeg tror ikke vi tar gull, vi mangler det siste lille som skal til.
ons Ivar skal hem...

Brann4

Disse reaksjonene ventet jeg når jeg startet denne tråden, det er ogsp derfor jeg tenker det er så typisk brann å faktisk vinne serien i år! Det er de færreste som har stor tro på gull nå, og det tror jeg hjelper brann..


For vi svikter aldri brann!

jako

Quote from: "dudo"Det er da soleklart at vi ikke bør vinne serien. Hva i all verden er det for slags uttalelse? At vi KAN vinne, er greit. At vi SKAL være i toppen er også greit, men man skal ha et ekstremt sterkt lag med tilsvarende dårlige konkurrenter for å burde vinne serien, og det er ikke tilfellet.


Med det utgangspunktet vi har opparbeidet oss i år og med alle de pengene som er brukt på nye spillere så bør vi så absolutt vinne gull i år. Hvem skal ta det fra oss? Stabæk? LSK? Viking? RBK? Dette bør vi klare nå, men det spørs om treneren duger.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

SKBMiller


SF-Supporter

Quote from: "SKBMiller"gullet kommer hem!
Hehe,enig. Gullet havner hos dere! ;)

Stoffi

Quote from: "Marek"Nei, jeg tror ikke vi tar gull, vi mangler det siste lille som skal til.



Du er jo en av disse mjeldeforkjemperne. Nå leder vi serien, har forsterket laget, og du tror vi ikke tar gull?
Aner jeg en viss mistillit til treneren her?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Marek

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Marek"Nei, jeg tror ikke vi tar gull, vi mangler det siste lille som skal til.



Du er jo en av disse mjeldeforkjemperne. Nå leder vi serien, har forsterket laget, og du tror vi ikke tar gull?
Aner jeg en viss mistillit til treneren her?


Var det dette tråden handlet om?
Og må jo bare gratulere deg om du ikke har fått med deg mitt standpunkt i Mjelde-saken.
Visst faen har jeg mistillit til treneren, men ikke så usaklig som deg bla som mener at han er 100% udugelig og at hvem som helst kunne holdt oss i toppen i år.
Han mangler det som skal til for å føre oss helt til topps, tror jeg.
ons Ivar skal hem...

Xminator

Akkurat nå er vi favoritter sammen med Stabæk. En trendanalyse ville gitt en tabell omtrent som denne:

Favoritter:
Brann
Stabæk
------------------------
Heteste utfordrere:
Lillestrøm
Viking
------------------------
I medaljekampen:
Lyn
Rosenborg   
Strømsgodset
-----------------------------------
Middelhavsfarerene:
Tromsø
Fredrikstad
------------------------------
I faresonen:
Aalesund
Vålerenga
-----------------------
Nedrykksfavorittene
Sandefjord   
Start
Odd

Problemet med en slik trendanalyser er selvsagt at den ikke fanger opp vedvarende endringer i resultater for enkelte lag. Som RBKs kanonavslutning i fjor.

KenFeltZ

Quote from: "Xminator"Akkurat nå er vi favoritter sammen med Stabæk. En trendanalyse ville gitt en tabell omtrent som denne:

Favoritter:
Brann
Stabæk
------------------------
Heteste utfordrere:
Lillestrøm
Viking
------------------------
I medaljekampen:
Lyn
Rosenborg   
Strømsgodset
-----------------------------------
Middelhavsfarerene:
Tromsø
Fredrikstad
------------------------------
I faresonen:
Aalesund
Vålerenga
-----------------------
Nedrykksfavorittene
Sandefjord   
Start
Odd

Problemet med en slik trendanalyser er selvsagt at den ikke fanger opp vedvarende endringer i resultater for enkelte lag. Som RBKs kanonavslutning i fjor.

jako

Quote from: "dudo"


Skjønner ikke helt hvorfor du reagerer så sterkt.

Det jeg mener med bør er at med det forspranget vi har til de hardeste utfordrene Viking, LSK og RBK. Samt at det eneste laget som ligger på høyde med oss er Stabæk som har null erfaring fra det å kjempe om gull og ikke har bredde nok i stallen sin til å holde formen helt ut. Ja da mener jeg vi bør klare det i år. På samme måten som jeg mener jeg bør klare å gjøre en god eksamen hvis jeg er godt forberedt.

