• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

vif-brann

Started by kimmen88, June 29, 2007, 22:46:51 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Snublefot

Quote from: "gitarbroiler"
QuoteSurt tap i går, men i dag går det egentlig greit.


For meg er et slikt tap surt enten det var i går eller i dag, og spesielt når jeg vet at det kunne vært unngått med noen gode taktiske endringer. Uflaks ja, men dårlig taktisk igjen....


du har sagt det samme 3-4 steder nå. Greit du mener taktikken ikke var på topp. Men denne kampen hadde vi vunnet hadde vi fått første målet, og det hadde vi MANGE sjanser for å skaffe oss. At gutta ikke treffer mål eller skyter stang ut skyldes ikke taktikken.  Jeg og var veldig skuffa over byttene som jeg personlig mener er feil. Men jeg er ikke trener av serielederne, så er ikke sikkert at byttene jeg så får meg hadde vært bedre.

Brann spilte en god kamp, men hadde ikke marginene på sin side..

Nightfox

Dette med MiniKlanen virker genialt da. Jeg hørte dem bare såvidt en gang, når Klanen hadde samstemt-rop med dem, så klart de har fått en mikrofon stappet godt opp i trynet. Virker som om det er sånn at foreldre kan bare levere fra seg unger i svingen, så samles dem der og er der til dem vokser til og kommer i stemmeskiftet. Var også noen fra MiniKlanen på T-banen, og de fikk også "opplæring" der. Humret godt når jeg hørte en bitteliten unge med verdens lyseste stemme synge "Skarruværravirruværra Vål'renggutt" og noen andre på T-banen svarer "Ja for faen!" så fortsetter ungen...
-----
Vi tapte i går. Vi må gripe fatt i det negative som kom ut av dette oppgjøret, men ikke svartmale det hele. Vi er fortsatt det laget som ligger best an til seriegull, uansett hvordan man vinkler det. Selv om Brann skal vinne mot et lag som har vært dårlig i hele år.

eivtress

Quote from: "Nightfox"Dette med MiniKlanen virker genialt da. Jeg hørte dem bare såvidt en gang, når Klanen hadde samstemt-rop med dem, så klart de har fått en mikrofon stappet godt opp i trynet. Virker som om det er sånn at foreldre kan bare levere fra seg unger i svingen, så samles dem der og er der til dem vokser til og kommer i stemmeskiftet. Var også noen fra MiniKlanen på T-banen, og de fikk også "opplæring" der. Humret godt når jeg hørte en bitteliten unge med verdens lyseste stemme synge "Skarruværravirruværra Vål'renggutt" og noen andre på T-banen svarer "Ja for faen!" så fortsetter ungen...
-----


Vi må ha vært i samme t-banevogn, det var vanskelig å holde latteren for seg selv når de prepubertale drittungene begynte med skarruværravirruvære nålenga gutt, hater Bergen by osv.
Jeg ble også imponert når de spilte en egenprodusert rap-låt dedikert til Hater Bergen by konseptet før kampen.

gitarbroiler

Quotedu har sagt det samme 3-4 steder nå. Greit du mener taktikken ikke var på topp. Men denne kampen hadde vi vunnet hadde vi fått første målet, og det hadde vi MANGE sjanser for å skaffe oss. At gutta ikke treffer mål eller skyter stang ut skyldes ikke taktikken.

Baunebob

Synes det er piss at det er Mjeldes taktiske evner som gjør at vi taper. Er ikke noe annet enn inviduelle feil som gjør at vi taper denne kampen. Hadde Martin puttet 2-3 mål før første til Enga hadde kampen blitt en parademarsj. Helstad skyter i stolpen osv. Etter 2-0 virket det som alt bare forsvant og det hele var tapt. Utrolig ergelig.

BrannSupporter

Quote from: "Brannfrelst"Ser ut til at det er mellom 2500-3000 rødkledde i svingen. Bra trykk,eller er det faktisk micket opp der også? Det hadde vi nok ikke treng.



Tror vi var ca 2000 i VG nedre. Var det Brannsupportere i VG øvre egentlig? I tillegg var det ca 300-400 Brannsupportere på nedre del av postbanken-tribunen.

Nightfox

Quote from: "eivtress"
Quote from: "Nightfox"Dette med MiniKlanen virker genialt da. Jeg hørte dem bare såvidt en gang, når Klanen hadde samstemt-rop med dem, så klart de har fått en mikrofon stappet godt opp i trynet. Virker som om det er sånn at foreldre kan bare levere fra seg unger i svingen, så samles dem der og er der til dem vokser til og kommer i stemmeskiftet. Var også noen fra MiniKlanen på T-banen, og de fikk også "opplæring" der. Humret godt når jeg hørte en bitteliten unge med verdens lyseste stemme synge "Skarruværravirruværra Vål'renggutt" og noen andre på T-banen svarer "Ja for faen!" så fortsetter ungen...
-----


Vi må ha vært i samme t-banevogn, det var vanskelig å holde latteren for seg selv når de prepubertale drittungene begynte med skarruværravirruvære nålenga gutt, hater Bergen by osv.
Jeg ble også imponert når de spilte en egenprodusert rap-låt dedikert til Hater Bergen by konseptet før kampen.

Nightfox

Forresten, hva går det i at VIF presterer å putte VIF-drittunger i vip-boksene over bortesupporterene? Fy faen. Det var rett før jeg seriøst hoppet opp til dem og plantet noen knyttnever. Så provosert var jeg faktisk.

