• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Viking - Brann i cup'en

Started by Brannforalltid, July 17, 2007, 18:13:10 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Tore Larsen

skjønner fan isje ka mjelde skal dille med denne 4-5-1 formasjonen. Fan ta!

Jaja så "slipper" vi cupfinale i år også.....
Mvh

Tore

Ricky

Jaja.. Vi er best i alt. Til og med i det å spille dårlig. Kan umulig tenke meg at noe lag i TL har et lavere bunn-nivå enn Brann.
Viking har vært nærmere 6-0 i dag enn de var det i fjor.

Synes det er forjævlig at ikke noen får sjansen til å debutere når man allikevel ikke er interessert i å gå videre i cupen. Meningsløst å slite ut hele førstelaget på dette her.

Ingo

Det viser seg i dag at vi må 442, selv om 451 er en grei formasjon på bortebane, men helstad er klart best med en makker på topp.
Men klippekortet PWM må få en pause, gutten har ikke selvtillit for dagen.
Huseklepp bør kjøres inn på venstrekanten.
Syntes ikke Coralles har vært noe særlig bedre enn Hanstvedt, men vi sliter litt på venstrebacken.

Corleone

Hva faen er poenget med å sette inn på "stolpen" Armann når man ikke slår langt allikevel?
Og jeg begynner å forstå, Huseklepp. Hva er det Vaagan Moen har på Mjelde som får spille 90 minutter hver jævla gang uten å bidra?

Aldri mer 4-5-1!!!

Storsæter

Ja, og der va det slutt..
slått ut av cupen med 2-0 mot Viking...

Alzheimer/Silverspurs

Kjøp inn en stolpe, er jo en liten sjanse for at motstandaren kan springe i den i det minste.

Lurkin

451 funker ikke uten støtte fra midtbanen. 442 for ever.
Berømte Brann fra Bergen

olebrann3

kordan kan vi bli rundspilt så jævlig i 90 minutter?

Og no bør nff gi oss hjemme kamp neste år

bulldog

Quote from: "Vebjørn"45 minutt i ein spelande 4-5-1 formajon, taktiske bytte som ødelegg sjansane våre (les: Huseklepp ut), og insats toppar pasningskvaliteten!

huseklepp var stor, det må innrømmes. var borti ballen 3 ganger i en omgang
bulldog

Erlend

eneste positive er vel at vi står igjen med mer ære enn RBK og start

Vebjørn

Quote from: "bulldog"
Quote from: "Vebjørn"45 minutt i ein spelande 4-5-1 formajon, taktiske bytte som ødelegg sjansane våre (les: Huseklepp ut), og insats toppar pasningskvaliteten!

huseklepp var stor, det må innrømmes. var borti ballen 3 ganger i en omgang

Va det tre offansive løp med ballen som var det nærmaste vi var i 1. omgang du meinte?
Og på den andre kampen vår kom det null av dei, men ein haug av *ballberøringar?

*Ikkje så viktig for deg å ta med at dei aldri førte til noke anna enn kontringar imot eller Viking innkast ;-)

Storsæter

Quote from: "bulldog"
Quote from: "Vebjørn"45 minutt i ein spelande 4-5-1 formajon, taktiske bytte som ødelegg sjansane våre (les: Huseklepp ut), og insats toppar pasningskvaliteten!

huseklepp var stor, det må innrømmes. var borti ballen 3 ganger i en omgang


Huseklepp var vel den einaste som skapte noko i det heile i første omgang..

Brannfrelst

Er det virkelig noen som er sjokkert eller deprimert? Dette var jo klart på forhånd nermest at vi skulle tape.
Brann kommer til cupfinalen hvert 5 år,+ - 1 år. Neste gang blir 2009/2010. Så jeg spør igjen,ble folk overrasket?
2.10.07-Gullet kom hem!

Alzheimer/Silverspurs

I utg.punktet skjønte eg at det kom til å bli tap, men er litt bekymra over at dei spelar så ræv som dei gjer.

Vebjørn

Nei, men irritert over at vi køyrer hardt på med eit toppa lag, men ikkje klarar å opprette noko anna enn slitne bein!

olebrann3

vist vi kommer til cupfinalen vært 5 år er det jo veldig bra

Vebjørn

Glimrande Mjelde, i intervjuet på tv2 klagar han heftig på Adidas ballen!

Vebjørn

Glimrande Mjelde, i intervjuet på tv2 klagar han heftig på Adidas ballen!

Edit - eg savnar ein slette funksjon?!

