• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Få POL tilbake til Idrettsveien ASAP!!

Started by FeltZ4ever, July 10, 2007, 19:08:42 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

FeltZ4ever

Udugeligheten til RBH skinner mer og mer igjennom for hver time som går.
Spillerne flykter hals over hode og nøkkelspillere nekter å skrive under på nye kontrakter. En benkesliter fra Allsvenskan,en 2.divisjonsspiller og en Adeccostopper er fangsten denne klovnen har bidratt med. Er det gullresepten til Lespelunds tidligere lakei i NøFF??

Nei gi oss POL tilbake med de gode gamle kanin-ut-av-hatten-kjøpene.. Om det innebærer at MIM må gå er det bare en bonus!!

Sign in for Per Ove!!!
Den e' Bruun...

Superjack

Quote from: "FeltZ4ever"Udugeligheten til RBH skinner mer og mer igjennom for hver time som går.
Spillerne flykter hals over hode og nøkkelspillere nekter å skrive under på nye kontrakter. En benkesliter fra Allsvenskan,en 2.divisjonsspiller og en Adeccostopper er fangsten denne klovnen har bidratt med. Er det gullresepten til Lespelunds tidligere lakei i NøFF??

Nei gi oss POL tilbake med de gode gamle kanin-ut-av-hatten-kjøpene.. Om det innebærer at MIM må gå er det bare en bonus!!

Sign in for Per Ove!!!

Ser ikke helt poenget i det. Det er ikke vanskelig å dra kaniner opp av hatten, når man har Hardball-millioner i lommeboken.
Brannsupporter.

Nixon

Quote from: "FeltZ4ever"Nei gi oss POL tilbake med de gode gamle kanin-ut-av-hatten-kjøpene..

Du tenker på kanin-ut-av-hatten-kjøpene-aller-siste-dagen-av-overgangsvinduet?
I så fall har RBH god tid...
Rød makt på Hansa

littaventype

sikkert ikke, men RBH klarer det jo ikke med det heller så...  RBH må gå og Mjelde bør helst løpe tilbake til osterøy!

Endre

POL har en god del av skylden for problemene vi ser i dag!
Vi skulle fornyet kontrakten allerede i fjor, ikke ventet så lenge at det bare gjenstår under ett år.
Da Hansen overtok roret, hadde Andresen, Sæternes og Huseklepp bestemt seg for slagplanen for lenge siden, og det er POL sin feil, ikke Hansen!

Jeg synes derimot at det har spredd seg en ukultur blant spillerne, som ser på Andresen og Sæternes hvordan de skal posisjonere seg, og Brann har ikke hatt baller nok til å si stopp.

Dumsnillhet har kostet dyrt, og jeg håper inderlig at det er siste gangen vi sitter med en halv førsteellever som Bosman-spillere.
På tide å starte med 4 og 5 årskontrakter!

FeltZ4ever

Quote from: "Nixon"
Du tenker på kanin-ut-av-hatten-kjøpene-aller-siste-dagen-av-overgangsvinduet?
I så fall har RBH god tid...

RBH har vel handlet inn den back-upen vi trengte på stopperplass.
Walde var vel løsningen når man lot Nilsson  glippe...
Den e' Bruun...

naitsirk

og pol startet dette "bråket", så stakk han. skikkelig bra type.

pol var flink til å trylle fram nye spelarar, men å beholde eksisterande gløymte han totalt.

Xminator

Vi får se hva som dukker opp som erstatter for Sæternes. Langt fra umulig å erstatte, men er likevel litt bekymret for at de skal erstatte ham med Bjørnsson.

Nixon

Hvis jeg ikke husker helt feil er vi nå rundt den tiden da POL hvert år ble erklært udugelig...
Rød makt på Hansa

Gulløl

Sæthernes skårer omtrent i hver 5 kamp, og har i vårsesongen vore delvis reserve. Bjørnson skårer neppe skjeldnere en det og kan trolig erstatte Sæthernes. Men det er trolig ikke godt nok, vi trenger en ny spiss som kan skåre min. 12 mål i sesongen. Men finnes de ledig på markedet og hvem kan det være ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ThomasC

Er det ingen av dere som ser sammenhengen mellom at spillerne ikke ville signere nye kontrakter og POL sin avgang?

