• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vinner Vi Gull!?

Started by Brann4, July 27, 2007, 18:48:46 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

apop

Jeg begynner å kjenne at gullangsten sprer seg. Jeg likte ikke denne nervøsiteten i fjor og jeg like den enda mindre i år.

Jeg skal begynne å virkelig tro på seriegull hvis vi fortsatt har en luke etter LSK-kampen.

Men nå i disse tviler-tider så jeg tatt meg den frihet å skrive om sangen Glasnost av Jahn Teigen for å beskrive håpet som brenner i meg under all gullangsten :

Mel: Glasnost, Jahn teigen

Laget fra vest er blitt bedre i år, kan vi tro at det er sant?
Vi som satt her uten håp i vår ,men de spiller og vinner.
Mjelde, Andresen de sa:gull og seier er vårt mål
Laget fra vest er blitt bedre i år, kan vi tro at det er sant?

Kan vi tro at seriegull ikke er et spill men noe vi kan
tro på noe som er fint. Kan vi tro på seriegull tro på deres
løfter som vil gi oss tillit til Bergen by og Brann. Er det sant.

Brann og gull e`kke umulig i år kan vi tro at det er sant?
Håpløsheten strammet til i vår, før de spilte og de vant.
Mjelde, Andresen de sa: Gull og seier er vårt mål
Brann og gull e`kke umulig i år kan vi tro at det er sant?

Kan vi tro at seriegull ikke er et spill men noe vi kan
tro på noe som er fint. Kan vi tro på seriegull tro på deres
løfter som vil gi oss tillit til Bergen by og Brann. Er det sant.

Brannmann rob

No må visst snakke om gull.. Ellers går det til helvete: http://www.fxt.no/tippeligaen/brann/article1341088.ece

Tom C

Er jo bare piss fra ende til annen. Skal brann fokusere mer på å snakke om gullet og se for seg gullmedaljene som deles ut, enn å fokusere på neste arbeidsoppgave som er neste kamp?? Faktisk noe av det dummeste jeg har hørt. Ingenting som vil være mer ødeleggende for Brann enn å slippe seg nedpå og tro at jobben allerede er gjort.
Aldri mer Obos....

Klaus_Brann

Piss fra ende til annen er det jo ikke. Det han etterlyser er jo bl.a. at vi skal ha tro på at vi er best til det vi driver med.
Selvtillit har vi, men samtidig er det viktig at vi ikke undervurderer motstanderne våre.

Tror løsningen er en mellomting mellom det Ramberg mener og det Mjelde uttaler i media: dvs. det Mjelde sier til spillerne.
Mjelde virker som en veldig kontrollert og rolig fyr, med full bakkekontakt, noe som er viktig. Men jeg tror han med fordel har en plan på hvordan han skal svare for seg i media, for å prøve å dempe presset litt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

windows22

Etter å ha lett rundt etter en vår/høst tabell uten å finne noe, endte det med at eg lagde de selv.

Lagde i samme slengen hjemme/borte og en prognosetabell der resultatene fra 2006 sesongen brukes for de gjenstående kampene.

Brann har på de 20 første kampene tatt 8 poeng mer en i de tilsvarende kamper i 2006 og vil med skjema fra 2006 ta GULL med 54 poeng.

Tabellene finner dere her:
www.gutterommet.com

krøvel vellevold

Slik blir vi seriemester i tv-stolen:

LSK -Brann --- U
Lyn - Stabæk - B
Viking - Godset - H

1.Brann 46, 2.Stabæk 42, 3.Viking 41.

TIL - Viking --- U
Stabæk - AaFK H
Brann - Lyn --- H

1.Brann 49, 2.Stabæk 45, 3.Viking 42.

AaFK - Brann lørdag --- B

1.Brann 52, 2.Stabæk 45 (1 kamp mindre), 3.Viking 42 (1 kamp mindre).

Viking - Stabæk mandag-- H

1.Brann 52, 2.Stabæk 45, 3.Viking 45.

