• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hvem skal erstatte Sæternes?

Started by Brannmus, July 10, 2007, 19:58:20 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannmus

Brann må ut på handling for å dekke inn salget av Sæternes, og laget bør hente inn en lignende type om angrepet skal forbli like solid og allsidig.

Så hvem kan vi da hente?

David Nielsen:
Ble nevnt i forbindelse med overgangen. Scoret noen mål da han kom til Start mener jeg å huske, men har ryktet som en bråkmaker. Trenger vi en urokråke i en klubb hvor det er tydelig at alt ikke er som det skal være?

Rune Lange:
Flopp i VIF, men har jo vist seg som en solid målscorer. Personlig har jeg ikke tro på at denne skadeforfulgtet spissen kan utrette noe i Brann-drakten, men lik Sæternes på mange måter og mangler spilletid så skulle ikke forundre meg om han er aktuell.

Noen andre som har kandidater?

Kai-Olai

Vet ikke hvordan Frode Johnsen gjør det for tiden, men han kunne jo muligens gjort det bra..

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nesten

Kone er etter min mening helt utenkelig.
Utlending, ikke høy, ikke hodesterk.
Ingen grunn til å sikle på Kone.
Dyr er han også.
Bedre å låne Låstad i 3 mnd.
Eller en eller annen ukjent men hodesterk fyr.
Strand i Moss ?
Det finnes en del hodesterke folk som mistrives i sine klubber nå.
Middelmådigheter, men for kun 3 måneder vil en tung spiss trolig starte i kun 4-5 seriekamper likevel.
Hjemme mot Sandefjord, Odd og muligens Lyn ?
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Gulløl

Her er toppskårerlista i 1 divisjon. Ser at Bodø-Glimt har 2 mann som har skåret 10 og 13 mål. Noen som har kjennskap til de ? Andre aktuele på denne lista ?
____________________

13  mål:
Thiago Martins,  Bodø/Glimt

10  mål:
Trond Olsen,  Bodø/Glimt

9  mål:
Oluwasegun Abiodun,  HamKam
Håvard Flo,  Sogndal
Kenneth Kvalheim,  Notodden

7  mål:
Bjørnar Johannessen,  Sparta Sarpsborg
Brian Waltrip,  Sogndal

6  mål:
Mickael Antoine Curier,  Haugesund
Adem Güven,  Raufoss
John Pelu,  Kongsvinger
Markus Ringberg,  HamKam
Kai Risholt,  Hønefoss BK
Martin Wiig,  Sparta Sarpsborg
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Endre

Trond Olsen eller thiago Martins fra Glimt, kanskje?
De bøtter jo inn mål begge to.

Brannmus

Oluwasegun Abiodun:
Kanskje han snakket sant når han var på bytur i helgen.. ;0)

Corran

Trenger ikke erstatter til Bengt

og om vi ligger under og trenger en ekstra hodespiller framme så setter vi innpå Arman
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

eivhelle

En kortsiktig løsning kan være å sette inn Bjørnsson som spiss hvis det klabber i slutten av kampene. Han har vist bra målteft når han har fått sjansen.

På lenger sikt bør vi finne en erstatter som er et stykke fra pensjonsalder. Finnbogason kan være et aktuellt navn selv om det er litt usikkerhet om han er god nok. Et annet alternativ er Azar hvis han blir frisk igjen. Ser helst av vi styrer unna David Nielsen eller Kone.

Det er vel en viss fare for at spissalternativene resten av sesongen blir Helstad, Winters og Sjøhage med Bjørnssson som backup. På mange måter er vel også dette bedre enn en panikkløsning som å kjøpe inn en etablert spiss som ikke er god nok.

Nesten

Trond Olsen i Glimt er Minikopi. Venstreving, jævlig hurtig men altså overhodet ingen tanksenter. Lengre unna tanksenter er det umulig å komme. Martins er heller ingen sværing.
Nei, skal man først erstatte BS må andre navn poppe opp enn disse her.
Ringberg i Ham-Kam ? Scorer lite, er gammel og svensk.
Nei, dette blir ikke lett.
Er ikke så sikker på at Brann finner spissen sin i Adecco heller, kanskje man må ned i 2.divisjon ? Håvard Flo er gammel, men riktig type.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Endre

Kanskje vi står ovenfor et hjertelig gjensyn med Tore André Flo?
Leeds rykket jo ned og greier...

tipper det hadde blitt action!

jako

quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Gulløl

Robbie Fowler er han ledig enda ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

knutern

Quote from: "Brannmus"Oluwasegun Abiodun:
Kanskje han snakket sant når han var på bytur i helgen.. ;0)
Haha.. Ja Sæternes-avgangen setter jo den uttalelsen hans i et nytt lys ...

steinbygger


yngve_tf

jaja, og vi solgte unna Migen Memeli... han hadde passet perfekt inn, noe han viste oss gang på gang.