Et stikkord: Mjelde.

Thomas.

Kjell249

Det gikk jo sinnsykt bra i fjor når POL hentet inn 4 spillere i sommervinduet. Tror de prøver å lære litt av erfaring, og har som uttalt mål å endre minst mulig på spillertroppen. Når Sæternes nå har valgt å forlate oss, så kommer det nok en erstatter inn. Håper ikke RBH tar en POL og venter helt til siste minutt i overgangsvinduet. Vi trenger å få spilleren inn i laget og systemer.

Liker ikke mannen, men tror Frode Johnsen kunne gjort en bra jobb for Brann. Bra på hodet og scorer mye mål. Hadde vært bra makker til Helstad.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

2rB

Ser ikkje det store tapet i at Saeternes faar gaa.
Han har ikkje gjort saa mye for Brann, og eg gaar ut fra at me faar betalt ein akseptabel pris for han.

Huseklepp er ein sutreunge som LIKSOM skulle ha hjertet i Brann. La han gaa, og saa kan han se at ting ikkje er saa mye bedre  for han andre steder!

Naar det gjelder aa refse RBH - saa er det ALT FOR TIDLIG!
Dei som skriker paa POL kan ta seg ein bolle! Det er da for f.... hans skyld at me er i dette ufoeret!

RBH har vel ogsaa lovd at han skal se paa ein mulig erstatter dersom Saeternes gikk? Bjoernsson er vel eit alternativ som den "storvokste", men haaper at dette baner vei for kjoep av ein spiss som faktisk scorer maal..!!

Corran

Nei eg ser ikke sammenhengen for de utsatte signering av nye kontrakter når POL bragte det på banen også
Og det var før POL bestemte at han skulle gå
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nesten

Synes RBH opptrek klokt og fornuftig. Allt kaoset nå kommer av en ubalansert stall med altfor mange eldre stjerner som ikke er lokale eller regionale gutter. Det er POL og tildels MIM som bygget den muren.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

ThomasC

Quote from: "Corran"Nei eg ser ikke sammenhengen for de utsatte signering av nye kontrakter når POL bragte det på banen også
Og det var før POL bestemte at han skulle gå

Nå skal jeg være forsiktig med å spekulere for mye her, men det er vel ingen hemmelighet at POL ville kvitte seg med Mjelde, og gikk når han ikke fikk gjennomslag for dette. Da kan man vel tenke seg at signeringene halte ut i tid fra spillerne  i påvente av å se om POL klarte å kvitte seg med Mjelde..

Det klarte han ikke, og nå går det som går..

Thomas.

OmOssSjølOgHansaøl

Problemet startet med Ludvigsen, men Bruun-Hanssen har forsterket det ved ikkje å sette hardt mot hardt mos Bosman-spillerne, og ved no å tillate at Sæternes går midt i sesongen. Hvis han slipper Huseklepp også, begynner isen å bli ganske tynn under mannen.

Eg hadde til en viss grad tro på Bruun-Hanssen, men no tviler eg. Resten av sesongen - og resten av sommervinduet - trenger han å vise seg mye tøffere og mer resultatorientert. No må han vise kor skapet skal stå, og levere minst én ny kvalitetsspiller.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

dudo

Jeg gruer meg nesten til den dagen vi ikke er avhengig av Hardball lengre. Gudene må vite hva vi da bestemmer å søle bort pengene våre på.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

2rB

Quote from: "OmOssSjølOgHansaøl"Problemet startet med Ludvigsen, men Bruun-Hanssen har forsterket det ved ikkje å sette hardt mot hardt mos Bosman-spillerne, og ved no å tillate at Sæternes går midt i sesongen. Hvis han slipper Huseklepp også, begynner isen å bli ganske tynn under mannen.

