• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

vif-brann

Started by kimmen88, June 29, 2007, 22:46:51 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

kimmen88

hvor vil brannfansen sitte på ullevaal 5/8 mot vif?

skip

Det er vel en kjent sak at vi kommer til å få hvertfall nedre VG til denne kampen, slik det alltid er for bortesupportere på Ullevaal.

lekestuee

e det sikkert at kampen går 5 august?

Hansakongen

Quote from: "lekestuee"e det sikkert at kampen går 5 august?


det er nok sikkert det ja tv kamp kl 8 om kvelden.. undrer meg på om det blir mange som tar turen østover til den kampen eller om det blir bare en buss

Texas

jeg blir blandt dem som tar turen.

skb!

Det er jo sommerferie for mange, og storkamp, så ser ikke bort fra at det blir mane som tar turen mot hovedstaden til denne kampen. Er det ikke Norway Cup i denne perioden også? Isåfall kommer det helt sikkert en del yngre bergensere for å se brann når det passer så godt med denne turneringen.

Klaus_Brann

Det blir nok en del som tar turen ja. Nei, Norway cup er i juli.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

skb!

Quote from: "Klaus_Brann"Det blir nok en del som tar turen ja. Nei, Norway cup er i juli.


Sjekkt inne på hjemmesiden deres nå, og Norway Cup holdes i år fra 29 juli til 4 august. Da er det vel en god mulighet for at endel blir igjen til søndagen for å få med seg denne kampen. Kan bli bra fult på bortefeltet her, mange som kommer også uten hjelp fra Norway Cup.

Noen som vet om det er mulighet for å få utvidet bortefeltet hvis det skulle være behov for det?

Klaus_Brann

Quote from: "skb!"
Quote from: "Klaus_Brann"Det blir nok en del som tar turen ja. Nei, Norway cup er i juli.


Sjekkt inne på hjemmesiden deres nå, og Norway Cup holdes i år fra 29 juli til 4 august. Da er det vel en god mulighet for at endel blir igjen til søndagen for å få med seg denne kampen. Kan bli bra fult på bortefeltet her, mange som kommer også uten hjelp fra Norway Cup.

Noen som vet om det er mulighet for å få utvidet bortefeltet hvis det skulle være behov for det?


My bad, tror det har vært kun i juli tidligere..
Det er sikkert fullt mulig ja, VIF selger ikke ut Ullevaal på en slik kamp, når de ikke gjør det i byderbyet mot LYN engang..
Det har vel aldri vært billettproblem på Ullevaal bortsett fra cupfinaler..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BrannSupporter


BRANN - FOR ALLTID

Det kjipe med denne kampen er vel at det er her vif snur "den vonde trenden"...snur ikke "alle" mot BRANN?
RANN - FOR ALLTID

smaalanda

Reiser selv med et følge på fem personer (evt flere) med tog til denne kampen. Vi kommer som alltid å bo på Anker Hostell i Storgata (slummen). Haddee vært fett med flest mulige på Anker de gir faen i hvor masse lyd du lager, men fyll opp ett rom så du slipper uvedkommende å flytte inn (les: Japanske festbremser) . Det koster ca 160 kr per person per natt (mulige dette er byttet på) og reservervasjoner kan gjøres på forhånd. Håper på masse folk og god stemning!
KMO!!!

wickwire2000

Driver å skal bestille billetter til kampen. Normalt bruker jeg billettservice, men finner bare billetter på billettluka.no nå. Problemet er at VG nedre ikke kommer opp. Hvor skal jeg få billetter til den? Eneste som finnes er VG øvre.

Klaus_Brann

Quote from: "wickwire2000"Driver å skal bestille billetter til kampen. Normalt bruker jeg billettservice, men finner bare billetter på billettluka.no nå. Problemet er at VG nedre ikke kommer opp. Hvor skal jeg få billetter til den? Eneste som finnes er VG øvre.


