• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sjøhage!

Started by tormi, July 06, 2007, 13:04:11 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

tormi

Synes det er litt teit med en tråd som heter: "Sjøhage på vei til Brann"

Nå er han klar for Brann så kanskje videre diskusjoner bør taes her? Om dere mener det er feil steng og brenn tråden!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Brannmus

Spørsmål: Er Sjöhage spilleren vi trenger for å lykkes på bortebane?

Brann kommer etter alle solemerker til å fortsette med sin defensive taktikk på bortebane og fokusere på overganger. Er da en spiller som Sjöhage, med en ekstrem fart det vi trenger for å endelig lykkes?

Leser at RBH beskriver at Sjöhages fart gir Branns angrep en ny dimensjon. Dette tolker jeg dit hen at han er vesentlig raskere enn Thorstein (som ikke akkurat er treg).

Xminator

La oss vente til han får vist ferdighetene sine. Vi vet jo ikke om han har samme aggresivitet som Memelli eller den noe avslappede holdningen til Helstad. Liker han å bevege seg mot ball som Winters eller snike på offside-grensen som Helstad. Kompenserer han for manglende høyde som Sigurdsson eller blir han for feig i luftspillet som Helstad? Mange spørsmål få svar.

Corran

Han ble jo beskrevet som hardtarbeidende og han sa selv at svakheten var hodespillet så det måtte han forbedre

Så der fikk du noen svar i alle fall
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

tormi

SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Manx

I disse dager da talentutvikling er ett hett tema er det jo bemerkelsesverdig å se hva ett av sveriges største spisstalenter går for i forhold til norske talenter. Vi betalte vel 2-3 millioner for Sjøhage, men to norske midtstopper talenter (som vanligvis koster mindre) har gått fra adecco ligaen til tippeligaen for mellom 5-6 millioner hver, det siste året.

Har stor tro på Sjøhage, spillere med ektreme ferdigheter er alltid bra, i dette tilfelle fart. Vi har sett mange spillere slå gjennom i år med fart som den største styrken. Så det kan bli morsomt på stadion fremover.
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Mick

Quote from: "Xminator"La oss vente til han får vist ferdighetene sine. Vi vet jo ikke om han har samme aggresivitet som Memelli eller den noe avslappede holdningen til Helstad. Liker han å bevege seg mot ball som Winters eller snike på offside-grensen som Helstad. Kompenserer han for manglende høyde som Sigurdsson eller blir han for feig i luftspillet som Helstad? Mange spørsmål få svar.


Blir sagt  at han er en kryssning mellom Helstad og Winters, rask og gjennombruddshissig, men også god til og møte/når han får ballen på fot. Det jeg er spent på er kvalitetene på løpene hans, fart er ikke alt hvis man ikke kan bruke den riktig. Ellers er han ikke veldig sterk eller høy, så en stor duellspiller er han nok ikke.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Knasen

han er jo bare 20 år og lærer sikkert fort. Er glad vi fikk han nå, sånn at de kan drive å spille med han hver dag, og Mjelde og de andre guttene kan hjelpe han på noen små ting, og Han kan vise de noen ting som han har lært.

Er veldig spent på hvordan dette blir når han endelig kommer utpå. Kommer han til å være en som kommer i de siste 20min av kampen og løfter laget med å løpe livet av seg for å få inn det viktige målet. Kanskje han får begynt fra start. Hmm, blir spennende :)

Nixon

Quote from: "Xminator"Vi vet jo ikke om han har samme aggresivitet som Memelli eller den noe avslappede holdningen til Helstad.


20 år eller ikke. En spiller som halve Allsvenskan er ute etter må regne med å ha litt forventninger på seg. Jeg er meget spent!

Og jeg håper for guds skyld at dette er eneste gang Memelli blir nevnt i sammenheng med Sjöhage...
Rød makt på Hansa


RC

Quote from: "tormi"


Hvilken link?

Brannmus

Gå inn på www.sjohage.com og du finner den på bunn av hovedsiden under Media..

Nightfox

Nå har han faktisk skrevet nyhetssak om at han reiser.

Lurkin

Han virker ganske oppegående (for å være svensk). Forhåpentligvis slipper vi å se han på byn så altfor ofte.
Berømte Brann fra Bergen

Nixon

Elfsborg kommer alltid att ha en stor plats i mitt hjärta.....
kommer alltid att komma ihåg alla bra minnen jag har fått, och det bästa med allt, att ta hem guldet dit det skulle!!


Ta hem guldet. Er det et uttrykk i Sverige også, eller noe han plukket opp i løpet av kampen mot Tromsø?:)
Rød makt på Hansa

Nightfox

Gulde skal hem, hem til Borås, guldet skal hem...

ElskerBrann

Noen som har peil på når han ankommer Bergen? Og når hans første trening blir?
-:En, to, tre på det fjerde skal det skje, Bergen By skal brenne på ny:-

Brannmus

Han ankommer Bergen 11. juli.. Er vel ikke usannsynlig at det er da Brann reiser på treningsleir i Florø..

Nixon

Han debuterer forhåpentligvis mot Aalesund 15. juli.
Rød makt på Hansa

naitsirk

han burde kanskje endra framsida si:)
gult minner fryktelig om eit stygt lag

TheRock

Quote from: "Nixon"Elfsborg kommer alltid att ha en stor plats i mitt hjärta.....
kommer alltid att komma ihåg alla bra minnen jag har fått, och det bästa med allt, att ta hem guldet dit det skulle!!


Ta hem guldet. Er det et uttrykk i Sverige også, eller noe han plukket opp i løpet av kampen mot Tromsø?:)

Med tanke på stemningen mot Tromsø skulle jeg tro det første...

Xminator

Hva var egentlig galt med stemningen mot Tromsø? La meg gjette, du stod med armene i kors, holdt kjeft og ristet på hodet over at ikke de andre 16499 kunne gjøre noe for å underholde deg.

Nixon

Så så, stemningen mot Tromsø var litt kollektivt avventende. Noe som har vært en trend i år. Og sant å si lurer jeg litt på hva som skjer hvis vi vinner serien. Vi har jo alle innbilt oss at da vil det bli sydlandske scener i Bergen som ingen har sett i Norge hverken før eller siden. Men med denne det-skulle-bare-mangle-innstillingen som mange har er det ikke sikkert det blir så fantastisk feiring.
Rød makt på Hansa

TheRock

Quote from: "Xminator"Hva var egentlig galt med stemningen mot Tromsø? La meg gjette, du stod med armene i kors, holdt kjeft og ristet på hodet over at ikke de andre 16499 kunne gjøre noe for å underholde deg.

Sang med på så godt som alle sangene, inkludert "Vi skal vinne" :wink:

For å komme tilbake på topic så er jeg utrolig spent på denne spilleren. Klippet på hjemmesiden hans gjør meg mer og mer spent på å få se han live. Ikke bare slår han tunnel, men han holder jo en syk fart i forkant av tunnelen, når han tar igjen forsvarsspilleren.

Gepard

Det klippet der kan nok gi litt urealistiske forventninger ;)

Hna er ikke en spesielt teknisk spiller selv om det kan se slik ut i den videoen...

Men hurtigheten er defintivt der, så klarer han å bruke den riktig, så kan det bli gode greier. Men la oss nå ikke forvente at han skal dominere fra første spark på ballen. Og la han bomme noen sjanser før man begynner å synge på Huseklepp eller hvem nå det skulle være...

Brannmus

Det har vært skrevet mye om farten til godeste herr Sjöhage.
Jeg fant faktisk et konkret tall på hvor rask han er nå, men hva det innebærer er jo helt umulig å si egentlig:
QuoteSnabbaste ryck: 29.2 km/t

Tallet er hentet fra denne sesongen, så grunnlaget er jo som kjent ikke det største. Det er nok også kanskje forklaringen på hvorfor han sammenlignet med mange andre ikke er noe spesielt rask.

29.2 km/t blir slått av veldig mange nemlig, blant annet Bernt Hulsker.. Usj.. Noen spillere har klokket inn til rundt 35 km/t på denne målingen. Mulig noen har vært enda raskere enn dette også. Har ikke giddet å sjekke mer enn et lite representativt utvalg.

Hadde selvføgelig vært mer interessant å se en måling fra fjoråret hvor det var et litt større utvalg av kamper, men har ikke klart å grave det opp. Ser ut til at målingene begynte denne sesongen.

Tall funnet i linkene på denne saken:
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,797749,00.html

og her:
http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/822_normal.html -> under Zoom-servicen.

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"Så så, stemningen mot Tromsø var litt kollektivt avventende. Noe som har vært en trend i år. Og sant å si lurer jeg litt på hva som skjer hvis vi vinner serien. Vi har jo alle innbilt oss at da vil det bli sydlandske scener i Bergen som ingen har sett i Norge hverken før eller siden. Men med denne det-skulle-bare-mangle-innstillingen som mange har er det ikke sikkert det blir så fantastisk feiring.


Ja, det kan du jaggu spørre om! Mange tar det som en selvfølge at vi skal vinne serien, og er i harnisk over at vi ligger to poeng bak serielederen ved halvpilt serie. Så dårlig er den prestasjonen, at de forlanger trenerens hode på et fat. Men det blir nok en liten markering i kjelleren på Fotikken når seriegullet er bekreftet i avisen mandag 5. november.
Legg ned hele klubben!

Brannmus

Fant noen videoer med godeste Sjöhage:

http://www.youtube.com/watch?v=OlyCrf_2i_o
Samling av Sjöhage-scoringer

http://www.youtube.com/watch?v=mHmTOjOhwx0
Drøye tre minuter inn i videoen. Tupper ballen over streken. Ekte måltyv..

dudo

Man kan like mål nr to i den første linken!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tr0Ndemann

Quote from: "dudo"Man kan like mål nr to i den første linken!


Liker det bedre om han gjør det på Stadion! :)
What a waste of council tax, we paid for your hats!

FeltZ4ever

Quote from: "naitsirk"
gult minner fryktelig om eit stygt lag


Ja,jeg også har alltid hatet Brasil...
Den e' Bruun...

ChRiStEr87

Quote from: "FeltZ4ever"
Quote from: "naitsirk"
gult minner fryktelig om eit stygt lag


Ja,jeg også har alltid hatet Brasil...


Hater alt som ikke er rødt jeg;)
roppen er i Stavanger, men hjerte er fra Bergen.

tr0Ndemann

Quote from: "ChRiStEr87"
Quote from: "FeltZ4ever"
Quote from: "naitsirk"
gult minner fryktelig om eit stygt lag


Ja,jeg også har alltid hatet Brasil...


Hater alt som ikke er rødt jeg;)


Hvorfor alt dette hatet?

Forøvrig er jeg enig.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

jako

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Xminator"Vi vet jo ikke om han har samme aggresivitet som Memelli eller den noe avslappede holdningen til Helstad.


20 år eller ikke. En spiller som halve Allsvenskan er ute etter må regne med å ha litt forventninger på seg. Jeg er meget spent!

Og jeg håper for guds skyld at dette er eneste gang Memelli blir nevnt i sammenheng med Sjöhage...


Etter sigende så er jo halve eliteserien ute etter Huseklepp også. Bare en tanke for de som ikke liker Huseklepp.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

motherfunker

Eg har en svensk kollega som har Elfsborg i sitt hjerte. Han ble alt annet enn glad da han forstod at klubben sin har gitt slipp på ham. Det er jo bra for oss!
quot;Fighting for freedom, is like fucking for virginity" -SAFT-

Xminator

Quote from: "jako"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "Xminator"Vi vet jo ikke om han har samme aggresivitet som Memelli eller den noe avslappede holdningen til Helstad.


20 år eller ikke. En spiller som halve Allsvenskan er ute etter må regne med å ha litt forventninger på seg. Jeg er meget spent!

Og jeg håper for guds skyld at dette er eneste gang Memelli blir nevnt i sammenheng med Sjöhage...


Etter sigende så er jo halve eliteserien ute etter Huseklepp også. Bare en tanke for de som ikke liker Huseklepp.

Lurkin

Noen som vet om gutten spilte borte mot AIK i dag? Endte 1-0 til våre venner i Elfsborg.

Joakim reddet forresten opprykk for Reading på FM06, som om det skulle ha noe å si.. (regn + ferie, du vet).
Berømte Brann fra Bergen

Snublefot

Quote from: "Lurkin"Noen som vet om gutten spilte borte mot AIK i dag? Endte 1-0 til våre venner i Elfsborg.

Joakim reddet forresten opprykk for Reading på FM06, som om det skulle ha noe å si.. (regn + ferie, du vet).


Brann tok gull og Lillestrøm rykket ned første sesongen min på FM nå, (nei, jeg styrte ikke brann, men aston villa)

sjøhage er såklart kjøpt inn til villa=)

Brann på topp og lsk ned.. livet hadde vært herlig=)

dudo

Ah, et forum av likemenn! ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lurkin

Man lærer å leve i regnet, i motsetning til disse østlendingene som syter og klager etter noen oversvømmelser.

Meeeen.. ingen som vet om han spilte i går?
Berømte Brann fra Bergen

dudo

Tviler, synes å huske å ha lest at han kom til Bergen i går?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nightfox

var ikke det den 12. Juli da? Uansett gjorde han ikke det. Jeg tippet på kampen, og da så jeg på lagoppstillingen at han ikke var blandt de 11 som startet. Målscorer var Stefan Ishizaki. Skal nevnes at det gikk til helvete med tippingen, men var ikke så mye det sto om..

dudo

Kan godt være 12., jeg har bare fått det for meg at det var 9. det var snakk om. Ikke at det gir så mye mening, alle er vel på ferie?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Han er jo allerede Brannspiller uavhengig av når han kommer til Bergen. Så noen kamp spilte han nok ikke.

gunkar

IF Elfsborg  
30. Johan Wiland  
5. Martin Andersson  
22. Andreas Augustsson  
4. Johan Karlsson  
11. Daniel Mobaeck  
24. Stefan Ishizaki  
8. Anders Svensson  
6. Daniel Alexandersson 92'
14. Denni Avdic  
17. James Keene  
9. Mathias Svensson 82'

Avbytare  
1. Abbas Hassan  
18. Marcus Falk-Olander  
2. Mathias Florén  
20. Emir Bajrami 82'
21. Leandre Griffit 92'

Ha spilte ikke!
rann, Brann og bare Brann

Brannesen

Jeg var på AIK - Elfsborg igår...ingen sjøhage å se! Jævli kjedelig kamp...allsvenskan er ikke noe som helst bedre enn den norske serien! Aik-fansen var mange, men det var like kjedelige som å kamp fra åråsen! Nesten ingen av sangene støttet laget sitt eller disset motstanderen...bare masse shalalala og uendelig mange trommeslag. Men nok om det...sjøhage vil få seg et sjokk når det gjelder elfsborgfansen iforhold til brannfansen - telte 23 elfsborgfans på kampen!
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

Nixon

Brann reiser til Sunnfjord i morgen. Jeg regner med at Sjöhage er i byen og er klar til å være med.
Rød makt på Hansa

Manx

http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1213426.ece

Dette er det vel ikke behov for lengre, vi trenger Sjøhage som spiss nå som bengt har stukket!!
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Brann_Askøy

Jeg gleder meg virkelig til Sjøhage debuterer for Brann. En ung spiller, med stor fart kan være nettopp det vi trenger nå. Det er sagt mye om Sjøhage, mest negativt, men jeg har troen på denne mannen :D

Brannmus

Jeg syntes ikke det har vært sagt mye negativt om han. Jeg har stort sett lest folk som enten gleder seg til å se han i aksjon og som tror han blir en hit, eller folk som er vil avvente litt med å komme med en dom til de har sett han spille. Noe som er helt greit mener jeg. Syntes ikke det er negativt.

At mange i frustrasjon og fortvilelse over at Bengt forsvinner begynner å henvise til han som en benkesliter og umerittert spiller kommer heller av skuffelsen over at Sæternes forsvinner enn mangel på tro på Sjöhage.

tauraren1

Quote from: "Brann_Askøy"Jeg gleder meg virkelig til Sjøhage debuterer for Brann. En ung spiller, med stor fart kan være nettopp det vi trenger nå. Det er sagt mye om Sjøhage, mest negativt, men jeg har troen på denne mannen :D

Negativt?? hva da? hele sverige har jo vert ute etter han,og elfborg supporterene fortviler!
ordan har "vi" det i dag da?

Brann_Askøy

Quote from: "tauraren1"
Quote from: "Brann_Askøy"Jeg gleder meg virkelig til Sjøhage debuterer for Brann. En ung spiller, med stor fart kan være nettopp det vi trenger nå. Det er sagt mye om Sjøhage, mest negativt, men jeg har troen på denne mannen :D

Negativt?? hva da? hele sverige har jo vert ute etter han,og elfborg supporterene fortviler!


Har jeg bæsjet på leggen kanskje?  :P
Mener å ha hørt at det var så stor misnøye med dette kjøpet, men kan være jeg har mugg i ørene ;)

Brannmus

Du kan i hvert fall lese gjennom alle innleggene i tråden og se hva du syntes..

Nightfox

En ting som jeg egentlig lurer veldig på, og som er veldig vesentlig. Vi har jo allerede to spisser som overhodet ikke har noen forståelse for denne regelen, så det er best å spørre:

Vet Sjøhage hva offside er??

Brannmus

I Sverige spiller de uten offside og med flygekeeper, så jeg antar at han ikke vet noe om dette..

dudo

Hva?? Også har han bare scoret 10 mål på 50 kamper?!?!

Katta i sekken!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

http://fotball.bt.no/eliteserien/article85320.ece

Sjöhage på treningsleir. Hovedrollen hans skal visst være å bidra med ungdommelig entusiasme - hva enn det skal bety. Fett å betale 2,5 mill for det... ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

naitsirk

odense betalte 2,5 mill for gammalt pågangsmot:)

Nixon

Quote from: "dudo"http://fotball.bt.no/eliteserien/article85320.ece

Sjöhage på treningsleir. Hovedrollen hans skal visst være å bidra med ungdommelig entusiasme - hva enn det skal bety. Fett å betale 2,5 mill for det... ;-p


Du hadde ikke fått mye norsk ungdommelig entusiasme for den prisen!:)

Jeg er meget spent på denne spilleren. Får håpe han får spille litt der oppe.
Rød makt på Hansa

Nightfox

Blir morsomt når sjøhage spør mjelde om han kan komme inn under Brann - Stabæk, og Mjelde ser rart på han og sier at han er kjøpt inn kun for å spre ungdommelig entusiasme, og ikke for å spille..

m0rten

Haha:P men,  eg synes brann bør sitte igang sjøhage og hellstad på topp, haha, d blir jo reine fartstest for forsvaret ;) hehe...

I tillegg har også winters sagt han stikker, så, hvorfor trene inn über mye samspill om sjøhage viser seg og være god nok :D

elns;P kl e 0200 lix

Nightfox

Noe som igjen tilsier at linjemannen kommer til å tré av med flagget til topps i ca hver eneste gjenværende kamp.. Hurra for 17. Mai...

C@Bøe_79

Quote from: "Brannmus"Spørsmål: Er Sjöhage spilleren vi trenger for å lykkes på bortebane?

Brann kommer etter alle solemerker til å fortsette med sin defensive taktikk på bortebane og fokusere på overganger. Er da en spiller som Sjöhage, med en ekstrem fart det vi trenger for å endelig lykkes?

Leser at RBH beskriver at Sjöhages fart gir Branns angrep en ny dimensjon. Dette tolker jeg dit hen at han er vesentlig raskere enn Thorstein (som ikke akkurat er treg).


Sjøhage har 2,7 sekunder som rekord på 30m..
Helstad`s rekord på 40m er 4,7..
Ergo vil det i teorien si at Sjøhage har 2sekunder på seg på 10m til å slå Helstad, og når mannen alt er i gang vil jeg tro at han gjør det med god margin..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

naitsirk

så då springer han 100 meter på under 9 sek!

Falkman

Quote from: "naitsirk"så då springer han 100 meter på under 9 sek!


et godt poeng.. mulig Asafa Powell klarer 30 meter på 2,7 sekunder.. men det e isåfall de siste 30 meterene han løper av en 100-meter. fra startblokkene  e det umulig.

Corran

Quote from: "naitsirk"så då springer han 100 meter på under 9 sek!

Ja for de klarer å holde samme farten fra start til mål på 100 meter
Med den logikken bruker jo Sjøhagen 270 sekunder på 3000 meter og det er vel ca 3 minutter raskere verdensrekorden
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Manx

n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Speedy

Quote from: "naitsirk"så då springer han 100 meter på under 9 sek!


Grunnen til at de måler 40meter er fordi det er sånn ca så fort man greier å nå maksfart. Ingen fotballspillere greier å sprinte 100 meter i maks fart.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

tauraren1

Quote from: "Manx"

Så i en eller annen svensk internett avis (har leitet finner det ikke igjen) at han var den aller aller raskeste i allsvenskan!
ordan har "vi" det i dag da?

Baunebob

Hadde vært artig å sett en video av frekvensen når han løper max !

C@Bøe_79

Quote from: "Manx"


Jeg kom med tall som de leste opp på Tv2 Sporten...
Skal se om jeg finner det igjen..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

KEO

Tror det er viktig å ta med at 2.7 sek på 30 meter er fra han har nesten topp fart og ut. Det er ikke en Mann i verden( sdetkal ikke sette penger på ) som kan starte på 0 og løpe 30 meter på 2.7 sek. Da bør du seriøst skifte sport. 2.7 sek på de første 30 tilsvarer en 60 meter på ca 5 blank og det er jo en knusende verdensrekord. Og er du gått nok trent så kommer du jammen inn på ca 9 blank på 100 meteren.
Nu kør vi!

Brannmus

Da er i hvert fall vår svenske venn i gang.. Første scoring notert, og en målgivende pasning mot Firda-laget og kampen er vel ikke over ennå.

Håper det er noen som tar video der ute. BTV, TV2, TVHordaland.. Hadde vært artig å se målet..

tauraren1

Quote from: "Brannmus"Da er i hvert fall vår svenske venn i gang.. Første scoring notert, og en målgivende pasning mot Firda-laget og kampen er vel ikke over ennå.

Håper det er noen som tar video der ute. BTV, TV2, TVHordaland.. Hadde vært artig å se målet..


TV2 er vel i område for å få Husekleppen til å uttale seg om noe dritt vel?
ordan har "vi" det i dag da?

Brannmus

Godt poeng.. Regner med noen har vært på plass der.. Er jo en god sak med Sjöjages debut i disse tider med agurknytt

Brannmus

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2876527.ece
5-1 seier og BA mener Sjöhage imponerte.. Får se hva de andre avisene sier. Uansett et greit resulat. Typisk tidlig-runde-i-cupen-resultat..

sydnes76

Sjøhage imponerte i 5-1 seieren men det ble med det ene målet og målgivende. Liker det selv om det kun er mot 3 div spillere.

Brannmus

QuoteJoakim Sjöhage debuterte i Brann-drakt med to målgivende og en scoring. Han spilte Gashi gjennom etter bare åtte minutter til 1-0, og satte 3-0 i nettet selv da han kom alene mot keeper etter en halv times spill . Hans andre målgivende kom da han fant Winters foran mål og satte skotten i fin posisjon til å gi laget ledelsen 4-0.

- Det var lett å se at Joakim er en smart spiller. Vi kunne også se at det er en stund siden har har spilt kamper regelmessig. Alt i alt en fin debut, synes Steffensen.

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5574

Corran

Quote from: "sydnes76"Sjøhage imponerte i 5-1 seieren men det ble med det ene målet og målgivende. Liker det selv om det kun er mot 3 div spillere.

Det var 2 målgivende så da var han i alle fall direkte involvert i 3 av 5 mål og det er jo bra
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

Spiller neppe fra start så lenge Winters og Helstad er klare, han sprang seg tross alt tom på en time. Uansett greit å vite at vi har fått en bevegelig spiss. Flott at samarbeided med Winters fungerer, spørsmålet er om han finner bølgelengden med Helstad?

