• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

vif-brann

Started by kimmen88, June 29, 2007, 22:46:51 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nightfox

Vif er svekket hvis Thomassen og Jalland fortsetter å spille som de gjør.

Nesten

Quote from: "Nightfox"Vif er svekket hvis Thomassen og Jalland fortsetter å spille som de gjør.

-
Jalland reddet ihvertfall VIF mot Tromsø på Ullevaal. Sist jeg sjekket skulle denne kampen gå på Ullevaal, og der er de vanskelige å møte. Sterke RBK tapte der.
Vi får se an UEFA-kampene litt først, der kan både Brann og VIF få skader.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Nightfox

Quote from: "Nesten"
Quote from: "Nightfox"Vif er svekket hvis Thomassen og Jalland fortsetter å spille som de gjør.

-
Jalland reddet ihvertfall VIF mot Tromsø på Ullevaal. Sist jeg sjekket skulle denne kampen gå på Ullevaal, og der er de vanskelige å møte. Sterke RBK tapte der.
Vi får se an UEFA-kampene litt først, der kan både Brann og VIF få skader.


Hva med Jalland som spilte BEDRITENT mot Nybergsund, en kamp VIF tapte 3-1? Hva med Jalland som spiller BEDRITENT for VIF 2?? Jalland hadde aldri kommet inn for VIF hvis Grindheim ikke hadde blitt skadet. Han er rett og slett ikke god nok. Selv Knudsen hadde sine bedre dager (Cupfinalen, blandt annet). Stort sett alle flopper i Brann har hatt gode kamper.

VIF er ikke "vanskelig" å møte slik de spiller for tiden. De er et av tippeligaens dårligste lag pr dags dato, og skal være overkommelig for serielederen. Hvis det er den innstillingen vi skal ha, så er selv Sandefjord, Odd Grenland og lignende lag som er vanskelig å møte, og vi er "heldig" hvis vi får med oss poeng.

Vi må innse realitetene. Jeg sier ikke dette for å "ta av", men argumentasjonen holder ikke mål når du mener at Jalland er sterk, og trekker inn Thomassen som en forsterkning for dem. Pr dags dato er VIF veldig svak, og skal være overkommelig. Har VIF en god dag, så blir de selvfølgelig vanskelig å slå, som et hvilket som helst annet lag. Men VIF består av et halvt dusin spillere som er "over the top", noen som aldri fikk ut potensialet sitt, noen uferdige talenter som ikke er god nok for TL per dags dato, og noen dansker som ikke lykkes i sitt eget hjemland. Stort sett.

Taper vi dette, javell. Da er det dårlig av Brann. Uansett om det er dårlig taktikk eller "en dårlig dag" eller hva. VIF pr dags dato er høyst overkommelig motstand.

Og RBK var overhodet ikke sterk når de møtte VIF.

magpies1

dette er en kamp som Brann ikke må vinne, men bør vinne. tidspunktet er det værst tenkelige og med "ny" trener kan dette bli et blodslit. forrige oppgjør var det jo hulsker kuken som avgjorde alt etter at brann hadde dominert starten av kampen. sitter med en ekkel feeling på at det kan bli slik nå også. la oss bare håpe jeg tar feil.

tips: 1-1

Nesten

Quote from: "magpies1"dette er en kamp som Brann ikke må vinne, men bør vinne. tidspunktet er det værst tenkelige og med "ny" trener kan dette bli et blodslit. forrige oppgjør var det jo hulsker kuken som avgjorde alt etter at brann hadde dominert starten av kampen. sitter med en ekkel feeling på at det kan bli slik nå også. la oss bare håpe jeg tar feil.

tips: 1-1
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

magpies1


magpies1

[/quote]

men nå har jo brann vist litt fandenivoldskhet både mot stabæk og sandefjord borte. under åpningskampen syntes jeg brann spilte kynisk og bra, mens mot sandefjord viste laget at det er mulig å score mål mot et lag som baserte spillet sitt totalt blottlagt for noe som kan kalles fotball.
Mjelde må da noen evner???..kan det virkelig være tilfeldig at vi ligger der hvor vi ligger på tabellen.

brann.avd.molde

Er det noen som vet om det går buss fra puben og inn til ullevåll på søndag eller er det noe som må gjøres av egen maskin??
Eg må inn!

