• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sjøhage!

Started by tormi, July 06, 2007, 13:04:11 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ricky

Moderator tar ikke tak i noe, det er derfor Nesten er her inne.

grei

Quote from: "enavgutta"

Hvem skulle han tatt ut 20 minutter før slutt for å gitt plass til Sjöhage da, Winters eller Helstad, som begge storspilte og sørget for to mål til Brann i denne perioden?
Quote from: "enavgutta"Latterlig

Er det noe du ikke syns er latterlig når det gjelder Brann? Lukter litt "Nesten" in disguise, dette... Klager og syter uansett.

KenFeltZ

Quote from: "Xminator"Negativt? Du må jo holde det opp mot Branns prestasjon. Som er 5-2-0 og ett poengsnitt langt over det Elfsborg har til nå. Elfsborg ble trukket frem som eksempel på noe utrolig positivt. Da er det på sin plass å påpeke at Branns prestasjon er enda mer positiv...


Hva faen feiler deg? Har jeg sagt noe negativt om Brann sin hjemmestatistikk? Har jeg sagt Brann spiller dårlig fotball hjemme? Du er på grensen til latterlig...

Det eneste jeg sier er at Sjøhage spiller eller rettere sagt spilte på ett fremragende lag. Du er jammen meg gått alt for langt i din "jeg elsker brann" holdning uansett. Du tror jo alle er ute etter deg og alle som kan mene den minste ting negativt om Brann om det så er sponsoravtaler, Mjelde, taktikk borte eller sitter spørsmålstegn generelt med noe med Brann er en gjeng med tullinger. Hadde inntrykk av at du var en av de mer oppegående og reflekterte her inne men der tok jeg skammelig feil. Er jo ett rent helvete å i det hele tatt ha en standpunkt her inne for du kommer jo med dine vrier på de likevel og en sannhetsoppfattning som du rett og slett har laget selv. Hold deg til saken og den gjaldt hvorvidt Elfsborg var ett bra spillende lag eller ei og at Sjøhage var i selskap med svært gode spillere der. Du tok deg tydeligvis nær av det og begynnte med ditt virrete hode å mene at jeg da automatisk mente at Brann sin statistikk var elendig. Sinnsforvirret?

Takk for meg.

tormi

Quote from: "grei"
Quote from: "enavgutta"

Hvem skulle han tatt ut 20 minutter før slutt for å gitt plass til Sjöhage da, Winters eller Helstad, som begge storspilte og sørget for to mål til Brann i denne perioden?
Quote from: "enavgutta"Latterlig

Er det noe du ikke syns er latterlig når det gjelder Brann? Lukter litt "Nesten" in disguise, dette... Klager og syter uansett.


Eeeh... Er enig med enavgutta her. Når vi leder 4-0 da er det rom for å la spillere som sliter benken få prøve seg - det er rom og TID for å la spillere hvile litt. Hadde jeg vært Mjelde hadde jeg gjort følgende:

70 minutt:

- Inn med Sjøhage (greit å få unnagjort debuten) for Winters/Helstad (samme hvem)
- Inn med Huseklepp for Tijan Jaiteh (han har spilt ekstremt med kamper i det siste.) Trekke Solli inn sentralt og Huseklepp på høyreving

80 minutt:
- Inn med Walde for Bjarnason (greit å få unnagjort debuten).

I en kamp man leder 4-0 er det ikke noe stort poeng i å la alle spille kampen ut.
_
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

grei

Quote from: "tormi"
I en kamp man leder 4-0 er det ikke noe stort poeng i å la alle spille kampen ut.

På tidspunktet det snakkes om (20 minutter før slutt) ledet ikke Brann 4-0, det sto 2-0 (dvs 3-0 kom i 70.), og Winters og Helstad eide kampen. Men det er vel kanskje viktigere å pleie enkeltspillere enn å sikre kampen? Vi så jo hvordan det gikk i minuttene etter dobbeltbyttet mot slutten.

Forøvrig synes jeg absolutt Sjöhage kunne fått komme innpå litt før (gjerne på bekostning av Armanns innhopp), men dette er uansett en bagatell, laget som sådan går foran enkeltspilleres ve og vel.

Xminator

Quote from: "KenFeltZ"
Quote from: "Corran"
Quote from: "Xminator"
Hadde Brann spilt som Elfsborg så ville folk skreket på trenerens snarlige avgang...

Sjøhage må få tid. Vi har to gode spisser i Helstad og Winters, så lite grunn til å være utålmodig. Ett innhopp på bekostning av Huseklepp i dag hadde kanskje vert greit nok ;)


Feil Uansett hvordan Brann spiller eller gjør det er det noen som roper på trenerens avgang :-)


Elfsborg spiller faktisk veldig bra/fin fotball. De angriper med mange mann fra midtbanen og er totalt dominerende hjemme på kunstgresset sitt.