Erlend

men så vinner vi den jo ikke hver gang da

Jrgn

Forstår ikke hvorfor Petter Vaagan Moen ikke blir byttet ut til pause. Selv om jeg ikke er verdens største Huseklepp-fan forstår jeg ikke hvorfor ikke PVM blir tatt ut. Han var en skygge av seg selv og var ikke bedre i andre omgang.

Klaus_Brann

Quote from: "Vebjørn"Glimrande Mjelde, i intervjuet på tv2 klagar han heftig på Adidas ballen!


Det var en møkkakamp!Glem denne fortest mulig.
Du tar HEFTIG i når du sier at han klager heftig, det var ikke klaging en gang..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

sambaen

Avkledd og latterliggjort nok en gang på Viking stadion. Brann har fortsatt til gode å spille bra i årets sesong. For meg handler det om et snarlig trener bytte. MIM eier ikke taktiske ferdigheter, er feig og lærer overhode ikke over egne feil. Store mangler for en trener som kommer tydelig fram. At Brann leder serien er faktisk jævlig flatterende ut i fra spillet som er prestert i år.

Erlend

ja ja vi får heller ta de i seriefinalen foran fullpakket stadion til høsten

Marek

Brann var fullstendig rumpesaft og det var flaks at de ikke tapte mere.
ons Ivar skal hem...

olebrann3

når vi ikke har noe annet å klage får det bli ballen, eller kanskje fuglen som flydde over stadion på alle tv klippene den forstyrret sikkert

Gepard

Hmm..kreativ i dag Monsen, hadde ikke tenkt på det med dumme baller før.

Egentlig overrasket over at vi kommer såpass nære i dag. Dog mest pga at Opdal og Siggi begge var meget gode.

Men når "taktikeren" Mjelde stiller opp en defensiv formasjon nok en gang, etter at det er blitt bevist ti tusen ganger at vi ikke kan ligge slik med laget, ja da er det liksom ikke annet å forvente.

Det fine er at vi "slipper" tre kamper til i høst og at guttene får den nødvendige motivasjonen til Søndagens kamp mot Godset, revansjering er jo nemlig det eneste som funker som motivasjon for dette laget. Treneren klarer det dessverre ikke.

Men er ikke så voldsomt irritert nå, denne exiten var så forhåndsvarslet at hadde vi gått videre, ja da hadde jeg ikke skjønt noe som helst. Det er dog litt trist å innse at kampen var tapt før avspark.

Marek

Quote from: "naitsirk"om viking ikkje hadde scora på sleivskudd returen frå ijeh, kva hadde du sagt då?


Om Viging ikke hadde skåret og Brann hadde vunnet så ville nok alle vært fornøyd. Men skjedde det Naitsirk? Skal vi forholde til oss til hva som skjer eller hva som kunne ha skjedd i din fantasiverden?
Du så ikke heller ikke kampen forstår jeg, ingen av Viging kom på sleivskudd.
ons Ivar skal hem...

jako

Faen for en ubrukelig gjeng. Kun Opdal og Winters som leverer godkjent, resten spiller langt under pari. Hvordan Solli kan forbli på banen er for meg en gåte. Leverer en førsteomgang så svak at man begynner å savne Lennarth Frid. Følger opp med en helt ubrukelig annenomgang. Banens desidert svakeste, bare det i seg selv er en prestasjon.

Vaagan Moen følger opp på motsatt side. Bommer på nesten alt han foretar seg.

Den sentrale midtbanen er ikke mye å rope hurra for den heller, vinner knapt nok en duell.

Forsvaret vente tilbake til gamle synder, men fremsto nærmest som solid i forhold til gjengen foran seg. Og det betyr ikke at de spilte bra.

Huseklepp og Helstad prøver i hvertfall.

Hva Mjelde prøvde på er ikke så godt å si, men virket gjorde det i hvert fall ikke.

Eneste positive er at de neppe spiller like dårlig neste kamp.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Brannfrelst

Quote from: "olebrann3"vist vi kommer til cupfinalen vært 5 år er det jo veldig bra


72,76,78,82,87,88,95,99,04. Nesten 5 år mellom hver gang.
2.10.07-Gullet kom hem!

Belfort

To sjanser til brann. Det sier det meste!

sambaen

Quote from: "jako"Faen for en ubrukelig gjeng. Kun Opdal og Winters som leverer godkjent, resten spiller langt under pari. Hvordan Solli kan forbli på banen er for meg en gåte. Leverer en førsteomgang så svak at man begynner å savne Lennarth Frid. Følger opp med en helt ubrukelig annenomgang. Banens desidert svakeste, bare det i seg selv er en prestasjon.

