• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sjøhage!

Started by tormi, July 06, 2007, 13:04:11 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

xTaTic

Quote from: "Røde Mor"Jeg liker å leke Nostradamus. Jeg ser at Helstad begynte å hinke litt mot slutten av første omgang VIF - Brann. Om han nå må gå ut hadde det vært artig om Sjöhage kom inn og scorte vinnermålet. Da hadde han vel vært sikret legendestatus?


Tror ikke spåmann er karrieren for deg! :P

Brannmus

Sjöhage spiller kamp for Brann 2 i kveld på Stadion mot Radøy/Manger. Hadde vært spennende å se han i aksjon, men vet ikke om jeg rekker å ta turen.

Kagain

Quote from: "xTaTic"
Tror ikke spåmann er karrieren for deg! :P


Hehe, nei jeg innså det i ettertid. Med mindre man tok hensyn til hva jeg spådde og kom til at det var noe som overhodet ikke ville skje. Vel vel, "det er bare eeen Nostradamus"

Ricky

http://www.bt.no/sport/article392675.ece
http://www.brann.no

Man får jo ta det for hva det er verdt når motstanden er på nivå med Käerjéng, men det er jo alltid mer betryggende med spillere som presterer på 2.laget enn spillere som ikke gjør det ;)

Nightfox

Ifølge Sjøhage er han nå i form... Så vi får se om han får seg noen minutter mot RBK. Stor fare for at hvis han (mot formodning) skulle scort et avgjørende mål idag at "alle" vil ha han fra start og Sjøhage selv tar av.

Fabregas


Klaus_Brann

Bortsett fra at noen få har sett han i en kamp, så synes jeg det er vanskelig å si noe om ferdighetene hans før han har fått litt tid. Ja, det er ikke veldig imponerende at han knapt har fått spilletid enda, men la han nå få et par kamper på seg før vi skal dømme han nord og ned.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kruxleiven

Ser det er masse kritikk av Sjöhage i andre tråder. Jeg håper Andresen ikke har sagt det han er anklaget for å ha sagt. Likevel blir det vanskelig å tro, da flere hevder han har sagt det og at hjelpetrenere har sagt det samme. På den annen side. Det blir noe hjemmekjært og trygt med Borås for denne karen som jo er oppvåkst i det området. At han ikke finner seg til rette i Brann med en gang finner jeg ikke så rart. Han må tilvenne seg en rekke nye spillere, en ny by (følte meg ikke så hjemme i Stockholm jeg heller) og en annen måte å spille på enn hva Elfsborg gjør.

Det jeg derimot frykter er at fyren er en type angrepspiller som bare lager sjanser fremfor å score mål. Og det var da en spiller som scorer mål vi ville ha da vi signerte en ny angriper nå som det begynner å bli få angrepspillere? For øvrig har jeg spurt Mjelde noen ganger hvorfor den og den ikke spiller. Han sier de ikke er god nok. Dette mener han nok også om Sjöhage. Så vi får bare vente å se. Mjelde vet nok bedre enn oss hvem som er nær laget eller ikke ettersom han ser dem gang på gang på trening. Imidlertid bra han ble tatt i fra favoritten sin som gikk til Tromsø da.

C@Bøe_79

Helge eller Martin?
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Ricky

Begynner å bli noen tvilsomme rykter om Andresen etter hvert..

Var dem som mente å vite at Inge Andre Olsen brått snudde i Brann-overgangssaken i vinter etter å ha snakket med Martin Andresen. IAO var så direkte i sin Brann-interesse som man kunne bli, men ut av ingenting signerte han plutselig en ny kontrakt med Stabæk og virket kjempeglad for det valget.

Tror begge Andresen-ryktene kan settes i båsen "ondsinnede rykter", iallefall til MA eventuelt signerer for Stabæk som bosman-spiller.


...men nå, tilbake til Sjöhage.. ;)

Tror ikke Martin passer inn på Stabæk no..
Han ville blitt for lite stjerne, eller så måtte Nannskog og Pallen trappet ned et hakk.. Tror det kan bli mye konflikter der Martin havner uansett, for tviler på at mange lag har samme toleransen  som Brann..

naitsirk

tja.
nannskog får jo kjefte så mykje han vil på treningane. og med andresen på laget, ville dei ikkje gjort anna en å kjefte:)

tauraren1

Quote from: "naitsirk"tja.
nannskog får jo kjefte så mykje han vil på treningane. og med andresen på laget, ville dei ikkje gjort anna en å kjefte:)

Jaa har liten tro på at de to passer sammen...dog har eg tatt feil før.
ordan har "vi" det i dag da?