Også greit å se at laget tok tak i en totalt betydningsløs treningskamp mot ett 3.divisjonslag. Jeg tror ikke Firdalaget tok noe lettere på oppgaven enn de lagene vi har møtt i cupen, så at de kjører fra start er positivt.

Er Sjøhage spilleklar til europacupen? Eller er det bare til 1. ordinere runde lagene må melde på spillere?

Corran

Er enig med at Winters og helstad sikkert starter de neste kampene men han kommer sikkert inn når motstanderen er litt slitne i beina for å løpe de i senk Kan bli gøy
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

Spørsmålet er om han er riktig spiss når Brann jager mål mot en motstander som ligger dypt. Om han har smarte løp, så kan jo det tyde på at han kan skape rom for andre spillere. For å løpe lag i senk trenger man normalt noe bakrom.

Mick

Quote from: "Xminator"Spørsmålet er om han er riktig spiss når Brann jager mål mot en motstander som ligger dypt. Om han har smarte løp, så kan jo det tyde på at han kan skape rom for andre spillere. For å løpe lag i senk trenger man normalt noe bakrom.


Det blir vanligvis rom når forsvarsspillerne er slitne. Det gjøres også større markeringsfeil mot slutten av kampen.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

thesevs

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Brannmus

Ingenting overraskende her egentlig.. For det meste det vanlige svada som man forventer, men så lenge han ikke tror han er supermann og tar av etter en kamp mot 3./4. divisjonsspillere så har han bestått den første lille testen.

Nightfox

Hehe.. "Hyfsad avslutare".... uff da.. :P

For dere som ikke forstår så bra svensk betyr det middelmådig/"rusten"...

morten_61

Quote from: "Nightfox"Hehe.. "Hyfsad avslutare".... uff da.. :P

For dere som ikke forstår så bra svensk betyr det middelmådig/"rusten"...


Da bør du lære deg litt bedre svensk, hyfsad er det samme som bra
: )

Nightfox

Quote from: "morten_61"
Quote from: "Nightfox"Hehe.. "Hyfsad avslutare".... uff da.. :P

For dere som ikke forstår så bra svensk betyr det middelmådig/"rusten"...


Da bør du lære deg litt bedre svensk, hyfsad er det samme som bra
: )


tenkte på det rett etter jeg redigerte, men måtte på jobb.. hadde tenkt å redigere det til "akseptabel". men bra betyr det ikke.

Hyfsad er en mellomting mellom svak og bra... derav "rusten" eller under tvil akseptabel.

Ricky

Alle som spiller Hattrick kan jo dette.
Enastående, ypperlig, bra, hyfsad, dålig, usel, katastrofal...

morten_61

Quote from: Nightfox
Quote from: "morten_61"
Quote from: "Nightfox"Hehe.. "Hyfsad avslutare".... uff da.. :P

For dere som ikke forstår så bra svensk betyr det middelmådig/"rusten"...


Da bør du lære deg litt bedre svensk, hyfsad er det samme som bra
: )


tenkte på det rett etter jeg redigerte, men måtte på jobb.. hadde tenkt å redigere det til "akseptabel". men bra betyr det ikke.

Hyfsad er en mellomting mellom svak og bra... derav "rusten" eller under tvil akseptabel.[/

Da utfordrer jeg deg til og finne en artikkel, der ordet hyfsad er ment som noe negativt, så kan jeg finne 10 der det  er ment som noe  positivt

Falkman

Quote from: morten_61
Quote from: "Nightfox"
Quote from: "morten_61"
Quote from: "Nightfox"Hehe.. "Hyfsad avslutare".... uff da.. :P

For dere som ikke forstår så bra svensk betyr det middelmådig/"rusten"...


Da bør du lære deg litt bedre svensk, hyfsad er det samme som bra
: )


tenkte på det rett etter jeg redigerte, men måtte på jobb.. hadde tenkt å redigere det til "akseptabel". men bra betyr det ikke.

Hyfsad er en mellomting mellom svak og bra... derav "rusten" eller under tvil akseptabel.[/

Da utfordrer jeg deg til og finne en artikkel, der ordet hyfsad er ment som noe negativt, så kan jeg finne 10 der det  er ment som noe  positivt


svenskene bruker ofte "hyfsad" som et understatement, i en positiv sammenheng. bir omtrent som  om eg skulle sagt at noe "ikkje va så  verst", mens eg egenlig mente at det va veldig bra.

Brannmus

Jeg har alltid tolket Hyfsad som Godkjent. Da som nevnt over, som en understatement.

Så jeg tolker det som at han beskjedent mener at han er en godkjent/grei nok avslutter.

Lilleheil

nå som det har kommet fram at det er en personlighetskonflikt mellom mons og martin, kan jo eg legge til at på Footballmanager 07 opplever eg at Sjøhage misliker Sigursson sterkt... for ikkje håpe dette skjer i virkeligheten også;)

Snublefot

Quote from: "Ricky"Alle som spiller Hattrick kan jo dette.
Enastående, ypperlig, bra, hyfsad, dålig, usel, katastrofal...


You sir!  Are right=)

Lurkin

Quote from: "Lilleheil"nå som det har kommet fram at det er en personlighetskonflikt mellom mons og martin, kan jo eg legge til at på Footballmanager 07 opplever eg at Sjøhage misliker Sigursson sterkt... for ikkje håpe dette skjer i virkeligheten også;)


Han liker Solli på min, så det går vel opp i opp.
Berømte Brann fra Bergen

Tom C

"Liker" liker...? Lange-blikk-i-dusjen liker?
Aldri mer Obos....

Endre

Ser at han fikk 2 i BT for kampen i går.
Lurer på om det er reelt, eller om det er BT som har som mål å sabotere mer for Brann.
Tipper det er det siste, drittavis.

kabelmann

Quote from: "Endre"Tipper det er det siste, drittavis.

Som om ikke Brann klarer det helt utmerket på egen hånd.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

Han var fullstendig usynlig da, så toeren er nok grei.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Quote from: "dudo"Han var fullstendig usynlig da, så toeren er nok grei.


Likevel, når keeperen er fullstendig usynlig får han 5. For å få 2 skal du ha spilt virkelig dårlig. 3 også. Sjøhage spilte til en 4'er. Avisen har nok denne gangen sett litt ekstra etter spilleren og enten gitt en 6-7 eller 2-3 Ingenting imellom. Litt slik BA dømmer Vaagan Moen en karakter lavere enn alle de andre for å lage overskrifter.

tormi

Noe snodig kanskje at mannen ikke engang er i troppen til kampen mot Stabæk? Eller snakker vi her om en ekstremt rolig innlemming i stallen?

Synes det virker veldig snodig jeg da.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Brann&Bergen<3

Quote from: "tormi"Noe snodig kanskje at mannen ikke engang er i troppen til kampen mot Stabæk? Eller snakker vi her om en ekstremt rolig innlemming i stallen?

Synes det virker veldig snodig jeg da.


Må si meg veldig enig i det. Hva er vitsen med å kjøpe spillere som ikke en gang får sitte på benken?

Hansakongen

etter det jeg vet.. er ikke overgangen i orden enda slik det stod i en eller annen avis tidligere denne uken men de satset på å få han klar til denne kampen... det ble lagt merke til at å få en spiller i en utenlansk liga til norge tar lengre tid enn om det hadde vært spillerkjøp innen for landegrensen

dex1974

Gjaldt ikke det bare påmelding til UEFA-cupen da?
Synes det virker meget merkelig at ikke Jokke er med i troppen.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Ricky

Når Sandefjord greide å få Kouakou spilleklar til dagens 3-1-seier over Lyn (han signerte i forrige uke), så regner jeg med at også Sjöhage har sine papirer i orden.
Kouakou trengte jo tross alt også arbeids- og oppholdstillatelse fra UDI, med advokater, NFF-anbefaling og den generelle papirmøllen det medbringer.

Sjöhage signerte jo for snaut tre uker siden, og må vel være klar. Kan ikke skjønne noe annet. Må være andre grunner til at han ikke er på benken, som en småskade eller at Björnsson rett og slett vurderes som et bedre alternativ mot Stabæk. Husker jo hvordan Stabæk noe overraskende spilte skikkelig defensivt i fjor og vi slet med å komme i gode avslutningsposisjoner unntatt på høye innlegg. Var jo også to headinger vi til slutt scoret på.

Xminator

Usikker på om han er spilleklar. NFF rotet med noe papirer tidligere i uken, og det var ikke bare i forbindelse med UEFA-cupen. Walde er jo spilleklar for Brann, så tror det er to forskjellige saker her. Ble vel sagt i en avisen at det hadde å gjøre med at han var utlending.

Det blir rikelig med muligheter for svensken til å vise seg frem. Synd man ikke fikk ham klarert for UEFA-cupen, men det kommer vel en mulighet i 2. kvalikkrunde.

Xminator

QuoteKouakou trengte jo tross alt også arbeids- og oppholdstillatelse fra UDI, med advokater, NFF-anbefaling og den generelle papirmøllen det medbringer.


Ikke nødvendigvis. Spilte han ikke i Danmark? Da har han jo allerede Schengen-papirene i orden.

Luke Skywalker

Mannen er ikke i dagens tropp. Litt irriterende, synest no han kunne fått komme inn på i slutten av kampen. Typisk Mjelde, alltid så snusfornuftig.
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

kabelmann

Sjøhage er spilleklar, men Mjelde foretrekker Winters, Helstad, Bjørnsson og Huseklepp til denne kampen. "Han har vist spennende ting allerede, men vi skal være tålmodige med ham" sier Mjelde til BT.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Baunebob

Kanskje det er like lurt. Det finnes nok av spillere som har hatt en kanon debut, og senere går totalt på ræv. ( Som Dylan ) . Kanskje litt mer tid i spillegruppen kan hjelpe.

Håper virkelig han slår an allerede i høst.

Xminator

Det er uansett enda ett argument for at man burde få ha flere spillere på benken i Tippeligaen.

Luke Skywalker

Quote from: "Xminator"Det er uansett enda ett argument for at man burde få ha flere spillere på benken i Tippeligaen.


Vel de har jo 7 stykk da. Er jo mye bedre enn i England, der er det bare 5 stykk. Men er sikker på at av de syv så er det plass til Sjøhage.
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Nesten

Quote from: "kabelmann"Sjøhage er spilleklar, men Mjelde foretrekker Winters, Helstad, Bjørnsson og Huseklepp til denne kampen. "Han har vist spennende ting allerede, men vi skal være tålmodige med ham" sier Mjelde til BT.

---
Håper tanken er at det er lettere å slippe ham til gradvis i en av de 3 bortekampene som kommer nå. Med hele 3 bortekamper foran seg kan han gradvis slippes til uten hjemmetrykket på seg, dessuten er han som skapt for bortekamper. Dagens VG ofrer 2 sider på Husekleppsaken og jeg er betenkt over at Brann setter sin lit til Huseklepp i høst, en mann som allerede har avtale med en annen klubb. Ekstremt vanskelig å tenke seg at en slik spiller vil gi 110% for gamleklubben da.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

tormi

Quote from: "Nesten"
Quote from: "kabelmann"Sjøhage er spilleklar, men Mjelde foretrekker Winters, Helstad, Bjørnsson og Huseklepp til denne kampen. "Han har vist spennende ting allerede, men vi skal være tålmodige med ham" sier Mjelde til BT.

---
Håper tanken er at det er lettere å slippe ham til gradvis i en av de 3 bortekampene som kommer nå. Med hele 3 bortekamper foran seg kan han gradvis slippes til uten hjemmetrykket på seg, dessuten er han som skapt for bortekamper. Dagens VG ofrer 2 sider på Husekleppsaken og jeg er betenkt over at Brann setter sin lit til Huseklepp i høst, en mann som allerede har avtale med en annen klubb. Ekstremt vanskelig å tenke seg at en slik spiller vil gi 110% for gamleklubben da.


Nekter å tro det er vanskelig for en bergenser å motivere seg for å spille kamper for Brann når vi er i gullstriden.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Gepard

Fatter og begriper ikke hvorfor Sjøhage ikke er i troppen. Fullstendig idiotisk spør du meg.

Lurkin

Har du sett han på trening?
Berømte Brann fra Bergen

Von_Krieg

Quote from: "Ricky"Når Sandefjord greide å få Kouakou spilleklar til dagens 3-1-seier over Lyn (han signerte i forrige uke), så regner jeg med at også Sjöhage har sine papirer i orden.
Kouakou trengte jo tross alt også arbeids- og oppholdstillatelse fra UDI, med advokater, NFF-anbefaling og den generelle papirmøllen det medbringer.

Sjöhage signerte jo for snaut tre uker siden, og må vel være klar. Kan ikke skjønne noe annet. Må være andre grunner til at han ikke er på benken, som en småskade eller at Björnsson rett og slett vurderes som et bedre alternativ mot Stabæk. Husker jo hvordan Stabæk noe overraskende spilte skikkelig defensivt i fjor og vi slet med å komme i gode avslutningsposisjoner unntatt på høye innlegg. Var jo også to headinger vi til slutt scoret på.


Kouakou var ikke spilleberettiget til kampen mot Lyn, men regnes å være klar for neste kamp. Men han andre de kjøpte inn fikk papirene i orden til den kampen, og spilte bra etter det jeg har hørt. (fikk ikke sett kampen)

Når det gjelder Sjøhage har jeg ikke lest noe om at han ikke har papirene i orden, så regner med at han har det.
quot;Noen tror på gud andre på allah... Jeg tror på Brann!"

DangerousDan

Quote from: "Lurkin"Har du sett han på trening?


Godt spørsmål.
Jeg har hørt at han ikke har imponert særlig i trening, og da har han heller ikke noe i troppen å gjøre,- på bekostning av de en av de 4 nevnte.
Synes det er helt greit, selv om det er skuffende.
"Idiotisk" er det i hvertfall ikke.

Chrisstah

vært stille rundt denne karen! noen som har sett han på trening?
duger han i Brann stallen?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Hansakongen

tror han trenger litt tid på å slå seg til ro han er da ikke gamle karen.. han dere jeathe eller hvordan han skriver navnet sitt slapp jo heller ikke til med det første... ville for all del ventet noen uker før man begynner å kritisere dette svenske kjøpet.. han kommer nok på banen i løpet av neste mnd bare vent å se....

Chrisstah

Quote from: "Hansakongen"tror han trenger litt tid på å slå seg til ro han er da ikke gamle karen.. han dere jeathe eller hvordan han skriver navnet sitt slapp jo heller ikke til med det første... ville for all del ventet noen uker før man begynner å kritisere dette svenske kjøpet.. han kommer nok på banen i løpet av neste mnd bare vent å se....


var ikke noe kritikk.
hørt at dette er et supertalent og gleder meg til å se han putte i Brann drakten.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Xminator

BA: Sjøhage er ikke godt nok trent. Han sliter med intensiteten på Branntreningene og har hele tiden småføling med strekker etc, noe som vistnok er typisk når enn må opp i treningsmengde og intensitet. Ikke klar for 90 minutter, og man tror han trenger en treningsvinter for å være aktuell fra start.

dex1974

Men er dette noe spilleren selv er inneforstått med?
Han skjønner at det er defor han ikke får spille og aksepterer det?
Eller stiller han seg uforstående og går snart sur:(
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Klaus_Brann

Quote from: "dex1974"Men er dette noe spilleren selv er inneforstått med?
Han skjønner at det er defor han ikke får spille og aksepterer det?
Eller stiller han seg uforstående og går snart sur:(


Det bør han vel være når han ikke klarer å holde samme intensiteten som de andre, og samtidig får kjenning med strekker..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dex1974

Han er ihvertfall med i troppen imorgen :

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5602

Hassan blir hjemme med Corrales og Bakke.
Håper den selverklærede VIF-hateren er i troppen neste søndag;-)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Nesten

Quote from: "Xminator"BA: Sjøhage er ikke godt nok trent. Han sliter med intensiteten på Branntreningene og har hele tiden småføling med strekker etc, noe som vistnok er typisk når enn må opp i treningsmengde og intensitet. Ikke klar for 90 minutter, og man tror han trenger en treningsvinter for å være aktuell fra start.

-
En hel vinter ! Hæ ?
Jeg trodde strekkplunder skulle behandles med å unngå spurter og harde skudd ? Hææ ? Høres pussig ut. Normalt sett vil en utrent spiller kunne spille fra 45 til 60 minutter ihvertfall innimellom. Han kan umulig være så utrent at han ikke tåler 1 omgang vel.... Hvis strekken er alvorlig har han ingenting utpå en bane å gjøre men hvis det er muskulært må jo apparatet behandle det selektivt, ikke benke ham for "livstid".
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Nightfox

Det som menes er at han vil være aktuell fra start først neste sesong. Ellers vil han kunne komme innpå og være en "joker" denne høsten. Han er under opptrening, men vi kan ikke forvente noe før neste sesong. Noe som allerede ble sagt på treningsleiren.

Brann4

han scoret 10 mål på 50 kamper i sin forrige klubb, forventer ingenting.. Han har ikke akkuratt fryktinngytende statistikk når det gjelder målscoring, er redd Brann har gjort nok et bomkjøp..


For vi svikter aldri Brann!

Alzheimer/Silverspurs

huskar aldri om eg har skreve ting og tang før, men svenskane eg kjenner seier han er middels på det meste utenom fart, som han har ekstremt masse av :)

Som sagt, middels på det meste.

Nightfox

Quote from: "Brann4"han scoret 10 mål på 50 kamper i sin forrige klubb, forventer ingenting.. Han har ikke akkuratt fryktinngytende statistikk når det gjelder målscoring, er redd Brann har gjort nok et bomkjøp..


For vi svikter aldri Brann!


Derav hadde han jævla mange kamper som innbytter. Var ikke mange av de kampene han startet. Var litt for et år siden eller to, når de spilte med to spisser. Men etter det, ingenting fra start.

sydnes76

og han er ung, en spiller for fremtiden. Det er selvfølgelig ikke gitt at han slår veldig til, men han har jo helt klart det som skal til. Og at mange klubber ville ha han bekrefter jo dette....Vi får bare håpe og samtidig gi han tid.

KenFeltZ

Jeg hadde inntrykk av at Brann skulle hente inn en fullgod erstatter til Sæternes da vi var manko på den plassen. Kan vel ikke akkurat si at Sjøhage er en bra tilvekst til Brannlaget anno 2007 sesongen. Får vi skade på Helstad/Winters nå så sliter vi stort.

Lurer også på hva treninger de har i Elfsborg hvis Sjøhage ikke er godt nok trent.

Forøvrig så er det ikke lett å spille seg til fast plass i Elfsborg slik de spiller nå. Tviler faktisk på at Helstad hadde spilt fast der også om det hadde vært aktuelt. Gode gamle Svensson er nok urokkelig på den ene spiss plassen i Elfsborg. Kan også nevne at Elfsborg er utvilsomt Sveriges beste lag på papiret så Sjøhage må ha kapasitet da de ikke med lett hjerte lot han gå.

jako

Quote from: "Nightfox"Det som menes er at han vil være aktuell fra start først neste sesong. Ellers vil han kunne komme innpå og være en "joker" denne høsten. Han er under opptrening, men vi kan ikke forvente noe før neste sesong. Noe som allerede ble sagt på treningsleiren.


??

Etter det jeg husker sa Mjelde at det kun ville ta to til trek uker før han kunne bidra for fullt. Nettopp av den grunn at han var midt i sesongen med Elfsborg. Under opptrening? Han var jo ikke skadet da vi kjøpte ham.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Xminator

Quote from: "KenFeltZ"Jeg hadde inntrykk av at Brann skulle hente inn en fullgod erstatter til Sæternes da vi var manko på den plassen. Kan vel ikke akkurat si at Sjøhage er en bra tilvekst til Brannlaget anno 2007 sesongen. Får vi skade på Helstad/Winters nå så sliter vi stort.

Lurer også på hva treninger de har i Elfsborg hvis Sjøhage ikke er godt nok trent.

Forøvrig så er det ikke lett å spille seg til fast plass i Elfsborg slik de spiller nå. Tviler faktisk på at Helstad hadde spilt fast der også om det hadde vært aktuelt. Gode gamle Svensson er nok urokkelig på den ene spiss plassen i Elfsborg. Kan også nevne at Elfsborg er utvilsomt Sveriges beste lag på papiret så Sjøhage må ha kapasitet da de ikke med lett hjerte lot han gå.


Hadde Brann spilt som Elfsborg så ville folk skreket på trenerens snarlige avgang...

Sjøhage må få tid. Vi har to gode spisser i Helstad og Winters, så lite grunn til å være utålmodig. Ett innhopp på bekostning av Huseklepp i dag hadde kanskje vert greit nok ;)

Nightfox

Quote from: "jako"
Quote from: "Nightfox"Det som menes er at han vil være aktuell fra start først neste sesong. Ellers vil han kunne komme innpå og være en "joker" denne høsten. Han er under opptrening, men vi kan ikke forvente noe før neste sesong. Noe som allerede ble sagt på treningsleiren.


??

Etter det jeg husker sa Mjelde at det kun ville ta to til trek uker før han kunne bidra for fullt. Nettopp av den grunn at han var midt i sesongen med Elfsborg. Under opptrening? Han var jo ikke skadet da vi kjøpte ham.


Feil. Mjelde sa at Sjøhage trengte tid, og mange på forumet stilte spørsmål ved den kommentaren. Mjelde har selv sagt til Sjøhage at han ikke skal bli satset på for fullt i år. Virket i alle fall slik på interbjuet fra treningsleiren.

Corran

Quote from: "Xminator"
Hadde Brann spilt som Elfsborg så ville folk skreket på trenerens snarlige avgang...

Sjøhage må få tid. Vi har to gode spisser i Helstad og Winters, så lite grunn til å være utålmodig. Ett innhopp på bekostning av Huseklepp i dag hadde kanskje vert greit nok ;)


Feil Uansett hvordan Brann spiller eller gjør det er det noen som roper på trenerens avgang :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

KenFeltZ

Quote from: "Corran"
Quote from: "Xminator"
Hadde Brann spilt som Elfsborg så ville folk skreket på trenerens snarlige avgang...

Sjøhage må få tid. Vi har to gode spisser i Helstad og Winters, så lite grunn til å være utålmodig. Ett innhopp på bekostning av Huseklepp i dag hadde kanskje vert greit nok ;)


Feil Uansett hvordan Brann spiller eller gjør det er det noen som roper på trenerens avgang :-)


Elfsborg spiller faktisk veldig bra/fin fotball. De angriper med mange mann fra midtbanen og er totalt dominerende hjemme på kunstgresset sitt.

Xminator

Likevel har de spilt 3 uavgjorte på hjemmebane. Og har ett poengsnitt på 1.75.

enavgutta


Xminator

For all del, la nå ikke 3 poeng komme i veien for rævhullet ditt.

enavgutta

Uventet og uverdig språk fra den kanten der xmin, leit.

sydnes76

Quote from: "enavgutta"Uventet og uverdig språk fra den kanten der xmin, leit.


Men kanskje nødvendig. På tide med en liten vekker.

enavgutta

Eh, jeg må få mene at tjokken må gå så mye jeg vil. Xmin er bare medløper som synes alt er så fint og flott til enhver tid.

Brannmus

Glad vi kan finne noe å lynsje Mjelde for også etter denne kampen. Skulle bare mangle i grunnen..

Sjöhage fikk seg en kamp. Får ikke gjort noe særlig, men i det minste kan Brann markere at han nå er kommet litt i gang.

Får håpe han bruker de neste ukene til å bygge opp kondisen, og kvitter seg med småskadene, så kan vi etter hvert teste han i litt mer enn ett minutt om gangen.

tr0Ndemann

Quote from: "Brannmus"Glad vi kan finne noe å lynsje Mjelde for også etter denne kampen. Skulle bare mangle i grunnen..

Sjöhage fikk seg en kamp. Får ikke gjort noe særlig, men i det minste kan Brann markere at han nå er kommet litt i gang.