Vaagan Moen følger opp på motsatt side. Bommer på nesten alt han foretar seg.

Den sentrale midtbanen er ikke mye å rope hurra for den heller, vinner knapt nok en duell.

Forsvaret vente tilbake til gamle synder, men fremsto nærmest som solid i forhold til gjengen foran seg. Og det betyr ikke at de spilte bra.

Huseklepp og Helstad prøver i hvertfall.

Hva Mjelde prøvde på er ikke så godt å si, men virket gjorde det i hvert fall ikke.

Eneste positive er at de neppe spiller like dårlig neste kamp.


Ikke vær så sikker på det. Bortekamp betyr 4-5-1.

Marek

Quote from: "Vebjørn"Glimrande Mjelde, i intervjuet på tv2 klagar han heftig på Adidas ballen!


Javel? Han sa da virkelig at de ikke klarte å få tak i Adidas ballen, det er ikke dermed sagt at han var misfornøyd med kvaliteten på den.
ons Ivar skal hem...

olebrann3

er ikke mange andre lag som opplever cupfinale vært 5 år

minibussen

Mener Moen var den absolutt mest dårlige, sammen med Hanstveit var de solid involvert i hvert sitt mål. I første omgang var vel Huseklepp hakket skarpere enn både Solli og Moen..,?

Synes Solli var bedre i andre, men svakt av alle i førsteomgang. Er vel i slike kamper man har godt av en kraftig spiss i front, i hvert fall om alt skal slås langt som i første....

Utrolig dårlig av alle, inkludert benken. Likte Winters sitt innhopp, der er en som var klar for FIGHT! Ta opp hansken resten av gjengen!
e beste tipsene til langoddsen:

http://www.nettips.no

olebrann3

vist hanstveit fortsetter annervær kamp sånn og corrales er som han er så selg corrales og få inn en ny..

Klaus_Brann

Quote from: "Marek"
Quote from: "naitsirk"om viking ikkje hadde scora på sleivskudd returen frå ijeh, kva hadde du sagt då?


Du så ikke heller ikke kampen forstår jeg, ingen av Viging kom på sleivskudd.


Nei, men det var heller ikke det Naitsirk sa...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

el-diego

ble dahl skadet?

Hva i allverden er vitsen med og bytte back mot back pÃ¥ stillingen 0-1 med 10 minutter igjen?   Skremmende taktisk valg av mjelde.


Nok en gang taper vi en kamp vel fortjent på borte bane med totalt mangel på innsatsvilje. det er jo null vilje til og vinne dueller.

Midtbanen blir jo lekt med

midtforsvaret er to mot en  (idje) og er ikke i nærheten av og ha kontroll pÃ¥ han.  Tid for walde?

Med denne taktikken på bortebane kommer vi til og ta lite poeng på bortebane i høst og kan se lagt etter ligagull.
udere est facere

Nesten

Den helvetes defensive og passiviserende taktikken til Mjelde ødela nok engang, det kveler entusiasmen, viljen og spruten.
Fyren eier ikke psykologiinnsikt.
Nei, dette var FLAUT og PINLIG og elendige greier.
Nå går det akkurat som ifjor, RBK ( og friskemeldte LSK ) kommer sidende og Brann styrt av en taktisk katastrofe vil sprekke.
FAEN !
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Patton

Brann kjemper om seriegull, klubben har gjort det klinkende klart at europacupen ikke skal nedprioriteres, så det ville nesten være litt merkelig om Mjelde & co i tillegg ville satset alt på cupen. Spesielt med tanke på at det var et hjemmesterkt Viking i form som var motstander. Som en annen kar nevnte, dette tapet var forventet, og jeg tviler på at så mange i Brann depper altfor mye over dette tapet. Det gjør heller ikke jeg, helt greit i grunn.

olebrann3

eg mener når man ligger under 1-0 og det er 15 min igjen så er det bare å bytte ut alt deffansivt og hive inn så mye offensivt så mulig og satse på å score... Men blir forævlig at vi altid må spille borte første ordentlige runde i cupen

Vebjørn

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Vebjørn"Glimrande Mjelde, i intervjuet på tv2 klagar han heftig på Adidas ballen!


Det var en møkkakamp!Glem denne fortest mulig.
Du tar HEFTIG i når du sier at han klager heftig, det var ikke klaging en gang..

Stryk heftig, men hørte det som syting og la på heftig fordi eg blei irritert når det blir nevnt i ei oppsummering!
Greit nok at han nevner det neste gang VG køyre ein undersøkelse på kor mange som ønske felles TL ball, men ikkje i kveld.

