• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

vif-brann

Started by kimmen88, June 29, 2007, 22:46:51 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Speedy

Quote from: "monzilla"Enig med Marek.

Men burde ikke HEF spilt på høyrekanten?


Han sa selv i et intervju i går at han håpte på å få spille sentral midtbane. Så han kommer nok inn som erstatter for martin eller TJ.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

monzilla


Brannmus


Marek

Quote from: "Speedy"Han sa selv i et intervju i går at han håpte på å få spille sentral midtbane. Så han kommer nok inn som erstatter for martin eller TJ.


Håper ja! Men HEF har å spille der Mjelde mener han skal spille, og inntil JGS er tilbake så kan det hende vi trenger han på høyre. Bakke takler ikke den oppgaven like greit.
ons Ivar skal hem...

Brannmus

Bare for å avsløre hvor lite jeg vet om VIF. Hvem spiller venstrekant for Engen?

Klaus_Brann

Quote from: "monzilla"


Du er usikker, men vil allikevel ha han inn for Jaiteh eller Andresen?
Det er absolutt ikke kampen for å gamble, dessuten regner jeg med at Mjelde har sett han på trening og vet hva slags form han er i. Heller ingen grunn til å sette ut hverken Jaiteh eller Andresen, nå som de virkelig begynner å blomstre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Marek

Quote from: "Brannmus"Bare for å avsløre hvor lite jeg vet om VIF. Hvem spiller venstrekant for Engen?


Mot Stabæk var det Jan Derrick Sørensen og Freddy Dos på høyre.
Tipper det blir det samme som i den kampen bortsett fra at Jalland kommer inn ved siden av Holm på midten.
ons Ivar skal hem...

tobias

Quote from: "Brannmus"Bare for å avsløre hvor lite jeg vet om VIF. Hvem spiller venstrekant for Engen?


Fredheim Holm, slepen teknikk, dårlige avslutninger....
vh
tobias

Marek

Quote from: "tobias"
Quote from: "Brannmus"Bare for å avsløre hvor lite jeg vet om VIF. Hvem spiller venstrekant for Engen?


Fredheim Holm, slepen teknikk, dårlige avslutninger....


Berre og Fredheim Holm spiller på topp.
ons Ivar skal hem...

Brannmus

Bare lurte i forhold til vurderingen Guntveit / Huseklepp. Må være noen som er såpass god offensivt at han er en reell trusel. Hvis ikke de har kvalitet på den kanten, så kunne like godt Huseklepp spilt.

Nesten

Quote from: "Marek"
Quote from: "tobias"
Quote from: "Brannmus"Bare for å avsløre hvor lite jeg vet om VIF. Hvem spiller venstrekant for Engen?


Fredheim Holm, slepen teknikk, dårlige avslutninger....


Berre og Fredheim Holm spiller på topp.

-
Jeg er ekstremt enig. MIM-tankegangen fører til PASSIVITET i hodene og dermed tap.
VIF tar trolig ledelsen pga denne galskapen.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

monzilla

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "monzilla"


Du er usikker, men vil allikevel ha han inn for Jaiteh eller Andresen?
Det er absolutt ikke kampen for å gamble, dessuten regner jeg med at Mjelde har sett han på trening og vet hva slags form han er i. Heller ingen grunn til å sette ut hverken Jaiteh eller Andresen, nå som de virkelig begynner å blomstre.


Tenkte mer å ta HEF inn på høyrekanten. Han har jo spilt der på landslaget. Men jeg ser poenget ditt, og er helt enig med det.

Nesten

Naute-Mjelde kan ikke fotball godt nok. Hvorfor bruker han ikke Fakiri på høyre istedenfor EN FORSVARSSPILLER !!
VIF-Brann hjemmeseier. Løper nok og setter 2000 på den singelen.
Alvorlig talt, spillere skal spille i de posisjonene de er best, ikke flytte backer opp osv.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Nixon

Quote from: "Nesten"Alvorlig talt, spillere skal spille i de posisjonene de er best, ikke flytte backer opp osv.