Med to runder igjen er dermed Brann mestere.
Legg ned hele klubben!

vebo

Da går vi for den, hadde vært deilig med feiring på stadda.
Tiocfaidh ár lá

Superjack

Quote from: "krøvel vellevold"Slik blir vi seriemester i tv-stolen:

LSK -Brann --- U
Lyn - Stabæk - B
Viking - Godset - H

1.Brann 46, 2.Stabæk 42, 3.Viking 41.

TIL - Viking --- U
Stabæk - AaFK H
Brann - Lyn --- H

1.Brann 49, 2.Stabæk 45, 3.Viking 42.

AaFK - Brann lørdag --- B

1.Brann 52, 2.Stabæk 45 (1 kamp mindre), 3.Viking 42 (1 kamp mindre).

Viking - Stabæk mandag-- H

1.Brann 52, 2.Stabæk 45, 3.Viking 45.

Med to runder igjen er dermed Brann mestere.


Hvorfor vente så lenge?

Runde 22:

LSK -Brann --- B
Lyn - Stabæk - H
Viking - Godset - H

Runde 23:

TIL - Viking --- H
Stabæk - AaFK U
Brann - Lyn --- H

Gullet er i boks, med

Brann 51
Stabæk 40
.
.
.

Det kan bli bra!
Brannsupporter.

grei

Quote from: "vebo"Da går vi for den, hadde vært deilig med feiring på stadda.

Poenget med den varianten er jo nettopp at det ikke blir feiring på Stadion, eller på en kampdag, siden gullet avgjøres på en mandag vi ikke spiller selv. Dermed blir feiringen et stort antiklimaks (hvilket den nesten er nødt til å bli uansett jfr folks forventninger), noe som i det store og det hele betyr minimalt i og med at vi endelig har fått gullet.

gitarbroiler

Den beste måten å vinne gullet på, er å slå Viking hjemme i nest siste serierunde. Og da aller helst med en scoring i siste minutt, for å få en gigantisk utløsning som vil overgå ALT som har skjedd tidligere med Brann.

Ser for meg reaksjonene med hopping på seter, storming av banen og voksne menn som griner på TV!!!!

Den måten jeg IKKE vil vinne gullet på, er at det vinnes når Brann ikke spiller kamp.

Superjack

Frykter i grunnen Stabæk jeg. Utenom viking-kampen har de ett på papiret skremmende lett program igjen, mens Brann skal møte LSK som er revansjesugne som f, Aalesund og Tromsø borte (vi vet alle hvordan det pleier å gå i tromsø), samt Viking hjemme....

Vinner Brann neste søndag og Lyn klarer få med seg poeng mot Stabæk så kan jeg puste lettere....
Brannsupporter.

vebo

Quote from: "grei"
Quote from: "vebo"Da går vi for den, hadde vært deilig med feiring på stadda.

Poenget med den varianten er jo nettopp at det ikke blir feiring på Stadion, eller på en kampdag, siden gullet avgjøres på en mandag vi ikke spiller selv. Dermed blir feiringen et stort antiklimaks (hvilket den nesten er nødt til å bli uansett jfr folks forventninger), noe som i det store og det hele betyr minimalt i og med at vi endelig har fått gullet.


Nja, medaljeseremonien og alt det offesielle ville skjedd i påfølgene kamp mot Viking da. Så det vil si en uke med kraftig festing før gullet blir utdelt. Og Soma og Røsler måtte stått æresvakt!!
Tiocfaidh ár lá

Red Rabitt

ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

krøvel vellevold

Quote from: "Red Rabitt"


Joda, den har jeg sett lenge!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Trendtabell:
Brann   1,083
--------------------------
Noe overraskende tilsier resultater og hvem de møter at Viking er en mindre medaljekandidat enn LSK. Kan se for meg en del ting her. Viking skal møte Brann og Tromsø i "løvens hule". Lillestrøm skal møte Brann og er nærmest tildelt 3 poeng på walkover. Innbyrdesoppgjør mellom Viking og Stabæk spiller også inn.
Stabæk   2,655
Lillestrøm   3,068
Viking   3,275
--------------------------
Middelhavsfarerene
Fredriks   5,917
Rosenborg   6,047
Tromsø   6,857
Vålerenga   7,776
------------------------
En seier fra sikret kontrakt
Aalesund   9,077
Lyn   9,625
Strømsgo   10,676
-----------------------
Her kjempes det om retten til å spille kvalifisering. Ett rotterace i å tape minst poeng... Sandefjord har likevel en lang vei å gå før kvalifisering er realistisk.
Odd   12,522
Start   12,562
Sandefjo   13,86

Verktøyet ligger oppdatert på vanlig sted.

