• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ny spiller til Brann !

Started by Gulløl, July 09, 2007, 13:32:43 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Erlend

fyren trenger et kallenavn det er ihvertfall sikkert

Gulløl

"Yana fra Fana" er mitt forslag  ;-)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Gulløl

Han ble forresten 19 år på lørdag. Er fødd 07.07.88. Har 26 A-kamper for Fana i følge Fana Fotball sine sider.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

m0rten

Quote from: "Alzheimer/Silverspurs"



Fana sitt forsvar som va dårlig? Yaw og co?

Nesten

Positivt det der. Kan vi også snart få Emil Rieber-Mohn som jo eies av Brann , Bjarte Haugsdal (Os) og Aleksander Solli (Vadmyra) er fremtiden lys. De to sistnevnte er tatt ut på G17 landslaget til 4-nasjoners. Knytter man bånd til keeperen Jørgen Aarre Mohus,Tertnes vil man ha utviklingsobjekter i alle ledd. Da kunne disse utgjort plassene 18-22 i en 22-mannsstall. Da slipper vi 8-9 misfornøyde helt etaberte spillere og kan heller ha en mer balansert stall. De beste skal uansett spille.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Manx

Det dumme med Brann slik som det er nå, er at de ikke har en utviklingsarena for unge spillere som kan bli god, 3 divisjon er ikke godt nok, og da blir de i sine 2. div klubber og stagnerer. Om Brann hadde klart å få andre laget sitt opp i 2. div kunne det blitt mye berde, da kunne talentene trent hver dag med brann sitt A-lag sammen med noen av norges beste spillere og spilt kamper i 2. div. da kunne vi fått frem talenter..
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

monzilla

Det er derfor jeg har etterlyst tidliger en tettere avtale med Løv-Ham. La Brann bygge opp talentene sine i Løv-Ham med oposjon på kjøp dersom de slår gjennom i 1. divisjon. Det er nok det beste for talentene og bergensklubbene.

Brannmus

Quote from: "monzilla"Det er derfor jeg har etterlyst tidliger en tettere avtale med Løv-Ham. La Brann bygge opp talentene sine i Løv-Ham med oposjon på kjøp dersom de slår gjennom i 1. divisjon. Det er nok det beste for talentene og bergensklubbene.

Forøvrig hadde det ikke vært en dum ide å "erstatte" Yaw med Walde i Løv-Ham sånn for Branns del. Løv-Ham får en stopper, som de trenger, og Brann får matchet han gjennom 2008-sesongen for å se om han vokser og holder mål.

_owenz_

Hvorfor må han bli i Fana? Trenger ikke Løv-Ham en stopper nå?

--

AtroZ

Han er neppe god nok for brann neste år heller, håper han er god nok for løv-ham. Kan umulig ha vondt av et år i 1.div. (Som løvham forhåpentligvis holder seg i)
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Xminator

Quote from: "_owenz_"Hvorfor må han bli i Fana? Trenger ikke Løv-Ham en stopper nå?

--


Kanskje det var eneste måte å få Fana til å samarbeide?

Ricky

Quote from: "Alzheimer/Silverspurs"



Han spilte ikke i 2-7-kampen

Stoffi

Navnet hans uttales litt i denne gaten:  "JA-O"

Jobbet tidligere med en med samme navn fra Ghana, knall fyr forresten. Har fått det for meg at sentral-afrikanere ofte er hyggelig og jobber hardt.

Jeg er spent på denne gutten, har aldri hørt om ham.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Baunebob

Noen som vet hvor lang kontrakt han har ?

Har sikkert potensiale. Så lenge han ikke er av de ambiøse typen som skal gli rett inn og som nærmest er allergisk mot benken synes jeg han bare kan komme.

kjegil

Quote from: "Nesten"Positivt det der. Kan vi også snart få Emil Rieber-Mohn som jo eies av Brann , Bjarte Haugsdal (Os) og Aleksander Solli (Vadmyra) er fremtiden lys. De to sistnevnte er tatt ut på G17 landslaget til 4-nasjoners. Knytter man bånd til keeperen Jørgen Aarre Mohus,Tertnes vil man ha utviklingsobjekter i alle ledd. Da kunne disse utgjort plassene 18-22 i en 22-mannsstall. Da slipper vi 8-9 misfornøyde helt etaberte spillere og kan heller ha en mer balansert stall. De beste skal uansett spille.


