• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hassan El Fakiri

Started by jkippers, July 26, 2007, 07:10:35 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

jkippers

El - El - Hassan El!
El - El - Hassan El!
El - El - Hassan El!
Hassan El Fakiri!

(mel. "Hermegåsa kommer" / "Who put the goal in the gerry's net")

Alternativt:
Ha- Ha - Hassan El!...

Men det høres kanskje ut som en latterligjøring - "Ha-ha"
Gull 09

knutern

Hassan har en sang fra før, like greit å holde på den vil jeg tro?

http://bataljonen.no/forum/viewtopic.php?p=163499#163499

Skumling

No Limit-sangen er forferdelig. Ser gjerne at Hassan får en ny sang. Link til melodien?

grei

Teksten som foreslås ser veldig ut som "Super-Ray"-melodien. Verken den eller den andre er vel det helt store. Nok et alternativ er jo det helt enkle Halleluja-"refrenget" fra Händels Messias:

El! Fakiri, El! Fakiri, El Fakiri, El Fakiri...

Eller hvorfor ikke bare bruke standardmelodien i "for en gjeng med bønder" /"Petter Vaagan Moen" osv. Ropt med rett tempo, rytme og trøkk er det lite som slår den.

Bassew

Jeg ber på mine knær at dere ikke starter å synge No Limit sangen til Hassan. Denne forferdelige techno låten var en plage da den var populær på 90-tallet og den ble en skamplett på vårt rykte da den tidligere ble synget til Knarvik. Dette er grums fra fortiden som jeg håper alle ikke ønsker et gjensyn med. Vær så snill å legg denne sangen død og begravet.

Inntil vi har fått en skikkelig sang til Hassan, dersom vi trenger det, så bør vi holde oss til:
Hassan, klapp klapp klapp
Hassan, klapp klapp klapp
Hassan, klapp klapp klapp
Hassan, klapp klapp klapp......... gjenntas til den slukner av seg selv.

Også en gammel slager som ble brukt til Mjelde kan brukes om nødvendig de 2-3 første kampene, etter dette passer den ikke:
Han e komt hem
Han e komt hem
Hassan el Fakiri e komt hem..... gjenntas 2 ganger
Fra Nordnes til Loddefjord Torg

grei

Enig, la oss for all del slippe denne "No limit" som oser eurotrance og fjortisseri lang vei. Og nei, det var aldri noe trøkk da den ble sunget til Knarvik.

Og man bør jo aldri gå glipp av en anledning til å bruke herlige Football's coming home (selv om det pussig nok skjedde med Helstad), følgende tekst passer dog bedre med melodien:

Han e komt hem,
han e komt hem,
han e komt,
Hassan e komt hem.

Og den dagen 63-forbannelsen endelig brytes, er det selvfølgelig følgende strofer som avløser Gullet ska hem:

Det e komt hem, det e komt hem, det e komt, gullet e komt hem....

Nixon

Støtter at vi kan pusse støv av "Han e komt hem" i de første kampene til Hassan.

Men er ikke enig at den gamle Hassan-sangen er så dårlig. For meg gir den bare gode assosiasjoner, og jeg hater tekno! Det betyr lite at melodien er avlegs så lenge den gir trøkk og funker til spilleren. Det synes jeg denne gjør.
Rød makt på Hansa

Kirk

Quote from: "Nixon"Støtter at vi kan pusse støv av "Han e komt hem" i de første kampene til Hassan.

Men er ikke enig at den gamle Hassan-sangen er så dårlig. For meg gir den bare gode assosiasjoner, og jeg hater tekno! Det betyr lite at melodien er avlegs så lenge den gir trøkk og funker til spilleren. Det synes jeg denne gjør.


Enig! Gamle sangen funker den.

(Gleder meg til "gullet e komt hem"-sangen også blir aktuell . . .)

knutern

Quote from: "Bassew"Jeg ber på mine knær at dere ikke starter å synge No Limit sangen til Hassan. Denne forferdelige techno låten var en plage da den var populær på 90-tallet og den ble en skamplett på vårt rykte da den tidligere ble synget til Knarvik. Dette er grums fra fortiden som jeg håper alle ikke ønsker et gjensyn med. Vær så snill å legg denne sangen død og begravet.
Tja.. Om vi skal begynne å plukke vekk alle sanger vi syns er teite/plagsomme/"vitner om dårlig smak" må vi vel kanskje begynne med "Jesus elsker alle barna". Vil vi det?

grei

Det handler jo om kontekst osv. Akkurat den låten der er jo mer kjent for oss som en klassisk engelsk fotballsang enn som en barnslig salme, derfor passer den bra. Mens "Macarena" eller "Bæbæ, lille lam" blir for cheesy.

Men denne sangen er gjerne ikke det verste eksempelet, og den skal ha at den passer bedre til Hassan enn til Knarvik.

Bassew

Quote from: "grei"følgende tekst passer dog bedre med melodien:
Han e komt hem,
han e komt hem,
han e komt, Hassan e komt hem.
Og den dagen 63-forbannelsen endelig brytes, er det selvfølgelig følgende strofer som avløser Gullet ska hem:
Det e komt hem, det e komt hem, det e komt, gullet e komt hem


Veldig uenig med omskrivningen av sangen som du gjorde. Når vi sang denne til MIM på 90-tallet, så fungerte den helt fint, og han har også tre navn, så det er ikke behov for noe omskrivning her. Syng den høyt for deg selv så forstår du nok du også. Når gullet er sikret, blir da også sangen: Det e komt hem, det e komt hem, seriegullet e komt hem
Fra Nordnes til Loddefjord Torg

grei

Quote from: "Bassew"
Quote from: "grei"følgende tekst passer dog bedre med melodien:
Han e komt hem,
han e komt hem,
han e komt, Hassan e komt hem.
Og den dagen 63-forbannelsen endelig brytes, er det selvfølgelig følgende strofer som avløser Gullet ska hem:
Det e komt hem, det e komt hem, det e komt, gullet e komt hem


Veldig uenig med omskrivningen av sangen som du gjorde. Når vi sang denne til MIM på 90-tallet, så fungerte den helt fint, og han har også tre navn, så det er ikke behov for noe omskrivning her. Syng den høyt for deg selv så forstår du nok du også. Når gullet er sikret, blir da også sangen: Det e komt hem, det e komt hem, seriegullet e komt hem


Det er ikke antall navn som har noe å si for om et navn passer inn i en tekst eller ikke, det er antall stavelserIt's co-ming home, it's co-ming home, it's co-ming,  Foot-ball's co-ming home

Denne har også 16 stavelser (og er også identisk hva setningsledd angår):
   
Han e komt hem, han e komt hem, han e komt, Hass-an e komt hem

Denne sang vi til Mjelde, også den med 16 stavelser (selv om den tredje repeteringen av han e komt-leddet er byttet ut med fornavnet hans):

Han e komt hem, han e komt hem, Mons Iv-ar, Mjel-de e komt hem

Denne har derimot 17 stavelser og snubler i munnen:

Han e komt hem, han e komt hem, Hass-an El Fa-ki-ri e komt hem

Go Up