Chrisstah

Quote from: "brann.avd.molde"Er det noen som vet om det går buss fra puben og inn til ullevåll på søndag eller er det noe som må gjøres av egen maskin??


det går nok buss, har gjort det før hvertfall.
men det er nok like enkelt å ta t-banen opp til ullevaal.
stopper 100 meter fra stadion.
husker ikke helt hvem nummer som går til ullevaal men det er bare spørre de som sitter i skranken der. går hvert 10 min hvis ikke tar feil.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

brann.avd.molde

Quote from: "Chrisstah"

det går nok buss, har gjort det før hvertfall.
men det er nok like enkelt å ta t-banen opp til ullevaal.
stopper 100 meter fra stadion.
husker ikke helt hvem nummer som går til ullevaal men det er bare spørre de som sitter i skranken der. går hvert 10 min hvis ikke tar feil.


Takker så meget.
Eg må inn!

Corran

E vel sognsvann banen (nummer 2 eller 5 om eg husker rett)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Marek

Quote from: "Corran"E vel sognsvann banen (nummer 2 eller 5 om eg husker rett)


T-bane 3, 4 og 5 kan vel alle taes opp til Ullevåll stadion.
ons Ivar skal hem...

OC

3, 4 og 5 er korrekt (og 6 vel..?)


http://www.tbane.no/kart.asp
:: B R A N N ::.
Man trenger ikke være bergenser for å elske god fotball! Særping med hjertet i BRANN!

Geir

Quote from: "Brannmann rob"
Quote from: "Von_Krieg"Bor i Køben og har ikke fått med meg en eneste kamp live i år, men nå blir det en tur til Oslo og se Brann slå VIF. Så spørsmålet er vel hvilken pub man samles på før kamp?


Det er vel Sir Winston som vanlig..
ndelig SERIEMESTER

Snublefot

For de som lurer. ta vestgående t-bane, med enten :

3 ( SOGNSVANN)
4 (RINGEN)
5 (STORO)



Sitter du på 6 som noen sier så kommer du feil, sitter du på 5 men det står Vestli, så kjører du østgående og kommer da også feil.

Så ta en av de 3 banene jeg nevnte først så ordner det seg lett.. banen tar ca 10 minutter fra sentrum.

Nesten

Quote from: "Snublefot"For de som lurer. ta vestgående t-bane, med enten :

3 ( SOGNSVANN)
4 (RINGEN)
5 (STORO)



Sitter du på 6 som noen sier så kommer du feil, sitter du på 5 men det står Vestli, så kjører du østgående og kommer da også feil.

Så ta en av de 3 banene jeg nevnte først så ordner det seg lett.. banen tar ca 10 minutter fra sentrum.

-
Stoppene fra sentralbanestasjonen vestover med Ringen er :
Stortinget, Nasjonalteatret,Majorstuen,Blindern,Forskningsparken og så Ullevaal. Sovnet du er neste Nydalen.
Motsatt vei er :sentralbanestasjonen,Grønland,Tøyen,Carl Berners Plass, Sinsen, Storo, Nydalen og så Ullavaal.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Snublefot

Quote from: "Nesten"
Quote from: "Snublefot"For de som lurer. ta vestgående t-bane, med enten :

3 ( SOGNSVANN)
4 (RINGEN)
5 (STORO)



Sitter du på 6 som noen sier så kommer du feil, sitter du på 5 men det står Vestli, så kjører du østgående og kommer da også feil.

Så ta en av de 3 banene jeg nevnte først så ordner det seg lett.. banen tar ca 10 minutter fra sentrum.

-
Stoppene fra sentralbanestasjonen vestover med Ringen er :
Stortinget, Nasjonalteatret,Majorstuen,Blindern,Forskningsparken og så Ullevaal. Sovnet du er neste Nydalen.
Motsatt vei er :sentralbanestasjonen,Grønland,Tøyen,Carl Berners Plass, Sinsen, Storo, Nydalen og så Ullavaal.


4 kan du ta hvilken som helst vei ja, men det går raskere å kjøre 4 vestover.  Dessuten bytter 4 til 6 etter å ha passert storo , når man kommer fra nydalen, og da går den videre til husebybakken, som er en helt annen retning en ullevåll i det t-banen kjører fra majorstuen.


fantastisk morsom og innholdsrik samtale. skal vi fortsette? :D

Stoffi

Drar til utlandet idag, gleder meg til kampen. Har husket pass.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Forresten, noen som vet om de bruker vanlige stikkontakter der borte? Håper det ikke blir noen språkproblemer, men de fleste kan vel engelsk også der, selv om de er fra Oslo.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

monzilla

Tror det er urdu de snakker mest av der borte.

millermania

noen som har peiling på hvor mange bergensere det blir på Ullevaal? Og hvor møtes folket før kampen?

olebrann3

her er alt du trenger å vite om hvor folk møtes før kampen

http://www.bataljonen.no/visnyhet.php?id=799

Pondan

Ja, utrolig hvor mye info som kommer ut! Hvor mangen er det plass i dette teltet? hva øl vil bli servert? blir det noe live musikk???