Eg hadde til en viss grad tro på Bruun-Hanssen, men no tviler eg. Resten av sesongen - og resten av sommervinduet - trenger han å vise seg mye tøffere og mer resultatorientert. No må han vise kor skapet skal stå, og levere minst én ny kvalitetsspiller.

I foelge TV2-Sporten, har Brann faatt betalt 2,2 mill for Saeternes.
Dersom dette stemmer - saa er det vel ikkje rart at Brann solgte han...

2rB

Quote from: "dudo"Jeg gruer meg nesten til den dagen vi ikke er avhengig av Hardball lengre. Gudene må vite hva vi da bestemmer å søle bort pengene våre på.

Men det er den dagen me maa vaere meir paapasselig med korleis me forvalter spillerene vaare. Og den gangen me treffer eit stjerneskudd gaar pengene i klubbkassen, og ikkje til Hardball AS...

dudo

Men faen heller, det virker jo som det er Hardball som har all kvalitetskontroll! Må vi liksom stole på RBH fremover?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nightfox

Nixon

Quote from: "ThomasC"Nå skal jeg være forsiktig med å spekulere for mye her, men det er vel ingen hemmelighet at POL ville kvitte seg med Mjelde, og gikk når han ikke fikk gjennomslag for dette. Da kan man vel tenke seg at signeringene halte ut i tid fra spillerne i påvente av å se om POL klarte å kvitte seg med Mjelde..
Rød makt på Hansa

ThomasC

Quote from: "ThomasC"Nå skal jeg være forsiktig med å spekulere for mye her, men det er vel ingen hemmelighet at POL ville kvitte seg med Mjelde, og gikk når han ikke fikk gjennomslag for dette. Da kan man vel tenke seg at signeringene halte ut i tid fra spillerne i påvente av å se om POL klarte å kvitte seg med Mjelde..

Det der har jeg også hørt. Hovedgrunnen til dette nei'et fra styret skal ha vært frykten for at Hardball ville trekke seg om MIM ble  hevet ut, samt at de ville ha kontinuitet på trenersiden.

Thomas.

Nightfox

Det er den teorien jeg har hørt, ja. Når POL fikk nei, og Brann valgte å forlenge med Mjelde, pakket han sakene sine og stakk. Nixon, er du bilinteressert?

Nixon

Quote from: "Nightfox"Nixon, er du bilinteressert?

He he, bare sånn for å skeie helt ut av tråden?:)
Ikke så veldig bilinteressert egentlig. Men har drømmebilen!:)
Rød makt på Hansa

Texas

Vi er litt spesielle vi brann suportere. I det ene øyeblikket kritiserer vi Sæternes sitt klippekort, for å gå over til raseri over salget av samme mann. Personlig tror jeg vi kommer til å klare oss bra uten sæternes. Han hadde dessverre ikke de samme egenskapene som han hadde for et par år siden.

naitsirk

tauraren1

Quote from: "naitsirk"

og godt var det!

Enig!!!!!!!!!!!!!
ordan har "vi" det i dag da?

Nightfox

Porsche? Da tror jeg jeg vet hvem du er.

Corran

Hvis styret sa nei til Reka så skylder eg de et stort kyss hver
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Ricky

Quote from: "FeltZ4ever"Udugeligheten til RBH skinner mer og mer igjennom for hver time som går.

Sign in for Per Ove!!!

Ja, gi oss tilbake POL. Hans strategi med å kjøpe spillere dyrt og usett, kun basert på agentprat eller en CV, pleide jo å redde hver eneste høstsesong.

Corran

For ikke å snakke om at POL stort sett kjøpte skadde spillere som gikk/går halve kontraktstiden på behandling div steder :-)
Er sikker på at de en del av de spillerene POL har kjøpt har kostet mer i medisinsk behandling en de kostet i overgangsummer/sign on fee

