• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sjøhage på vei til Brann

Started by power, July 02, 2007, 23:01:25 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Speedy

Spennende... Håper han tilpasser seg bra hvis han kommer. Lange poleballer fra Huseklepp og PVM gjør nok susen:)
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Nixon

Rød makt på Hansa

power


Gepard

Forbannet nydelig om dette går igjenom.

sydnes76

Dette var interessant. Elfsborg har jo meget gode spisser så at 20åringen ikke spiller fast der er jo naturlig. Men kan han ta opp kampen med winters/sæternes allerede i år? Vil tro det er tvilsomt....Vi må jo uansett ha enda en spiss ettersom begge mest sansynlig forsvinner og TFL er utlånt og bortgjemt...

sydnes76

Quote from: "Gepard"Forbannet nydelig om dette går igjenom.


Vet du noe om spissen? Vil gjerne vite noe om noen sitter på noe info, har surfet litt rundt på svenske sider og det virker som han er et skikkelig talent. Ble litt oppstemt nå!

sydnes76

Quote from: "sydnes76"
Quote from: "Gepard"Forbannet nydelig om dette går igjenom.


Vet du noe om spissen? Vil gjerne vite noe om noen sitter på noe info, har surfet litt rundt på svenske sider og det virker som han er et skikkelig talent. Ble litt oppstemt nå!


Fikk lest en del pÃ¥ "storspiller pÃ¥ vei til Brann" trÃ¥den. Liker lynraske spillere  :D

Brannfrelst

Hehe,Sjøhage? Har noen hørt om denne gutten/mannen før? Høres jo spennende ut om han er lynrask. Selv om jeg mener vi trenger en kraftspiss nå når Sæternes begynner å dra på årene.
2.10.07-Gullet kom hem!

Nightfox



sydnes76

Quote from: "Lilleheil"http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2860360.ece


Ser ut som Hermod Hove i Ba leser på forumet her :)

littaventype

om dette skulle stemme er det jo helt fantastisk. Sjöhage er en meget god spiller, og for de som trodde Edu var rask, Sjöhage løper garantert fra han..... Har tidligere sett han i endel Elfsborg kamper da jeg bodde i sverige. flott spiller Brann bør bruke litt penger på. Er jo en mann som Hardball bør kunne bruke sine penger på også, ung, stort potensiale for videresalg og kan bidra til medaljer i byen vår!

Ricky

Det er vel grunn til å tro at han er ment å erstatte TFL og Winters på sikt som den fotrappe som holder ballen langs bakken. Så vil nok RBH forsøke å få til en forlengelse med Sæternes som kraftspiss.

Sjöhage tar vel også Huseklepps rolle i 4-2-3-1.

Spennende spiller på papiret, og er det noe vi trenger, så er det unge spisser som vil vise seg frem. Det har (generelt sett) vært for mye hoftefeste på topp hos oss det siste året.
Er vi heldig, så får vi en spiller som Helstad var da vi hentet ham fra HamKam i 1997. Da var han en rask unggutt i U21-diskusjonen, med en noe misvisende målstatistikk på 11 mål/44 kamper.

Baunebob

Dette kan bli enten himmel eller helvete.

Hvis det faktisk er sant at Brann har lagt inn bud bør han vel bli klar i løpet av uken.

Gepard

http://www.borastidning.se/edrum.jsp?article=270435

Kan være klart i morgen. Håper dette er en spiller som får litt tid på seg, med den farten han har, vil han under de rette forutsetninger bli en kanonspiller.

Klaus_Brann

Quote from: "Brannfrelst"Hehe,Sjøhage? Har noen hørt om denne gutten/mannen før? Høres jo spennende ut om han er lynrask. Selv om jeg mener vi trenger en kraftspiss nå når Sæternes begynner å dra på årene.


