• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sjøhage!

Started by tormi, July 06, 2007, 13:04:11 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

tormi

Synes det er litt teit med en tråd som heter: "Sjøhage på vei til Brann"

Nå er han klar for Brann så kanskje videre diskusjoner bør taes her? Om dere mener det er feil steng og brenn tråden!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Brannmus

Spørsmål: Er Sjöhage spilleren vi trenger for å lykkes på bortebane?

Brann kommer etter alle solemerker til å fortsette med sin defensive taktikk på bortebane og fokusere på overganger. Er da en spiller som Sjöhage, med en ekstrem fart det vi trenger for å endelig lykkes?

Leser at RBH beskriver at Sjöhages fart gir Branns angrep en ny dimensjon. Dette tolker jeg dit hen at han er vesentlig raskere enn Thorstein (som ikke akkurat er treg).

Xminator

La oss vente til han får vist ferdighetene sine. Vi vet jo ikke om han har samme aggresivitet som Memelli eller den noe avslappede holdningen til Helstad. Liker han å bevege seg mot ball som Winters eller snike på offside-grensen som Helstad. Kompenserer han for manglende høyde som Sigurdsson eller blir han for feig i luftspillet som Helstad? Mange spørsmål få svar.

Corran

Han ble jo beskrevet som hardtarbeidende og han sa selv at svakheten var hodespillet så det måtte han forbedre

Så der fikk du noen svar i alle fall
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

tormi

SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Manx

I disse dager da talentutvikling er ett hett tema er det jo bemerkelsesverdig å se hva ett av sveriges største spisstalenter går for i forhold til norske talenter. Vi betalte vel 2-3 millioner for Sjøhage, men to norske midtstopper talenter (som vanligvis koster mindre) har gått fra adecco ligaen til tippeligaen for mellom 5-6 millioner hver, det siste året.

Har stor tro på Sjøhage, spillere med ektreme ferdigheter er alltid bra, i dette tilfelle fart. Vi har sett mange spillere slå gjennom i år med fart som den største styrken. Så det kan bli morsomt på stadion fremover.
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Mick

Quote from: "Xminator"La oss vente til han får vist ferdighetene sine. Vi vet jo ikke om han har samme aggresivitet som Memelli eller den noe avslappede holdningen til Helstad. Liker han å bevege seg mot ball som Winters eller snike på offside-grensen som Helstad. Kompenserer han for manglende høyde som Sigurdsson eller blir han for feig i luftspillet som Helstad? Mange spørsmål få svar.


Blir sagt  at han er en kryssning mellom Helstad og Winters, rask og gjennombruddshissig, men også god til og møte/når han får ballen på fot. Det jeg er spent på er kvalitetene på løpene hans, fart er ikke alt hvis man ikke kan bruke den riktig. Ellers er han ikke veldig sterk eller høy, så en stor duellspiller er han nok ikke.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Knasen

han er jo bare 20 år og lærer sikkert fort. Er glad vi fikk han nå, sånn at de kan drive å spille med han hver dag, og Mjelde og de andre guttene kan hjelpe han på noen små ting, og Han kan vise de noen ting som han har lært.

Er veldig spent på hvordan dette blir når han endelig kommer utpå. Kommer han til å være en som kommer i de siste 20min av kampen og løfter laget med å løpe livet av seg for å få inn det viktige målet. Kanskje han får begynt fra start. Hmm, blir spennende :)

Nixon

Quote from: "Xminator"Vi vet jo ikke om han har samme aggresivitet som Memelli eller den noe avslappede holdningen til Helstad.


20 år eller ikke. En spiller som halve Allsvenskan er ute etter må regne med å ha litt forventninger på seg. Jeg er meget spent!

Og jeg håper for guds skyld at dette er eneste gang Memelli blir nevnt i sammenheng med Sjöhage...
Rød makt på Hansa


RC

Quote from: "tormi"


Hvilken link?

Brannmus

Gå inn på www.sjohage.com og du finner den på bunn av hovedsiden under Media..

Nightfox

Nå har han faktisk skrevet nyhetssak om at han reiser.