Emil Rieber-Mohn slet benken for Hovding i fjor. I mellomtiden har han byttet klubb, men fremdeles sliter han benken. Denne gangen for Fyllingen. Hvofor han skal bli en stjerne forstår jeg ikke helt...

kjegil

Men Yaw kan bli god. 1,94 høy og veldig sterk i kroppen. Så han masse i fjor. Var Fanas beste i forsvar kamp etter kamp. Veldig farlig på offensiv dødball. Svakheten hans er at han er litt uortodoks.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Erlend

hvordan er det med farten te fyren??

RC

Han er svær og sterk.. Neppe stor fart.
Skuffende handlerunde av Brann, må sies.
Men kanskje det er bra, mindre navn, mer fokus. Ikke vet jeg.

dudo

Tvert imot. De få uttalelsene jeg har lest rundt omkring antyder at han ER kjapp. "Vanvittig fysikk" taler også i den retning.

Handlerunden er sikkert ikke over ennå. Vi er bare 25% ute i vinduet, og har hentet ett av Sveriges største talent og to lokale gutter. Ok fornøyd sålangt, og kan ikke helt se hvem av de andre klubbene som har gjort det bedre, med et mulig unntak av LSK.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

RC

Vi trenger strengt tatt ikke å handle mer. RBH har sagt det er over, men var tydeligvis ikke det.
Vi trengte en solid stopper, han fikk vi ikke. Jeg ser ikke hvor laget ellers bør forsterkes.

dudo

Forsåvidt enig, men om Huseklepp forsvinner i sommer må vi ha en erstatter. Corrales og Dahl er i mine øyne ikke gode nok til å spille kant i Brann. Guntveit ville nok klart seg bra. Alternativt kan vi jo bruke Hanstveit eller Robbie på venstre, men vi har ingen som en gang minner om Huseklepp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tauraren1

Quote from: "dudo"Forsåvidt enig, men om Huseklepp forsvinner i sommer må vi ha en erstatter. Corrales og Dahl er i mine øyne ikke gode nok til å spille kant i Brann. Guntveit ville nok klart seg bra. Alternativt kan vi jo bruke Hanstveit eller Robbie på venstre, men vi har ingen som en gang minner om Huseklepp.


Sjøhage kan spille kant!
ordan har "vi" det i dag da?

dudo

Nja, men slik jeg har oppfattet det blir det en nødløsning a la Winters.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

gull te BRANN

Trengar vi egentlig flere negre? Di får jo ikje spelle sammen likevell. Kvoten e vell på tre spellere om gangen. No har vi fler?

Xminator

Nei vi har ikke flere, og før du blir 14 bør du lære at man ikke sier "neger" i 2007. Nå var Memelli "neger" også, sammen med Corrales, sånn til opplysning.

knutern

Er ikke Yaw norsk statsborger da?

Xminator

Quote from: "knutern"Er ikke Yaw norsk statsborger da?


Helt riktig. Så vidt jeg har forstått er han også født i Norge og med norsk mor og dermed går han på toppen av det hele rett inn i gruppen "etnisk nordmann". En betegnelse den norske stat bør stryke fra vokabularet sitt like kjapt som "neger"...

Snublefot

Quote from: "gull te BRANN"Trengar vi egentlig flere negre? Di får jo ikje spelle sammen likevell. Kvoten e vell på tre spellere om gangen. No har vi fler?


Du har helt rett.

Kvoten er maks 3 "negere" på banen om gangen.

Utlendinger derimot kan vi ha sÃ¥ mange vi ønsker av sÃ¥ lenge de er hvite.  

Tenk deg om vi fortsatt hadde alex valencia..  hadde jo ikke gÃ¥tt an dette her da..





herregud....     mÃ¥ si det innlegget ditt var av et lite imponerendes kaliber..

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Nei vi har ikke flere, og før du blir 14 bør du lære at man ikke sier "neger" i 2007. Nå var Memelli "neger" også, sammen med Corrales, sånn til opplysning.


Xminator - alltid like politisk korrekt!
Legg ned hele klubben!

monzilla

haha kvote pÃ¥ tre negre.  Den var faktisk litt bra.
Snart innfører NFF kvote på 4 blonde, og to kvinner på hvert lag også.

naitsirk

ein skjønner at verden går til helvete når det ikkje er lov å sei neger lenger. det er greit så lenge ein som er det seier det.

problemet oppstår når du skal beskrive ein som har ein annan hudfarge og du ikkje veit kva land han kjem frå. ikkje minst om han kjem frå sør-afrika. der er det fleire hudfarger. då hjelper det ikkje med beskrivelse av kva land dei kjem frå:)

Tifo

Om man har lov å si neger eller ikke kan diskuteres andre steder, som for eksempel VGD. I denne tråden diskuteres Branns nye midtstoppertalent.