En spiller med Nannskogs kvaliteter hva angår fart er ikke dumt..
Men litt bekymret for hvordan han skal klare seg her når han syter over benken der nede..Kan fort bli litt benk på han...Men han høres jo lovende ut da!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Mick

http://www.svenskfotboll.se/t3allpl.aspx?playerid=4097&p=287489

GAIS, IFK, AIK, DjurgÃ¥rden  og Fredrikstad er ute etter denne spilleren, men akkurat nÃ¥ virker det som Brann er nærmest en signering siden det faktisk er blitt lagt inn et bud pÃ¥ spilleren. Det er vel ogsÃ¥ en fordel for Brann at de andre klubbene, med unntak av FFK er intressert i en lÃ¥neavtale, noe som virker lite aktuellt for Sjøhage. Prisomslaget er pÃ¥ rundt 10 Millioner kroner, som for meg virker litt høyt for en spiller som har slitt benken i 2 Ã¥r.

Foreslo faktisk denne spilleren som en aktuell signering for Brann når han hadde en kjempesesong for to år siden. Etter det har det stillnet litt rundt spissen.

"Joakim Sjöhage
Det lutar åt Norge och Brann för Joakim Sjöhage. Det uppger fotbollskanalen.se på måndagskvällen. Enligt dem har den norska klubben inlett förhandlingar med Elfsborg kring en övergång för Sjöhage.

Sjöhage har flera gånger sagt att han vill ha mer speltid då han på senare tid blivit förpassad till läktaren. Häromdagen uppgav sportbladet att Joakim har bestämt sig för att lämna Elfsborg. Han säger att han inte kan sitta och hoppas utan måste utvecklas. Samtidigt förstår han sin situation då konkurrensen är hårt och laget leder allsvenskan.
  - Drömmen hade varit att stanna, men nu är situationen som den är. Jag hoppas att det händer nÃ¥gonting snart, säger Sjöhage till Sportbladet.

Att det har varit flertalet klubbar som fattat intresse för den unge talangen råder det inget tvivel om. Dock är klubbadressen inte bestämd."
(02/07-07)
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Mick

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=647&a=585385&rss=1402

http://www.svenskfotboll.se/t2allFd.aspx?p=152184&cid=22476

"Ifjor gjorde Joakim Sjöhage mål på Djurgården. Ett mål som säkrade det allsvenska guldet åt Elfsborg."

En mann for store øyeblikk, nå har han sjangsen til å gjenta bedriften.
Blir omtalt som Allsvenskans raskeste spiller.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Ricky

Quote from: "Klaus_Brann"En spiller med Nannskogs kvaliteter hva angår fart er ikke dumt.. Men litt bekymret for hvordan han skal klare seg her når han syter over benken der nede..Kan fort bli litt benk på han...Men han høres jo lovende ut da!



I Sverige kan de kun ha fire utespillere på benken, så vidt jeg vet. Dermed ender han visst opp på tribunen i blant, siden Elfsborg har fire gode spisser.
I Brann er det nærmest rullering på spissplassene og hyppige bytter, og Winters kan vel også tenkes å forsvinne hjem til Skottland for en symbolsk sum nå i juli/august.

I vinter ble visst Hammarby skremt bort av et spekulert prisforlangende på over 10 mill (SEK) for Joakim Sjöhage, som allerede den gangen fryktet mye benkesliting pga nytt spisskjøp i Elfsborg. Han var visst også en av de første Anders Grönhagen forsøkte seg på etter å ha blitt trener i Fredrikstad, men det ebbet ut i ingenting.

Tipper Brann har bydd rundt 4-5 mill med hjelp av Hardball.

AtroZ

Har lest alt jeg har komt over om spilleren siden ba kom med artikkelen sin. Sjøhage ser ut som en kjempesignering! Håper virkelig de får fatt i han her. Kvalitetsforskjellen mellom ham og de prøvespillerne vi har hatt på besøk de siste ukene er åpenbar.

Likte også videoen, men regner ikke med at han lykkes med den slags finter i hver kamp:
http://svt.se/content/1/c6/41/02/68/2005-0621-SJOHAGE.asx

Her er hjemmesiden hans for de som vil ta seieren på forskudd og ønske ham velkommen: http://www.sjohage.com/
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`


fisken74

Er skeptisk til om dette er spillertypen som passer inn i Brann's 4-4-2 system.
Tar forbehold om hans defensive kvaliteter, men etter det jeg har sett på nettet virker han som en spillertype lik Ludde, Huseklepp og Valencia.
Som alle passer bra i vingrollen i et 4-3-3 system, men som også mangler defensive egenskaper i 4-4-2.