Jeg kan utmerket klare å snakke saklig om et tap til noen, uansett fotball-lag de heier på, men når det går i usaklig fjortiss-oppførsel så skal jeg love dere at en knyttneve ikke var langt unna.

Taz

Quote from: "Nightfox"
Da snakker man egentlig bare om komplekser. Tenk å fokusere så mye på motstanderen at du faktisk spiller inn en låt om de. Med den låten fremstod bare VIF supporterene som uhyre misunnelige på vår poengfangst og posisjon i tippeligaen, selv om jeg tviler på at det er en sannhet da jeg tror hatet mot oss står sterkere enn det.


Den låta er 2 år gammal, og ble laget av Warlocks, og fremført live, til kampen på Ullevål den sesongen. Tror ikke det var så mye å være missunnelig på når det gjelder Brann på den tia.

BrannSupporter

Apropos det: De startet på TL-hymnen når lagene entret banen, men plutselig kom en eller annen VIF-sang over høytaleranleggene. Er det lov egentlig? Trodde lagene var forpliktet til å spille TL-hymnen, men de har vel sikkert søkt om å få bruke en annen snag. LSK gjorde jo det samme i fjor mot oss, da "Welcome to the jungle" ble spilt.

For øvrig var vi 2236 i nedre VG-sving i går, ca 200 flere enn i fjor.
http://www.klanen.no/nyheter/2_200_stille_bergensere


http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=628D85DA02E0AB87
En liten snutt fra et banner i pausen.

Snublefot

men altså..  30 minutter før kampstart, når det nesten ikke var en eneste klankar å se, mens VG svingen var kledd i rødt.. så begynte de å spille HATER BERGEN BY over høytaleranlegget.

Den sangen spilte de flere ganger i går..  trodde sånt ble sett på som unødvendig provokasjon av motstanderens supportere?  Hvis de vil ha bråk, så er det jo en fin måte å få stemningen for bråk i gang mener jeg....

Charmless Man

Leste på vpn at flere Brannsupportere viste fing til miniklanen da de sang "hater Bergen by". Litt klasse må man vel kunne oppvise? Man viser ikke fing til en gjeng syvåringer. Det perfekte svaret på den lite oppfinsomme "hater Bergen by" vil vært sanger som: "Oslo by, vi ler oss i hel...", "Bergen by, er nydelig...", eller sist men ikke minst den gode gamle "Niagarafossen, London og Paris..."

Litt stil må man kunne ha når man er ute og representerer Bergen.
Ladish on the Foot

TheRock

Quote from: "Charmless Man"Det perfekte svaret på den lite oppfinsomme "hater Bergen by" vil vært sanger som: "Oslo by, vi ler oss i hel...", "Bergen by, er nydelig...", eller sist men ikke minst den gode gamle "Niagarafossen, London og Paris..."

Eller "Leggetid, leggetid, leggetiiiid" som ble sunget...

Stoffi

Quote from: "Charmless Man"Leste på vpn at flere Brannsupportere viste fing til miniklanen da de sang "hater Bergen by". Litt klasse må man vel kunne oppvise? Man viser ikke fing til en gjeng syvåringer. Det perfekte svaret på den lite oppfinsomme "hater Bergen by" vil vært sanger som: "Oslo by, vi ler oss i hel...", "Bergen by, er nydelig...", eller sist men ikke minst den gode gamle "Niagarafossen, London og Paris..."

Litt stil må man kunne ha når man er ute og representerer Bergen.



Helt ærlig, hva så?
Da jeg var 7 år, hadde jeg sett og vist mange fingre, og fått juling på skolen av eldre gutter.

Tror nok de skal komme fra det uten varige mên.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Baunebob

Hvilken sang var det enga sang på når lagene ankom banen ?

Hørtes ut som en forferdelig kelly family kopi ?

Ricky

Quote from: "gitarbroiler"
Quote from: "Ricky"Synes det er imponerende at et nick som har stått ubrukt i tre år, plutselig  dukker opp og kritiserer Mjeldes taktiske evner etter kamper vi taper.

Men men.


Hva er poenget ditt?

Har fulgt med på samtlige kamper, og har lest en del på forumet også. Har ikke giddet å bruke energi på å skrive før, men etter denne kampen føler jeg for å gjøre det.



Poenget mitt er at det er slitsomt med folk som kun er interessert i å bruke forumet når Brann taper (dvs når de kan slenge drit om Mjelde).

Charmless Man

QuoteHelt ærlig, hva så?
Da jeg var 7 år, hadde jeg sett og vist mange fingre, og fått juling på skolen av eldre gutter.

Tror nok de skal komme fra det uten varige mên.


Jeg er ikke bekymret for miniklanen, det var ikke det, er litt bekymret for enkelte av våre...

Sangene var ment som generelle forslag når klanen synger "hater Bergen by" for førtiandre gang.
Ladish on the Foot

Stoffi

Quote from: "Charmless Man"
QuoteHelt ærlig, hva så?
Da jeg var 7 år, hadde jeg sett og vist mange fingre, og fått juling på skolen av eldre gutter.

Tror nok de skal komme fra det uten varige mên.


Jeg er ikke bekymret for miniklanen, det var ikke det, er litt bekymret for enkelte av våre...

Sangene var ment som generelle forslag når klanen synger "hater Bergen by" for førtiandre gang.