Luke Skywalker

For meg virker sportsklubben Brann mer som en frimurer avdeling, der alle bør komme best mulig overens. Kjekt og koselig med masse hyggelige karer, som Mons Ivar, Bjørn Dahl, Roald B H, og hyggelige spillere med en fin tone. Men det er ikke noe som bør være viktigere en sportslige resultater. Vi ønsker ikke at Brann bare skal være en klubb uten skandaler, fordi den alltid har hatt det før, vi ønsker at Brann skal ta gull, at det skal være et godt og underholdende fotball lag. Brann begynner rett og slett og miste litt av det det er, og det er skummelt. Det skinner igjennom i alle avgjørelsene som blir tatt, både når de kjøper spillere, ansetter folk i styret, (uten å nevne navn og kjønn), kjøp av spillere, sparking av sportslige ledere, ansettelse av nye sportslige ledere, og ikke sparking av mindre gode trenere. Jeg er redd sterke krefter styrer dette. Hvorfor vil ikke Brann kjøpe flere spillere f.eks når de har masse penger å ta av, er det ikke helt etisk riktig, passer det ikke med kodeksen?
Brann har alle muligheter som helst til å ta gull, det er kun en ting som kan røve det fra dem, og det er de selv. Nei, det nytter ikke med den raskeste hest i verden, hvis rytteren ikke kan ri.
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Doffen85

Advarte ikke Charlie Miller mot ledelsen i klubben i fjor høst?

Corran

Quote from: "Luke Skywalker"For meg virker sportsklubben Brann mer som en frimurer avdeling, der alle bør komme best mulig overens. Kjekt og koselig med masse hyggelige karer, som Mons Ivar, Bjørn Dahl, Roald B H, og hyggelige spillere med en fin tone. Men det er ikke noe som bør være viktigere en sportslige resultater. Vi ønsker ikke at Brann bare skal være en klubb uten skandaler, fordi den alltid har hatt det før, vi ønsker at Brann skal ta gull, at det skal være et godt og underholdende fotball lag. Brann begynner rett og slett og miste litt av det det er, og det er skummelt. Det skinner igjennom i alle avgjørelsene som blir tatt, både når de kjøper spillere, ansetter folk i styret, (uten å nevne navn og kjønn), kjøp av spillere, sparking av sportslige ledere, ansettelse av nye sportslige ledere, og ikke sparking av mindre gode trenere. Jeg er redd sterke krefter styrer dette. Hvorfor vil ikke Brann kjøpe flere spillere f.eks når de har masse penger å ta av, er det ikke helt etisk riktig, passer det ikke med kodeksen?
Brann har alle muligheter som helst til å ta gull, det er kun en ting som kan røve det fra dem, og det er de selv. Nei, det nytter ikke med den raskeste hest i verden, hvis rytteren ikke kan ri.

Brann har ikke mange penger å ta av. De holder på å bygge nytt stadion og må gå i pluss for å ferdigstille dette.
De har heller ikke sparket sportslige ledere
Konspirasjons teoriene her inne begynner å ta litt av
Og selv om ikke rytteren kan ri så kan den raskeste hesten bli noen gode biffer og deilig hestepølse. Og om den e for seig så blir den til ypperlig lim

Kararay

to ting som er bra med salget av Sæternes er at vi får dekket nesten hele beløpet på kjøp av Sjøhage og det andre er at

Vi slipper den jævla sangen hans i utide(hver gang han rører ballen) lite tragisk å høre "Sæternes scorer mål" når vi ligger under 0-1 og han har skutt rett på keeper....
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

ostraume

POL-fetisjen er jo rørende, men la oss ta opp status så langt: Benke-Haugen og Oldis-Sæternes er solgt for 5 millioner. Sjøhage og Walde er kjøpt for samme sum. Dette må da være god butikk? Laget forynges og blir neppe noe dårligere. Når det gjelder Puseklepp så er det selvsagt langt verre, men der legger jeg ansvaret på svikeren og ikke på RBH.

Det hadde smakt godt med en Scharner ut i ermet, men husk at han kom ikke før sekunder før vinduet stengte (noe som forsåvdit gjaldt alle POL-kjøpene). Greit å få inn noen spillere som kan trene med Brann og forhåpentligvis gjøre en bedre høst-sesong enn POL-kjøpene pleide å gjøre.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Superjack

Quote from: "Doffen85"Advarte ikke Charlie Miller mot ledelsen i klubben i fjor høst?