Quote from: "Marek"
Quote from: "Vebjørn"Glimrande Mjelde, i intervjuet på tv2 klagar han heftig på Adidas ballen!


Javel? Han sa da virkelig at de ikke klarte å få tak i Adidas ballen, det er ikke dermed sagt at han var misfornøyd med kvaliteten på den.

Tydligvis to stk som hørte noke anna enn meg, så var vel eg som satt nedtrykt og kun fikk med meg *halvparten av det Mjelde sa, min feil..

*om eg i heile tatt fikk med meg so mykje ;-)

Marek

Quote from: "Vebjørn"[Tydligvis to stk som hørte noke anna enn meg, så var vel eg som satt nedtrykt og kun fikk med meg *halvparten av det Mjelde sa, min feil..

*om eg i heile tatt fikk med meg so mykje ;-)


Føler med deg, jeg blir også så irritert av å høre på Mjeldes sitt vås iblant at jeg mister tråden.
ons Ivar skal hem...

BillyBolle

Quote from: "Nesten"Den helvetes defensive og passiviserende taktikken til Mjelde ødela nok engang, det kveler entusiasmen, viljen og spruten.
Fyren eier ikke psykologiinnsikt.
Nei, dette var FLAUT og PINLIG og elendige greier.
Nå går det akkurat som ifjor, RBK ( og friskemeldte LSK ) kommer sidende og Brann styrt av en taktisk katastrofe vil sprekke.
FAEN !

Alastor

Billy: Var det ikke nøyaktig det samme vi sa i fjor når vi røk ut?

BillyBolle

Quote from: "Alastor"Billy: Var det ikke nøyaktig det samme vi sa i fjor når vi røk ut?


Joda, men hva annet kan vi gjøre da? Vi ligger for øyeblikket på 1.plass på tabellen. Vi har Viking og Rosenborg igjen på hjemmebane, muligens våre to største utfordrere til gullet. Selv om det gikk på ræven i fjor, så kan det jo slå positivt ut at vi har en mindre ting å konsentrere oss om i år på vei mot gullet. Forutsetningene for at gullet endelig skal hem føler jeg ikke har blitt mindre selv etter dagens kamp. Vi har jo ikke akkurat hatt til vane for å vinne i Stavanger.

klysa

Hadde aldri trudd vi kom til å tape denne kampen, da vi har spilt som en gjeng fitter i hele år og hanket poeng etter poeng.

Søppel!

Clish

Kunne spart de reisepengene siden de alikavel ikkje var intressert i å spille kamp!

4-5-1..... Kjøss Meg!!!!!
 Predict a RIOT!!!

Texas

Jeg var på jobb så jeg fikk ikke sett kampen, men etter å ha sett høydepunktene og lest kommentarene her inne så er det tydelig at viking overkjørte brann. Det irriterer jævlig at brann fortsetter å kjøre 4-5-1 taktikken når det gang på gang går til helvete.

Det virker som Mjelde vær veldig skuffet etter kampen, og det har han god grunn til. Men han sa ikke at det var ballen sin skyld at brann tapte. Hvordan noen klarer å trekke den konklusjonen forstår jeg ikke.

hvis man skal prøve å se litt lysere på situasjonen så har ihvertfall brann litt mindre å konsentrere seg om nå, selv om med seier i dag hadde veien til finalen vært helt åpen.

Vestkanten

Burde være mulig å kreve pengene tilbake fra Brann til alle de som har reist på denne bortekampen. Brann reiste ihvertfall ikke til stavanger for å vinne. Tror Mjelde og spillerene at de kan vinne med denne innsatsviljen på viking stadion? Ligge å loffe i et 451 system som de har har problemer med å beherske. Patetisk!
Noe så jævlig tafatt er det lenge siden jeg har sett, bare å håpe at det er et ledd i en strategi mot seriegull (spare krefter, skader o.l).
Heia Brann!

hakeide

Quote from: "Patton"Brann kjemper om seriegull, klubben har gjort det klinkende klart at europacupen ikke skal nedprioriteres, så det ville nesten være litt merkelig om Mjelde & co i tillegg ville satset alt på cupen. Spesielt med tanke på at det var et hjemmesterkt Viking i form som var motstander. Som en annen kar nevnte, dette tapet var forventet, og jeg tviler på at så mange i Brann depper altfor mye over dette tapet. Det gjør heller ikke jeg, helt greit i grunn.


Det er nå greit det, men når de faktisk stiller med topp mannskap bør de da faen meg gjøre ett forsøk på å spille fotball???

Selvom "prioriteten" er seriegull og ev. uefacup må de for F... klare å levere en halvveis brukbar kamp...

Go Up