Får håpe han bruker de neste ukene til å bygge opp kondisen, og kvitter seg med småskadene, så kan vi etter hvert teste han i litt mer enn ett minutt om gangen.


Sant. Gleder meg til å se han for fullt i aksjon - han virker som en meget interessant spiller. Håper bare han kan utfylle Helstad(Evt. Winters siden det er vel mest sansynlig han blir byttet inn for Helstad i 80 minutt eller noe) godt.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Nesten

Quote from: "tr0Ndemann"
Quote from: "Brannmus"Glad vi kan finne noe å lynsje Mjelde for også etter denne kampen. Skulle bare mangle i grunnen..

Sjöhage fikk seg en kamp. Får ikke gjort noe særlig, men i det minste kan Brann markere at han nå er kommet litt i gang.

Får håpe han bruker de neste ukene til å bygge opp kondisen, og kvitter seg med småskadene, så kan vi etter hvert teste han i litt mer enn ett minutt om gangen.


Sant. Gleder meg til å se han for fullt i aksjon - han virker som en meget interessant spiller. Håper bare han kan utfylle Helstad(Evt. Winters siden det er vel mest sansynlig han blir byttet inn for Helstad i 80 minutt eller noe) godt.

.
Det er fornuftig å la ham få gradvis mer og mer spilletid, men 30 sekunder.. Hvis han får 55 minutter i trim-for-eldrekampen på torsdag tåler han 25 på Ullevaal.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

KenFeltZ

Quote from: "Xminator"Likevel har de spilt 3 uavgjorte på hjemmebane. Og har ett poengsnitt på 1.75.


De har 4-3-0 hjemme i 2007 og leder Allsvenskan
Ifjor hadde de 7-5-1 hjemme og vant med det Allsvenskan i 2006

De spiller den beste fotballen hjemme gjennom det å angripe med mange mann. De er flinke til å variere angrepsspillet og bruker mye kantene. Det at de har 1 mann som spiss på papiret vises definitivt ikke på spillet da de angriper massivt.

Tviler likevel ikke på at du finner noe negativt her.....

God bedring

Xminator

Negativt? Du må jo holde det opp mot Branns prestasjon. Som er 5-2-0 og ett poengsnitt langt over det Elfsborg har til nå. Elfsborg ble trukket frem som eksempel på noe utrolig positivt. Da er det på sin plass å påpeke at Branns prestasjon er enda mer positiv...

Xminator

Quote from: "Nesten"Det er fornuftig å la ham få gradvis mer og mer spilletid, men 30 sekunder.. Hvis han får 55 minutter i trim-for-eldrekampen på torsdag tåler han 25 på Ullevaal.


Det er sikkert greit at du diskuterer og slikt, men det hadde vert greit om du ikke diskuterte hendelser i ett parallellt univers.

Stoffi

Quote from: "Xminator"
Quote from: "Nesten"Det er fornuftig å la ham få gradvis mer og mer spilletid, men 30 sekunder.. Hvis han får 55 minutter i trim-for-eldrekampen på torsdag tåler han 25 på Ullevaal.


Det er sikkert greit at du diskuterer og slikt, men det hadde vert greit om du ikke diskuterte hendelser i ett parallellt univers.



Dette er den ørtende tråden du sporer av tråden og går til personangrep mot enkelte personer du synes å nesten ha en vendetta pågående mot. Dette begynner å minne om hetsing.
Det er trist at Moderator aldri tar tak i slike ting.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Ricky

Moderator tar ikke tak i noe, det er derfor Nesten er her inne.

grei

Quote from: "enavgutta"

Hvem skulle han tatt ut 20 minutter før slutt for å gitt plass til Sjöhage da, Winters eller Helstad, som begge storspilte og sørget for to mål til Brann i denne perioden?
Quote from: "enavgutta"Latterlig

Er det noe du ikke syns er latterlig når det gjelder Brann? Lukter litt "Nesten" in disguise, dette... Klager og syter uansett.

KenFeltZ

Quote from: "Xminator"Negativt? Du må jo holde det opp mot Branns prestasjon. Som er 5-2-0 og ett poengsnitt langt over det Elfsborg har til nå. Elfsborg ble trukket frem som eksempel på noe utrolig positivt. Da er det på sin plass å påpeke at Branns prestasjon er enda mer positiv...


Hva faen feiler deg? Har jeg sagt noe negativt om Brann sin hjemmestatistikk? Har jeg sagt Brann spiller dårlig fotball hjemme? Du er på grensen til latterlig...

Det eneste jeg sier er at Sjøhage spiller eller rettere sagt spilte på ett fremragende lag. Du er jammen meg gått alt for langt i din "jeg elsker brann" holdning uansett. Du tror jo alle er ute etter deg og alle som kan mene den minste ting negativt om Brann om det så er sponsoravtaler, Mjelde, taktikk borte eller sitter spørsmålstegn generelt med noe med Brann er en gjeng med tullinger. Hadde inntrykk av at du var en av de mer oppegående og reflekterte her inne men der tok jeg skammelig feil. Er jo ett rent helvete å i det hele tatt ha en standpunkt her inne for du kommer jo med dine vrier på de likevel og en sannhetsoppfattning som du rett og slett har laget selv. Hold deg til saken og den gjaldt hvorvidt Elfsborg var ett bra spillende lag eller ei og at Sjøhage var i selskap med svært gode spillere der. Du tok deg tydeligvis nær av det og begynnte med ditt virrete hode å mene at jeg da automatisk mente at Brann sin statistikk var elendig. Sinnsforvirret?

Takk for meg.

tormi

Quote from: "grei"
Quote from: "enavgutta"

Hvem skulle han tatt ut 20 minutter før slutt for å gitt plass til Sjöhage da, Winters eller Helstad, som begge storspilte og sørget for to mål til Brann i denne perioden?
Quote from: "enavgutta"Latterlig

Er det noe du ikke syns er latterlig når det gjelder Brann? Lukter litt "Nesten" in disguise, dette... Klager og syter uansett.


Eeeh... Er enig med enavgutta her. Når vi leder 4-0 da er det rom for å la spillere som sliter benken få prøve seg - det er rom og TID for å la spillere hvile litt. Hadde jeg vært Mjelde hadde jeg gjort følgende:

70 minutt:

- Inn med Sjøhage (greit å få unnagjort debuten) for Winters/Helstad (samme hvem)
- Inn med Huseklepp for Tijan Jaiteh (han har spilt ekstremt med kamper i det siste.) Trekke Solli inn sentralt og Huseklepp på høyreving

80 minutt:
- Inn med Walde for Bjarnason (greit å få unnagjort debuten).

I en kamp man leder 4-0 er det ikke noe stort poeng i å la alle spille kampen ut.
_
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

grei

Quote from: "tormi"
I en kamp man leder 4-0 er det ikke noe stort poeng i å la alle spille kampen ut.

På tidspunktet det snakkes om (20 minutter før slutt) ledet ikke Brann 4-0, det sto 2-0 (dvs 3-0 kom i 70.), og Winters og Helstad eide kampen. Men det er vel kanskje viktigere å pleie enkeltspillere enn å sikre kampen? Vi så jo hvordan det gikk i minuttene etter dobbeltbyttet mot slutten.

Forøvrig synes jeg absolutt Sjöhage kunne fått komme innpå litt før (gjerne på bekostning av Armanns innhopp), men dette er uansett en bagatell, laget som sådan går foran enkeltspilleres ve og vel.

Xminator

Quote from: "KenFeltZ"
Quote from: "Corran"
Quote from: "Xminator"
Hadde Brann spilt som Elfsborg så ville folk skreket på trenerens snarlige avgang...

Sjøhage må få tid. Vi har to gode spisser i Helstad og Winters, så lite grunn til å være utålmodig. Ett innhopp på bekostning av Huseklepp i dag hadde kanskje vert greit nok ;)


Feil Uansett hvordan Brann spiller eller gjør det er det noen som roper på trenerens avgang :-)


Elfsborg spiller faktisk veldig bra/fin fotball. De angriper med mange mann fra midtbanen og er totalt dominerende hjemme på kunstgresset sitt.


Ro ned nå KenFeltZ. Pust dypt og les ett par hakk tilbake.

KenFeltZ

Quote from: "Xminator"
Quote from: "KenFeltZ"
Quote from: "Corran"
Quote from: "Xminator"
Hadde Brann spilt som Elfsborg så ville folk skreket på trenerens snarlige avgang...

Sjøhage må få tid. Vi har to gode spisser i Helstad og Winters, så lite grunn til å være utålmodig. Ett innhopp på bekostning av Huseklepp i dag hadde kanskje vert greit nok ;)


Feil Uansett hvordan Brann spiller eller gjør det er det noen som roper på trenerens avgang :-)


Elfsborg spiller faktisk veldig bra/fin fotball. De angriper med mange mann fra midtbanen og er totalt dominerende hjemme på kunstgresset sitt.


Ro ned nå KenFeltZ. Pust dypt og les ett par hakk tilbake.


QuoteHadde Brann spilt som Elfsborg så ville folk skreket på trenerens snarlige avgang...


Dette sier du. Jeg svarer på at Elfsborg ikke spiller dårlig fotball pga kun 1 spiss og at det du sier her er en snevert syn på snannheten bare pga de bruker en spiss på papiret. Da svarer jeg at de spiller veldig bra fotball på tross eller kanskje pga sin taktikk med en spiss. Hvordan du klarer å la dette bli til at jeg mener Brann er dårlige hjemme? Vel.....

tormi

Quote from: "grei"
Quote from: "tormi"
I en kamp man leder 4-0 er det ikke noe stort poeng i å la alle spille kampen ut.

På tidspunktet det snakkes om (20 minutter før slutt) ledet ikke Brann 4-0, det sto 2-0 (dvs 3-0 kom i 70.), og Winters og Helstad eide kampen. Men det er vel kanskje viktigere å pleie enkeltspillere enn å sikre kampen? Vi så jo hvordan det gikk i minuttene etter dobbeltbyttet mot slutten.

Forøvrig synes jeg absolutt Sjöhage kunne fått komme innpå litt før (gjerne på bekostning av Armanns innhopp), men dette er uansett en bagatell, laget som sådan går foran enkeltspilleres ve og vel.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Xminator

QuoteDette sier du. Jeg svarer på at Elfsborg ikke spiller dårlig fotball pga kun 1 spiss og at det du sier her er en snevert syn på snannheten bare pga de bruker en spiss på papiret. Da svarer jeg at de spiller veldig bra fotball på tross eller kanskje pga sin taktikk med en spiss. Hvordan du klarer å la dette bli til at jeg mener Brann er dårlige hjemme? Vel.....


Er du uenig eller enig i at en del på forumet tar litt vel av i kritikken rundt Brann og Branns prestasjoner så langt?

Det er på ingen måte kritikk av DEG eller ditt syn, du må faktisk ha ganske store tær (eller fått dårlig kaffe) for å lage den koblingen.

Og ja, jeg har etterhvert sett hvordan forumet reagerer i forskjellige situasjoner. Hadde Brann hatt Elfsborgs resultater i år - dvs ett poengsnitt på 1.75 etter 16 kamper, med en hovedutfordrer 1 poeng bak med to kamper mindre spilt, ja så hadde det ikke vert mange som hadde "sett bak resultatene".

Tilbake til Sjøhage. Han får sjansene sine. Så får vi se om det er en ny Helstad, Winters, Memelli eller Dylan.

nooyvmid

Det Brann bør tenke på nå er å bruke onsdagens kamp til å gi Sjøhage, Fakiri og ev. Walde litt spille tid. Da kan den faste elleveren få restituert seg litt pluss at de nye kan få vist seg litt frem for Mjelde. Det kan også gjøre sitt til at det blir lettere for de nye å hoppe inn når de må i seriekamper. Vi må huske på at høsten blir lang og da kan det være vi må bruke hele stallen for å ta gullet hem. Og det er jo det som er målet for oss alle - At gullet skal hem. 8)

grei

Quote from: "tormi"

Snublefot

Quote from: "Ricky"Moderator tar ikke tak i noe, det er derfor Nesten er her inne.


I second that=) hehe

Snublefot

Jeg synes byttene kom veldig bra i går. Riktig tidspunkt etc etc. Eneste er at jeg heller hadde satt innpå sjøhage istedetfor Armann.

Synd sjøhage ikke er klar for uefa, hvis ikke hadde neste uefa kamp vært en selvfølge for mye spilletid..

Nixon

Quote from: "nooyvmid"Det Brann bør tenke på nå er å bruke onsdagens kamp til å gi Sjøhage, Fakiri og ev. Walde litt spille tid.


Disse spillerne kan ikke spille på torsdag fordi de ikke er påmeldt.
Rød makt på Hansa

tormi

Quote from: "grei"


Det skal bare -1- skade til så er vi i akutte problemer på topp. 1.

Da kan det være greit om andre er klar til å steppe inn. Og ikke kom drassende med Arman, han er ikke god nok for en hel kamp på topp.

Forøvrig ønsker jeg ikke blåse dette opp da jeg selv stort sett var meget fornøyd med gårsdagens kamp. Synd at vi sovner litt på slutten, men det er jo greit for spillerne å vite at det ikke nytter å sovne hen selv om vi leder. Så lenge vi ikke taper poeng på det så er det greit.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

KenFeltZ

Quote from: "Xminator"
QuoteDette sier du. Jeg svarer på at Elfsborg ikke spiller dårlig fotball pga kun 1 spiss og at det du sier her er en snevert syn på snannheten bare pga de bruker en spiss på papiret. Da svarer jeg at de spiller veldig bra fotball på tross eller kanskje pga sin taktikk med en spiss. Hvordan du klarer å la dette bli til at jeg mener Brann er dårlige hjemme? Vel.....


Er du uenig eller enig i at en del på forumet tar litt vel av i kritikken rundt Brann og Branns prestasjoner så langt?

Det er på ingen måte kritikk av DEG eller ditt syn, du må faktisk ha ganske store tær (eller fått dårlig kaffe) for å lage den koblingen.

Og ja, jeg har etterhvert sett hvordan forumet reagerer i forskjellige situasjoner. Hadde Brann hatt Elfsborgs resultater i år - dvs ett poengsnitt på 1.75 etter 16 kamper, med en hovedutfordrer 1 poeng bak med to kamper mindre spilt, ja så hadde det ikke vert mange som hadde "sett bak resultatene".

Tilbake til Sjøhage. Han får sjansene sine. Så får vi se om det er en ny Helstad, Winters, Memelli eller Dylan.


Det som er greien er er at det har blitt to båser som er skapt blant supporterene i reneste "Moses deler havet" versjonen og det er utvilsomt Mjelde saken som har skapt splid blant supporterene. Det betyr ikke at hverken den ene eller andre siden skal forsvare seg som om det var barna de forsvarte for enhver pris. Troverdigheten forsvinner når en part ikke finner noe negativt om laget Brann eller når en part ikke finner noe positivt. Hvem disse er vet vel alle her inne.

Iforhold til samtale emnet vårt så sier du noe som er direkte feil og påstår/antyder at Elfsborg ikke spiller bra fotball. Hvis du har sett Elfsborg spille fotball de siste par årene så ville du ikke sagt noe slik. De har fått flere tidligere profesjonelle tilbake til Sverige og Elfsborg og spiller til tider den mest attraktive fotballen i Skandinavia ved siden av København. Det er rett og slett artig å se på for en nøytal tilskuer og da kan jeg bare forstille meg hvordan Elfsborg supporterene har det. Hadde Brann spilt slik fotball på bekostning av en noe lavere poengsum men likevel ledet serien så hadde aldri i verden de krevd noe mer at Mjelde måtte gå. Heller motsatt faktisk. Derfor blir påstanden din om at hvis Brann hadde spilt som Elfsborg så hadde flere krevd Mjeldes avgang, direkte feil/løgn/missledende. Jeg vil i beste fall kalle påstanden din uvitenhet.

Jeg kan forstå at du ønsker å kompensere for endel av den overdrevne Brann negativismen på forumet men det er faktisk endel supportere her inne som faktisk bare ønsker å ha ett noenlunde nøytalt supporter syn/diskusjon og da blir det ofte endel smeller og lite konstruktive diskusjoner hvis man hele tiden er ekstremt farget i sine syn og ikke har holdbare standpunkt/ytringer.


Jeg ligger til noen bilder/videoer om Elfsborg så får du se selv noe
http://www.youtube.com/watch?v=8B9YwXQ5Zuo

Nixon

Quote from: "KenFeltZ"Hadde Brann spilt slik fotball på bekostning av en noe lavere poengsum men likevel ledet serien så hadde aldri i verden de krevd noe mer at Mjelde måtte gå. Heller motsatt faktisk. Derfor blir påstanden din om at hvis Brann hadde spilt som Elfsborg så hadde flere krevd Mjeldes avgang, direkte feil/løgn/missledende. Jeg vil i beste fall kalle påstanden din uvitenhet.


Jeg er slett ikke så sikker på det. For hvert tapte poeng hadde det kommet kritikk uansett hvordan Brann hadde spilt. Man hadde f.eks. etterlyst mer kynisme hvis Brann hadde vært i overkant offensive i spillestilen. Det har vi sett før for å si det slik.
Rød makt på Hansa

nooyvmid

Eg og var stort sett fornøyd med kampen igår, men det er ikke greit at Brann sovner på slutten og slipper inn 2 mål på ett minutt.

Videre synes eg det blir litt feil å sette inn Armann. Han er en stor spiller, men for treg til å erstatte Helstad. Sjøhage burde vært prioritert da han skal være en hurtigere spiller. Kansje litt mer lik Helstad. Kan vi bruke han sammen med Winters på slutten av kampene så kansje han og kan putte en eller to. (dumt at ikkje de nye kan brukes i UEFA-cup)

Eg har stor tro på at det skal bli en god sesongavslutning for Brann, men det avhenger av at spillerene blir brukt riktig og at vi kan beholde roen og harmonien i troppen.  

SK BRANN - Gullet skal hem i år!!!!

Xminator

Quote from: "KenFeltZ"Iforhold til samtale emnet vårt så sier du noe som er direkte feil og påstår/antyder at Elfsborg ikke spiller bra fotball.


Quote from: "Xminator"Hadde Brann spilt som Elfsborg så ville folk skreket på trenerens snarlige avgang...


Igjen, jeg har ikke sagt noe om hvordan Elfsborg spiller eller ikke spiller fotball. Det nærmeste jeg kommer er sitatet over, og jeg sier fortsatt ingenting om hvordan Elfsborg spiller fotball.

Når det gjelder treningsintensiteten i Elfsborg kontra Brann må vi nesten bare høre på det Sjøhage og Branns støtteapparat sier. Om Norsk fotball er bedre, jevnere, dårligere eller mer ujevn på generelt grunnlag er håpløst å si noe om.

Jeg står på en ting. Hadde Brann hatt Elfsborgs resultater hadde det vert skitt det samme hvordan Brann hadde spilt. Trenere, spillere og styre ville fått så ørene flagret.

Det er jo også intressant hvor stille forumet er etter ett par kamper med ok resultater.

Og i ett nytt forsøk på å få tråden tilbake på sporet. Sjøhage trenger tid. Se på ham som Ludvigsens erstatter. Spissplassen til Sæternes vikarieres av Bjørnsson, og er nok ett av punktene RBH jobber med å forsterke senest før 2008, og helst før 31. august 2007.

KenFeltZ

Quote from: "Nixon"
Quote from: "KenFeltZ"Hadde Brann spilt slik fotball på bekostning av en noe lavere poengsum men likevel ledet serien så hadde aldri i verden de krevd noe mer at Mjelde måtte gå. Heller motsatt faktisk. Derfor blir påstanden din om at hvis Brann hadde spilt som Elfsborg så hadde flere krevd Mjeldes avgang, direkte feil/løgn/missledende. Jeg vil i beste fall kalle påstanden din uvitenhet.


Jeg er slett ikke så sikker på det. For hvert tapte poeng hadde det kommet kritikk uansett hvordan Brann hadde spilt. Man hadde f.eks. etterlyst mer kynisme hvis Brann hadde vært i overkant offensive i spillestilen. Det har vi sett før for å si det slik.


For meg er underholdningsverdien og selve produktet(klubbsjelen, kvaliteten på spillet uavhengig av nivå de spiller på) de leverer både på og av banen minst like viktig som poengene og evt. titler. Jeg hadde holdt med Brann uansett og om de hadde ligget i 2.div, Adeccoligaen eller Tippeligaen ville ikke forandret på det.

Da vi var ett middels+ lag for 7-8 år siden var det utopia å vinne ligaen da RBK hadde enerett på ligatittelen men du verden så artig det var. Brann spilte attraktiv fotball og hadde en veldig engasjerende spillestil. Vi var totalt sett ett svakere lag enn idag og vi rotet forsåvidt både i angrep og forsvar men det hadde sin sjarm/sjel. Det var færre som ropte på kynisme etc da. Det var gjennomtrekk av trenere pga at Brann hadde høyere ambisjoner enn en midtplassering eller det å snuse på en medalje men underholdningsverdien var høy. Poenget er at du skal ikke undervurdere det at folk ønsker å bli underholdt og at mange supportere faktisk ikke ønsker å vinne serien for enhver pris på bekostning av underholdning/kvalitet og klubbsjel. Du kan jo se på Chelsea hvor de er blitt en pengemaskin. Mange supportere der er skuffet at laget har mistet endel av sjelen/sjarmen da de har kjøpt seg til suksess. De vinner masse titler men de spiller ikke nødvendigvis mye mer attraktiv fotball av den grunn. Essensen med fotball er faktisk ikke det å vinne topptitler. Jeg tror ikke supportere av Accrington, Port Vale eller Wycombe har det noe kjedeligere enn supporterne til de vesentlige bedre lagene i toppdivisjonen. Heller tvert imot vil jeg påstå. Nå kom dette svaret litt utenfor selve problemet og beklager for det men poenget mitt er kort og greit at jeg holder ikke med Brann pga at de kan vinne titler.

Kan godt være at flesteparten av fotballsupporterene holder mer med Brann pga at de nå har tidenes sjanse til gull men at det skal skje for enhver pris`? Vel, det kan sikkert diskuteres. Av denne grunn tror jeg at flere Brann supportere gjerne hadde blitt mindre kritisk til Mjelde hvis spillet hadde tatt seg kvalitetsmessig opp ett hakk med den konsekvens at vi hadde hatt 3-4 poeng mindre enn vi hadde hatt idag. Det å i det hele tatt forholde seg til om 32 poeng er nok iforhold til om 29 poeng er nok blir jo veldig søkt synest jeg derfor vil andre aspekter med selve laget/spillet faktisk ha en vesentlig innvirkning på om supporterene er fornøyde eller ei slik som f.eks. måten laget vinner kampene på.

Men dette er nå bare min mening om saken.

tormi

SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

DangerousDan

Dette er jo en ærlig sak Ken,- men det virker (og det kan godt hende at jeg misforstår) som du mener Brann ikke spiller underholdende nok?
Du får det til å høres ut som vi har Bjørnebye på backen, Leo som indreløper og Jostein Flo på topp hvis du forstår meg.
I den analogiens skygge er jo fundamentalt uenig med deg.
Vi har sammen med Stabæk levert tippeligaens beste/mest underholdende spill over 2 sesonger nå, og jeg synes det er fantastisk!
Dette er også en av grunnene til at jeg er pro Mjelde.
Vi kunne kanskje sittet med flere titler med en kynisk trener med bedre defensiv organisering etc - men det ønsker jeg ikke nødvendigvis.
I så måte er jo vi 2 helt enig.
Sk Brann leder serien, med spill som i alle fall varmer meg - noe det jevnt over (med åpenbare unntak) har gjort over lang tid nå.

Slik vil jeg ha det!