Ellers så er vel Tore Andre Flo klubbløs etter Leed Nedrykk.. men vil vi ha Hore Andre tilbake?

Brannmus

Quote from: "yngve_tf"jaja, og vi solgte unna Migen Memeli... han hadde passet perfekt inn, noe han viste oss gang på gang.

Regner med en så stor tilhenger av Migen som du tydeligvis er har fått med det hvor fantastisk bra han har gjort det i Gais?

dudo

Gud hjelpe meg. Migen nevnes, Dylan nevnes - kanskje jeg bør revurdere mitt syn på RBH? ;-p

Forresten, hva med Ystaas? Eller kanskje Monsegutt kan gjøre comeback?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Texas

Armann er mye mer ekstrem i luften enn sæternes, så han kan helt sikkert gjøre en ok jobb på topp.

runarnormann

Hvordan gaar det med Azar naa for tiden?
egenden Alf Dahl


tauraren1

Hvem får 10er drakten nå da?
Og hvem skal sitte ved siden av andresen i garderoben?
ordan har "vi" det i dag da?

Alzheimer/Silverspurs

Quote from: "Nesten"
Bedre å låne Låstad i 3 mnd.
Eller en eller annen ukjent men hodesterk fyr.
Strand i Moss ?


Strand har vore ein flopp i Moss. Låstad er konstant skada og spelar med smerter så eg tvilar på at toppkamp i Tippeligaen passar for han. Skal muligens under kniven med tid og stunder.

Thiago Martins hadde vore noko. Såg han på La Manga. Stor, sterk, bra skudd, kjapp (trur eg). Brasiliansk til og med. Sikkert ikkje ekstreeemt dyr heller sidan Glimt sliter vilt med økonomi.

Har ein følelse at det kan bli Abiodun, ei bråkebøtte av dimensjonar. Meget god på sitt beste, og eit passe stort ego.

Brann&Bergen<3

Quote from: "tauraren1"Hvem får 10er drakten nå da?
Og hvem skal sitte ved siden av andresen i garderoben?


Sjøhage :P

Nesten

Lyn hentet inn en islandsk Tottenham-reserve i kveld. Powell og Tessem er høyvokste.
Powell er gammel, og svensk.
Tessem, er gammel, treg og omskolert til midtbane.
Nei, jeg tror de bør lete lenge og på ukurante steder, Adecco eller 2. divisjon og se om de finner en veldig billig høyvokst kraftspiss som kan være en litt kortsiktig løsning.
Så hente lokalt ungblod i vinter, en for hver lagdel.
Alternativet kan være å finne en kraftig unggutt på U-18,U-19, U-20 eller U-21, altså en som ikke er i Tippeligaen men som er god med stort potensiale og er god på hodet. Da kan man ha slått 2 fluer ie en smekk, fremtidskar som samtidig straks kan gå inn og bidra. Aner ikke hvem det skulle være men.
Hvor er Dylan forresten, ? Sparta ?
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

The Boss

Dette er bare enda en bekreftelse på at Andresen gir seg etter sesongslutt og at noe er alvorlig gale innad i Brann.

steinbit

Vi har Helstad, Winters og Sjøhagen.. Pluss en liten backup i Bjørnsson.
Vi trenger strengt tatt ikke en spiss. Altså... vi kunne sikkert hatt en til altså, men vi klarer oss uten også.

Naturlig at Sæternes vil avslutte karrieren ett sted der han får melket ut mer penger enn i Brann. De fleste ville gjort det samme. Hvertfall om man ikke har tilhørighet til Bergen.

Brannmus

Quote from: "steinbit"Vi har Helstad, Winters og Sjøhagen.. Pluss en liten backup i Bjørnsson.
Vi trenger strengt tatt ikke en spiss. Altså... vi kunne sikkert hatt en til altså, men vi klarer oss uten også.

Trenger vi ikke det?

Helstad blir skadet og er ute i tre uker *bank i bordet* og Winters soner karantene for tre gule kort.

Da er spissparet Sjøhage og Bjørnsson... En spiss vi ikke vet noen ting om enda, og en spiss som ikke har vært fast i angrep på fem år.. Det er skummelt syntes jeg.

Stutt-tjukken

Hva med Dylan? Han er vel bra akklimatisert etter noen år i Norge.

Brannmus

Quote from: "Stutt-tjukken"Hva med Dylan? Han er vel bra akklimatisert etter noen år i Norge.

Den spøken stoppet å være morsom for lenge siden. Skal du diskutere Dylan så kan du holde deg til tråden du opprettet om han. Siste gang jeg i det hele tatt gidder å kommentere dette. Makan til idioti..

