• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ka e best.

Started by gull te BRANN, June 29, 2007, 12:14:01 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

gull te BRANN

Hvis nåkken kunne vælge. Ka e bst. Seriegull, cupgull eller URFAcupgull?

Eg håpar hællar på UFEAcupgull enn seriegull for å si d sånn. Men e sikkart delte meningar.

Fabregas

Quote from: "gull te BRANN"Hvis nåkken kunne vælge. Ka e bst. Seriegull, cupgull eller URFAcupgull?

Eg håpar hællar på UFEAcupgull enn seriegull for å si d sånn. Men e sikkart delte meningar.


UEFA-supen er vel størst ja, men RL kommer bak serien synst jeg. så da blir det sånn, hos meg iaf:
1.UEFA-cup
2.Ligaen
3.Cupen
4.Royal League

tolind

Digg å vinne alle 4 trofeene!! He he!

Nei seriøst:

1. Seriegull
2. Eufacup
3. Cupen.
4. Royal League
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

Rune felt F

Kan vel ikke være noe tvil:

1Uefa
2Serie
3Cup
4RL
5LaManga turneringen

Uefa er nok det aller største vi har muligheten (haha) til. Da blir det jo finale mot CL-vinneren etterpå.

krøvel vellevold

Selvsagt er det å vinne UEFA mye større enn Liga for norske lag!!! Den norske ligaen er det jo et norsk lag som vinner hvert år (nødvendigvis), mens å vinne UEFA-cupen ville jo være en gigantisk bragd av en klubb fra lille Norge! UEFA-cupgull ville jo skrevet Brann inn med gullskrift i den norske fotballhistorien, og det ville overgått alt som har vært gjort av norske lag i Europa tidligere. Det ville skapt oppsikt over hele Europa - noe det ikke gjør når man vinner den norske serien...

Men for lag fra de store nasjonene, vil jeg tro ligagull er større enn UEFA-cupgull.
Legg ned hele klubben!

Strilen

Uten tvil seriegull i hjemlig serie.

UEFA-cupen e kun bonus!

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

olebrann3


Ricky

Triumf i uefa-cupen hadde veid opp for alle trøndergullene.

BRANN - FOR ALLTID

1) Serie (1963, kommentarer overflødig)
2) UEFA (uansett helt utopisk)
3) Cupen (alltid gøy med cupfinale)
4) Varegg Cupp
..
...
.....
x) RL (hæ ka RL?)
RANN - FOR ALLTID

skb!

UEFA-cup seier hadde virkelig latt seg høre utover i fotballverdenen, og vi kunne da satt skapet skikkelig på plass, en gang for alle, i forhold til trønderne. Tror dette med triumf i UEFA-cupen er så fjernt for de fleste at de ikke kan tenke seg til hvor stort det egentlig er.

krøvel vellevold

Gud hjelpe meg! Ser at folk mener at det er større å være best i Norge, enn å vinne en europeisk turnering! Hva er det dere tror? At Norge er verdens navle? At den norske serien har en ufattelig høy internasjonal status?

Alvorlig talt! For norske lag er det ufattelig mye større å vinne UEFA-cup enn serie! Kan ikke fatte og begripe at det er mulig å mene at det å bli norsk seriemester kan måle seg med en sånn enorm bragd det er å vinne UEFA-cup!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Det handler ikke hva som er den største prestasjonen. Eller hva som gir mest internasjonal status. Om den saken er vel ingen uenig.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

BRANN - FOR ALLTID

Quote from: "krøvel vellevold"Gud hjelpe meg! Ser at folk mener at det er større å være best i Norge, enn å vinne en europeisk turnering! Hva er det dere tror? At Norge er verdens navle? At den norske serien har en ufattelig høy internasjonal status?

Alvorlig talt! For norske lag er det ufattelig mye større å vinne UEFA-cup enn serie! Kan ikke fatte og begripe at det er mulig å mene at det å bli norsk seriemester kan måle seg med en sånn enorm bragd det er å vinne UEFA-cup!