KenFeltZ

Quote from: "DangerousDan"Dette er jo en ærlig sak Ken,- men det virker (og det kan godt hende at jeg misforstår) som du mener Brann ikke spiller underholdende nok?
Du får det til å høres ut som vi har Bjørnebye på backen, Leo som indreløper og Jostein Flo på topp hvis du forstår meg.
I den analogiens skygge er jo fundamentalt uenig med deg.
Vi har sammen med Stabæk levert tippeligaens beste/mest underholdende spill over 2 sesonger nå, og jeg synes det er fantastisk!
Dette er også en av grunnene til at jeg er pro Mjelde.
Vi kunne kanskje sittet med flere titler med en kynisk trener med bedre defensiv organisering etc - men det ønsker jeg ikke nødvendigvis.
I så måte er jo vi 2 helt enig.
Sk Brann leder serien, med spill som i alle fall varmer meg - noe det jevnt over (med åpenbare unntak) har gjort over lang tid nå.

Slik vil jeg ha det!


Brann leverte våren 2006 den beste fotballen vi har gjort i dette årtusen på samme måte som vi leverte noe av det mest skuffende på høsten 2006.

Iår har Stabæk spilt den beste fotballen mens Brann har variert alt fra det veldig bra til det patetiske slik som mot Lyn. Totalt sett har vel Brann spilt den nest beste fotball iår, hakket bak Stabæk men vi har rett og slett vært dyktigere til å få jevne kamper i vår favør. Denne egenskapen har ikke nødvendigvis noe med selve kvaliteten i spillet men er en nødvendig faktor for ett lag som skal vinne serien og dette gjør oss til Norges beste lag for tiden.

Brann har som sagt utvilsomt spilt mye bra fotball iår og kanskje den beste kampen igår men vi har vært ujevne i prestasjonene og vi har heller på langt nær ikke fått ut hele potensialet som ligger i laget. I den forstand er det en bra prestasjon å likevel lede Tippeligaen. Det jeg sier er vel at jeg tror nettopp det at Brann ikke har fått ut hele potensialet sitt og har på sett og vis underprestert i flere kamper basert på kvalitetene vi har i laget gjør at en god del er missfornøyde med Mjelde/laget. I forhold til dette så mener jeg at om vi hadde fått ut maks potensiale i laget men likevel hadde hatt noen færre poeng så hadde ikke det nødvendigvis betydd at Mjelde hadde fått enda flere motstandere av den grunn. Med andre ord så tror jeg mye av missnøyen med Brann/Mjelde skyldes at folk forventer mye mer av laget rent underholdings og kvalitetsmessig. Kanskje det er en urettferdig holding overfor Brann/Mjelde eller kanskje ikke. Det at man taper 6-0 mot Lyn og blir rundspilt mot Viking borte både i serie og cup uten å egentlig ta noe lærdom av det. At vi blir totalt utspilt borte mot Sandefjord og det at vi ikke ofte nok klarer å totalt dominere kamper vi burde er for mange tungt å godta. Det er på mange måter ikke godtatt av en serieleder å fremstå slik og hvis vi da putter på at Brann ikke alltid spiller like bra fotball som man kunne ønske/forvente så blir det fort støy. Måten å vinne/tape kamper på har i mine øyne en mye større innvirkning enn kanskje man skulle tro. Så de som sitter antall kamper vunnet langt fremfor underholdingsverdien lurer nok bare seg selv når det kommer til stykket.

Brann har spilt bra fotball iår men de har også vist skamfulle prestasjoner som burde omtrent være umulig å få til med det laget vi besitter. Jeg vil se spillere som blør for drakta slik som Hasund da han løpte rundt som en mummi iført full hodebandasje men nektet å gå av banen. Når spillere ikke løper eller virker å bry seg nevneverdig om resultatet så sier det meg noe om at sjelden i klubben ikke er det den burde. Måten vi fremsto mot Lyn i 6-0 tapet var en tankevekker. At Brann stort sett har sovet i en håndfull 1.omganger sier sitt. Når Viking rundspiller oss og Brann løper på 60% maskin og ikke klarer å skru på bryteren iløpet av 90 min. Det å løpe er jo det enkleste i verden. Det er liksom ikke snakk om å evne teknisk eller taktisk. 100% innsats og blø for drakta da ha man sjel og kan stå igjen som en verdig taper i det minste. Jo bedre lag, jo høyere forventinger. Brann har kun delvis levd opp til forventingene men leder likevel fortjent Tippeligaen. Men hadde Brann fått ut maks potensiale underholdingsmessig så hadde mange flere slått seg til ro med situasjonen og ikke klaget så mye på Mjelde og co.

Brannmus

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5606

Sjöhage er fornøyd med sin første Brannkamp og håper på å få sjansen igjen allerede mot Vålerenga.

eivhelle

Quote from: "KenFeltZ"
Brann leverte våren 2006 den beste fotballen vi har gjort i dette årtusen på samme måte som vi leverte noe av det mest skuffende på høsten 2006.


Ikke enig med deg der. Det er 2005 du burde snakket om nå. Storspill på vårsesongen, med høydepunktet da Lillestrøm ble knust på stadion 16. mai, etterfulgt av en høstkollaps som får 2006 til å se ut som en bagatell i sammenligning. Hadde Brann hatt like bra høstsesong i 2005 som i 2006 kunne vi vært seriemestere i 2005.

jako

Quote from: "eivhelle"
Quote from: "KenFeltZ"
Brann leverte våren 2006 den beste fotballen vi har gjort i dette årtusen på samme måte som vi leverte noe av det mest skuffende på høsten 2006.


Ikke enig med deg der. Det er 2005 du burde snakket om nå. Storspill på vårsesongen, med høydepunktet da Lillestrøm ble knust på stadion 16. mai, etterfulgt av en høstkollaps som får 2006 til å se ut som en bagatell i sammenligning. Hadde Brann hatt like bra høstsesong i 2005 som i 2006 kunne vi vært seriemestere i 2005.


2005: vår=24 poeng høst=13 poeng
2006: vår=28 poeng høst=18 poeng
24+18=42 poeng => 5 plass

Correct me if I am wrong

Ellers er jeg enig i at vårsesongen 2005 bød på mye fint Brannspill, men det gjorde vår + sommer 2006 også. Men da mye pga Miller selvsagt.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

eivhelle

Quote from: "jako"
Quote from: "eivhelle"
Quote from: "KenFeltZ"
Brann leverte våren 2006 den beste fotballen vi har gjort i dette årtusen på samme måte som vi leverte noe av det mest skuffende på høsten 2006.


Ikke enig med deg der. Det er 2005 du burde snakket om nå. Storspill på vårsesongen, med høydepunktet da Lillestrøm ble knust på stadion 16. mai, etterfulgt av en høstkollaps som får 2006 til å se ut som en bagatell i sammenligning. Hadde Brann hatt like bra høstsesong i 2005 som i 2006 kunne vi vært seriemestere i 2005.


2005: vår=24 poeng høst=13 poeng
2006: vår=28 poeng høst=18 poeng
24+18=42 poeng => 5 plass

Correct me if I am wrong

Ellers er jeg enig i at vårsesongen 2005 bød på mye fint Brannspill, men det gjorde vår + sommer 2006 også. Men da mye pga Miller selvsagt.


Grunnen til at jeg skrev "kunne vært seriemester" er basert på hvordan vi spillte og ikke nødvendigvis på poengfangsten. Og i 2005 kom nedturen etter at Andresen og Sæternes ble skadet og Kvisvik solgt og da var det vel ikke mange poeng som ble sanket i det hele tatt. Et annet poeng med 2005 er at Start og enga som tok de to første plassene begge avsluttet elendig. Alt burde derfor ligget til rette for gull det året hvis ikke Brann hadde kollapset fullstendig på høsten.

Et annet poeng er at Brann fikk mye dårligere uttelling for bra spill i vårsesongen 2005 enn det de har fått de siste to sesongene. Men så var det for så vidt sånn at 2005 sesongen var preget av til tider alt for sterk offansiv satsing som gav mange baklengsmål.

Brann&Bergen<3

Quote from: "Brannmus"http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5606

Sjöhage er fornøyd med sin første Brannkamp og håper på å få sjansen igjen allerede mot Vålerenga.


Han bør jo fa sjansen då, så vidt jeg vet så er ikke forsvaret til vif av det raskeste slaget.

Brannmus

Johnsen(?) og Wæhler(?) slår meg ikke som de raskeste typene, selv om de nok ikke er så treig som jeg tror.

Tror nok eneste måten Sjöhage får spilletid i denne kampen på er om vi har en rimelig solid ledelse på slutten. Tror ikke han blir satt inn om vi jager mål og VIF bare ligger bakpå og forsvarer seg. Da er det nok en høy Bjørnsson som kommer inn som target man.

dudo

Både Johnsen og Wæhler er nok av de raskeste stopperene i TL, og kanskje det raskeste stopperparet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Stopperparet til Vif er det desidert raskeste paret i serien. Utrolig hvordan Johnsen har klart og opprettholde farten,alder og skader tatt i betraktning.

kih

Quote from: "jako"
24+18=42 poeng => 5 plass

Correct me if I am wrong


tja.. det hadde vel holdt til en 4 plass :)

Kjell249

Quote from: "jako"
Quote from: "eivhelle"
Quote from: "KenFeltZ"
Brann leverte våren 2006 den beste fotballen vi har gjort i dette årtusen på samme måte som vi leverte noe av det mest skuffende på høsten 2006.


Ikke enig med deg der. Det er 2005 du burde snakket om nå. Storspill på vårsesongen, med høydepunktet da Lillestrøm ble knust på stadion 16. mai, etterfulgt av en høstkollaps som får 2006 til å se ut som en bagatell i sammenligning. Hadde Brann hatt like bra høstsesong i 2005 som i 2006 kunne vi vært seriemestere i 2005.


2005: vår=24 poeng høst=13 poeng
2006: vår=28 poeng høst=18 poeng
24+18=42 poeng => 5 plass

Correct me if I am wrong

Ellers er jeg enig i at vårsesongen 2005 bød på mye fint Brannspill, men det gjorde vår + sommer 2006 også. Men da mye pga Miller selvsagt.


Ok, jeg får ta på meg ansvaret da. Tror du Jako at noen av de andre lagene kanskje hadde fått færre poeng hvis Brann hadde fått flere? Eller tenkte du på bonus poeng pga fairplay ;) ?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nesten

Brann er tynt besatt på topp ja. Som en sa er EN skade nok til å ødelegge allt antageligvis. Sjøhage bør vel komme inn tidligere, Armann passer ikke inn på 0-4 azza , men når motstanderen leder eller det er u.
Mot VIF bør Sjøhage uansett stilling få mer enn 1 minutt.
Brann har jo ingen tanksenter og skulle en av kjappfotkameratene bli skadet har de likevel en igjen.
Huseklepp har jeg glemt for godt, han kan selges om et par uker.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

tauraren1

ordan har "vi" det i dag da?

Chrisstah

Quote from: "tauraren1"http://fotball.bt.no/eliteserien/article86915.ece


QuoteDet er helt tydelig en bra klubb som tar seg godt av spillerne.


tyder på at det i media er veldi oppskrytt.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Klaus_Brann

Tenkte på det samme. Men Mjelde-haterne klarer sikkert å mene på at det skyldes at han ikke har vært lenge nok i klubben!At han ikke kjenner Mjelde godt nok enda, men tidsnok vil få merke hvor dust Mjelde er...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

jvt10

han kan vell brukes i UEFA-CUP...det  var bare kampen mot carmarthen han måtte stå over sant??

Brannmus

Jepp. klar for neste runde..

Mick

Synes det er teit hvis Sjøhage utelates fra troppen mot VIF, forstår at Bjørnson har en fordel med tanke på at han kan brukes både som spiss og forsvarer, men jeg synes at Sjøhage visste gode takter mot SIF. Han var frisk og hvis han får mer en 1 min på banen tror jeg han kan bevise at han er verdig spillletiden han blir gitt.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Xminator

Det som er teit er reglene til NFF som gjør at Brann må la ham bli hjemme. Han blir nok med over fjellet om noen andre blir syke eller skadet. Akkurat nå er han helt på bunnen av hierarkiet i Brannstallen. Under Huseklepp. Under Fakiri. Under Bakke.

Det han viste mot Aalesund sa meg at dette er en spiller som vil trenge tid. Om han noen gang slår til.

Nesten

At Mjelde utelater ham viser hvor ekstremt svak MIM er taktisk.
Skal vi se hvor mange innbyttere er lov da? 5 ikke sant ?
Det er 16 i tropp det. Hvis Sjøhage blir med til oslo som den 17 mann kan MIM se an.
Benken bør inneholde :
1 keeper
2 forsvarer
3 midbanespiller
4 spiss
5 valgfri

Da bør det være mulig å ha ham med.
Thorbjørnsen,Dahl, Fakiri, Bjørnsson og Sjøhage hvis Solli er syk
Hvis Solli er firsk blir det slik :
Thorbjørnsen, Dahl, Solli, Bjørnsson og Sjøhage
Full dekning og man ivaretar behovet for å ha med en høyvokst fyr som Armann uansett. Det er bare å bestille en extra flybillett. Den overflødige må på tribunen. Nei, Mjelde er nok for taktisk svak for dette nivået synes jeg. Det går bare ikke aan å ikke ha med bakromsreservespisser i en tropp.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

sydnes76

Idè å bare la være å kommentere?

Brannmus

Quote from: "sydnes76"Idè å bare la være å kommentere?

hehe.. Det var det jeg tenkte i hvert fall.. Litt stolt over at jeg var sterk nok til akkurat det.. ;0)

dudo

Få det ut, gutter, få det ut!

I NORGE ER HAR MAN 7 INNBYTTERE! Til opplysning kan jeg føye til at man benytter 11 utespillere og offside. Lurer du på mer kan du sikkert spørre terapeuten din.

dudo
-fyllasyk og gretten
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Fabregas

Quote from: "Nesten"At Mjelde utelater ham viser hvor ekstremt svak MIM er taktisk.
Skal vi se hvor mange innbyttere er lov da? 5 ikke sant ?
Det er 16 i tropp det. Hvis Sjøhage blir med til oslo som den 17 mann kan MIM se an.
Benken bør inneholde :
1 keeper
2 forsvarer
3 midbanespiller
4 spiss
5 valgfri

Da bør det være mulig å ha ham med.
Thorbjørnsen,Dahl, Fakiri, Bjørnsson og Sjøhage hvis Solli er syk
Hvis Solli er firsk blir det slik :
Thorbjørnsen, Dahl, Solli, Bjørnsson og Sjøhage
Full dekning og man ivaretar behovet for å ha med en høyvokst fyr som Armann uansett. Det er bare å bestille en extra flybillett. Den overflødige må på tribunen. Nei, Mjelde er nok for taktisk svak for dette nivået synes jeg. Det går bare ikke aan å ikke ha med bakromsreservespisser i en tropp.

Knasen

helt riktig å la han vente, og han har ikke noe imot å vente heller...hvis man skal stole på avisene da :)

Det høres ut for meg det er en spiller som vet hva han står for, og vet at han trenger tid for å bli klar, selv om han synes han er sånn nesten klar.

dudo

Han fremstår som veldig profesjonell i media ja. Jeg har heller ikke hørt noe om noe syting etter benketilværelsen i Sverige, så det lover jo bra.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Northside

Så fyren på trening i dag, var ikke videre overbevisene. Han virket heller ikke særlig ivrig i dag, rett og slett lite motivert, eller sliten og trøtt.

Utenom det så var humøret på topp hos laget.

Kagain

Jeg liker å leke Nostradamus. Jeg ser at Helstad begynte å hinke litt mot slutten av første omgang VIF - Brann. Om han nå må gå ut hadde det vært artig om Sjöhage kom inn og scorte vinnermålet. Da hadde han vel vært sikret legendestatus?

xTaTic

Quote from: "Røde Mor"Jeg liker å leke Nostradamus. Jeg ser at Helstad begynte å hinke litt mot slutten av første omgang VIF - Brann. Om han nå må gå ut hadde det vært artig om Sjöhage kom inn og scorte vinnermålet. Da hadde han vel vært sikret legendestatus?


Tror ikke spåmann er karrieren for deg! :P

Brannmus

Sjöhage spiller kamp for Brann 2 i kveld på Stadion mot Radøy/Manger. Hadde vært spennende å se han i aksjon, men vet ikke om jeg rekker å ta turen.

Kagain

Quote from: "xTaTic"
Tror ikke spåmann er karrieren for deg! :P


Hehe, nei jeg innså det i ettertid. Med mindre man tok hensyn til hva jeg spådde og kom til at det var noe som overhodet ikke ville skje. Vel vel, "det er bare eeen Nostradamus"

Ricky

http://www.bt.no/sport/article392675.ece
http://www.brann.no

Man får jo ta det for hva det er verdt når motstanden er på nivå med Käerjéng, men det er jo alltid mer betryggende med spillere som presterer på 2.laget enn spillere som ikke gjør det ;)

Nightfox

Ifølge Sjøhage er han nå i form... Så vi får se om han får seg noen minutter mot RBK. Stor fare for at hvis han (mot formodning) skulle scort et avgjørende mål idag at "alle" vil ha han fra start og Sjøhage selv tar av.

Fabregas


Klaus_Brann

Bortsett fra at noen få har sett han i en kamp, så synes jeg det er vanskelig å si noe om ferdighetene hans før han har fått litt tid. Ja, det er ikke veldig imponerende at han knapt har fått spilletid enda, men la han nå få et par kamper på seg før vi skal dømme han nord og ned.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kruxleiven

Ser det er masse kritikk av Sjöhage i andre tråder. Jeg håper Andresen ikke har sagt det han er anklaget for å ha sagt. Likevel blir det vanskelig å tro, da flere hevder han har sagt det og at hjelpetrenere har sagt det samme. På den annen side. Det blir noe hjemmekjært og trygt med Borås for denne karen som jo er oppvåkst i det området. At han ikke finner seg til rette i Brann med en gang finner jeg ikke så rart. Han må tilvenne seg en rekke nye spillere, en ny by (følte meg ikke så hjemme i Stockholm jeg heller) og en annen måte å spille på enn hva Elfsborg gjør.

Det jeg derimot frykter er at fyren er en type angrepspiller som bare lager sjanser fremfor å score mål. Og det var da en spiller som scorer mål vi ville ha da vi signerte en ny angriper nå som det begynner å bli få angrepspillere? For øvrig har jeg spurt Mjelde noen ganger hvorfor den og den ikke spiller. Han sier de ikke er god nok. Dette mener han nok også om Sjöhage. Så vi får bare vente å se. Mjelde vet nok bedre enn oss hvem som er nær laget eller ikke ettersom han ser dem gang på gang på trening. Imidlertid bra han ble tatt i fra favoritten sin som gikk til Tromsø da.

C@Bøe_79

Helge eller Martin?
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Ricky

Begynner å bli noen tvilsomme rykter om Andresen etter hvert..

Var dem som mente å vite at Inge Andre Olsen brått snudde i Brann-overgangssaken i vinter etter å ha snakket med Martin Andresen. IAO var så direkte i sin Brann-interesse som man kunne bli, men ut av ingenting signerte han plutselig en ny kontrakt med Stabæk og virket kjempeglad for det valget.

Tror begge Andresen-ryktene kan settes i båsen "ondsinnede rykter", iallefall til MA eventuelt signerer for Stabæk som bosman-spiller.


...men nå, tilbake til Sjöhage.. ;)

Tror ikke Martin passer inn på Stabæk no..
Han ville blitt for lite stjerne, eller så måtte Nannskog og Pallen trappet ned et hakk.. Tror det kan bli mye konflikter der Martin havner uansett, for tviler på at mange lag har samme toleransen  som Brann..

naitsirk

tja.
nannskog får jo kjefte så mykje han vil på treningane. og med andresen på laget, ville dei ikkje gjort anna en å kjefte:)

tauraren1

Quote from: "naitsirk"tja.
nannskog får jo kjefte så mykje han vil på treningane. og med andresen på laget, ville dei ikkje gjort anna en å kjefte:)

Jaa har liten tro på at de to passer sammen...dog har eg tatt feil før.
ordan har "vi" det i dag da?

Brann&Bergen<3

Quote from: "Fabregas"


Alle kan ha dårlige dager. Og vi har nok spillere som har det av og til!!

Nightfox

Altså, det vi vet er jo at Sjøhage kunne fintene sine i Strømsgodset kampen, i det minuttet han fikk der. Men fotballforståelsen så ikke så bra ut...

Snublefot

Quote from: "Nightfox"Altså, det vi vet er jo at Sjøhage kunne fintene sine i Strømsgodset kampen, i det minuttet han fikk der. Men fotballforståelsen så ikke så bra ut...


hvis noen velger å si noe som helst ut ifra 1 minutt er man ganske godt født bak en låvedør.om du derimot har sett flere kamper / b kamper og mener det samme er jo det greit.

gunnar

Ut i fra Brann2-kampen mot Radøy/Manger (7-1) for 2 uker siden, kunne vi like godt hentet tilbake Ystaas fra Notodden. Huseklepp, Bakke og El Fakiri virket mer motivert for å spille mot MEGET dårlig motstand. Sjøhage virket "lat" og hadde et kroppspråk hvor han så merkelig oppgitt ut ved den minste feil han gjorde selv eller ved at pasninger fra medspillere ikke kom fram til ham. Minnet om Helstad på sitt verste i første Helstad-periode (før Austria Wien). Sjøhage scoret dog 2 og et halvt mål, men det var av den billige sorten. Han må opp flere hakk.
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

Brann&Bergen<3

han burde no fått prøve seg i dag då!! gått 75 min og har ikke begynt å varme opp en gang? kan ikke være så dårlig at han ikke kan bli brukt som innbytter...!

Klaus_Brann

De varmet opp inne..:-)
Og ja, han fikk jo noen minutter uten å bevise noe enten den ene eller andre veien...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jrgn

Synes Sjöhage burde fått sjansen etter 70 minutter. Huseklepp virket sliten/giddalaus på slutten. Med så lite innsats og mange trøtte bein som det var på slutten av denne kampen tror jeg byttet kunne hatt litt effekt om det hadde vært tidligere enn etter 85 minutter.

Endre

Tror nok dette var feil kamp for Sjøhage. Utrolig vanskelig å få utnyttet hans styrker (fart og teknikk) under de forholdene som rådet i dag.
Håper han får litt mer tid i returoppgjøret, men det forutsetter vel at Brann har en grei ledelse ut i andre omgang.

tormi

Quote from: "Jrgn"Synes Sjöhage burde fått sjansen etter 70 minutter. Huseklepp virket sliten/giddalaus på slutten. Med så lite innsats og mange trøtte bein som det var på slutten av denne kampen tror jeg byttet kunne hatt litt effekt om det hadde vært tidligere enn etter 85 minutter.


Enig i sliten / uenig i giddalaus - da Husky fremdeles gikk på løp og i dueller når han ble involvert etter 70 minutter.

Synes det er rart hvordan vår kaptein og spillstyrere sender såpass mange baller til Solli når han tydeligvis ikke har dagen idag heller. Og enda rarere synes jeg det er at Andresen ikke evner å forstå at en vanndam ikke flytter seg. Gang på gang gikk han i samme vannet.

Forøvrig er også jeg enig i at Sjøhage kunne ha fått kommet inn litt tidligere. Men 2-1 er tross alt langt bedre enn 2-2 dersom vi hadde fått den i trynet.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

feriejan

Har altid forundret meg over trege bytter fra Mjelde eg.......ble vel ikke overasket igår heller da det ofte er slik. Men når Husekleppen begynner å spille back når brann er i angrep etter 70 min må jo bare noe gjøres eller ??

Eg hadde gledet meg til å se Sjøhagen men vi fikk ikke noe intrykk når det var så seint bytte.

Nei friske bein på 3 stk spillere skulle blitt gjort tidliggere......(Suduva gjorde jo det mulig derfor de greide 2-1 !!!)

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Rød makt på Hansa

Brannmus

Enig i den analysen Nixon. I en tropp med både Bjørnsson og Corrales, så er det større behov for Sjöhage enn Walde.

Da har vi stopperreserve i Bjørnsson, samt en targetspiller på topp. I Sjohage får vi fart, og det som forhåpentligvis kan være en viktig kontringsspiller om vi skal ri på en ledelse.