Så Fakiri er plutselig blitt kantspiller nå?
Jeg vil tro at Guntveit har spilt minst like mange kamper på høyrekanten som Fakiri i sin karriere.

Jeg vil mye heller ha innpå folk som er i kampform!
Rød makt på Hansa

klisjebarnet

Magefølelsen før denne kampen er direkte dårlig. Har sett mange bergensere i Oslo i dag, så oppmøtet i morgen blir nok veldig bra.

Brannmus

Quote from: "Nesten"Naute-Mjelde kan ikke fotball godt nok. Hvorfor bruker han ikke Fakiri på høyre istedenfor EN FORSVARSSPILLER !!
VIF-Brann hjemmeseier. Løper nok og setter 2000 på den singelen.
Alvorlig talt, spillere skal spille i de posisjonene de er best, ikke flytte backer opp osv.

Hvor mye satt du på at vi kom til å bli knust av Strømsgodset sitt drømmelag? Den kampen hadde vi jo tapt før den en gang var begynt.

Og jeg bruker heller en forsvarsspiller på kanten fremfor en sentral midtbanespiller uten kamptrening, som ikke har spilt et eneste minutt med de andre tre på midtbanen denne sesongen.

Vet du bare er ute etter å provosere Nesten, men folk må jo si i fra. Tenk om folk tror at dette er en gjennomsnittlig Brann-supporter. Hadde vært en skam.

Oppreist

VIF skal ta Brann på innsats

http://www.vif-fotball.no/article1268696.ece

Dette har vi sett før.
Stein på stein blir Steinar.

Brannmus

Den beste nyheten i den saken er at Grindheim ikke blir klar til denne kampen. Uansett hvordan han har spilt denne sesongen, så er Grindheim en kvalitetspiller, som jeg heller ser ute av troppen enn på benken eller banen.

Klaus_Brann

Da runger det "Vi e Brann Bergens stolthet- SK Brann Bergens stolthet" fra Fotikken!Bussfolket er klar for avreise, og jeg grugleder meg stort til hva som venter imorra.
Vinner vi de to neste kampene, er jeg villig til å sette mye på at vi henter gullet hem.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

cyplox

Ingen tvil om at det vil bli en vanskelig kamp. Vålerengen står jo uten press på seg kan en vel si. De har byttet trener som dermed ikke har noe press på seg, men spiller'ne får vel et lite løft grunnet ny gnist i ledelse av treningene.
Lenge siden Brann har prestert i seriesammenheng på Ullevål, så lett vil det ikke bli.....

Noen som har en anelse om når billetter ankommer Saras Telt og salget av de starter?
ødt og Hvitt - Laget Mitt!

Chrisstah

Vålerengen rykker ner igjen hurra hurra
Vålerengen rykker ner igjen hurra hurra
opp som en løve ner som et fell
for vi skal pisse på de i kveld
for eg ska le
når vålerengen rykker ned

håper den runger bra i morgen=)
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Nightfox

Vi får nå se.....

Nesten

Quote from: "Brannmus"
Quote from: "Nesten"Naute-Mjelde kan ikke fotball godt nok. Hvorfor bruker han ikke Fakiri på høyre istedenfor EN FORSVARSSPILLER !!
VIF-Brann hjemmeseier. Løper nok og setter 2000 på den singelen.
Alvorlig talt, spillere skal spille i de posisjonene de er best, ikke flytte backer opp osv.

Hvor mye satt du på at vi kom til å bli knust av Strømsgodset sitt drømmelag? Den kampen hadde vi jo tapt før den en gang var begynt.

Og jeg bruker heller en forsvarsspiller på kanten fremfor en sentral midtbanespiller uten kamptrening, som ikke har spilt et eneste minutt med de andre tre på midtbanen denne sesongen.

Vet du bare er ute etter å provosere Nesten, men folk må jo si i fra. Tenk om folk tror at dette er en gjennomsnittlig Brann-supporter. Hadde vært en skam.