Lurkin

Han virker ganske oppegående (for å være svensk). Forhåpentligvis slipper vi å se han på byn så altfor ofte.
Berømte Brann fra Bergen

Nixon

Elfsborg kommer alltid att ha en stor plats i mitt hjärta.....
kommer alltid att komma ihåg alla bra minnen jag har fått, och det bästa med allt, att ta hem guldet dit det skulle!!


Ta hem guldet. Er det et uttrykk i Sverige også, eller noe han plukket opp i løpet av kampen mot Tromsø?:)
Rød makt på Hansa

Nightfox

Gulde skal hem, hem til Borås, guldet skal hem...

ElskerBrann

Noen som har peil på når han ankommer Bergen? Og når hans første trening blir?
-:En, to, tre på det fjerde skal det skje, Bergen By skal brenne på ny:-

Brannmus

Han ankommer Bergen 11. juli.. Er vel ikke usannsynlig at det er da Brann reiser på treningsleir i Florø..

Nixon

Han debuterer forhåpentligvis mot Aalesund 15. juli.
Rød makt på Hansa

naitsirk

han burde kanskje endra framsida si:)
gult minner fryktelig om eit stygt lag

TheRock

Quote from: "Nixon"Elfsborg kommer alltid att ha en stor plats i mitt hjärta.....
kommer alltid att komma ihåg alla bra minnen jag har fått, och det bästa med allt, att ta hem guldet dit det skulle!!


Ta hem guldet. Er det et uttrykk i Sverige også, eller noe han plukket opp i løpet av kampen mot Tromsø?:)

Med tanke på stemningen mot Tromsø skulle jeg tro det første...

Xminator

Hva var egentlig galt med stemningen mot Tromsø? La meg gjette, du stod med armene i kors, holdt kjeft og ristet på hodet over at ikke de andre 16499 kunne gjøre noe for å underholde deg.

Nixon

Så så, stemningen mot Tromsø var litt kollektivt avventende. Noe som har vært en trend i år. Og sant å si lurer jeg litt på hva som skjer hvis vi vinner serien. Vi har jo alle innbilt oss at da vil det bli sydlandske scener i Bergen som ingen har sett i Norge hverken før eller siden. Men med denne det-skulle-bare-mangle-innstillingen som mange har er det ikke sikkert det blir så fantastisk feiring.
Rød makt på Hansa

TheRock

Quote from: "Xminator"Hva var egentlig galt med stemningen mot Tromsø? La meg gjette, du stod med armene i kors, holdt kjeft og ristet på hodet over at ikke de andre 16499 kunne gjøre noe for å underholde deg.

Sang med på så godt som alle sangene, inkludert "Vi skal vinne" :wink:

For å komme tilbake på topic så er jeg utrolig spent på denne spilleren. Klippet på hjemmesiden hans gjør meg mer og mer spent på å få se han live. Ikke bare slår han tunnel, men han holder jo en syk fart i forkant av tunnelen, når han tar igjen forsvarsspilleren.

Gepard

Det klippet der kan nok gi litt urealistiske forventninger ;)

Hna er ikke en spesielt teknisk spiller selv om det kan se slik ut i den videoen...

Men hurtigheten er defintivt der, så klarer han å bruke den riktig, så kan det bli gode greier. Men la oss nå ikke forvente at han skal dominere fra første spark på ballen. Og la han bomme noen sjanser før man begynner å synge på Huseklepp eller hvem nå det skulle være...

Brannmus

Det har vært skrevet mye om farten til godeste herr Sjöhage.
Jeg fant faktisk et konkret tall på hvor rask han er nå, men hva det innebærer er jo helt umulig å si egentlig:
QuoteSnabbaste ryck: 29.2 km/t

Tallet er hentet fra denne sesongen, så grunnlaget er jo som kjent ikke det største. Det er nok også kanskje forklaringen på hvorfor han sammenlignet med mange andre ikke er noe spesielt rask.

29.2 km/t blir slått av veldig mange nemlig, blant annet Bernt Hulsker.. Usj.. Noen spillere har klokket inn til rundt 35 km/t på denne målingen. Mulig noen har vært enda raskere enn dette også. Har ikke giddet å sjekke mer enn et lite representativt utvalg.