Brann&Bergen<3

Quote from: "Fabregas"


Alle kan ha dårlige dager. Og vi har nok spillere som har det av og til!!

Nightfox

Altså, det vi vet er jo at Sjøhage kunne fintene sine i Strømsgodset kampen, i det minuttet han fikk der. Men fotballforståelsen så ikke så bra ut...

Snublefot

Quote from: "Nightfox"Altså, det vi vet er jo at Sjøhage kunne fintene sine i Strømsgodset kampen, i det minuttet han fikk der. Men fotballforståelsen så ikke så bra ut...


hvis noen velger å si noe som helst ut ifra 1 minutt er man ganske godt født bak en låvedør.om du derimot har sett flere kamper / b kamper og mener det samme er jo det greit.

gunnar

Ut i fra Brann2-kampen mot Radøy/Manger (7-1) for 2 uker siden, kunne vi like godt hentet tilbake Ystaas fra Notodden. Huseklepp, Bakke og El Fakiri virket mer motivert for å spille mot MEGET dårlig motstand. Sjøhage virket "lat" og hadde et kroppspråk hvor han så merkelig oppgitt ut ved den minste feil han gjorde selv eller ved at pasninger fra medspillere ikke kom fram til ham. Minnet om Helstad på sitt verste i første Helstad-periode (før Austria Wien). Sjøhage scoret dog 2 og et halvt mål, men det var av den billige sorten. Han må opp flere hakk.
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

Brann&Bergen<3

han burde no fått prøve seg i dag då!! gått 75 min og har ikke begynt å varme opp en gang? kan ikke være så dårlig at han ikke kan bli brukt som innbytter...!

Klaus_Brann

De varmet opp inne..:-)
Og ja, han fikk jo noen minutter uten å bevise noe enten den ene eller andre veien...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jrgn

Synes Sjöhage burde fått sjansen etter 70 minutter. Huseklepp virket sliten/giddalaus på slutten. Med så lite innsats og mange trøtte bein som det var på slutten av denne kampen tror jeg byttet kunne hatt litt effekt om det hadde vært tidligere enn etter 85 minutter.

Endre

Tror nok dette var feil kamp for Sjøhage. Utrolig vanskelig å få utnyttet hans styrker (fart og teknikk) under de forholdene som rådet i dag.
Håper han får litt mer tid i returoppgjøret, men det forutsetter vel at Brann har en grei ledelse ut i andre omgang.

tormi

Quote from: "Jrgn"Synes Sjöhage burde fått sjansen etter 70 minutter. Huseklepp virket sliten/giddalaus på slutten. Med så lite innsats og mange trøtte bein som det var på slutten av denne kampen tror jeg byttet kunne hatt litt effekt om det hadde vært tidligere enn etter 85 minutter.


Enig i sliten / uenig i giddalaus - da Husky fremdeles gikk på løp og i dueller når han ble involvert etter 70 minutter.

Synes det er rart hvordan vår kaptein og spillstyrere sender såpass mange baller til Solli når han tydeligvis ikke har dagen idag heller. Og enda rarere synes jeg det er at Andresen ikke evner å forstå at en vanndam ikke flytter seg. Gang på gang gikk han i samme vannet.

Forøvrig er også jeg enig i at Sjøhage kunne ha fått kommet inn litt tidligere. Men 2-1 er tross alt langt bedre enn 2-2 dersom vi hadde fått den i trynet.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

feriejan

Har altid forundret meg over trege bytter fra Mjelde eg.......ble vel ikke overasket igår heller da det ofte er slik. Men når Husekleppen begynner å spille back når brann er i angrep etter 70 min må jo bare noe gjøres eller ??

Eg hadde gledet meg til å se Sjøhagen men vi fikk ikke noe intrykk når det var så seint bytte.

Nei friske bein på 3 stk spillere skulle blitt gjort tidliggere......(Suduva gjorde jo det mulig derfor de greide 2-1 !!!)

