• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hvem skal erstatte Gashi?

Started by Von_Krieg, July 25, 2007, 00:25:15 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Von_Krieg

Dersom Gashi forsvinner så er det vel forventninger om at Brann skal hente inn en ny sentral midtbanespiller ettersom RBH sine uttaleser om at "ingen går ut før noen kommer inn". Det er jo også en brist på filosofien om dobbeltdekning på alle plasser.

Nå kan jo både Solli og Moen spille sentralt (Moen har gjort det for landslaget og Solli for Brann, RBK og Odd (?)) Så trenger vi virkeig en erstatter?

Jeg tror de spillersalgene som har vert foretatt i Brann (- Haugens overgang til TIL) den siste tiden har skapt en bedre harmoni i troppen, og kan vise seg å slå positivt ut for resten av sessongen.

Men Brann skal jo etter planen ha inn en erstatter for Gashi (de er vel ikke altid like flink til å holde på disse planene sine) og spørsmålet er hvem dette blir.

Sikkert noen der ute som har noen andre alternativer som Brann burde vurdere som ersatter for Gashi?

Fornuftig er det vel uansett og ha fire sentrale midtbanespillere når den ene ser ut til å forsvinne etter sessongen, den andre er omtrent konstant skadet og den tredje er 18 år og må matches litt varsomt skulle jeg tro.

så hvem blir det?

Bjørkøy- kommer han i motsatt retning av Gashi?

Hassan El-Fakiri- kan komme inn som bosman spiller og har hus i by`n?

Dusan Djuric(?)- En ung lovende offensiv, men går han til en større klubb?

Monkam- kommer han i retur fra Løv-Ham?

Storesund- er vel mer et alternativ på venstrekant, om han i det heletatt er god nok.

Det er sikkert andre spillere som kunne vert aktuelle som jeg ikke kommer på i farten. Mitt tips er hvertfal HEF siden han er uten kontrakt, kjenner klubben fra før, har hus i Bergen og han kan være aktuell i sin favorittposisjon på sentral midtbane.

Må si at jeg drømmer litt om en ung, offensiv svensk midtbanespiller ved navn Dusan. Han kan komme billig siden kontrakten går ut etter sessongen og han ønsker seg ettersigende vekk fra klubben. Men er da Brann en stor nok klubb? Jeg håper det.
quot;Noen tror på gud andre på allah... Jeg tror på Brann!"

Brannmus

Om det ikke hadde vært for timingen, så hadde jeg sagt at dette blåste nytt liv i ryktene om Fredrik Strømstad..

Von_Krieg

Hva er gale med timingen her og en Strømstad overgang?
quot;Noen tror på gud andre på allah... Jeg tror på Brann!"

Macavoy

Hadde vært kremet om vi hentet grindheim.
"fører i nesten 25 meter og hvilken avslutning, hvilken avslutning!"

Chrisstah

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

dex1974

Skulle tatt seg ut om vi erstattet Gashi med kompisen ja:)

Grindheim har jo mange kompiser i Bergen og får kortere vei hjem til Haugesund.
Var det ikke slik at eksdama hans bodde rett ved Stadion?
Eller er de fortsatt sammen?

Grindheim ble skadet igår og ventes å være ute i inntil 14 dager.
He he...signerer for Brann og debuterer mot VIF på Ullevall.
Kunne vært noe det;-)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Macavoy

jau, si det.

uansett så e jo grindheim meget lysten på å spille seg til fast plass på landslaget. vil påstå at sjangsene for at det skjer e betydelig mindre i nedrykksengen enn i Brann. Håper han tenker sånn og :D
"fører i nesten 25 meter og hvilken avslutning, hvilken avslutning!"

Von_Krieg

Dersom Andresen forsvinner etter sessongen, hvor godt passer da Grindheim sammen med de andre sentrale vi har i dag? Jeg tror at vi trenger en midtbanespiller av kaliber "playmaker", en som kan åpne et etablert forsvar med en genial passning som Miller og Kvisvik har gjort på stadion gjentatte ganger. Så får Jaiteh/Bakke få ansvaret for den deffensive delen av midtbanen.

Selv mener jeg Grindheim er en utmerket spiller, men jeg savner litt kreativitet og passningskvalitet, noe som ville vert genialt i kombinasjon med Jaiteh/Bakke. Men så skal vi vel ikke se bort i fra at Andresen kan tegne en legre kontrakt (!!?!!) dersom det blir gull og CL spill til neste år. Og da har vi en midtbaneduo som kompletterer hverandre...
quot;Noen tror på gud andre på allah... Jeg tror på Brann!"