Ro ned nå KenFeltZ. Pust dypt og les ett par hakk tilbake.

KenFeltZ

Quote from: "Xminator"
Quote from: "KenFeltZ"
Quote from: "Corran"
Quote from: "Xminator"
Hadde Brann spilt som Elfsborg så ville folk skreket på trenerens snarlige avgang...

Sjøhage må få tid. Vi har to gode spisser i Helstad og Winters, så lite grunn til å være utålmodig. Ett innhopp på bekostning av Huseklepp i dag hadde kanskje vert greit nok ;)


Feil Uansett hvordan Brann spiller eller gjør det er det noen som roper på trenerens avgang :-)


Elfsborg spiller faktisk veldig bra/fin fotball. De angriper med mange mann fra midtbanen og er totalt dominerende hjemme på kunstgresset sitt.


Ro ned nå KenFeltZ. Pust dypt og les ett par hakk tilbake.


QuoteHadde Brann spilt som Elfsborg så ville folk skreket på trenerens snarlige avgang...


Dette sier du. Jeg svarer på at Elfsborg ikke spiller dårlig fotball pga kun 1 spiss og at det du sier her er en snevert syn på snannheten bare pga de bruker en spiss på papiret. Da svarer jeg at de spiller veldig bra fotball på tross eller kanskje pga sin taktikk med en spiss. Hvordan du klarer å la dette bli til at jeg mener Brann er dårlige hjemme? Vel.....

tormi

Quote from: "grei"
Quote from: "tormi"
I en kamp man leder 4-0 er det ikke noe stort poeng i å la alle spille kampen ut.

På tidspunktet det snakkes om (20 minutter før slutt) ledet ikke Brann 4-0, det sto 2-0 (dvs 3-0 kom i 70.), og Winters og Helstad eide kampen. Men det er vel kanskje viktigere å pleie enkeltspillere enn å sikre kampen? Vi så jo hvordan det gikk i minuttene etter dobbeltbyttet mot slutten.

Forøvrig synes jeg absolutt Sjöhage kunne fått komme innpå litt før (gjerne på bekostning av Armanns innhopp), men dette er uansett en bagatell, laget som sådan går foran enkeltspilleres ve og vel.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Xminator

QuoteDette sier du. Jeg svarer på at Elfsborg ikke spiller dårlig fotball pga kun 1 spiss og at det du sier her er en snevert syn på snannheten bare pga de bruker en spiss på papiret. Da svarer jeg at de spiller veldig bra fotball på tross eller kanskje pga sin taktikk med en spiss. Hvordan du klarer å la dette bli til at jeg mener Brann er dårlige hjemme? Vel.....


Er du uenig eller enig i at en del på forumet tar litt vel av i kritikken rundt Brann og Branns prestasjoner så langt?

Det er på ingen måte kritikk av DEG eller ditt syn, du må faktisk ha ganske store tær (eller fått dårlig kaffe) for å lage den koblingen.

Og ja, jeg har etterhvert sett hvordan forumet reagerer i forskjellige situasjoner. Hadde Brann hatt Elfsborgs resultater i år - dvs ett poengsnitt på 1.75 etter 16 kamper, med en hovedutfordrer 1 poeng bak med to kamper mindre spilt, ja så hadde det ikke vert mange som hadde "sett bak resultatene".

Tilbake til Sjøhage. Han får sjansene sine. Så får vi se om det er en ny Helstad, Winters, Memelli eller Dylan.

nooyvmid

Det Brann bør tenke på nå er å bruke onsdagens kamp til å gi Sjøhage, Fakiri og ev. Walde litt spille tid. Da kan den faste elleveren få restituert seg litt pluss at de nye kan få vist seg litt frem for Mjelde. Det kan også gjøre sitt til at det blir lettere for de nye å hoppe inn når de må i seriekamper. Vi må huske på at høsten blir lang og da kan det være vi må bruke hele stallen for å ta gullet hem. Og det er jo det som er målet for oss alle - At gullet skal hem. 8)

grei

Quote from: "tormi"

Snublefot

Quote from: "Ricky"Moderator tar ikke tak i noe, det er derfor Nesten er her inne.


I second that=) hehe

Snublefot

Jeg synes byttene kom veldig bra i går. Riktig tidspunkt etc etc. Eneste er at jeg heller hadde satt innpå sjøhage istedetfor Armann.

Synd sjøhage ikke er klar for uefa, hvis ikke hadde neste uefa kamp vært en selvfølge for mye spilletid..