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Rød makt på Hansa

Brannmus

Enig i den analysen Nixon. I en tropp med både Bjørnsson og Corrales, så er det større behov for Sjöhage enn Walde.

Da har vi stopperreserve i Bjørnsson, samt en targetspiller på topp. I Sjohage får vi fart, og det som forhåpentligvis kan være en viktig kontringsspiller om vi skal ri på en ledelse.

Fjerner vi Sjöhage fra troppen, så mister vi en viktig ting på topp og det er fart. Det vi tjener er et "fjerdevalg" på stopperplass.

Syntes absolutt Sjöhage burde være i troppen til kampen mot Start, men vet ikke om jeg tror på det.

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article88678.ece

Han skårte to i dag for Brann2.
Og er nok nærmere laget enn noensinne.
Rød makt på Hansa

dudo

Han hadde vel garantert startet mot Suduva om det ikke hadde vært for Mjelde sin "høy mann på topp"-fetisj. Det blir spennende å se på torsdag, om ikke annet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: "dudo"Han hadde vel garantert startet mot Suduva om det ikke hadde vært for Mjelde sin "høy mann på topp"-fetisj. Det blir spennende å se på torsdag, om ikke annet.


Det blir vel mer bakrom å løpe i på torsdag enn på søndag. Så Sjöhage bør kunne ha en god sjanse til å få starte i Litauen.
Rød makt på Hansa

Snublefot

I Litauen bør helt klart brann starte med sjøhage, ettersom det er suduva som må opp og score.

Dette vil skape større rom for en med sjøhages kvaliteter.

Brannmus

Jeg vil gjerne se Sjöhage spille mot Suduva. Og jeg kjøper den analysen med at det vil være rom for han å spille i. Men, jeg syntes det er en viktig ting vi må huske på. Brann prøver primært å angripe på kantene, og komme til innlegg. Gjør vi dette med Sjöhage og Winters på topp, så kommer vi til å slite med å skape en eneste mulighet. Sjöhage er ikke noe noen måte en liten kar. Han er faktisk høyere enn jeg alltid forestiller meg at han skal være, men han er fortsatt ikke en utpreget hodespiller.

Skal Sjöhage spille, så må det taktiske opplegget også spille på hans kvaliteter.

Uansett oppløftende at han scorer mål i kampene på Brann 2. Det viser at han klarer å produsere noe når han får 90 minutter, selv om motstanden ikke er allverden.

Nixon

Vi trenger vel strengt tatt ikke spille så mye annerledes enn vi gjør når Helstad og Winters spiller sammen. Og det er jo slik vi helst vil at Brann skal spille.
Rød makt på Hansa

Snublefot

Quote from: "Brannmus"Jeg vil gjerne se Sjöhage spille mot Suduva. Og jeg kjøper den analysen med at det vil være rom for han å spille i. Men, jeg syntes det er en viktig ting vi må huske på. Brann prøver primært å angripe på kantene, og komme til innlegg. Gjør vi dette med Sjöhage og Winters på topp, så kommer vi til å slite med å skape en eneste mulighet. Sjöhage er ikke noe noen måte en liten kar. Han er faktisk høyere enn jeg alltid forestiller meg at han skal være, men han er fortsatt ikke en utpreget hodespiller.

Skal Sjöhage spille, så må det taktiske opplegget også spille på hans kvaliteter.

Uansett oppløftende at han scorer mål i kampene på Brann 2. Det viser at han klarer å produsere noe når han får 90 minutter, selv om motstanden ikke er allverden.


hverken helstad eller winters er noen utpreget hodespiller, men de har allikevel bøttet inn mål etter at Sæternes dro.  Og hvor mange scoret sæternes? som for så vidt er mer hodespiller en de andre vi bruker (utenom bjørnson)

Vi kommer til innlegg ja. men når vi kommer i stor fart så er det ikke snakk om høyde og spenst, men snakk om timing og presisjon.  I en overgang med kantspill hvor du kommer til innlegg, så er det sjelden dueller inni feltet, da det er stor spredning mellom spillerne og målet er å få tredd ballen til riktig mann. noe brann også ofte gjør langs bakken mellom forsvarer og keeper.

Eneste som vil være ett minus er cornere og frispark hvor boksen er tettpakket av spillere. DA trenger man en stor sterk hodespiller.