Hadde selvføgelig vært mer interessant å se en måling fra fjoråret hvor det var et litt større utvalg av kamper, men har ikke klart å grave det opp. Ser ut til at målingene begynte denne sesongen.

Tall funnet i linkene på denne saken:
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,797749,00.html

og her:
http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/822_normal.html -> under Zoom-servicen.

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"Så så, stemningen mot Tromsø var litt kollektivt avventende. Noe som har vært en trend i år. Og sant å si lurer jeg litt på hva som skjer hvis vi vinner serien. Vi har jo alle innbilt oss at da vil det bli sydlandske scener i Bergen som ingen har sett i Norge hverken før eller siden. Men med denne det-skulle-bare-mangle-innstillingen som mange har er det ikke sikkert det blir så fantastisk feiring.


Ja, det kan du jaggu spørre om! Mange tar det som en selvfølge at vi skal vinne serien, og er i harnisk over at vi ligger to poeng bak serielederen ved halvpilt serie. Så dårlig er den prestasjonen, at de forlanger trenerens hode på et fat. Men det blir nok en liten markering i kjelleren på Fotikken når seriegullet er bekreftet i avisen mandag 5. november.
Legg ned hele klubben!

Brannmus

Fant noen videoer med godeste Sjöhage:

http://www.youtube.com/watch?v=OlyCrf_2i_o
Samling av Sjöhage-scoringer

http://www.youtube.com/watch?v=mHmTOjOhwx0
Drøye tre minuter inn i videoen. Tupper ballen over streken. Ekte måltyv..

dudo

Man kan like mål nr to i den første linken!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tr0Ndemann

Quote from: "dudo"Man kan like mål nr to i den første linken!


Liker det bedre om han gjør det på Stadion! :)
What a waste of council tax, we paid for your hats!

FeltZ4ever

Quote from: "naitsirk"
gult minner fryktelig om eit stygt lag


Ja,jeg også har alltid hatet Brasil...
Den e' Bruun...

ChRiStEr87

Quote from: "FeltZ4ever"
Quote from: "naitsirk"
gult minner fryktelig om eit stygt lag


Ja,jeg også har alltid hatet Brasil...


Hater alt som ikke er rødt jeg;)
roppen er i Stavanger, men hjerte er fra Bergen.

tr0Ndemann

Quote from: "ChRiStEr87"
Quote from: "FeltZ4ever"
Quote from: "naitsirk"
gult minner fryktelig om eit stygt lag


Ja,jeg også har alltid hatet Brasil...


Hater alt som ikke er rødt jeg;)


Hvorfor alt dette hatet?

Forøvrig er jeg enig.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

jako

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Xminator"Vi vet jo ikke om han har samme aggresivitet som Memelli eller den noe avslappede holdningen til Helstad.


20 år eller ikke. En spiller som halve Allsvenskan er ute etter må regne med å ha litt forventninger på seg. Jeg er meget spent!

Og jeg håper for guds skyld at dette er eneste gang Memelli blir nevnt i sammenheng med Sjöhage...


Etter sigende så er jo halve eliteserien ute etter Huseklepp også. Bare en tanke for de som ikke liker Huseklepp.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

motherfunker

Eg har en svensk kollega som har Elfsborg i sitt hjerte. Han ble alt annet enn glad da han forstod at klubben sin har gitt slipp på ham. Det er jo bra for oss!
quot;Fighting for freedom, is like fucking for virginity" -SAFT-

Xminator

Quote from: "jako"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "Xminator"Vi vet jo ikke om han har samme aggresivitet som Memelli eller den noe avslappede holdningen til Helstad.


20 år eller ikke. En spiller som halve Allsvenskan er ute etter må regne med å ha litt forventninger på seg. Jeg er meget spent!

Og jeg håper for guds skyld at dette er eneste gang Memelli blir nevnt i sammenheng med Sjöhage...


Etter sigende så er jo halve eliteserien ute etter Huseklepp også. Bare en tanke for de som ikke liker Huseklepp.