Nixon

Quote from: "nooyvmid"Det Brann bør tenke på nå er å bruke onsdagens kamp til å gi Sjøhage, Fakiri og ev. Walde litt spille tid.


Disse spillerne kan ikke spille på torsdag fordi de ikke er påmeldt.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

tormi

Quote from: "grei"


Det skal bare -1- skade til så er vi i akutte problemer på topp. 1.

Da kan det være greit om andre er klar til å steppe inn. Og ikke kom drassende med Arman, han er ikke god nok for en hel kamp på topp.

Forøvrig ønsker jeg ikke blåse dette opp da jeg selv stort sett var meget fornøyd med gårsdagens kamp. Synd at vi sovner litt på slutten, men det er jo greit for spillerne å vite at det ikke nytter å sovne hen selv om vi leder. Så lenge vi ikke taper poeng på det så er det greit.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

KenFeltZ

Quote from: "Xminator"
QuoteDette sier du. Jeg svarer på at Elfsborg ikke spiller dårlig fotball pga kun 1 spiss og at det du sier her er en snevert syn på snannheten bare pga de bruker en spiss på papiret. Da svarer jeg at de spiller veldig bra fotball på tross eller kanskje pga sin taktikk med en spiss. Hvordan du klarer å la dette bli til at jeg mener Brann er dårlige hjemme? Vel.....


Er du uenig eller enig i at en del på forumet tar litt vel av i kritikken rundt Brann og Branns prestasjoner så langt?

Det er på ingen måte kritikk av DEG eller ditt syn, du må faktisk ha ganske store tær (eller fått dårlig kaffe) for å lage den koblingen.

Og ja, jeg har etterhvert sett hvordan forumet reagerer i forskjellige situasjoner. Hadde Brann hatt Elfsborgs resultater i år - dvs ett poengsnitt på 1.75 etter 16 kamper, med en hovedutfordrer 1 poeng bak med to kamper mindre spilt, ja så hadde det ikke vert mange som hadde "sett bak resultatene".

Tilbake til Sjøhage. Han får sjansene sine. Så får vi se om det er en ny Helstad, Winters, Memelli eller Dylan.


Det som er greien er er at det har blitt to båser som er skapt blant supporterene i reneste "Moses deler havet" versjonen og det er utvilsomt Mjelde saken som har skapt splid blant supporterene. Det betyr ikke at hverken den ene eller andre siden skal forsvare seg som om det var barna de forsvarte for enhver pris. Troverdigheten forsvinner når en part ikke finner noe negativt om laget Brann eller når en part ikke finner noe positivt. Hvem disse er vet vel alle her inne.

Iforhold til samtale emnet vårt så sier du noe som er direkte feil og påstår/antyder at Elfsborg ikke spiller bra fotball. Hvis du har sett Elfsborg spille fotball de siste par årene så ville du ikke sagt noe slik. De har fått flere tidligere profesjonelle tilbake til Sverige og Elfsborg og spiller til tider den mest attraktive fotballen i Skandinavia ved siden av København. Det er rett og slett artig å se på for en nøytal tilskuer og da kan jeg bare forstille meg hvordan Elfsborg supporterene har det. Hadde Brann spilt slik fotball på bekostning av en noe lavere poengsum men likevel ledet serien så hadde aldri i verden de krevd noe mer at Mjelde måtte gå. Heller motsatt faktisk. Derfor blir påstanden din om at hvis Brann hadde spilt som Elfsborg så hadde flere krevd Mjeldes avgang, direkte feil/løgn/missledende. Jeg vil i beste fall kalle påstanden din uvitenhet.

Jeg kan forstå at du ønsker å kompensere for endel av den overdrevne Brann negativismen på forumet men det er faktisk endel supportere her inne som faktisk bare ønsker å ha ett noenlunde nøytalt supporter syn/diskusjon og da blir det ofte endel smeller og lite konstruktive diskusjoner hvis man hele tiden er ekstremt farget i sine syn og ikke har holdbare standpunkt/ytringer.


Jeg ligger til noen bilder/videoer om Elfsborg så får du se selv noe
http://www.youtube.com/watch?v=8B9YwXQ5Zuo

Nixon

Quote from: "KenFeltZ"Hadde Brann spilt slik fotball på bekostning av en noe lavere poengsum men likevel ledet serien så hadde aldri i verden de krevd noe mer at Mjelde måtte gå. Heller motsatt faktisk. Derfor blir påstanden din om at hvis Brann hadde spilt som Elfsborg så hadde flere krevd Mjeldes avgang, direkte feil/løgn/missledende. Jeg vil i beste fall kalle påstanden din uvitenhet.