-
Man kan vel være patriot selv om man synes Mjelde er udugelig, selv om man er 100% sikker på at VIF vinner. Er du historieløs ?
Eller har du fått med deg 44 års sammenhengende serieskuffesler ?
førtifireår
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Christian

Quote from: "Nesten"
Quote from: "Brannmus"
Quote from: "Nesten"Naute-Mjelde kan ikke fotball godt nok. Hvorfor bruker han ikke Fakiri på høyre istedenfor EN FORSVARSSPILLER !!
VIF-Brann hjemmeseier. Løper nok og setter 2000 på den singelen.
Alvorlig talt, spillere skal spille i de posisjonene de er best, ikke flytte backer opp osv.

Hvor mye satt du på at vi kom til å bli knust av Strømsgodset sitt drømmelag? Den kampen hadde vi jo tapt før den en gang var begynt.

Og jeg bruker heller en forsvarsspiller på kanten fremfor en sentral midtbanespiller uten kamptrening, som ikke har spilt et eneste minutt med de andre tre på midtbanen denne sesongen.

Vet du bare er ute etter å provosere Nesten, men folk må jo si i fra. Tenk om folk tror at dette er en gjennomsnittlig Brann-supporter. Hadde vært en skam.

-
Man kan vel være patriot selv om man synes Mjelde er udugelig, selv om man er 100% sikker på at VIF vinner. Er du historieløs ?

Vil bare påpeke at det var etter en god sesong som høyrekant Guntveit fikk sitt proffopphold i Skottland. Sånn før du går hen å kaller flere folk her inne historieløse. Guntveit er like mykje høgrekant som Fakiri er det. I tillegg kjenner han laget og har kamptrening.

Skal gjerne innrømme at eg òg stusset litt når Huseklepp ikkje fikk plassen til Solli, men det gjør ikkje nødvendigvis Guntveit til en dårlig kantspiller.

Nixon

Hadde Fakiri startet på høyrekanten hadde Nesten frådet fordi Guntveit er i kampform og har den rette innstillingen. Sånn er det bare!
Rød makt på Hansa

eivhelle

Quote from: "Nesten"
Quote from: "Brannmus"
Quote from: "Nesten"Naute-Mjelde kan ikke fotball godt nok. Hvorfor bruker han ikke Fakiri på høyre istedenfor EN FORSVARSSPILLER !!
VIF-Brann hjemmeseier. Løper nok og setter 2000 på den singelen.
Alvorlig talt, spillere skal spille i de posisjonene de er best, ikke flytte backer opp osv.

Hvor mye satt du på at vi kom til å bli knust av Strømsgodset sitt drømmelag? Den kampen hadde vi jo tapt før den en gang var begynt.

Og jeg bruker heller en forsvarsspiller på kanten fremfor en sentral midtbanespiller uten kamptrening, som ikke har spilt et eneste minutt med de andre tre på midtbanen denne sesongen.

Vet du bare er ute etter å provosere Nesten, men folk må jo si i fra. Tenk om folk tror at dette er en gjennomsnittlig Brann-supporter. Hadde vært en skam.

-
Man kan vel være patriot selv om man synes Mjelde er udugelig, selv om man er 100% sikker på at VIF vinner. Er du historieløs ?
Eller har du fått med deg 44 års sammenhengende serieskuffesler ?
førtifireår


Jeg synes ikke det virker så veldig patriotisk å dyrke nedturene i den grad du gjørt det. Følger du i det hele tatt noen glede når Brann vinner?

Alle erfaring så langt denne sesongen viser at trekket med Gunntveit på kanten i utgangspunktet burde være klokt. Ved å la Gunntveit og Dahl slite ut kantene til VIF ligger alt til rette for et bra innhopp av Huseklepp.