Fjerner vi Sjöhage fra troppen, så mister vi en viktig ting på topp og det er fart. Det vi tjener er et "fjerdevalg" på stopperplass.

Syntes absolutt Sjöhage burde være i troppen til kampen mot Start, men vet ikke om jeg tror på det.

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article88678.ece

Han skårte to i dag for Brann2.
Og er nok nærmere laget enn noensinne.
Rød makt på Hansa

dudo

Han hadde vel garantert startet mot Suduva om det ikke hadde vært for Mjelde sin "høy mann på topp"-fetisj. Det blir spennende å se på torsdag, om ikke annet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: "dudo"Han hadde vel garantert startet mot Suduva om det ikke hadde vært for Mjelde sin "høy mann på topp"-fetisj. Det blir spennende å se på torsdag, om ikke annet.


Det blir vel mer bakrom å løpe i på torsdag enn på søndag. Så Sjöhage bør kunne ha en god sjanse til å få starte i Litauen.
Rød makt på Hansa

Snublefot

I Litauen bør helt klart brann starte med sjøhage, ettersom det er suduva som må opp og score.

Dette vil skape større rom for en med sjøhages kvaliteter.

Brannmus

Jeg vil gjerne se Sjöhage spille mot Suduva. Og jeg kjøper den analysen med at det vil være rom for han å spille i. Men, jeg syntes det er en viktig ting vi må huske på. Brann prøver primært å angripe på kantene, og komme til innlegg. Gjør vi dette med Sjöhage og Winters på topp, så kommer vi til å slite med å skape en eneste mulighet. Sjöhage er ikke noe noen måte en liten kar. Han er faktisk høyere enn jeg alltid forestiller meg at han skal være, men han er fortsatt ikke en utpreget hodespiller.

Skal Sjöhage spille, så må det taktiske opplegget også spille på hans kvaliteter.

Uansett oppløftende at han scorer mål i kampene på Brann 2. Det viser at han klarer å produsere noe når han får 90 minutter, selv om motstanden ikke er allverden.

Nixon

Vi trenger vel strengt tatt ikke spille så mye annerledes enn vi gjør når Helstad og Winters spiller sammen. Og det er jo slik vi helst vil at Brann skal spille.
Rød makt på Hansa

Snublefot

Quote from: "Brannmus"Jeg vil gjerne se Sjöhage spille mot Suduva. Og jeg kjøper den analysen med at det vil være rom for han å spille i. Men, jeg syntes det er en viktig ting vi må huske på. Brann prøver primært å angripe på kantene, og komme til innlegg. Gjør vi dette med Sjöhage og Winters på topp, så kommer vi til å slite med å skape en eneste mulighet. Sjöhage er ikke noe noen måte en liten kar. Han er faktisk høyere enn jeg alltid forestiller meg at han skal være, men han er fortsatt ikke en utpreget hodespiller.

Skal Sjöhage spille, så må det taktiske opplegget også spille på hans kvaliteter.

Uansett oppløftende at han scorer mål i kampene på Brann 2. Det viser at han klarer å produsere noe når han får 90 minutter, selv om motstanden ikke er allverden.


hverken helstad eller winters er noen utpreget hodespiller, men de har allikevel bøttet inn mål etter at Sæternes dro.  Og hvor mange scoret sæternes? som for så vidt er mer hodespiller en de andre vi bruker (utenom bjørnson)

Vi kommer til innlegg ja. men når vi kommer i stor fart så er det ikke snakk om høyde og spenst, men snakk om timing og presisjon.  I en overgang med kantspill hvor du kommer til innlegg, så er det sjelden dueller inni feltet, da det er stor spredning mellom spillerne og målet er å få tredd ballen til riktig mann. noe brann også ofte gjør langs bakken mellom forsvarer og keeper.

Eneste som vil være ett minus er cornere og frispark hvor boksen er tettpakket av spillere. DA trenger man en stor sterk hodespiller.

Xminator

Mot Suduva skal Brann starte med de 11 beste spillerene. Der er ikke Sjøhage.

vebo

Quote from: "Snublefot"
Eneste som vil være ett minus er cornere og frispark hvor boksen er tettpakket av spillere. DA trenger man en stor sterk hodespiller.
Tiocfaidh ár lá

Snublefot

Quote from: "vebo"
Quote from: "Snublefot"
Eneste som vil være ett minus er cornere og frispark hvor boksen er tettpakket av spillere. DA trenger man en stor sterk hodespiller.


mm.. akkurat det jeg mener og=)  Så vi trenger faktisk ingen hodesterk spiss i mine øyne..

Snublefot

Quote from: "Xminator"Mot Suduva skal Brann starte med de 11 beste spillerene. Der er ikke Sjøhage.


så bjørnssone  er så mye bedre? Og det har du fra hva?   de få minuttene sjøhage har fått på banen? Eller har du sett på treningene så du ser forskjellen på de to?

i mine øyne bør sjøhage og winters starte...

kabelmann

Man må jo anta at Mjelde & co. har vært på treningene og sett hvordan ståa er. Jeg vil tro at Sjøhage hadde startet fremfor Bjørnsson om han var så mye bedre.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

TheRock

Det Snublefot snakker om er mitt inntrykk også. Sånn som vi ruller opp på kantene så er det bedre å kunne vite hvor man skal stå, og å komme seg til det stedet kjappest mulig, enn å være stor og sterk.

Bjørnsson fungerer, sånn som jeg ser det, best som oppspillspunkt (eller aller best der han hører hjemme, i forsvaret). Det er ikke sånn Brann spiller når de er på sitt beste. Overlapping på kantene, kjapt inn i boksen, der en avslutningsterk spiss triller ballen i mål fra 3-4 meter, det er sånn vi har rundspilt lag de siste årene, med da Sæternes som avslutter. Og det er her Sjöhage forhåpentligvis kommer inn i bildet. For så langt har vel ikke Bjørnsson vist seg som denne avslutteren. Brente 2 slike sjanser mot Suduva hjemme og mot Start sist.

Jada, jeg vet ikke om Bjørnsson er dårligere enn Sjöhage osv. Men det jeg vet er at jeg ikke liker måten Bjørnsson brukes på. Om han først greier å vinne hodeduellen mot midtstopperen på en langpasning, så er det fortsatt veldig mye som skal klaffe før vi har en målsjanse. Dessuten misliker jeg som sagt avslutningene hans og bevegelsene hans i feltet. Jeg vet også at halve Allsvenskan var etter Sjöhage, og at han var Allsvenskans raskeste som 19-åring. Og jeg vet at han er spiss, noe som innebærer at han høyst sannsynlig vet bedre hvor han skal stå i feltet enn en islandsk midtstopper.

Belfort

Nå må folk huske på at Sjøhage trenger en helt vinter på seg til og bli "fit" dette i følge Mjelde. Vi må huske på at han kommer fra en helt annen kultur og han trenger tid på og tilpasse seg norsk kultur og spillemåte.

Xminator

Likevel, kanskje er ballen til Bjørnsson og krige på andreball riktigere når Andresen er ute. Bakke/Jaiteh og Hassan, med Solli og PVM er en midtbane som vil vinne en god del dueller.

Snublefot

Quote from: "Belfort"Nå må folk huske på at Sjøhage trenger en helt vinter på seg til og bli "fit" dette i følge Mjelde. Vi må huske på at han kommer fra en helt annen kultur og han trenger tid på og tilpasse seg norsk kultur og spillemåte.


en helt annen kultur=)

svensk - norsk..  tja...   sååå stor forskjell?

Xminator

Ifølge Sjøhage selv var det en annen fotballkultur.

C@Bøe_79

Quote from: "Xminator"Ifølge Sjøhage selv var det en annen fotballkultur.


Spår en viktig scoring for Brann denne sesongen, enten for Sjøhage eller Karadas..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Xminator

Det er en spådom som fort kan bli realitet. Det er vel strengt tatt derfor de er hentet.

Falkman

Quote from: "Snublefot"
Quote from: "Belfort"Nå må folk huske på at Sjøhage trenger en helt vinter på seg til og bli "fit" dette i følge Mjelde. Vi må huske på at han kommer fra en helt annen kultur og han trenger tid på og tilpasse seg norsk kultur og spillemåte.


en helt annen kultur=)

svensk - norsk..  tja...   sååå stor forskjell?


tar eg ikkje mye feil, lå det en viss sarkastisk undertone i det første innlegget der..

C@Bøe_79

Quote from: "Falkman"
Quote from: "Snublefot"
Quote from: "Belfort"Nå må folk huske på at Sjøhage trenger en helt vinter på seg til og bli "fit" dette i følge Mjelde. Vi må huske på at han kommer fra en helt annen kultur og han trenger tid på og tilpasse seg norsk kultur og spillemåte.


en helt annen kultur=)

svensk - norsk..  tja...   sååå stor forskjell?


tar eg ikkje mye feil, lå det en viss sarkasitsk undertone i det første innlegget der..


Det sies at det er mer fart i det norske spillet, og samtidig mer fysikk..

Mens jeg syns det er mye bedre fotball fra Allsvenskan enn Tippeligaen, hvertfall de få kampene jeg har sett på Canal+
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Snublefot

Quote from: "Falkman"
Quote from: "Snublefot"
Quote from: "Belfort"Nå må folk huske på at Sjøhage trenger en helt vinter på seg til og bli "fit" dette i følge Mjelde. Vi må huske på at han kommer fra en helt annen kultur og han trenger tid på og tilpasse seg norsk kultur og spillemåte.


en helt annen kultur=)

svensk - norsk..  tja...   sååå stor forskjell?


tar eg ikkje mye feil, lå det en viss sarkasitsk undertone i det første innlegget der..


hadde den feelingen jeg og:D men ser flere har nevnt den "STORE KULTURFORSKJELLEN" så måtte bare kommentere det:>

Belfort

Quote from: "Snublefot"
Quote from: "Falkman"
Quote from: "Snublefot"
Quote from: "Belfort"Nå må folk huske på at Sjøhage trenger en helt vinter på seg til og bli "fit" dette i følge Mjelde. Vi må huske på at han kommer fra en helt annen kultur og han trenger tid på og tilpasse seg norsk kultur og spillemåte.


en helt annen kultur=)

svensk - norsk..  tja...   sååå stor forskjell?


tar eg ikkje mye feil, lå det en viss sarkasitsk undertone i det første innlegget der..


hadde den feelingen jeg og:D men ser flere har nevnt den "STORE
KULTURFORSKJELLEN" så måtte bare kommentere det:>



Ja det var ment som sarkasme. Blir litt overdrevet når Mjelde fremstiller når og hva vi kan forvente av Sjøhage

C@Bøe_79

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Xminator"Ifølge Sjøhage selv var det en annen fotballkultur.


Spår en viktig scoring for Brann denne sesongen, enten for Sjøhage eller Karadas..



Eller bare Azar...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Snublefot

igjen så forstår jeg ingen ting av disposisjonen av sjøhage.

Spilleren er sett på som ett stort spisstalent, og er kjøpt inn for å brukes mer neste sesong. Helt greit. Men for å få sjøhage "varm i trøya" til neste sesong så må det da være greit å gi han litt spilletid. Ingen som over tid blir veldig motivert av å spille 10 minutter nå, 2 minutter da, 5 minutter siden, ingen minutter deretter for så å komme inn på overtid i ny og ned.

I går leder vi 4-1 når det gjenstår ca 35 minutter av kampen. Hva gjør mons ivar? Han setter innpå Cato guntveit...   Hvorfor ikke sette innpå sjøhage? Ta ut Armann og la winters og sjøhage få litt tid sammen. 30 minutter ekstremt stor forskjell fra 12 minutter når det gjelder det å komme inn i kampen og skaffe en sjanse eller to.

Kommer man inn med 10 minutter igjen, så har man så lite tid at man nesten må gjøre alt selv for å vise at man fortjener mer spilletid. Desverre er det sjeldent man fungerer bra når man skal "gjøre alt selv". I går så var det samme med sjøhage. Det ble for mange finter, for mange forsøk og for lite samspill med de andre den korte tiden han var inne. Overbeviste ingen, men samtidig altfor lite tid å bedømme han på.

Nei Mjelde. Jeg synes du skal gi han litt mer tid når vi faktisk har en så trygg ledelse.. Suduva måtte putte 5 mål for å vinne..

ostraume

Quote from: "Snublefot"igjen så forstår jeg ingen ting av disposisjonen av sjøhage.

Spilleren er sett på som ett stort spisstalent, og er kjøpt inn for å brukes mer neste sesong. Helt greit. Men for å få sjøhage "varm i trøya" til neste sesong så må det da være greit å gi han litt spilletid. Ingen som over tid blir veldig motivert av å spille 10 minutter nå, 2 minutter da, 5 minutter siden, ingen minutter deretter for så å komme inn på overtid i ny og ned.

I går leder vi 4-1 når det gjenstår ca 35 minutter av kampen. Hva gjør mons ivar? Han setter innpå Cato guntveit...   Hvorfor ikke sette innpå sjøhage? Ta ut Armann og la winters og sjøhage få litt tid sammen. 30 minutter ekstremt stor forskjell fra 12 minutter når det gjelder det å komme inn i kampen og skaffe en sjanse eller to.

Kommer man inn med 10 minutter igjen, så har man så lite tid at man nesten må gjøre alt selv for å vise at man fortjener mer spilletid. Desverre er det sjeldent man fungerer bra når man skal "gjøre alt selv". I går så var det samme med sjøhage. Det ble for mange finter, for mange forsøk og for lite samspill med de andre den korte tiden han var inne. Overbeviste ingen, men samtidig altfor lite tid å bedømme han på.

Nei Mjelde. Jeg synes du skal gi han litt mer tid når vi faktisk har en så trygg ledelse.. Suduva måtte putte 5 mål for å vinne..


Helt uenig. Først: Solli og Moen byttene er vel ikke så vanskelig å forstå? Disse spillerne spiller alt som er av kamper og ble byttet ut for å få noe hvile.

Ser at Sjøhage blir den nye Migen. Sjøhage er pr. i dag et soleklart 4. valg på topp. De minuttene har har fått så fremstår han halvfeit og klønete. AB er fersk som spiss og sliter med bevegesesmønsteret sitt samt aggresivitet i boksen. Da er det mye bedre å gi han tid for å gjøre han
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Snublefot

Quote from: "ostraume"
Quote from: "Snublefot"igjen så forstår jeg ingen ting av disposisjonen av sjøhage.

Spilleren er sett på som ett stort spisstalent, og er kjøpt inn for å brukes mer neste sesong. Helt greit. Men for å få sjøhage "varm i trøya" til neste sesong så må det da være greit å gi han litt spilletid. Ingen som over tid blir veldig motivert av å spille 10 minutter nå, 2 minutter da, 5 minutter siden, ingen minutter deretter for så å komme inn på overtid i ny og ned.

I går leder vi 4-1 når det gjenstår ca 35 minutter av kampen. Hva gjør mons ivar? Han setter innpå Cato guntveit...   Hvorfor ikke sette innpå sjøhage? Ta ut Armann og la winters og sjøhage få litt tid sammen. 30 minutter ekstremt stor forskjell fra 12 minutter når det gjelder det å komme inn i kampen og skaffe en sjanse eller to.

Kommer man inn med 10 minutter igjen, så har man så lite tid at man nesten må gjøre alt selv for å vise at man fortjener mer spilletid. Desverre er det sjeldent man fungerer bra når man skal "gjøre alt selv". I går så var det samme med sjøhage. Det ble for mange finter, for mange forsøk og for lite samspill med de andre den korte tiden han var inne. Overbeviste ingen, men samtidig altfor lite tid å bedømme han på.

Nei Mjelde. Jeg synes du skal gi han litt mer tid når vi faktisk har en så trygg ledelse.. Suduva måtte putte 5 mål for å vinne..


Helt uenig. Først: Solli og Moen byttene er vel ikke så vanskelig å forstå? Disse spillerne spiller alt som er av kamper og ble byttet ut for å få noe hvile.

Ser at Sjøhage blir den nye Migen. Sjøhage er pr. i dag et soleklart 4. valg på topp. De minuttene har har fått så fremstår han halvfeit og klønete. AB er fersk som spiss og sliter med bevegesesmønsteret sitt samt aggresivitet i boksen. Da er det mye bedre å gi han tid for å gjøre han


for så vidt veldig enig i det du sier der ja.  godt poeng.

men tror du seriøst Armann får spille noe særlig fremover? Med helstad tilbake, er det ny benketilværelse for armann, og neste sesong er han tilbake som midtstopper.. om han blir brukt..

mener bare at ett ungt talent som sjøhage bør bli tatt litt mer inn i varmen.  Hverken Vaagan moen eller solli hadde tatt noen skade av 15 minutter mer på banen.  Winters kunne godt ut i stedet for armann, 35 min før slutt. samtidig som huseklepp kommer inn for petter v.m. så kunne solli byttet 15-20 min før kampslutt med cato.

viks

Quote from: "ostraume"
Ser at Sjøhage blir den nye Migen. Sjøhage er pr. i dag et soleklart 4. valg på topp. De minuttene har har fått så fremstår han halvfeit og klønete.


Seriøst?

Lurer på hvilken kamp du så på i tilfelle. Suduva scoret to kjappe rett etter han kom inn, og dette fikk Brann til å rette mer fokus på det defensive. Det som egentlig skulle bli en kontringsfest på slutten uteble, og Sjøhage ble løpende mye uten å få de rette ballene å jobbe med.

Sjøhage er avhengig av å få baller i bakrom. På slutten spilte Brann ballen mer i laget (posession orientert).

Sier ikke at Sjøhage er den nye Kniksen, sier bare at det er alt alt alt for tidlig å felle noen dom over han, og hans rolle. Forøvrig syntes jeg ha viser prov på brukbar teknikk og hurtighet, men det kommer jo tydeligvis litt an på hvilke briller man har på seg..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

Sjøhage sitt største problem er at han kom urovekkende utrent til Bergen fra Sverige. Det er først nå i det siste han har kommet seg opp på et brukbart nivå. Problemet fremover for Sjøhage vil være å i det hele tatt komme med i troppen til kampene. Slik det ser ut nå med tilnærmet skadefri tropp blir det nok svært lite Sjøhage å se for Brann i høst.
Rød makt på Hansa

Knasen

Quote from: "viks"
Quote from: "ostraume"
Ser at Sjøhage blir den nye Migen. Sjøhage er pr. i dag et soleklart 4. valg på topp. De minuttene har har fått så fremstår han halvfeit og klønete.


Seriøst?

Lurer på hvilken kamp du så på i tilfelle. Suduva scoret to kjappe rett etter han kom inn, og dette fikk Brann til å rette mer fokus på det defensive. Det som egentlig skulle bli en kontringsfest på slutten uteble, og Sjøhage ble løpende mye uten å få de rette ballene å jobbe med.

Sjøhage er avhengig av å få baller i bakrom. På slutten spilte Brann ballen mer i laget (posession orientert).

Sier ikke at Sjøhage er den nye Kniksen, sier bare at det er alt alt alt for tidlig å felle noen dom over han, og hans rolle. Forøvrig syntes jeg ha viser prov på brukbar teknikk og hurtighet, men det kommer jo tydeligvis litt an på hvilke briller man har på seg..


takk for at du sa det. Jeg også syntes han så klønete, men må nesten si at dette er første gang jeg har sett han i mer enn 5min på banen. Han viste noe bra i den kampen med hurtighet og teknikk, men som du sa, Brann spilte at annet spill. Så du har helt rett, men det vil nok fortsatt ta litt tid før han er virkelig i slaget som vi kanskje håper på.

Foresten. jeg hørte Mjelde skreik "FAEN TA DEG JOKKE" (unskyld språkbruket) til han en gang....tror ivertfall det var det Mjelde sa. Men han var ute av kamera bilde. Er det noen som vet hva han gjorde feil?

Fez

Han presset ikke på han som fikk ballen i et innkast mener eg? Men kom løpende fort når mjelde skrek :P

Xminator

Sjøhage får sjansene sine i RL og treningskampene til vinteren. Gjør han ikke figuren sin bra der skal du ikke være synsk for å se at både Brann og Sjøhage vil gjøre noe med hvilken klubb han spiller i.

C@Bøe_79

Quote from: "Xminator"Sjøhage får sjansene sine i RL og treningskampene til vinteren. Gjør han ikke figuren sin bra der skal du ikke være synsk for å se at både Brann og Sjøhage vil gjøre noe med hvilken klubb han spiller i.


Blir uansett feil å bedømme han på bakgrunn av det han har vist til no..
Blant annet pga:

- Laget har sluttet å spille fotball når han entrer banen.
- Han prøver for hardt å bevise på få minutter
- Og etter min mening er han brukt feil.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Northside

Har sett sjøhage på trening før, og det han viste der gjorde meg sikker i en sak. Fyren er et bomkjøp!
Makan til lat holdning skal du leite lenger etter. Fyren gikk kun rundt å svimte. Ikke smilte han og sprudlet slik som de andre spillerne. Han var mer av den egoistiske typen og motivasjon var ikke å finne...

Om han fortsatt er slik på treningene så er det ikke rart at Mjelde ikke bruker han.

vebo

Mulig han ikke smiler hele treningen, men da er det i såfall pga oppfølging fra trenerteam og andre spillere. Jeg har møtt han et par ganger på personlig nivå og han er en smilende og sympatisk mann (og jeg liker egntlig ikke svensker:P).
Tiocfaidh ár lá

hakeide

Noen som så kampen mot Os?

Er det noe i ryktene om at han ikke holder mål eller var det som MIM sa "at det var en dag han bare ikke fikk ballen i mål" ??

viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

atlascopo

Hvem kan forvente Engasjement når Arman spiller fast i hans plass. Uansett hvor dårlig han spiller? Er Helstad og Winters ute til neste kamp, bør Sjøhage få prøve seg. Er han så dårlig som Mjelde mener, må han tørre å bevise det til oss. Er sikker på engasjemente kommer når han får en fair sjangse foran ett fulsatt stadion.

Mel: Blue Moon (selv om den er mye brukt)
http://www.youtube.com/watch?v=Y0DFxj27QdQ
http://www.youtube.com/watch?v=EfIgew2tIQY

Sjøhage
I svenske Elfsborg vi fant
en spiss som scorer for Brann
Bergens nye diamant

B.B.

n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Xminator

Quoteen spiss som scorer for Brann


Ja det var denne lille detaljen her da...

atlascopo

Han har vel puttet jevnt og trutt for brann 2, selv om folk sier han er lat, og har elendig holdninger. Så målen kommer nok på førstelaget også. Hvis han noen gang får prøve seg.

Falkman

Quote from: "atlascopo"Han har vel puttet jevnt og trutt for brann 2, selv om folk sier han er lat, og har elendig holdninger. Så målen kommer nok på førstelaget også. Hvis han noen gang får prøve seg.


problemet e at folk e så jævlig utålmodig. dersom en spiller ikkje slår til med en gang blir han stemplet som en flopp.  våre to beste angripere e begge  lysende eksempler på det ikkje nødvendigvis trenger å være tilfelle.

Nixon

Quote from: "atlascopo"Han har vel puttet jevnt og trutt for brann 2, selv om folk sier han er lat, og har elendig holdninger. Så målen kommer nok på førstelaget også. Hvis han noen gang får prøve seg.


Han har puttet en del, og jeg skulle gjerne sett Sjøhage få prøve seg litt mer. Han er en veldig av og på spiss som virker lat mange ganger. Og han går mye i offside. Men han kommer også til en del målsjanser pga smarte løp og stor fart.
Rød makt på Hansa

Kararay

han har 6 mål for Brann2 iår. hvor den ene kampen vant de 2-1 over Arna Bjørnar og han puttet begge......
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Utmedsnolken

Quote from: "Kararay"han har 6 mål for Brann2 iår. hvor den ene kampen vant de 2-1 over Arna Bjørnar og han puttet begge......


Mika Kottila klarte jo å rote ballen over streken noen ganger han også.
"og der snubler Sæternes igjen"

Kararay

Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Kararay"han har 6 mål for Brann2 iår. hvor den ene kampen vant de 2-1 over Arna Bjørnar og han puttet begge......


