• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Rosenborg

Started by Nixon, July 05, 2007, 09:56:35 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Natan

Må innrømme at jeg er redd nå...
Redd for å tape, redd for fremtidsutsiktene, i det hele tatt ukomfortabel.
Det blir ikke bare utlevert tre poeng i morgen, vinneren vil også ta med seg en veldig oppgang som kommer til å vare utover høsten, det er jeg rimelig sikker på.
Ellers må jeg si at Bakkes inntreden i morgen bekymrer meg. Ikke misforstå, er enig med Mjelde på laguttaket, men en overtent og kamprusten Bakke lyser det rosa lang vei av, det kan bli meget ampert på stadion i morgen.
Det hjelper heller ikke at RHO skal dømme denne kampen, fyren er så sta at han ikke har vett til litt kompensasjonsdømming engang. Merkelig at han, av alle, skulle få denne kampen.

steinbygger

Har bare en ting å si: kom TIDLIG på stadion i morgen og syng pakket hem lenge før oppvarmingen starter. Glem den siste halvliteren på puben og stikk på kamp.

Fabregas

Jeg må bare si at jeg er sinnsykt lei alt dette folk sier om at RBK er i så bra form. a oss se litt på de fem siste kampene til "formlaget" RBK:

Rosenborg - Odd Grenland NM onsdag 25.07.07 1 - 2

Tromsø - Rosenborg Tippeligaen lørdag 28.07.07 2 - 1  

Astana - Rosenborg Kvalifisering UEFA  01.08.07 1 - 3  

Rosenborg - Stabæk Tippeligaen lørdag 04.08.07 3 - 0

Rosenborg - Astana Kvalifisering UEFA  08.08.07 7-1

Jeg vil si at dette har vært en okminus periode for RBK. Greit at du ikke kan ta med den femte siste kampen hvis det hadde vært lenge siden men fakta er at det er 17dager siden eller noe sånt. Tar du med at Astanas kvalitet ikke på noen måte er god å si er det vel kun avansementet til 3kvalikrunde som varmer. Tre poeng på Stabæk hjemme og Tromsø borte er ikke godt nok hvis de vil bli seriemester. I tillegg er de ute av cupen etter å ha blitt slått ut hjemme av Tippeligaens for øyeblikket tredje dårligste lag. Greit at noen av målene mot Astana var fine men de fikk og mye gratis, Astana måtte satse fremover helt fra start og når RBK får kontre har de det godt. KT Eggen sa rett ut at Astana var elendige defensivt på Lerkendal.

Godt mulig at RBK vinner, men Ã¥ kalle de et formlag før det er for dumt, pÃ¥ Lerkendal har de slÃ¥tt gode lag før, men det er bortestatistikken deres som suger: 7  2-1-4.  

Holder vi tett vinner vi nok, det har gÃ¥tt et helt Ã¥r siden vi ikke scorte pÃ¥ stadion.  Gleder meg enormt til denne kampen. Det skal uansett bli godt Ã¥ bli ferdig med RBK! Jeg synest stemningen og innstillingen i troppen er veldig god. Ser ut som de skal senke skuldrene sine her, men fra start mÃ¥ vi løpe mest, takle hardest og vinne dueller!!!

Klaus_Brann

Quote from: "Fabregas"Jeg må bare si at jeg er sinnsykt lei alt dette folk sier om at RBK er i så bra form. a oss se litt på de fem siste kampene til "formlaget" RBK:

Rosenborg - Odd Grenland NM onsdag 25.07.07 1 - 2

Tromsø - Rosenborg Tippeligaen lørdag 28.07.07 2 - 1  

Astana - Rosenborg Kvalifisering UEFA  01.08.07 1 - 3  

Rosenborg - Stabæk Tippeligaen lørdag 04.08.07 3 - 0

Rosenborg - Astana Kvalifisering UEFA  08.08.07 7-1

Jeg vil si at dette har vært en okminus periode for RBK. Greit at du ikke kan ta med den femte siste kampen hvis det hadde vært lenge siden men fakta er at det er 17dager siden eller noe sånt. Tar du med at Astanas kvalitet ikke på noen måte er god å si er det vel kun avansementet til 3kvalikrunde som varmer. Tre poeng på Stabæk hjemme og Tromsø borte er ikke godt nok hvis de vil bli seriemester. I tillegg er de ute av cupen etter å ha blitt slått ut hjemme av Tippeligaens for øyeblikket tredje dårligste lag. Greit at noen av målene mot Astana var fine men de fikk og mye gratis, Astana måtte satse fremover helt fra start og når RBK får kontre har de det godt. KT Eggen sa rett ut at Astana var elendige defensivt på Lerkendal.