Det er ikke noe poeng i å bestille..Du får GARANTERT plass på nedre på kampdagen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tj00m

Quote from: "wickwire2000"Driver å skal bestille billetter til kampen. Normalt bruker jeg billettservice, men finner bare billetter på billettluka.no nå. Problemet er at VG nedre ikke kommer opp. Hvor skal jeg få billetter til den? Eneste som finnes er VG øvre.


eg kjøpte på galleriet på brannbutikken.. eg og to kompiser tar fly bort samme dag som kampen går..
Brann Bergens Stolthet!

SoppeLoppe

Er allerede på østkanten så blir til da:D
-Anne aka SoppeLoppe--

"Hjertet står mest i Brann, når man støtter dem, og de vinner" - Kommentar fra Brann - Vif kampen!

Alzheimer/Silverspurs

Av min "gjeng" blir det fort 4-5 som reise frå ei blanding av Bergen og Nordfjord til Oslo, så det då blir vi iallefall 10stk i bortesvingen!! Yeeee!


yngve_tf

Jeg jobber i Oslo for sommeren (noe som ikke hindret meg i å reise frem og tilbake til kampen på lørdagskvelden/søndagskvelden). Kommer til å reise på VrakGodset kampen og VIF-kampen. Vi blir såvidt jeg vet meg, dama og noen Bergenserkollegaer av henne. Prøver å få flere til å bli med, så hvis du leser dette Vegard: Pell deg hit! ;)

Nightfox

Quote from: "yngve_tf"VrakGodset


Snakker vi tifo?

millermania

Jeg skal og tar med meg 8 eller 9 mann

Nesten

eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Belfort

Det som er veldig synd i forhold til vif tapet i dag er at Myhre får sparken. Da vil vi møte et lag som har ny trener med alt det innebærer av ny entusiasme osv.

Marek

Den tid den sorg.
Alltid artig når engen taper!
ons Ivar skal hem...

Baunebob

Nå ja. Hadde vel vært like optimist med en VIF seier idag. Med Grindheim ute og ja, med den situasjonen VIF er i om dagen, bør dette bli seier. Håper bare laget har fått øynene opp og sjønner at alle som en må gi gjernet til krampen tar de. Mot Viking tror jeg knapt noen var slitne etter kampen.

Klaus_Brann

Quote from: "millermania"Jeg skal og tar med meg 8 eller 9 mann


Jeg registrerer at det er flere som skal ta med seg så og så mange menn..Er det skjult snakk om mobilisering til dansing med Guttene fra østkanten som skjer åpenlyst på forumet???
SKANDALE!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gepard

Sjansen for seier i oslo bør være større enn på lenge jepp. DERSOM vi tør å spille fotball og gå i angrep. Står vi med luen i hånden og ligger "kompakte"(les..passive) i forsvar blir vi et lett bytte for et lag som kommer til å kjempe meget hardt i de neste kampene. Ny trener i VIF tror jeg nok vi må regne med. Magefølelsen sier tap, takket være vår trenerduos enormt negative innvirkning på borteprestasjonene våre.

Nesten

Quote from: "Baunebob"Nå ja. Hadde vel vært like optimist med en VIF seier idag. Med Grindheim ute og ja, med de situasjonen VIF er i om dagen, bør dette bli seier. Håper bare laget har fått øynene opp og sjønner at alle som en må gi gjernet til krampen tar de. Mot Viking tror jeg knapt noen var slitne etter kampen.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

millermania

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "millermania"Jeg skal og tar med meg 8 eller 9 mann


Jeg registrerer at det er flere som skal ta med seg så og så mange menn..Er det skjult snakk om mobilisering til dansing med Guttene fra østkanten som skjer åpenlyst på forumet???
SKANDALE!


nope. foppal og øl

Klaus_Brann

Quote from: "millermania"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "millermania"Jeg skal og tar med meg 8 eller 9 mann


Jeg registrerer at det er flere som skal ta med seg så og så mange menn..Er det skjult snakk om mobilisering til dansing med Guttene fra østkanten som skjer åpenlyst på forumet???
SKANDALE!


nope. foppal og øl


Jeg forsto, og det var ment som en tull...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Romarius

Quote from: "Nesten"


Positiv liten moroklump du, Nesten.