Skjønner, og er absolutt enig. Men igår var vel absolutt lavmål stemningsmessig for vår del.
Personlig har jeg fått nok av bortekamper nå, det blir jo bare tap hver gang jeg reiser. :-/ Utenom mot Odd.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

cyplox

Quotehttp://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=628D85DA02E0AB87
En liten snutt fra et banner i pausen.


Godt å se at banner'n min ble lagt merke til....;) Dog, skuffet over at TV2 ikke viste den....de boikotter bortesupporterene!:S
ødt og Hvitt - Laget Mitt!

krøvel vellevold

Syns hele kampkonseptet til VIF er helt latterlig!

Her er det altså høyrisikokamp (i norsk målestokk), og så driver arrangøren på og fyrer oppunder med å spille "hater Bergen by" for full guffe over høyttalerne. Forresten er jo dette "hater Bergen by"-greiene utrolig morsomt. Det er noe så sinnssykt med energi de bruker på å hate Bergen. Kan ikke forklare det med noe annet enn mindreverdighetskomplekser og misunnelse. Vi er den desidert fineste byen som stikker av med all turismen, mens Oslo er et høl av stygge bygninger og samfunnets tapere. Skjønner godt at de er misunnelige. De synger jo ikke noe om at de hater andre byer i dette landet, så hvorfor skulle de "tilfeldigvis" hate den fineste av dem alle?

En annen arrangørtabbe er jo å ha vip-losjene rett bak bortetribunen full av vif-scum som jubler og hoverer og slenger dritt om Brann/Bergen/bergensere når VIF scorer. Hva faen er vitsen med segregering av supportere når det sitter VIF-fans 1 meter over oss?

Og så er det dette med logistikken etter kamp. Det er jo egentlig talentløst å slippe hjemme- og bortefansen ut samtidig! Hvis de skal gjøre det, så får de ha en haug med busser utenfor bortetribunen som transporterer Brann-fansen bort fra området. Av 2500 bortefans så er det kanskje 100 som fikk plass på bussen til sentrum. Resten er overlatt til seg selv for å komme ned til sentrum. Og da blir VIF-fans og Brann-fans blandet på en smekkfull t-bane. Det er IKKE gøy når det andre laget har vunnet, kan du si! Provokasjoner og hovering er jo ikke til å unngå. Og har det ikke smelt kraftig der, så er det et under!
Legg ned hele klubben!

cyplox

At klanen fra Oslo har store komplekser er det jo ikke til å komme utenom. Ikke nok med at de "hater Bergen by" av hele sitt hjerte, men de er jo også av den oppfattning at det kun er "bønner" vestpå.
Såvidt jeg vet er jo Oslo den byen som har størst ekspensjon. Det er den byen som rommer flest studenter i Norge. Så hvor kommer alle Oslo-borgerene egentlig fra? Er de alle urbane europeère som har flyttet til Norge eller kommer de fra utkant-Norge som i klanen sine er øyne er "bønner."
Ikke nok med det, men klanen og vålerenga har jo et samarbeid om at det skal være en klubb for alle og de har dermed satt opp busser som kjører fra land og strand, inn til Oslo på kampdag. Fra bl.a. Fagernes og en plass i Gudbrandsdalen. Så sett over det hele, når klanen står å synger om bønner, så synger de om seg selv. Det mindreverdighetskomplekset deres ligger nok i det ytterste hudlaget og de må skamme seg enormt for å ha så mye vondt å si om de som melker kyr.
ødt og Hvitt - Laget Mitt!

Nightfox

Om Brannsupporterene hadde blitt holdt igjen hadde det uansett ikke vært noen vakter til å fjerne vifsupportere. Så de ville samlet seg rundt utgangen vår for å mobbe. Var noen drittunger der som jeg lett kunne dratt til, men de var litt for ung. Men var rett før jeg tok tak i de og fortalte dem at sånn gjør man ikke.

Ellers mye fjortisser med mindreverdighetskomplekser (noe som faktisk er merkelig, når byen er større, supportergruppen er større og stadionen (som de dog ikke eier) er større).

Og jeg skal nå sende epost til VIF angående fjortissene som satt over i VIP-boksen.

krøvel vellevold

Utrolig morsomt det de sang om at vi ikke tar gull i år heller... Tar VIF gull, liksom?  Og så har du "Enga er tilbake". Tilbake hvor? I 1.divisjon?
Legg ned hele klubben!

KennethS

Finnes det noen sanger igjen som ikke klappe idiotene har klart og ødelegge?? steminingen de siste 2 bortekampene har vært direkte pinlig, folk gidd ikkje synge, så de velger og klappe sangen ihjel. Greit at det går ann og klappe på noen sanger, men da må faen meg klare og klappe i tempo med sangen, det e faen meg ikkje sprint klapping vi driver på bortebane (gjelder på hjemmebane også, men værst borte)

SLUTT OG KLAPP FOR FAEN!!!!!!
tå på Brann

cyplox

På klanen sitt forum skriver de om deres mål for å komme gjennom sessongen med en grei poengfangst. De mener at de kan ta gull faktisk, om de når 44-45 poeng, med bakgrunn at det holdt både i 2004 og 2005. Hvis de så skulle fått til det, så er det mange som ville endt opp på ca. samme poengsum, for de har jo 9 lag foran seg, som da ikke kan vinne alt, men heller ikke tap alt. Det er jo ikke sånn at alle 13 andre lag kan tape når Vålerenga vinner....:p
ødt og Hvitt - Laget Mitt!

enavgutta

Mulig litt på etterskudd dette her, men trefoten inn for Winters når vi ligger under 2-0`?  E det mulig!? Nesten bråk mellom Vif og Brann supportere på norske puben her nede nede på lokale norske puben på Agia Napa.