Kan jo selvfølgelig fungere i par med Helstad på topp, men de er litt for like.

Er redd dette er en feilprioritering av Brann, med en prislapp på 10 mill sek (får han kanskje for rundt 6 mill) for en spiller som må kjempe med Helstad om spissplassen er ikke det som bør prioriteres nå..

Vi trenger en erstatter for Sæternes og en stopper i toppklasse.

tr0Ndemann

Kombiner han med Helstad, saa snakker vi fart!
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Mick

Quote from: "fisken74"Er skeptisk til om dette er spillertypen som passer inn i Brann's 4-4-2 system.
Tar forbehold om hans defensive kvaliteter, men etter det jeg har sett på nettet virker han som en spillertype lik Ludde, Huseklepp og Valencia.
Som alle passer bra i vingrollen i et 4-3-3 system, men som også mangler defensive egenskaper i 4-4-2.

Kan jo selvfølgelig fungere i par med Helstad på topp, men de er litt for like.

Er redd dette er en feilprioritering av Brann, med en prislapp på 10 mill sek (får han kanskje for rundt 6 mill) for en spiller som må kjempe med Helstad om spissplassen er ikke det som bør prioriteres nå..

Vi trenger en erstatter for Sæternes og en stopper i toppklasse.


Kjenner du virkelig spilleren godt nok til å uttale deg så bråsikkert. Sjøhage slo gjennom i et 4-4-2 system, men havnet fort på benken når laget gikk over til 4-5-1. Fra det jeg vet om han fra tidligere er han en mye mere utpreget spiss-type enn det Huseklepp, Valencia og Ludde er. Tror vi skal vente til han kommer med å fastslå hvem han passer med, med mindre du har sett et par kamper hvor han har spilt da.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson


Snublefot

har vi klart Ã¥ knekke hjemmesiden hans allerede?   FÃ¥r den ihvertfall ikke opp mer..


jaja, sånn går det når man linkes til Brann=)

sydnes76

Det klassiske spissparet med en med fart og en som brøyter vei og er hodesterk er jo kanon. Samtidig er det ikke noe i veien for å ha to raske spisser på banen heller. Helstad og PFO var jo rimelig suksess sist? Det er en del lag som har 1 rask midtstopper som passer på spillere som Tosse, med en rask spiss til er de sjanseløse :)

Begynner å bli en stund siden vi har hatt en skikkelig svenske...Jonas jonsson var vel siste, ingen suksess det akkurat! Magnus Kihlstedt og Svante derimot....Gleder meg til dette forhåpentligvis går i boks.

Snublefot

kan jo ikke akkurat si at hverken nannskog eller pall gunnarson er noen luftens baroner eller panzerspisser.. men putta klarer de jaggu allikevel..

tror ikke dette er så galt jeg=)

tormi

Personlig mener jeg det er viktig å ha en hodesterk spill i laget-spesielt med det vingspillet vi legger opp til.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Snublefot

Quote from: "tormi"Personlig mener jeg det er viktig å ha en hodesterk spill i laget-spesielt med det vingspillet vi legger opp til.


der har du nok rett. men vingspill kan like gjerne bli brukt til å slå harde baller langs bakken mellom forsvare og keeper som våre raske spisser setter en tå på fremfor å måtte bruke hode for å stange inn ballen.

tormi

Quote from: "Snublefot"
Quote from: "tormi"Personlig mener jeg det er viktig å ha en hodesterk spill i laget-spesielt med det vingspillet vi legger opp til.


der har du nok rett. men vingspill kan like gjerne bli brukt til å slå harde baller langs bakken mellom forsvare og keeper som våre raske spisser setter en tå på fremfor å måtte bruke hode for å stange inn ballen.


Joda seff. Men for å utnytte vingspill max så bør man ha variasjon på innleggene.