Grunnen min er at jeg har ett stort ønske her i livet - og det er Ã¥ oppleve at BRANN tar seriegull EN gang før jeg gÃ¥r i penalet. Det hadde bare vært psyko gøy! Og jeg kunne hovert og levd pÃ¥ det i mange, mange Ã¥r.  Sportslig sett er det selvfølgelig utrolig mye større Ã¥ vinne UEFA cupen, men UEFA cupen har nÃ¥ et slags "B preg" (jada- jeg er klar over at Ã¥ vinne serien i Norge ville hatt "Z preg" sett fra Europa) - det er liksom turneringen for de som ikke er god nok for CL, de som blir nr 5 eller 6 i de storeligaene, de som har færrest gule kort - ja de som ikke fÃ¥r det helt til. Men dette til tross, det er helt utopisk Ã¥ tro BRANN skal vinne den turneringen, helt usannsynlig. Hvis vi skal snakke om "top of the top" er jo selvsagt en triumf i CL ikke Ã¥ forakte - men la oss konsentrere oss om Ã¥ ta gullet hem først.....Lykke til!
RANN - FOR ALLTID

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"Det handler ikke hva som er den største prestasjonen. Eller hva som gir mest internasjonal status. Om den saken er vel ingen uenig.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Jeg kan heller ikke fatte at det er noe å diskutere. Man gir ikke vekk en livslang drøm mot noe kortvarig internasjonalt fjas!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: "BRANN - FOR ALLTID"
Quote from: "krøvel vellevold"Gud hjelpe meg! Ser at folk mener at det er større å være best i Norge, enn å vinne en europeisk turnering! Hva er det dere tror? At Norge er verdens navle? At den norske serien har en ufattelig høy internasjonal status?

Alvorlig talt! For norske lag er det ufattelig mye større å vinne UEFA-cup enn serie! Kan ikke fatte og begripe at det er mulig å mene at det å bli norsk seriemester kan måle seg med en sånn enorm bragd det er å vinne UEFA-cup!


Grunnen min er at jeg har ett stort ønske her i livet - og det er Ã¥ oppleve at BRANN tar seriegull EN gang før jeg gÃ¥r i penalet. Det hadde bare vært psyko gøy! Og jeg kunne hovert og levd pÃ¥ det i mange, mange Ã¥r.  Sportslig sett er det selvfølgelig utrolig mye større Ã¥ vinne UEFA cupen, men UEFA cupen har nÃ¥ et slags "B preg" (jada- jeg er klar over at Ã¥ vinne serien i Norge ville hatt "Z preg" sett fra Europa) - det er liksom turneringen for de som ikke er god nok for CL, de som blir nr 5 eller 6 i de storeligaene, de som har færrest gule kort - ja de som ikke fÃ¥r det helt til. Men dette til tross, det er helt utopisk Ã¥ tro BRANN skal vinne den turneringen, helt usannsynlig. Hvis vi skal snakke om "top of the top" er jo selvsagt en triumf i CL ikke Ã¥ forakte - men la oss konsentrere oss om Ã¥ ta gullet hem først.....Lykke til!


Hovert og levd på et seriegull i mange år? Det er det dummeste jeg har hørt! Vinner vi ikke serien året etter, så nytter det ikke å fortelle folk at "jammen vi vant jo i fjor!". Hadde Brann vunnet UEFA-cupen, så hadde vi oppnådd noe ingen andre norske lag har vært i nærheten av noen gang! DA kunne vi hovert i all fremtid! Om 20 år ville vi fremdeles vært den eneste norske klubben som hadde klart dette, og vi kunne skrytt av dette da også. Eller sagt på en annen måte: Ingen hadde mobbet oss hvis det var UEFA-cupen (og ikke serien) vi vant i 1963. Da hadde vi jo stått for en unik prestasjon i norsk fotball!

Som serievinner klarer vi noe både vi selv, RBK, Viking, VIF, Lyn, Skeid, Moss, LSK, Start, Freidig, Larvik/Turn, Fram Larvik, FFK og Godset har klart før. Og vi klarer for 3. gang noe RBK har klart 20 ganger, FFK har klart 9, Viking 8, osv.

Men vinner vi UEFA-cupen, klarer vi noe INGEN norske lag har klart! Og heller ikke har vært i nærheten av. Da hadde vi kommet inn i en mesterrekke sammen med Sevilla, CSKA Moskva, Valencia, Celtic, Feyenoord, Liverpool, Galatasaray, Parma, Lazio, Schalke, Bayern München, Inter, Juventus, Ajax, Napoli, Bayer Leverkusen, IFK Göteborg (!), Real Madrid, Tottenham (!!), Anderlecht, Ipswich, Eintracht Frankfurt, Borussia Mönchengladbach, PSV, Leeds, Arsenal, Newcastle, Dinamo Zagreb, Barcelona, Ferencváros, Real Zaragoza og Roma.