Jeg er slett ikke så sikker på det. For hvert tapte poeng hadde det kommet kritikk uansett hvordan Brann hadde spilt. Man hadde f.eks. etterlyst mer kynisme hvis Brann hadde vært i overkant offensive i spillestilen. Det har vi sett før for å si det slik.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

nooyvmid

Eg og var stort sett fornøyd med kampen igår, men det er ikke greit at Brann sovner på slutten og slipper inn 2 mål på ett minutt.

Videre synes eg det blir litt feil å sette inn Armann. Han er en stor spiller, men for treg til å erstatte Helstad. Sjøhage burde vært prioritert da han skal være en hurtigere spiller. Kansje litt mer lik Helstad. Kan vi bruke han sammen med Winters på slutten av kampene så kansje han og kan putte en eller to. (dumt at ikkje de nye kan brukes i UEFA-cup)

Eg har stor tro på at det skal bli en god sesongavslutning for Brann, men det avhenger av at spillerene blir brukt riktig og at vi kan beholde roen og harmonien i troppen.  

SK BRANN - Gullet skal hem i år!!!!

Xminator

Quote from: "KenFeltZ"Iforhold til samtale emnet vårt så sier du noe som er direkte feil og påstår/antyder at Elfsborg ikke spiller bra fotball.


Quote from: "Xminator"Hadde Brann spilt som Elfsborg så ville folk skreket på trenerens snarlige avgang...


Igjen, jeg har ikke sagt noe om hvordan Elfsborg spiller eller ikke spiller fotball. Det nærmeste jeg kommer er sitatet over, og jeg sier fortsatt ingenting om hvordan Elfsborg spiller fotball.

Når det gjelder treningsintensiteten i Elfsborg kontra Brann må vi nesten bare høre på det Sjøhage og Branns støtteapparat sier. Om Norsk fotball er bedre, jevnere, dårligere eller mer ujevn på generelt grunnlag er håpløst å si noe om.

Jeg står på en ting. Hadde Brann hatt Elfsborgs resultater hadde det vert skitt det samme hvordan Brann hadde spilt. Trenere, spillere og styre ville fått så ørene flagret.

Det er jo også intressant hvor stille forumet er etter ett par kamper med ok resultater.

Og i ett nytt forsøk på å få tråden tilbake på sporet. Sjøhage trenger tid. Se på ham som Ludvigsens erstatter. Spissplassen til Sæternes vikarieres av Bjørnsson, og er nok ett av punktene RBH jobber med å forsterke senest før 2008, og helst før 31. august 2007.

KenFeltZ

Quote from: "Nixon"
Quote from: "KenFeltZ"Hadde Brann spilt slik fotball på bekostning av en noe lavere poengsum men likevel ledet serien så hadde aldri i verden de krevd noe mer at Mjelde måtte gå. Heller motsatt faktisk. Derfor blir påstanden din om at hvis Brann hadde spilt som Elfsborg så hadde flere krevd Mjeldes avgang, direkte feil/løgn/missledende. Jeg vil i beste fall kalle påstanden din uvitenhet.


Jeg er slett ikke så sikker på det. For hvert tapte poeng hadde det kommet kritikk uansett hvordan Brann hadde spilt. Man hadde f.eks. etterlyst mer kynisme hvis Brann hadde vært i overkant offensive i spillestilen. Det har vi sett før for å si det slik.


For meg er underholdningsverdien og selve produktet(klubbsjelen, kvaliteten på spillet uavhengig av nivå de spiller på) de leverer både på og av banen minst like viktig som poengene og evt. titler. Jeg hadde holdt med Brann uansett og om de hadde ligget i 2.div, Adeccoligaen eller Tippeligaen ville ikke forandret på det.

Da vi var ett middels+ lag for 7-8 år siden var det utopia å vinne ligaen da RBK hadde enerett på ligatittelen men du verden så artig det var. Brann spilte attraktiv fotball og hadde en veldig engasjerende spillestil. Vi var totalt sett ett svakere lag enn idag og vi rotet forsåvidt både i angrep og forsvar men det hadde sin sjarm/sjel. Det var færre som ropte på kynisme etc da. Det var gjennomtrekk av trenere pga at Brann hadde høyere ambisjoner enn en midtplassering eller det å snuse på en medalje men underholdningsverdien var høy. Poenget er at du skal ikke undervurdere det at folk ønsker å bli underholdt og at mange supportere faktisk ikke ønsker å vinne serien for enhver pris på bekostning av underholdning/kvalitet og klubbsjel. Du kan jo se på Chelsea hvor de er blitt en pengemaskin. Mange supportere der er skuffet at laget har mistet endel av sjelen/sjarmen da de har kjøpt seg til suksess. De vinner masse titler men de spiller ikke nødvendigvis mye mer attraktiv fotball av den grunn. Essensen med fotball er faktisk ikke det å vinne topptitler. Jeg tror ikke supportere av Accrington, Port Vale eller Wycombe har det noe kjedeligere enn supporterne til de vesentlige bedre lagene i toppdivisjonen. Heller tvert imot vil jeg påstå. Nå kom dette svaret litt utenfor selve problemet og beklager for det men poenget mitt er kort og greit at jeg holder ikke med Brann pga at de kan vinne titler.

