• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Walde til Brann

Started by Xminator, July 02, 2007, 18:52:27 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

BA sendte nettopp ut tekstmeldingen med at Brann og Løvham er enige om overgangssum.

Ikke en spiller somn umiddelbart forsterker hverken laget eller troppen. Han har mye å bevise som førstelagsspiller på topplaget Brann. Jeg krysser fingrene og håper på det beste, men tror ikke Walde får mye spilletid denne sesongen.


Texas

Jeg tviler også litt på at Walde får spesielt med spilletid. Håper for Walde og Løvham sin skyld at walde får litt spilletid.

runarnormann

Aa Nei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
egenden Alf Dahl

The Boss

Kan ikke si at eg heiser flagget og spretter champisen men velkommen(igjen) skal du være uansett mr.krøll...

Stoffi

Herregud.... Der forsvant 3 mill til ingenting
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

sveines

Tris dag! Walde er vraket av Brann tre ganger før, og er ikke god nok for Brann denne gang heller. Desperasjonen griper oss?

Det vi trenger er en midstopper som kan styrke Brann-forsvaret, ikke en nødløsning.

SAVNER DEG POL!!!
Y produkter: Ringnes, Carlsberg, Guiness, Kilkenny, Lysholmer, Frydenlund, Dahls, Nordlandspils, Eagle, Arendals og Tou.

Brannforalltid

Ja, så var altså Brann og LøvHam enige om en overgangssum for Knut Walde.
Kan ikke akkurat si at det gjør meg overlykkelig.
Han har prøvd lykken i Brann 4 ganger nå, og enda ikke overbevist helt, men vi får gi han en sjanse.

Var og så Løv/Ham-Haugesund før Brann-Tromsø i går, og syns ikke han storspilte. Syns faktisk Monkam spilte langt bedre, men han er nå vår allerede...
Jeg tror dessverre ikke Walde er mannen som skal hindre at Brann slipper like mye inn i høst som i vår, og er redd dette er stopperen Brann handler i dette vinduet...

Spørsmålet nå er hvem andre enn Huseklepp som går, og om det kommer noen andre inn.
Spennende med dette vinduet som plutselig åpner.

Men Kenta skriver i en annen tråd, at spilleren er verdt 5 millioner MAX.. (tell antall nuller, Kenta ;) ), så 3 millioner må jo være ett røverkjøp...
Og i følge BA.no har ikke Brann gitt så mye som Løv/Ham opprinnelig krevde, så jeg tipper 1 1/2 million, men fortsatt for mye for en spiller som Walde.. Ikke slått gjennom ordentlig de første 3 gangene i Brann, slo ikke igjennom i Haugesund.. Ok spill for Løv/Ham i år, men god nok for Brann... Neppe, dessverre....

Velkommen tilbake, Knut Walde, og Lykke til!!


_________________
ed supportherhilsen
Kristian Georg Moe
Initiativtaker
Brann Bataljonen Sør
http://home.no.net/bbsor

steinbygger

Forstår ikke at folk ikke har lært enda. Vi kan ikke ha 22 stjerner i stallen. Jeg ser på Walde som en lojal spiller og ut fra hva han viste sist han var i klubben er han innstillt på å blø for klubben og han er nok heller ikke den som lager problemer hvis ikke han for spille. Er nok mer en Haugen personlighet som kan sitte på benken for å lære enn Huseklepp som tror han ble stjerne over natten.

La oss håpe at Walde blir som JGS en signering som folk var skeptisk til, men som har overbevist stort når drakten kommer på plass.

Velkommen hem Walde og lykke til

Lurkin

Uhm.. ja, kan ikke si at jeg spretter en Hansa for dette. Med all respekt til Knut så er han ønsket velkommen tilbake, og han vil sikkert gjøre sitt beste. Men nå har han prøvd seg her før uten hell. Det verste er at vi faktisk punger ut for en spiller som er "vår".