Mika Kottila klarte jo å rote ballen over streken noen ganger han også.


Men Kottila snublet vel den inn? Og han fikk jo mer enn 5 min på A-laget..
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Northside

Husker Bigmc gjorde det bra en gang også, for ikke å snakke om ystaas, han scorte jo så det suste!

En ting er nye spillere som ikke presterer med det første, en annen ting er nye spillere uten vilje til å prestere noe, da gir jeg opp håpet.

Xminator

Bjørnsson er en bedre spiller en Macallister og Ystås, på samme måte som Karadas er en mye bedre spiller enn Bjørnsson.

Det er veldig lite som skal til før Bjørnsson er på samme nivå som for eksempel Arild Sundgot. Med 26 kamper fra start ville han scoret 11-12 mål. Uten at jeg tror "Tom Sanne"-syndromet hadde gjort seg mindre gjeldende blant de litt mer lavpannede og uskolerte blant publikum. Om ikke annet glemte de å hetse Hanstveit denne kampen...

Sjøhage får sine sjanser når anledningen for litt mindre rutinerte spillere byr seg.

gitarbroiler

QuoteSjøhage får sine sjanser når anledningen for litt mindre rutinerte spillere byr seg.


Og på hvilken måte er Bjørnsson så mye mer rutinert enn Sjøhage???

Når man går rundt og ikke klarer å ta ned ballen, ikke klarer å slå en pasning og ikke eier mulighet til å dra av en motspiller, DA bør man se etter alternativer....

Syntes absolutt det er på tide at Sjøhage får muligheten snart, ellers vil jeg absolutt klassifisere kjøpet som et bomkjøp. Det Brann trengte i sommer var en spiller som kunne gå inn på laget og forsterke det i 2007, ikke i 2009 eller 2010.

Xminator

QuoteOg på hvilken måte er Bjørnsson så mye mer rutinert enn Sjøhage???


Bare det at han spilte i Brann før Sjøhage var i stemmeskiftet burde jo avgjøre den saken...
De andre tingene du ramser opp er øyet som ser. Du velger å se feilpasningen og dempingene. Du så ikke de gode pasningene til spillere i medløp i andre omgang? Eller hvordan Karadas og Bakke med hardere jobbing åpnet rom som Bjørnsson utnyttet flere ganger?

Om du er så utrolig trangsynt at du ikke kan la Sjøhage få den vinteren han trenger så sier det ganske mye om deg som supporter. Og om hvorfor talenter har en utrolig lang vei å gå. Om ikke annet har jo Sjøhage nå bygget opp en liten "memellibuffer" å gå på ved å ikke spille. Sikkert ikke dumt det...

Brannmus

http://www.joakimsjohage.com/

Sjekk det ut folkens!

Han har redesignet siden sin med Brann-logo og Brann farger. Dette er en gutt vi kan like!

Xminator


tormi

Hvorfor stresser vi så veldig med Sjøhage. Ble det ikke sagt at kjøpet for ham var en langsiktig investering? Er det ikke da ihvertfall litt tidlig å karakterisere ham som en flopp?
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Stoffi

Quote from: "tormi"Hvorfor stresser vi så veldig med Sjøhage. Ble det ikke sagt at kjøpet for ham var en langsiktig investering? Er det ikke da ihvertfall litt tidlig å karakterisere ham som en flopp?



Hvis Sjøhage ikke er bedre enn Armann, må han være fryktelig dårlig. Men så husker vi jo alle at Mjelde ofte foretrakk Ystaas foran Thomas Lund, noe som bevtiner om Mjeldes fantastiske evner.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Willy Wonka

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "tormi"Hvorfor stresser vi så veldig med Sjøhage. Ble det ikke sagt at kjøpet for ham var en langsiktig investering? Er det ikke da ihvertfall litt tidlig å karakterisere ham som en flopp?



Hvis Sjøhage ikke er bedre enn Armann, må han være fryktelig dårlig. Men så husker vi jo alle at Mjelde ofte foretrakk Ystaas foran Thomas Lund, noe som bevtiner om Mjeldes fantastiske evner.


Det ligger vel heller i at de er to helt forskjellige typer. Den ene et oppspilspunkt og den andre en bakromspiller.

atlascopo

I dag er heldigvis Arman vraket fra troppen. Så det ligger tilrette for ett sjøhage innhopp

Baunebob

Quote from: "Brannmus"http://www.joakimsjohage.com/

Sjekk det ut folkens!

Han har redesignet siden sin med Brann-logo og Brann farger. Dette er en gutt vi kan like!


Kun jeg som syns det blir for dumt og selge t-skjorter av seg selv når man spiller i 3.divisjon på Brann 2 ?

smaalanda

Quote from: "Baunebob"
Quote from: "Brannmus"http://www.joakimsjohage.com/

Sjekk det ut folkens!

Han har redesignet siden sin med Brann-logo og Brann farger. Dette er en gutt vi kan like!


Kun jeg som syns det blir for dumt og selge t-skjorter av seg selv når man spiller i 3.divisjon på Brann 2 ?


Eg spiller i 7. div men selger t-skjorter som bare faen
KMO!!!

Chrisstah

Quote from: "Xminator"Bjørnsson er en bedre spiller en Macallister og Ystås, på samme måte som Karadas er en mye bedre spiller enn Bjørnsson.

Det er veldig lite som skal til før Bjørnsson er på samme nivå som for eksempel Arild Sundgot. Med 26 kamper fra start ville han scoret 11-12 mål. Uten at jeg tror "Tom Sanne"-syndromet hadde gjort seg mindre gjeldende blant de litt mer lavpannede og uskolerte blant publikum. Om ikke annet glemte de å hetse Hanstveit denne kampen...

Sjøhage får sine sjanser når anledningen for litt mindre rutinerte spillere byr seg.


Bjørnsson e og forblir elendig.
ville faktisk heller hatt ystaas der oppe.
at han kan komme oppi sundgot klassen er for meg helt ufattelig.

nei syns heller Mjelde kan gi sjøhage litt fler innhopp, han kan umulig være like elendig som Bjørnsson har vært i de siste kampene.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Jay Tee

har ikke giddet og lese igjenom alt som står her inne. men at Mjelde ikke kan hive innpå Sjøhage i kamper vi leder 4-0 er for meg en gåte, regner med de har kjøpt han fodri de har tro på han. Foreksempel mpt Odd. Vi leder 4-0, kampen e pungtert, kofor ikke ta ut Karadas eller Helstad da, gi han 15-20 min, kansje skåre et mål, bli kjent med publikum. Da har han ingen press på. Og kan spille med lave skuldre. Skjønner ikke Mjelde noen ganger. Syns synd på Sjøhage eg. Eg tror han kan bli en fin tilvekst, men da må jo gutten få en sjans.
eia brann

Snublefot

Quote from: "Jay Tee"har ikke giddet og lese igjenom alt som står her inne. men at Mjelde ikke kan hive innpå Sjøhage i kamper vi leder 4-0 er for meg en gåte, regner med de har kjøpt han fodri de har tro på han. Foreksempel mpt Odd. Vi leder 4-0, kampen e pungtert, kofor ikke ta ut Karadas eller Helstad da, gi han 15-20 min, kansje skåre et mål, bli kjent med publikum. Da har han ingen press på. Og kan spille med lave skuldre. Skjønner ikke Mjelde noen ganger. Syns synd på Sjøhage eg. Eg tror han kan bli en fin tilvekst, men da må jo gutten få en sjans.


er veldig enig i dette.... :/  Håper sjøhage får mye tillit i royal league ihvertfall.

C@Bøe_79

Quote from: "Snublefot"
Quote from: "Jay Tee"har ikke giddet og lese igjenom alt som står her inne. men at Mjelde ikke kan hive innpå Sjøhage i kamper vi leder 4-0 er for meg en gåte, regner med de har kjøpt han fodri de har tro på han. Foreksempel mpt Odd. Vi leder 4-0, kampen e pungtert, kofor ikke ta ut Karadas eller Helstad da, gi han 15-20 min, kansje skåre et mål, bli kjent med publikum. Da har han ingen press på. Og kan spille med lave skuldre. Skjønner ikke Mjelde noen ganger. Syns synd på Sjøhage eg. Eg tror han kan bli en fin tilvekst, men da må jo gutten få en sjans.


er veldig enig i dette.... :/  Håper sjøhage får mye tillit i royal league ihvertfall.


Blir litt feil å slippe han til når resten av laget har sluttet å spille, da blir det som jeg har nevnt tidligere bare han som gir alt..
Og det ser veldig dumt ut når Sjöhage prøver mer en evne og alene, slik som i Drammen..  Håper vi tar hem gullet tidlig, så kan Sjöhage spille seg varm før RL..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

tolind

Av en eller annen grunn ser utrolig nok Monsenissen et eller annet i Bjørnsson. Fyren mangler jo alt som skal til for at han skal kunne bli en nyttig tilvekst! Fart, spenst, teknikk, guts osv.... Hvorfor ikke leie Bjørnsson ut til Løv-Ham neste sesong? I tillegg bør Sjøhage få prøve seg på tampen av kampene! Spesielt når vi leder komfortabelt! Gutten må få bygget litt selvtillit!!
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

vebo

For all del enig i at han burde fått spille på slutten mot Odd, og det hadde han nok om han hadde sittet på benken. Han var derimot ikke med i troppen denne kampen.
Tiocfaidh ár lá

tauraren1

Quote from: "tolind"Av en eller annen grunn ser utrolig nok Monsenissen et eller annet i Bjørnsson. Fyren mangler jo alt som skal til for at han skal kunne bli en nyttig tilvekst! Fart, spenst, teknikk, guts osv.... Hvorfor ikke leie Bjørnsson ut til Løv-Ham neste sesong?


Hva????????
Bjørnsson tok jo plassen fra Eidur GUDJOHNSEN som spiller for Barcelona i siste landskamp for Island ...han putta til og med inn et mål!  ;-)
ordan har "vi" det i dag da?

tolind

Tok plassen fra en småskadet Eidur GUDJOHNSEN! At han putter et mål for Island kan ikke forsvare at han har spilt elendig for Brann! Gidd ikke begynne å ramse opp alle bommene han har hatt for Brann, men kan jo nevne bommen fra 2 meter mot Club Brugge og Sudava....
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

tintin

Quote from: "tolind"Tok plassen fra en småskadet Eidur GUDJOHNSEN! At han putter et mål for Island kan ikke forsvare at han har spilt elendig for Brann! Gidd ikke begynne å ramse opp alle bommene han har hatt for Brann, men kan jo nevne bommen fra 2 meter mot Club Brugge og Sudava....

Gud

Sjøhage har forøvrig bursdag i dag. Han fyller 21. Grattis!

dudo

Quote from: "vebo"For all del enig i at han burde fått spille på slutten mot Odd, og det hadde han nok om han hadde sittet på benken. Han var derimot ikke med i troppen denne kampen.


Dette kan tydeligvis ikke sies nok ganger. Jeg tar på meg den tunge oppgaven å irettesette våre uvitende medsupportere: Han var ikke på benken mot Odd, jævla slostriler! Skal dere øse edder og galle over folk så sett dere for pokker inn i saken først! Sjekk fakta!

Ah...

Edit: Grattis med dagen, Jokke! :-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ewen

Quote from: "tintin"
Quote from: "tolind"Tok plassen fra en småskadet Eidur GUDJOHNSEN! At han putter et mål for Island kan ikke forsvare at han har spilt elendig for Brann! Gidd ikke begynne å ramse opp alle bommene han har hatt for Brann, men kan jo nevne bommen fra 2 meter mot Club Brugge og Sudava....


Jeg hadde nesten gitt opp håpet. Trodde jeg var den eneste Brann supporteren har inne. Følte meg ensom med alle trøndere og gud vet ka pakk som må ha rotet seg inn på denne siden.
Takk, tintin. TAKK!

Oldefar

Lurer på hvor bås Sjøhage kan være når Armann tar plassen foran ham. Maken til dårlig spiller skal man leite lenge etter, selv om han scoret mot Lsk. Helt utrolig. Eller er det Mjeldes trener egenskaper som spiller oss andre et puss her. Han har et talent for å like storvokste elendige spillere som ikke gjør annet enn å miste ballen på banen. Vi husker jo alle Sæternes...

Falkman

Quote from: "Oldefar"Lurer på hvor bås Sjøhage kan være når Armann tar plassen foran ham. Maken til dårlig spiller skal man leite lenge etter, selv om han scoret mot Lsk. Helt utrolig. Eller er det Mjeldes trener egenskaper som spiller oss andre et puss her. Han har et talent for å like storvokste elendige spillere som ikke gjør annet enn å miste ballen på banen. Vi husker jo alle Sæternes...


har aldri forstått det enorme behovet enkelte har for å hetse/latterliggjøre egne spillere. en sånn holdning fortjener ikkje annet en forakt i mine øyne. ut med pakket!!

Ricky


sydnes76

Quote from: "Ewen"
Quote from: "tintin"
Quote from: "tolind"Tok plassen fra en småskadet Eidur GUDJOHNSEN! At han putter et mål for Island kan ikke forsvare at han har spilt elendig for Brann! Gidd ikke begynne å ramse opp alle bommene han har hatt for Brann, men kan jo nevne bommen fra 2 meter mot Club Brugge og Sudava....


Jeg hadde nesten gitt opp håpet. Trodde jeg var den eneste Brann supporteren har inne. Følte meg ensom med alle trøndere og gud vet ka pakk som må ha rotet seg inn på denne siden.
Takk, tintin. TAKK!


Dere er ikke aleine! Det er nok lettere (tror jeg) å omstille seg fra spiss til midtstopper om du er en sværing enn omvendt, selv om han har vært spiss for noen år siden. Ingen bør slenge drit om den jobben Brannstjerne har gjort for oss. Sjøhage skal få spille litt før jeg i det hele tatt gidder å uttale meg.....

naitsirk

QuoteLurer på hvor bås Sjøhage kan være når Armann tar plassen foran ham. Maken til dårlig spiller skal man leite lenge etter, selv om han scoret mot Lsk. Helt utrolig. Eller er det Mjeldes trener egenskaper som spiller oss andre et puss her. Han har et talent for å like storvokste elendige spillere som ikke gjør annet enn å miste ballen på banen. Vi husker jo alle Sæternes...


sjølvsagt er mjelde heilt bak mål. sjøhage er 10 gonger betre enn smari. til og med betre enn helstad og winters, til saman.

BL

Quote from: "Oldefar"Vi husker jo alle Sæternes...


77 kamper/38 mål. Cupgull, bronse, sølv. Glemmer ikke Sæternes med det første nei.
Hansa-
Felt Z

Super Hasund

Sjøhage minner meg veldig om winters. Husker at folk dro seg i håret og kunne isje fatte at brann ga robbie kontrakt. Spesielt davy. Men eg må vel ha  vert en av de sjeldne som hadde troen på han. Glemmer aldre det første målet te winters. I hans første kamp. Det va mot haugesund.Trenings kamp i vestlands hallen. Robbie klinte ballen i tverrliggeren og inn på brasse spark.

Som med robbie så ser eg et potensial i denne sjøhage. Han bør satses på. Tror han  vil bli en stor brann helt om han får sjangsen. Skremmende at han isje har fått mer tid enn (2 minnutt?). E isje uten grunn at svenske klubber siklet etter han. Han har ekstreme kvaliteter som vår gode "sviker" huseklepp.
Brann vil angre viss de isje satser på han
La Folket Synge

*Feltz*

Xminator

Quote from: "BL"
Quote from: "Oldefar"Vi husker jo alle Sæternes...


77 kamper/38 mål. Cupgull, bronse, sølv. Glemmer ikke Sæternes med det første nei.


Ikke glem at han har ett solid tak i årets gullmedaljer også.

Og Winters hadde mye kortere vei til laget enn Sjøhage. Den gang da kunne/måtte Brann spille folk i form. Nå er man i form - eller ute av laget.

grei

Quote from: "Super Hasund"Sjøhage minner meg veldig om winters. Husker at folk dro seg i håret og kunne isje fatte at brann ga robbie kontrakt. Spesielt davy. Men eg må vel ha  vert en av de sjeldne som hadde troen på han. Glemmer aldre det første målet te winters. I hans første kamp. Det va mot haugesund.Trenings kamp i vestlands hallen. Robbie klinte ballen i tverrliggeren og inn på brasse spark.

God fantasi, du. Treningskampen du snakker om var før sesongstart 2003: http://www.brann.no/brann_link/index.php?valg=nyhet&nyhet=2836&brann=cacb296faa2961864d0d4e81f7969c38

At du hadde tro på Winters etter den kampen er da ikke mye å skryte av, særlig hvis dette var den første kampen du så han i. Det var jo da han først kom til klubben (høstsesongen før) at han virkelig var bås.

Falkman

Quote from: "grei"
Quote from: "Super Hasund"Sjøhage minner meg veldig om winters. Husker at folk dro seg i håret og kunne isje fatte at brann ga robbie kontrakt. Spesielt davy. Men eg må vel ha  vert en av de sjeldne som hadde troen på han. Glemmer aldre det første målet te winters. I hans første kamp. Det va mot haugesund.Trenings kamp i vestlands hallen. Robbie klinte ballen i tverrliggeren og inn på brasse spark.

God fantasi, du. Treningskampen du snakker om var før sesongstart 2003: http://www.brann.no/brann_link/index.php?valg=nyhet&nyhet=2836&brann=cacb296faa2961864d0d4e81f7969c38

At du hadde tro på Winters etter den kampen er da ikke mye å skryte av, særlig hvis dette var den første kampen du så han i. Det var jo da han først kom til klubben (høstsesongen før) at han virkelig var bås.


Lagoppstilligen fra den kampen der, sier jo det meste om forvandligen vi har gjennomgått de siste 5 årene. ganske utrolig, egentlig. Winters scoret et vakkert (og usannsynlig viktig) mål på Tullevall, mot Lyn høsten 2002.. bortsett fra det,  viste han fint lite som skulle tilsi at han skulle en av våre beste kjøp, noensinne. At noe lignende skal skje med Sjøhage, har eg ikkje belegg for å hevde.. men å avskrive han allerede, e i beste fall urimelig.

Nixon

Rød makt på Hansa

Gepard

En skal slettes ikke se bort i fra at Jokke kommer inn og avgjør hele driten:)

tovatle

Jeg har jævli tro på Sjøhage. Hadde virkelig vært morsomt om han hadde kommet innpå og avgjort!

Baunebob

Quote from: "tovatle"Jeg har jævli tro på Sjøhage. Hadde virkelig vært morsomt om han hadde kommet innpå og avgjort!


Bare nyskjerrig.

Noen spesiell grunn til at du har jævli tro på han ? =D

Han må være den nyervervelsen som har fått minst oppmerksomhet i media etter å ha kommet til Brann på lenge og når han knapt har spillt har jeg vanskelig for å ha noe som helst forhåpninger til han.

Har hørt ganske mye, men personlig håper jeg snart og få et svar på hvordan gutten ligger an ferdighetsmessig.

vebo

For min del har troen gått over håp. Kan ikke se at noen rapporter viser at han har det som skal til, men man kan jo håpe at han utvikler seg.
Tiocfaidh ár lá

Bolsen

Quote from: "Baunebob"
Quote from: "tovatle"Jeg har jævli tro på Sjøhage. Hadde virkelig vært morsomt om han hadde kommet innpå og avgjort!


Bare nyskjerrig.

Noen spesiell grunn til at du har jævli tro på han ? =D

Han må være den nyervervelsen som har fått minst oppmerksomhet i media etter å ha kommet til Brann på lenge og når han knapt har spillt har jeg vanskelig for å ha noe som helst forhåpninger til han.

Har hørt ganske mye, men personlig håper jeg snart og få et svar på hvordan gutten ligger an ferdighetsmessig.


Fordi han e så sykt rask. Lettere å trene opp andre ting enn hurtighet...
Selv om jeg ikke vet noe som helst om han, så har eg bare så lyst at han ska slå igjennom, sånn jeg håper og "tror" at alle spillerer som Brann henter ska gjøre :)

stigh

han kommer til å visse seg frem i RL i år så får vi se hva han er god for:D

vebo

Om det bare blir RL, er vel ikke helt sikkert?
Tiocfaidh ár lá

naitsirk

QuoteFordi han e så sykt rask. Lettere å trene opp andre ting enn hurtighet...
Selv om jeg ikke vet noe som helst om han, så har eg bare så lyst at han ska slå igjennom, sånn jeg håper og "tror" at alle spillerer som Brann henter ska gjøre :)


har han berre fart so kjem han ikkje langt. går heller ikkje ann å trena opp teknikken i ein alder av 21 år, i frå dårlig til bra.
eit godt eks er ørn2:)

Bolsen


stigh

han har fart å gode avslutning ferdigheter ... men sidden det e uefa mitt i RL så blir det sikkert mye spilling på han:D

Xminator

Var FM08 ute allerede nå?

RC

Quote from: "Xminator"Var FM08 ute allerede nå?


Demoen er ute visst.
Spiller kommer vel neste uke :wink:

stigh

kommer ut i morgen:)

Bolsen

Eneste brann spiller på demoen e Hassan..Og mitt fm eksemplar ligger i posten i morgen tidlig..Får lyst te å bli sykemeldt fram te Lørdag ;)

The Boss

Sitter å spiller FM08 nå..Kom dalende i posten i dag..Sinnsykt...

Bolsen

Quote from: "The Boss"Sitter å spiller FM08 nå..Kom dalende i posten i dag..Sinnsykt...


NEEEEI!!! Eg va i posten idag kl 11, og der lå det post, så når du skrev dette løp eg å så og der lå det!!! Neei!! Va gårsdagens post som lå der når eg så først idag :(

Bataljonen

Her diskuteres Sjöhage, og ikke la dette bli en stor FM08 tråd..
På forhånd takk..
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

stigh

sjøhage får sikkert spille litt mot ålesund.. får håpe det for hans del

AtroZ

Jeg har fortsatt tro på ham. Helstad var heller ikke i slag når han komt til oss i pausen i fjor. Er mye forlangt at også sjøhage skal bli toppscorer året etter, men en godt brukendes spiss tror jeg.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

dudo

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3077407.ece

Mini-intervju med Sjöhage. Fremstår som meget sympatisk, og sier at han overhodet ikke har noen problemer med å forstå at han er danket ut av Helstad/Winters, men at Monsegutt skal få store problemer med å ikke ta han ut på laget til neste år. Godt å se han plukker opp hansken!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Det er strengt tatt det eneste han kan si om han ikke vil spille i grønt/hvitt (eller blir det gul/blått) neste sesong...

dudo

Han kan jo også la være å si noe i det hele tatt. Jeg synes fortsatt han fremstår som sympatisk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

Enig med dudo her. Fremstår som en sympatisk gutt med bakkekontakt. Vi har da hatt nok av eksempler på hvordan det _ikke_ skal gjøres.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Patton

Ganske ukompliserte greier dette. Sjöhage viser seg frem på trening hver eneste dag, og hadde han hatt noe som helst på laget å gjøre så hadde han vært på laget, evt blitt benyttet som innbytter. Ettersom han fortsatt er i klubben antar jeg at Brann ser et slags potensiale i han. Ikke kjernefysikk akkurat..

Høyrebacken

Sjöhage sammenlignes med Winters her, ser jeg. Tror nok han også tåler god sammenligning med Helstad. Første året han var her, scoret han 5-6 mål, og hadde en del innhopp. Sjöhage må gjerne ha en sesong eller to på å bli varm i trøya her, og spille seg inn på laget. Nå blir det jo ikke noe RL (høyst sannsynlig), men kanskje får han sjansen i noen Uefa cup-kamper?
Jeg har tro på denne spilleren. Mest fordi Brann og andre nordiske klubber lenge har hatt han i kikkerten, og fordi han virker jordnær.
usk at det heter;
"For eg e' ekte Brannsupportar, eg kjempar helt te fløyten går", og ikke
"For eg e' ekte Brannsupportar, eg kjeftar helt te fløyten går".