Stoffi

Quote from: "KennethS"Finnes det noen sanger igjen som ikke klappe idiotene har klart og ødelegge?? steminingen de siste 2 bortekampene har vært direkte pinlig, folk gidd ikkje synge, så de velger og klappe sangen ihjel. Greit at det går ann og klappe på noen sanger, men da må faen meg klare og klappe i tempo med sangen, det e faen meg ikkje sprint klapping vi driver på bortebane (gjelder på hjemmebane også, men værst borte)

SLUTT OG KLAPP FOR FAEN!!!!!!


Si fra til folk rundt deg at de må slutte å klappe. Vi har alltid en klappefri lomme rundt oss fordi vi sier fra til folk, men det nytter lite når vi stort sett er den eneste større klappefrie lommen blant mange klappende uhyrer.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

skb!

Synd at stemningen på bortekampene blir såpass dårlig, når det faktisk er veldig mange syngende supportere på bortefeltet. problemet er at de blir spredt utover, med barnefamilier og pensjonister i mellom seg, og da blir syngingen mye mer spredt, spesielt i perioder der laget spiller dårlig.
Ikke at det var helsvart på Ullevaal, men det kan bli så mye bedre! tror det er på tide å gjøre et forsøk på å samle de syngende supporterne også på bortebane.

cyplox

Er vel vanskelig å samle alle syngende supportere, siden de fleste stiller opp med seg og sine til forskjellige tidspunkter. Dog, hadde det stått en jævel av en sanger på hvert av setene på bakerste rad, ville det jo blitt en real bølge utover banen....

Skulle ikke ringe stadionvertene på forhånd å spørre om å få mic'r og monitor-høytalere.....;)
ødt og Hvitt - Laget Mitt!

Chris*

Noe må hvertfall gjøres med stemningen borte. Selv satt jeg med svigers på ene langsiden, ganske nærmt VG-svingen. Likevel hørte jeg svært lite til oss. Trøkket kanskje til 3-4 ganger i løpet av kampen.
Helt greit at vi ønsker spontan stemning, men noen form for organisering bør innføres, for å komme opp på et anstendig nivå. Vi er mange, men stille.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Northside

Nok en gang var stemningen elendig ja, og vi kan ikke skylde på resultatene i de to siste kampene!

Jeg har sagt det før og sier det igjen, prøv noe nytt! Få en person med alder til å stille seg på noe høyt foran feltet dersom stemningen virkelig dabber av. Skaff fyren en megafon han kan starte sanger med, dvs si de 2-3 første ordene, så stige ned fra gjerdet han står på for å synge med.
Få samme personen til å si, kanskje flere ganger, at man skal synge, ikke klappe!

Desverre så velger 90% av brukerne her inne å heller håpe det bedrer seg, vi var jo tross alt god før i tiden...

FKK og LSK er to veldig gode eksempler på grupper som har gjort noe med stemningen. Sangene de har er latterlig og det har lite med det jeg skal si her.
Men, LSK brukte megafon i Drammen for å få med alle på sang, funket som pokker. FKK gjorde det samme sist de var på Ullevaal, funket som pokker der også!

Nå kommer sikkert en hel gjeng til å hudflette meg fordi vi tross alt vil ha spontan stemning....
Men helt seriøst. Hva er forskjellen på at en person starter en sang på tribunen fremfor at en person starter en sang foran tribunen med ropert, få så å legge den fra seg igjen helt til stemningen på bedres litt...?
Det vil ikke bli slik at denne personen skal starte alt av sanger og gaule som en viss trønder selv når vi ligger under 10-0.

Nå har vi sagt at ting vil bedre seg gang på gang på gang. Vi har mast om en sanggruppe, vi har mast om å samle syngene i midten på bortebaner osv osv. Ingenting har funket!
Eneste positive forskjellen på stemningen fra i år til i fjor er at vi flyttet til Hansa hvor det er lettere å dra med seg folk pga formen på feltene, samt at lydnivået blir bedre der enn på ss.

Bortsett fra det så er vi fortsatt shit og ingenting å skryte av med mindre vi knuser RBK og VIF på hjemmebane eller fortsetter å snu kamper mot Sandefjord. Kun da har vi en stemning vi kan være stolt av!

revert

Det var et par små morsomme situasjoner igår. Ene var med han lille kødden som stod rett utenfor utgangen til VG-svingen og slengte masse dritt. Fikk så en klyse eller tyggis mitt i tryne og begynner da å grine og syte. Noe annet var på t-banen. Der var vi en 8-9 brannsupportere som dro i gang litt sanger om oss selv om VIF. Da reagere altså en VIF-supportere med å klikke fullstendig... morsomt!

Klaus_Brann

Quote from: "NorthsideFCDH"

Nå har vi sagt at ting vil bedre seg gang på gang på gang. Vi har mast om en sanggruppe, vi har mast om å samle syngene i midten på bortebaner osv osv. Ingenting har funket!
Eneste positive forskjellen på stemningen fra i år til i fjor er at vi flyttet til Hansa hvor det er lettere å dra med seg folk pga formen på feltene, samt at lydnivået blir bedre der enn på ss.