Nixon

Rød makt på Hansa

jako

Ja kjemperealistisk at Viking vinner resten av kampene sine!

Eneste jeg frykter nå er Stabæk, de har et meget enkelt program igjen og leverer som regel bra mot antatt svakere lag. Hadde vært deilig om de avga poeng mot Lyn til helgen, men jeg har mine tvil. Viking skal ha mer enn nok med å klare medalje. Slår LSK Brann, noe jeg antar at de gjør, tror jeg medaljen ryker for Viking også.

Men folkens det er fem kamper igjen og Brann leder med seks poeng. Og med den målforskjellen vi etterhvert har opparbeidet oss holder det med å bare vinne tre av fem siste, forutsatt at vi unngår en målorgie i mot. Dvs seier mot Lyn, Aafk og Viking. Hverken Stabæk eller Viking har råd til poengtap nå og kommer til slite med presset i større grad enn Brann.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Brannmus

Som mange andre, så tenker jeg at selvfølgelig kan Viking eller Stabæk vinne resten og ta oss igjen. Det er ikke slik at det er sannsynlig nå, men at sjansen er der er nok til å gjøre meg nervøs.

Men for å prøve å se litt objektivt på det:

Viking står nå med to strake seire, som må bli til syv om de skal få maks pot. I dette "enkle" programmet, så har de igjen kamper mot Tippeligaens to beste lag, Brann og Stabæk. Dette er jo seks-poengskamper så det holder, men tap i en av disse, så er mest sannsynligvis gulldrømmen knust for siddisene.

For Stabæk sin del, så gjenstår som sagt et knalltøft oppgjør mot Viking, mens resten av kampene stort sett ser ut til å være mot lag som ikke kommer til å ha noe særlig å spille for. Likevel, så må vi stille oss spørsmålet om Stabæk er solid nok til å sette sammen en rekke på syv strake seire (to hittils+siste fem).

Begge lagene kan selvfølgelig klare dette, men å gå gjennom de siste 7 kampene med bare seire, eller 27% av sesongen, er urealistisk. Minst ett av lagene vil ikke klare dette - det vet vi, og i tillegg har ingen så langt vist seg uslåelig, så en dårlig dag på jobb som ender med et uavgjort kan ødelegge veldig masse.

Det som jeg ser som positivt i veldig mange regnestykker er at Brann kan

krøvel vellevold

Quote from: "jako"Ja kjemperealistisk at Viking vinner resten av kampene sine!

.


Hvorfor er det så urealistisk da? De skal møte Godset hjemme (Viking klar favoritt), TIL borte (Viking knapp favoritt, og TIL tapte jo med et brak hjemme mot Odd nettopp), Stabæk hjemme (Viking favoritt i kraft av hjemmebane), Brann borte (Brann favoritt, men borteseier er på ingen måte utenkelig), og VIF hjemme (Viking favoritt, VIF ingenting å spille for, VIF vil sikkert heller at gullet havner i Stavanger enn i Bergen eller Bærum). Og Viking kan også fint vinne serien uten å vinne alle kampene som er igjen. Taper vi i Tromsø (i tillegg til mot LSK og Viking), så holder det muligens med uavgjort for Viking f.eks. borte mot TIL. Da KAN de passere oss på målforskjell. Sier ikke at Viking mest sannsynlig vinner alle kampene som er igjen, men det er overhodet ingen umulighet.
Legg ned hele klubben!

Texas

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "jako"Ja kjemperealistisk at Viking vinner resten av kampene sine!

.