Kan godt være at flesteparten av fotballsupporterene holder mer med Brann pga at de nå har tidenes sjanse til gull men at det skal skje for enhver pris`? Vel, det kan sikkert diskuteres. Av denne grunn tror jeg at flere Brann supportere gjerne hadde blitt mindre kritisk til Mjelde hvis spillet hadde tatt seg kvalitetsmessig opp ett hakk med den konsekvens at vi hadde hatt 3-4 poeng mindre enn vi hadde hatt idag. Det å i det hele tatt forholde seg til om 32 poeng er nok iforhold til om 29 poeng er nok blir jo veldig søkt synest jeg derfor vil andre aspekter med selve laget/spillet faktisk ha en vesentlig innvirkning på om supporterene er fornøyde eller ei slik som f.eks. måten laget vinner kampene på.

Men dette er nå bare min mening om saken.

tormi

SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

DangerousDan

Dette er jo en ærlig sak Ken,- men det virker (og det kan godt hende at jeg misforstår) som du mener Brann ikke spiller underholdende nok?
Du får det til å høres ut som vi har Bjørnebye på backen, Leo som indreløper og Jostein Flo på topp hvis du forstår meg.
I den analogiens skygge er jo fundamentalt uenig med deg.
Vi har sammen med Stabæk levert tippeligaens beste/mest underholdende spill over 2 sesonger nå, og jeg synes det er fantastisk!
Dette er også en av grunnene til at jeg er pro Mjelde.
Vi kunne kanskje sittet med flere titler med en kynisk trener med bedre defensiv organisering etc - men det ønsker jeg ikke nødvendigvis.
I så måte er jo vi 2 helt enig.
Sk Brann leder serien, med spill som i alle fall varmer meg - noe det jevnt over (med åpenbare unntak) har gjort over lang tid nå.

Slik vil jeg ha det!

KenFeltZ

Quote from: "DangerousDan"Dette er jo en ærlig sak Ken,- men det virker (og det kan godt hende at jeg misforstår) som du mener Brann ikke spiller underholdende nok?
Du får det til å høres ut som vi har Bjørnebye på backen, Leo som indreløper og Jostein Flo på topp hvis du forstår meg.
I den analogiens skygge er jo fundamentalt uenig med deg.
Vi har sammen med Stabæk levert tippeligaens beste/mest underholdende spill over 2 sesonger nå, og jeg synes det er fantastisk!
Dette er også en av grunnene til at jeg er pro Mjelde.
Vi kunne kanskje sittet med flere titler med en kynisk trener med bedre defensiv organisering etc - men det ønsker jeg ikke nødvendigvis.
I så måte er jo vi 2 helt enig.
Sk Brann leder serien, med spill som i alle fall varmer meg - noe det jevnt over (med åpenbare unntak) har gjort over lang tid nå.

Slik vil jeg ha det!


Brann leverte våren 2006 den beste fotballen vi har gjort i dette årtusen på samme måte som vi leverte noe av det mest skuffende på høsten 2006.

Iår har Stabæk spilt den beste fotballen mens Brann har variert alt fra det veldig bra til det patetiske slik som mot Lyn. Totalt sett har vel Brann spilt den nest beste fotball iår, hakket bak Stabæk men vi har rett og slett vært dyktigere til å få jevne kamper i vår favør. Denne egenskapen har ikke nødvendigvis noe med selve kvaliteten i spillet men er en nødvendig faktor for ett lag som skal vinne serien og dette gjør oss til Norges beste lag for tiden.