Ellers er 3 poeng i dag viktig for ikke å få RBK for nær før kampen på stadion neste helg. Med 10 poengs ledelse må RBK vinne og da kan de ikke basere seg på alle mann i forsvar og håpe på gavepakker fra dommeren.

jako

quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

grei

Quote from: "jako"


Det vil overraske veldig om vi ikke kjører på og går for tre poeng i denne kampen, laget er mer enn godt nok og vet det. Mjelde bør ha lært nå at ett poeng er lite å ta vare på nesten uansett hvilken kamp det er snakk om (han bør spesielt ha lært fra i fjor at å satse på ett poeng hjemme mot RBK ikke er noen gulloppskrift), og han har vel som andre tittet på tabellen og konkludert med at det kan være en sammenheng mellom at tabellplasseringen og det at vi har så få uavgjort-kamper.

Han har vel kanskje også sett at Huseklepp ikke er har vært i sitt beste slag i det siste, at han sjelden gjør det bra borte når han får lite rom, og han har vel tenkt som så at at resten av laget er godt nok til at trygghet kan prioriteres på den plassen. Veldig synd at Solli ikke er med, men husk også at planen er å sette han inn utover i andre omgang, da bør en sulten Huseklepp få vist seg.

Ricky

Quote from: "eivhelle"
Quote from: "Nesten"
Man kan vel være patriot selv om man synes Mjelde er udugelig, selv om man er 100% sikker på at VIF vinner. Er du historieløs ?
Eller har du fått med deg 44 års sammenhengende serieskuffesler ?
førtifireår


Jeg synes ikke det virker så veldig patriotisk å dyrke nedturene i den grad du gjørt det. Følger du i det hele tatt noen glede når Brann vinner?



Det er jo bare å sjekke hva han skriver i kamptrådene etter kampslutt. Det er alltid det samme mølet uansett om Brann vinner eller taper, og gudene skal vite hvorfor han ikke utestenges som det forumtroll han er.

"Et beinbrudd på PMV kunne skjedd hadde ikke Brann hatt flaks som unngikk det"
"Gledelige poeng, men nok et bevis på Mjeldes svakheter."
"Brann har ikke vunnet serien siden 1963 NITTENSEKSTITRE !
Jeg tror jeg vet grunnen, det er innstillingen til bergensere flest og har lite med annet å gjøre"
"Nå går det akkurat som ifjor, RBK ( og friskemeldte LSK ) kommer sidende og Brann styrt av en taktisk katastrofe vil sprekke."
"På søndag er det HVERDAGEN igjen, selv om det er søndag. Hardt og ubarmhjertig. Seriefotball der du straffes nødeløst av tabber, arroganse og sløvhet."
"Håper riksavisene forbigår brannkampen i stillhet og kun ofrer spalteplass på hvor veldig gode Stabæk er, at Wæhler stod over osv.
Brann og vi bergensere har neppe godt av å lese om denne kampen i morgen. Håper den glemmes raskt"
"Der økte sjansene til Stabækseier på søndag. Hver scoring øker sjansene for nedtur. " (når Brann økte til 6-0 i uefa-cupen)

Mulig at man er immun mot utestengning for trolling så lenge man unngår å skrive "favorittlag: Lyn", "bosted: Trondheim" e.l. i brukerprofilen.

eivhelle

Quote from: "jako"


Brann stiller med et minst like offansivt mannskap mot VIF som det vi gjorde mot godset. Eneste svakheten er at Bjørn Dahl ikke har vært i fullt så bra form i år som det han var i fjor.

Jeg tror VIF kommer til å starte friskt og da er det bra å ha gode defansive spillere på kanten fra start. Ellers kommer de sikkert til å legge seg veldig lavt når Brann har ballen og det kan fort bli en kamp der en må kjempe lenge for å få det første målet. Da kan Huseklepp fort bli avgjørende for utfallet hvis han kan få komme inn siste halvtimen med friske bein.