Xminator

Mot Suduva skal Brann starte med de 11 beste spillerene. Der er ikke Sjøhage.

vebo

Quote from: "Snublefot"
Eneste som vil være ett minus er cornere og frispark hvor boksen er tettpakket av spillere. DA trenger man en stor sterk hodespiller.
Tiocfaidh ár lá

Snublefot

Quote from: "vebo"
Quote from: "Snublefot"
Eneste som vil være ett minus er cornere og frispark hvor boksen er tettpakket av spillere. DA trenger man en stor sterk hodespiller.


mm.. akkurat det jeg mener og=)  Så vi trenger faktisk ingen hodesterk spiss i mine øyne..

Snublefot

Quote from: "Xminator"Mot Suduva skal Brann starte med de 11 beste spillerene. Der er ikke Sjøhage.


så bjørnssone  er så mye bedre? Og det har du fra hva?   de få minuttene sjøhage har fått på banen? Eller har du sett på treningene så du ser forskjellen på de to?

i mine øyne bør sjøhage og winters starte...

kabelmann

Man må jo anta at Mjelde & co. har vært på treningene og sett hvordan ståa er. Jeg vil tro at Sjøhage hadde startet fremfor Bjørnsson om han var så mye bedre.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

TheRock

Det Snublefot snakker om er mitt inntrykk også. Sånn som vi ruller opp på kantene så er det bedre å kunne vite hvor man skal stå, og å komme seg til det stedet kjappest mulig, enn å være stor og sterk.

Bjørnsson fungerer, sånn som jeg ser det, best som oppspillspunkt (eller aller best der han hører hjemme, i forsvaret). Det er ikke sånn Brann spiller når de er på sitt beste. Overlapping på kantene, kjapt inn i boksen, der en avslutningsterk spiss triller ballen i mål fra 3-4 meter, det er sånn vi har rundspilt lag de siste årene, med da Sæternes som avslutter. Og det er her Sjöhage forhåpentligvis kommer inn i bildet. For så langt har vel ikke Bjørnsson vist seg som denne avslutteren. Brente 2 slike sjanser mot Suduva hjemme og mot Start sist.

Jada, jeg vet ikke om Bjørnsson er dårligere enn Sjöhage osv. Men det jeg vet er at jeg ikke liker måten Bjørnsson brukes på. Om han først greier å vinne hodeduellen mot midtstopperen på en langpasning, så er det fortsatt veldig mye som skal klaffe før vi har en målsjanse. Dessuten misliker jeg som sagt avslutningene hans og bevegelsene hans i feltet. Jeg vet også at halve Allsvenskan var etter Sjöhage, og at han var Allsvenskans raskeste som 19-åring. Og jeg vet at han er spiss, noe som innebærer at han høyst sannsynlig vet bedre hvor han skal stå i feltet enn en islandsk midtstopper.

Belfort

Nå må folk huske på at Sjøhage trenger en helt vinter på seg til og bli "fit" dette i følge Mjelde. Vi må huske på at han kommer fra en helt annen kultur og han trenger tid på og tilpasse seg norsk kultur og spillemåte.

Xminator

Likevel, kanskje er ballen til Bjørnsson og krige på andreball riktigere når Andresen er ute. Bakke/Jaiteh og Hassan, med Solli og PVM er en midtbane som vil vinne en god del dueller.

Snublefot

Quote from: "Belfort"Nå må folk huske på at Sjøhage trenger en helt vinter på seg til og bli "fit" dette i følge Mjelde. Vi må huske på at han kommer fra en helt annen kultur og han trenger tid på og tilpasse seg norsk kultur og spillemåte.


en helt annen kultur=)

svensk - norsk..  tja...   sååå stor forskjell?

Xminator

Ifølge Sjøhage selv var det en annen fotballkultur.

C@Bøe_79

Quote from: "Xminator"Ifølge Sjøhage selv var det en annen fotballkultur.


Spår en viktig scoring for Brann denne sesongen, enten for Sjøhage eller Karadas..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Xminator

Det er en spådom som fort kan bli realitet. Det er vel strengt tatt derfor de er hentet.

Falkman

Quote from: "Snublefot"
Quote from: "Belfort"Nå må folk huske på at Sjøhage trenger en helt vinter på seg til og bli "fit" dette i følge Mjelde. Vi må huske på at han kommer fra en helt annen kultur og han trenger tid på og tilpasse seg norsk kultur og spillemåte.


en helt annen kultur=)

svensk - norsk..  tja...   sååå stor forskjell?


tar eg ikkje mye feil, lå det en viss sarkastisk undertone i det første innlegget der..