Bortsett fra det så er vi fortsatt shit og ingenting å skryte av med mindre vi knuser RBK og VIF på hjemmebane eller fortsetter å snu kamper mot Sandefjord. Kun da har vi en stemning vi kan være stolt av!


Sanggruppen som du nevner, har vel knapt eksistert!Så om ting hadde blitt bedre med den eller ei, blir ren synsing. De snakket jo også om han kisen som skulle over fra Reclaim The Kop, hva ble det ut av det?

Hvor mange kamper har det vært mast om dette med å samle syngene i midten på bortekamper??Uansett har det vel ikke akkurat vært gjort noen formidable forsøk på nettopp dette området. Det nytter ikke at 2 mann samler 10 stk, det blir fortsatt altfor spredt. I alle fall slik det er på steder uten tak.

Når det kommer til hjemmekamper er jeg VELDIG enig at det til tider er lousy stemning, men igjen, her var det sanggruppen skulle komme inn å ta tak, noe som dessverre ikke har skjedd.
Kan Bataljonen komme med noe info om dette?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

TheRock

Quote from: "revert"Det var et par små morsomme situasjoner igår. Ene var med han lille kødden som stod rett utenfor utgangen til VG-svingen og slengte masse dritt. Fikk så en klyse eller tyggis mitt i tryne og begynner da å grine og syte. Noe annet var på t-banen. Der var vi en 8-9 brannsupportere som dro i gang litt sanger om oss selv om VIF. Da reagere altså en VIF-supportere med å klikke fullstendig... morsomt!

Han med det lange håret ja? Artig han :) Visste ikke at dere så han lille kødden også. Var dagens høydepunkt når den tyggisen traff han :lol:

smaalanda

Quote from: "revert"Der var vi en 8-9 brannsupportere som dro i gang litt sanger om oss selv om VIF. Da reagere altså en VIF-supportere med å klikke fullstendig... morsomt!



Ja T-banen var nesten det gøyeste med turen. Vi sang de ut både på fram og tilbake veien.  Snakker vi om en viss langhåret heavymetall klanskalle her som klikket litt på turen hjem? Vi sang vertfall for full hals, og engen var så stille som om de nettopp hadde rykket ned.
KMO!!!

revert

Quote from: "smaalanda"
Quote from: "revert"Der var vi en 8-9 brannsupportere som dro i gang litt sanger om oss selv om VIF. Da reagere altså en VIF-supportere med å klikke fullstendig... morsomt!



Ja T-banen var nesten det gøyeste med turen. Vi sang de ut både på fram og tilbake veien.  Snakker vi om en viss langhåret heavymetall klanskalle her som klikket litt på turen hjem? Vi sang vertfall for full hals, og engen var så stille som om de nettopp hadde rykket ned.


Ja jeg tror nok det var han. Krøvel Vellevold var også i samme vogn tror jeg. Han fyren likte særs dårlig at vi sang "rykker ned til Løvham"!

SKBMiller

syngende supportere må enten møte opp tidligere på bortebane eller presse seg inn mot midten. vi trenger også en forsanger, jeg synes ikke han bør ha megafon, bare stå i midten og få med seg 4-5 stykker på å starte en sang.

i tillegg må det gjøres noe med klappinga. dele ut flyers med sanger som man lar vær å klappe på er en ide. ellerså må vi gjøre noe stunt eller noe sånnt. for eksempel å dele  ut hansker eller noe sånnt.

noe må gjøres for å få ut det enorme potensiale i oss!

smaalanda

Quote from: "SKBMiller"syngende supportere må enten møte opp tidligere på bortebane eller presse seg inn mot midten. vi trenger også en forsanger, jeg synes ikke han bør ha megafon, bare stå i midten og få med seg 4-5 stykker på å starte en sang.

i tillegg må det gjøres noe med klappinga. dele ut flyers med sanger som man lar vær å klappe på er en ide. ellerså må vi gjøre noe stunt eller noe sånnt. for eksempel å dele  ut hansker eller noe sånnt.

noe må gjøres for å få ut det enorme potensiale i oss!


Vi deler ut hansker. Alle vet det er helt jævli og klappe med hansker på. Spandere du Tore Larsen?
KMO!!!

klisjebarnet

Quote from: "BrannSupporter"Apropos det: De startet på TL-hymnen når lagene entret banen, men plutselig kom en eller annen VIF-sang over høytaleranleggene. Er det lov egentlig? Trodde lagene var forpliktet til å spille TL-hymnen, men de har vel sikkert søkt om å få bruke en annen snag. LSK gjorde jo det samme i fjor mot oss, da "Welcome to the jungle" ble spilt.


De spilte en Vålerengenversjon av Rammstein-Amerika. Grusomt.
"Vi er alle fra Vålerenga".. Grøss. Skulle ikke vært lov.

Forferdelig surt med tap.

krøvel vellevold

Quote from: "NorthsideFCDH"Skaff fyren en megafon han kan starte sanger med, dvs si de 2-3 første ordene, så stige ned fra gjerdet han står på for å synge med.
!


Megafon skal ikke brukes. Punktum.
Legg ned hele klubben!