Natan

Quote from: "Nesten"
Er du historieløs ?
Eller har du fått med deg 44 års sammenhengende serieskuffesler ?
førtifireår


Siden du er inne på historieløshet: 43 år, førtitreår, tallet er 43.

monzilla

Mann mot mann er Brann bedre enn vif på samtlige plasser. Gir spillerne bånn gass fra avspark til dommeren blåser av kampen vil dette bli overkjøring. Det er jeg sikker på. Har sett de siste 3 kampene (ikke inkludert uefa-kvallikk, da var jo jeg på stadion), og VIF spiller rett og slett dårlig. De virker resignert. Aabrekk har vært med på sidelinjen tidligere i år, og ikke faen om han kommer med noen revolusjonerende nye ideer som får de til å sparke ballen i riktig retning.

Tips: 3-0 til Brann.

Nesten

Når Mjelde begynner med sine såkalte geniale rokkeringer signaliserer han følgende til sin spillerstall :
Vi skal demme opp
Vi skal være kompakte
Vi skal åpne forsiktig
Indirekte ( vi går for U )
Kompakte, ja hver gang ordet har vært fremme har det etter mitt syn vært synonymt med; passivitet,ligge lavt,elendig innsats, MANGE baklengsmål, og TAP hver bidige gang.
Kompaktiviteten til Mjelde gir meg alltid assiasjoner til bortetap,3-4 baklengs. Jeg skal innrømme et en gang i blandt gir det griseheldige poeng, over tid, men det er etter mitt syn bare flaks, og uansvarlig å tilskrive dyktighet,taktikk osv. Lykken var mye bedre enn forstanden f eks ifjor i Molde og iår i Sandefjord.
VIF-Brann 2-1, alt pga lav innsats, idiotisk taktikk,mangel på motivasjonsarbeid fra benken, før kampen og under kampen.
Er vil uheldige vinner Viking som ventet også. Gidder ikke lure på om LSK vinner i morgen engang, brennsikker pga at LSK røk ut i UEFA, og engang må jo sinnet til Nordlie slå ut i max innsats og LSK-seier.
Selv om Mjelde håper og ønsker at trekket sitt ikke skal bety defensivitet glir slike tanker inn i spillerne pga nettop signaleffekten, og spillerne kan misforstå planen og tro at Guntveit på kant=at vi skal være defensive.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Klaus_Brann

Quote from: "cyplox"Ingen tvil om at det vil bli en vanskelig kamp. Vålerengen står jo uten press på seg kan en vel si. De har byttet trener som dermed ikke har noe press på seg, men spiller'ne får vel et lite løft grunnet ny gnist i ledelse av treningene.
Lenge siden Brann har prestert i seriesammenheng på Ullevål, så lett vil det ikke bli.....

Noen som har en anelse om når billetter ankommer Saras Telt og salget av de starter?


Regner med at de kommer med Bataljonen, siden det er de som selger...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

jako

Det er en sånn latterlig undervurdering av VIF her inne at det nesten er pinlig å lese. VIF er et lag med mange gode fotballspillere, som har slitt litt med selvtilliten i det siste, men som er i ferd med å få et løft med Aabrekk. Alle med litt livserfaring bør vite hva den mannen kan få til på kort sikt. Dette som skjer i VIF nå er kliss likt det som skjedde i Brann i 98. Og vi husker vel alle hvordan det gikk?

At Brann er bedre enn VIF på samtlige plasser er fullstendig feil. Keeperplassen bør i utgangskspunktet være ganske even. På høyrebacken har den en god spiller i Storbæk. På stopperplass har de Wæhler og Johnsen som kanskje er tippeligaens beste stopperpar. På midten spiller Tomas Holm som på sitt beste er meget god. Det samme kan sies om Fredheim Holm og Berre hvis de har dagen. VIF sitt største problem er å score mål. Men slikt kan snu seg når som helst. Det positve er at de mangler Grindheim og Lange, noe som gir meg et lite håp om at vi kan kapre alle tre poengene. Men dette blir langt fra enkelt. De som tror det er fullstendig ute å kjøre.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Brannfrelst

2.10.07-Gullet kom hem!