Hvorfor er det så urealistisk da? De skal møte Godset hjemme (Viking klar favoritt), TIL borte (Viking knapp favoritt, og TIL tapte jo med et brak hjemme mot Odd nettopp), Stabæk hjemme (Viking favoritt i kraft av hjemmebane), Brann borte (Brann favoritt, men borteseier er på ingen måte utenkelig), og VIF hjemme (Viking favoritt, VIF ingenting å spille for, VIF vil sikkert heller at gullet havner i Stavanger enn i Bergen eller Bærum). Og Viking kan også fint vinne serien uten å vinne alle kampene som er igjen. Taper vi i Tromsø (i tillegg til mot LSK og Viking), så holder det muligens med uavgjort for Viking f.eks. borte mot TIL. Da KAN de passere oss på målforskjell. Sier ikke at Viking mest sannsynlig vinner alle kampene som er igjen, men det er overhodet ingen umulighet.


Nei, det er ikke umulig at Viking vinner resten av kampene sine. Du hadde jo rett med tanke på rbk i fjor, så jeg synest du skal være litt forsiktig med spådommene dine :)

Tromsø er veldig variabel, så det er vanskelig å spå resultatet mellom tromsø og viking. VIF har vunnet en del i det siste, så å møte VIF blir heller ingen lett oppgave for Viking. Stabæk kan også klare å ta poeng mot Viking, så i mine øyne har Viking tre åpne kamper igjen i tillegg til brannkampen.

Xminator

Vi kan jo håpe Gaarde og Ijeh er ute samme kamp. Er det mot oss bør vi ganske greit ta ihvertfall 1 poeng. Vi kan uansett gjøre jobben selv. Holder vi på forspranget frem til kampen mot dem betyr det fint lite hva som skjer på Stadion.

Nixon

http://www.ss.no/index.lasso?s=nyhet&ID=573

Stabækfansen mener at vi kan takke Alanzinho for gullet...
Rød makt på Hansa

Innlandsmax

Quote from: "gitarbroiler"Den beste måten å vinne gullet på, er å slå Viking hjemme i nest siste serierunde. Og da aller helst med en scoring i siste minutt, for å få en gigantisk utløsning som vil overgå ALT som har skjedd tidligere med Brann.

Ser for meg reaksjonene med hopping på seter, storming av banen og voksne menn som griner på TV!!!!

Den måten jeg IKKE vil vinne gullet på, er at det vinnes når Brann ikke spiller kamp.


Syns du har en flott visjon. Akkurat det med hvordan gullet IKKE skal vinnes, får litt preg av luksusproblem... Hovedsaken er vel tross alt å vinne gullet. Skal alltids klare å finne en anledning til å feire det :-)

ostraume

Quote from: "Nixon"http://www.ss.no/index.lasso?s=nyhet&ID=573

Stabækfansen mener at vi kan takke Alanzinho for gullet...


Ingen tvil om at de er inne på noe. Det har vært gunstig for oss å møte laget som nettopp har hatt Stabæk. De har glemt å regne med playmaker Stokholm (ikke at det hjalp) som også fikk to gule etter taklinger på denne brasilianeren.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Den eventuelle vinneren av Viking - Stabæk har selvsagt en god mulighet til å vinne de fem siste. Altså: Viking skal i tillegg møte Godset (h), TIL (b), Brann (b) og VIF (h). Brann borte er den eneste de ikke vil være favoritt, men det betyr jo ikke at de ikke kan vinne den. Stabæk skal i tillegg til Viking møte Lyn (b), AaFK (h), TIL (h) og Godset (b). Ikke akkurat noen sensasjon om de skulle vinne disse. Brann-tap for LSK (b) og Viking (h) kan derfor være nok til at gullet glipper. Da blir målforskjellen avgjørende. Men med to Brann-tap, mens Stabæk vinner fem strake, så er det en viss mulighet for at Stabæk kan slå oss på målforskjell. Serien er ikke på noen som helst måte "mest sannsynlig avgjort", nei!
Legg ned hele klubben!

Rune felt F

Quote from: "Nixon"http://www.ss.no/index.lasso?s=nyhet&ID=573

Stabækfansen mener at vi kan takke Alanzinho for gullet...