Luckysod

6 kamper på rad... , neste gang gidder jeg ikke dra
Dette er til og bli flau av

05.08.2007 20:00 Vålerenga - Brann Tippeligaen 2007    2 - 0  
13.08.2006 18:00 Vålerenga - Brann Tippeligaen 2006    2 - 1
17.04.2005 20:05 Vålerenga - Brann Tippeligaen 2005    2 - 1  
28.04.2005 20:30 Vålerenga - Brann Royal League     1 - 0
20.08.2005 19:00 Vålerenga - Brann Cupen 2005,     2 - 1  
25.04.2004 20:05 Vålerenga - Brann Tippeligaen 2004    1 - 0

Klaus_Brann

Quote from: "Luckysod"6 kamper på rad... , neste gang gidder jeg ikke dra
Dette er til og bli flau av

05.08.2007 20:00 Vålerenga - Brann Tippeligaen 2007    2 - 0  
13.08.2006 18:00 Vålerenga - Brann Tippeligaen 2006    2 - 1
17.04.2005 20:05 Vålerenga - Brann Tippeligaen 2005    2 - 1  
28.04.2005 20:30 Vålerenga - Brann Royal League     1 - 0
20.08.2005 19:00 Vålerenga - Brann Cupen 2005,     2 - 1  
25.04.2004 20:05 Vålerenga - Brann Tippeligaen 2004    1 - 0


Ja, det er helt vannvittig flaut!Også med DE sifrene da!Alle kampene, bortsett fra en kamp, har de vunnet med hele ETT mål!Sier ikke mer.
Forstår deg godt jeg, forstår meg ikke på de derre tullingene som gidder å støtte et lag som taper inne i mellom!Motgangssupportere!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kapteinen

De to siste bortekampene har hat en stemning som jeg har vært flau over, det har rett og slett vært pinlig.

I disse dager er Brann en gullkandidat og da er det også inn og gå på kampene.Har aldri sett så mange familier og "uinteresserte" som mot engen og viking.

På vif kampen hadde jeg foran meg:dansende mødre, hauger av hylende unger med brann skrevet i pannen, folk som klappet med på vif sine sanger, folk som stod og danset til de talentløse vif sangene i begynnelsen og alskens mulige som ikke kunne sangene og bare klappet vilt avgårde.

Her må noe gjøres ellers gidder ikke jeg å stå på de elendige bortefeltene når det faktisk i realiteten er en familietribune.Da finner jeg med heller en plass på langsiden hvor jeg ser godt også synger jeg derfra.Jeg og de jeg reiste med sang det meste av kampen, men når ingen synger med kan jeg likegodt sitte med på noen bedre plasser.

At familier og alskens vil være med på å ta gull med brann(kanskje) er helt greit, men de må plasseres på de rette stedene.For det gjentar seg hele tiden at familier og andre kommer timevis før kamp, tar de beste plassene og sprer de syngende supportererene.Dette førte til årsverste på bortebane, knepent foran vikingkampen.

Dette må vi løse på en eller annen måte.Mitt forslag er:
Kan noen fra bataljonen som er på alle bortekampene reise opp til stadioen når den påner for publikum og organisere litt?
Plassere barnefamilier for seg og lignende, og når de fleste syngende supporterene kommer på kampen har vi en del for oss selv?
Vi trenger selvfølgelig ikke å stå på midten men bare sånn at vi kan samle de syngende!
Z

Brannfrelst

Quote from: "kapteinen"De to siste bortekampene har hat en stemning som jeg har vært flau over, det har rett og slett vært pinlig.

I disse dager er Brann en gullkandidat og da er det også inn og gå på kampene.Har aldri sett så mange familier og "uinteresserte" som mot engen og viking.

På vif kampen hadde jeg foran meg:dansende mødre, hauger av hylende unger med brann skrevet i pannen, folk som klappet med på vif sine sanger, folk som stod og danset til de talentløse vif sangene i begynnelsen og alskens mulige som ikke kunne sangene og bare klappet vilt avgårde.

Her må noe gjøres ellers gidder ikke jeg å stå på de elendige bortefeltene når det faktisk i realiteten er en familietribune.Da finner jeg med heller en plass på langsiden hvor jeg ser godt også synger jeg derfra.Jeg og de jeg reiste med sang det meste av kampen, men når ingen synger med kan jeg likegodt sitte med på noen bedre plasser.

At familier og alskens vil være med på å ta gull med brann(kanskje) er helt greit, men de må plasseres på de rette stedene.For det gjentar seg hele tiden at familier og andre kommer timevis før kamp, tar de beste plassene og sprer de syngende supportererene.Dette førte til årsverste på bortebane, knepent foran vikingkampen.

Dette må vi løse på en eller annen måte.Mitt forslag er:
Kan noen fra bataljonen som er på alle bortekampene reise opp til stadioen når den påner for publikum og organisere litt?
Plassere barnefamilier for seg og lignende, og når de fleste syngende supporterene kommer på kampen har vi en del for oss selv?
Vi trenger selvfølgelig ikke å stå på midten men bare sånn at vi kan samle de syngende!


Bataljonen har da virkelig ikke tid til slikt. De fleste der er jo på puben til kampen nesten er startet,da blir det slik,iallefall er det dette en kan få inntrykk av når en hører på tur referat o.l.. Prioriter stemningen foran den siste halvliteren,eller møt tidligere opp på puben.
2.10.07-Gullet kom hem!

kapteinen

Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "kapteinen"De to siste bortekampene har hat en stemning som jeg har vært flau over, det har rett og slett vært pinlig.

I disse dager er Brann en gullkandidat og da er det også inn og gå på kampene.Har aldri sett så mange familier og "uinteresserte" som mot engen og viking.

