• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Er nåløyet for trangt?

Started by Brannmus, July 09, 2007, 14:31:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannmus

Det er klart at det skal være rom for diskusjoner rundt sangforslag som blir lansert her, men jeg spør meg: Gjør forumet at nåløyet for nye sanger blir for trangt?

Vi vil alle ha gode, flotte sanger, men om vi aldri klarer å innføre mer enn en, kanskje to i året så er jeg redd for at flere sanger dør ut enn det vil klarer å erstatte.

Vi har etter hvert en stor andel spillere som ikke har egen sang/eget rop, og utvalget av sanger syntes jeg har minsket de siste årene.

Jeg syntes noen snart må ta tak, og faktisk gjøre noe med alle disse forslag.

Om 100 leser et sangforslag her, og 15 tar seg tid til å poste en kommentar. 10 av dem er positive og 5 er negative, så bør det holde for å innføre den sangen. Dobbelt så mange liker den som de som misliker den. Er dette er representativt utvalg, så vil det være nok at folk som trøkker til når den innføres.

Vi trenger ikke diskutere den opp og ned, slik at alle er enig i at dette er en kanonsang. For det vil alltid være noen som ikke liker sangen. Betyr det at de nekter å synge den? Nei.

Jeg husker godt da vi innførtet Soma-sangen. Personlig syntes jeg den var dårlig, og jeg la aldri skjul på at jeg ikke likte den, men når det kom til kamp og noe dro den i gang så sang jeg med. Ikke fordi jeg syntes den var veldig engasjerende, men fordi jeg ville gi min støtte til en god spiller og gi min støtte til Brann.

Må vi diskutere sangforslag i det uendelige, gå gjennom denne kvalitetskontrollen og bruke så mye energi som vi gjør på å gjøre ingenting?

Trykk opp 200 kopier av et par sanger og del det ut på kamp. Gjerne borteturer, så tester vi ut et par av forslagene som vi ønsker å sette ut i live. De gode sangene vil da overleve, mens de dårlige vil naturlig bli valgt vekk med tiden.

Sogningen


BRANNFL

Veldig bra sakt.

Dette forumet ser ofte ut som ett "Bitch boad"

Prøv ett par sangen på hver kamp, så slår nok en eller to igjennom
Brann e' Best

Red Rabitt

God ide, men selvom det har vært full enighet her inne så har det ikke skjedd noe på tribunen, er vel ikke så veldig mange som følger med her inne og det har vel sikkert mye med at de ser at det som blir diskutert her inne ikke er forenelig med det som skjer på stadion.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Nixon

Jeg tror heller ikke at diskusjoner på dette forumet nødvendigvis trenger å ha noe å si for hva som skjer på tribunen. Dette gjelder både når folk er positive eller negative i sangtrådene.

Det som må til er at noen adopterer en sang 100% og er villig til å synge den noen ganger slik at flere og flere kan plukke opp tekst og melodi for hver gang. "Gullet ska hem" var nærmest bare nevnt i en bisetning her på forumet før den tok av på Stadion.
Rød makt på Hansa

kapteinen

Tror mye av nøkkelen er å få innført sangene på fotballpuben før kamp.Der har vi mye å hente for det er så uendelig mye lettere å innføre sangene hvis du har en god gjeng som kan den.

Tar man utgangspunkt i fotballpuben som startsted vil man og nå ut til folk på forskjellige steder på tribunen og flere vil bli dratt inn når sangene startes.
Z

C@Bøe_79

Quote from: "kapteinen"Tror mye av nøkkelen er å få innført sangene på fotballpuben før kamp.Der har vi mye å hente for det er så uendelig mye lettere å innføre sangene hvis du har en god gjeng som kan den.

Tar man utgangspunkt i fotballpuben som startsted vil man og nå ut til folk på forskjellige steder på tribunen og flere vil bli dratt inn når sangene startes.
'

GJORT!
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Dr. Nansen

Quote from: "kapteinen"Tror mye av nøkkelen er å få innført sangene på fotballpuben før kamp.Der har vi mye å hente for det er så uendelig mye lettere å innføre sangene hvis du har en god gjeng som kan den.

Tar man utgangspunkt i fotballpuben som startsted vil man og nå ut til folk på forskjellige steder på tribunen og flere vil bli dratt inn når sangene startes.


det har vel vert gjort flee ganger uten nevneverdig hell.. de som gå på puben e ikkje nødvendigvis de som starter sanger.. desuten e det vanskelig for 5 mann på søndre å henge seg på mumling fra hansa(som det lett blir når nye sanger innføres). det må vere en sang som har "satt seg" for at andre tribuner hiver seg med.. men eg har troen på at synging på puben kan hjelpe på, bare vi treffer rette sangen.. trur kansje vi e litt kresen på ka som innføres

Go Up