Marek

Lange og Johnsen måtte ut med skader i dag.
Hadde vært fint å slippe sistnevnte iallefall.
ons Ivar skal hem...

Klaus_Brann

Quote from: "Pondan"Ja, utrolig hvor mye info som kommer ut! Hvor mangen er det plass i dette teltet? hva øl vil bli servert? blir det noe live musikk???


Det er et svært telt/utested, så plassmangel tror jeg ikke man skal være redd for.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Marek

Quote from: "Pondan"
Hvor mangen er det plass i dette teltet?
hva øl vil bli servert? blir det noe live musikk???


Mange hundre.
Jada, de serverer øl.
Heller tvilsomt med live musikk.
ons Ivar skal hem...

Hausberg

Quote from: "Stoffi"Drar til utlandet idag, gleder meg til kampen. Har husket pass.


har du husket og vaksinere deg og?!?
itt hjerte står i Brann......

Roald

Svein Oddvar Moen dømmer søndagens kamp. Dette blir tøft.
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Klaus_Brann

Saras telt har 650 sitteplasser, så alle skal nok få plass.
Et trivelig sted midt på Karl Johan.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Av en eller annen grunn får Saras telt meg til å tenke på trøndere...
Rød makt på Hansa

sabu

Ser ut som at VIF må klare seg uten Lange resten av sesongen.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=157638

En spiller som kunne vært viktig i kampen kommende søndag, med tanke på alle målene VIF scorer for tiden.

BrannSupporter

Quote from: "millermania"noen som har peiling på hvor mange bergensere det blir på Ullevaal? Og hvor møtes folket før kampen?


I fjor var vi 2064 i VG nedre. I år er jo kampen sen TV-kamp, men jeg tipper vi klarer ca 2000 i år også.

Brannfrelst

Quote from: "BrannSupporter"
Quote from: "millermania"noen som har peiling på hvor mange bergensere det blir på Ullevaal? Og hvor møtes folket før kampen?


I fjor var vi 2064 i VG nedre. I år er jo kampen sen TV-kamp, men jeg tipper vi klarer ca 2000 i år også.


Tror vi klarer å fylle hele nedre VG,dvs i overkant av 2500. Blir sikkert noen som blir igjen etter Norway cup,mange som ferierer på østlandet,og en "fast kjerne" på ca 1500.
2.10.07-Gullet kom hem!

Chrisstah

Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "BrannSupporter"
Quote from: "millermania"noen som har peiling på hvor mange bergensere det blir på Ullevaal? Og hvor møtes folket før kampen?


I fjor var vi 2064 i VG nedre. I år er jo kampen sen TV-kamp, men jeg tipper vi klarer ca 2000 i år også.


Tror vi klarer å fylle hele nedre VG,dvs i overkant av 2500. Blir sikkert noen som blir igjen etter Norway cup,mange som ferierer på østlandet,og en "fast kjerne" på ca 1500.


regner no med at det hvertfall kommer oppimot 2500.
var vel rundt 3000 mot lyn i fjor.
burde greie det no og.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Nightfox

Noe som slo meg nettopp..

Brann er et topplag fordi vi har mange stjerner i mange ledd, og man kan bare plukke ut eksempler om det så skal være fra det defansive, midtbaneleddet eller i det offansive... Men hva i all verden har VIF å by på?? Hva skal vi "frykte"? En aggresiv spillestil? Berre? to halvgode dansker i forsvaret?

Grindheim er vel fortsatt skadet. Ellers fremstår spillertroppen til VIF høyst middelmådig. Og det frykter jeg litt. Scorer VIF, så er det nok ikke på en god kontring av høyt norsk kaliber, men et mål som kommer av masse klabb og babb, gjerne en tabbe eller to fra Brann, markeringsfeil og en ball som skifter retning før den til slutt skytes i nettet.

Brann har slitt med defansiv organisering tidligere i sesongen, og taper Brann, så er jeg veldig sikker på at det er grunnen. Vi er nødt til å være organisert i forsvarsleddet, alle må vite hvem de skal markere, vi må (som alltid) vite hvor og når vi skal klarere og unngå å gi bort ballen i farlig posisjon. VIF er, pr dags dato, ingenting å frykte. Taper Brann vil jeg si at det er stor sansynlighet for at Brann gir seieren til dem. Dem kommer til å få mål ut av "ingenting".