Håper vi ikke faller tilbake til gamle synder, da vi kjøpte mange halvgode spillere i stedet for et mindre antall gode spillere.
Berømte Brann fra Bergen

littaventype

snakk om Ã¥ bli snytt! trodde vi skulle hente en god stopper jeg..... Farvell gullmedaljer, farvell medaljer....   neste blir vel at Arve Walde blir spissen vi henter.  DA GIR jeg bort sesongkortet mitt!

RC

Panikk kjøp, som i 90 tallet.

Xminator

Om du gir bort sesongkortet håper jeg du er sutregubben som sitter rett bak meg. Du vil i så fall IKKE blir savnet...

Marek

Quote from: "Xminator"Om du gir bort sesongkortet håper jeg du er sutregubben som sitter rett bak meg. Du vil i så fall IKKE blir savnet...


Følelsene er gjensidig.
ons Ivar skal hem...

runarnormann

Quote from: "sveines"
SAVNER DEG POL!!!


Som stopper eller sportssjef?  Begge spoer du meg.  Under POL fikk vi Bakke, Andresen, Helstad og Saeternes og vi kvittet oss med Walde

Under RBH mister vi Andresen, Saeternes og vi faar inn... Walde!

Men gratulerer saa mye til Loev Ham ledelsen.  De klarte altsaa aa selge vrakgodset vaart tilbake til oss!
egenden Alf Dahl

steinbygger

Hva er det som feiler folk her inne. I den ene tråden så raser man over at Huseklepp som en lokal spiller går fra Brann og at Brann ikke satser på talenter. Når Brann så henter den beste lokale spilleren så er det panikkkjøp, farvel til gullet og amatørmessige ledere.

Walde er en bedre spiller enn Huseklepp var når Brann hentet han (og ja jeg vet at Huseklepp var yngre)

Er ikke rart at folk fra andre deler av landet ler av oss.

RC

Greit han e lokal. Men ikke så ung lenger. En solid stopper i 1. div. Men vi renger kvalitet i TL nå! Med en gang. Ser ikke at han danker ut noen av de som spiller på stopperplassen nå. Han har ikke de spillende kvalitetene heller, det er det vi trenger der bak. Dette er en backup bare, spør du meg.

BRANN - FOR ALLTID

Regner med vi får "utdannelseskompensasjon" (eller kanskje returprovisjon) for Walde..... Vel, vel - det er vel ikke noe stjernesignering akkurat. Men faen heller, det er MYE å betale 10-12 mill for Pelle også.
RANN - FOR ALLTID

steinbygger

Quote from: "RC"Greit han e lokal. Men ikke så ung lenger. En solid stopper i 1. div. Men vi renger kvalitet i TL nå! Med en gang. Ser ikke at han danker ut noen av de som spiller på stopperplassen nå. Han har ikke de spillende kvalitetene heller, det er det vi trenger der bak. Dette er en backup bare, spør du meg.


La nå fyren få forsøke seg i TL før vi sier at han ikke har TL nivå. Han er stopper på det laget som har sluppet inn minst mål i de to øverste divisjonene. Pelle som alle vil ha har vært stopper på det laget som har tatt minst poeng i TL fra 2006 og frem til i dag.

Marek

ons Ivar skal hem...

RC

Quote from: "steinbygger"
Quote from: "RC"Greit han e lokal. Men ikke så ung lenger. En solid stopper i 1. div. Men vi renger kvalitet i TL nå! Med en gang. Ser ikke at han danker ut noen av de som spiller på stopperplassen nå. Han har ikke de spillende kvalitetene heller, det er det vi trenger der bak. Dette er en backup bare, spør du meg.


La nå fyren få forsøke seg i TL før vi sier at han ikke har TL nivå. Han er stopper på det laget som har sluppet inn minst mål i de to øverste divisjonene. Pelle som alle vil ha har vært stopper på det laget som har tatt minst poeng i TL fra 2006 og frem til i dag.