Mulig vi legger forskjellig betydning i ordet bør, og det kan hende jeg bruker det feil.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Rosenborg er så absolutt med, men slår vi de på Stadion er de garantert ute av dansen.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Northside

Er veldig usikker på gull akkurat no. Dersom vi knuser Godset og RBK taper denne helgen så tror jeg i det minste litt mer på at gullet kommer hem.
Stabæk vil sprekke, de har ikke backup på noen plasser nesten og en eller annen gang vil de få karantener og skader. Men de vil være i toppen å kjempe.

LSK er jeg usikker på....

Slår vi derimot Godset og vinner mot RBK hjemme så er jeg rimelig sikker på at vi kan klare det.

Baunebob

Brann kan fint vinne gull. De trenger nesten ikke å forbedre seg så voldsomt engang. Selv med en totalt middelmådig, men stabil høstsesong, kan gullet komme hem.

Ingen av konkurentene våre er stabilt gode heller. Ingen av Konkurentene er klart bedre enn oss. Viss vi hever oss noen hakk mot de bedre lagene, og tar mest mulig poeng mot nedre halvdel er det nesten realistisk og håpe på gull.

Gullet er nærmere enn vi tror. Bare tenk på hvor lett Brann hadde vunnet gullet hvis de faktisk hadde prestert oppimot det beste de klarer vær kamp. For Brann sitt topp-nivå er nesten ikke tippeliga-nivå verdig.

dudo

Quote from: "jako"Ja da mener jeg vi bør klare det i år. På samme måten som jeg mener jeg bør klare å gjøre en god eksamen hvis jeg er godt forberedt.

Mulig vi legger forskjellig betydning i ordet bør, og det kan hende jeg bruker det feil.


Tror nok vi ser forskjellig på det da, ja. Du bør gjerne gjøre en god eksamen, men bør du gjøre den beste? Det er vanskelig å gardere seg mot hva andre kan finne på. Det jeg kan være med på at vi bør klare er å ta minst like mange poeng i høst som i vår. Da har vi 52 poeng, som kan - og kanskje bør - holde til gull. Om Stabæk går hen og vinner resten av kampene er det fint lite vi kan gjøre, vi er vel alle enig i at vi neppe vinner ALLE de tolv siste kampene... :D
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

olebrann3

JA - Gullet skal HJEM her det hører HJEMME

Stoffi

Quote from: "Marek"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Marek"Nei, jeg tror ikke vi tar gull, vi mangler det siste lille som skal til.



Du er jo en av disse mjeldeforkjemperne. Nå leder vi serien, har forsterket laget, og du tror vi ikke tar gull?
Aner jeg en viss mistillit til treneren her?


Var det dette tråden handlet om?
Og må jo bare gratulere deg om du ikke har fått med deg mitt standpunkt i Mjelde-saken.
Visst faen har jeg mistillit til treneren, men ikke så usaklig som deg bla som mener at han er 100% udugelig og at hvem som helst kunne holdt oss i toppen i år.
Han mangler det som skal til for å føre oss helt til topps, tror jeg.


Beklager at jeg i så fall husket feil. Jeg kan ikke huske hvor jeg har sagt han er 100% udugelig, vennligst legg ved link.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Marek

Quote from: "Stoffi"[Beklager at jeg i så fall husket feil. Jeg kan ikke huske hvor jeg har sagt han er 100% udugelig, vennligst legg ved link.


Link skal du få:
www.oppirompadi.no

Tror nok de fleste her forstod at selv ikke du mener at han er 100% udugelig.
Skal du rope på moderator siden jeg kom med en falsk påstand mot deg nå?
ons Ivar skal hem...

Brann4

Nå er dette en tråd hvor det skal diskuteres om Brann tar gullet hjem der hvor det hører hjemme;)

Super Hasund

Quote from: "Brann4"Nå er dette en tråd hvor det skal diskuteres om Brann tar gullet hjem der hvor det hører hjemme;)

Can I get an amen? Amen

Gullet SKA hem
La Folket Synge

*Feltz*

Xminator

En ny trendanalyse etter at alle resultatene er inne fra 15. serierunde. Ser på hjemme og bortetrenden for hvert enkelt lag. Hver enkelt kamp blir så "spilt" 10000 ganger med en liten random på toppen. Mens Brann og Stabæk før denne runden lå noenlunde 50/50, så ble det tydelig luke mellom lagene etter denne runde. Mye fordi Brann styrket sin svake del av trenden (bortekampene) og Stabæk fikk svekket sin sterke (hjemmekampene).