På vif kampen hadde jeg foran meg:dansende mødre, hauger av hylende unger med brann skrevet i pannen, folk som klappet med på vif sine sanger, folk som stod og danset til de talentløse vif sangene i begynnelsen og alskens mulige som ikke kunne sangene og bare klappet vilt avgårde.

Her må noe gjøres ellers gidder ikke jeg å stå på de elendige bortefeltene når det faktisk i realiteten er en familietribune.Da finner jeg med heller en plass på langsiden hvor jeg ser godt også synger jeg derfra.Jeg og de jeg reiste med sang det meste av kampen, men når ingen synger med kan jeg likegodt sitte med på noen bedre plasser.

At familier og alskens vil være med på å ta gull med brann(kanskje) er helt greit, men de må plasseres på de rette stedene.For det gjentar seg hele tiden at familier og andre kommer timevis før kamp, tar de beste plassene og sprer de syngende supportererene.Dette førte til årsverste på bortebane, knepent foran vikingkampen.

Dette må vi løse på en eller annen måte.Mitt forslag er:
Kan noen fra bataljonen som er på alle bortekampene reise opp til stadioen når den påner for publikum og organisere litt?
Plassere barnefamilier for seg og lignende, og når de fleste syngende supporterene kommer på kampen har vi en del for oss selv?
Vi trenger selvfølgelig ikke å stå på midten men bare sånn at vi kan samle de syngende!


Bataljonen har da virkelig ikke tid til slikt. De fleste der er jo på puben til kampen nesten er startet,da blir det slik,iallefall er det dette en kan få inntrykk av når en hører på tur referat o.l.. Prioriter stemningen foran den siste halvliteren,eller møt tidligere opp på puben.


Bataljonen har ikke tid til slikt?Hvis ikke vår supporterklubb, med sin eneste oppgave er å tilrettelegge for supportere som skal støtte klubben, ikke har tid til å reise opp før kampstart å organisere litt blir jeg jævlig skuffet over dem.
Z

bbbmartin

Quote from: "kapteinen"
Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "kapteinen"De to siste bortekampene har hat en stemning som jeg har vært flau over, det har rett og slett vært pinlig.

I disse dager er Brann en gullkandidat og da er det også inn og gå på kampene.Har aldri sett så mange familier og "uinteresserte" som mot engen og viking.

På vif kampen hadde jeg foran meg:dansende mødre, hauger av hylende unger med brann skrevet i pannen, folk som klappet med på vif sine sanger, folk som stod og danset til de talentløse vif sangene i begynnelsen og alskens mulige som ikke kunne sangene og bare klappet vilt avgårde.

Her må noe gjøres ellers gidder ikke jeg å stå på de elendige bortefeltene når det faktisk i realiteten er en familietribune.Da finner jeg med heller en plass på langsiden hvor jeg ser godt også synger jeg derfra.Jeg og de jeg reiste med sang det meste av kampen, men når ingen synger med kan jeg likegodt sitte med på noen bedre plasser.

At familier og alskens vil være med på å ta gull med brann(kanskje) er helt greit, men de må plasseres på de rette stedene.For det gjentar seg hele tiden at familier og andre kommer timevis før kamp, tar de beste plassene og sprer de syngende supportererene.Dette førte til årsverste på bortebane, knepent foran vikingkampen.

Dette må vi løse på en eller annen måte.Mitt forslag er:
Kan noen fra bataljonen som er på alle bortekampene reise opp til stadioen når den påner for publikum og organisere litt?
Plassere barnefamilier for seg og lignende, og når de fleste syngende supporterene kommer på kampen har vi en del for oss selv?
Vi trenger selvfølgelig ikke å stå på midten men bare sånn at vi kan samle de syngende!


Bataljonen har da virkelig ikke tid til slikt. De fleste der er jo på puben til kampen nesten er startet,da blir det slik,iallefall er det dette en kan få inntrykk av når en hører på tur referat o.l.. Prioriter stemningen foran den siste halvliteren,eller møt tidligere opp på puben.


Bataljonen har ikke tid til slikt?Hvis ikke vår supporterklubb, med sin eneste oppgave er å tilrettelegge for supportere som skal støtte klubben, ikke har tid til å reise opp før kampstart å organisere litt blir jeg jævlig skuffet over dem.


Bataljonen er en frivillig organisasjon, de som sitter i styret der har ingenting igjen for den jobben som legges ned. Bare for å ha det sagt.

Vi er per dags dato 5+3vara i styret. Vi som sitter i styret har ca. 12-18 borteturer vi skal organisere (som oftest ikke tromsø, men en del cupkamper ol.). Organiseringen er en ting, men i tillegg skal vi også fungere som reiseleder.

En reiseleder har slik det er i dag ofte veldig mange funksjoner. Blant å selge biletter, gå på sikkerhetsmøte før kamp. I tillegg til dette skal han ha en viss oversikt, og ikke minst ansvar for hvor de reisende beveger seg, eksemeplvis i Oslo. Ofte har vi jo med folk som ikke er atten også.

Orker ikke utdype mer, men håper du tenker deg om to ganger neste gang du skal kritisere Bataljonen for ikke å legge til rette for stemning på bortekamper.

Forøvrig kan du sende en mail til martin@bataljonen.no dersom du kan tenke deg og være med å hjelpe til med organisering i supporterklubben.
martin@bataljonen.no

som privatperson

grei

Bataljonen som organisasjon er damned if they do og damned if they don't.