Lurkin

Noen som vet om gutten spilte borte mot AIK i dag? Endte 1-0 til våre venner i Elfsborg.

Joakim reddet forresten opprykk for Reading på FM06, som om det skulle ha noe å si.. (regn + ferie, du vet).
Berømte Brann fra Bergen

Snublefot

Quote from: "Lurkin"Noen som vet om gutten spilte borte mot AIK i dag? Endte 1-0 til våre venner i Elfsborg.

Joakim reddet forresten opprykk for Reading på FM06, som om det skulle ha noe å si.. (regn + ferie, du vet).


Brann tok gull og Lillestrøm rykket ned første sesongen min på FM nå, (nei, jeg styrte ikke brann, men aston villa)

sjøhage er såklart kjøpt inn til villa=)

Brann på topp og lsk ned.. livet hadde vært herlig=)

dudo

Ah, et forum av likemenn! ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lurkin

Man lærer å leve i regnet, i motsetning til disse østlendingene som syter og klager etter noen oversvømmelser.

Meeeen.. ingen som vet om han spilte i går?
Berømte Brann fra Bergen

dudo

Tviler, synes å huske å ha lest at han kom til Bergen i går?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nightfox

var ikke det den 12. Juli da? Uansett gjorde han ikke det. Jeg tippet på kampen, og da så jeg på lagoppstillingen at han ikke var blandt de 11 som startet. Målscorer var Stefan Ishizaki. Skal nevnes at det gikk til helvete med tippingen, men var ikke så mye det sto om..

dudo

Kan godt være 12., jeg har bare fått det for meg at det var 9. det var snakk om. Ikke at det gir så mye mening, alle er vel på ferie?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Han er jo allerede Brannspiller uavhengig av når han kommer til Bergen. Så noen kamp spilte han nok ikke.

gunkar

IF Elfsborg  
30. Johan Wiland  
5. Martin Andersson  
22. Andreas Augustsson  
4. Johan Karlsson  
11. Daniel Mobaeck  
24. Stefan Ishizaki  
8. Anders Svensson  
6. Daniel Alexandersson 92'
14. Denni Avdic  
17. James Keene  
9. Mathias Svensson 82'

Avbytare  
1. Abbas Hassan  
18. Marcus Falk-Olander  
2. Mathias Florén  
20. Emir Bajrami 82'
21. Leandre Griffit 92'

Ha spilte ikke!
rann, Brann og bare Brann

Brannesen

Jeg var på AIK - Elfsborg igår...ingen sjøhage å se! Jævli kjedelig kamp...allsvenskan er ikke noe som helst bedre enn den norske serien! Aik-fansen var mange, men det var like kjedelige som å kamp fra åråsen! Nesten ingen av sangene støttet laget sitt eller disset motstanderen...bare masse shalalala og uendelig mange trommeslag. Men nok om det...sjøhage vil få seg et sjokk når det gjelder elfsborgfansen iforhold til brannfansen - telte 23 elfsborgfans på kampen!
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

Nixon

Brann reiser til Sunnfjord i morgen. Jeg regner med at Sjöhage er i byen og er klar til å være med.
Rød makt på Hansa

Manx

http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1213426.ece

Dette er det vel ikke behov for lengre, vi trenger Sjøhage som spiss nå som bengt har stukket!!
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Brann_Askøy

Jeg gleder meg virkelig til Sjøhage debuterer for Brann. En ung spiller, med stor fart kan være nettopp det vi trenger nå. Det er sagt mye om Sjøhage, mest negativt, men jeg har troen på denne mannen :D

Brannmus

Jeg syntes ikke det har vært sagt mye negativt om han. Jeg har stort sett lest folk som enten gleder seg til å se han i aksjon og som tror han blir en hit, eller folk som er vil avvente litt med å komme med en dom til de har sett han spille. Noe som er helt greit mener jeg. Syntes ikke det er negativt.

At mange i frustrasjon og fortvilelse over at Bengt forsvinner begynner å henvise til han som en benkesliter og umerittert spiller kommer heller av skuffelsen over at Sæternes forsvinner enn mangel på tro på Sjöhage.

Go Up