Godt mulig at RBK vinner, men Ã¥ kalle de et formlag før det er for dumt, pÃ¥ Lerkendal har de slÃ¥tt gode lag før, men det er bortestatistikken deres som suger: 7  2-1-4.  

Holder vi tett vinner vi nok, det har gÃ¥tt et helt Ã¥r siden vi ikke scorte pÃ¥ stadion.  Gleder meg enormt til denne kampen. Det skal uansett bli godt Ã¥ bli ferdig med RBK! Jeg synest stemningen og innstillingen i troppen er veldig god. Ser ut som de skal senke skuldrene sine her, men fra start mÃ¥ vi løpe mest, takle hardest og vinne dueller!!!


Du vet jo hvor gode media er på å hause opp hele Norges Rosenborg!
Holder vi tett, vinner vi definitivt. En ting er at det er lenge siden vi ikke scorte på stadion, men om det noengang har skjedd at Brann-RBK har endt 0-0 på stadion så må det vel være en stund sia?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

arntf

Quote from: "Klaus_Brann"En ting er at det er lenge siden vi ikke scorte på stadion, men om det noengang har skjedd at Brann-RBK har endt 0-0 på stadion så må det vel være en stund sia?


Det begynner nok å bli noen år siden det skjedde på Stadda'n ja. Det var fjerde mai 1998.

Siste gang det skjedde overhodet er ikke så lenge siden. Det var femte juni i fjor, men utover dette stemmer det at 0-0 er heller sjelden kost for oss. Siden 1960 har det skjedd sju ganger; de to gangene jeg har nevnt samt i 1987, -83, -79, -72 og -70. tilsammen fire ganger på stadda'n og tre ganger på Lerkendal.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Nightfox

Quote from: "arntf"
Quote from: "Klaus_Brann"En ting er at det er lenge siden vi ikke scorte på stadion, men om det noengang har skjedd at Brann-RBK har endt 0-0 på stadion så må det vel være en stund sia?


Det begynner nok å bli noen år siden det skjedde på Stadda'n ja. Det var fjerde mai 1998.

Siste gang det skjedde overhodet er ikke så lenge siden. Det var femte juni i fjor, men utover dette stemmer det at 0-0 er heller sjelden kost for oss. Siden 1960 har det skjedd sju ganger; de to gangene jeg har nevnt samt i 1987, -83, -79, -72 og -70. tilsammen fire ganger på stadda'n og tre ganger på Lerkendal.


På resultattavla endte det målløst i 98, men RBK hadde da jammen meg en i nettet som de klaga uhorvelig på i månedsvis etterpå, selv om det var soleklart at mini gikk etter ballen i klar offsideposisjon.

BrannSupporter

Quote from: "steinbygger"Har bare en ting å si: kom TIDLIG på stadion i morgen og syng pakket hem lenge før oppvarmingen starter. Glem den siste halvliteren på puben og stikk på kamp.



Jepp husker i fjor da vel SS var nærmest fylt til randen en time før kampstart og stemningen var eletrisk. Hanøy prøvde seg ogsÃ¥ pÃ¥ en Terje Bøe med "ge meg en en B" osv. Selv har jeg plass pÃ¥ felt T  i morgen sÃ¥ tenkte Ã¥ komme med en gang portene Ã¥pner for Ã¥ fÃ¥ plass helt inntill muren.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: "BrannSupporter"Selv har jeg plass pÃ¥ felt T  i morgen sÃ¥ tenkte Ã¥ komme med en gang portene Ã¥pner for Ã¥ fÃ¥ plass helt inntill muren.

Ja, egentlig litt kjipt at vi som bor utenfor Bergen og kommer til Byen kun for kampen, bare får kjøpe på felt T over Billettservice. Men det blir fett uansett. Eventuelt grusomt. Eventuelt - og sannsynligvis - begge deler om hverandre. :)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Lurkin

Quote from: "Natan"Må innrømme at jeg er redd nå...
Redd for å tape, redd for fremtidsutsiktene, i det hele tatt ukomfortabel.
Det blir ikke bare utlevert tre poeng i morgen, vinneren vil også ta med seg en veldig oppgang som kommer til å vare utover høsten, det er jeg rimelig sikker på.
Ellers må jeg si at Bakkes inntreden i morgen bekymrer meg. Ikke misforstå, er enig med Mjelde på laguttaket, men en overtent og kamprusten Bakke lyser det rosa lang vei av, det kan bli meget ampert på stadion i morgen.
Det hjelper heller ikke at RHO skal dømme denne kampen, fyren er så sta at han ikke har vett til litt kompensasjonsdømming engang. Merkelig at han, av alle, skulle få denne kampen.
Berømte Brann fra Bergen

pissepåengen

drit i tabellen og tenk på kampene som skal vinnes!
Bergen ut av norge!