Romarius

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2893770.ece

De går tydeligvis etter Fakiri. Blir glad hvis de får dette igjennom!
Kan ikke skjønne annet enn at Brann må stille sterkt ihvertfall ifht de andre norske klubbene.

Nesten

Quote from: "Von_Krieg"Dersom Andresen forsvinner etter sessongen, hvor godt passer da Grindheim sammen med de andre sentrale vi har i dag? Jeg tror at vi trenger en midtbanespiller av kaliber "playmaker", en som kan åpne et etablert forsvar med en genial passning som Miller og Kvisvik har gjort på stadion gjentatte ganger. Så får Jaiteh/Bakke få ansvaret for den deffensive delen av midtbanen.

Selv mener jeg Grindheim er en utmerket spiller, men jeg savner litt kreativitet og passningskvalitet, noe som ville vert genialt i kombinasjon med Jaiteh/Bakke. Men så skal vi vel ikke se bort i fra at Andresen kan tegne en legre kontrakt (!!?!!) dersom det blir gull og CL spill til neste år. Og da har vi en midtbaneduo som kompletterer hverandre...

-
Jeg er så utrolig enig i ditt utsagn :
" Jeg tror at vi trenger en midtbanespiller av kaliber "playmaker", en som kan åpne et etablert forsvar med en genial passning som Miller og Kvisvik har gjort på stadion gjentatte ganger. "
Men hva de skal gjøre nå når de har rotet seg inn i et problem er vrient å si. Enda en kortsiktig uintelligent hasteløsning, eller en spiller for fremtiden. Tenk om Brann kunne tenkt litt på fremtiden av og til.
Rieber-Mohn, Kanelønning eller Storesund ? Monkam kanskje.
Nei, jeg faller ned på Fakiri som gratis hasteløsning og Kanelønning og Rieber-Mohn etter sesongen når mannefallet tar til.
Kan aldri tenke meg at Brann ikke erstatter løpsmaskinen Gashi, da er de ihvertfall totalt sjanseløse i teten.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Xminator

Strømstad er ett intressant navn. Det er ikke akkurat rolig i Start om dagen, så ikke umulig man kan få tak i ham. Han vil være bedre enn Gashi på høyrekant, og er også en god sentral midtbanespiller.

Fakiri er også en bedre høyrekant enn Gashi. Med forbehold om at han har stagnert under proffoppholdene, noe jeg tviler på, så vil han være en bedre fotballspiller.

Grindheim er neppe aktuell nå. VIF kommer ikke til å selge billig. Utelukkende sentral midtbanespiller, og nok like hjelpeløs på høyrekanten som Gashi.

Dette er mine tre favoritterstattere av de norske.

naitsirk

skjønner ikkje folk at kjøp av nok ein storspelar, så blir da surmuling igjen.
brann bør venta til etter sesongen med å hente fleire, då har dei oversikt på kven som blir med neste sesong.
kva midtbane har rbk,stabæk,lsk,viking?

Snublefot

Ser at dere snakker om en midtbanespiller som er playmaker.

Nå er jo denne karen for gammel og ikke lite aktuell i mine øyne, men Stenersen i stabæk viste jo gang på gang i fjor sin utsøkte pasningsfot.

En slik spillende type som har ro i beina og kan slå de perfekte pasningene hadde vært genialt.

Breiflabben

Quote from: "naitsirk"skjønner ikkje folk at kjøp av nok ein storspelar, så blir da surmuling igjen.
brann bør venta til etter sesongen med å hente fleire, då har dei oversikt på kven som blir med neste sesong.
kva midtbane har rbk,stabæk,lsk,viking?


Amen til det. Så lenge vi ikke får flere skader på sentrale midtbanespillere så har vi plenty god nok midtbane ut denne sesongen. Skal det absolutt inn noen så må det bli enten i forsvar eller på topp.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

naitsirk

QuoteSer at dere snakker om en midtbanespiller som er playmaker.

Nå er jo denne karen for gammel og ikke lite aktuell i mine øyne, men Stenersen i stabæk viste jo gang på gang i fjor sin utsøkte pasningsfot.

En slik spillende type som har ro i beina og kan slå de perfekte pasningene hadde vært genialt.


ønsker du å sette ut jaiteh eller andresen?

Vebjørn

Trur Hassan heller vil kjempe om gullet i Brann, framfor å spele fotball i lavare divisjonar i Tyskland.
.. håper ivertfall ;-)

Nesten

Quote from: "naitsirk"
QuoteSer at dere snakker om en midtbanespiller som er playmaker.

Nå er jo denne karen for gammel og ikke lite aktuell i mine øyne, men Stenersen i stabæk viste jo gang på gang i fjor sin utsøkte pasningsfot.

En slik spillende type som har ro i beina og kan slå de perfekte pasningene hadde vært genialt.