Fair nok. Men spørsmålet er om det er riktig å la han prøve seg i den situasjonen vi er i nå?
På en side er det riktig, på en annen side så har verken han eller Brann råd til å feile. Det kan koste oss gullet, Løv-Ham det gode forsvaret og Walde stopp i karrieren.

runarnormann

Quote from: "steinbygger"Hva er det som feiler folk her inne. I den ene tråden så raser man over at Huseklepp som en lokal spiller går fra Brann og at Brann ikke satser på talenter. Når Brann så henter den beste lokale spilleren så er det panikkkjøp, farvel til gullet og amatørmessige ledere.

Walde er en bedre spiller enn Huseklepp var når Brann hentet han (og ja jeg vet at Huseklepp var yngre)

Er ikke rart at folk fra andre deler av landet ler av oss.


Naa er det ikke de samme som klager over Huseklepp salget som klager over denne handelen.  Personlig, kommer jeg ikke til aa savne Puseklepp noe saerlig.  Men du har rett, resten av landet ler av oss.  Hvilke andre klubber betaler tre millioner for en spiller de allerede har vraket tre ganger!  

Dette minner litt om naae Everton ansatte Howard Kendall som manager etter aa ha sparket ham to ganger.
egenden Alf Dahl

Nixon

Quote from: "runarnormann"Men du har rett, resten av landet ler av oss.  Hvilke andre klubber betaler tre millioner for en spiller de allerede har vraket tre ganger!


Er det noen som ler? Skal dagens ledelse i Brann ta hensyn til hva forgjengerene gjorde? Synes ikke det er noe poeng i det hele tatt. Er han god nok i dag spiller det ingen rolle hva som har skjedd før.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Belfort

Huff. Hvis det er her Brann skal ligge listen i overgangsvinduet så kan vi bare glemme gullkampen. En spiller som gang på gang har bltt sendt på dør av Brann har ikke noe og gjør der nå heller. En trist dag.

Marek

ons Ivar skal hem...

Lurkin

Norsk pass og krøller? På en annen side er jo han troende, og vi trenger den støtten vi kan få.
Berømte Brann fra Bergen

steinbygger

Quote from: "Belfort"Huff. Hvis det er her Brann skal ligge listen i overgangsvinduet så kan vi bare glemme gullkampen. En spiller som gang på gang har bltt sendt på dør av Brann har ikke noe og gjør der nå heller. En trist dag.


Nå er vel ikke han den første spilleren i historien som er hentet tilbake til en klubb som tidligere vraket han. Vår alles venn Vidar Riseth er vel også i den kategorien.

Marek

Jeg er IKKE fornøyd med kvaliteten på 2 av våre 3 islendinger, Walde må jo ha gjort sine saker ganske så bra i Adecco siden Brann henter ham nå.
Dessuten utelukker jo ikke dette Brann i å satse på en stopper i landslagsklasse om det skulle dukke opp. Pelle N ser ikke ut til å la seg gjennomføre.
ons Ivar skal hem...

benny

Virker som mange er skeptiske til dette kjøpet, men gi nå mannen en sjanse. Walde er eldre, mer erfaren og bedre enn han var sist han spilte for Brann. Derimot er jeg enig med de som mener vi bør hente enda en stopper som vi vet holder høy nok klasse. det virker som det er veldig vanskelig å finne gode stoppere som er ledig på markedet for tiden.

Xminator

Quote from: "Marek"


Duellstyrke vistnok. Vi vet hva vi får i Walde. Han var god nok for eliteserien i 2002. 26 år er ingen alder for en midtstopper. Begrepet ung og lovende gjelder i høyeste grad enda.

Tviler på at vi ser flere stoppere i dette overgangsvinduet. Bjarnason erstattes nok etter sesongen. All den tid Sigurdsson fortsatt har en karantene tilgode og Bjørnsson sliter med skader så trenger vi Walde.

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5557

RBH avlyser videre defensive spillerkjøp denne sesongen. Kontrakten er ut 2009, så både Walde og Brann er nok noe usikre på dette.