Hansakongen

Skal vi forsøke å få bølgen til å gå på kampen i morgen vise trønder pakke av vi også kan ta bølgen men trenger ikke lede med x antall mål for at den skal gå rundt og rundt banen...

vebo

Hehe, typisk Mjeldeutsagn det dette her:

Quote from: "Klaus_Brann"
Holder vi tett, vinner vi definitivt.


Selvforklarende? Tja...
Tiocfaidh ár lá

Nightfox

Quote from: "Hansakongen"Skal vi forsøke å få bølgen til å gå på kampen i morgen vise trønder pakke av vi også kan ta bølgen men trenger ikke lede med x antall mål for at den skal gå rundt og rundt banen...


Bølgen?? Er du småbarnsfar!?!?!

Ricky

Håper i det lengste at forslaget om å ta bølgen var kødd.

Nightfox

Quote from: "Ricky"Håper i det lengste at forslaget om å ta bølgen var kødd.


Om bølgen blir gjort, skal det i såfall være en skikkelig en. Ikke én bølge som går rundt og rundt, men minst fire bølger. Da begynner det å bli noe å se på. Men jeg er prinsippielt imot bølgen.

krøvel vellevold

I beste fall ser tabellen slik ut mandag kl. 21:

1. Brann --- 35
2. LSK ------ 29
3. Stabæk - 29
4. Viking --- 27
5. RBK ----- 25

I verste fall ser den slik ut:

1. LSK ------ 32
2. Stabæk -- 32
3. Brann ---- 32
4. Viking --- 30
5. RBK ----- 28
Legg ned hele klubben!

Stutt-tjukken

Quote from: "Nightfox"
Quote from: "Hansakongen"Skal vi forsøke å få bølgen til å gå på kampen i morgen vise trønder pakke av vi også kan ta bølgen men trenger ikke lede med x antall mål for at den skal gå rundt og rundt banen...


Bølgen?? Er du småbarnsfar!?!?!



Ingen grunn til å rakke ned på småbarnsfedre her altså. Latterkikk. Skandale. Dersom vi ikke har småbarnsfedre så er det ikke mange brannsupportere igjen om noen år.

Klaus_Brann

Quote from: "vebo"Hehe, typisk Mjeldeutsagn det dette her:

Quote from: "Klaus_Brann"
Holder vi tett, vinner vi definitivt.


Selvforklarende? Tja...


Hehe, det var vel noe i samme dur som "Scorer vi fleir mål enn mostanderen i dag, så trur eg også vi har en fair sjanse te å vinne!"
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Chrisstah

Quote from: "OmOssSjølOgHansaøl"
Quote from: "BrannSupporter"Selv har jeg plass pÃ¥ felt T  i morgen sÃ¥ tenkte Ã¥ komme med en gang portene Ã¥pner for Ã¥ fÃ¥ plass helt inntill muren.

Ja, egentlig litt kjipt at vi som bor utenfor Bergen og kommer til Byen kun for kampen, bare får kjøpe på felt T over Billettservice. Men det blir fett uansett. Eventuelt grusomt. Eventuelt - og sannsynligvis - begge deler om hverandre. :)


ja enig at det blir litt kjipt å stå på t feltet, men vi får samle oss vi som synger der og prøve lag mest mulig liv. skal gjøre mitt beste eg i hvertfall.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

This Charming Man

Bølgen? Det er først og fremst et landskamp- og lerkendalfenomen. Familiehygge, matpakke, termos og pledd.
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

Brannfrelst

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "OmOssSjølOgHansaøl"
Quote from: "BrannSupporter"Selv har jeg plass pÃ¥ felt T  i morgen sÃ¥ tenkte Ã¥ komme med en gang portene Ã¥pner for Ã¥ fÃ¥ plass helt inntill muren.

