• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

vif-brann

Started by kimmen88, June 29, 2007, 22:46:51 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Speedy

Irriterer meg over at man klapper til Heia brann ropet. Det ebber alltid ut etter 3-4 rop. Hadde fått mer trøkk om uten, men er nesten umulig å få bukt med det, når hele stadda henger seg på klappingen...
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

grei

Veldig sant det der. Etter det jeg kan huske fra gamle dager var det et enormt trøkk når hele Stadion stemte i det ropet. I dag rekker man såvidt å åpne kjeften for å rope med før ropet har druknet i intense klappsalver.

Allmenningens tragedie, og lite å få gjort noe med. Folket på Hansa skal det i hvert fall i teorien være mulig å disiplinere gjennom opplysning og strategisk utdeling av plasthansker, men håndspasmene til resten av publiken blir det vanskelig å få bukt med.

grei

Men seriøst, utdeling av symbolske plasthansker samt skriftlig formaning om at "i dag bruker du stemmen og ikke hendene" bør være på sin plass under neste Ullevaal-dyst eller andre store bortekamper.

Skumling

Tror det enorme trøkket kom av at ropet oftest ble satt i gang rett etter scoring da folk flest var i godlune, eller etter "Reis opp hvis du elsker Brann" da denne ble innført. De siste årene har dette dessverre nærmest forsvunnet. Få det tilbake, for pokker! Ser gjerne at man også kjører i gang oftere når vi har corner istedet for den dvaske Kom igjen, Bra-an.

grei

Kom igjen, Braaa-ann kunne funket veldig bra den, dersom noen gadd å synge med. Men den er blitt så gammel at folk nok mer ser den som en del av inventaret på Stadion enn noe det går an å synge med på.

symo

Det med stemningen på vif-kampen har også en god del å gjøre med det trøkket klanen har stort sett hele tiden. Spesielt i begynnelsen av kampen da vi pleier å være ganske gode ang. stemning, så hadde klanen et trøkk på sangene som jeg tror vi ikke er i nærheten av på stadion. Som resulterte i at vi fikk store problemer med å være samstemt. Jeg stod litt til høyre for midten, og der kom vi og de til høyre for meg først med i sangen da den var ferdig der den startet. Hørte rett og slett ikke oss selv. Noen andre som erfarte det samme?

Men ellers er selvfølgelig mye av grunnen mange familier ol. som fjør at sangen ikke sprer seg så fort. Og mange ganske berusede personer som er mest opptatt av å diskutere et eller annet.

Må innrømme at jeg ble imponert av klanen, men samtidig går de litt på "autopilot". Følte at vi ikke hadde noe å stille opp med, og at stemningen falt litt med det. Selv om jeg skulle tro at det hadde hevet stemningen hos oss. Allikevel så burde vi kunne få det samme trøkket om alle hadde stemt skikkelig i.

Det er nok det som også er problemet på "Hansa", at ikke folk (alle)trøkker til på sangene. Der har vi noe å lære av klanen.

Vi må ikke tro at vi er så sinnsykt bra på hjemmebane heller, selv om vi er mye bedre enn på store stå.

Snublefot


Nightfox

Quote from: "Snublefot"


De sang "pisser". Altså mente de at de pissa på oss.. Men når du vinner så lite må de jo få lov å være glad en gang i blandt. Og nå tror de alle problemer er løst og at alt er fryden og gammen.

Vil minne om at Brann "alltid" taper mot lagene som rykker ned. Vif ned i første.

Go Up