Hva viste egentlig VIF mot Stabæk? Egentlig veldig lite. De scorte på en markeringsfeil på en spiller som sikkert er ute mot Brann, og på et feilaktig straffe. Selv om detaljene på den straffen de ble snytt på var pene.

Jeg tror ikke Aabrekk har gjort noe fantastisk. Jeg tror at Brann er bedre enn VIF, men at VIF er for god til å rykke ned. Spiller Brann som vi er kjent for, vinner vi. Spiller Brann nok en daff kamp uten defansiv organisering i det hele tatt, kan vi begynne å tenke på hvor mange poeng vi trenger for å berge 4. plassen...

Men jeg håper at de to målene SIF fikk, og også de tre målene Carmarthen fikk, ga Mjelde en liten oppvekker, og at dette ikke skjer..

Xminator

De tar oss på innsatsen. Vent og se :) Selv om Drillo fnyser av "innsats", så er det en veldig reell ingrediens i suksess eller tap i tippeligaen.

Om Brann kommer på banen med gåfotballinnstillingen fra Carmarthen-kampen, dasser gjennom de første 45 uten å ville gå i taklinger, så må vi nesten (helvete det gjør vondt å skrive det ordet nå...) satse på at de fortsetter å brenne store sjanser.

Opdal
Guntveit - Bjarnason - Sigurdsson - Hanstveit
Solli - Andresen - Jaiteh - Vaagan Moen
Helstad - Winters

Nemi


Nesten

Quote from: "Xminator"De tar oss på innsatsen. Vent og se :) Selv om Drillo fnyser av "innsats", så er det en veldig reell ingrediens i suksess eller tap i tippeligaen.

Om Brann kommer på banen med gåfotballinnstillingen fra Carmarthen-kampen, dasser gjennom de første 45 uten å ville gå i taklinger, så må vi nesten (helvete det gjør vondt å skrive det ordet nå...) satse på at de fortsetter å brenne store sjanser.

Opdal
Guntveit - Bjarnason - Sigurdsson - Hanstveit
Solli - Andresen - Jaiteh - Vaagan Moen
Helstad - Winters

-
Her har du faktisk helt rett. Er det noe de tar oss på så er det INNSATSEN.
Og er det noe Brann kan gjøre feil er det nok mangel på innsats, gåfotball og kanskje idiotitabber i forsvaret. Kan se for meg Hanstveit miste ballen helt unødig.
Berre er en innsatsmann, virkelig en sliter som også har innstilling og "attitude". I tillegg bør vi nok frykte uforutsigbare Fredheim Holm og eventuelle perlescoringer fra Jalland?
Men det er nok innbitt, fandenivoldsk VIF-innsats som er den største utfordringen + Klanen + egne tabber i forsvaret.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Baunebob

Håper Jaiteh klarer nok en praktkamp. Spillte vel igår også. Satser på han ikke er helt utbrent.

Ellers er det helt klart at hvis Brann presterer oppimot det de kan. Hvor spesiellt det defensive sitter, vinner vi dette.

La oss bare håpe Mons ikke legger en ny "bakpå-taktikk"

Nesten

Quote from: "Baunebob"Håper Jaiteh klarer nok en praktkamp. Spillte vel igår også. Satser på han ikke er helt utbrent.

Ellers er det helt klart at hvis Brann presterer oppimot det de kan. Hvor spesiellt det defensive sitter, vinner vi dette.

La oss bare håpe Mons ikke legger en ny "bakpå-taktikk"

-
Synes Jaiteh sine pasninger er for farlige av og til, men bevares, han overrasker. Mot VIF vil balldveling på midten straffes med at de takles, mister ballen unødig. Ballen må ikke rotes bort i kompliserte forsøk på altfor ambisiøs Milanfotball. Jeg fryker ekstremt mye rot, tabber, naivitet og at Brann merkelig nok får beskjed om å ligge lavt av en villsporgående Mjelde som går tilbake til gamle forsiktighetssynder.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Ricky

Quote from: "Baunebob"Håper Jaiteh klarer nok en praktkamp. Spillte vel igår også. Satser på han ikke er helt utbrent.

Ellers er det helt klart at hvis Brann presterer oppimot det de kan. Hvor spesiellt det defensive sitter, vinner vi dette.

La oss bare håpe Mons ikke legger en ny "bakpå-taktikk"



Signalene så langt er at det blir samme oppstillingen som slo Godset :)

monzilla

Noe annet enn seier mot VIF er for dårlig. Lurer på hva Stråmyhr gjør den dagen Brann vinner gull. Trenger du noen til å kjøre deg til sotrabroen, bare gi beskjed.