Klart de har et poeng, men litt vel overdrevet var no det de skrev uansett.
Thomas Sobotzik var ute for sandefjord mot oss, mens vi manglet Andresen. Tipper viktigheten av Andresen hos oss er minst like stor som Thomas Sobotzik hos Sandefjord. Og Kippe ville stått over mot oss uansett om han hadde taklet Alansinjo eller ikke da han fikk gult kort mot en annen av stabæks spillere. Dessuten har vel Kippe sonet noe sånt som 7 kamper hittil, så der ser jeg ingen grunn til å takke Stabæk. Og Riises røde kort kunne kommet mot hvilken som helst motstander.
Laget som møter våre motstandere en runde senere er Vif, så i så fall har vel vi psyket ut nesten alle lagene i runden før de møter dem og hjulpet dem til sikker plass.

kabelmann

Stabækfansen ser ut til å tro at en spiller kan få tre gule kort når de spiller mot Stabæk. Til det må jeg bare få opplyse at disse tre kortene opparbeides over flere kamper.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Luca

Quote from: "Nixon"http://www.ss.no/index.lasso?s=nyhet&ID=573

Stabækfansen mener at vi kan takke Alanzinho for gullet...


Når man studerer dette ser man helt klart at programmet er satt opp slik at lagene som etterhvert skal møte RBK, først må gjennom en heidundrande storm med vanskelige lag å vinne mot, før de skal til sin siste storkamp i programmet sitt, Rosenborg.
Når dette laget, som f.eks kan være Fredrikstad, Sandefjord, Odd eller andre "smålag" da har spilt tre runder med vanskelig og hard motstand (Stabæk, Brann, Vif..), burde de i teorien være slaktet før de skal ut mot bartene. Dette er iallfall en stor fordel for Rosenborg.

Uansett, jeg mener kampprogrammet som ble utarbeidet før sesongen viser en suspekt tendens, en slags "snarvei" til seriegullet for Rosenborg, om man kan kalle det det.

Just a thought..
color=red][size=9]Hele Bergen vet at gullet skal hem.[/size][/color]

olebrann3

nff lager oppsette lettest mulig, blir bare dumt de er nødt til å endre på det

Xminator

I disse datatider burde det jo ikke være umulig å gjøre hele greien litt mer tilfeldig. Uansett, generell form og tilgjengelige spillere har mye mye mye mer å si enn rekkefølgen på kampene.

Nixon

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5808

Null kan gi seriegull.
Det er vel dagens understatement...
Rød makt på Hansa

Xminator

kan gi ja, men jeg kan tenke meg en del scenarioer det null gir null seriegull. 5 0-0 kamper for eksempel.

jako

Quote from: "krøvel vellevold"Sier ikke at Viking mest sannsynlig vinner alle kampene som er igjen, men det er overhodet ingen umulighet.


Nettopp, ikke spesielt sannsynlig. Vinner Viking serien vil det være en gedigen bombe. Brann leder med syv poeng på de når fem kamper gjenstår, og Brann er i form. I tillegg er de et bedre lag enn Viking og har mer rutine på å ligge i toppen.

Uten at jeg har regnet på det vil jeg anta at det er nesten 90 % sannsynlighet for at Brann tar dette hjem nå. Når jeg leser dine innlegg så virker det nesten som det ligger på halvparten.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Gepard

Får for guds skyld håpe at ikke spillerne tror det er 90 % sjanse for å vinne gullet, da vil jeg si det er 90 % sjanse for at det ryker for oss.

En kamp av gangen nå. Statistikk meg opp i røven.

HansaBrann

Er selv optimistisk med tanke på gullsjanser, men synes vi kan ha godt av å huske på at Viking tok 12 poeng på de 5 tilsvarende kampene i vårsesongen og Stabæk 15(!). Vi tok 9. Med reprise av vårsesongen vinner Stabæk serien på målforskjell...