Heller vinne UEFA-cupen 1 gang enn 10 seriegull!
Legg ned hele klubben!

Marek

Jeg gir faen, jeg vil bare vinne noe igjen.
ons Ivar skal hem...

TCAC

krøvel: Det jeg synes er merkeligst er at noen faktisk er så arrogante at de mener sin egen oppfattelse av hva som hadde vært morsomst (finnes det noe særlig mer subjektivt?) er riktigere enn andres.

Selv hadde jeg tatt serien uten Ã¥ blunke. Det gjør vondt Ã¥ tenke pÃ¥ hvor lenge det er siden sist, og hvor nære vi faktisk har vært. Brann har en slags sperre mot Ã¥ vinne seriegull, og jeg liker Ã¥ innbille meg at nÃ¥r den barrieren er brutt er alt mulig for oss (hehe).  Jeg kan forresten ikke huske hvem som vant UEFA-cupen i fjor. Eller Ã¥ret før. Selv om jeg vil si jeg er over gjennomsnittlig interessert i fotball og kan ramse opp CL-vinnerne i ihvertfall 9 Ã¥r bakover...

Ricky

Quote from: "Nixon"Jeg kan heller ikke fatte at det er noe å diskutere. Man gir ikke vekk en livslang drøm mot noe kortvarig internasjonalt fjas!



Er det noe snakk om å gi vekk noe seriegull her, da? Snakker bare om å rangere hendelsene..
Hva om vi hadde vunnet CL, men kvalifisert oss gjennom å komme på 2.plass i serien? Hadde det bare vært noe fjas?

BRANN - FOR ALLTID

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "BRANN - FOR ALLTID"
Quote from: "krøvel vellevold"Gud hjelpe meg! Ser at folk mener at det er større å være best i Norge, enn å vinne en europeisk turnering! Hva er det dere tror? At Norge er verdens navle? At den norske serien har en ufattelig høy internasjonal status?

Alvorlig talt! For norske lag er det ufattelig mye større å vinne UEFA-cup enn serie! Kan ikke fatte og begripe at det er mulig å mene at det å bli norsk seriemester kan måle seg med en sånn enorm bragd det er å vinne UEFA-cup!


Grunnen min er at jeg har ett stort ønske her i livet - og det er Ã¥ oppleve at BRANN tar seriegull EN gang før jeg gÃ¥r i penalet. Det hadde bare vært psyko gøy! Og jeg kunne hovert og levd pÃ¥ det i mange, mange Ã¥r.  Sportslig sett er det selvfølgelig utrolig mye større Ã¥ vinne UEFA cupen, men UEFA cupen har nÃ¥ et slags "B preg" (jada- jeg er klar over at Ã¥ vinne serien i Norge ville hatt "Z preg" sett fra Europa) - det er liksom turneringen for de som ikke er god nok for CL, de som blir nr 5 eller 6 i de storeligaene, de som har færrest gule kort - ja de som ikke fÃ¥r det helt til. Men dette til tross, det er helt utopisk Ã¥ tro BRANN skal vinne den turneringen, helt usannsynlig. Hvis vi skal snakke om "top of the top" er jo selvsagt en triumf i CL ikke Ã¥ forakte - men la oss konsentrere oss om Ã¥ ta gullet hem først.....Lykke til!


Hovert og levd på et seriegull i mange år? Det er det dummeste jeg har hørt! Vinner vi ikke serien året etter, så nytter det ikke å fortelle folk at "jammen vi vant jo i fjor!". Hadde Brann vunnet UEFA-cupen, så hadde vi oppnådd noe ingen andre norske lag har vært i nærheten av noen gang! DA kunne vi hovert i all fremtid! Om 20 år ville vi fremdeles vært den eneste norske klubben som hadde klart dette, og vi kunne skrytt av dette da også. Eller sagt på en annen måte: Ingen hadde mobbet oss hvis det var UEFA-cupen (og ikke serien) vi vant i 1963. Da hadde vi jo stått for en unik prestasjon i norsk fotball!

Som serievinner klarer vi noe både vi selv, RBK, Viking, VIF, Lyn, Skeid, Moss, LSK, Start, Freidig, Larvik/Turn, Fram Larvik, FFK og Godset har klart før. Og vi klarer for 3. gang noe RBK har klart 20 ganger, FFK har klart 9, Viking 8, osv.