Romarius

Riktig Jako, dette blir en vanskelig kamp. Og Ullevål er vel ikke noen lykkebane for tiden. Har vel ikke vunnet der siden en kald høstdag i 2004? Vålerenga har vært bra mot de gode lagene i år, og jeg vil på ingen måte si vi er favoritter. Men kampen er i det minste mye åpnere enn jeg hadde tippet før sesongen, da dette er en av kampene jeg i utgangspunktet er sikker på tap.
Men som det hadde smakt med en seier...

Nesten

Quote from: "Brannfrelst"

-
En veldig god analyse dette her. Dette høres dessuten veldig kjent ut. Jeg vil bare føye til at minst ett av VIF-målene er etter dårlig og tabbepreget forsvarsspill inne i Branns forsvar.
Dettuten ligger det i kortene at ihvertfall Andresen får gult kort og mister RBK-kampen. Hvem som skades vet jeg ikke, jeg bare vet at en av gjestenes spillere nok blir skadet. Arason spiller forøvrig en praktkamp.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

grei

Quote from: "jako"Det er en sånn latterlig undervurdering av VIF her inne at det nesten er pinlig å lese.


Snodig, jeg syns da det er mye mer overvurdering av VIF her. Folk virker jo overbevist om at dette må bli tap. Dette begrunnes blant annet med at statistikken skal være så mye imot oss, en statistikk som vel egentlig ikke består av så mye mer enn de tre siste årene, alle sesonger der VIF har tatt medalje. Det gjør de ikke i år. Vi leder ligaen, VIF kan innta nedrykksplassen i kveld, vi har ti seire, de har tre, vi har over to mål per kamp i snitt, de har under ett. Vi er inne i en god periode, VIF er inne i en dårlig (selv om joda, det ville være typisk om dette snudde nå...). Det er klasseforskjell på lagene rett og slett, skal vi kunne ta gull er dette kamper vi skal vinne.

Får satse på at ikke spillerne deler supporternes pessimisme, da blir det fort en selvoppfyllende profeti som mye mulig får en dominoeffekt i at RBK vinner neste uke.

Brannmus

Quote from: "Nesten"
Quote from: "Brannfrelst"

-
En veldig god analyse dette her. Dette høres dessuten veldig kjent ut. Jeg vil bare føye til at minst ett av VIF-målene er etter dårlig og tabbepreget forsvarsspill inne i Branns forsvar.
Dettuten ligger det i kortene at ihvertfall Andresen får gult kort og mister RBK-kampen. Hvem som skades vet jeg ikke, jeg bare vet at en av gjestenes spillere nok blir skadet. Arason spiller forøvrig en praktkamp.

Jeg spår at om du tipper at det blir minst en skade på en Brann-spiller hver eneste kamp resten av sesongen, så vil fdu sikkert få rett til slutt.

Jeg spår forøvrig at Brann scorer minst ett til mål denne sesongen. Det er jeg Nesten helt sikker på i hvert fall.

Falkman

Quote from: "Romarius"Riktig Jako, dette blir en vanskelig kamp. Og Ullevål er vel ikke noen lykkebane for tiden. Har vel ikke vunnet der siden en kald høstdag i 2004? Vålerenga har vært bra mot de gode lagene i år, og jeg vil på ingen måte si vi er favoritter. Men kampen er i det minste mye åpnere enn jeg hadde tippet før sesongen, da dette er en av kampene jeg i utgangspunktet er sikker på tap.
Men som det hadde smakt med en seier...


 d e riktig, det. etter cupfinalen har vi spilt på ullevål syv ganger..og tapt  hver gang!! tre av de tapene e riktignok mot Lyn..men d en særdeles dyster statistikk..som vi  forhåpenligvis klare å gjøre noe med i dag.. har en god følelse!!

eivhelle

Quote from: "Nesten"
Quote from: "Brannfrelst"

-
En veldig god analyse dette her. Dette høres dessuten veldig kjent ut. Jeg vil bare føye til at minst ett av VIF-målene er etter dårlig og tabbepreget forsvarsspill inne i Branns forsvar.
Dettuten ligger det i kortene at ihvertfall Andresen får gult kort og mister RBK-kampen. Hvem som skades vet jeg ikke, jeg bare vet at en av gjestenes spillere nok blir skadet. Arason spiller forøvrig en praktkamp.