Men når det er sagt, ser jeg ikke for meg at vi skal ryke 0-6 i noen av de gjenstående kampene, slik vi gjorde mot Lyn i vår... Med rett fokus og "normale" resultater vinner vi. For byens kollektive mentale helse håper jeg at vi avgjør raskest mulig med tre strake mot LSK, Lyn og AAfk.

GULLET SKA' HEM!

krøvel vellevold

Quote from: "jako"
Quote from: "krøvel vellevold"Sier ikke at Viking mest sannsynlig vinner alle kampene som er igjen, men det er overhodet ingen umulighet.


Nettopp, ikke spesielt sannsynlig. Vinner Viking serien vil det være en gedigen bombe. Brann leder med syv poeng på de når fem kamper gjenstår, og Brann er i form. I tillegg er de et bedre lag enn Viking og har mer rutine på å ligge i toppen.

Uten at jeg har regnet på det vil jeg anta at det er nesten 90 % sannsynlighet for at Brann tar dette hjem nå. Når jeg leser dine innlegg så virker det nesten som det ligger på halvparten.


Det er forskjell på "ikke mest sannsynlig" og "ikke spesielt sannsynlig". Det absolutt sannsynlig at Viking vinner alle kampene som er igjen - i den forstand at det ikk er usannsynlig. Men at det er sannsynlig, er ikke det samme som at det er det mest sannsynlige. For det er nok fremdeles bittelitt mer sannsynlig at Viking ikke vinner alle kampene som er igjen. Den eventuelle vinneren av Viking - Stabæk har en bra mulighet til å vinne alle kampene som er igjen. Spesielt om det blir Stabæk!

Og hva er dette med at Brann er i form? Javel? Det er halvannen måned igjen av sesongen! Og hvem var i minst like god form for en måned siden? Jo, LSK som hadde 13-0 på 3 kamper (2-0 vs Godset, 4-0 vs Lyn og 7-0 vs AaFK). Og i de ni kampene frem t.o.m. bortekampen mot Viking hadde de 5-4-0 og 19-3 i målforskjell. Hvordan har det gått i de to siste? Jo, 0-3 mot TIL (h) og 1-3 mot Stabæk (b). De har ikke vunnet på de siste tre kampene og er så godt som ute av gullkampen. Hva med Stabæk som hadde 12 på rad uten tap (8-4-0 og 22-12 i målforskjell) som de avsluttet med fem strake seire, for så å få 4 uten seier (0-2-2) etter det? De gikk fra 0-2 hjemme mot FFK til 5-1 borte mot Odd. Hva med Viking som i sommer vant 6 av 7 kamper, for siden å tape 1-4 vs Sandefjord?

Videre kan vi nevne Odd som i den ene kampen vinner 4-2 borte mot TIL, for i den neste tape 1-5 for Stabæk hjemme. Hva med TIL som i den ene runden altså taper 2-4 hjemme mot Odd, for så å knuse LSK 3-0 borte?

Saken er at ting snur seg fort! Formkurver går opp og ned. Det laget som er i knallform den ene helgen, er hjelpeløse den neste. Og dessuten er det fullt mulig å tape kamper selv om man er i superform og rundspiller motstanderen. Hva om vi nå har max. uflaks og stolpe ut mot LSK og Viking som gjerne har griseflaks og stolpe inn? Hva om vi får en mann tidlig utvist borte mot AaFK eller TIL? Hva om det er snøstorm, 7 minusgrader og rød ball i Tromsø 3. november?

Det er noe forbanna tull at vi må kollapse fullstendig for at gullet skal ryke nå. Litt uflaks her og der, og de 6 poengene vi leder med er plutselig borte vekk!
Legg ned hele klubben!

SKBMiller

vi kan ikke ta det på forskudd.

virker nesten som folk synes gullet er sikra og at de håper vi drøyer å sikre gullet til viking kampen. tenk om vi er fulle av nerver og taper mot viking, og vi snør inne i tromsø uka etter. nei her må det kjempes for hvert poeng!

gitarbroiler

Quote from: "Innlandsmax"
Quote from: "gitarbroiler"Den beste måten å vinne gullet på, er å slå Viking hjemme i nest siste serierunde. Og da aller helst med en scoring i siste minutt, for å få en gigantisk utløsning som vil overgå ALT som har skjedd tidligere med Brann.