Men vinner vi UEFA-cupen, klarer vi noe INGEN norske lag har klart! Og heller ikke har vært i nærheten av. Da hadde vi kommet inn i en mesterrekke sammen med Sevilla, CSKA Moskva, Valencia, Celtic, Feyenoord, Liverpool, Galatasaray, Parma, Lazio, Schalke, Bayern München, Inter, Juventus, Ajax, Napoli, Bayer Leverkusen, IFK Göteborg (!), Real Madrid, Tottenham (!!), Anderlecht, Ipswich, Eintracht Frankfurt, Borussia Mönchengladbach, PSV, Leeds, Arsenal, Newcastle, Dinamo Zagreb, Barcelona, Ferencváros, Real Zaragoza og Roma.

Heller vinne UEFA-cupen 1 gang enn 10 seriegull!


Men hvis du vil inn i historebøkene for alvor...hvorfor gå for Europas B turnering? Da går vi for toppen, jeg vil vinne CL (og da må vi vinne serien først :-))!! Men begge tingene er utopisk - vi vinner ALDRI UEFA eller CL (selv om det, i en hypotetisk verden, ikke har noe å si).

Bytte 1 UEFA med 10 seriegull? Har du høy feber? Jeg synes perioden med 13 rbk gull var særdeles traumatisk. Ikke noe hyggelig at vif brøt barrieren, men.... Om vi hadde fått 10 seriegull på rad skulle jeg på pur faen flyttet i telt utenfor Nidarosdomen og svøpt meg i BRANN drakt og kost meg med skillingsboller, langebrød og pale! Du må være full Krøvel hvis du mener at 1 usselt UEFA gull kunne kompensert for 10 seriegull...Du vet at ingenting blir så fort historie som fotballkamper, til og med UEFA gull rusen hadde svunnet etter et år eller to (jada, seriegull òg).

Gje meg det jævla gullet!! NO!
RANN - FOR ALLTID

Super Hasund

Vil heller ha et seriegull enn ti uefa-cup gull.
La Folket Synge

*Feltz*

krøvel vellevold

Quote from: "TCAC"krøvel: Det jeg synes er merkeligst er at noen faktisk er så arrogante at de mener sin egen oppfattelse av hva som hadde vært morsomst (finnes det noe særlig mer subjektivt?) er riktigere enn andres.

Selv hadde jeg tatt serien uten Ã¥ blunke. Det gjør vondt Ã¥ tenke pÃ¥ hvor lenge det er siden sist, og hvor nære vi faktisk har vært. Brann har en slags sperre mot Ã¥ vinne seriegull, og jeg liker Ã¥ innbille meg at nÃ¥r den barrieren er brutt er alt mulig for oss (hehe).  Jeg kan forresten ikke huske hvem som vant UEFA-cupen i fjor. Eller Ã¥ret før. Selv om jeg vil si jeg er over gjennomsnittlig interessert i fotball og kan ramse opp CL-vinnerne i ihvertfall 9 Ã¥r bakover...


Javel? Men hvor mange rundt om kring i Europa husker hvem som vant serien i Norge i fjor? Hadde vi vunnet UEFA-cupen, er det ingen i Norge som hadde brydd seg om hvem som vant serien! Ikke vi selv heller. Hadde vi vunnet UEFA-cupen et år, så hadde den norske seriemesteren samme år kommet fullstendig i skyggen av vår prestasjon! Det er direkte latterlig å sammenligne et norsk seriemesterskap med en å vinne UEFA-cupen. Men hvis folk mener det er større å være bedre enn LSK og Stabæk, enn å være bedre enn Sevilla og Valencia, så får de gjerne gjøre det! Jeg skulle gjerne gått livet ut uten å oppleve seriemesterskap, hvis jeg kunne fått oppleve Brann vinne UEFA-cupen en gang.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Javel? Men hvor mange rundt om kring i Europa husker hvem som vant serien i Norge i fjor?