Brann har som sagt utvilsomt spilt mye bra fotball iår og kanskje den beste kampen igår men vi har vært ujevne i prestasjonene og vi har heller på langt nær ikke fått ut hele potensialet som ligger i laget. I den forstand er det en bra prestasjon å likevel lede Tippeligaen. Det jeg sier er vel at jeg tror nettopp det at Brann ikke har fått ut hele potensialet sitt og har på sett og vis underprestert i flere kamper basert på kvalitetene vi har i laget gjør at en god del er missfornøyde med Mjelde/laget. I forhold til dette så mener jeg at om vi hadde fått ut maks potensiale i laget men likevel hadde hatt noen færre poeng så hadde ikke det nødvendigvis betydd at Mjelde hadde fått enda flere motstandere av den grunn. Med andre ord så tror jeg mye av missnøyen med Brann/Mjelde skyldes at folk forventer mye mer av laget rent underholdings og kvalitetsmessig. Kanskje det er en urettferdig holding overfor Brann/Mjelde eller kanskje ikke. Det at man taper 6-0 mot Lyn og blir rundspilt mot Viking borte både i serie og cup uten å egentlig ta noe lærdom av det. At vi blir totalt utspilt borte mot Sandefjord og det at vi ikke ofte nok klarer å totalt dominere kamper vi burde er for mange tungt å godta. Det er på mange måter ikke godtatt av en serieleder å fremstå slik og hvis vi da putter på at Brann ikke alltid spiller like bra fotball som man kunne ønske/forvente så blir det fort støy. Måten å vinne/tape kamper på har i mine øyne en mye større innvirkning enn kanskje man skulle tro. Så de som sitter antall kamper vunnet langt fremfor underholdingsverdien lurer nok bare seg selv når det kommer til stykket.

Brann har spilt bra fotball iår men de har også vist skamfulle prestasjoner som burde omtrent være umulig å få til med det laget vi besitter. Jeg vil se spillere som blør for drakta slik som Hasund da han løpte rundt som en mummi iført full hodebandasje men nektet å gå av banen. Når spillere ikke løper eller virker å bry seg nevneverdig om resultatet så sier det meg noe om at sjelden i klubben ikke er det den burde. Måten vi fremsto mot Lyn i 6-0 tapet var en tankevekker. At Brann stort sett har sovet i en håndfull 1.omganger sier sitt. Når Viking rundspiller oss og Brann løper på 60% maskin og ikke klarer å skru på bryteren iløpet av 90 min. Det å løpe er jo det enkleste i verden. Det er liksom ikke snakk om å evne teknisk eller taktisk. 100% innsats og blø for drakta da ha man sjel og kan stå igjen som en verdig taper i det minste. Jo bedre lag, jo høyere forventinger. Brann har kun delvis levd opp til forventingene men leder likevel fortjent Tippeligaen. Men hadde Brann fått ut maks potensiale underholdingsmessig så hadde mange flere slått seg til ro med situasjonen og ikke klaget så mye på Mjelde og co.

Brannmus

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5606

Sjöhage er fornøyd med sin første Brannkamp og håper på å få sjansen igjen allerede mot Vålerenga.

eivhelle

Quote from: "KenFeltZ"
Brann leverte våren 2006 den beste fotballen vi har gjort i dette årtusen på samme måte som vi leverte noe av det mest skuffende på høsten 2006.


Ikke enig med deg der. Det er 2005 du burde snakket om nå. Storspill på vårsesongen, med høydepunktet da Lillestrøm ble knust på stadion 16. mai, etterfulgt av en høstkollaps som får 2006 til å se ut som en bagatell i sammenligning. Hadde Brann hatt like bra høstsesong i 2005 som i 2006 kunne vi vært seriemestere i 2005.

jako

Quote from: "eivhelle"
Quote from: "KenFeltZ"
Brann leverte våren 2006 den beste fotballen vi har gjort i dette årtusen på samme måte som vi leverte noe av det mest skuffende på høsten 2006.


Ikke enig med deg der. Det er 2005 du burde snakket om nå. Storspill på vårsesongen, med høydepunktet da Lillestrøm ble knust på stadion 16. mai, etterfulgt av en høstkollaps som får 2006 til å se ut som en bagatell i sammenligning. Hadde Brann hatt like bra høstsesong i 2005 som i 2006 kunne vi vært seriemestere i 2005.


2005: vår=24 poeng høst=13 poeng
2006: vår=28 poeng høst=18 poeng
24+18=42 poeng => 5 plass

Correct me if I am wrong

Ellers er jeg enig i at vårsesongen 2005 bød på mye fint Brannspill, men det gjorde vår + sommer 2006 også. Men da mye pga Miller selvsagt.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

eivhelle

Quote from: "jako"
Quote from: "eivhelle"
Quote from: "KenFeltZ"
Brann leverte våren 2006 den beste fotballen vi har gjort i dette årtusen på samme måte som vi leverte noe av det mest skuffende på høsten 2006.


Ikke enig med deg der. Det er 2005 du burde snakket om nå. Storspill på vårsesongen, med høydepunktet da Lillestrøm ble knust på stadion 16. mai, etterfulgt av en høstkollaps som får 2006 til å se ut som en bagatell i sammenligning. Hadde Brann hatt like bra høstsesong i 2005 som i 2006 kunne vi vært seriemestere i 2005.