Alzheimer/Silverspurs

Herregud så rask han er. 2.8 på 30 meter må jo vere heilt enormt raskt!!
Skal jo seiast at han neppe klarer det 20 gongar i løpet av ein kamp, men likevel viser det jo at fyren har eit tempo som er ikkje mindre enn sinnsjukt.

jorgent

Quote from: "Alzheimer/Silverspurs"Herregud så rask han er. 2.8 på 30 meter må jo vere heilt enormt raskt!!
Skal jo seiast at han neppe klarer det 20 gongar i løpet av ein kamp, men likevel viser det jo at fyren har eit tempo som er ikkje mindre enn sinnsjukt.


2.8 på 30 meter? Det er det ingen i hele verden som klarer...

De som løper 100m under 10 blank ligger alle over 3 sek på 30 meter..

dudo

Sto så i BTs gullmagasin. Men det er sikkert med flygende start, eller hva pokker de kaller det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Vestkanten

Har Sjøhage nok spilletid dersom innhopp i Tromsø kampen til å få gullmedalje?
Heia Brann!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Hvor har folk dette med at han bare har fart og ingen teknikk?

Sjekk ut dette klippet.

Edit: Han sier vel selv at han ikke er teknikker da, men det var en pen finte.
Tiocfaidh ár lá

HansaInferno

La han få en hel omgang, han trenger spilletid. Ser egentlig ikke at han kommer til å få spille for oss på en god stund. Det må bli i RL om det blir noe av den turneringen eller litt på La Manga, ellers er det håpløst for stakkars svensken. Bjørnsson, som ikke har imponert noen, spiller jo stort sett istedet for Sjøhage.
Breiflabben, baby!

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3092861.ece

Helstad spares for kunstgresset oppe i nord, og Sjøhage får sjansen.
Rød makt på Hansa

Hansi72

ja, det var fanden ikke for tidlig... jeg fikk faktisk vondt inni meg da arman kom inne i stedet for jokke.
Train hard, fight easy!
Up the reds!

C@Bøe_79

Quote from: "Alzheimer/Silverspurs"Herregud så rask han er. 2.8 på 30 meter må jo vere heilt enormt raskt!!
Skal jo seiast at han neppe klarer det 20 gongar i løpet av ein kamp, men likevel viser det jo at fyren har eit tempo som er ikkje mindre enn sinnsjukt.


Så kan man regne på det: Helstad har 4.4 sek som rekord på 40m..

Testen taes vel akkurat som oppvarmingen på Stadion, man jogger mot kjeglene og spurter fra dem..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

tormi

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Alzheimer/Silverspurs"Herregud så rask han er. 2.8 på 30 meter må jo vere heilt enormt raskt!!
Skal jo seiast at han neppe klarer det 20 gongar i løpet av ein kamp, men likevel viser det jo at fyren har eit tempo som er ikkje mindre enn sinnsjukt.


Så kan man regne på det: Helstad har 4.4 sek som rekord på 40m..

Testen taes vel akkurat som oppvarmingen på Stadion, man jogger mot kjeglene og spurter fra dem..


Kan jo hende Jokke bare løpte 30 meter fordi han ikke orket mer :)
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

tormi

Quote from: "Hansi72"ja, det var fanden ikke for tidlig... jeg fikk faktisk vondt inni meg da arman kom inne i stedet for jokke.


Samme følte jeg!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Kruxleiven

http://fotball.bt.no/tv/article93684.ece

Etter å ha sett det intervjuet blir man ikke akkurat tryggere på fyren, men jeg stiller med åpent sinn til Tromsøkampen så får vi se.

naitsirk

mannen er jo ein levande snusboks

Xminator

Noen burde snakket med ham om snus og TV ja. Det siste vi trenger er ett forbilde som får 1500 18-åringer på Hansa til å pjåte en halv snusboks opp i kjeften før kamp. Omtrent like kult å se på som om noen klør seg i røven.

benny

Viser vel i kveld at han har et stykke å gå til førstelagsfotball. Når det er sagt er det ikke så enkelt å prestere på et lag som virker å ha tatt ferie og spiller langt under pari. Fikk vel ikke mye hjelp fra Armann heller.

xTaTic

Quote from: "benny"Viser vel i kveld at han har et stykke å gå til førstelagsfotball. Når det er sagt er det ikke så enkelt å prestere på et lag som virker å ha tatt ferie og spiller langt under pari. Fikk vel ikke mye hjelp fra Armann heller.

Tror ikke denne kampen forteller en dritt om hva vi kan vente av ham.
Han fikk ikke mye til når han endelig fikk ballen, men det største problemet i mine øyne blir vel at han aldri fikk ballen når han var på løp. La ham spille på topp med en som kan servere ham pasninger til riktig tid så blir det mål fra Sjøhage det er jeg temmelig sikker på!

Markmus

Er sikker på Sjøhage vil blomstre for alvor om han blir satset på. Leder vi 2-0 til pause, sleng ham innpå og la ham "finne seg selv".
Ka du ve?

Dr. Nansen

Quote from: "Kruxleiven"http://fotball.bt.no/tv/article93684.ece

Etter å ha sett det intervjuet blir man ikke akkurat tryggere på fyren, men jeg stiller med åpent sinn til Tromsøkampen så får vi se.


Noen som la merke til barskapet?? Flere halvfulle spiritus flasker.. ikkje rart det går som det går..

hatelsk

Har troen på at Sjøhage kan gjøre det bra neste sesong dersom han får en god oppkjøring og litt flere sjanser i kamper. Ble litt vanskelig å vise noe igår når han ikkje fikk stort å jobbe med i tillegg til at han spilte med Armann og i tillegg er ute av kampform...

Yngve

Heilt einig. Han fekk ikkje verdens enklaste kamp å vise seg fram i.

1:Ikkje pleier me å vere gode mot til. Ikkje betydde kampen noko for Brann, så tenningsnivået på dei andre var nok ikkje på topp.

2:Men desto meir betydde den noko for til. Dei møtte både seriemeisteren, samt for å kome seg høgare enn rbk på tabellen.

3: Stakkaren måtte spele i lag med mannen i verda med minst speleforståing.

Eg trur verkjeleg mannen kan vere god. Sjølv om han har hatt det hardt etter at han kom. Mannen kjem til landet litt ute av form, og skal prøve å spele seg inn på det laget i landet med best flyt mot to av kanskje nordens beste spissar. Ikkje lett. Og i tillegg veit ein at monsamjelden foretrekker target men ved sida av Helstad. Då er det ikkje lett.
Men gje mannen litt kamptrening. Gjerne litt RL om det vert noko av det, samt ein god treningsvinter. Så kan han gjere ein god jobb for Brann neste år-

The Boss

Har ingen tro på denne mannen. Etter å ha sett han i 4-5 tredje div kamper i årets sesong, samt noen få treninger har eg mistet all tro på mannen. Virker faktisk som en klyse hele fyren. Men time will show!

C@Bøe_79

Quote from: "The Boss"Har ingen tro på denne mannen. Etter å ha sett han i 4-5 tredje div kamper i årets sesong, samt noen få treninger har eg mistet all tro på mannen. Virker faktisk som en klyse hele fyren. Men time will show!


Dette ble sagt om Thorstein Helstad i 98 også:-)
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Xminator

Nja, Helstad viste seg frem som målscorer både i 98 og 99. At personligheten ble kommentert er vel forståelig all den tid miljøet på en fotballtribune har ett homofobt forhold til alfamenn :)

Når det gjelder Sjøhage så er sportslig ledelse i Brann mer enn skikket til å avgjøre om han skal sendes på første fly hjem, eller om han har en rolle i stallen også i 2008. En god begynnelse hadde nok vert å slutte med snusen...

Markmus

Hvorfor skal han slutte med snusen? Snus er livets lykke :)
Ka du ve?

Xminator

Vil dele ut litt skryt for innsatsen mot Basel. Meget lojalt spilt, tar de defensive løpene, kommer til ett par halvsjanser fra kantposisjonen sin.

Helt klart en kamp Sjøhage kan ta med seg inn i vinterpausen og bygge videre på!

Kanskje er det slik at han har større potensial som kantspiller enn spiss? Vanskelig å si, men han er en mer balansert spiller enn Huseklepp. Ikke umulig kampene hans i 2008 kommer på høyresiden etterhvert som Solli/PVM må inn i midten for å erstatte skader og karantener.

xTaTic

Han fikk endelig vise litt av hurtigheten sin i Basel kampen, selv om vi ikke akkurat kom til fryktelig mange sjanser. Tror absolutt ikke vi skal avskrive ham enda!

B.B.

Han jobber mer enn ka ihvertfall eg har sett til no. Han e jo ellers glad i "hoftefeste"...

Det blir noe litt puslete over duellspillet syns eg. Kan han pumpe litt jern og bli litt tøffere i spillet sitt har han helt klart potensiale.

Tror nok han uansett har mest å hente som spiss. Han må bli flinkere taktisk, dvs ta de riktige løpene, bli flinkere til å finne posisjoner, osv. I tillegg til å tøffe seg litt opp å klinke litt mer til så kan det bli bra.

Løp Jokke, løøøøp!
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Christian

Hadde blitt smått legendarisk om han hadde banket volleyforsøket i mål.

Ellers gjorde han vel sine saker greit, forholdene tatt i betraktning. Lite involvert, men jobbet godt og var med bakover. Bidro bedre defensivt enn Corrales i alle fall...

Kjell249

Det volleyskuddet fra 20 meter med forsvare imellom er nesten umulig å putte på.

Men han var på blank kasse ved en annen anleding, litt fra siden, hvor han skulle skutt istedenfor å prøve å finne Helstad foran mål.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

dudo

I tillegg må vi huske at det var en gutt som virket blottet for selvtillit. Jeg applauderer innsatsen, og begynner kanskje å helle mot at det klarer seg med bare én spiss til. Azar og Jokke virker bra nok som backup i skrivende stund.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

enavgutta

Ser ut som en liten tjokkas. Tror det er mye chill og absolute vodka på fredagskveldene.

LandåsKongen

har ingen tro på sjøhage. har hørt at han spiller middelmådig i 3.div kampene...hvordan skal han da kunne gjøre det bra i tippeligaen?
nei, brann har nok kjøpt katta i sekken her.

dudo

Hva med å drite i det du "har hørt" om Brann 2-kampene og heller basere deg på det du selv har sett?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Langhår

Quote from: "dudo"Hva med å drite i det du "har hørt" om Brann 2-kampene og heller basere deg på det du selv har sett?


Vel, det er jo ikke mye man har sett, om man ikke har fulgt Brann 2. Synes Sjøhage fortjener applaus for god innsats igår, men en svale gjør som kjent ingen sommer. Jeg er skeptisk til Sjøhage fordi han ikke har vært i nærheten av førstelaget siden han kom til Brann.

Så får vi se om han har den mentale kapasiteten til å bite tennene sammen i vinter og kjempe seg inn. Vi får se. Tror mulighetene absolutt er tilstede for at han forsvinner fra klubben før 2008-sesongen også.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

dudo

Neida, men jeg vil uansett ikke vektlegge hva som gjøres på 2. laget. Jeg har full forståelse for at man ikke er særlig motivert der. Også enig i at han ikke har vist allverden (eller fått/tatt sjansen til det), men gårsdagen bar likefullt prov på at han ikke skal avskrives fullstendig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

naitsirk

tross folks negative oppfatning av han på 2 laget, så har han no ihvertfall putta 6 mål på 3 kamper.

Leffen

Det virker som om det er mange som har en ukuelig tro på denne unge mannen. Men det må da være en grunn for at han ikke har fått noen sjanser i år? Snakk om tilpasning til norsk fotball. Jaja, den overgangen er vel ikke akkurat så stor. Tror nok Sjøhage drar til sommeren....

Toddis_

Quote from: "Leffen"Det virker som om det er mange som har en ukuelig tro på denne unge mannen. Men det må da være en grunn for at han ikke har fått noen sjanser i år? Snakk om tilpasning til norsk fotball. Jaja, den overgangen er vel ikke akkurat så stor. Tror nok Sjøhage drar til sommeren....


Tror Sjøhage kommer til å blomstre etter en sesongoppkjøring med Brann. På samme måte som jeg tror Karadas og Hassan blir bedre til neste år. Og som Helstad ble det i år. Sesongoppkjøringen har veldig mye å si for trygghet til spillestil, trygghet på egen form, trygghet i spillegruppen osv.

Leffen

Ja, det er lov å håpe. Men nå har jo Hassan og Azar litt flere meritter å vise til, slik at det er vel større sannsynlighet for at de skal bli storspillere for oss neste år. Enn Sjøhage. Hva har han noen gang bevist? Han var et talent i Sverige, ja vel. Men det er maaaange som ikke klarer overgangen til å bli en god spiller i voksen alder....

fortune

http://svt.se/content/1/c6/41/02/68/2005-0621-SJOHAGE.asx

Se hvordan Sjøhage ser ut her.. Er i en helt annen form enn i Brann, langt i fra så bælfeit som han er nå.. Omtrent samme forskjellen som Helstad i RBK vs. Brann
First is first, second is nothing

Baunebob

Det viser at fyren har et eller annet ihvertfall.

Selv om det kanskje er vanskeligere enn forventet å få det ut.

Laksevåg

han e no en ålreit fyr. snakket litt med han i litauen

tormi

Quote from: "Laksevåg"han e no en ålreit fyr. snakket litt med han i litauen


Den e fin då gir vi han fast plass på laget.

Folk sier jo at eg og en en ålreit kar så koffor ringer ikkje Mjelden meg?
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Northside

Har ikke Brann betalt noen svensker for å signere HageSjøen enda? pokker og!

Nightfox

Because you are the one with the ugliest klær and the longest face, tormi..

Xminator

Alltid herlig å se små mennesker finne seg ett nytt mobbeoffer...

dudo

Enig med X her. La gutten få seg en sesong der han har vært med i oppkjøringen før man i det hele tatt tenker på å lynsje han. Det koster ikke en kalori. Også er det jo jul og greier.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tormi

Quote from: "Xminator"Alltid herlig å se små mennesker finne seg ett nytt mobbeoffer...


Regner ikke med du sikter til meg der Mr. X. Er jo litt latterlig å snakke om at han bør få lov å forsøke seg på laget "fordi" han er en grei kar.

Var ikke ment som mobbing fra min side og tviler vel på at Laksevåg ble lei seg av dette.

For å oppsummere Sjøhage fra min side:

Har fått liten mulighet til å vise seg på banen, har vist han er hurtig og intet mer sålangt. Har vist tendenser til dårlige holdninger dog har IKKE sutret og det er positivt.

Gi gutten til sommeren 2008 - uten signifikant forbedring så tror jeg ikke på ham lenger.

Enn så lenge så "VIL" jeg at han skal lykkes men han trenger en god treningsvinter! Stå på.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Laksevåg

Han kan bli noe. Forbanna hurtighet på han. Eg har ikkje gitt han opp endå

Markmus

Enig med Laksevåg. Han kan bli noe og jeg har troen på at han blir det :) Tenk hvor mye han kan blomstre om han bare får seg en skikkelig sesongoppkjøring.
Ka du ve?

palla

trur og på sjøhage. ska huska at helstad ikkje var iform då han kom til brann ifjor sommar og folk klaga. winters var heller ikkje de heilt store fyrste halvåret han var i brann.

tormi

Quote from: "palla"trur og på sjøhage. ska huska at helstad ikkje var iform då han kom til brann ifjor sommar og folk klaga. winters var heller ikkje de heilt store fyrste halvåret han var i brann.


Litt rart å sammenligne Helstad og sjøage. Mer enig i winters siden han også var et ubeskrevet blad for oss da han kom til brann.

Helstad derimot har levert gode spissferdigheter siden han var i brann sist. Da han kom til oss i fjor slet han fremdeles med kneet etter operasjonen + var ikke maks trent mye pga dette.

Sjøhage derimot har ikke levert så altfor mye de siste årene. At det bor "noe" i gutten er imidlertid ikke jeg heller i tvil om. Men det er her hans holdninger vil avgjøre. Tar han opp hansken og GUTSER på i vinter. Er han villig til å trene så mye som skal til for å bli en topp spiss?

Det er der min usikkerhet ligger. Men vi vet vel mer om dette i april 2008!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Kjell249

BT: I dag hadde Brann årets første trening med ball på kunstgresset på Nymark. Faktisk var det ingen av spissene som var med på spilløkten: Winters jogget under hele treningen, Thorstein Helstad tok det rolig på grunn av underlaget, mens Joakim Sjöhage var i Oslo i et annet ærend.

Sjøhage på et "ærend" i Oslo. Utleie eller eventuelt salg? Tipper på Lyn, de har jo kjøpt spisser med mangel på spilletid fra oss før.

http://fotball.bt.no/uefa/article98156.ece
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

lurkie

Har dere vært på hjemmesiden til Sjøhage eller? Webshop og greier,....

http://www.joakimsjohage.com/



Søsteren eller?

Men nok om det, leitet etter bilder av han, er det bare meg eller har han lagt på seg noen kilo siden 2005? Kan det ha noe å si for at han var bedre dengang?

Yngve

Quote- Jeg tror du heller bør ta en opptelling i slutten av mars. Vi er for mange i stallen nå og noen skal ut.
I samband med at det no er 10 utlendingar i stallen, kontra 8 på same tid i fjor.

Eg les det slik at Sjøhage og Arman er på veg ut?

peteE

Armann kan vi bare selge, har egentlig ikke bruk for ham mer. Sjøhage bør vi gi en 'sjanse' med å låne ham ut. Spesielt hvis Burns kommer.

Men er jo litt trist, synes Sjøhage virker som en bra kar, og at han potensialet er det ikke særlig tvil om. Veldig god fart, god teknisk og en grei avslutter! Er absolutt noe å bygge på for en spiss!

"Jag ser detta året som ett mellanår för mig och jag är ju faktiskt bara 21 år, det är lätt att glömma i bland. Jag var 17 år när jag började spela i Allsvenskan och då trodde jag att allt bara skulle gå spikrakt uppåt men så är det inte, alla har sina skitår och jag hoppas att detta är mitt.. och jag kommer att vara så revansch-sugen nästa år! Men jag gläds så otroligt med Bergen och Brann och jag är så glad över detta!!

Jag, min sambo Sanna och våran hund Ludde trivs jättebra i Bergen, det är en otroligt fin stad och nu har alla bitar kommit på plats. Sanna har börjat jobba och vi har fått ordning på allt i våran lägenhet, så nu kan jag bara fokusera mig på fotbollen!!!"

Høres jo ut som han trives!

Marek

Quote from: "peteE"Armann kan vi bare selge, har egentlig ikke bruk for ham mer. Sjøhage bør vi gi en 'sjanse' med å låne ham ut. Spesielt hvis Burns kommer.

Men er jo litt trist, synes Sjøhage virker som en bra kar, og at han potensialet er det ikke særlig tvil om. Veldig god fart, god teknisk og en grei avslutter! Er absolutt noe å bygge på for en spiss!


Hvordan vet du dette? Jeg er veldig i tvil om hans potensiale.
ons Ivar skal hem...

Kjell249

Quote from: "Marek"
Quote from: "peteE"Armann kan vi bare selge, har egentlig ikke bruk for ham mer. Sjøhage bør vi gi en 'sjanse' med å låne ham ut. Spesielt hvis Burns kommer.

Men er jo litt trist, synes Sjøhage virker som en bra kar, og at han potensialet er det ikke særlig tvil om. Veldig god fart, god teknisk og en grei avslutter! Er absolutt noe å bygge på for en spiss!


Hvordan vet du dette? Jeg er veldig i tvil om hans potensiale.


Jeg heller skjønner ikke helt hvor du tar dette fra. Jeg synes har virker utrent og umotivert. Greit han er rask, men har enda ikke fått noen bevis på at teknikken er strålende. Skal han ha noen mulighet til å få spille må han ihvertfall ta opp hansken og kjempe, og har ikke sett noe tegn på enda.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Klaus_Brann

Quote from: "Kjell249"
Quote from: "Marek"
Quote from: "peteE"Armann kan vi bare selge, har egentlig ikke bruk for ham mer. Sjøhage bør vi gi en 'sjanse' med å låne ham ut. Spesielt hvis Burns kommer.

Men er jo litt trist, synes Sjøhage virker som en bra kar, og at han potensialet er det ikke særlig tvil om. Veldig god fart, god teknisk og en grei avslutter! Er absolutt noe å bygge på for en spiss!


Hvordan vet du dette? Jeg er veldig i tvil om hans potensiale.


Jeg heller skjønner ikke helt hvor du tar dette fra. Jeg synes har virker utrent og umotivert. Greit han er rask, men har enda ikke fått noen bevis på at teknikken er strålende. Skal han ha noen mulighet til å få spille må han ihvertfall ta opp hansken og kjempe, og har ikke sett noe tegn på enda.


Jeg er enig med dere i at det virker rart at han vet dette. Men hvordan vet dere det motsatte?

peteE: Baserer du det du sier om han på alle de kampene han har spilt for Brann??
Eller bruker du bare å være tilstede på Brann's treninger?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Marek

Quote from: "Klaus_Brann"Jeg er enig med dere i at det virker rart at han vet dette. Men hvordan vet dere det motsatte?

peteE: Baserer du det du sier om han på alle de kampene han har spilt for Brann??
Eller bruker du bare å være tilstede på Brann's treninger?


Vet da ikke det motsatte, vet ingenting om han siden han knapt har vært på banen, og skulle jo tro at det er en grunn til det.
ons Ivar skal hem...

naitsirk

kan vera peteE har sette b-lagskamper.

eg forholder meg til mjelde og trenarapparatet. det er nok ein grunn til at han ikkje har spelt noko særlig.

Kjell249

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Kjell249"
Quote from: "Marek"
Quote from: "peteE"Armann kan vi bare selge, har egentlig ikke bruk for ham mer. Sjøhage bør vi gi en 'sjanse' med å låne ham ut. Spesielt hvis Burns kommer.

Men er jo litt trist, synes Sjøhage virker som en bra kar, og at han potensialet er det ikke særlig tvil om. Veldig god fart, god teknisk og en grei avslutter! Er absolutt noe å bygge på for en spiss!


Hvordan vet du dette? Jeg er veldig i tvil om hans potensiale.


Jeg heller skjønner ikke helt hvor du tar dette fra. Jeg synes har virker utrent og umotivert. Greit han er rask, men har enda ikke fått noen bevis på at teknikken er strålende. Skal han ha noen mulighet til å få spille må han ihvertfall ta opp hansken og kjempe, og har ikke sett noe tegn på enda.


Jeg er enig med dere i at det virker rart at han vet dette. Men hvordan vet dere det motsatte?

peteE: Baserer du det du sier om han på alle de kampene han har spilt for Brann??
Eller bruker du bare å være tilstede på Brann's treninger?


Hvorfor jeg synes han virker utrent og umotivert? Utrent har vel sammenheng med dobbelhaken og magen, umotivert er oppførsel når han har varmet opp til diverse kamper.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

peteE

Alt er generelle ting jeg har lest om ham fra Allsvenskan, ("snabb, och dribblstärk spiss"), og jeg og noen venner så ham i en 2. lagskamp en gang i tidlig i høst. Vet ikke noe om hvordan han er nå da.

Men han virket å ha en god kontroll på teknikken og var ganske rask etter hva jeg fikk med meg.

Fikk ikke med meg kampen mot Tromsø.

Klaus_Brann

Quote from: "Marek"
Quote from: "Klaus_Brann"Jeg er enig med dere i at det virker rart at han vet dette. Men hvordan vet dere det motsatte?

peteE: Baserer du det du sier om han på alle de kampene han har spilt for Brann??
Eller bruker du bare å være tilstede på Brann's treninger?


Vet da ikke det motsatte, vet ingenting om han siden han knapt har vært på banen, og skulle jo tro at det er en grunn til det.