Baunebob

Myhre er sparket. Blir spennenede å se hvem som tar over.

Lukter vi Aabrekk ?

:P

Vebjørn

Aabrekk tar øve før ein ny trenar er på plass ivertfall ;-)

Rune felt F

Får satse på at trenerbytteeffekten kun gir positivt utslag for vif nå på søndag mot stabek, og kanskje vif kan få et poeng i hver av  kampene mot rbk viking og lsk. Kjekt å se at det står dårlig til hos vif, men jeg synes ikke vif kler en trener som myhre som virker som en ganske grei og sympatisk kar. Rekdal kledde vif godt. Det hadde røsler gjort og.

Nesten

Quote from: "Rune felt F"Får satse på at trenerbytteeffekten kun gir positivt utslag for vif nå på søndag mot stabek, og kanskje vif kan få et poeng i hver av  kampene mot rbk viking og lsk. Kjekt å se at det står dårlig til hos vif, men jeg synes ikke vif kler en trener som myhre som virker som en ganske grei og sympatisk kar. Rekdal kledde vif godt. Det hadde røsler gjort og.

-
En ekstremt vanskelig kamp mot er hardt arbeidende og kjempende VIF.
Mer er det ikke å si, hard tøff jobb dette her.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

revert

Brann er i øyeblikket et bedre fotballlag en VIF. Det er sakens kjerne. Brann vinner dette dersom de er konsentrert fra start.

Von_Krieg

Bor i Køben og har ikke fått med meg en eneste kamp live i år, men nå blir det en tur til Oslo og se Brann slå VIF. Så spørsmålet er vel hvilken pub man samles på før kamp?
quot;Noen tror på gud andre på allah... Jeg tror på Brann!"

Nesten

Quote from: "revert"Brann er i øyeblikket et bedre fotballlag en VIF. Det er sakens kjerne. Brann vinner dette dersom de er konsentrert fra start.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Brannmann rob

Quote from: "Von_Krieg"Bor i Køben og har ikke fått med meg en eneste kamp live i år, men nå blir det en tur til Oslo og se Brann slå VIF. Så spørsmålet er vel hvilken pub man samles på før kamp?


Det er vel Sir Winston som vanlig..

Brannfrelst

Quote from: "Nesten"
Quote from: "revert"Brann er i øyeblikket et bedre fotballlag en VIF. Det er sakens kjerne. Brann vinner dette dersom de er konsentrert fra start.


For ikke å snakke om Royal League tapet i 2005?
2.10.07-Gullet kom hem!

Brannfrelst

http://www.fotball.no/oslo/t1.asp?p=53463&x=1&a=198350
Vålerengas sponsorer gjør det igjen,denne gangen 3000 gratisbilletter til idrettsungdom for å prøve å fylle Ullevaal. Artig om Bergensere som deltar på Norway Cup hadde stukket av med disse.
2.10.07-Gullet kom hem!

Nesten

Javel, da har VIF 4 strake seire mot Brann kanskje i Oslo ?
Uansett, med han dansken tilbake i forsvaret og Jalland på plass kan vi møte

Arason landslagsspiller
Storbæk landslagsspiller
Wæhler kanskje beste stopper i Norge nå ?
Tomassen
Danske2
Holm ( sliter og jobber )
Jalland ( god til tider, spektakulære mål )
Grindheim ( forundrer meg ikke om han rekker det, typisk Brann-uflaks )
Johnsen ( legende )
Fredheim Holm ( uforutsigbar )
Sørensen ( rask )

Et svært innbitt lag ihvertfall, kan Lange komme inn stange i mål en dødball på slutten og avgjøre slik at det blir 2-1 mon tro. Vil taklingskåte VIF-spillere skremme Brann fra å spille langs bakken ?
I så fall er jo ikke luftkrig Branns force.
Huff, hardt og vanskelig dette.
Blir spennende å følge VIF mot Flora også, med 2-1 ledelsen kan de vel ikke hvile så veldig mye i returen ?
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

TheRock

Blir mer og mer overbevist om at du kun er på forumet for å være pessimist.