Ser for meg reaksjonene med hopping på seter, storming av banen og voksne menn som griner på TV!!!!

Den måten jeg IKKE vil vinne gullet på, er at det vinnes når Brann ikke spiller kamp.


Syns du har en flott visjon. Akkurat det med hvordan gullet IKKE skal vinnes, får litt preg av luksusproblem... Hovedsaken er vel tross alt å vinne gullet. Skal alltids klare å finne en anledning til å feire det :-)


Ok, litt feilt formulert. Selvsagt vil jeg vinne gullet, uavhengig av hvordan det vinnes (på lovlig måte selvsagt). Men ønskeopplegget er som skissert..

Eller hva med en sen scoring borte mot Tromsø, som gjør at Brann vinner serien på målforskjellen?? Storskjerm på torgalmenningen og SINNSYK stemning i Bergen sentrum lørdagen like etter? !

krøvel vellevold

Quote from: "gitarbroiler"
Quote from: "Innlandsmax"
Quote from: "gitarbroiler"Den beste måten å vinne gullet på, er å slå Viking hjemme i nest siste serierunde. Og da aller helst med en scoring i siste minutt, for å få en gigantisk utløsning som vil overgå ALT som har skjedd tidligere med Brann.

Ser for meg reaksjonene med hopping på seter, storming av banen og voksne menn som griner på TV!!!!

Den måten jeg IKKE vil vinne gullet på, er at det vinnes når Brann ikke spiller kamp.


Syns du har en flott visjon. Akkurat det med hvordan gullet IKKE skal vinnes, får litt preg av luksusproblem... Hovedsaken er vel tross alt å vinne gullet. Skal alltids klare å finne en anledning til å feire det :-)


Ok, litt feilt formulert. Selvsagt vil jeg vinne gullet, uavhengig av hvordan det vinnes (på lovlig måte selvsagt). Men ønskeopplegget er som skissert..

Eller hva med en sen scoring borte mot Tromsø, som gjør at Brann vinner serien på målforskjellen?? Storskjerm på torgalmenningen og SINNSYK stemning i Bergen sentrum lørdagen like etter? !


Det råeste er selvsagt å vinne serien på en scoring fra 40 meter helt oppe i krysset på overtid av overtiden i siste serierunde.  Blir veldig gøy fra og med det øyeblikk gullet er et faktum! Men det er ikke å anbefale UNDER kampen! Da hadde jo folk dødd av angst og frustrasjon over at tiden rant ut mens vi trengte et mål. Vil derfor helst vinne det så tidlig som overhodet mulig, selv om en overtidsseier i siste runde hadde blitt en fantastisk god historie i ettertid...
Legg ned hele klubben!

Brann_copper

Oddssetterne til gamblingsselskapene har regnet ut at det er 80% sannsynlig at Brann vinner serien. Og de gutta der kan sannsynlighetsregning. Banker vi LSK neste helg spretter jeg Champagnen uansett hvordan det går i de andre kampene.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

SKBMiller

en realistisk drøm jeg har om hvordan gullet tas er at vi mot viking trenger 1 poeng. så scorer vi 2 tidlige mål og festen starter på tribunen etter 10 minutter og fortsetter til utpå mandagen i sentrum =)


krøvel vellevold

Quote from: "Fabregas"


Vi trenger ikke "tape oss voldsomt spillemessig for å unngå å ta dette hjem"! Man kan fint rundspille motstandere og likevel ikke vinne - og kanskje til og med tape. Det er dette med marginer og flaks/uflaks, vet du!

Vi har overhodet ingen garantier for at vi vinner både mot Lyn, AaFK og TIL. Førstnevnte tapte vi 0-6 for borte, og de to siste var det såvidt vi slo hjemme. Og kampene mot LSK og Viking kan meget godt ende med tap!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Vi får en pekepinne på hvordan dette går søndag. Taper vi blir det spenning helt til Tromsøkampen. Vinner vi er det bare å bite negler frem til Lyn-kampen...