C@Bøe_79

Quote from: "Falkman"
Quote from: "Snublefot"
Quote from: "Belfort"Nå må folk huske på at Sjøhage trenger en helt vinter på seg til og bli "fit" dette i følge Mjelde. Vi må huske på at han kommer fra en helt annen kultur og han trenger tid på og tilpasse seg norsk kultur og spillemåte.


en helt annen kultur=)

svensk - norsk..  tja...   sååå stor forskjell?


tar eg ikkje mye feil, lå det en viss sarkasitsk undertone i det første innlegget der..


Det sies at det er mer fart i det norske spillet, og samtidig mer fysikk..

Mens jeg syns det er mye bedre fotball fra Allsvenskan enn Tippeligaen, hvertfall de få kampene jeg har sett på Canal+
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Snublefot

Quote from: "Falkman"
Quote from: "Snublefot"
Quote from: "Belfort"Nå må folk huske på at Sjøhage trenger en helt vinter på seg til og bli "fit" dette i følge Mjelde. Vi må huske på at han kommer fra en helt annen kultur og han trenger tid på og tilpasse seg norsk kultur og spillemåte.


en helt annen kultur=)

svensk - norsk..  tja...   sååå stor forskjell?


tar eg ikkje mye feil, lå det en viss sarkasitsk undertone i det første innlegget der..


hadde den feelingen jeg og:D men ser flere har nevnt den "STORE KULTURFORSKJELLEN" så måtte bare kommentere det:>

Belfort

Quote from: "Snublefot"
Quote from: "Falkman"
Quote from: "Snublefot"
Quote from: "Belfort"Nå må folk huske på at Sjøhage trenger en helt vinter på seg til og bli "fit" dette i følge Mjelde. Vi må huske på at han kommer fra en helt annen kultur og han trenger tid på og tilpasse seg norsk kultur og spillemåte.


en helt annen kultur=)

svensk - norsk..  tja...   sååå stor forskjell?


tar eg ikkje mye feil, lå det en viss sarkasitsk undertone i det første innlegget der..


hadde den feelingen jeg og:D men ser flere har nevnt den "STORE
KULTURFORSKJELLEN" så måtte bare kommentere det:>



Ja det var ment som sarkasme. Blir litt overdrevet når Mjelde fremstiller når og hva vi kan forvente av Sjøhage

C@Bøe_79

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Xminator"Ifølge Sjøhage selv var det en annen fotballkultur.


Spår en viktig scoring for Brann denne sesongen, enten for Sjøhage eller Karadas..



Eller bare Azar...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Snublefot

igjen så forstår jeg ingen ting av disposisjonen av sjøhage.

Spilleren er sett på som ett stort spisstalent, og er kjøpt inn for å brukes mer neste sesong. Helt greit. Men for å få sjøhage "varm i trøya" til neste sesong så må det da være greit å gi han litt spilletid. Ingen som over tid blir veldig motivert av å spille 10 minutter nå, 2 minutter da, 5 minutter siden, ingen minutter deretter for så å komme inn på overtid i ny og ned.

I går leder vi 4-1 når det gjenstår ca 35 minutter av kampen. Hva gjør mons ivar? Han setter innpå Cato guntveit...   Hvorfor ikke sette innpå sjøhage? Ta ut Armann og la winters og sjøhage få litt tid sammen. 30 minutter ekstremt stor forskjell fra 12 minutter når det gjelder det å komme inn i kampen og skaffe en sjanse eller to.

Kommer man inn med 10 minutter igjen, så har man så lite tid at man nesten må gjøre alt selv for å vise at man fortjener mer spilletid. Desverre er det sjeldent man fungerer bra når man skal "gjøre alt selv". I går så var det samme med sjøhage. Det ble for mange finter, for mange forsøk og for lite samspill med de andre den korte tiden han var inne. Overbeviste ingen, men samtidig altfor lite tid å bedømme han på.

Nei Mjelde. Jeg synes du skal gi han litt mer tid når vi faktisk har en så trygg ledelse.. Suduva måtte putte 5 mål for å vinne..

Go Up