Nå fikk jeg plutselig en veldig god følelse for dette oppgjøret. "Nesten" har jo en score på ca. 0% på alle sine spådommer, så dette blir garantert seier.

Men for å være litt mer seriøs. Jeg tror det vesentlige i denne kampen er å unngå at VIF får et tidlig mål. De sliter fortsatt med selvtilliten og uteblir målene samtidig som Brann får spillet til å gli tror jeg fort det kan vippe riktig vei.

Brannmus

Er gjerne ikke en revolusjonerende tanke, men det beste som kan skje Brann i denne kampen er jo at vi får et tidlig mål (les: i løpet av kampens første 25 minutter).

Da må Vålerengen ta stadig større sjanser fremover i jakten på en utligning, og det er da Brann er giftigst.

Skulle vi derimot komme under tidlig er jeg pessimist, men vi får i hvert fall se hva som bor i laget da. Om vi knekker sammen, og ikke klarer å jobbe oss inn i oppgjøret, så er det et særdeles dårlig tegn foran høsten.

Jeg står ellers ved det jeg sa mot Godset. Meget fornøyd med uavgjort i denne kampen. Håper selvfølgelig med hele mitt hjerte av vi tar seieren, og frykter som jeg alltid gjør at det blir et tap.

weirus

ville gjerne sett at MIM hadde litt mer offansiv instilling til denne kampen og latt huseklepp spille kant og guntveit på backen, ut med dahl (han har vært meget ustabil)-
Guntveit og huseklepp har jo tross alt spilt bra sammen de gangene det har skjedd denne sesongen!
dessuten tror jeg huseklepps offensive spill lett kunne smittet over på resten av laget i en kamp vi lett kan bli defensive alt for tidlig i....
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

eivhelle

Quote from: "weirus"ville gjerne sett at MIM hadde litt mer offansiv instilling til denne kampen og latt huseklepp spille kant og guntveit på backen, ut med dahl (han har vært meget ustabil)-
Guntveit og huseklepp har jo tross alt spilt bra sammen de gangene det har skjedd denne sesongen!
dessuten tror jeg huseklepps offensive spill lett kunne smittet over på resten av laget i en kamp vi lett kan bli defensive alt for tidlig i....


Jeg tror ikke at det å starte med Huseklepp nødvendigvis ville vært mer offansivt. Huseklepp vil komme mer til sin rett når motstanderen har løpt litt fra seg. Det vi i verste fall risikerer ved å starte med Huseklepp er at han brenner alt kruttet før motstanderen er mørnet samtidig som han lar VIF kantene får boltre seg på kanten og skape mange sjanser mot.

Klaus_Brann

Enga har solgt billetter på Norway cup til dagens kamp for 20 spenn med t-skjorte i tillegg!
Da kom grunnen til at de ble så mange i dag. Håpløse greier..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

jako

Beste argumentet for at Guntveit burde spilt på backen er at Dahl ikke har imponert de gangene han har fått sjansen. Mjelde bør helt klart bruke enten Huseklepp eller Fakiri på høyre.

Er ikke mye offensiv skaperkraft i konstellasjonen: Guntveit-Andresen-Jaiteh-Vaagan Moen

Hviler et stort ansvar på venstresiden vår i dag. Litt for stort etter min smak.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Langhår

"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Fabregas


tintin

vi får være etterpåkloke ved kampslutt, men mim har et poeng i relasjonen med back/kant når han velger cato på kanten. merkelig vri på vif mannskapet idag... ser ikkje veldig offensivt ut...

endret pga tegnfeil:)

Go Up