Fabregas

Quote from: "Xminator"Vi får en pekepinne på hvordan dette går søndag. Taper vi blir det spenning helt til Tromsøkampen. Vinner vi er det bare å bite negler frem til Lyn-kampen...

jako

For å avslutte diskusjonen om norsk-begreper så har Norsk Regnesentral gjort jobben for oss.

Og som jeg trodde er tallene ganskelike som jeg tippet.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article90835.ece

Vi må enten kollapse eller så må de andre lagene overprestere noe jævlig for at vi skal miste gullet. Og tap mot LSK er nærmest helt ubetydelig, vi kan fortsatt avgjøre dette selv med å vinne de tre neste som er alt som skal til for å vinne serien.

Det finnes ingen fotballfaglige argumenter for at dette ikke skal gå. Brann er det beste laget og vinner derfor serien.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

dudo

Fotballfaglige grunner? Hvem pokker snakker om fotballfaglige grunner? Det er Brann vi snakker om her, selve skole-eksempelet på tings iboende faenskap.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: "jako"For å avslutte diskusjonen om norsk-begreper så har Norsk Regnesentral gjort jobben for oss.

Og som jeg trodde er tallene ganskelike som jeg tippet.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article90835.ece

Vi må enten kollapse eller så må de andre lagene overprestere noe jævlig for at vi skal miste gullet. Og tap mot LSK er nærmest helt ubetydelig, vi kan fortsatt avgjøre dette selv med å vinne de tre neste som er alt som skal til for å vinne serien.

Det finnes ingen fotballfaglige argumenter for at dette ikke skal gå. Brann er det beste laget og vinner derfor serien.


Sannsynlighetsutregningen viser at både Brann, Stabæk og Viking tar 12 poeng på de resterende kampene. Men det skal jo ikke mer til enn at de tar feil på Brann - Viking og Viking - Stabæk, så har Stabæk plutselig 15 poeng og Brann 9 poeng. Og ut i fra tallene er ikke Brann akkurat superfavoritt mot TIL og AaFK heller.

Vil minne om at i de tilsvarende fem rundene i vår, tok Stabæk 15 poeng og Brann tok 9 poeng. Brann fikk 6-14 (-8) og Stabæk fikk 13-6 (+7). Med samme resultater i avslutningen, vinner Stabæk gull på målforskjell. Sannsynligheten for at resultatene blir nøyaktig de samme, er jo selvsagt minimal. Men det er jo uansett et hint til dem som mener det er utenkelig at Stabæk vinner de fem siste, og at det er utenkelig at Brann roter vekk seks poeng på slutten. Viking fikk forøvrig 4-0-1 og 12-6 i de samme fem kampene. Med samme resultater i høst, vil de ende opp 4 poeng bak Brann.
Legg ned hele klubben!

windows22

I runde 21 var det 3 nye lag som røk ut av gullkampen og totalt 7 lag står nå helt uten teoretiske muligheter til å bli seriemester:

Fredrikstad (ute runde 21)
Aalesund (ute runde 21)
Lyn (ute runde 21)
Strømsgodset (ute runde 20)
Odd (ute runde 20)
Start (ute runde 19)
Sandefjord (ute runde 19)

I faresonen neste runde er RBK, VIF og TIL som alle er avhengig av seier samt tap til Brann for å fortsatt ha teoretiske muligheter på ca 0.01%

vebo

Quote from: "jako"For å avslutte diskusjonen om norsk-begreper så har Norsk Regnesentral gjort jobben for oss.

Og som jeg trodde er tallene ganskelike som jeg tippet.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article90835.ece

Vi må enten kollapse eller så må de andre lagene overprestere noe jævlig for at vi skal miste gullet. Og tap mot LSK er nærmest helt ubetydelig, vi kan fortsatt avgjøre dette selv med å vinne de tre neste som er alt som skal til for å vinne serien.

Det finnes ingen fotballfaglige argumenter for at dette ikke skal gå. Brann er det beste laget og vinner derfor serien.


Problemet er at det ikke står noe om variablene.
Tiocfaidh ár lá

Go Up