Men ikke misforstå - har lest meg "opp" på denne Sjøhage og det gleder meg stort om han kommer.

Men hans fremtreden i avisen er jo som snytt ut av unge Huseklepp sin nese. Så det er tydeligvis flere klubber som lar talenter seile sin sjø. Forskjellen er vel at Elfsborg nok tjener litt penger på ham.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Superjack

Lukter en ung Helstad her jeg.

Staser på at det er arvtageren.
Brannsupporter.

Gepard


Belfort

Denne overgangen bør RBH close nå. RBH har mye og bevise,til nå har han blitt mest kjent for og være en medianisse. Nå vil jeg se en handlingssterk RBH som vet hva han vil på overgangsmarkedet.

AtroZ

Jeg håper også overgangen sluttføres snart. En ting er at pulsen er ekstra høy når overgangsvinduet er åpent i seg selv. Når en slik storsignering er i emning har jeg ikke bare høy hvilepuls, men også en nærmest kjemiskavhengighet til å sjekke brann-nyheter konstant. Ikke det at det pleier å gå så mange timene mellom hver gang uansett, men nå greier jeg knapt nok tenke på noe annet.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Mick

http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1178028.ece

Vel nå er det egentlig Brann som gir andre klubber konkuranse om Sjøhage. Svenske klubber som GAIS, Hammarby, Djurgården, IFK og AIK har prøvde å sikre seg han i over et år nå. Fredrikstad siden i våres. Brann er den nyeste aktøren på banen og det eneste laget som har lagt inn et ordentlig bud som ikke er en låneavtale. Moromt at pressen tror de kan skremme oss til å tro at det har kommet mange nye lag på banen siden i går kveld klokken 23.00. Elfsborg er vel ganske klare på at de helst har lyst til å selge han til utlandet, FFK har ikke resusser til å hente han og hvilke danske lag som er aktuelle det vet jeg ikke....
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Erlend

Hvis vi nÃ¥ fÃ¥r en spillende midtstopper i tillegg, hadde livet vært herlig.  Med en gang vi vinner ballen, bare poler vi den til helvete frem og sÃ¥ løper Helstad og Sjøhagen enkelt fra forsvaret og  scorer


Brann_copper

Kanskje det er aktuelt å bytte Huseklepp mot Sjøhage pluss et lite mellomlegg til svenskene?

Tror Huseklepp passer bedre i en diamantformasjon på midten og bare en enslig spiss. Den muligheten bør svenskene få med seg.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Xminator

Spørst om Sjøhage får reise etter at de virker å drite seg ut på bortebane ;)

Baunebob

Tror det vil se dårlig ut om RBH og Brann nok engang går ut og sier at de er intr. noe som gir fansen et optimistisk løft, for så å ikke hente.

Knasen

RBH ville ikke snakke om det, men den andre klubben har sakt at Brann har gjrot sånn og sånn.


HeiaBrann!

vetche om det bare e meg, men eg føler at det kommer til å skje mye imåren!

Brannfrelst

Quote from: "HeiaBrann!"vetche om det bare e meg, men eg føler at det kommer til å skje mye imåren!


D gjør eg oxo lizzom.
2.10.07-Gullet kom hem!

C@Bøe_79

Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "HeiaBrann!"vetche om det bare e meg, men eg føler at det kommer til å skje mye imåren!


D gjør eg oxo lizzom.


Vet ikke om det er posetivt at den eneste som er på jobb i sommer er RBH...
Blir vel mye tlf mellom han å Mjelde..
Den sommeren vi hentet Huseklepp, så var det Bjørn Dahl som kjørte showet pga ferie;-)
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631


tormi

Så også at han var 186 cm høy ikke 182 og i tillegg var brukbar på hodet, dog han kunne forbedre seg på det området.

Er veldig ok at vi ikke får inn en spiss som KUN har hurtighet. Har han litt hodekapasitet så mener jeg det teller VELDIG positivt.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Gepard

Tror nok han er 182, som det står i BT. 2 millioner er forøvrig en enormt hyggelig pris om det stemmer, noe jeg også tviler på ;)

Go Up