Ja, egentlig litt kjipt at vi som bor utenfor Bergen og kommer til Byen kun for kampen, bare får kjøpe på felt T over Billettservice. Men det blir fett uansett. Eventuelt grusomt. Eventuelt - og sannsynligvis - begge deler om hverandre. :)


ja enig at det blir litt kjipt å stå på t feltet, men vi får samle oss vi som synger der og prøve lag mest mulig liv. skal gjøre mitt beste eg i hvertfall.


Syng i vei,men vær så snill og ikkje svar på Vi è Brann Bergens stolthet? Dette er et rop mellom Hansa og BT,og felt T ødelegger denne stort sett hver gang.
2.10.07-Gullet kom hem!

Nightfox

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "OmOssSjølOgHansaøl"
Quote from: "BrannSupporter"Selv har jeg plass pÃ¥ felt T  i morgen sÃ¥ tenkte Ã¥ komme med en gang portene Ã¥pner for Ã¥ fÃ¥ plass helt inntill muren.

Ja, egentlig litt kjipt at vi som bor utenfor Bergen og kommer til Byen kun for kampen, bare får kjøpe på felt T over Billettservice. Men det blir fett uansett. Eventuelt grusomt. Eventuelt - og sannsynligvis - begge deler om hverandre. :)


ja enig at det blir litt kjipt å stå på t feltet, men vi får samle oss vi som synger der og prøve lag mest mulig liv. skal gjøre mitt beste eg i hvertfall.


Hold KJEFT på "Vi e Brann Bergens stolthet", eventuelt syng MED hansa, og ikke svar dem. Det beste er å holde kjeft.

gazi

Noen som har direktelink tilkampen?

MariusPS

Lurer på det samme. Blakk student uten penger på konto kan være litt kjedelig.

PetterOlsan

Ser ut til at Brann holder presset oppe etter 1-0. Nå er det bare å fortsette å male Rosenborg i senk. Måtte dette bare holde helt inn...
åtte Roy Helge snart finne seg noe annet å gjøre...

MrSinister

Hallelujah! Winters igjen. Rett før pause :)  Holder dette inn blir det ikke gull pÃ¥ bartepakket iallefall.

I år skal det skje!
Knowledge brings fear-

blubbin

Quote from: "gazi"Noen som har direktelink tilkampen?


http://webtv.tv2.no/webtv/

PetterOlsan

Helstad ut???? Noen som vet hvorfor en notorisk målscorer skal slite benken...?
åtte Roy Helge snart finne seg noe annet å gjøre...

Brann_copper

si meg, er det 2-0 eller 2-1? Jeg følger med på fem nettsteder og iht ba.no har Roenborg redusert i det 51. minutt ved Sarpara. Stemmer dette??
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Stalin


PetterOlsan

Quote from: "Brann_copper"si meg, er det 2-0 eller 2-1? Jeg følger med på fem nettsteder og iht ba.no har Roenborg redusert i det 51. minutt ved Sarpara. Stemmer dette??
Tror ikke det stemmer. Ingen andre har rapportert det i alle fall.
åtte Roy Helge snart finne seg noe annet å gjøre...

PetterOlsan

Nei!!! Nå må Brann jammen klare dette! 3-0 skal ikke ikke være mulig å gi fra seg
åtte Roy Helge snart finne seg noe annet å gjøre...

MariusPS

Da klarte vi det! selvom Brann raknet på slutten så gikk dette inn. Jeg tror allikevel at det er for tidlig å snakke om gull. Vi kan fortsatt gå på en smell mot svake lag på bortebane.

tr0Ndemann

Rosenborg rykker ned, rykker ned, rykker neeed!

Dette er ubeskrivelig deilig. Er bare så synd det ble å se den fra PCen. Men gud så deilig!
What a waste of council tax, we paid for your hats!

skb!

Rangerer denne kampen likt med cupfinalen. Minst! For en herlig kamp. For et liv på tribunen. For en deilig og etterlengtet seier. Nå kom troen på at dette virkelig kan holde til gull hos meg hvertfall...

Mick

Quote from: "PetterOlsan"Helstad ut???? Noen som vet hvorfor en notorisk målscorer skal slite benken...?