ønsker du å sette ut jaiteh eller andresen?
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Breiflabben

Bolseth, Storesund, Monkam, Rieber-Mohn,Kanelønning ????

Forventer du å bli tatt seriøst ?

Forresten så får jeg håpe vi går for noen het andre enn Fakiri. tror vi Brann supportere har litt for høye tanker om fakiren etter 10 kamper i Brann trøyen. Han har aldrig vert en stor suksess etter han forlot Brann. Hadde han vert så fantastisk hadde han vert på landslaget der han stort sett bare er innom når Hareide rasker med seg halve Norge til ubetydelige treningskamper.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

Luke Skywalker

Det blir nok Hassan. Tviler på at styret i Brann er fornøyd med at det som var Branns sterke våpen, en sterk stall bare skal forsvinne. Dette er planlagt. Farkiri har helt sikkert sagt at Brann står først i køen. Og det er ikke gullet som er viktigst, men vårt kjære publikum og supportere.

Hassan El Fakiri, Hassan El Fakiri!!

Se på Hassan han ofrer alt for Brann
Hassan, Hassan Hassan e vår mann!

Se Fakiri kjemper som en konge, han scorer mål i hele Norges land.
Det e fordi han hater alle bønder, og fordi han elsker elsker Brann.

ble gjerne litt voldsomt dette, He He
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Stoffi

Jeg har sagt det hele tiden, jeg vil gjerne vinne serien neste sesong også, men det går ikke når Mjelde får våre beste spillere til å ikke skrive ny kontrakt og til å bli solgt.
Får håpe vi får Fakiri, men jeg frykter han blir en ny Bakke, altså ikke en mann for fremtiden.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Doffen85

Quote from: "naitsirk"skjønner ikkje folk at kjøp av nok ein storspelar, så blir da surmuling igjen.
brann bør venta til etter sesongen med å hente fleire, då har dei oversikt på kven som blir med neste sesong.
kva midtbane har rbk,stabæk,lsk,viking?


Helt enig! Vi får heller ha en 4. mann som er et stort talent, så slipper vi denne gjentattet surmulinga. Er det ikke akkurat derfor Gashi, Haugen og kompani stikker?

ETTER sesongen kan vi heller tenke på å erstatte de som eventuelt stikker. Ut sesongen kan i "verste fall" Solli være en back-up på sentral midtbane, så får Huseklepp spille høyrekant, eventuelt Guntveit og Dahl.

Nightfox

Quote from: "Luke Skywalker"Det blir nok Hassan. Tviler på at styret i Brann er fornøyd med at det som var Branns sterke våpen, en sterk stall bare skal forsvinne. Dette er planlagt. Farkiri har helt sikkert sagt at Brann står først i køen. Og det er ikke gullet som er viktigst, men vårt kjære publikum og supportere.

Hassan El Fakiri, Hassan El Fakiri!!

Se på Hassan han ofrer alt for Brann
Hassan, Hassan Hassan e vår mann!

Se Fakiri kjemper som en konge, han scorer mål i hele Norges land.
Det e fordi han hater alle bønder, og fordi han elsker elsker Brann.

ble gjerne litt voldsomt dette, He He


Ser at du er en rykende fersk Brannsupporter ja. Han har en sang allerede, fra forige gang han var i Brann.

Ja, han har spilt på Brann før.

KenFeltZ

Uansett hvem Brann skulle velge nå små må det blir en spiller som VIRKELIG vil spille for Brann. Orker ikke mer av leiesoldatene som enten ser Brann som ett springbrett eller som ser på Brann som "greit nok". La oss få en skikkelig potensiell klubbspiller med hjertet godt utpå drakta og som er en fighter og tåler en kamp eller 5 på benken uten å sutre.

bulldog

Quote from: "Doffen85"Helt enig! Vi får heller ha en 4. mann som er et stort talent, så slipper vi denne gjentattet surmulinga. Er det ikke akkurat derfor Gashi, Haugen og kompani stikker?


haugen har da vel aldri surmulet? nå når gashi skal selges virker det rart at helge ble solgt. han ville vært den perfekte mannen å ha på benken. lokal lojal og aldri et surt ord fra gutten fra åsane.
håper RBH har noe lurt på gang ellers blir vi veldig sårbare på midten...
bulldog

Luke Skywalker

Quote from: "Nightfox"
Quote from: "Luke Skywalker"Det blir nok Hassan. Tviler på at styret i Brann er fornøyd med at det som var Branns sterke våpen, en sterk stall bare skal forsvinne. Dette er planlagt. Farkiri har helt sikkert sagt at Brann står først i køen. Og det er ikke gullet som er viktigst, men vårt kjære publikum og supportere.