Det laget som vandret rundt på Nadderud i hvite drakter igår slår aldri Brann om de spiller sånn som de gjorde igår. Forventer minst 1 poeng ifra denne kampen.

Corran

Nesten: Skal du begynne med de samme dyptgående analysene som du hadde før Strømsgodset kampen.
De viste seg jo å stemme ganske så bra :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

s021756

Quote from: "Nesten"Javel, da har VIF 4 strake seire mot Brann kanskje i Oslo ?
Uansett, med han dansken tilbake i forsvaret og Jalland på plass kan vi møte

Arason landslagsspiller
Storbæk landslagsspiller
Wæhler kanskje beste stopper i Norge nå ?
Tomassen
Danske2
Holm ( sliter og jobber )
Jalland ( god til tider, spektakulære mål )
Grindheim ( forundrer meg ikke om han rekker det, typisk Brann-uflaks )
Johnsen ( legende )
Fredheim Holm ( uforutsigbar )
Sørensen ( rask )

Et svært innbitt lag ihvertfall, kan Lange komme inn stange i mål en dødball på slutten og avgjøre slik at det blir 2-1 mon tro. Vil taklingskåte VIF-spillere skremme Brann fra å spille langs bakken ?
I så fall er jo ikke luftkrig Branns force.
Huff, hardt og vanskelig dette.
Blir spennende å følge VIF mot Flora også, med 2-1 ledelsen kan de vel ikke hvile så veldig mye i returen ?


Synes dette vel ble pessimistisk - er langt fra noen utgave av barcelona vi møter, på tross av at de imponerte mot stabæk

Mine vurderinger:

Arason - landslagskeeper for ISLAND, dog langt unna nivået fra 2004, på hell?
Storbæk - landslagsspiller, men mest fordi alternativene er få. Gode dødballer.
Wæhler - fantastisk spiller
Tomassen - benkesliter København, forderdelig kamp mot Nybergsund. Kan bli vår 13. mann.
Jepsen - helt på det jevne, sjelden med fremover, og i så fall sliter han fryktelig med innleggene. Mener Hanstveit knuser ham offensivt.
Holm - arbeidsjern, har vært god med grindheim. Raknet delvis for enga ETTER at han forlot banen mot Stabæk. Blir satt på Andresen?
Jalland - slaktes av enga fansen. Har vært et sikkert balltap hele våren. Dog god mot Tromsø.
Grindheim - Lagets viktigste offensivt. Håper han holder seg skadet.
Johnsen - meget god, MEN: Fungerte overhodet ikke i midtbanerollen mot Tromsø. Enga fikk to i sekken før de la om. Håper på da capo.
Fredheim Holm - oppskrytt, en scoring på 15 kamper. Men husker han har herjet med guntveit før. Uberegnelig ja.
Sørensen - La oss håpe han starter og ikke Lange.

Alt i alt. Enga fungerer når kollektivet jobber, som de gjorde mot stabæk. Mann for mann er det få av dem som hadde fått plass på Brann. Skal ha en god sjanse søndag...

Chrisstah

blir nok arason scorer mål!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Nesten

Quote from: "s021756"
Quote from: "Nesten"Javel, da har VIF 4 strake seire mot Brann kanskje i Oslo ?
Uansett, med han dansken tilbake i forsvaret og Jalland på plass kan vi møte

Arason landslagsspiller
Storbæk landslagsspiller
Wæhler kanskje beste stopper i Norge nå ?
Tomassen
Danske2
Holm ( sliter og jobber )
Jalland ( god til tider, spektakulære mål )
Grindheim ( forundrer meg ikke om han rekker det, typisk Brann-uflaks )
Johnsen ( legende )
Fredheim Holm ( uforutsigbar )
Sørensen ( rask )

Et svært innbitt lag ihvertfall, kan Lange komme inn stange i mål en dødball på slutten og avgjøre slik at det blir 2-1 mon tro. Vil taklingskåte VIF-spillere skremme Brann fra å spille langs bakken ?
I så fall er jo ikke luftkrig Branns force.
Huff, hardt og vanskelig dette.
Blir spennende å følge VIF mot Flora også, med 2-1 ledelsen kan de vel ikke hvile så veldig mye i returen ?