Brann
---------------------
Stabæk
--------------------
Viking (+1)
Lillestrøm (-1)
-----------------
Rosenborg (+1)
Lyn (-1)
---------------------
Tromsø (+1)
Strømsgodset (-1)
Fredrikstad
Aalesund
---------------------
Vålerenga
Start
Odd
Sandefjord

Faren ligger i at vi har prestert veldig godt hjemme. 6-2-0 er en rekke kamper som etter all sannsynlighet ikke kan føres videre. Det er mer sannsynlig at trenden vi har mot ca 55 poeng ryker i de 33 poengene det kreves hjemme enn at de ryker av de 22 vi da trenger borte.

3-1-3 på de siste bortekampene: 10 poeng. Overkommelig
3-1-1 på de siste hjemmekampene: 10 poeng. Sannsynlig
52 poeng totalt.
Det er som Tørum sier, 3-poengerene teller mest. Uavgjort eller tap er nesten like katastrofe. 3-0-4 og 3-0-2 gir fortsatt 50 poeng og mest sannsynlig holder det til toppen. 2-2-3 og 2-2-1 gir derimot 48 poeng, og da er det faretruende nærme en ny andre eller tredjeplass. På samme måte, 4-0-3 og 4-0-1 gir 56 poeng og da er vi direkte uheldige om det ikke blir toppen.

Si nei til uavgjort :p

Baunebob

Tror det rett og slett er for tidlig å snakke om gull og gråstein. Personlig venter eg en stund til før debatten for alvor tar fart. Utrolig mye kan skje. Det er vel 11 kamper igjen ?

Altså max 33 som kan deles ut til de forskjellige lagene.
Brann leder med 3 poeng på Stabæk. Noe sier meg at dette ikke akkurat er avgjort.

Brann&Bergen<3

Quote from: "Xminator"Akkurat nå er vi favoritter sammen med Stabæk. En trendanalyse ville gitt en tabell omtrent som denne:

Favoritter:
Brann
Stabæk
------------------------
Heteste utfordrere:
Lillestrøm
Viking
------------------------
I medaljekampen:
Lyn
Rosenborg   
Strømsgodset


Ser på det du har der som helt greit, men tror Stabæk har for tynn stall til å holde hele sesongen. Og med Tap mot Rosenborg som Jako nevner så er de med i kampen om gullet og. Så sesongen i år er vel det vi kan kalle åpen.  Men tror det står mellom Brann, LSK, Viking og Rosenborg.

dudo

Spør meg om ti runder, så kanskje jeg kan få det ned til tre-fire lag... Det blir spennende fremover, folkens!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Stalin

Quote from: "Xminator"
I medaljekampen:
Strømsgodset

haha!

Klaus_Brann

Tabellen blir slik

Brann
Stabæk
Viking
RBK
LSK
Lyn
Tromsø
FFK
Godset
Enga
Aalesund
Start
Odd
Sandefjord
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brady

Strømsgodset var jævlig dårlig, så det var 3 greie poeng. klarer vi 4, forhåpentligvis 6 i de to neste, blir eg en seriøs troende, og da må Mjelde
bevise at han har litt større hjernekapasitet enn bestemor duck.Er litt redd for at vi kommer til å ligge for langt bakpå i Oslo, men eg e no alltid redd når Brann speller borte.

Klaus_Brann

Quote from: "Brady"...da må Mjelde
bevise at han har litt større hjernekapasitet enn bestemor duck.


Med en slik kommentar beviser vel du at du kanskje bør være bekymret for din egen tilstand...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brannesen

Har begynt å tenke på at vi kan ta gull...liker ikke å tenke sånn for hvis man går rundt å tenker på det blir skuffelsen enda større! Greit at vi slo stabæk og alt det der, men i de neste kampene skal vi ut mot to lag som alltid mobiliserer mot brann. Uansett hvor dårlig form disse to lagene er i, eller uansett hvor klar favoritt det ene laget er blir det alltid god kamp mellom lagene. Hvis brann slår engen borte og rbk hjemme synes jeg at laget viser styrke som de ikke viste ifjor. Da ble det tap i akkurat de to oppgjørene (1-2 og 1-3).