BRANN - FOR ALLTID

OK - da er jakten på stopper avsuttet. Men jeg regner med at vi får en supersignering i løpet sommerpausen. Det er viktig å svi av en 10-12 mill i hvert overgangsvindu. Jeg forventer en knall spiss. Men det ender vel med nok en midtbanespiller...
RANN - FOR ALLTID

Jay Tee

Tror det er riktig og hente walde, lojal spiller og eg tror han er blitt en mye bedre spiller siden sist. men må vente og se. men hjelper uansett ikke så mye og hente stjerne på stjerne. da får vi bare sure spillere.
eia brann

Jay Tee

og ja, er det noen som vet ka mann må sende for og få gratis brann nyheter på mobilen
eia brann

_owenz_

Stusser litt på dette kjøpet som mange andre sikkert også gjør! Bjarnason har gjort endel feil denne sesongen, og jeg håpte egentlig vi fikk en forsterkning som satte han ut av laget.

Slik det ser ut nå, så fortsetter Bjarnason, med mindre Mjelde vil satse på Hanstveit/Dahl/Bjørnsson/Bakke som stopper. Klarer iaf. ikke å se at Walde går inn i første elveren med det første.

Speedy

Walde var et overraskende kjøp. Har ikke mye troen på ham, men man skal aldri si aldri, så jo hvordan dahl blomstret i en sesong.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Gepard

"- Løv-Ham har bidratt til å finne en løsning som er positiv for Knut og for hordalandsfotballen. Det har vært ryddige samtaler, synes han."

Positivt for Hordalandsfotballen ?? Bør man ikke trakte etter det som er positivt for  Brann ?

Ser ut som RBH ikke helt har klart å riste av seg eksjobben ja..

At man endte opp med Walde når det nå har gått 7-8 mnder siden IAOlsen overgangen gikk i vasken, er for svakt spør du meg. Walde har langt i fra vært noe førstevalg for Brann, det sier seg selv. Da hadde man jo feks kunne hentet han før sesongen ikke ?

Det er gjort en elendig jobb med å hente forsterkning til den mest kritiske plassen i brannlaget.

Men det må vi leve med, å fra å med i dag er Knut Walde per definisjon en forsvarsbauta, som skal støttes som bare det når han stiller i den røde. Tror også han kommer til å gjøre en god jobb, nivået hans er nok helt forsvarlig i forhold til Bjarnasjon og Bjørnson. Vi får en stopper med stor duellkraft og som spiller på det sikre.

knutern

Tror ikke forsvarsproblemene forsvinner ved innkjøp av en "superstopper" a la Nilsson. Tror dette står på organisering i forsvar mer enn på enkeltspillere. Walde blir spennende å følge, selv om jeg ikke tror han går umiddelbart inn og forsterker laget.

Det viktigste i det lange løp er at Løv-Ham får litt økonomisk pusterom. Til syvende og sist vil Brann tjene på å ha en slags farmerklubb i nest øverste divisjon. Strengt tatt bør ikke dette være Brann sin jobb, men....

Nightfox


Nightfox


Nixon

Quote from: "Nightfox"


Hvor god er Walde til å starte spillet? Han overlot vel det mye til Wassberg sist han spilte i Brann. Og Løv-Ham har jeg ikke sett.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

BRANN - FOR ALLTID

Det kan jo være fristende Ã¥ dra en sammenligning til gullutforderr Stabæk. Hva har de i midtforsvaret? Førstevalgene IAO og Mike Kjølø har vært skadet i mer eller mindre hele sesongen. Inn har Jønnson satt en omskolert back fra egen stall (Morten M Skjønsberg) og en billig svenske   kr 750.000 + Joakim Persson (Pontus Segerstrøm). Det har jo fungert relativt greit, selv om det er fremover pÃ¥ banen Stabæk har imponert mest. Nei, det er ikke nok Ã¥ kjøpe stjerner - LAGET skal ogsÃ¥ fungere. Tror BRANN har mye Ã¥ hente pÃ¥ Ã¥ fÃ¥ laget til Ã¥ fungere.
RANN - FOR ALLTID