Hvem bryr seg om hva folk ute i Europa mener?
Vi må følge hjertet vårt, Krøvel!
Husk alltid å følge hjertet...;)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Her er en liste over noen av lagene som deltar i årets UEFA-cup. Så kan jo folk vurdere om noen av disse er dårligere enn serieleder Stabæk:


Villarreal
Real Zaragoza
Getafe
Palermo  
Fiorentina  
Tottenham
Everton
Bolton
Bordeaux
Nürnberg
Bayern München
Bayer Leverkusen
AZ Alkmaar
Panathinaikos
Lokomotiv Moskva
Zenit St. Petersburg
Club Brugge
Standard de Liège
Galatasaray SK
Legg ned hele klubben!

TCAC

Krøvel: Hele diskusjonen dreier seg om noe sÃ¥ personlig og subjektivt at det egentlig er absurd Ã¥ diskutere det i utgangspunktet!  NÃ¥r du i tillegg rakker ned pÃ¥ andres personlige meninger her virker du som sagt fryktelig arrogant. Det er greit at det hadde vært gjevere internasjonalt Ã¥ vinne UEFA-cupen, men det har ikke nødvendigvis sÃ¥ mye med mine følelser i forhold til Ã¥ vinne denne Europacuptittelen framfor seriegull Ã¥ gjøre. Veldig mange av oss foretrekker akkurat nÃ¥ et seriegull framfor UEFA-tittelen, og det trenger absolutt ikke Ã¥ ha noe med mangel pÃ¥ dømmekraft eller kunnskap Ã¥ gjøre. Fotball handler til syvende og sist om følelser, og jeg er neimen ikke sikker pÃ¥ hvem som lever med de største skylappene her...

krøvel vellevold

Quote from: "TCAC"Krøvel: Hele diskusjonen dreier seg om noe sÃ¥ personlig og subjektivt at det egentlig er absurd Ã¥ diskutere det i utgangspunktet!  NÃ¥r du i tillegg rakker ned pÃ¥ andres personlige meninger her virker du som sagt fryktelig arrogant. Det er greit at det hadde vært gjevere internasjonalt Ã¥ vinne UEFA-cupen, men det har ikke nødvendigvis sÃ¥ mye med mine følelser i forhold til Ã¥ vinne denne Europacuptittelen framfor seriegull Ã¥ gjøre. Veldig mange av oss foretrekker akkurat nÃ¥ et seriegull framfor UEFA-tittelen, og det trenger absolutt ikke Ã¥ ha noe med mangel pÃ¥ dømmekraft eller kunnskap Ã¥ gjøre. Fotball handler til syvende og sist om følelser, og jeg er neimen ikke sikker pÃ¥ hvem som lever med de største skylappene her...


Hallo? Følelser? Det som er klart gjevest å vinne, må nå vel være det som er mest følelsesladet også! Hvorfor skulle det være mer følelsesladet å vinne noe som er lettere å vinne?

Hvis folk mener det er mer følelsesladet å vinne den norske serien enn å være best i en europacup, så har folk rett og slett altfor høye tanker om norsk fotballs kvalitet og status! Da lever man rett og slett i en seriemester-psykose der man er blitt besatt av en tanke om at seriegull er det største som kan skje i verden.

Det er nå vel for faen MYE mer følelsesladet å vinne en turnering med massevis av europeiske storklubber, og være det første norske lag som klarer en slik bragd, enn det er å vinne en turnering med middelmådigheter (internasjonalt) som Stabæk, Lillestrøm og Tromsø!
Legg ned hele klubben!

TCAC

For meg er det flere ting som spiller inn enn det som er gjevest internasjonalt. Over 40 års ventetid vil være over med et seriegull. Vi vil bli kvitt den jævlige byrden vi har hengende over oss. For meg er det mye større enn at folk i Portugal og Nederland hører om Brann for første gang pga. den prestisjefylte UEFA-cup-seieren. Det er sånn jeg føler det, og dine argumenter kan dessverre ikke omvende meg. Du får bare innse at prestisje ikke er i direkte sammenheng med følelser for alle.

Du får unnskylde de dårlige formuleringene med alkoholinntaket mitt. Får rette opp feilene mine og komme med et litt ordentlig svar imorgwn. Godnatt.

Ricky

Noen som i det hele tatt husker at VIF vant serien for halvannet år siden? De er fortsatt 'mobbeoffer' og en pølsepapirklubb, og det kommer nok vi også til å være i andres øyne hver gang vi taper mot et bunnlag, hver gang vi taper 5-0 og generelt hver eneste sesong vi ikke vinner noe.
Sånn sett blir nok et seriegull kun en ytterst midlertidig tilfredsstillelse; en lettelse over at man slipper å høre mer om hvilke historiske hendelser som skjedde i 1963. Mengden drit vi får slengt mot oss vil nok være som før.