Det er greit at vi slo godset borte forrige runde som faktisk ligger høyere på tabellen enn enga, men kampen blir nok vanskeligere likevel. Har mareritt om avisoverskriftene dagen etter kampen: "Enga har funnet høstformen" eller noe i den duren! Ber til gud om at brann skal vinne de to kampene...hvor er apostlenes røde gærninger? Begynn å be...som dere gjorde da vi snudde mot molde eller hvem det var! Fin tid i møte folkens...det er derfor vi liker fotball! Og måtte gullet endelig komme hem igjen i år!!
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

thesevs

Quote from: "NorthsideFCDH"Er veldig usikker på gull akkurat no. Dersom vi knuser Godset og RBK taper denne helgen så tror jeg i det minste litt mer på at gullet kommer hem.
Stabæk vil sprekke, de har ikke backup på noen plasser nesten og en eller annen gang vil de få karantener og skader. Men de vil være i toppen å kjempe.

LSK er jeg usikker på....

Slår vi derimot Godset og vinner mot RBK hjemme så er jeg rimelig sikker på at vi kan klare det.



Kan jo se lyst ut forløpig då...

Vi "knuste" Godset i 85 min
RBK tapte 1-2 for Tromsø
Stabæk maktet bare 1-1 mot Vif
Lsk spilte uavgjort 1-1 mot Odd


No gjenstår RBK-kampen heme...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

naitsirk

kanskje du skulle tatt med viking som ligger på 3.plass.
nesten perfekt helg.

eivhelle

Jeg tror vi har det beste utgangspunktet for gull i år, men samtidig har det aldri vært tettere i toppen. Hvis Brann klarer å spille på sitt beste resten av sesongen tror jeg det blir gull. Men det forutsetter at vi ikke får skader som holder Helstad eller Sigurdsson ute av laget i lenger tid. De to hjemmekampene mot RBK og Viking blir veldig viktige. Vinner vi mot RBK er de hektet av og med 3 poeng mot Viking vil de også ha lang vei opp.

Ellers er dette den mest kritiske perioden i sesongen for Brann. Unngår vi skader eller karantene på Andresen i noen kamper til er det større sjanse for at Hassan eller Bakke er klar til å steppe inn. Det er også greit med litt mer tid til å få kjørt inn Sjøhage hvis en angriper skulle ha behov for å stå over en kamp.

Men for så vidt stiller alle lag likt når det gjelder karantener og mulighet for skader. Vi kvittet oss med 4 gule da vi solgte Sæternes og Gashi, men fikk 3 på kjøpet med K.Walde.

Med den gode starten på høstsesongen i bakhodet sammen med det faktum at vi faktisk har et forsprang til de andre lagene er troen på gull større enn noen sinne.

feriejan

Ja eg regner med vi får gull nå....

Men blir det delt ut i siste hjemmekamp i år mot Viking eller må vi til Tromsø å hente det !!!


Gullet skal hjem

Tom C

Quote from: "feriejan"Ja eg regner med vi får gull nå....

Men blir det delt ut i siste hjemmekamp i år mot Viking eller må vi til Tromsø å hente det !!!


Gullet skal hjem


Tror vi skal krysse alt vi har for at det ikke avgjøres i siste kamp i Tromsø, for da er jeg redd det går til helvete. Er temmelig overbevist om at vi får kraftig på trynet i Tromsø... Men heldigvis har jeg drømt om at vi avgjør det hjemme mot viking, som dermed blir henvist til sølv. RBK havner på fjerde bak stabæk og VIF berger dessverre akkurat plassen, mens start må ut i kvalik. Orakelet har talt...
Aldri mer Obos....

Hausberg

Quote from: "Tom C"
Quote from: "feriejan"Ja eg regner med vi får gull nå....

Men blir det delt ut i siste hjemmekamp i år mot Viking eller må vi til Tromsø å hente det !!!