Synes dette vel ble pessimistisk - er langt fra noen utgave av barcelona vi møter, på tross av at de imponerte mot stabæk

Mine vurderinger:

Arason - landslagskeeper for ISLAND, dog langt unna nivået fra 2004, på hell?
Storbæk - landslagsspiller, men mest fordi alternativene er få. Gode dødballer.
Wæhler - fantastisk spiller
Tomassen - benkesliter København, forderdelig kamp mot Nybergsund. Kan bli vår 13. mann.
Jepsen - helt på det jevne, sjelden med fremover, og i så fall sliter han fryktelig med innleggene. Mener Hanstveit knuser ham offensivt.
Holm - arbeidsjern, har vært god med grindheim. Raknet delvis for enga ETTER at han forlot banen mot Stabæk. Blir satt på Andresen?
Jalland - slaktes av enga fansen. Har vært et sikkert balltap hele våren. Dog god mot Tromsø.
Grindheim - Lagets viktigste offensivt. Håper han holder seg skadet.
Johnsen - meget god, MEN: Fungerte overhodet ikke i midtbanerollen mot Tromsø. Enga fikk to i sekken før de la om. Håper på da capo.
Fredheim Holm - oppskrytt, en scoring på 15 kamper. Men husker han har herjet med guntveit før. Uberegnelig ja.
Sørensen - La oss håpe han starter og ikke Lange.

Alt i alt. Enga fungerer når kollektivet jobber, som de gjorde mot stabæk. Mann for mann er det få av dem som hadde fått plass på Brann. Skal ha en god sjanse søndag...

-
Flott  analyse. Jeg har en følelse av at Brann må rote eller gjøre noe feil for at det skal bli mere enn 1 baklengs i denne kampen. Hvis de IKKE starter passivt men bruker 4-4-2 kan de jo bli litt nedkjempet av VIF, mens kontringsfaren hos Oslo-laget trolig først og fremst er representert ved Sørensen. Berre river og sliter så hvis han er med kan han skape noe på egenhånd, det kan også Fredheim Holm.
Langskudd ? er det en trussel hvis grindheim er ute ? Jeg tror at eventuelle VIF-mål kommer fra innenfor 16-meteren, enten på dødball eller noe møljegreier. Da er utfordringen å vinne slike dueller altså.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

KongHarry

I utgangspunktet ligger alt til rette for 0-2. VIF har scoringsvegring, og selv om Berre på mirakuløst vis å avgjøre kampen i fjor fra utenfor 16-meteren, tror jeg ikke han klarer det i år.

Jeg så kampen de hadde mot Stabæk i går, og ble iallfall ikke skremt av kontringene til VIF. De stoppet jo stort sett opp før de nådde Stabæks banehalvdel.

Det var egentlig ikke så mye som skremte i gårsdagens kamp, annet enn at de kriget Stabæks offensive spill i stykker. Brann har flere offensive strenger enn Stabæk, ikke minst vingspillet. Det kan ikke Stabæk skryte på seg. Dermed vil Brann kunne unngå å kjøre seg fast i midten mot 5 VIF-spillere.

Når alt det er sagt: VIF kan vinne. Det vet jeg inderlig godt.

HansaInferno

Jeg kjenner mange som skal over fjellet. Nedre VG blir nok fullt. La oss håpe at vi slipper å se disse småtassene fra Norway Cup på Ullevaal.
Breiflabben, baby!

Chrisstah

Quote from: "HansaInferno"Jeg kjenner mange som skal over fjellet. Nedre VG blir nok fullt. La oss håpe at vi slipper å se disse småtassene fra Norway Cup på Ullevaal.


tror de får billetter på øvre vg. pleier vel å være tomt der, så håper det er der de har tenkt å gi ut gratis billetter.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Go Up