Skade i leggen, var vel det de sa på tv.
Klarte ikke følge med, var i ekstase.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

blubbin

Vinner LSK i morgen er de tre poeng bak - med bedre mÃ¥lforskjell og senere i sesongen har man jo kampen LSK-Brann.  At Rosenborg ser ut til Ã¥ være ute av gullkampen betyr ikke at gullet er sikret - pÃ¥ langt nær.

jkippers

Hvilken lykke!!! Du og du så deilig! I dag kriget spillerne. Helstad som går på et svært vanskelig løp før 2-0 skåringen er et godt eksempel på det. Han kriger til seg ballen og serverer så nydelig til Winters. OK, kanskje 7 cm. offside, men mål ble det uansett.

Fantastisk!!! Gratulerer alle mann!!! Skulle det ikke bli gull til slutt, betyr det uansett utrolig mye å holde Rosenborg bak seg.

YEeeeeeeeeeeeeeeeee-haaaaaaaaaaaa!!!!
Gull 09

Gjallarhorn

Meget viktig at vi holder fokus nÃ¥ ! Det hvar dette RBK var gode pÃ¥ i sine glansdager . SKB mÃ¥ nÃ¥ nullstille hele aparatet . Vi mÃ¥ gÃ¥ til neste kamp uten den tro at nÃ¥ er det seriegullet er i boks. MIM har en tøff jobb med det det mentale til vi møter IK Start. Her  mÃ¥ vi ha full skjerpïng og minst komme hjem med poeng . Husk at IK  Start er et skadet dyr Ã¥ de er skjelden gode Ã¥ møte .....

Ricky

Hvis Winters var i offside på 2-0, så får vi ta det som en gledelig bonus :D

Litt synd at vi ikke fikk et resultat som bedre gjenspeilet kampen, men i forhold til nullstilling og det der, så var det vel kanskje like greit å vinne 3-2..

Tiger

Dette kan bare sammenlignes med en h....... god ''orgasme''... Fy f.... så deilig å slå barte pakket!!!!!!!
Gullet SKAL hjem!!

knutern

Fullt fortjent, men turde nesten ikke se på i de siste minuttene.

Tenkte jeg skulle kose meg litt med opptak av kampen på TV2 sumo, dessverre ser det ut til at hele Bergen har tenkt det samme.

eivhelle

Dette ble nerve på slutten, men det var utrolig fortjent at Brann dro seieren i land. Ser at en del RBK spillere påstår at 2-0 målet var offside. Pussig at de ikke kan reglene bedre. Winters var vitterlig bak ballen da Helstad slo passningen og da betyr det ikke en dritt hvor RBK spillerene var.

Ellers kan vi vel si at dette var en kjempekamp helt fram til de siste 10 minuttene. Synd at Hanstveit måker ballen langt over i stedet for å drepe kampen på 3-1. Nå får vi bare håpe at skaden til Helstad ikke er så alvorlig at han mister neste seriekamp. Kanskje en ide å få spillt inn Sjøhage i kampen mot Suduva slik at han blir varm i trøyen før bortekampen mot Start.

Belfort

En fullt fortjent seier. Men,Brann vil bli straffet snart for og ikke konsentrere seg i 90 min. Er så forbanna unødvendig og slippe motstanderene inn igjen i kampene.

vebo

Noen bilder av tifoen? Er alltid like spennende da jeg alltid havner under:(
Tiocfaidh ár lá

Super Hasund

Herlig stemmning idag. Va nydelig. Da gullet ska hem runget på sitt høyeste, ja da faen meg ble det tårer i øynene. Skam bra kamp på alle måter. Legendarisk.

Så no e det rett te byn for å støtte min andre kjærlighet----Hansa!!
Peace Out
La Folket Synge

*Feltz*

Per

Quote from: "vebo"Noen bilder av tifoen? Er alltid like spennende da jeg alltid havner under:(


Værsågod
http://www.brann.no/bilder/peruploads/IMG_0650.jpg

Romani3

color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Erlend

dette her mÃ¥ vel være Ã¥rsbeste, bÃ¥de pÃ¥ banen og tribunen.  Vi kjempet og kjempet og kjempet, og spesielt PVM tok jo helt av.  Det som kunne blitt vÃ¥r verste gullfiende ble rundspilt og det var vare flaks at de fikk noen mÃ¥l

Lurkin

Quote from: "Lurkin"I år sitter jeg faktisk med en god følelse. Jeg tror på seier. Dere som har følgt med litt vet at magefølelsen min er 90% sikker.


Altså, hvordan kan folk tvile på magefølelsen min?

Midtbanen vår var KONGE i dag. Bakke og Andresen rævkjørte RBK. Kjørte over pakket. Kall det hva du vil.
Berømte Brann fra Bergen

Go Up