Mvh
Stian
.:Tifo-gruppen:.

Snublefot

Quote from: "naitsirk"ein skjønner at verden går til helvete når det ikkje er lov å sei neger lenger. det er greit så lenge ein som er det seier det.

problemet oppstår når du skal beskrive ein som har ein annan hudfarge og du ikkje veit kva land han kjem frå. ikkje minst om han kjem frå sør-afrika. der er det fleire hudfarger. då hjelper det ikkje med beskrivelse av kva land dei kjem frå:)


ordet neger er vel ikke så ille.. var mer kommentaren "Bare lov med 3 negere på banen" som virket så håpløst teit=)

svarting, nigger og slikt kan man holde seg for god til.  Neger er vel ikke akkurat noe man fÃ¥r juling for Ã¥ si tror jeg. I mine øyne er det ihvertfall ikke rasistisk ment om jeg bruker ordet neger.


anyway, som Stian sier, diskusjonen bør fokuserers på spilleren, ikke hudfargen=)



Jeg har aldri sett en fana kamp, så har nok aldri sett vår nye venn i aksjon heller, men håper han er et stort talent som kan ta et par lange steg i løpet av vinteren, og være klar for løv-ham/eventuelle brann-innhopp til neste sesong.

Corran

Dette er vel samme spilleren som har trent noen ganger med Brann det siste halve året så de har nok kratlagt hans evner og potensiale ganske bra
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Han virker som en meget treningsvillig og oppegående fyr. Akkurat slik Mjelde liker de...:)
Rød makt på Hansa

lekestuee

Quote from: "Nixon"Han virker som en meget treningsvillig og oppegående fyr. Akkurat slik Mjelde liker de...:)


koffor i helvete selger han Haugen då?

dudo

Det var ikke Mjelde som solgte Haugen. Tvert i mot ble ordet "tryglet" brukt om Mjeldes overtalelsesforsøk for å få Haugen til å bli. Følg med om du på død og liv må åpne kjeften.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Ikke prøv å diskutere med manisk depresive supportere Dudo. De lever i sin egen lille verden av intriger og røde tråder.

steinbygger

Må nesten le litt her jeg sitter og ser at gutten egentlig er fra Ghana. Tenker på "ikke flere stjerner fra Ghana, vi vil beholde Huseklepp fra Fana" Snakk om "selvoppfyllende" banner som ble laget.

Brann_Askøy

Quote from: "monzilla"haha kvote pÃ¥ tre negre.  Den var faktisk litt bra.
Snart innfører NFF kvote på 4 blonde, og to kvinner på hvert lag også.


Haha, den fikk meg faktisk til å le her jeg sitter på kontoret for meg selv :p

dudo

Han er strengt tatt ikke "egentlig fra Ghana" all den tid han har norsk mor. Uansett var det vittig. ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

C@Bøe_79

Quote from: "kjegil"Men Yaw kan bli god. 1,94 høy og veldig sterk i kroppen. Så han masse i fjor. Var Fanas beste i forsvar kamp etter kamp. Veldig farlig på offensiv dødball. Svakheten hans er at han er litt uortodoks.


Det var Lundekvam også, og han er en av tidenes mest suksessrike nordmenn i England..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

gunnar

Sakset fra VGN; en Viking-diskusjon, hvor de siste innleggene omhandlet gårdagens Viking-2 kamp mot Fana (1-0):
"Jeg ble forøvrig imponert over en Fana midtstopper igår og tenkte å sjekke han opp når jeg fikk navnet hans i avisa. Yaw Ihle Amankwah heter han og fikk rødt kort igår. Men han rakk å imponere veldig. Man kan lett beskrive han ved å si at det er en spiller av utenlandsk opprinnnelse. Høy og slank, men mere atletisk i kroppen enn Brede. Hannes så også litt liten ut på siden. Vil tippe at han var 5-8 centimeter høyere enn Hannes. Han var våken og utrolig tent. Han skrek noe helt utrolig når han ikke var forøyd med dommeren, men viste også veldig bra spill. Det er vanskelig å si hvor gammel han er, så jeg ble veldig positivt overrasket da han kun er 19 år, men så viser det seg at Brann har skrevet kontrakt med han, skikkelig nedtur. Han kunne vi absolutt hatt i troppen, må være noe av det mest spennende midtstopper materialet i Norge......hvis han får orden på temperamentet sitt."
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

Go Up