UEFA-cuptriumf vil være noe de neste generasjoner av bergensere hadde gått rundt og drømt om, slik vi misunner stadiongjengerne anno 1963. I 2055 ville folk gitt en nyre for å oppleve den euforiske lykken stadiongjengerne anno 2008 opplevde når Brann slo ut Bayern München i semifinalen på Brann stadion ;)

Rune felt F

Det største vi noengang kan vinne er CL. Dessverre så begrenser våre nasjonale prestasjoner den muligheten.

Historisk så har vel Brann, Vif og Rbk deltatt i europeiske kartfinaler siste 10 årene. Det er fantastiske prestasjoner av alle de lagene om vi ser objektivt på det(og med "norske" øyne). Jeg er veldig enig med Krøvel og de andre som sier at UEFA-cupen er det største. Det er tross alt storlag. hvem husker vel den bakgårdsklubben som tok fra rbk rekken av seriegull for litt siden?

Når jeg leser innleggene på forumet her så skjønner jeg godt at oppmøte på europacupcampene er labert. Lokomotiv Moskva som vi nesten kneblet for to år siden samlet drøye 5000 viss jeg husker rett. Det er et lag som er langt bedre enn noe skandinavisk lag, og sannsynligvis blandt topp 20 i Europa.

Det er skuffende at vi som "publikumslag" er såpass negativ til UEFA cupen som faktisk er 100-edevis ganger større enn tippeligaen økonomisk sett.

Når sååå mange av branntilhengerene fremhever tippeligaen som noe større enn uefa cupen så lurer jeg virkelig på hvorfor vi vil ha Bergen ut av norge? Skulle nesten trodd at flertallet nynner "ja vi elsker" på kvellingene

knutern

Om vi noen gang er  sÃ¥ gode at vi vinner UEFA-cupen vinner vi tippeligaen og. Men mÃ¥ si at UEFA-cupen er gjevere, uansett sÃ¥ mye vi lengter etter seriegull  ;-)

Erlend

omtrent hvor mye penger vinner man hvis man vinner UEFA-cupen??

Ricky

Sammenlignet med CL er det ikke store summer, men for oss som sysler med spillerkjøp i størrelsesorden 4 mill, så er det ikke så verst. Burde være nok til å gi plusstall i regnskapet..
For finalen gis det 20-25 mill til vinneren. I tillegg blir det ca 6 mill for å nå semifinalen, 3 mill for å nå kvartfinalen, 1,5 mill for å nå 8.delsfinalen etc. Og supercupfinalen etterpå hvor taperen får ca 10 mill og vinneren 15 mill.
I tillegg kommer tv-inntektene, markedsinntektene og billettinntektene.

krøvel vellevold

Quote from: "TCAC"For meg er det flere ting som spiller inn enn det som er gjevest internasjonalt. Over 40 års ventetid vil være over med et seriegull. Vi vil bli kvitt den jævlige byrden vi har hengende over oss. For meg er det mye større enn at folk i Portugal og Nederland hører om Brann for første gang pga. den prestisjefylte UEFA-cup-seieren. Det er sånn jeg føler det, og dine argumenter kan dessverre ikke omvende meg. Du får bare innse at prestisje ikke er i direkte sammenheng med følelser for alle.

.


Jammen det er jo ikke bare prestisje INTERNASJONALT! Tross alt er det prestisje NASJONALT og! En norsk seriemester blir kåret hver sesong. Vinner vi serien et år, er det glemt i resten av landet året etter. RBK-fansen ville sagt: "Dere vant i fjor, so what? Vi har vunnet 20 ganger!" Hadde Brann vunnet UEFA-cupen, hadde vi klart noe ingen andre norske lag har klart. Om noen hadde kommet med at vi ikke har vunnet serien siden 1963, kunne vi sagt: "Men vi har vunnet noe som er mye større, og som ingen andre norske lag har klart!" Det er en prestasjon hele Norge ville misunt oss i all fremtid, hvis ingen andre norske hadde klart det samme i mellomtiden.
Legg ned hele klubben!

TCAC

QuoteDu får bare innse at prestisje ikke er i direkte sammenheng med følelser for alle.