Hassan El Fakiri, Hassan El Fakiri!!

Se på Hassan han ofrer alt for Brann
Hassan, Hassan Hassan e vår mann!

Se Fakiri kjemper som en konge, han scorer mål i hele Norges land.
Det e fordi han hater alle bønder, og fordi han elsker elsker Brann.

ble gjerne litt voldsomt dette, He He


Ser at du er en rykende fersk Brannsupporter ja. Han har en sang allerede, fra forige gang han var i Brann.

Ja, han har spilt på Brann før.


Nei jeg er nok ikke rykende fersk. Men disse sangene som ble brukt for Svante og Mjelde er avleggs siden de ikke spiller mer, da kan vi bruke de på Hassan istedenfor. Til din info har jeg holdt med Brann i over 20 år.
Men utenom Scharner og olofinjana er nok Hassan en av de beste spillerne som har vært i Brann i nyere tid.
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Snublefot

Quote from: "naitsirk"
QuoteSer at dere snakker om en midtbanespiller som er playmaker.

Nå er jo denne karen for gammel og ikke lite aktuell i mine øyne, men Stenersen i stabæk viste jo gang på gang i fjor sin utsøkte pasningsfot.

En slik spillende type som har ro i beina og kan slå de perfekte pasningene hadde vært genialt.


ønsker du å sette ut jaiteh eller andresen?


ønsker ikke nødvendigvis å sette ut noen av de, men som nevnt lenger opp. skader kan skje. Samt at hvor spiller andresen neste sesong? og er andresen den playmakeren vi faktisk trenger? Greit han noen ganger glimter til med en flott pasning, men synes ofte det er mye rart fra den mannen også.

Tror ikke nødvendigvis det hadde vært et så stort tap om vi hadde fått inn en playmaker istedet for andresen på litt lenger sikt en bare denne høsten...

Belfort

Det eneste som er sikkert er at vi skal ha inn en kvalifisert erstatter. Ikke noe nødløsning fra Løv-ham eller Follo.

tormi

Quote from: "Belfort"Det eneste som er sikkert er at vi skal ha inn en kvalifisert erstatter. Ikke noe nødløsning fra Løv-ham eller Follo.


Akkurat nå når Gashi forsvinner synes jeg det er ekstra trist at Helge Haugen er vekke. Men erstatning for Gashi? Det er ikke lett. For vi kan gjerne signere HEF, men han er ikke samme spillertype i det hele tatt. Så en ren erstatning blir det nok ikke.

HEF har dog en del andre kvaliteter enn Gashi og er nok en langt bedre spiller enn det Gashi er totalt sett. Så HEF - du er velkommen hjem!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Nesten

Quote from: "tormi"
Quote from: "Belfort"Det eneste som er sikkert er at vi skal ha inn en kvalifisert erstatter. Ikke noe nødløsning fra Løv-ham eller Follo.


Akkurat nå når Gashi forsvinner synes jeg det er ekstra trist at Helge Haugen er vekke. Men erstatning for Gashi? Det er ikke lett. For vi kan gjerne signere HEF, men han er ikke samme spillertype i det hele tatt. Så en ren erstatning blir det nok ikke.

HEF har dog en del andre kvaliteter enn Gashi og er nok en langt bedre spiller enn det Gashi er totalt sett. Så HEF - du er velkommen hjem!

-
Lyspunktene med HEF er
at han er gratis
at han kan spille kant også
at han er midtbanespiller med høyrebackerfaring
at han kjenner klubben
Han kan være riktig mann nå når det beklagelige er skjedd at de har solgt en midtbanemann midt i sesongen.
Desto mer jeg tenker på det desto mer er jeg for Fakiri, da er ikke Huseklepp-exit eller Solli-skade en så stor katastrofe som det kunne blitt, men MA skal helst unngå både skader og karantener.
De kan love ham JA hvis en utenlandsk klubb vil ha ham senere og bruke det som lokkemiddel, så får vi heller miste ham i neste vindu ev.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Romarius

HEF er bedre enn Gashi på omtrent alle punkter. Han er vel 30 år, og i hans rolle kan han holde i mange år til (Roar Strand er vel en ikke helt ulik spilletype).
Men er det ingen som vet noe om evt forhandlinger, og når det evt kommer noen avklaringer?

Nightfox

HEF er langt fra gratis. Det er ingen overgangssum, den er grei, men han er fortsatt faen langt fra gratis. Det er som et mobilabonnement. Du kan kjøpe en "gratis" telefon, men helvete så mange utgifter som fortsatt venter på deg.

Vebjørn


Marek

Quote from: "Vebjørn"Hassan el Fakiri.


Du hadde svaret du!
ons Ivar skal hem...

Go Up