Var egentlig myntet mest på Kjell249. Klart det er en grunn til det, det benekter jeg ikke. Men det ble jo uttalt når han ble kjøpt inn, at han trengte en god treningsvinter på seg, før han evt. var klar for 1.lagsspill.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "Kjell249"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Kjell249"
Quote from: "Marek"
Quote from: "peteE"Armann kan vi bare selge, har egentlig ikke bruk for ham mer. Sjøhage bør vi gi en 'sjanse' med å låne ham ut. Spesielt hvis Burns kommer.

Men er jo litt trist, synes Sjøhage virker som en bra kar, og at han potensialet er det ikke særlig tvil om. Veldig god fart, god teknisk og en grei avslutter! Er absolutt noe å bygge på for en spiss!


Hvordan vet du dette? Jeg er veldig i tvil om hans potensiale.


Jeg heller skjønner ikke helt hvor du tar dette fra. Jeg synes har virker utrent og umotivert. Greit han er rask, men har enda ikke fått noen bevis på at teknikken er strålende. Skal han ha noen mulighet til å få spille må han ihvertfall ta opp hansken og kjempe, og har ikke sett noe tegn på enda.


Jeg er enig med dere i at det virker rart at han vet dette. Men hvordan vet dere det motsatte?

peteE: Baserer du det du sier om han på alle de kampene han har spilt for Brann??
Eller bruker du bare å være tilstede på Brann's treninger?


Hvorfor jeg synes han virker utrent og umotivert? Utrent har vel sammenheng med dobbelhaken og magen, umotivert er oppførsel når han har varmet opp til diverse kamper.


Charlie Miller og Kvisvik hadde/har vel både dobbelthake, og ølvom så det holder, så det bør ikke være en hindring.

For alt jeg vet kan det fint hende at han jobber bra på trening, men det blir bare spekulasjoner.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Marek

Quote from: "Klaus_Brann"[Charlie Miller og Kvisvik hadde/har vel både dobbelthake, og ølvom så det holder, så det bør ikke være en hindring.


Men så hadde ingen av de rykte på seg å ha veldig god fart heller. For å oppnå høy fart er ølvom en hindring.
ons Ivar skal hem...

Klaus_Brann

Quote from: "Marek"
Quote from: "Klaus_Brann"[Charlie Miller og Kvisvik hadde/har vel både dobbelthake, og ølvom så det holder, så det bør ikke være en hindring.


Men så hadde ingen av de rykte på seg å ha veldig god fart heller. For å oppnå høy fart er ølvom en hindring.


Det er greit nok, men det siste er jeg uenig i...
Vinden glir rett forbi kroppen når man har en kule foran, enn om man har et flatt vaskebrett. Barnelærdom.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Roald

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6137

Sjøhage går tilbake til Elfsborg på lån. + Opsjon på kjøp.
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

BBB-Tony

Quote from: "Roald"http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6137

Sjøhage går tilbake til Elfsborg på lån. + Opsjon på kjøp.


Sikkert ikke så dum løsning... Han havner litt langt bak i rekkene i Bergen nå. Og visst vi signerer Burnes i tillegg nå, så er det litt for mange...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

For ikke å snakke om at vi med denne overgangen har plass til Burns i stallen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Sånn er det noen ganger. Men synd for Sjøhage som hadde kommet i orden i byen med leilighet og samboer med ny jobb.

Men spennende hvis dette åpner for Burns. Noe som det helt sikkert gjør.
Rød makt på Hansa

peteE

Haha, Elfsborg håper på 'sjøhage-effekten' etter en veldig crappy tittelforsvarersesong.

fortune

Takk for alt og ingenting jokke,,,
First is first, second is nothing

Bruiser

Han utvikla seg godt på FIFA08. That's it.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

mot

Synd at Sjøhage aldri slo helt gjennom slik som vi hadde trodd og håpet på. Men når han da ikke gjorde det, synes jeg dette er en veldig grei løsning av Brann!

Og nå er det mange ting som tyder på at Nathan Burns blir klar for Brann i nær framtid! :) Blir spennende å se han (forhåpentligvis) spille mot FCK i morgen!

Klaus_Brann

Dette er nok det beste for Sjøhage, så kan vi hente han tilbake når/hvis han er blitt bedre.

Slik Mjelde omtalte Burns, virka det mer som at det var en spiller de kom til å følge fremover. Dog ser det litt annerledes ut nå når Sjøhage forsvinner, og Robbie og Demba har vært litt halvveis.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

Quote from: "Klaus_Brann"Dette er nok det beste for Sjøhage, så kan vi hente han tilbake når/hvis han er blitt bedre.

Slik Mjelde omtalte Burns, virka det mer som at det var en spiller de kom til å følge fremover. Dog ser det litt annerledes ut nå når Sjøhage forsvinner, og Robbie og Demba har vært litt halvveis.


Vi kan vell ikke hente Sjøhage tilbake om de skulle bestemme seg for å bruke klausulen i lånekontrakten... Men bra at Brann får tilbake det de gidde for han da de kjøpte han.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Innlandsmax


Nixon



Det er klart at når man er bak en midtstopper i køen er det like greit å reise videre...
Rød makt på Hansa

AtroZ

Klart. Men midtstopperen er karadas i så fall.. Egentlig ikke så veldig rart da. Etter hvert vil Karadas bli mer midtstopper og mindre spiss, da kunne han kapret 4. valg plassen...

Synes det er leit at sjøhage ikke slo til. Var forberedt på at han trengte litt tid, og ikke ville kunne konkurrere skikkelig før denne sesongen. Det er han tydligvis ikke i stand til. Da er det greit å sende ham videre.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

peteE

Klausul er vel ikke allverdens idé. Ikke for vår del iaff.

Om han spiller CRAP, eller ikke noe i det hele tatt, driter sikkert Elfsborg i det, og han får et år eller to på benken i brann. Om han spiller KANON og Brann er intr. trenger jo bare elfs å fikse noen millioner til klausulen og sikre seg ham..

Langhår

Ingen overraskelse her nei. Mjelde signaliserte allerede i høst at Sjøhage ikke hadde det som skulle til for å kjempe om en plass på laget. Et leit feilkjøp som dessverre gikk utover en sympatisk svenske. Håper han lykkes i gamlelandet.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Kjell249

Quote from: "peteE"Klausul er vel ikke allverdens idé. Ikke for vår del iaff.

Om han spiller CRAP, eller ikke noe i det hele tatt, driter sikkert Elfsborg i det, og han får et år eller to på benken i brann. Om han spiller KANON og Brann er intr. trenger jo bare elfs å fikse noen millioner til klausulen og sikre seg ham..


Det var nok et shotgun wedding, og Brann hadde ikke allverdens sterke kort på hånden. Var nok glad for å få et 5te valg av lønningslisten, og muligens få igjen noen penger etterhvert, isteden for å fristille han nå og ikke få noe igjen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Ricky

Bra at vi sender Sjöhage på dør. Når vi henter billige utlendinger i tyveårene, som i praksis står uten en CV, så må de nærmest betraktes som prøvespillere vi har stor tro på. Men er de ikke en gang på innbytterbenken når vi runder sesongslutt, så er det bare å få sendt dem avgårde til en annen klubb, og heller få hentet inn en annen håpefull vi kan teste ut neste sesong. Macallister, Memelli, Sjöhage.. Historien viser at slike spillere sjeldent gjør seg noe stort mer bemerket andre steder heller.
Så kan heller de andre Tippeligaklubbene "ruge" på sitt vrakgods i sesong etter sesong..

Belfort

Rbh burde uansett kalt en spade for en spade og innrømme at dette var et bomkjøp.

ostraume

Quote from: "Belfort"Rbh burde uansett kalt en spade for en spade og innrømme at dette var et bomkjøp.


Hva i allverden skulle være poenget med det? Det blir jo kun å spytte Sjøhage i fjeset. Det fortjener ikke svensken. Er ikke Bohinen som er sportssjef i Brann.

Alle vet at Sjøhage er et bomkjøp, alt trenger ikke være uttalt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Belfort

Quote from: "ostraume"
Quote from: "Belfort"Rbh burde uansett kalt en spade for en spade og innrømme at dette var et bomkjøp.


Hva i allverden skulle være poenget med det? Det blir jo kun å spytte Sjøhage i fjeset. Det fortjener ikke svensken. Er ikke Bohinen som er sportssjef i Brann.

Alle vet at Sjøhage er et bomkjøp, alt trenger ikke være uttalt.


Hvis han ikke har psyke til og høre noe sånt så vil han garantert aldri bli en toppspiller.

ostraume

Quote from: "Belfort"
Quote from: "ostraume"
Quote from: "Belfort"Rbh burde uansett kalt en spade for en spade og innrømme at dette var et bomkjøp.


Hva i allverden skulle være poenget med det? Det blir jo kun å spytte Sjøhage i fjeset. Det fortjener ikke svensken. Er ikke Bohinen som er sportssjef i Brann.

Alle vet at Sjøhage er et bomkjøp, alt trenger ikke være uttalt.


Hvis han ikke har psyke til og høre noe sånt så vil han garantert aldri bli en toppspiller.


Sjøhage ville nok tålt å høre det uten å bli knekt, men jeg ser fortsatt ikke poenget med at RBH skulle stemple han på den måten. Som sagt; Bohinen hadde nok gjort det.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Helt enig med ostraume her. Ser overhodet ikke poenget med at Brann skal slenge dritt om Sjøhage. At det skal gjøre han til en bedre spiller er jo bare piss! Det handler om vanlig folkeskikk.
Rød makt på Hansa

Belfort

Quote from: "Nixon"Helt enig med ostraume her. Ser overhodet ikke poenget med at Brann skal slenge dritt om Sjøhage. At det skal gjøre han til en bedre spiller er jo bare piss! Det handler om vanlig folkeskikk.


Det blir bare så dumt når Rbh må kamuflere sin uttalelser på noe alle vet.

Nixon

Quote from: "Belfort"
Quote from: "Nixon"Helt enig med ostraume her. Ser overhodet ikke poenget med at Brann skal slenge dritt om Sjøhage. At det skal gjøre han til en bedre spiller er jo bare piss! Det handler om vanlig folkeskikk.


Det blir bare så dumt når Rbh må kamuflere sin uttalelser på noe alle vet.


Vel, sånn er det å ha lederansvar. Det er mange hensyn å ta. Og spør du meg synes jeg at RBH gjør en veldig god jobb.
Rød makt på Hansa

Falkman

Quote from: "Belfort"
Quote from: "Nixon"Helt enig med ostraume her. Ser overhodet ikke poenget med at Brann skal slenge dritt om Sjøhage. At det skal gjøre han til en bedre spiller er jo bare piss! Det handler om vanlig folkeskikk.


Det blir bare så dumt når Rbh må kamuflere sin uttalelser på noe alle vet.


vel, det er vel blant annet det folkeskikk handler om:å sense når det passer seg å si noe, og når man heller bør holde munnen lukket.

Kjell249

Quote from: "Belfort"
Quote from: "Nixon"Helt enig med ostraume her. Ser overhodet ikke poenget med at Brann skal slenge dritt om Sjøhage. At det skal gjøre han til en bedre spiller er jo bare piss! Det handler om vanlig folkeskikk.


Det blir bare så dumt når Rbh må kamuflere sin uttalelser på noe alle vet.


Når Sjøhage fremdeles er Branns eiendom, så virker det ufattelig dumt å rakke ned på egen spiller. Det er jo i Branns interesse å snakke Sjøhage mest mulig opp og at han presterer bra, så vi får igjen de pengene vi betalte for han.

Dette blir jo som å skulle selge en bil, men forteller kjøper at det har vært den kjipeste bilen du noensinne har kjørt og at du ikke kan skjønne hvilken idiot som vil kjøpe en sånn bil.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

viks

Det var i Spanien han fick panik häromdagen.
Quote from: "Joachim Sjøhage uttaler"


http://www.bt.se/sport/sjohage-tillbaka-i-elfsborg(468608).gm
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

thesevs

Quote from: "viks"Det var i Spanien han fick panik häromdagen.
Quote from: "Joachim Sjøhage uttaler"


http://www.bt.se/sport/sjohage-tillbaka-i-elfsborg(468608).gm


Videre fra artikklen:

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

BBB-Tony

Quote from: "Kjell249"
Quote from: "Belfort"
Quote from: "Nixon"Helt enig med ostraume her. Ser overhodet ikke poenget med at Brann skal slenge dritt om Sjøhage. At det skal gjøre han til en bedre spiller er jo bare piss! Det handler om vanlig folkeskikk.


Det blir bare så dumt når Rbh må kamuflere sin uttalelser på noe alle vet.


Når Sjøhage fremdeles er Branns eiendom, så virker det ufattelig dumt å rakke ned på egen spiller. Det er jo i Branns interesse å snakke Sjøhage mest mulig opp og at han presterer bra, så vi får igjen de pengene vi betalte for han.

Dette blir jo som å skulle selge en bil, men forteller kjøper at det har vært den kjipeste bilen du noensinne har kjørt og at du ikke kan skjønne hvilken idiot som vil kjøpe en sånn bil.


Det ligger vell i kortene at Brann ikke ønsker Sjøhage tilbake til klubben...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Kjell249

Quote from: "tonynord"
Quote from: "Kjell249"
Quote from: "Belfort"
Quote from: "Nixon"Helt enig med ostraume her. Ser overhodet ikke poenget med at Brann skal slenge dritt om Sjøhage. At det skal gjøre han til en bedre spiller er jo bare piss! Det handler om vanlig folkeskikk.


Det blir bare så dumt når Rbh må kamuflere sin uttalelser på noe alle vet.


Når Sjøhage fremdeles er Branns eiendom, så virker det ufattelig dumt å rakke ned på egen spiller. Det er jo i Branns interesse å snakke Sjøhage mest mulig opp og at han presterer bra, så vi får igjen de pengene vi betalte for han.

Dette blir jo som å skulle selge en bil, men forteller kjøper at det har vært den kjipeste bilen du noensinne har kjørt og at du ikke kan skjønne hvilken idiot som vil kjøpe en sånn bil.


Det ligger vell i kortene at Brann ikke ønsker Sjøhage tilbake til klubben...


Det som ligger i kortene er at Brann ønsker å få mest mulig penger for det de håper å selge. Fotball er business og Brann er ikke dum.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Eivind

Delte meninger blandt Elfsborgfansen om hans tilbakekomst ser jeg. Ellers viser avstemmingen under artikkelen at 60% mener det var lurt å hente han tilbake, mens 30% mener det ikke var lurt.

Brann_copper

Det finns absolutt ingen som helst grunn til å snakke ufint om Sjøhage, hverken sportslig eller menneskelig sett.  Han var for god til aldri å få spille, og måtte dra. Det er synd, men slik er det. Jeg har en fornemmelse av at Jocke er en langt bedre spiller enn flere her inne ser ut til å tro. Jeg håper han flesker til i Sverige.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Snublefot

lykke til Jocke.. håper du lykkes i Elfsborg igjen.

Ang RBH sin behandling er jo helt rett..  kan ikke snakke stygt om spillere som er vår eiendom.. skulle man snakke stygt om noen måtte det vært M.A.. og selv der var de veldig nøytrale.,

Janki


Brann_copper

Du kom meg i forkjøpet. Slike overskrifter er, all den tid den ikke dokumenteres på noen måte i selve artikkelen, helt håpløst!
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

viks

Hvis Ibergen.no hadde vært med i Idol hadde de blitt hyllet av dommerne hvertfal. Ser for meg følgende uttalelse: "Dere er fantastiske til å ta en nyhet, forme den og gjøre den til deres egen.." Færevåg er patetisk..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Markmus

Synes oppriktig synd på Sjøhage. Han hadde nok sett for seg noe helt annet da han kom til Norge.
Ka du ve?

HansaInferno

Sjøhage var ikke god nok, rett og slett. Vi har gjort en del dårlige spisskjøp de siste årene. Ystaas, BigMac, Memelli, og TFL er alle av samme sorten, og det er like greit å kvitte seg med de så fort som mulig. La kynismen råde, hvorfor skal vi egentlig bry oss om spillere som ikke har bidratt?
Breiflabben, baby!

Nightfox

Kynisk sett så er det greit at det er disse småkjøpene som er våres "smeller". Det har jo betydd tilnærmet "ingenting" at sjøhage floppet... Det var ikke han som skulle inn og erstatte noen (selv om han kom inn når bengt stakk). Spissene bøttet inn mål, og hans fravær betydde ingenting.


Roald

Jeg også: http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1588457.ece

QuoteBrann-floppen flytter hjem på gutterommet til mamma og pappa.
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Nixon

Rød makt på Hansa

blubbin

Minner meg om en på mitt lag som ble plassert på venstrebacken i treningskamp.  "Hvis det er sånn det skal være så tror ikke jeg at jeg gidder være med lenger".

sydnes76

"Joachim Sjöhage er på plass i gamleklubben Elfsborg igjen, og håper nå endelig å få spilletid. Det ble det lite av i Brann, og når innrømmer svensken at han ble overrasket over det høye nivået i Norge. - Jeg visste at Brann var bra, men ikke at de var så bra, sier han til fotbolldirekt.com.

Brann_copper

We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

svobo

http://fotball.bt.no/eliteserien/article100748.ece


jeg tror Sjøhage kunne blitt mer enn god nok for brann og at han kanskje burde fått flere sjanser.
mye kan tyde på at det var holdningene hans det sto på og ikke ferdigheter.
tror kankskje ikke han ventet å måtte kjempe så hardt for en plass på laget...
portsklubben Brann
Postboks 8, Minde
5821 Bergen

fettnok

altså, det jeg har sett av han har vært imponerende. desverre var det imponerende dårlig.
ette går aaaaaldri bra!

Xminator

Elfsborg er storfornøyd med jobben Brann har gjort med Sjøhage. Både han selv og treneren mener han har utviklet seg mye i Brann, og har blant annet utviklet seg mye fysisk.

Så helt bortkastet er det ikke å være sistevalg som angriper, man får tross alt trene med meget gode spillere og nyte godt av ett meget dyktig treningsteam.

Shine

Flott om han ble bedre her, om han storimponerer for elfsborg betyr det bare at vi får mer cash?

Selv om de har opsjon på kjøp, så er vel ikke pristen låst?
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

TheRock

Det er nok mye av poenget med opsjon :(

Hanscen

Jeg synes det er litt skummelt å la ham gå. Mener Brann nå kun har en skikkelig bakromsspiss, nemlig Helstad. De burde hatt 2 rene bakromsspisser som var uhyre raske, en er litt for få.

Hanscen

ostraume

Quote from: "Hanscen"Jeg synes det er litt skummelt å la ham gå. Mener Brann nå kun har en skikkelig bakromsspiss, nemlig Helstad. De burde hatt 2 rene bakromsspisser som var uhyre raske, en er litt for få.

Hanscen


Ikke glem at vi fortsatt har TFL.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

olebrann3

friga vi ikke han fra kontrakten i desember

Roald

Han fikk vel beskjed om å finne seg en ny klubb. Dette har tydeligvis vært vanskelig, og derfor er han fortsatt i troppen.
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Hanscen

TFL kan være backup, men jeg frykter at han også neglisjeres av Mjelde og da er kun eneste virkelig raske spiss.

Kanskje Haugsdal eller Møvik har kjappe føtter, noen som vet ?

dudo

Demba er da hurtig, så vi har to raske spisser i startelleveren.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Roald

Sjöhage fortsetter benketiværelsen:

http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1791313.ece

Noe sier meg at Elfsborg ikke vil benytte seg av opsjonen...
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

tsf

Så Sjøhage spilt i sluttminutter for Elfsborg og var nær på å scoret mot IFK Gøteborg for noen dager side.
Hater NøFF -Bergen ut av Norge -Bergen = Egen stat og Republikk vært godt

nummer9

Hvor lenge er han lånt ut?
Hvor lang kontrakt har fyren?

Er vel usikkert om hvor stor sjanse det er for at fyren noen kommer til å prestere...

Xminator

Han er vel på utlån til den svenske serien slutter og har kontrakt med Brann ut 2009. Neste års Trond Fredrik Ludvigsen.

Klaus_Brann

Det er det vel lite tvil om at han blir, HVIS han i det hele tatt blir hentet tilbake kun for å spille på 2. laget. I stedet for å lønne han burde man enten gitt/lånt han ut til Løv-Ham, eller latt han gå gratis til Sverige.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Her kommer vi igjen tilbake til grunnen til at Trond Fredrik Ludvigsen fortsatt er Brannspiller eller for den del Winters... Ingen matcher lønnen han får i Brann... Hvorfor skal Brann betale en spiller for å forlate klubben når de for samme prisen har en 2. lagsspiller og backup om det skulle knipe skikkelig med skader? Det er jo ikke Runar Normann vi snakker om her... Hvorfor skulle Sjøhage ønske å tape flere hundre tusen på å gå fra Brann?

Du skal ha en forbannet god grunn til å fristille en spiller uten å gi ham pengene for det siste kontraktsåret. Du skal ha en minst like god grunn for å fryse ham ut av klubben, ref sakene i LSK før sesongen. Det mest ryddige om ikke svenskene forlenger og ingen gir Sjøhage ett lønnstilbud som gjør det intresant å avslutte med Brann er selvsagt å gi ham det treningstilbudet han har krav på i kontrakten.

Kai-Olai

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7699

Sjøhage solgt til Trelleborg!

Satser på at vi fikk en del millioner for han! ;D

Yes!wehavenobananas

Var ikke kjøpssummen 2mill? Jeg mener å ha lest at Brann ikke får tilbake alt de la ut. Tipper rundt 1 million.


Xminator

Kanskje dette er en at de utrolig mange spillerene som nå blir ledig pga hardere økonomisk hverdag i klubbene rundt om i Europa?

AndreasNV

Jeg tror at han kunne bidratt. Men jeg vet ikke om Brann har råd til å ha han i stallen. Igjen.
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

Nixon

Quote from: AndreasNV on October 31, 2010, 11:56:02 AMJeg tror at han kunne bidratt.


Neppe. Sammenlignet med Sjøhage blir selv Cato Hansen en spiller med potensiale...
Rød makt på Hansa

FeltZ4ever

Quote from: Nixon on October 31, 2010, 12:31:54 PM
Neppe. Sammenlignet med Sjøhage blir selv Cato Hansen en spiller med potensiale...


Jeg er sikker på at Hansen har potensiale,men om han har potensiale til å bli fortrolig med Stadion-Trollet er jeg mer tvilende til.
Mannen ser jo rett og slett bæsje-nervøs ut hver gang han entrer matten.
Den e' Bruun...

AndreasNV

Det er forskjell på Allsvenskan og Tippeligaen, men det var større forskjell på Sjøhages prestasjoner i Brann og Trelleborg. Se på han som en Erik Mjelde.
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

Nixon

Quote from: AndreasNV on October 31, 2010, 13:45:27 PM
Det er forskjell på Allsvenskan og Tippeligaen, men det var større forskjell på Sjøhages prestasjoner i Brann og Trelleborg. Se på han som en Erik Mjelde.


Javel? Mjelde var en nøkkelspiller på sitt lag da vi hentet han. Sjøhage er...?
Rød makt på Hansa

AndreasNV

... en liten svensk Mjelde, ikke fordi han er uerstattelig for Trelleborg, men fordi han har blitt bedre siden han var i Brann og skåret en del mål for en middels svensk klubb.
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

krakra

Var ikke Sjøhage et ganske stort talent? Spilte fast for Elfborg som 20-åring sesongen de tok seriegull. Mener å huske at han var veldig rask og bra teknisk, men ryktene var jo at han hadde store holdningsproblemer og til tider fremstod som direkte lat på trening.

Kai-Olai

Quote from: AndreasNV on October 31, 2010, 16:19:06 PM
... en liten svensk Mjelde, ikke fordi han er uerstattelig for Trelleborg, men fordi han har blitt bedre siden han var i Brann og skåret en del mål for en middels svensk klubb.


Han har puttet 7 mål... På 2 - TO - år... I min bok er ikke det imponerende..

Go Up