Gullet skal hjem


Tror vi skal krysse alt vi har for at det ikke avgjøres i siste kamp i Tromsø, for da er jeg redd det går til helvete. Er temmelig overbevist om at vi får kraftig på trynet i Tromsø... Men heldigvis har jeg drømt om at vi avgjør det hjemme mot viking, som dermed blir henvist til sølv. RBK havner på fjerde bak stabæk og VIF berger dessverre akkurat plassen, mens start må ut i kvalik. Orakelet har talt...


uff, har hatt mareritt om dette her, siste avgjørende kamp på alfheim i stiv snøstorm og 13 minusgrader. Tippe tijan ikke like den kampen.....
itt hjerte står i Brann......

steinbygger

Quote from: "Hausberg"
Quote from: "Tom C"
Quote from: "feriejan"Ja eg regner med vi får gull nå....

Men blir det delt ut i siste hjemmekamp i år mot Viking eller må vi til Tromsø å hente det !!!


Gullet skal hjem


Tror vi skal krysse alt vi har for at det ikke avgjøres i siste kamp i Tromsø, for da er jeg redd det går til helvete. Er temmelig overbevist om at vi får kraftig på trynet i Tromsø... Men heldigvis har jeg drømt om at vi avgjør det hjemme mot viking, som dermed blir henvist til sølv. RBK havner på fjerde bak stabæk og VIF berger dessverre akkurat plassen, mens start må ut i kvalik. Orakelet har talt...


uff, har hatt mareritt om dette her, siste avgjørende kamp på alfheim i stiv snøstorm og 13 minusgrader. Tippe tijan ikke like den kampen.....



Nå har jo Haugen fått de nødvendige kampene for å bli seriemester med Brann, så jeg regner med at det blir 10 TIL spillere mot 12 Brann spillere hvis kampen har betydning for at gullet skal hem

Hausberg

Quote from: "steinbygger"
Quote from: "Hausberg"
Quote from: "Tom C"
Quote from: "feriejan"Ja eg regner med vi får gull nå....

Men blir det delt ut i siste hjemmekamp i år mot Viking eller må vi til Tromsø å hente det !!!


Gullet skal hjem


Tror vi skal krysse alt vi har for at det ikke avgjøres i siste kamp i Tromsø, for da er jeg redd det går til helvete. Er temmelig overbevist om at vi får kraftig på trynet i Tromsø... Men heldigvis har jeg drømt om at vi avgjør det hjemme mot viking, som dermed blir henvist til sølv. RBK havner på fjerde bak stabæk og VIF berger dessverre akkurat plassen, mens start må ut i kvalik. Orakelet har talt...


uff, har hatt mareritt om dette her, siste avgjørende kamp på alfheim i stiv snøstorm og 13 minusgrader. Tippe tijan ikke like den kampen.....



Nå har jo Haugen fått de nødvendige kampene for å bli seriemester med Brann, så jeg regner med at det blir 10 TIL spillere mot 12 Brann spillere hvis kampen har betydning for at gullet skal hem


hehe håper på dette:)
itt hjerte står i Brann......

Rune felt F


Nightfox

Man setter listen høyt så man ikke får ordene i retur. Med 55 poeng er jeg helt sikker på at Brann tar gull. RBK vinner ikke de ti siste, og si at vi taper mot RBK må vi da vinne eller spille uavgjort mot LSK. Vinner vi, er LSK ute av dansen, hvis ikke må de vinne resten og spille én uavgjort.
Brann må dermed også enten vinne eller spille uavgjort mot viking. Det betyr at enten må viking vinne ALLE andre kamper. Hvis vi vinner er de også ute av dansen. Stabæk skal ikke vi møte flere ganger, men de vil nok tape litt de også. Husk at det er fortsatt innbyrdes oppgjør mellom alle disse lagene som ikke er spilt. Ergo: 55 poeng holder lenge.

Kjipt å for eksempel ha et mål på (relativt lave) 48 poeng, så når vi 48 poeng, men innser at "Faen, vi må ha mer, lagene tar innpå". Vi må ha en høy målsetning, der vi nesten sagt har en garanti for gull. Da har vi litt slingringsmonn hvis de andre lagene driter seg ut mot bunnlag også.

Corran

De har vel et mål på 52 poeng noe som de har gjentatt mange ganger siden før sesongen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up