Nightfox

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Nightfox"


Hvor god er Walde til å starte spillet? Han overlot vel det mye til Wassberg sist han spilte i Brann. Og Løv-Ham har jeg ikke sett.


personlig er jeg av den oppfatning at keeper aldri skal gi ballen til forsvarsrekken. Når de (forsvaret) snapper opp ballen selv, er det noe annet, men om Opdal fanger ballen skal ballen uansett kjappest mulig sparkes eller kastes (helst kastes) ut på vingen eller inn til en ledig sentralt (men da med større fare for brudd). I nøden skal opdal gi ballen ut til back. Men mente du når Walde selv bryter?

Men kan være at vi har forskjellig angrepsmentalitet? Liker du bedre å bygge opp spillet og spille mot etablert forsvar, eller er du kontringsorientert? :P

RC

Quote from: "Nightfox"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "Nightfox"


Hvor god er Walde til å starte spillet? Han overlot vel det mye til Wassberg sist han spilte i Brann. Og Løv-Ham har jeg ikke sett.


personlig er jeg av den oppfatning at keeper aldri skal gi ballen til forsvarsrekken. Når de (forsvaret) snapper opp ballen selv, er det noe annet, men om Opdal fanger ballen skal ballen uansett kjappest mulig sparkes eller kastes (helst kastes) ut på vingen eller inn til en ledig sentralt (men da med større fare for brudd). I nøden skal opdal gi ballen ut til back. Men mente du når Walde selv bryter?

Men kan være at vi har forskjellig angrepsmentalitet? Liker du bedre å bygge opp spillet og spille mot etablert forsvar, eller er du kontringsorientert? :P


Den klassiske og mest brukte måten å spille på er fra keeper ut til back, inn sentralt for så å spille ut til vingene som kommer til innlegg.


Baunebob

Knut Walde er vel forsvarets svar på Helge Haugen. Den karen der trøkker ihvertfall til enten han er på Camp Nou eller Krohnsminde.

Mener han er fullt på høyde med Steenslid i Viking. De betalte vel 5-6 milioner for han. Synes prisen på 2 mill for Walde var finfin.

Klaus_Brann

Quote from: "Belfort"Huff. Hvis det er her Brann skal ligge listen i overgangsvinduet så kan vi bare glemme gullkampen. En spiller som gang på gang har bltt sendt på dør av Brann har ikke noe og gjør der nå heller. En trist dag.


Ja, fysj og fy!
Vi bør ikke synke ned på et slikt nivå at vi KUN betaler 3 mill for en som skal spille på Brann, og i alle fall ikke en som er av Adeccoliagens beste stoppere.

Synes og tror at dette ikke nødvendigvis er så dumt, vi er fortsatt ikke Real Madrid og det kan godt hende det er en annen ganske dyr spiller på gang. Dessuten er jeg spent på hvordan Walde kan gjøre det sammen med Sigurdsson.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nightfox

Forresten. Nå er halve backrekken våres fylt opp av personer som nesten daglig går i kirken. Ikke det at det er noe gale, men funfact. Har stor respekt for religiøse jeg.

sydnes76


Texas

Walde kommer ihvertfall til å tilføre innsatsvilje på linje med Haugen, og det er noe vi trenger.

runarnormann

Quote from: "Nixon"
Quote from: "runarnormann"Men du har rett, resten av landet ler av oss.  Hvilke andre klubber betaler tre millioner for en spiller de allerede har vraket tre ganger!


Er det noen som ler? Skal dagens ledelse i Brann ta hensyn til hva forgjengerene gjorde? Synes ikke det er noe poeng i det hele tatt. Er han god nok i dag spiller det ingen rolle hva som har skjedd før.


Greit nok, men var ikke Mjelde sjef forrige gang vi kvittet oss med Walde?  Vil det si at du ogsaa aksepterer at Mjelde ikke har peiling?
egenden Alf Dahl

Go Up