Hvis de bestemte seg for å ta grep på en bortekamp ved å f.eks dele ut 1500 lapper med teksten på 1-2 nye sanger folk skulle lære seg og begynte å flytte rundt og dirigere supportere osv, ville folk sagt "den der gjengen der skal ikke bestemme hva jeg skal gjøre" og "vi er ikke noe jævla sangkor heller". Og dersom de ikke gjør noe blir resultatet et potpurri av halvhjertede sanger samt et crescendo av klappsalver hvis volummessige slagkraft knapt kan matche Saftkokeradn på en god dag.

kapteinen

Quote from: "bbbmartin"
Quote from: "kapteinen"
Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "kapteinen"De to siste bortekampene har hat en stemning som jeg har vært flau over, det har rett og slett vært pinlig.

I disse dager er Brann en gullkandidat og da er det også inn og gå på kampene.Har aldri sett så mange familier og "uinteresserte" som mot engen og viking.

På vif kampen hadde jeg foran meg:dansende mødre, hauger av hylende unger med brann skrevet i pannen, folk som klappet med på vif sine sanger, folk som stod og danset til de talentløse vif sangene i begynnelsen og alskens mulige som ikke kunne sangene og bare klappet vilt avgårde.

Her må noe gjøres ellers gidder ikke jeg å stå på de elendige bortefeltene når det faktisk i realiteten er en familietribune.Da finner jeg med heller en plass på langsiden hvor jeg ser godt også synger jeg derfra.Jeg og de jeg reiste med sang det meste av kampen, men når ingen synger med kan jeg likegodt sitte med på noen bedre plasser.

At familier og alskens vil være med på å ta gull med brann(kanskje) er helt greit, men de må plasseres på de rette stedene.For det gjentar seg hele tiden at familier og andre kommer timevis før kamp, tar de beste plassene og sprer de syngende supportererene.Dette førte til årsverste på bortebane, knepent foran vikingkampen.

Dette må vi løse på en eller annen måte.Mitt forslag er:
Kan noen fra bataljonen som er på alle bortekampene reise opp til stadioen når den påner for publikum og organisere litt?
Plassere barnefamilier for seg og lignende, og når de fleste syngende supporterene kommer på kampen har vi en del for oss selv?
Vi trenger selvfølgelig ikke å stå på midten men bare sånn at vi kan samle de syngende!


Bataljonen har da virkelig ikke tid til slikt. De fleste der er jo på puben til kampen nesten er startet,da blir det slik,iallefall er det dette en kan få inntrykk av når en hører på tur referat o.l.. Prioriter stemningen foran den siste halvliteren,eller møt tidligere opp på puben.


Bataljonen har ikke tid til slikt?Hvis ikke vår supporterklubb, med sin eneste oppgave er å tilrettelegge for supportere som skal støtte klubben, ikke har tid til å reise opp før kampstart å organisere litt blir jeg jævlig skuffet over dem.


Bataljonen er en frivillig organisasjon, de som sitter i styret der har ingenting igjen for den jobben som legges ned. Bare for å ha det sagt.

Vi er per dags dato 5+3vara i styret. Vi som sitter i styret har ca. 12-18 borteturer vi skal organisere (som oftest ikke tromsø, men en del cupkamper ol.). Organiseringen er en ting, men i tillegg skal vi også fungere som reiseleder.

En reiseleder har slik det er i dag ofte veldig mange funksjoner. Blant å selge biletter, gå på sikkerhetsmøte før kamp. I tillegg til dette skal han ha en viss oversikt, og ikke minst ansvar for hvor de reisende beveger seg, eksemeplvis i Oslo. Ofte har vi jo med folk som ikke er atten også.

Orker ikke utdype mer, men håper du tenker deg om to ganger neste gang du skal kritisere Bataljonen for ikke å legge til rette for stemning på bortekamper.

Forøvrig kan du sende en mail til martin@bataljonen.no dersom du kan tenke deg og være med å hjelpe til med organisering i supporterklubben.
Z

Nixon

Så lenge reiselederen holder seg edru er jeg fornøyd. Det er slett ingen selvfølge.
Stemningen bør alle være med på å gjøre noe med.
Rød makt på Hansa

Snublefot

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "KennethS"Finnes det noen sanger igjen som ikke klappe idiotene har klart og ødelegge?? steminingen de siste 2 bortekampene har vært direkte pinlig, folk gidd ikkje synge, så de velger og klappe sangen ihjel. Greit at det går ann og klappe på noen sanger, men da må faen meg klare og klappe i tempo med sangen, det e faen meg ikkje sprint klapping vi driver på bortebane (gjelder på hjemmebane også, men værst borte)

SLUTT OG KLAPP FOR FAEN!!!!!!


Si fra til folk rundt deg at de må slutte å klappe. Vi har alltid en klappefri lomme rundt oss fordi vi sier fra til folk, men det nytter lite når vi stort sett er den eneste større klappefrie lommen blant mange klappende uhyrer.


Det du sier der er ganske viktig. Hvis man gir beskjed på en skikkelig måte.. med andre ord ikke kjefter på noen, men rett og slett gir dem noen tips, så hjelper det mye. Selv var jeg en av de som stort sett alltid klappet før, da jeg ikke viste bedre. Helt til en hyggelig dame jeg stod ved siden av for noen år tilbake fortalte meg under hele kampen hvilke sanger jeg skulle klappe til og hvilke jeg IKKE skulle klappe til. Etter det har min frustrasjon  for dem som fortsatt klapper økt betraktelig=)

Go Up