Hvem er Charlie Miller??
Brannsupporter.

Luke Skywalker

Brann har ikke mange penger å ta av. De holder på å bygge nytt stadion og må gå i pluss for å ferdigstille dette.
De har heller ikke sparket sportslige ledere
Konspirasjons teoriene her inne begynner å ta litt av
Og selv om ikke rytteren kan ri så kan den raskeste hesten bli noen gode biffer og deilig hestepølse. Og om den e for seig så blir den til ypperlig lim[/quote]

Brann har ikke mange penger, men Brann kan få mange penger. De har jo tilbud fra rike onkler i øst og vest. Og om du ønsker skal jeg skaffe deg nok av liker til intervju som bekrefter det.
Hvis sjefen din kommer og forteller deg hvordan du skal gjøre hver lille ting, og samtidig ikke gjør det du ønsker skal bli gjort, ønsker nok du å slutte. Men var det ikke da sjefen din som egentlig fikk deg vekk?
En rask hest er ikke spiselig fordi den er sterk og full av sener, de lar seg ikke spise. En veddeløpshest har et formål, og vinne. Derfor blir en hest avlivet om den knekker foten.
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Xminator

Brann har 12 millioner i overskudd og har akkurat frigjort 1 million ekstra på lønnsbudsjettet og fått inn ihvertfall 1.noe million på overgangen + pengene for Haugen. Sjøhage og Walde har neppe større lønn tilsammen enn Haugen og Ludvigsen hadde. I tillegg står Hardball klar med 8 millioner friske kroner og kan hente mer ganske kjapt om behovet oppstår.

Jo, Brann har penger, men er naturlig nok forsiktige med å flagge dette offentlig så lenge de er i forhandlingsposisjon om overganger. Og det er de jo stort sett 12 månder i året.

dudo

Det er positivt at man ikke løper rundt og roper om hvor mange spillere man skal ha (nåja, dårlig timing mtp intervjuet i BA i går...;-p) og hvor mye penger man har til rådighet. Det er bare å se til VIF, som ikke har tid til annet enn å avkrefte ryktet om at de har 15 mill til rådighet for tiden. Dog er det jævla frustrerende for oss supportere.

Nå er det 50 min til en evt overgangsoppdatering, vi får se hva som skjer. Jeg håper for Guds skyld ikke Nielsen er nevnt.

Atlet Orvanger

Quote from: "Xminator"
Jo, Brann har penger, men er naturlig nok forsiktige med å flagge dette offentlig så lenge de er i forhandlingsposisjon om overganger. Og det er de jo stort sett 12 månder i året.

HYSJ! Noen kan høre deg!

runarnormann

Quote from: "Nightfox"

Porsche? Da tror jeg jeg vet hvem du er.

Og du vet hva folk sier om menn som absolutt maa kjoere store biler...
egenden Alf Dahl

Nesten

Quote from: "Endre"POL har en god del av skylden for problemene vi ser i dag!
Vi skulle fornyet kontrakten allerede i fjor, ikke ventet så lenge at det bare gjenstår under ett år.
Da Hansen overtok roret, hadde Andresen, Sæternes og Huseklepp bestemt seg for slagplanen for lenge siden, og det er POL sin feil, ikke Hansen!

Jeg synes derimot at det har spredd seg en ukultur blant spillerne, som ser på Andresen og Sæternes hvordan de skal posisjonere seg, og Brann har ikke hatt baller nok til å si stopp.

Dumsnillhet har kostet dyrt, og jeg håper inderlig at det er siste gangen vi sitter med en halv førsteellever som Bosman-spillere.
På tide å starte med 4 og 5 årskontrakter!

--
Etter at Andresen er gått kan Brann gå over til taktikken med å sette kontraktsløse på benken, konsekvent. Man må grafse til seg unge talenter, gjerne Bosmenn, og bevisst se hos klubben man vet har dårlig råd og trenger noen slanter. Når onde RBK kan være kyniske i 20 år kan vel vi i et par år.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Go Up