2005: vår=24 poeng høst=13 poeng
2006: vår=28 poeng høst=18 poeng
24+18=42 poeng => 5 plass

Correct me if I am wrong

Ellers er jeg enig i at vårsesongen 2005 bød på mye fint Brannspill, men det gjorde vår + sommer 2006 også. Men da mye pga Miller selvsagt.


Grunnen til at jeg skrev "kunne vært seriemester" er basert på hvordan vi spillte og ikke nødvendigvis på poengfangsten. Og i 2005 kom nedturen etter at Andresen og Sæternes ble skadet og Kvisvik solgt og da var det vel ikke mange poeng som ble sanket i det hele tatt. Et annet poeng med 2005 er at Start og enga som tok de to første plassene begge avsluttet elendig. Alt burde derfor ligget til rette for gull det året hvis ikke Brann hadde kollapset fullstendig på høsten.

Et annet poeng er at Brann fikk mye dårligere uttelling for bra spill i vårsesongen 2005 enn det de har fått de siste to sesongene. Men så var det for så vidt sånn at 2005 sesongen var preget av til tider alt for sterk offansiv satsing som gav mange baklengsmål.

Brann&Bergen<3

Quote from: "Brannmus"http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5606

Sjöhage er fornøyd med sin første Brannkamp og håper på å få sjansen igjen allerede mot Vålerenga.


Han bør jo fa sjansen då, så vidt jeg vet så er ikke forsvaret til vif av det raskeste slaget.

Brannmus

Johnsen(?) og Wæhler(?) slår meg ikke som de raskeste typene, selv om de nok ikke er så treig som jeg tror.

Tror nok eneste måten Sjöhage får spilletid i denne kampen på er om vi har en rimelig solid ledelse på slutten. Tror ikke han blir satt inn om vi jager mål og VIF bare ligger bakpå og forsvarer seg. Da er det nok en høy Bjørnsson som kommer inn som target man.

dudo

Både Johnsen og Wæhler er nok av de raskeste stopperene i TL, og kanskje det raskeste stopperparet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Stopperparet til Vif er det desidert raskeste paret i serien. Utrolig hvordan Johnsen har klart og opprettholde farten,alder og skader tatt i betraktning.

kih

Quote from: "jako"
24+18=42 poeng => 5 plass

Correct me if I am wrong


tja.. det hadde vel holdt til en 4 plass :)

Kjell249

Quote from: "jako"
Quote from: "eivhelle"
Quote from: "KenFeltZ"
Brann leverte våren 2006 den beste fotballen vi har gjort i dette årtusen på samme måte som vi leverte noe av det mest skuffende på høsten 2006.


Ikke enig med deg der. Det er 2005 du burde snakket om nå. Storspill på vårsesongen, med høydepunktet da Lillestrøm ble knust på stadion 16. mai, etterfulgt av en høstkollaps som får 2006 til å se ut som en bagatell i sammenligning. Hadde Brann hatt like bra høstsesong i 2005 som i 2006 kunne vi vært seriemestere i 2005.


2005: vår=24 poeng høst=13 poeng
2006: vår=28 poeng høst=18 poeng
24+18=42 poeng => 5 plass

Correct me if I am wrong

Ellers er jeg enig i at vårsesongen 2005 bød på mye fint Brannspill, men det gjorde vår + sommer 2006 også. Men da mye pga Miller selvsagt.


Ok, jeg får ta på meg ansvaret da. Tror du Jako at noen av de andre lagene kanskje hadde fått færre poeng hvis Brann hadde fått flere? Eller tenkte du på bonus poeng pga fairplay ;) ?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nesten

Brann er tynt besatt på topp ja. Som en sa er EN skade nok til å ødelegge allt antageligvis. Sjøhage bør vel komme inn tidligere, Armann passer ikke inn på 0-4 azza , men når motstanderen leder eller det er u.
Mot VIF bør Sjøhage uansett stilling få mer enn 1 minutt.
Brann har jo ingen tanksenter og skulle en av kjappfotkameratene bli skadet har de likevel en igjen.
Huseklepp har jeg glemt for godt, han kan selges om et par uker.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

tauraren1

ordan har "vi" det i dag da?

Chrisstah

Quote from: "tauraren1"http://fotball.bt.no/eliteserien/article86915.ece


QuoteDet er helt tydelig en bra klubb som tar seg godt av spillerne.


tyder på at det i media er veldi oppskrytt.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Klaus_Brann

Tenkte på det samme. Men Mjelde-haterne klarer sikkert å mene på at det skyldes at han ikke har vært lenge nok i klubben!At han ikke kjenner Mjelde godt nok enda, men tidsnok vil få merke hvor dust Mjelde er...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

jvt10

han kan vell brukes i UEFA-CUP...det  var bare kampen mot carmarthen han måtte stå over sant??