Nesten

Venter spent på flere skadenyheter om Ronny Johnsen, VIF.
Worst case er at Grindheim blir klar, at Johnsen ikke var alvorlig skadet og at VIF istedenfor lange bruker en ny ung kar som overrasker stort og scorer mot Brann....
Skal vel litt til at Grindheim blir klar så da blir utfordringen sinte, innsatsvillige VIF.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Chrisstah

Quote from: "Nesten"
Quote from: "Xminator"De tar oss på innsatsen. Vent og se :) Selv om Drillo fnyser av "innsats", så er det en veldig reell ingrediens i suksess eller tap i tippeligaen.

Om Brann kommer på banen med gåfotballinnstillingen fra Carmarthen-kampen, dasser gjennom de første 45 uten å ville gå i taklinger, så må vi nesten (helvete det gjør vondt å skrive det ordet nå...) satse på at de fortsetter å brenne store sjanser.

Opdal
Guntveit - Bjarnason - Sigurdsson - Hanstveit
Solli - Andresen - Jaiteh - Vaagan Moen
Helstad - Winters

-
Her har du faktisk helt rett. Er det noe de tar oss på så er det INNSATSEN.
Og er det noe Brann kan gjøre feil er det nok mangel på innsats, gåfotball og kanskje idiotitabber i forsvaret. Kan se for meg Hanstveit miste ballen helt unødig.
Berre er en innsatsmann, virkelig en sliter som også har innstilling og "attitude". I tillegg bør vi nok frykte uforutsigbare Fredheim Holm og eventuelle perlescoringer fra Jalland?
Men det er nok innbitt, fandenivoldsk VIF-innsats som er den største utfordringen + Klanen + egne tabber i forsvaret.


berre tryner før han skal skyte.
fredheim holm drar noen finter for mye så sigurdsson får klarert.
og godskuddene til Jalland i krysset strekker Opdal seg så lang han e og redder praktfullt.
Winters/Helstad Storspiller. og putter 1 hver.
Og gullet ska hem runger fra ullevaal ner te oslo s
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

tolind

Enkel oppskrift for å ta rotta på junkielaget fra asfalthølet:

1. Fandenivoldsk innstilling!
2. konstant press på ballfører
3. Kompakt i forsvar og midtbaneledd (ikke for store rom mellom forsvar og midtbane)
4. Kynisme! Ikke leke konge i forsvaret (Myntet på en spesiell spiller...Hanstveit!

Og sist men ikke minst: Kjappe kontringer via presise baller mot Winters og Helstad på topp!!

Fullfører vi dette opplegget kan det bli en herlig søndagskveld!!
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

Nesten

Quote from: "tolind"Enkel oppskrift for å ta rotta på junkielaget fra asfalthølet:

1. Fandenivoldsk innstilling!
2. konstant press på ballfører
3. Kompakt i forsvar og midtbaneledd (ikke for store rom mellom forsvar og midtbane)
4. Kynisme! Ikke leke konge i forsvaret (Myntet på en spesiell spiller...Hanstveit!

Og sist men ikke minst: Kjappe kontringer via presise baller mot Winters og Helstad på topp!!

Fullfører vi dette opplegget kan det bli en herlig søndagskveld!!
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Brannmus

Quote from: "Nesten"Scorer VIF først slår jeg av TV, åpner en hansaøl og går ut i hagen og regner ut hvor mye jeg da ihvertfall innkasserer på langoddsene mine.

Er ikke det definisjonen på en medgangssupporter?

skb!

Har litt tett tidsskjema etter kampen på søndag, og lurer på hvor lang tid man må beregne ned til Oslo S etter kampen? Regner med at første T-Bane blir stappfull rett etter kampslutt, noen som vet hvor ofte de går, og om det blir noen problemer med å komme seg raskt nedover?

monzilla

Nesten har en IP-adresse registrert i Oslo så jeg skjønner ikke helt hvorfor han ikke går på kampen.

Chrisstah

Quote from: "skb!"Har litt tett tidsskjema etter kampen på søndag, og lurer på hvor lang tid man må beregne ned til Oslo S etter kampen? Regner med at første T-Bane blir stappfull rett etter kampslutt, noen som vet hvor ofte de går, og om det blir noen problemer med å komme seg raskt nedover?


e bare å hive seg på den første tbanen. det går ofte.
hvis det er nattoget du tenker på så rekker du det ganske greit.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Go Up