Klaus_Brann

Quote from: "Ricky"Sammenlignet med CL er det ikke store summer, men for oss som sysler med spillerkjøp i størrelsesorden 4 mill, så er det ikke så verst. Burde være nok til å gi plusstall i regnskapet..
For finalen gis det 20-25 mill til vinneren. I tillegg blir det ca 6 mill for å nå semifinalen, 3 mill for å nå kvartfinalen, 1,5 mill for å nå 8.delsfinalen etc. Og supercupfinalen etterpå hvor taperen får ca 10 mill og vinneren 15 mill.
I tillegg kommer tv-inntektene, markedsinntektene og billettinntektene.


Skuffende lite penger, da er jo RL bedre betalt. Men vi tar serien i år, så går vi for gruppespillet i CL neste år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Heh, tror du har litt høye tanker om utbetalingene i RL...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

jako

Quote from: "Nixon"Jeg kan heller ikke fatte at det er noe å diskutere. Man gir ikke vekk en livslang drøm mot noe kortvarig internasjonalt fjas!
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

Quote from: "jako"
Quote from: "Nixon"Jeg kan heller ikke fatte at det er noe å diskutere. Man gir ikke vekk en livslang drøm mot noe kortvarig internasjonalt fjas!


Nå var fjas en aldri liten hilsen til Krøvel. Et aldri så lite favorittord det der.

Men jeg vil heller oppleve seriemesterskap uansett hvor mye gullskrift du kan friste med...;)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Quote from: "dudo"Heh, tror du har litt høye tanker om utbetalingene i RL...


Har jeg det?Så vidt jeg husker ska du ikke vinne alt for mange kamper før du har et par millioner, og i UEFA- cupen er det 1.5 mill for å nå 1/8 delsfinalen??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Jeg husker ikke spesifikt summene, men mener å huske at man får ca 150 000 for en seier i RL. Da skal man vinne en del kamper for å nå noen mill. Med full utteling (seier i samtlige kamper) mener jeg å huske at man drar inn ca 12 mill. Altså langt under det man potensielt kan tjene i UC - selvsagt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ricky

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Ricky"Sammenlignet med CL er det ikke store summer, men for oss som sysler med spillerkjøp i størrelsesorden 4 mill, så er det ikke så verst. Burde være nok til å gi plusstall i regnskapet..
For finalen gis det 20-25 mill til vinneren. I tillegg blir det ca 6 mill for å nå semifinalen, 3 mill for å nå kvartfinalen, 1,5 mill for å nå 8.delsfinalen etc. Og supercupfinalen etterpå hvor taperen får ca 10 mill og vinneren 15 mill.
I tillegg kommer tv-inntektene, markedsinntektene og billettinntektene.


Skuffende lite penger, da er jo RL bedre betalt. Men vi tar serien i år, så går vi for gruppespillet i CL neste år.

Klaus_Brann

Quote from: "dudo"Jeg husker ikke spesifikt summene, men mener å huske at man får ca 150 000 for en seier i RL. Da skal man vinne en del kamper for å nå noen mill. Med full utteling (seier i samtlige kamper) mener jeg å huske at man drar inn ca 12 mill. Altså langt under det man potensielt kan tjene i UC - selvsagt.


Selvfølgelig..Men du må sammenligne litt her da..Det er litt bedre lag med, og dermed en smule vanskeligere å komme like langt. Så hvis man Brann kommer te 1/4 i UEFA cupen, så er det ikke så mye mer penger å hente enn om man vinner RL..Og jeg vil påstå det er en større bragd å komme så langt i UEFA cupen..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: "Ricky"En UEFA-cuptriumf hadde naturligvis også gitt oss en annen fordel. En flott e-cupkoeffisient, som ville åpnet døren for seeding i eventuell CL-kvalik de neste par årene.


Akkurat ja! Nok et argument mot å vinne UEFA-cupen. Det vil bare gi bartepakket fordeler året etter!;)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

jako

Quote from: "Nixon"
Quote from: "jako"
Quote from: "Nixon"Jeg kan heller ikke fatte at det er noe å diskutere. Man gir ikke vekk en livslang drøm mot noe kortvarig internasjonalt fjas!


Nå var fjas en aldri liten hilsen til Krøvel. Et aldri så lite favorittord det der.

Men jeg vil heller oppleve seriemesterskap uansett hvor mye gullskrift du kan friste med...;)
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Go Up