Corran

Så akklimatisert at han har glemt ka fotball er.
Kun en liten stygg bikkje og datteren til Langeland som står i hodet på han

Skjønner ikkje at folk kan tenke tanken på å hente Dylan eller Migen tilbake
Håper folk bare fleiper om det ellers e eg skremt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

monzilla

Skal ikke celtic-spissen tilbake på nytt prøvespill?

dudo

Gi faen i prøvespill. Gi han kontrakt ut sesongen med opsjon på noen år til.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brannmus

Quote from: "monzilla"Skal ikke celtic-spissen tilbake på nytt prøvespill?

Skjønte det slik at Brann ville se han igjen under oppholdet i Florø, men islendingen hadde jo vært smart nok til å love seg bort til et to uker langt treningsopphold midt i transfersvinduet... Fatter ikke han kunne finne på noe sånn, men det gjorde jo at Brann gav han mer eller mindre opp..

Nixon

Har Brann gitt han opp? Kan ikke huske at jeg har lest det noen steder. Det var vel heller islendingen som absolutt ville reise til den engelske klubben for å ha noe å sammenligne med. Jeg tror fortsatt han er aktuell selv om han ikke kunne være med på treningsleiren. Og spesielt nå som Sæternes reiser.

Men mye kan vel tyde på at det blir denne Startspissen. Holder han seg skadefri er han minst like god som Sæternes.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Superjack

Quote from: "The Boss"Dette er bare enda en bekreftelse på at Andresen gir seg etter sesongslutt og at noe er alvorlig gale innad i Brann.


Eller at enkelte spillere ikke har ryggrad til å stå frem og ta en avgjørelse på egenhånd. Martin Andresen er ingen Maradona.
Brannsupporter.

Nesten

Det dummeste de kan gjøre er å binde seg opp til en lang kontrakt med en treg, middelmådig utlending eller en totalt talentløs norsk gamling. Da kan de like godt drite i det og bruke Armann + ev leie inn i 6 måneder noe middelmådig på 194 centimeter fra en lokal klubb.
Lei H Flo eller Låstad og få tak i en ordentlig kraftspiss senere, til jul.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Superjack

Mjelde kan drite i å legge opp spillet etter motstanderene i hver kamp og spille med 2 kanonraske spisser, sjøhage og Helstad i hver kamp. Om motstanderlaget ligger høyt blir det enorme muligheter i bakrom, og ligger de lavt for å unngå dette er det skuddhold fra Gashi, Andresen, PVM og Solli.

Vinn-vinn.

Evt kjøre armann innpå etter 60 minutter om det ikke fungerer.

Har Sæternes scoret på dødball de siste 3 sesongene?
Brannsupporter.

Xminator

Så veldig svær kan ikke Thiago Martins være. 183 i følge VG Nett.

13 mål på 14 kamper og scoret i 8 av kampene er uansett grei statistikk. 31 år, men Nannskog har vist at man fortsatt kan score mål ett par år til.

Spørsmålet er hvor representativt dette er for nivået til spissen. Spørsmålet er om BG slipper ham for under 3-4 millioner.

Gulløl

TV2 mener at David Nilsen er spilleren som skal erstatte Sæthernes.

Spilleren har absolutt hatt noen fine avslutninger, se her:

http://www.youtube.com/watch?v=yuFIDfSjvlU
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Atlet Orvanger

Holder Finnbogason mål er han absolutt å foretrekke fremfor en avdanket "stjerne". Islendinger har vi gode erfaringer med i Brann; lojale, hardtarbeidende og syter ikke (finnes sikkert unntak som noen vil påpeke her). I tillegg er han ung. 2 gamle ut, 2 ungdommer inn. Ja takk!

yngve_tf

Quote from: "steinbit"Naturlig at Sæternes vil avslutte karrieren ett sted der han får melket ut mer penger enn i Brann. De fleste ville gjort det samme. Hvertfall om man ikke har tilhørighet til Bergen.


Sæternes blir en flopp der, vedder penger på det

steinbygger

Hentet fra ett rykte på FXT

"Pelle Nilsson er også i forhandlinger med Brann.
Samtidig vil Frode Johnsen være klar for Brann i løpet av uken."


Gulløl

Hvor står det på FXT ?  Link ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Tom C

Ja, det var jo jaggu seriøse kilder må jeg si... not.

Når det er sagt, så irriterer det meg grenseløst når Bengt sier at dette ikke har noe som helst med penger å gjøre, men at det har noe med å føle seg ønsket... Gutten har jo vært kjæledeggen til mons siden dag en, og har hatt mer eller mindre klippekort uansett hvordan han har spilt... Jævla løgner både han og Huseklepp.. Bare penger som står i hovve på begge to...garantert.
Aldri mer Obos....

Corran

Nå er jo Pelle blitt linket til en tysk klubb i en avis i dag Tror det var i BT.no
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Brann har fremdeles de 10 - 15 mill. intakt som investorene stilte opp med før sommeren. Tror nok Brann i denne stund jobber knallhardt med å få Pelle Nilson i boks.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Snublefot


Go Up