Brannmus

Jepp. klar for neste runde..

Mick

Synes det er teit hvis Sjøhage utelates fra troppen mot VIF, forstår at Bjørnson har en fordel med tanke på at han kan brukes både som spiss og forsvarer, men jeg synes at Sjøhage visste gode takter mot SIF. Han var frisk og hvis han får mer en 1 min på banen tror jeg han kan bevise at han er verdig spillletiden han blir gitt.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Xminator

Det som er teit er reglene til NFF som gjør at Brann må la ham bli hjemme. Han blir nok med over fjellet om noen andre blir syke eller skadet. Akkurat nå er han helt på bunnen av hierarkiet i Brannstallen. Under Huseklepp. Under Fakiri. Under Bakke.

Det han viste mot Aalesund sa meg at dette er en spiller som vil trenge tid. Om han noen gang slår til.

Nesten

At Mjelde utelater ham viser hvor ekstremt svak MIM er taktisk.
Skal vi se hvor mange innbyttere er lov da? 5 ikke sant ?
Det er 16 i tropp det. Hvis Sjøhage blir med til oslo som den 17 mann kan MIM se an.
Benken bør inneholde :
1 keeper
2 forsvarer
3 midbanespiller
4 spiss
5 valgfri

Da bør det være mulig å ha ham med.
Thorbjørnsen,Dahl, Fakiri, Bjørnsson og Sjøhage hvis Solli er syk
Hvis Solli er firsk blir det slik :
Thorbjørnsen, Dahl, Solli, Bjørnsson og Sjøhage
Full dekning og man ivaretar behovet for å ha med en høyvokst fyr som Armann uansett. Det er bare å bestille en extra flybillett. Den overflødige må på tribunen. Nei, Mjelde er nok for taktisk svak for dette nivået synes jeg. Det går bare ikke aan å ikke ha med bakromsreservespisser i en tropp.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

sydnes76

Idè å bare la være å kommentere?

Brannmus

Quote from: "sydnes76"Idè å bare la være å kommentere?

hehe.. Det var det jeg tenkte i hvert fall.. Litt stolt over at jeg var sterk nok til akkurat det.. ;0)

dudo

Få det ut, gutter, få det ut!

I NORGE ER HAR MAN 7 INNBYTTERE! Til opplysning kan jeg føye til at man benytter 11 utespillere og offside. Lurer du på mer kan du sikkert spørre terapeuten din.

dudo
-fyllasyk og gretten
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Fabregas

Quote from: "Nesten"At Mjelde utelater ham viser hvor ekstremt svak MIM er taktisk.
Skal vi se hvor mange innbyttere er lov da? 5 ikke sant ?
Det er 16 i tropp det. Hvis Sjøhage blir med til oslo som den 17 mann kan MIM se an.
Benken bør inneholde :
1 keeper
2 forsvarer
3 midbanespiller
4 spiss
5 valgfri

Da bør det være mulig å ha ham med.
Thorbjørnsen,Dahl, Fakiri, Bjørnsson og Sjøhage hvis Solli er syk
Hvis Solli er firsk blir det slik :
Thorbjørnsen, Dahl, Solli, Bjørnsson og Sjøhage
Full dekning og man ivaretar behovet for å ha med en høyvokst fyr som Armann uansett. Det er bare å bestille en extra flybillett. Den overflødige må på tribunen. Nei, Mjelde er nok for taktisk svak for dette nivået synes jeg. Det går bare ikke aan å ikke ha med bakromsreservespisser i en tropp.

Knasen

helt riktig å la han vente, og han har ikke noe imot å vente heller...hvis man skal stole på avisene da :)

Det høres ut for meg det er en spiller som vet hva han står for, og vet at han trenger tid for å bli klar, selv om han synes han er sånn nesten klar.

dudo

Han fremstår som veldig profesjonell i media ja. Jeg har heller ikke hørt noe om noe syting etter benketilværelsen i Sverige, så det lover jo bra.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Northside

Så fyren på trening i dag, var ikke videre overbevisene. Han virket heller ikke særlig ivrig i dag, rett og slett lite motivert, eller sliten og trøtt.

Utenom det så var humøret på topp hos laget.

Kagain

Jeg liker å leke Nostradamus. Jeg ser at Helstad begynte å hinke litt mot slutten av første omgang VIF - Brann. Om han nå må gå ut hadde det vært artig om Sjöhage kom inn og scorte vinnermålet. Da hadde han vel vært sikret legendestatus?

Go Up